» »

Quo vadis, gimnazija?

Quo vadis, gimnazija?

1
2
»

dr.J ::

>Nekoliko lartpurlartizma ne bi škodovalo.

Seveda ne bi. Pravzaprav mora biti. V bistvu je večina bazićnih raziskav vsaj v začetku - znanstveni lartpurlartizem.

Fizikalko:
z integrali sem mislil tocno to kar ti: predstaviti način razmišljanja. Samo moraš imeti čas za to, tega pa sedaj hočejo ponovno skrajšati.

Ampak se mi zdi da celo bolj kot število ur vpliva kvaliteta profesorja. Jaz sem se v šoli najbolj bal tistih prfoxov, ki so bili najmanj sposobni - in so si potem sami ta svoj lastni manjvrednostni kompleks zdravili z neustreznimi pedagoškimi prijemi.

Včasih je v OŠ kdo ponavljal razred, danes so pa na koncu skoraj vsi odlični. Bognedaj, da bi kdo padel ali šel na poklicno šolo. Tudi srednje šole (gimnazije) so že zdavnaj dvignile roke od selekcije, ki se zdaj dogaja na fakultetah - pa še to le na tistih, kjer je presežek študentov. Tam, kjer ga ni (beri: naravoslovje), bi si s selekcijo odrezali vejo, na kateri sami sedijo, saj so fakultete plačane od števila študentov. Pravo selekcijo nato lahko naredi samo še delodajalec, če ga pri tem ne ovirajo kaki sindikati. Na, o francoskem dogajanju lahko itak beremo v drugi temi foruma.

Gavran ::

Prepričan sem da bomo tudo v prihodnosti potrebovali oboje - in da je avtomatizacija še zelo daleč od tega da bi znala načrtovati samo sebe (še ogromno dela za naravoslovne smeri)- in da je dela dovolj za recimo 100 jezikoslovcev francoščine (za Slovenijo) - in da nek nivo izobrazbe MORA dati dostojen vpogled tudi v druge veje znanosti, ki bodo morda aktualne čez 10 let. Tu je tudi (po moje) največji problem šolstva - izobraževanje za preteklost oziroma programi ki ne upoštevajo napredka. Sam sicer bolj poznam elektro smer in program pouka, ki vsebuje znanja ki so v industriji oziroma življenju že zdavnaj zgodovina, prepričan pa sem da je v večini vej podobno.

Thomas ::

Jest ne vidim nobenega posebnega razloga, da bi avtomatizacija storitev ne bi bila v 10 letih vsaj na nivoju, kjer je zdaj proizvodnja.

Seveda se 99% ljudi s tem NE strinja. Me ne moti preveč, če sem v manjšini.

leinad ::

Thomas, prej si omenjal nekaj višji in nižji nivo delitev, pa zdajšnji šolski sistem vzporejal s centralno-plansko ekonomijo. Primerjaš jabolke in hruške. Zakaj?
V ekonomiji igrajo vloge odrasli dozoreli ljudje, pri šolstvu pa mozoljasti pubertetniki, ki jim je poster od Britney sveti gral. Vidiš razliko? Največja blesarija kar jih je, je delitev na nivojski pouk v OŠ pri nas. Kako se naj 12 letni froc odloči kaj je boljše za njega? Pri teh letih on razmišlja kako bo prišel čim lažje skozi in ne kaj mu bo koristilo, tudi svojih sposobnosti ne pozna dovolj. Starši se naj? Seveda, dandanes po večini preokupirani s delom bodo se vehemetno odločili kam naj gre in kakšna bo njegova bodočnost. Zelo verjetno otrok pri tej starosti še ni pokazal svojega potenciala, in mu onemogočijo morebiti svetlo prihodnost.

Nivoji nič prej kot 4.letniku(kjer sem zdaj sam), ko je vsak(bi naj bil vsaj) toliko zrel in odgovoren, da ve kaj je sposoben pa kaj hoče. Tisti, ki pa ni, pa zelo verjetno nikoli ne bo.

leinad ::

Da ne bo zmote- sam sem po prepričanju liberalec, ampak realen. V šolstvu pri nižjih starostnih kategorijah liberalizem povzroči samo škodo, nič drugega. Tu je koristno usmerjanje države.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: leinad ()

IgorGrozni ::

To, zaradi česar sem zaploskal Thomasu, je, da je zadel v črno. Znanost in umetnost se pravzaprav ne razlikujeta v rezultatu, zelo malo pa se razlikujeta tudi v postopku.

Tako znanstvenik, kot tudi umetnik se morata najprej naučiti obrti.
Znanstvenik se nauči kolikor le more, že odkritega v svojem polju delovanja ( da se razumemo, vsak Dr.Sci. ni znanstvenik, Dr. mu daje le spričevalo vrhunsko izobraženega obrtnika), potem pa na teh znanih temeljih poiskuša odkriti ali razumeti, nekaj kar je izven znanega.
Z logičnim umom, naravoslovni znanstvenik, (če že hočete), reže pot v neznano. Na tej meji med znanim in neznanim, potrebuje poleg osnovnega orodja tudi intuicijo. Ker znanja tam ni.
Umetnik pa opravi enak postopek. Nauči se obrti, pregleda znano in če noče biti plagiator, odkrije neznano.

Vsak znanstvenik mora uporabiti in uporablja najmanj toliko abstrakcije, intuicije in stroge discipline, kot jih uporablja umetnik.
Znanost, znanstvene teorije so občudovanja vredne umetnine. Lartpurartizem je zahtevan v znanosti.

Umetnost ima pravzaprav večje težave. Obrt, ki mu je na razpolago, ne njese tako blizu neznanemu, saj ni tako zelo definirana. Ne obstajajo stroga pravila, ki bi jim sledil, da bi prišel blizu neznanemu. In ker je čakalnica, prostor pred neznanim tako kaotičen, se jih veliko izgubi. Nekateri pa iz čakalnice po naključju takoj zakorakajo v neznano.
Kar je v znanosti skoraj nemogoče.


In razmerje med naravoslovnim in družboslovnim ? Oboje uči pravzaprav isto. Le specifični jezik je drugačen. Prepričan pa sem, da učenje abstraktnosti Malevicha, filozofije Heideggerja in besedne skladnje Cankarja pomagajo razviti intuicijo( um) naravoslovca tako, da ko bo le-ta potreboval to intuicijo(um) v svojem posebnem poklicu, mu bo to pomagalo.
In vice versa.

Je pa Thomas zadel tudi drugo tarčo v črno. Problem šolanja(vsaj tako sem ga jaz razumel), ni problem izbora predmetov, sploh če bi se strinjali z mano o zgoraj zapisanem , ampak je problem kvalitete poučevanja.
V kvalitetnem poučevanju je pravzaprav skoraj vseeno, kaj od naravoslovnega/družboslovnega se naučiš. Važno je kako si se naučil.
In zato imam jaz med mojimi znanci matematike, ki so izvrstni pianisti in uspešne poslovneže, ki so bili izvrstni naravoslovci.

Da bi izboljšali kvaliteto učenja, brez da bi arbitrirali (sploh za za neznano prihodnost) nujno omejeni posamezniki, je pa seveda uporaben lahko ˝naravni izbor˝ preko tržnih mehanizmov.

Lp.IgorGrozni
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ali izbira predmetov za maturo vpliva na možnosti vpisa na univerzo?

Oddelek: Šola
91967 (1860) hiiipower
»

Kronično pomanjkanje naravoslovno-tehničnega kadra v Sloveniji (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
19326905 (19052) CaqKa
»

Smo računalnikarji bolj nagnjeni k terorizmu? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
888664 (5542) Highlander
»

Mulci bodo dobili prenosnike

Oddelek: Novice / Ostale najave
242832 (2832) Jeebs

Več podobnih tem