Forum » Znanost in tehnologija » doplerjev pojav
doplerjev pojav
slovencl ::
Če se gasilski tovornjak s sireno pelje proti nam, slišimo višjo frekvenco, kot potem, ko se odpelje mimo nas...vse ok, kaj pa če npr. sedim na strehi gasilskega avtomobila in se ta pelje z isto kitrostjo? Kaj bom slišal, če bom sedel pred sireno, kaj če bom sedel za sireno? Kaj pa če avto spremeni hitrost vožnje?
A je tako, da bom vedno slišal pravo frekvenco, ne glede na to kje sedim....če pa avto spremeni hitrost vožnje, pa se zgodi samo fazni premik, frekvenca pa je še vedno prava?
A je tako, da bom vedno slišal pravo frekvenco, ne glede na to kje sedim....če pa avto spremeni hitrost vožnje, pa se zgodi samo fazni premik, frekvenca pa je še vedno prava?
moj_nick ::
Če se gibaš z enako hitrostjo kot sirena, boš vedno slišal "pravo" frekvenco.
110111001001010001010000
T0RN4D0 ::
HM popravte me če se motim, samo dopplerjev pojav bi slišu pr spremembi hitrosti vozila (pospešku al pa zaviranju), pr konstantni hitrosti pa ne.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
kekz ::
Hm. Če privzamemo, da medij (zrak) miruje, najbrž nek vpliv je.
Npr. da sedimo 1m pred sireno na avtomobilu, ki se pelje z zvočno hitrostjo ali hitreje. V tem primeru sploh nič ne slišimo, ker zvok ostaja zadaj (nas nikoli ne doseže).
Kakšen vpliv ima potem to gibanje na frekvenco? Za razmislit.
Mogoče takole.
Če sedimo pred sireno, gre medij (zrak) od nas proti sireni s hitrostjo avtomobila. Pomeni, da nas zgoščenine in razredčine (zvok) dosegajo počasneje kot če bi vse skupaj mirovalo. Posledica: nižja frekvenca?
In obratno, če sedimo za sireno, nas zgoščenine in razredčine dosegajo hitreje kot v mirujočem stanju. Višja frekvenca?
Npr. da sedimo 1m pred sireno na avtomobilu, ki se pelje z zvočno hitrostjo ali hitreje. V tem primeru sploh nič ne slišimo, ker zvok ostaja zadaj (nas nikoli ne doseže).
Kakšen vpliv ima potem to gibanje na frekvenco? Za razmislit.
Mogoče takole.
Če sedimo pred sireno, gre medij (zrak) od nas proti sireni s hitrostjo avtomobila. Pomeni, da nas zgoščenine in razredčine (zvok) dosegajo počasneje kot če bi vse skupaj mirovalo. Posledica: nižja frekvenca?
In obratno, če sedimo za sireno, nas zgoščenine in razredčine dosegajo hitreje kot v mirujočem stanju. Višja frekvenca?
hamax ::
če sediš pred sireno in se skupi z njo vozs na hitrosti zvoka, boš še vedno(teoretično, če odšteješ hrup vetra) slišu sireno, ker bo zvok sirene bil 2x večji (hitrost zvoka + hitrost vozila).
če je izstrliš metek na trdnih tleh recimo leti 500km/h, če ga izstreliš(naprej) iz avtomobila ki se pelje 200km/h bo metek letel s hitrostjo 700km/h.
če je izstrliš metek na trdnih tleh recimo leti 500km/h, če ga izstreliš(naprej) iz avtomobila ki se pelje 200km/h bo metek letel s hitrostjo 700km/h.
slovencl ::
To so ekstremne situacije....ker gasilski avto pa se pelje s hitrostjo zvoka...drgače pa hamax, nimaš prav....iztrelek lahko potuje hitreje kot zvok, tlačna motnja, pa ne...
Mogoče kdo ve, kakšna je povezava med hitrostjo avtomobila (če zrak miruje) in faznim premikom zvičnega valovanja?
Mogoče kdo ve, kakšna je povezava med hitrostjo avtomobila (če zrak miruje) in faznim premikom zvičnega valovanja?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: slovencl ()
snow ::
Wikipedia ima ponavadi zelo dobre članke na takšne pojave. Klik.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Person ::
Pa sej, če sediš na avtomobilu, potem se itak v istem časovnem intervalu premakneš enako kot avtomobil. Hitrost zvoka je pa potem večja za hitrost avtomobila. In v istem času prepotuje tisto razdaljo kot pa bi jo sicer, če bi miroval.
Ta formula to potrjuje: Doppler_effect#General
Edin problem bi bil pri svetlobni hitrosti ... kjer pa ta teorija odpove.
Ta formula to potrjuje: Doppler_effect#General
Edin problem bi bil pri svetlobni hitrosti ... kjer pa ta teorija odpove.
Let's make something useful!
Thomas ::
> Hitrost zvoka je pa potem večja za hitrost avtomobila.
NI.
V zaprti notranjosti avtomobila je, če si pa na avtomobilu, pa seveda ne.
Zvok ima pač hitrost PO SREDSTVU. Zdej pa, če se sredstvo giblje, se hitrosti seštejeta.
Doppler igra vlogo pri frekvenci in valovni dolžini. Na hitrost je invarianten.
Za svetlobo pa rajš odprite svojo temo, da ne bi kdo vsega pomešal. Kot je že deloma.
NI.
V zaprti notranjosti avtomobila je, če si pa na avtomobilu, pa seveda ne.
Zvok ima pač hitrost PO SREDSTVU. Zdej pa, če se sredstvo giblje, se hitrosti seštejeta.
Doppler igra vlogo pri frekvenci in valovni dolžini. Na hitrost je invarianten.
Za svetlobo pa rajš odprite svojo temo, da ne bi kdo vsega pomešal. Kot je že deloma.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
_marko ::
fizikalko:
Sej tebe bi tud 'jebali', če bi napisal razlago
Sej tebe bi tud 'jebali', če bi napisal razlago
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
Person ::
OK, tisto o seštevanju sem se zmotil ... drugače pa glede frekvence pa ne, ker ostane enaka. Razlika je edino v tem, da zvok slišiš z malo zamika.
Let's make something useful!
kekz ::
Hm, čudi me, da me med tem časom, ko sem bil na počitnicah ni nihče dopolnil. Namreč moje filozofiranje zgoraj, da če sediš za sireno boš slišal višjo frekvenco, če sediš pred pa nižjo, je čisto pravilno. Ampak...
To je glede na frekvenco, ki potuje po mediju (zraku) in ne na frekvenco, ki jo oddaja izvor. Seveda pa je povsem enak primer spremebe frekvence v nasprotni vrednosti na strani izvora, saj doplerjev pojav nastaja pri izvoru in ne na prenosni poti (mediju) mar ne .
Torej dopolnjena razlaga:
- gibajoči izvor valuje s frekvenco f
- ker se prenosni medij ne giblje (oz se giblje glede na izvor), izvor oddaja v smer vožnje višjo frekvenco f+df in v zadnjo smer nižjo frekvenco f-df.
- to seveda tudi mirujoči (ob cesti) poslušalec sliši (spredaj višjo f+df in zadaj nižjo f-df). To sta frekvenci valovanja v mediju (zraku)
- kot sem opisal zgoraj se frekvenca spremeni tudi na strani gibajočega poslušalca in sicer za enako vrednost. Če sediš pred sireno, te "sinusi dohitevajo počasneje" => nižja frekvenca, če sediš za sireno, ti "sinusi prihajajo hitreje" => višja frekvenca.
Zapisano s formulo:
f = frekvenca izvora
f+df = frekvenca v zraku pred izvorom
f+df-df = f = frekvenca, ki jo sliši poslušalec, ki sedi pred izvorom in se giblje skupaj z njim.
Enako z nasprotnimi predznaki velja za poslušalca in zrak za izvorom.
Poslušalec, ki se giblje skupaj z izvorom, vedno sliši originalno frekvenco, ne glede na hitrost in pospeške.
To je glede na frekvenco, ki potuje po mediju (zraku) in ne na frekvenco, ki jo oddaja izvor. Seveda pa je povsem enak primer spremebe frekvence v nasprotni vrednosti na strani izvora, saj doplerjev pojav nastaja pri izvoru in ne na prenosni poti (mediju) mar ne .
Torej dopolnjena razlaga:
- gibajoči izvor valuje s frekvenco f
- ker se prenosni medij ne giblje (oz se giblje glede na izvor), izvor oddaja v smer vožnje višjo frekvenco f+df in v zadnjo smer nižjo frekvenco f-df.
- to seveda tudi mirujoči (ob cesti) poslušalec sliši (spredaj višjo f+df in zadaj nižjo f-df). To sta frekvenci valovanja v mediju (zraku)
- kot sem opisal zgoraj se frekvenca spremeni tudi na strani gibajočega poslušalca in sicer za enako vrednost. Če sediš pred sireno, te "sinusi dohitevajo počasneje" => nižja frekvenca, če sediš za sireno, ti "sinusi prihajajo hitreje" => višja frekvenca.
Zapisano s formulo:
f = frekvenca izvora
f+df = frekvenca v zraku pred izvorom
f+df-df = f = frekvenca, ki jo sliši poslušalec, ki sedi pred izvorom in se giblje skupaj z njim.
Enako z nasprotnimi predznaki velja za poslušalca in zrak za izvorom.
Poslušalec, ki se giblje skupaj z izvorom, vedno sliši originalno frekvenco, ne glede na hitrost in pospeške.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kekz ()
jernejl ::
Poslušalec, ki se giblje skupaj z izvorom, vedno sliši originalno frekvenco, ne glede na hitrost in pospeške.
Torej želiš povedat, da pri pospešenem gibanju sprejemnik sliši originalno frekvenco (predpostavimo, da je razdalja med sprejemnikom in oddajnikom L) ?
Bi pa res bilo zanimivo podobno temo odpreti še za svetlobo. Da ugotovimo, če se zvok in svetloba enako obnašata
kekz ::
Načeloma bi pospeški celo imeli nek teoretični vpliv, če se pogovarjamo o večjih spremebah in večjih razdaljah med izvorom in poslušalcem.
Potem bi bilo mogoče, da bi izvor oddal zvok v medij s frekvenco f+df1. Ko bi zvok že potoval po zraku in še ne bi prispel do poslušalca, bi se hitrost poslušalca spremenila in zvok bi do njega prispel s frekvenco f+df1-df2.
Hitrost objektov bi se morala znatno spremeniti v času potovanja zvoka med izvorom in poslušalcem.
Merjeno seveda glede na medij (zrak), za katerega smo privzeli da miruje (kar ni najbolj realno).
Potem bi bilo mogoče, da bi izvor oddal zvok v medij s frekvenco f+df1. Ko bi zvok že potoval po zraku in še ne bi prispel do poslušalca, bi se hitrost poslušalca spremenila in zvok bi do njega prispel s frekvenco f+df1-df2.
Hitrost objektov bi se morala znatno spremeniti v času potovanja zvoka med izvorom in poslušalcem.
Merjeno seveda glede na medij (zrak), za katerega smo privzeli da miruje (kar ni najbolj realno).
BigWhale ::
> Bi pa res bilo zanimivo podobno temo odpreti še za svetlobo. Da ugotovimo, če se
> zvok in svetloba enako obnašata [:D]
Um, ne, se ne. Ne nucamo nove teme. :P
> zvok in svetloba enako obnašata [:D]
Um, ne, se ne. Ne nucamo nove teme. :P
slovencl ::
Potem bi bilo mogoče, da bi izvor oddal zvok v medij s frekvenco f+df1. Ko bi zvok že potoval po zraku in še ne bi prispel do poslušalca, bi se hitrost poslušalca spremenila in zvok bi do njega prispel s frekvenco f+df1-df2.
To je pa vsakič, ko je gibanje pospešeno....
Iz tega sledi...
Poslušalec, ki se giblje skupaj z izvorom, vedno sliši originalno frekvenco, ne glede na hitrost in pospeške.
ni res.
Person ::
Hm, kje ste pa to formulco našli: f + df1 ?
Pa eno povezavo na kakšen članek prosim ...
Pa eno povezavo na kakšen članek prosim ...
Let's make something useful!
kekz ::
@slovencl
OK. Se strinjam, ni čisto res.
Fizika sicer je ekzaktna znanost, vendar pa ni čisto točna znanost. V primeru, da sedimo 1m stran od sirene in upoštevamo pospeške, ki jih zmore tak avtomobil, je sprememba frekvence zaradi tega bolj filozofska tema.
Ljudje se sicer fizike lotevamo na matematičen (=točen) način, ampak fiziko je v končni fazi vseeno treba potrditi v praksi s poskusom. Pri tem vedno nastopa veliko drugih motenj, ki jih naš model (=izračun) ne zajame. Brez veze je upoštevati posebnost, ki vpliva na rezultat manj kot druge motnje . Npr. v tem primeru gibanje zraka, trenje molekul in drugih delcev v zraku, odboji, ukloni, interference, itd...
Matematično gledano imaš seveda prav.
OK. Se strinjam, ni čisto res.
Fizika sicer je ekzaktna znanost, vendar pa ni čisto točna znanost. V primeru, da sedimo 1m stran od sirene in upoštevamo pospeške, ki jih zmore tak avtomobil, je sprememba frekvence zaradi tega bolj filozofska tema.
Ljudje se sicer fizike lotevamo na matematičen (=točen) način, ampak fiziko je v končni fazi vseeno treba potrditi v praksi s poskusom. Pri tem vedno nastopa veliko drugih motenj, ki jih naš model (=izračun) ne zajame. Brez veze je upoštevati posebnost, ki vpliva na rezultat manj kot druge motnje . Npr. v tem primeru gibanje zraka, trenje molekul in drugih delcev v zraku, odboji, ukloni, interference, itd...
Matematično gledano imaš seveda prav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kekz ()
Person ::
Čaki čaki ... potem je pa potrebno pojasniti ali predpostavljamo, da ima avtomobil poljubne pospeške, al iap predpostavimo, da je givanje enakomerno pospešeno oz. enakomerno.
Let's make something useful!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | hitrost zvoka...hitrost svetlobe ?!=? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 31899 (29948) | durrenmatt |
» | Splošna teorija relativnosti - puzzled (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 9035 (7487) | gani-med |
» | Zvočni zidOddelek: Znanost in tehnologija | 6194 (5892) | bili_39 |
» | avto in hitrost glede na barvo!Oddelek: Znanost in tehnologija | 3593 (2791) | Dr_M |
» | zakaj poci ob preboju zvocnega ziduOddelek: Znanost in tehnologija | 3831 (3403) | bjelakrez |