Forum » Loža » Toyota Prius - mnenja, ocene
Toyota Prius - mnenja, ocene
Utk ::
Seveda da dela tudi po ravnem, samo po klancu dol se baterije polnijo, kot pri zaviranju, če pa rabiš kaj več moči pri klancu navzdol pa se za to lahko uporabi samo elektro motor, in prideš znjim res daleč brez bencina. Čeprav ne poznam tiste ceste, logika je takšna:)
Boeing ::
Mati, prius lahko deluje v vseh voznih pogojih samo na elektro. Vzvratno (bljak kak izraz) gre, recimo, samo na elektromotor in nič drugače.
Borisov point je bil v tem, da lahko s takšnim avtom prideš daleč brez da potrošiš kapljico bencina, če ti le grejo malo okoliščine na roko. Recimo po klancu navzdol ne rabiš dodajati energije oz. jo moraš celo odvzemati (bremzati), kar z veseljem opravi elektromotor in polni baterijo.
Lep primer je tudi avtocesta proti primorski... od vrhnike naprej po tistih klancih navzdol lahko pri konstatni hitrosti 130 na polniš baterijo čisto do vrha (kar je drugače praktično nemogoče) in ne potrošiš kapljice bencina. Enkrat in edinkrat, da sem šel s priusom iz LJ do Kopra, sem pripeljal do konca avtoceste in porabil malo več kot 3L goriva. Zame precej fascinantno.
Se pa na tej avtocesti recimo vidi zaenkrat še konkretna pomanjkljivost hibridov - premale baterije. Ko bojo doterali akumulatorje na kapaciteto približno 2-3x tolikšno, kot jo ima prius (6.5Ah, 200V), potem bo poraba padla še za kak liter ali dva. Resnično
Borisov point je bil v tem, da lahko s takšnim avtom prideš daleč brez da potrošiš kapljico bencina, če ti le grejo malo okoliščine na roko. Recimo po klancu navzdol ne rabiš dodajati energije oz. jo moraš celo odvzemati (bremzati), kar z veseljem opravi elektromotor in polni baterijo.
Lep primer je tudi avtocesta proti primorski... od vrhnike naprej po tistih klancih navzdol lahko pri konstatni hitrosti 130 na polniš baterijo čisto do vrha (kar je drugače praktično nemogoče) in ne potrošiš kapljice bencina. Enkrat in edinkrat, da sem šel s priusom iz LJ do Kopra, sem pripeljal do konca avtoceste in porabil malo več kot 3L goriva. Zame precej fascinantno.
Se pa na tej avtocesti recimo vidi zaenkrat še konkretna pomanjkljivost hibridov - premale baterije. Ko bojo doterali akumulatorje na kapaciteto približno 2-3x tolikšno, kot jo ima prius (6.5Ah, 200V), potem bo poraba padla še za kak liter ali dva. Resnično
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
neoto ::
Lep primer je tudi avtocesta proti primorski... od vrhnike naprej po tistih klancih navzdol lahko pri konstatni hitrosti 130 na polniš baterijo čisto do vrha (kar je drugače praktično nemogoče) in ne potrošiš kapljice bencina. Enkrat in edinkrat, da sem šel s priusom iz LJ do Kopra, sem pripeljal do konca avtoceste in porabil malo več kot 3L goriva. Zame precej fascinantno.
Sej se strinjam, da je Prius odličen avto, ampak 3L? Pa veš, da je Ljubljana precej višje od Kopra? Koliko pa je bila poraba v obratni smeri?
Sej se strinjam, da je Prius odličen avto, ampak 3L? Pa veš, da je Ljubljana precej višje od Kopra? Koliko pa je bila poraba v obratni smeri?
Boeing ::
neoto, vem da je 3L za tako pot zelo malo in vem tudi, da je koper konkretno nižje od LJ. No, v teh pogojih prideš skozi s 3 litri bencina.
Obratno porabiš tam nekje 6-7, nisem natančno meril. Kar je še vedno konkretno pod povprečjem.
Obratno porabiš tam nekje 6-7, nisem natančno meril. Kar je še vedno konkretno pod povprečjem.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
kolesar ::
Pa veš, da je Ljubljana precej višje od Kopra?
Niti ne, Ljubljana je na visini cca 300 m. Do Kopra tudi ni en sam spust, saj se cesta kmalu dvigne nad Vrhniko in na Ravbarkomando (590 m). Ce bi Prius lahko popolnoma brez izgub pretvarjal energijo spusta v energijo vzpona, bi lahko vzpone mirno pozabil in racunal samo s tistimi 300m visinske razlike. Ce bi slo samo za spust, bi to traso vsak avtomobil (in nakupovalni vozicek) lahko prevozil ne da bi porabil kapljico goriva.... Ker pa ni tako, je treba upostevati vzpone, ki so na tej avtocesti tudi precej konkretni (recimo tudi od Razdrtega navzgor..).
Poraba avtomobilov na AC Ljubljana-Koper je zaradi razgibanosti po moje precej podobna porabi na popolnoma ravni avtocesti. In 3l je kar lep dosezek. Sicer so dizli v takih pogojih tudi zelo blizu, ampak OK, kot avtomobili niso primerljivi.
Vsi na kolo za zdravo telo.
boris42 ::
Zdravo
spet se oglašam z zakasnitvijo :) z razlago okoli regeneracije, vožnje po (položnem) hribu ipd.
Je že res, da Prius zaviralno energijo s pomočjo elektromagnetov pretvarja v el. energijo, vendar je stranski učinek tega postopno ustavljanje avta. Na omenjenem hribu, ki kakšnih 30m višinske razlike premaga v 3km (kar pomeni v povprečju 1% klanec), regeneracija zaradi premajhnega klanca ni uspešna. Avtomobil mora premagovati zračni upor, neravnino cestišča ter kotalni upor koles. Nikakor ne moremo avtomobila primerjati s kolesom (biciklom), ki ima zelo majhen kotalni in zračni upor. Tako raje prevozim čim daljšo razdaljo brez pogona in brez regeneracije (na ekranu ni nobenih puščic), ko pa se hitrost prične zmanjševati (kotalni in zračni upor delata svoje) pa z rahlim pritiskom na plin vzdržujem hitrost z elektriko.
Električni pogon se sliši zelo fino za po mestu, vendar moramo razumeti, da je v Priusu 50kW elektromotor in ob pospeševanju teče tudi preko 100A toka iz baterije (6.5A, 200V). K temu prištejemo še običajne uporabnike (klima, radio, luči,...) in kapaciteta baterije zadošča za izključno električno vožnjo le za krajše razdalje, potem se mora spet napolniti. Smisel in genialnost sistema je v tem, da ob majhni obremenitvi oz. majhni potrebi po moči bencinski motor ne dela in je električni motor dovolj, hkrati pa ob večji obremenitvi doda toliko moči, da Prius ne izpade kot neka počasna ekološka konzerva.
S primernim načinom vožnje lahko povprečna poraba pade zelo nizko. S pulziranjem, naprimer, katerega občasno uporabljam tudi jaz, se da s tovarniškim Priusom (t.j. brez modifikacij) doseči porabo do 2l/100 km. Preberite: http://www.post-gazette.com/pg/05220/550484.stm
Sicer mi takšen način vožnje vedno ne diši najbolje (še vedno sem rad prvi pri semaforju), vendar sem zelo vesel, da Prius varčno vožnjo pridno nagrajuje in zato včasih namesto na avtocesto zavijem na precej bolj dinamično "navadno" cesto. Ni lepšega kot drveti s 90 km/h po cesti skozi gozd, pri tem pa voziti na elektriko (ali na "nič" kot temu rečem).
LP,
Boris
spet se oglašam z zakasnitvijo :) z razlago okoli regeneracije, vožnje po (položnem) hribu ipd.
Je že res, da Prius zaviralno energijo s pomočjo elektromagnetov pretvarja v el. energijo, vendar je stranski učinek tega postopno ustavljanje avta. Na omenjenem hribu, ki kakšnih 30m višinske razlike premaga v 3km (kar pomeni v povprečju 1% klanec), regeneracija zaradi premajhnega klanca ni uspešna. Avtomobil mora premagovati zračni upor, neravnino cestišča ter kotalni upor koles. Nikakor ne moremo avtomobila primerjati s kolesom (biciklom), ki ima zelo majhen kotalni in zračni upor. Tako raje prevozim čim daljšo razdaljo brez pogona in brez regeneracije (na ekranu ni nobenih puščic), ko pa se hitrost prične zmanjševati (kotalni in zračni upor delata svoje) pa z rahlim pritiskom na plin vzdržujem hitrost z elektriko.
Električni pogon se sliši zelo fino za po mestu, vendar moramo razumeti, da je v Priusu 50kW elektromotor in ob pospeševanju teče tudi preko 100A toka iz baterije (6.5A, 200V). K temu prištejemo še običajne uporabnike (klima, radio, luči,...) in kapaciteta baterije zadošča za izključno električno vožnjo le za krajše razdalje, potem se mora spet napolniti. Smisel in genialnost sistema je v tem, da ob majhni obremenitvi oz. majhni potrebi po moči bencinski motor ne dela in je električni motor dovolj, hkrati pa ob večji obremenitvi doda toliko moči, da Prius ne izpade kot neka počasna ekološka konzerva.
S primernim načinom vožnje lahko povprečna poraba pade zelo nizko. S pulziranjem, naprimer, katerega občasno uporabljam tudi jaz, se da s tovarniškim Priusom (t.j. brez modifikacij) doseči porabo do 2l/100 km. Preberite: http://www.post-gazette.com/pg/05220/550484.stm
Sicer mi takšen način vožnje vedno ne diši najbolje (še vedno sem rad prvi pri semaforju), vendar sem zelo vesel, da Prius varčno vožnjo pridno nagrajuje in zato včasih namesto na avtocesto zavijem na precej bolj dinamično "navadno" cesto. Ni lepšega kot drveti s 90 km/h po cesti skozi gozd, pri tem pa voziti na elektriko (ali na "nič" kot temu rečem).
LP,
Boris
boris42 ::
Zdravo
še nekaj povezav za boljše razumevanje Priusovega genialnega pogona:
http://homepage.mac.com/inachan/prius/d...
http://homepage.mac.com/inachan/prius/p...
http://home.earthlink.net/~graham1/MyTo...
Sicer so informacije napisane za Prius I vendar dajo dokaj ustrezno sliko o dogajanju v Priusu.
LP,
Boris
še nekaj povezav za boljše razumevanje Priusovega genialnega pogona:
http://homepage.mac.com/inachan/prius/d...
http://homepage.mac.com/inachan/prius/p...
http://home.earthlink.net/~graham1/MyTo...
Sicer so informacije napisane za Prius I vendar dajo dokaj ustrezno sliko o dogajanju v Priusu.
LP,
Boris
Boeing ::
Saj.
Že lani se je pojavila v Kaliforniji (kje pa drugje) ena firma, ki je ponujala accu-pack za v prtljažnik priusa in predelavo "lijaka za tankanje" še na plug-in varianto. Bojda so dosegli porabo preračunano 2.9-3.1 litra, kar je že zelo impresivno.
No, če greš še korak naprej, lahko ven vržeš tudi rezervo in namesto nje namestiš še dodatne baterije poleg že dodanega packa.
Super
Po drugi strani pa $12.000 za dodaten accu pack je pa res malo prehuda (+ še cena avta), čeprav kaj pa vem... pri takšnih neumnih cenah bencina se zna zgoditi, da se investicija povrne bistveno prej kot načrtovano.
Ni kaj, to je prihodnost
Že lani se je pojavila v Kaliforniji (kje pa drugje) ena firma, ki je ponujala accu-pack za v prtljažnik priusa in predelavo "lijaka za tankanje" še na plug-in varianto. Bojda so dosegli porabo preračunano 2.9-3.1 litra, kar je že zelo impresivno.
No, če greš še korak naprej, lahko ven vržeš tudi rezervo in namesto nje namestiš še dodatne baterije poleg že dodanega packa.
Super
Po drugi strani pa $12.000 za dodaten accu pack je pa res malo prehuda (+ še cena avta), čeprav kaj pa vem... pri takšnih neumnih cenah bencina se zna zgoditi, da se investicija povrne bistveno prej kot načrtovano.
Ni kaj, to je prihodnost
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
TribesMan ::
Vse ql in prav z plug-in avtomobili... sam ne pol jokat ko bodo začeli nove jedrske elektrarne postavljati v bližini vašega doma... Ne smete pozabit da je treba tud elektriko nekako proizvajat...
Veliko bolj kot plug-in varianta mi je všeč idejo o solarnih celicah... sam najprej moramo elektroniki pogruntat kako naredit solarne celice z vsaj 50% izkoristkom...
LP
TribesMan
Veliko bolj kot plug-in varianta mi je všeč idejo o solarnih celicah... sam najprej moramo elektroniki pogruntat kako naredit solarne celice z vsaj 50% izkoristkom...
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Calligula ::
Prihodnost je v fotosintezi za ekolosko neoporecen naicin in v termalni depolimerizaciji za malo bolj umazan-naftni nacin.
Japoncem je ratalo mimicirat fotosintezo, druga stvarca pa omogoca pridobivanje surove nafte iz prakticno vsakrsnih odpadkov.
Japoncem je ratalo mimicirat fotosintezo, druga stvarca pa omogoca pridobivanje surove nafte iz prakticno vsakrsnih odpadkov.
Boeing ::
Jaz se nič ne bunim, če postavijo JE Rogaška zraven mojega plota . Pravzaprav bi bilo zelo fino, met še eno nuklearko.
Za odpadke se pa skoplje ena jama 200-300 metrov globoko, pa mir za večno. Konec koncev tudi teh odpadkov ni nevem kakšen volumen...
Fotocelice, ja - takoj za. Ko/če bom gradil lastno bajto, bom, če mi bojo le finance dovoljevale, streho prekril s fotocelicami oz. vsaj s solarnim ogrevanjem. Ni je večje potrate energije kot ne-izraba sonca. No, potem se bo pa nabralo čez dan toliko elektrike, da bom lahko ponoči lepo nafilal avtek. Idealno
Za odpadke se pa skoplje ena jama 200-300 metrov globoko, pa mir za večno. Konec koncev tudi teh odpadkov ni nevem kakšen volumen...
Fotocelice, ja - takoj za. Ko/če bom gradil lastno bajto, bom, če mi bojo le finance dovoljevale, streho prekril s fotocelicami oz. vsaj s solarnim ogrevanjem. Ni je večje potrate energije kot ne-izraba sonca. No, potem se bo pa nabralo čez dan toliko elektrike, da bom lahko ponoči lepo nafilal avtek. Idealno
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
TribesMan ::
Mnjah, sonce sredi zelo sončnega dne v Juliju seva z dobrih 1000W na kvadratni meter. Povprečna sončna celica ima izkoristek dobrih 10%... v najboljšem primeru celo 15%. Zdej če maš velik dnarja in pokriješ celo streho bi to še šlo, drugače je pa to bolj en kurc. OK, če je to sredi julija na sončen dan potem ni problem, sredi zime, ko pa je dan dolg par ur, pa še takrat sonce nima nobene moči, je pa taka investicija bolj pizdin dim...
LP
TribesMan
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Boeing ::
Prav osupnilo me je, s čim vse američani dejansko eksperimentirajo
Solar-powered Prius
Nekaj takega bi morali uvesti pri nas:
Hibridi na 3-ali-več-oseb voznih pasovih
Solar-powered Prius
Nekaj takega bi morali uvesti pri nas:
Hibridi na 3-ali-več-oseb voznih pasovih
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Slo-One ::
mam eno ugotovitev če si hočeš kakšne stvari v avto vgradit(računalnik,dvd player.) Pol se splača met hibridni avto.
Po mžnosti daš noter še glasen alarm.
Pa solarne celice pa že maš pravo postajo.
Al pa še akumolator sconnectaš pa ga do konca napolniš.
Pa točno pod sedež si daš vgradit še en mali akumolator.
Po mžnosti daš noter še glasen alarm.
Pa solarne celice pa že maš pravo postajo.
Al pa še akumolator sconnectaš pa ga do konca napolniš.
Pa točno pod sedež si daš vgradit še en mali akumolator.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Slo-One ()
neoto ::
Evo, našel sem nadgradnjo Priusa - Lexus Hybrid. Lexus je zgleda neka hčerinska firma Toyote za luksuzne avtomobile.
Lexus Hybrid
Ima 3.3L V6 + elektromotor, kar skupaj spravi ven 268 konjev (povprečna poraba nekaj čez 8 l/100km). Impresivno, ni kaj. Cena: od $50.000 naprej...
Lexus Hybrid
Ima 3.3L V6 + elektromotor, kar skupaj spravi ven 268 konjev (povprečna poraba nekaj čez 8 l/100km). Impresivno, ni kaj. Cena: od $50.000 naprej...
Boeing ::
Tega lexusa sem imel priliko videt od znotraj, demo model pred kake 2 meseci na Toyoti... avto, da se človek kar zaljubi vanj. Dobesedno.
No, manj imenitna je nalepka s ceno... 14Mio+ za polno opremljen avto ni ravno za v vsako družino...
Je pa toliko bolj impresivna poraba glede na moč, se strinjam... podobni BMW-jevi V6 motorji za takšno moč potrebujejo med 12 in 15 litri...
No, manj imenitna je nalepka s ceno... 14Mio+ za polno opremljen avto ni ravno za v vsako družino...
Je pa toliko bolj impresivna poraba glede na moč, se strinjam... podobni BMW-jevi V6 motorji za takšno moč potrebujejo med 12 in 15 litri...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Stepni Volk ::
Eden izmed očetov Priusa in nedvomno eden izmed najbolj zaslužnih za njegov uspeh, David W. Hermance, je pred nekaj dnevi umrl v letalski nesreči.
Temna postava s koso ga je srečala sredi akrobacij, ki jih je izvajal s svojim letalom.
Temna postava s koso ga je srečala sredi akrobacij, ki jih je izvajal s svojim letalom.
neobjavljeno.blogspot.com
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Loža | 107908 (97008) | Ziga Dolhar |
» | Diesotto nov koncept bencinsko-dizelskega motorja (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 11048 (8508) | darkolord |
» | Test zanesljivosti Priusa II (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 10145 (8842) | Stepni Volk |
» | Toyota Prius - hibridni avto (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 12647 (11577) | perci |