» »

Glasba

Glasba

jype ::

Ponoči sem spet sanjal odlomke iz filma Stalker ( imdb link) in vmes dotični junak razglablja sam s sabo, med drugim se pa dotakne glasbe.

Danes sem razmišljal in neuspešno poizkusil od googla izvleči kakšno raziskavo na to temo.

Stalkerjeva trditev je, da ni jasno, zakaj določena zaporedja tonov izzovejo tako močne čustvene reakcije v človeku.

Moje vprašanje je, ali res nimamo pojma, čemu smo "občutljivi na glasbo" in ali tudi kakšne druge živalske vrste občutijo podobne reči. Seveda mi pade na pamet kobra, ki se nežno ziblje ob glasbi fakirja, ampak verjetno obstajajo še kakšni višje razviti sesalci poleg nas, ki jim glasba kaj pomeni (kiti, delfini?). Zakaj ptiči pojejo? Zakaj so moli in duri praktično univerzalno razumljeni kot "otožni" in "veseli" akordi?

No, da ne bo vsa reč postala preobsežno vprašanje bi zdaj reč malo zožal: glede na senzorni vhod so oči bistveno občutljivejše od ušes, po drugi strani pa na reči, ki jih slišimo, pogosto odreagiramo bistveno bolj čustveno (seveda različni kognitivni tipi različno, a vendarle), še posebej pa to velja za glasbo (torej urejena zaporedja tonov). Če obstaja teorija, ki pojasni, kako je do tega prišlo, a me zna kdo usmeriti nanjo?

MaAwa ::

Hej, obstaja ena knjiga Antropologija glasbe, ki se na daleč dotika tvojega vprašanja. V njej najdeš različne kulturne vidike glasbe, o glasbi plemen, o vlogi glasbe v različnih kulturah, najverjetneje pa boš našel kakšno uporabno referenco na koncu knjige. To je tako kr iz glave, ker sem imela neko seminarsko nekoč:)
Dugače pa boš po mojem našel kaj o tem na področju psihologije. Meni je stvar tudi zelo zanimiva, tako, da če ti bo uspelo kaj izbrskati, se priporočam za reference:)

Lp

lymph ::

Kobra ne miga zaradi glasbe, tepček :D
"Belief is immune to counter example."

sverde21 ::

Seveda mi pade na pamet kobra, ki se nežno ziblje ob glasbi fakirja,...
Prvo, kot je že lymph reku, kobra ne miga zarad glasbe amapk zaradi premikanja piščali, drugo pa fakirji so tsiti, ki ležijo na žebljih, nimajo nič skupnega z kobrami ;) IMHO
<?php echo `w`; ?>

Thomas ::

No mu povem. Čeprav je črna in nehvaležna duša, tale jure.

Glasba je zevoluirala, tako kot je zevoluiralo vse. Ob glasbi je zevoluirala seveda tudi naša mahnjenost nanjo.

Progenitivna je glasba, to je. Poglejmo samo danes, kako dobro se lahko razmnožujejo rock fantje električarji! Dekleta jim padajo dol, da jih komaj sproti podelujejo. Kar je bilo že celo zgodovino, samo ritmi in melodije se nekoliko spreminjajo.

Njihovih sinov in hčera, je bilo v zgodovini relativno več, kot sinov in hčera nemuzikalnih.

Tako se je oboroževalna tekma vse boljših ušes in posluhov zaostrovala do današnjega dne, ko nekateri že kar impresivno muzicirajo.

Bo rekel kdo, "v redu, razumem to. Toda zakaj se pa dekleta rada dajejo dol z rokerji ali kakšnimi drugi muskontarji?". Saj vsa dekleta se ne. Toda tista, ki so evolucijsko pametnejša, imajo potem sinove (in hčere!), ki ponesejo njihove gene na široko v naslednjo generacijo.

Imamo klasičen primer "dveh genov", ki podpirata svoj uspeh. "Muzikalni gen" in "receptorski gen".

Zelo poodobno, kot pavov rep. Sploh še, ker tako pavov rep, kot muzikalnost STA INDICA za splošni fitnes nosilca.

Tako da ... ni čudno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

gzibret ::

Tukaj pa se bom jaz tudi oglasil.

Thomas gleda vse iz stališča evolucije in njegova trditev prenese marsikatero kritiko, če obstaja statistično signifikantna razlika, da imajo (dobri) glasbeniki v povprečju več otrok, kot neglasbeniki. Pa pustimo to....

Jaz bi pa rekel, da je pri glasbi marsikaj, če ne kar vse priučeno. Memetika bi človek rekel. Mi smo pač navajeni na dure in mole zato, ker jih poslušamo že od samega rojstva dalje in nam grejo v uho. Kakšen arabec, indijec ali pa indijanec poslušajo že celo življkenje druge lestvice in mu grejo bolj v uho slednje, kot pa duri in moli.

Pri lestvicah je pač tako, da se frekvenca med dvema skrajnima tonoma ene lestvice ravno podvoji. To je skupno vsem. Verjetno zaradi tega, ker ni problem zvrtati luknje ravno na polovici piščali ali pa dati struno ravno na polovico. Kako in na koliko delov pa so razdelili posamezno lestvico pa je bilo bolj povezano s tehnologijo izdelave inštrumentov. Je pa res, da če razdeliš lestvico na enakomerne dele, se vsa stvar čuje dokaj bedno, monotono in nezanimivo. Je treba vso stvar koncipirat malo drugače, da je zanimivo - z drugimi besedami - zakomplicirat. :D

> Seveda mi pade na pamet kobra, ki se nežno ziblje ob glasbi fakirja,

Kobra se ziblje, kot so že drugi povedali, zaradi zibanja piščali in ne zaradi glasbe, ki jo itak verjetno sploh ne sliši.

> glede na senzorni vhod so oči bistveno občutljivejše od ušes

Nebi rekel. Uho je senzorični organ, ki zazna vibracije z zelo nizkimi energijami, pa tudi razpon med mejo slišnosti in energijo, pri kateri se organ "pokvari" je astronomska, reda 10^12 ali celo na 14.

PS - nekaj (malega) sem napisal v temi "naučimo se igrati kitaro", tam preberi, pol pa priporočam knjigo "teorija glasbe" in pa "glasbeni srtavek" 1 in 2. Tam boš dobil osnove, pa ti bo verjetno marsikaj bolj jasno.
Vse je za neki dobr!

Thomas ::

> Jaz bi pa rekel, da je pri glasbi marsikaj, če ne kar vse priučeno.

Ja vse ne. Mnogo pa, se strinjam.

Drugače ima pa glasba verjetno še neko "antipedofilsko" funkcijo. Vsaka generacija izbere neko tako musko, da je tastari kozli niti slučajno ne prenesejo. Ali pa tudi ne člani drugih tolp, s katerimi je parjenje v povprečju huda izguba časa, najpomembnejšega vira.

"Naša glasba" druge - keeps at bay.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Thomas> Glasba je zevoluirala, tako kot je zevoluiralo vse. Ob glasbi je zevoluirala seveda tudi naša mahnjenost nanjo.

Tega se povsem zavedam. Zanimalo me je le, čemu. Kakšno prednost je prinesla takšna glasba v primerjavi z drugačno, da je zevoluirala ravno takole. Kakšno prednost so imeli tisti, ki so glasbo igrali/poslušali pred tistimi, ki je niso. In seveda zakaj so na različnih koncih sveta lestvice različno pogoste.

Da se kobra ziblje zaradi glasbe sem pa prepričan! Sem prebral v stripu Mikija Mustra (in je to tudi edini vir, ki ga imam - nisem preveč gojil zanimanja za te reči).

keber ::

>>> Drugače ima pa glasba verjetno še neko "antipedofilsko" funkcijo. Vsaka generacija izbere neko tako musko, da je tastari kozli niti slučajno ne prenesejo. Ali pa tudi ne člani drugih tolp, s katerimi je parjenje v povprečju huda izguba časa, najpomembnejšega vira.

Zanimiva teorija. :D

antonija ::

Kobra se ne ziblje zaradi glasbe. Kobra se ziblje zato, ker ima pred sabo enga modela ki se non-stop muva, ona mu pa sledi za vsak slucaj ce ga bo slucajno treba ugriznit. Dela enako brez muzike in piscali, samo premikajocega modela je treba imet ;)

Glede glasbe pa... vecina je pomojem socioloske narave. Razlikovanje med "tolpami", med generacijami,... Na koncu to itak vpliva na evolucijo (oz. ji pomaga) ker se glede na popularnost razlicne skupine unicujejo, asimilirajo,... dokler ne postane ena velika. Pol pa pride nova glasba, in spet naredi mal stale. Sposobni ostanejo "notri" (in sirijo svoje gene), nesposobni pac ne.

Bi pa reku da kaj velikega vpliva na gene taka selekcija nima. Vsaj pomojem ne velja ravno da bo otrok muskontarjev tudi _dober_ glasbenik (torej ne tak ki mu ati in mami zrihtata zalozbo, ampak Dober).
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Thomas ::

Mormo vedet, da samo 1% advantage pomeni, da se bo gen bliskovito razširil po populaciji. Bliskovito v evolucijskem smislu.

TO je treba razumet, da evolucija tako deluje. Poplavljajo eno malenkost boljši geni, oziroma odseki DNA.

0,99% performance, pa pomeni izumrtje v ne tako mnogo generacijah.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

jype ::

Ja, ampak saj ne gre za vprašanje dobrih in slabih muskontarjev. Gre za to da je glasbena teorija enaka povsod po svetu. Vsi "razumejo" glasbo, čeprav je jasno, da je to naučena reč.

Tudi meni se zdi, da stvar na evolucijo vpliva zelo marginalno in da se glasba razvija mimo (biološke) evolucije, podobno kot ostalo kolektivno znanje ljudi. Ampak če je glasba sociološki pojav, kako da je bil že tako zgodaj (še pred našim štetjem) globalen? Kako da nobena civilizacija ni obstajala brez glasbe? Ena možnost je, da se je glasba razvila iz "ptičjega petja", torej dvorjenja. Ne vem, kako so se praljudje drli, ko so dvorili eden drugemu, ampak najbrž se ni slišalo tako fino kot se danes.

Glede antipedofilske funkcije pa me skrbi: v Sloveniji ni tako malo otrok, ki poznajo samo govejo muziko. Upam, da niso vsi žrtve spolne zlorabe, če so itak že psihološko mučeni z glasbo (pa se tega sploh ne zavedajo)...

gzibret ::

> Da se kobra ziblje zaradi glasbe sem pa prepričan! Sem prebral v stripu Mikija Mustra (in je to tudi edini vir, ki ga imam - nisem preveč gojil zanimanja za te reči).

A se ti mal zajeb****?

Jaz pa sem prebral v Cicibanu, da so protoni zelene barve in da se število PI na Marsu začne z 3,15, kar so ugotovili na podlagi slik, ki jih je poslal rover.
Vse je za neki dobr!

Zgodovina sprememb…

  • odbrisalo: antonija ()

antonija ::

@jure: Vsa umetnos je na zacetu bila samo posnemaje narave. Tud prve slike so bili obrisi rok ali pa skice zivali, etc. Glasba je tako verjetno posnemala naravne zvoke. Sej ce si v glavi zmiksas kakso zolno/detelja pa das zdraven kaksno melodicno cviljenje dobis nekaj podobnega danasnji klubski glasbi.

Nisem pa siguren da je glasbena teorija enaka povsod po svetu. Sicer nisem poducen na tem podrocju, vem pa da so (pred mnozicnim transportom) imeli na vsakem kontinetu svoja glasbila, svoje lestvice tonov, svoje vrste glasbe. Nekateri za zabavo, nekateri za bogove,...
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

norcuron ::

Mal offtopic:

kobra "muva" tut zarad zračnega toka iz pišule.
Great are mysteries of the mind ... or not?

Saladin ::

"Naša glasba" druge - keeps at bay.

Se strinjam.
Ampak kako se to sklada z evolucijo?
Nekdo, ki je poslušal "nekomercialno" glasbo, je težje našel družico. Kaj je biia evolucijska prednost manjšinskega "nemuzikalnega" gena in receptorja, da je prevladal nad komercialo in maksimiral potomstvo?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

jype ::

gzibret> A se ti mal zajeb****?

Ja, sem mislu, da je to očitno. Vsaj glede kobre. No, zajebavam se zgolj delno. Nisem nikol razmišljal o tem, samo v glavi mam slikco ko Trdonja špila in se Zvitorepec zato lahko umakne. In špila _za_ kačo in se nč ne muva. Tako sem pač bil dezinformiran. Da sem na podlagi stripa prepričan, da se motite, to se pa vsekakor zajebavam, ja.

antonija> Vsa umetnos je na zacetu bila samo posnemaje narave.

Ja, sej zato me pa pesti vprašanje, od kje pride. Lestvice so res različne, ampak teorija je enaka. "Lažje je zvrtat lukno na polovici piščalke" se sliši smiselno, ampak vseeno me skrbi, da je poleg še kaj drugega.

jype ::

Saladin> Nekdo, ki je poslušal "nekomercialno" glasbo, je težje našel družico. Kaj je biia evolucijska prednost manjšinskega "nemuzikalnega" gena in receptorja, da je prevladal nad komercialo in maksimiral potomstvo?

Kdo pa pravi, da je?

Saj ravno "komercialna" muzika je tista, ki je vedno bila mainstream.

Alternativna glasba je ponavadi obsojena na propad, a je za nekoga vseeno lahko bistveno prijetnejša/boljša.

antonija ::

Tud za zracni tok nisem ziher... Vsakic ko je tist avstralec (ki ga je ubila riba) lovil kace (enkrat tudi kobre), se je lepo vidlo da se kaca postavi v obrambni polozaj in caka ali bo treba usekat ali ne. Ce se "groznja" premika, se kaca premika skupaj z njo da ima cimvecje moznosti za uspesen/napad obrambo. Ce pa postavis kobro v terarij in prizges radio ti pa garantiram da brez "tarce" (groznje) se sploh ne bo premaknila, razen iz hladnega na toplo stran terarija.

Tisto glede evolucije pa... Mene so vedno ucil da evolucija ne dela na nekaj generacijah, ampak jih je treba malo vec za kaksen efekt. Zdej pa ce pogledamo zadnjih 100 let (2 oz. max 3 generacije) se je glasbenih slogov zvrstilo malo morje. Veliko zvezd (alfa osebkov) z veliko razlicnimi stili, vsi v obdobju 2 generacij. To se mi zdi absolutno premalo za kakrsno koli zaznavno spremebo na genetskem nivoju.
Jaz bi to prej uvrstil pod socialno evolucijo.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

smarkic ::

Še malo o kačah, iz kontekstu primernega vira ;-)

Čustveni odzivi so po mojem pretežno kulturno oz. izkustveno pogojeni - določena zaporedja zvokov (ponavadi glasbe) vzbudijo določene asociacije in temu primerne reakcije. Možna pa je tudi arhetipska ali čisto telesna pogojenost (sprejemanje ali zavračanje) zaznave. Poskusov na temo, kakšna glasba ugaja dojenčkom, ali pa živalim in rastlinam, je bilo kar nekaj.

Glede "univerzalnosti" razumevanja različnih lestvic se ne bi mogel strinjati - tudi molovske melodije so lahko prav vesele in živahne, če se samo spomnimo na vse bollywoodske mjuzikle in podobne vzhodnjaške zadeve. Zanimiva pa se mi zdi razdelitev po intervalih med toni; kolikor vem, so ti povsod enaki (velika-mala sekunda in izpeljave). Tudi npr. pentatonika sicer ne uporablja vseh tonov "naše" 7 tonske lestvice, ohranja pa intervale. Pri mikrotonalnosti se toni drobijo na četrtine (oz.polovice) osnovnih intervalov, itd. Ne poznam recimo primerov, da bi se kje uporabljala lestvica, kjer bi bili intervali drugačni, npr 1/3 ali 9/7 ali kakšno drugo razmerje glede na sekundo.

Thomas ::

> Mene so vedno ucil da evolucija ne dela na nekaj generacijah, ampak jih je treba malo vec za kaksen efekt.

To so te narobe učili. Zelo narobe. Evolucija Darwinovih ščinkavcev na Galapagosu, je od 1945 do danes merljivo zanihala v različne smeri.

Ali pa primer, odkar je EU ukazala ribičem, naj nedorasle polenovke mečejo nazaj v morje, so se te zmanjšale. Je preveč ugodno biti malo manjši, če si odrasla polenovka.

Da o prilagoditvi komarjev na DDT ne govorim. S svojim aktualnim podpisom jaz mislim zelo resno!

Jasno, koevolucija muzike je še hitrejša od biološke evolucije. Vendar pozabi na vsako muziko, ki nima svoje biološke skodelice. Recimo ultrazvočna glasba se ne uveljavlja preveč uspešno. Brez substrata (v tem primeru bio), memi nimajo kej praskat.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Saj ravno "komercialna" muzika je tista, ki je vedno bila mainstream.

V glasbi ni bilo vedno mehkih prehodov iz enega žanra v drug - prihajalo je do radikalnih sprememb, ki so bile na začetku nujno redka, nova alternativa.
Torej, zakaj sploh potreba po taki dinamiki, ko pa je varneje ostati v ustaljenih smernicah? Kakšne prednosti prinaša nova glasba (evolucijsko)?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Thomas ::

No, bom jest razložu kako je s tole alternativo.

Vsak bičmaster pri morskih levih, je mainstream. Ni sicer prida glasbenik, sploh ne za naša ušesa. Vendar za ušesa morskih levinj je pa že. Lepo kruli, se jim zdi. Vendar njegov glasbeni talent je bolj postranski. Da se dobro pretepa z drugimi samci je bistveno, drugega komaj kaj.

Vendar nekoliko proč od osrednje plaže poležavajo alternativci. Njihovo kruljenje ne gane src levinj - ponavadi. Včasih pa le. Včasih pride kakšna levinja v geneshoping tudi k njemu. Takrat se mu alternativa splača, sploh to, da ni bil tiho.

Tko, da če nisi Jan Plestenjak, ampak le Fredy Miler, zadeva tudi lahko deluje. Oja!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

antonija ::

Ampak ne more pridet do opaznih spremeb iz ene na drugo generacijo (1 kombinacija genov). Sploh pa ce gremo od R&R do danasnjih urbanih ritmov. R&R generacija se vedno zivi in brca, ceprav jih je glasba povozila. Njihovi potomci (ki se niso rodili v urbane ritme, ampak v nek yugo torbo thingy scena whatever) pa so presli na nove zvrsti. Tukaj pomejem geni nimajo direktnega vpliva na razvoj glasbe.

Pomojem gre bolj za sociolosko stvar. Vecina ljudi se zelo rada spravlja v crede, si izbira simbole, barve, muziko, sporte, droge, ... s katerimi se identificirajo. Od tukaj naprej gre pa za "naravno" selekcijo med skupinami.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Thomas ::

> Pomojem gre bolj za sociolosko stvar. Vecina ljudi se zelo rada spravlja v crede, si izbira simbole, barve, muziko, sporte, droge, ... s katerimi se identificirajo. Od tukaj naprej gre pa za "naravno" selekcijo med skupinami.

Tukaj pišeš o evoluciji memov na približno konstantnem biosubstratu.

Ja, tako je!

Pri ljudeh na Zahodu je biosubstrat res precej konstanten, zadnje čase.

Vendar še par stoletij nazaj pa niti ni bil. Preživel je eden od 7 otrok, ali kaj takega. Vsaka mikroprednost se je lahko hitro obrestovala. V nekaj stoletjih.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Saladin ::

Takrat se mu alternativa splača, sploh to, da ni bil tiho.

Alternativa kot edina možnost razmnoževanja tistih, ki tega niso sposobni početi v mainstreamu?
To bi še nekako šlo (evolucijsko).

AMpak ne kot prostovoljna odločitev za "pogojno" paritev.

Torej smo (alternativci) reveži, ki smo alternativci le zato, ker ne moremo biti mainstream?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

antonija ::

Po evoluciji je mainstream tista skupina ki je najmocnejsa, tista ki najlazje prezivi, tista ki opravi z vsemi tekmeci. Ce alternativa podleze mainstreamu, potem izgine. Ce je (evolucijsko) boljsa/naprednejsa, potem eventuelno premaga trenutni mainstrean in sama postane mainstream (tega je v glasbo ogromno).

Ce se pa ti sam odlocis da se ti ne da ukvarjat z mainstreamom in sirit svojih genov pa pomojem nima kaj veliko z evolucijo. Evolucijsko gledano si pa porazenec, ker od tvojih genov ne bo ostalo prav veliko (v primerjavi z alfa samci).
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Saladin ::

Ce se pa ti sam odlocis da se ti ne da ukvarjat z mainstreamom in sirit svojih genov pa pomojem nima kaj veliko z evolucijo. Evolucijsko gledano si pa porazenec, ker od tvojih genov ne bo ostalo prav veliko (v primerjavi z alfa samci).


Egzaktly.
Ljudje ne poslušajo določene glasbe ker jim je to gensko sprogramirano, ampak to delajo povsem iz psiholoških/socioloških razlogov.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

antonija ::

Ja. Bejbe pa palijo na tipe ki dobro igrajo iz genetskih razlogov, ko vidijo da je "tekma" za njih zagreta.

EDIT: "dobro igrajo" je treba jemat z veliko rezerve ;)
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: antonija ()

Thomas ::

> Torej smo (alternativci) reveži, ki smo alternativci le zato, ker ne moremo biti mainstream?

Tako je. To velja recimo tudi zame in "mojo evolucijo". Nisem mainstream. Mi je včeraj zvečer po telefonu ena stranka to pol ure razlagala. Od 20.17 do 20.41.

Vendar sem bil nekaj ur prej na kosilu v Skritem kotu, z eno drugo stranko. Ta pa misli, da sem mainstream. Na osnovi tistega, kar sva maloprej gledala v njegovi pisarni.

To je zmeraj tako. Potem čas pokaže, koga kalkulacije so bolj pravilne.

Nas nesramnežev, alternativcev ali gospodov bičmasterjev. Dinamika je seveda huda. Samo LDSa 2000 se spomni! Samo, že 2008 lahko spet vstane.

No, uni od zvečer se z mojim podpisom ne strinja. Uni od popoldne pa samo premišljuje, "kako butnt tale heroin na trg".

Pri muski je pa isto. Beatlesi bi komot ostali v garaži. Macca bi danes exžena tožila za pičlih 10000 funtov.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> Po evoluciji je mainstream tista skupina ki je najmocnejsa, tista ki najlazje prezivi, tista ki opravi z vsemi tekmeci.

To je poenostavljen pogled. Deloma pravilen, vendar zmagovalec ni tisti, ki ima kopico potomcev še 200 let po smrti. Če mu jih odnese tsunami, že ne.

Zmagovalca ni. Samo eni geni so fit ko tajfl. Že milijone let so z nami. Kar pa ne pomeni, da bodo še prav dolgo.

Samo trenutni igralci v ligi so. Občasni zmagovalci. Samo da ostanejo v igri, morajo kar dostikrat zmagat. Izpad skoz grozi vsem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::

Tle pa pišete kot da samo samice izbirajo...:\

Thomas ::

Ne samo. Samo slika se z upoštevanjem tega, da izbirajo tudi (sicer manj) samci, samo nekoliko zakomplicira.

Struktura je pa ista.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::

To je pa odvisno od moči. Tam pri muslimanih moški bolj zbirajo kot ženske.

Kolk bi blo šele komplicirano, da bi rabil 10spolov za prenos genov v naslednjo generacijo. To bi ble bolj zanimive strategije, pr sam dveh je mal dolgčas in predvidljivo.:D

Thomas ::

> Tam pri muslimanih moški bolj zbirajo kot ženske.

Moški tam bolj malo izbirajo. Oziroma, izbirajo snahe, ne žena. Pa še to so marsikje prevladujoči takoimenovani bratranski zakoni.

Katero sestrično boš dobil za ženo, to je vprašanje.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::

Moški vodijo družinsko politiko, torej imajo bistveno večji vpliv na to, kako se bodo njihovi geni prenašali kot ženske.

A so zato Arabke lepše, ker so v njih tisti geni, ki so moškim všeč, za razliko od nas?
:D(hec)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kanye West skupaj s Paul McCartney-em zložil pesem, navijači Kanye sploh ne vedo kdo (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9815428 (12926) radmannsdorf
»

*sodobna* glasba (strani: 1 2 )

Oddelek: Sedem umetnosti
5613528 (12021) Trololololol
»

Glasba iz 80in 70ih 60ih vs današnja "moderna" (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Sedem umetnosti
12222761 (19962) Jerry000
»

Tehnološki napredek/evolucija ni eksponenten (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
5110902 (10328) _marko

Več podobnih tem