» »

avto in hitrost glede na barvo!

avto in hitrost glede na barvo!

Vikking ::

padu sm v eno čudno debato!

imaš dva popolnoma enaka avtomobila! razlika med njima je le v barvi.

Lahko barva avtomobila (recimo poleti) vpliva na razliko v hitrosti dveh istih avtomobilov z različno barvo? kakšen bi bil ta % razlike (mogoč v tisočinki promile)?

Dr_M ::

razlike zarad same barve pomoje nebi blo, bi bla pa verjetno razlika med metalik in navadno barvo. v prid metalik seveda.:)
pa seveda v razlika bi bla se vecja oz manjsa, ce bi biu en avto spoliran.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Thomas ::

Ne gre za površino, gre za barvo.

Bel avto bi šel rahlo počasneje od črnega, če bi vozil proti soncu.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Vikking ::

zanima me bolj točen podatek razlike,,, v %!!!

Thomas ::

Nekaj mikronov na sekundo pa že. Tko, na pamet rečem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Dr_M ::

ne glede na to, da obozujem sci-fi, ne verjamem, da lahko glede na barvo hitrost razlicna.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Double_J ::

Sej nekateri tudi niso verjeli, da radiatorji različno grejejo glede na barvo.:)
Dve šivanki...

Dr_M ::

hja..to se da sprobat in dokazat :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

glinik ::

Hah mislim, da so si pred XXXX (recimo 70) leti postavili enako vprašanje mehaniki pri Mercedesu. Kakšne barve bi bili njihovi avtomobili, da bi bil hitrejši od konkurence? Ven je prišel znani Silberpfeil, ki je rušil vse rekorde. Čisto enostavno, nobene barve ne daš na avto, pusti ga v barvi pločevine "srebrnega".

Daj celi avto speskat, pa ti garantiram, da se ti bo 100% poznalo :D .

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

zvitorepec ::

@glinik: pri mercedesu so barvo spraskali z avtomobila iz cisto drugacnega in precej bolj prakticnega razloga - avto (slo je za dirkalnik) je bil namrec brez barve precej lazji in posledicno tudi hitrejsi, to je vse.
Na navadnem avtu pa mislim da je okrog 40 kg barve, nisem 100%.
HOWGH!

Mirč ::

40kg barve a se vam je strgalo.
lp

Matev ::

kaj pa tista fora, če je kopalnica modra je hladnejša kot, če bi bila rdeča

in ne mislim na psihološki občutek

ampak dejansko izmerjeno temperaturo
???

bastadu ::

40kg8-O Ka mate vi sloj barve debel 0,5cm???:\

glinik ::

zvitorepec: Ja kaj pa sem jaz napisal? Lažji je, ker nima barve. Mislim ... kje imajo eni glavo ...

Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))

Je vredno razmisleka ...

Brane2 ::

Mislim, da je za barvanje navadnega avta potrabujes 5-6 kg barve (dva nanosa ossnove, dva nanosa barve in dvakrat lak) iz katere med susenjem izhlapi topilo.

Ce ocenimo procent trdne snovi v barvi na 20%, pomeni to nekaj v velikostnem razedu 1kg.

zvitorepec ::

LINK.
Coming to light was information that a paint job for a Winston Cup car weighed in between 18 and 30 pounds.

Govorijo pa o dirkalnih avtomobilih, ki imajo precej manj barve na sebi kot navadni avtomobili. Navadni avtomobili imajo obicajo 7 slojev barve in za vsak sloj je potrebnih nekaj kg... (pleh je pobarvan zunaj in znotraj v vec plasteh).
Sem bil v dveh tovarnah: BMW - Dingolfing in Audi - Ingolstadt; tam je vodic sicer povedal tocne podatke o tezi barve na posameznem avtu in podatek je bil za vse presenetljiv. Na zalost se ne morem spomniti koliko :(, tako da je mogoce tudi samo 20 kg.

@glinik: napisal si, da je ven prisla srebrna puscica, kar pa ni cisto res - avto je bil sprva pobarvan in so ga tik pred dirko zdrgnili do pleha, ker pred tem niso kaj prevec razmisljali v to smer. Drugace pa sva imela isto v mislih - lazji avto, vecja hitrost.

Sicer pa je vse tole off topic...
HOWGH!

Zgodovina sprememb…

Blup ::

Če jst prou vem, so pr Mercedesu spraskal barvo dol zato, ker nej bi biu avto pretežek glede na predpise, ki so določevali težo avtomobila...

Blup
:\

gofra ::

Ne BLup, ni prav: avtomobila niso prebarvali iz enostavnega razloga = hoteli so biti hitrejši od konkurence. Je pa naiven tisti, ki misli, da se s tem kaj doseže. Seštevek vseh zunanjih faktorjev (na katere človek nima vpliva) je po mojem večji od 70 kg mase(ena odrasla oseba) pri približno 1000kg težkemu avtomobilu. In kje je zdaj smisel?

Aha, nekdo je omenjal kopalnico: gre za psihično doživljanje tako kot za fizično: temna barva svetlobo (toploto) vpija, svetla odbija...

Matev ::

ta nekdo ki je kopalnico omenjal sem bil jaz Matev

sicer pa tudu 10kg močno vpliva na hitrost

tako da avto ki ima manj kil je hitrejši

snow ::

Eno je hitrost eno so pospeški. Ne mešat.

Zakaj pride da je en avto (črn,bel) hitrejši?
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

jest10 ::

Bel avto odbija svetlobo, črn pa vpija. Se pravi na belega deluje enkrat večja sila kot na črnega.
Ampak to je zanemarljivo

iskra ::

Zanimiva tema ;)

Malo sem pobrskal po mojih fizikalnih zapiskih:

Vzemimo, da je foton delec svetlobe, ki obstaja samo ko se giblje (se pravi, da nima mase ko miruje in s tem tudi nima nikakršne energije med mirovanjem). Energijo ima samo med gibanjem, ko zadane ob snov, odda svojo energijo. Zato se stvari na soncu grejejo, ker so podvržene ogromnemu svetlobnemu toku. Tu pride v poštev barva: bela barva je sestavljena iz vseh elementarnih barv in zato odbija svetlobo (fotone) vseh valovnih dožin. Zato je včasih bel avto manj segret, če stoji na soncu, črn pa skoraj razbeljen, ker črna barva požre vso energijo fotonov.

Pred seboj imamo torej črn in bel avto. Bela barva odbija vse fotone, črna pa vse fotone požre.

Verjetno vsi veste, da obstajajo načrti za razne vesoljske sonde, ki bi plule po vesolju s sončnimi jadri. Ta vlečejo sondo naprej s pomočjo svetlobnega toka. V srednji šoli smo reševali računsko nalogo, ki je od nas zahtevala, da izračunamo kakšno hitrost bo dosegla sonda pri razpetini jader 100m^2. Verjeli ali ne, hitrosti so se gibale v rangu 10^5 km/h (za ta podatek bi moral še malo pobrskati po starih zvezkih).

Sedaj se bom malo vrnil h energijam: energija sistema se ogranja. Imamo torej sistem v katerem je avto s svojo hitrostjo in maso ter kup fotonov s svojim svetlobnim tokom. Če avto požre vse fotone, se torej nanj prilepi neka energija, ki ga zavira. Če fotone odbije, te energije ne dobi.

Imam občutek, da sem nekje zamutil ... Me bo že kdo popravil :D
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Matev ::

če so pospeški večji
je potem čas potreben za to da voznik prevozi en krog manjši

in s tem je povprečna hitrost večja

skratka: manjša teža vozila prinese večje pospeške in ti višjo povprečno hitrost


kar se pa tiče odbijanja barve in fotonov je pa druga zgodba

cryptozaver ::

Merzedes JE!!! zaradi omejitev teze dirkalnika spraskal dol barvo. Avto je nato zmagal, barva pa ostala... klik

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Hehe kar malo me je nasmejala tale tema... To vprašanje je skoraj vzporedno tistemu, koliko konjskih moči pridobiš za "Racing" nalepko na pokrovčku od tanka...

Druga stvar pa je količina barve na avtomobilih. Res je da so novi avtomobili barvani v premnogo plasteh. Vendar so te plati ZELO tanke. In na koncu mogoče dobimo malo debelješi sloj barve kot pri "starem" načinu barvanja. Definitivno pa na avtomobilu ni več kot 10kg barve... pa še to je zelo optimistična meja.

Recimo McLarnova formula je baje svojevrsten rekorder kar se barvanja avta tiče. Popolnoma vse stvari na njem so barvane in ne uporabljajo nalepk kot druga moštva. Avto pa je pobarvan z vsega 80g barve. Ja prav ste prebrali samo 80 gramov barve za vse... poglaga... sponzorji... dekoracije... Tak da nej se malo zamisli tisti ki je napisal 40kg barve na osebni avto... LOL

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

mchaber ::

Kateri se pa prej segreje na soncu? Je treba tudi raztezanje upoštevat.:)
.

iskra ::

Termični raztezek materialov zagotovo ne sodi v to temo ;)
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Thomas ::

Gibalna količina žarka, ki pade na zrcalno površino - obrne predznak. Da bi se gibalna količina sistema: fotoni & avto ohranila, mora avto zgubiti nekaj svije hitrosti.

Pri črnem avtu se fotoni na njem absorbirajo, gibalna količina fotonov se zmanjša na 0, zato se mora avto (pol maj kot zgoraj) začeti počasneje gibati, da se gibalna količina ohrani.

Jasno?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

iskra ::

Točno tako!!! Na to sem mislil in se nisem mogel domisliti!
Ajow! 5 metru drow ...
Če bi imel Ronaldinho izvenzakonskega sina, bi se klical Bastardinho.

Vikking ::

se pravi da bi bolj vplivala teža/količina nanosa barve! kot pa razlika med črno in belo! kaj pa srebrna barva, je boljša od bele?

Dr_M ::

TribesMan: ja ampak dons je barva mal drugac narjena pred 70-80 leti.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

gofra ::

Pazite: masa zelo vpliva na pospešek in zelo malo na končno hitrost. Pri tej je bolj pomembna čelna površina in moč motorja, ki je potrebna, da jo premaga.

Se opravičujem za mercedeza. Akhm,..Mercedeza- sem ga posral...

Vikking ::

no da bolj točno definiramo pa rečmo tkole: kateri bo prej prepeljal 100metrov! črni ali beli? z barvo ali brez barve?

če zmaga beli in tist brez barve, kateri je zmagovalec med tema dvema?

Dr_M ::

a ti misls da bo en avto zarad drugacne barve 1sec prej prpelu na cilj po 100 metrih?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Vikking ::

lej dr_m! vem da je razlika zelo majhna! pa vedarle me zanima kakšna je ta razlika! tisočinka promila? kva jst vem potrebujem ocene! tisti ki obvladate fiziko more bit tole mačji kašel:)

Dr_M ::

samo teoreticno...
ce bi sla okol zemlje, bi mogoce bla razlika za ksn mm...
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Thomas ::

Govorimo o tlaku kakšnega mokropaskala pri avtu, vozečem v sončni zahod.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

NoComent! ::

Bolj pomemben kot pritisk svetlobe v tem primeru je pritisk toplega zraka, ki se širi ob površini avta.

username ::

Po mojem bi bile razlike minimalne in sicer bi bile lahko kvečjemu posledica višje temperature v motornem prostoru pri temnejši barvi, ko na avto sije sonce. Ta temperatura bi lahko imela vpliv na temperaturo zraka, ki vstopa v motor (pa še tukaj se verjetno vse na glavo postavi, če ima avto še kakšen turbopolnilnik).

V glavnem mislim da se ne bi poznalo, sploh pa ne da bi to bilo občutno v vsakdanji uporabi.

Nepobarvan avto pa je seveda lažji, kar ima lahko vpliv. Pri visokih hitrostih ima lahko vpliv tudi gladkost barvnega sloja (ampak večinoma so avtomobili zglancani). To pride bolj do izraza pri vojaških letalih, ki imajo ponavadi mat kamuflažno barvo. Med vojno so zato nekatere britanske enote polirale svoje spitfire-je, da so iz njih iztisnili par km/h več. Se pa tak avion bolj blešči v sončni svetlobi in je vidnejši za sovražne enote. No ampak to je že OT.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

carota ::

Se nekaj na kar nismo pomislili:
- crn avtomobil bi se bolj segrel in bi bil zrak tik ob karoseriji toplejsi - redkejsi in bi avto zato imel manj upora
- Soncna svetloba pada pod nekim kotom in tako bi imel bel (srebrn) avto dodatni downforce - boljsi oprijem cestisca

Mislim, da je vprasanje nesmiselno, ker je toliko drugih dejavnikov, ki neprimerno bolj vplivajo na hitrost avtomobila, da ta ni omembe vreden.

Lp,
Martin

snow ::

Črn avto - absorbira sončne žarke, gibalno količino jim zmanjša na 0.
Bel avto - odbije sončne žarke, gibalno količino 'obrne', gibalna količina žarkov se spremeni za 2x začetno.. bel avto prejme 2x večji sunek sile kot črni.. črni se giblje hitreje .. če gledamo te žarke.
Mislim da je bilo prej zgoraj drugače rečeno.

Btw.. Masa fotona? h*(frekvenca)/c2?


No več bi najbrž vplivalo segretje pločevine avtomobila.. malo večja deformacija črnega avtomobila zaradi višje temperature.. večji zračni upor mogoče.. :)

Alpa tisto glede izkoristka pri hladnejšem zraku.. no sploh se to pozna pri avtih z turbotom.. sam dvomim da bi pločevina kaj dosti vplivala na temperaturo zraka ki vstopa v turbino..
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

IceIceBaby ::

Je pa naiven tisti, ki misli, da se s tem kaj doseže. Seštevek vseh zunanjih faktorjev (na katere človek nima vpliva) je po mojem večji od 70 kg mase(ena odrasla oseba) pri približno 1000kg težkemu avtomobilu. In kje je zdaj smisel?


70kg se že pri navadnem osebnem avtomobilu FUL pozna, pri dirkalnikih je pa ta razlika še dosti večja. Pri dirkalnikih je pomemben vsak kilogram, in najučinkovitejši tuning je ravno zmanjšanje teže. Avto boljše pospešuje, gre lažje v ovinke, lažje zavira poleg tega pa je cel avto manj obremenjen => manjša obraba.

Drugač pa jaz zdej avto barvam in sem kupil 4kg barve. Poleg tega pa še 4kg trdilca pa še eno plast laka bom dal čez, kar je še cca 2kg. Pol pa še cca 1kg kita spodaj pa mogoče 1kg šprickita. Uglavnem, vse skup max. 12kg mokre teže. V tovarni verjetno še kakšno plast več nardijo pa od znotraj vse pobarvajo pa še kakšen debel zaščitni sloj dajo kje pa možno da se nabere okol 20kg suhe barve pri tavelikih.

SnakeBite ::

Jest bi se strinjal z Blupom. Lih pred kratkim sem gledal na Discoveriju odajo o razvoju LeMansa pa takih dirk. Mercedes je izdelal avto s prostornino 3.3 pa 270 KM. Na tehtanju pa so zaradi teže motorja presegli težo za 1.5Kg.S tem da so odstranili barvo pa so kumot zlezl v derko. Na tej prvi tekmi Mercedesa je bila zmaga svetska sej so premagal Bentlija. Zato so Mercedesi znani po srebrni barvi.:P

gofra ::

Kst, dal sem zgolj primerjavo za tiste, ki resnično upajo na občutno razliko pri brušenju barve s svojega osebnega avtomobila. Pravzaprav že samo temperatura, tlak in vlažnost precej vplivajo na zmogljivosti avtomobila. Kar praviš za dirkalnike jasno drži. Kolega je vozil pri Seicento pokalu in je bil blazno zagrenjen, ker si ni mogel privoščiti par kg lažjega sedeža kot na primer konkurenca. Ampak to so dirke v enakih pogojih za vse, dirke, kjer odločajo centimetri (oz. stotinke). Enačit ekstremni šport in povprečno življenje je nesmisel.

PROTOTIP ::

Sam imam črnega hyundaia a kljub temu menim, da črna barva nekako zmanjša zmaogljivost predvsem poleti, pozimi pa se črn avto bolje obnese. Zakaj tak mislim? Predvsem zato, ker poleti se zaradi večjega segrevanje pleha posledično mašina greje hitreje in vroč motor izgubi pri moči (večje raztezanje snovi pri višji temparaturi). Pozimi pa črn pleh pomaga da se motor ne ohladi preveč, ker prenizka temperatura povzroča večje krčenje snovi in posledično večje trenje. Torej, čez poletje ga bom prebarval na belo, pozimi pa nazaj na črno :D (lol, čez par let bom mel pa za kakih 100 kil težjega zarad barve) :)) :| :D

Dr_M ::

temna barva bolje oddaja toploto kot svetla...najslabsa je srebrna :)
srebrna barva tut odbije najvec fotonov, tako da bi biu teoreticno srabrn avto najpocasnejsi, ce bi su proti soncu.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Črni avtomobil (umazanija,praske)

Oddelek: Na cesti
4110783 (9661) bambam20
»

folija proti vročini - avtostekla

Oddelek: Na cesti
166869 (6370) kixs
»

Svetloba in hitrost

Oddelek: Znanost in tehnologija
473083 (1659) LordTado
»

Barva avtomobila?

Oddelek: Znanost in tehnologija
175045 (4387) Dr_M
»

Cosmos 1 pripravljen na polet

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
404353 (3225) Thomas

Več podobnih tem