» »

Quo vadis, gimnazija?

Quo vadis, gimnazija?

«
1
2

dr.J ::

Tole sem hotel dati med novice, pa nočejo.

Nekako v tišini in s kratkimi roki poteka javna obravnava prenove gimnazijskega srednješolskega programa. Osnutek dokumenta je pripravila Komisija za pripravo koncepta nadaljnjega razvoja gimnazijskega programa in umeščenosti splošne izobrazbe v srednješolske programe in je na voljo na spletnih straneh ministrstva za šolstvo in šport.

In v katerem grmu tiči zajec? Po branju predlaganega dokumenta postane jasno, da se ponovno krči obseg naravoslovnih predmetov fizike, kemije in biologije, in to za kar tretjino - od 210 ur na 140 ur! Povečuje se pa fond ur izbirnih predmetov,
kjer pa bodo naravoslovni predmeti zelo težko nadoknadili izgubljeno.

Posledice morebitnega sprejetja predlaganih sprememb bodo težko pozitivno vplivale na naravoslovno pismenost slovenskih maturantov in študentov; v čudno luč postavljajo tudi prizadevanja ministra za znanost, ki si ravnokar trudi povečati vpis na naravoslovne fakultete. Tega se zaveda tudi stroka, ki je že pripravila svoj strokovni ugovor.

Lahko si preberete tudi prispevek v zadnji Sobotni prilogi časopisa Delo, ki je ob brezplačni registraciji na voljo na spletnih straneh časopisa Delo.

Prenekateri bralci Slo-Techa si lahko sami predstavljajo, kako bi se znašli na fakultetah s tretjino manj sedanjega znanja naravoslovnih predmetov. Javna obravnava poteka do konca meseca marca, zato je še malo časa za pripombe.

Daedalus ::

Še en znak, kako grozno je tale vlada (pa tud cela država) razštelana. Na eni strani mamo kao neke strateške cilje, jasno je, da naravoslovcev primanjkuje, da je družboslovcev tolk, da bi jih lahko strelal (dobesedno), pa jih ne bi kmal zmanjkalo in da za dolgoročen razvoj bolj potrebujemo dipl.inge kot pa dr. zrakomlatja (pa to pravi družboslovec, politolog, da ne bo pomote). Pol pa se grejo takele preobrate...jao jao, kam gre ta banana republika:|

Zakaj recimo ne skrčijo obseg zgodovine? Tistih 10.000 letnic ni nujno vedet na pamet, si jih lahko vsak poišče. Naravoslovni predmeti pa niso lih taki, da bi si jih lahko folk kr "frajglave" razlagal in jih razumel. Al pa recimo, a res rabimo vedet za vse "skrivnosti" prilastkov in kaj je še takega pri slovnici? Obenem pa večina gimnazijcev ni v stanju napisati bogega dopisa v pravilni obliki? Al pa prijave za prosto delovno mesto? CV-ja? Ajde, nisem nikol bil nek fan naravoslovja (vsaj v srednji šoli ne), tole izganjanje iz gimnazije pa mi ni všeč, niti malo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Fizikalko ::

Katastrofa. Že do zdaj so imeli fizike za en klinc. ŽE ZDAJ (!) ne obravnavajo npr. gibalne in vrtilne količine (za 18-letnike bojda pretežak koncept - yeah, right). Že zdaj ne jemljejo vektorskega produkta pri matematiki, potem pa na faksu bulji kot tele v nova vrata, ker tam jih tega nihče ne bo učil in prav je tako. Kam pa pridemo s takim načinom, na koncu naj bi te na faxu še poštevanke naučil al kaj...

Skratka, bedna in nesposobna vlada z ministrom na čelu bo skupaj z bednimi bednimi teoretiki (pedagogi brez prakse) zafurala še več kot je zafural Gaber. Kmalu bo treba otroke v tujino pošiljat, če bo šlo tako naprej. Obup od obupa, IMHO.

krneki0001 ::

Naša vlada točno ve kaj počne. Treba je imeti čimveč butastih ljudi, ki ne znajo razmišljat s svojo glavo, da ji bo lažje vodila.

Dami ::

Vedno mi bo žal da sem šel na gimnazijo. Sam ta družboslovn crap, ki bi moral bit izbirni če ga že res kdo hoče ne pa da je vsiljeno (filozofija, sociologija, psihologija, umetnostna zgodovina...). J**** splošno izobrazbo, od tega crapa nisem mel nobene koristi, vse sn prisilno pozabil takoj k sn vse skup naredu.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Thomas ::

Je vprašanje, kakšna znanja bodo v prihodnosti najbolj konkurenčna. Običajna asumpcija, da naravoslovno matematična, je običajna asumpcija.

IMHO je Nirenberški lijak, ko si - karikano - znanje kar naliješ v glavo, res prihodnost.

Imeti dostop do vsega in vsakega znanja in seveda tudi do vsakršne spretnosti ... je tudi že nekoliko zastarela paradigma. Sicer mogoče vsekakor je, vendar - koga briga?

Trenutno je treba znati in delati. To je resnično velika vrednota, vendar v tem hitro razvijajočem se svetu, lahko nenadoma postane muzejski eksponat, kot tale:

Fizikalko ::

Thomas, treba je tudi razumeti (poleg znati in delati). To je ključno za svobodo vsakega. Madonca, še pri tako očitnih neumnostih tele vlade zariješ glavo v pesek, no.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fizikalko ()

drejc ::


Povečuje se pa fond ur izbirnih predmetov, kjer pa bodo naravoslovni predmeti zelo težko nadoknadili izgubljeno.


Nadoknadili bodo toliko kolikor bo zanimanje za njih, ergo toliko kot sedaj. Razlika bo edinole, da bo folk izbiral predmete ki se jih lažje uči in opravi vse obveznosti. Raziskave so pokazale da itak velika večina folka v 3. in začetku 4. letnika ne ve kaj bi študiral...tako bodo z izbirnimi predmeti začel o tem tut mal prej razmišljat in hkrati lažje opravili "nadležno" šolo v letih pubertete.

Se reče temu učna diferenciacija, in njeno bistvo je da kar delaš delaj z veseljem in dobro. Zahod je to že zapopadu, tistih nekaj slovenskih genijev z 200k plače (take namreč naš solski sistem producira), pa še ne. Morda tudi zato ker je pr nas še vedno aktualno "Jackass for all, jackass for nothing", kar pa ni true v 21. stoletju.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Thomas ::

> Madonca, še pri tako očitnih neumnostih tele vlade zariješ glavo v pesek, no.

Še pod prejšnjo vlado sem trdil na temle forumu isto, kot par postov nazaj.

Fizikalko ::

Ah, daj no, ko boš po srednji šoli za par let odrasel, boš, če imaš količkaj nespranih možganov še na voljo, vesel, da so ti tako ali drugače v betico sunili tisti ščepec logike, ki jo zaenkrat še nujno zahtevajo.

Fizikalko ::

Thomas, no, kul, da ne bo debata o vladah, ampak a se ne strinjaš, da je ključno tudi razumeti?

drejc ::


ki bi moral bit izbirni če ga že res kdo hoče ne pa da je vsiljeno (filozofija, sociologija, psihologija, umetnostna zgodovina...). J**** splošno izobrazbo,


Dami jr. bo po novem zakonu lahko izbral dodatno biologijo, kemijo, geometrijo, fiziko, ako bo hotel namesto teh filozofskih predmetov.

Fajn ane?
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

Thomas ::

Jest sicer mislim, da če sveta ne razumeš matematično naravoslovno, ga sploh ne razumeš.

Ni pa to razlog, da bi kogarkoli prisilno učili diferencialnih enačb.

Če nekateri uživajo v pesništvu in zgodovini - let them be!

Ker konkurenčnost za 10+ let naprej .. je haklih. Stipe Šuvar je recimo mislil, da je najbolj sveta neposredna proizvodnja in izobraževanje zanjo. Ni je več, takorekoč. Avtomatizirana. Kdo pravi, da naravoslovnih poklicev se pa ne da avtomatizirati?

Lažje, kot sprehajalce psov!

Thomas ::

Sicer pa. Če bi bil gimnazijec, ki izbere "matematiko višji nivo", bi bil vesel, da ne gnojijo pri tem predmetu kakšni pesniki, ki jim "matematika uklepa svobodno dušo". Prfox pa njim razlaga 1+1, namesto da bi se z mano fajtal, kdo ima bolj prav.

Štekaš?

Fizikalko ::

Kdo pa je kaj rekel, da bi jim uturil diferencialne enačbe? Gre za to, da so jim ukinili tisto, kar sem že zgoraj napisal, zdaj jim bodo pa še par stvari, najbolje kar koncept realnih števil. Je "pretežak"...

Lepi primeri:
Gibalna količina bi MORALA ostati, ker je to primer koncepta združitve dveh količin v eno (hitrost, masa). V življenju se ti tovrstni konecepti nonstop pojavljajo.

Integral - kdor ga v principu ne razume, ne razume niti seštevanja, kar spet vodi k nerazumevanja vsakdanjika.

McHusch ::

Sej se v drugem letniku pri fiziki uči gibalna količina (teorija + računanje) in vrtilna količina (zgolj informativno, se pravi teorija). In imamo tudi na maturi to, tako da ne vem, od kam vam da ni več tega...

Fizikalko ::

A res? Na maturi že, ampak tisti, ki tega nimajo na maturi, pa mislim da ne... Vsekakor NI v predmetniku, morda je vaš prfoks dovolj pri sebi, da to jemljete. Ko sem nazadnje gledal predmetnik, je letelo vse to ven.

Fizikalko ::

Itak je še en problem: ur je že tako malo, da prfoksi nimajo druge izbire kot:
A) površno jemljejo vse teme
b) izpuščajo določene teme

Potem pa dobiš od vsakega drugega gimnazijca odgovor, da ptiča na el. špagi zato ne zruka, ker stoji na eni nogi. :)

McWolf ::

Mi smo tud mel vse kar si naštel, pa nč za maturo al pa kej, redni pouk, zgleda d na naši šoli (gim. Lava) so prfoxi dost pr seb, pa da tko tud ostane. :D


edit: Upsi dejzi: sm teh. gim, pa mamo u 4.l tut fizko, kar pa splošna nima, zgleda d smo zato več uzel.
Go tell it on the mountains!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: McWolf ()

McHusch ::

To je vse v fondu 210 ur, to ni nič posebnega za maturo... Tko da to na vseh splošnih gimnazijah jemljejo.

drejc ::

Fizikalko, mal preveč si vse k srcu ženeš. Majo naravoslovci (med katere se štejem tudi sam) tak čuden nagib k večvrednostnem kompleksu njihovega znanja, napram recimo psihologom, filozofom, sociologom, politologom ali ekonomistom.

Kar pa seveda ni res, je tako kot bi primerjal večvrednost višine napram širini pravokotnika pri računanju ploščine.

Ni pomembno za Zorana Jankoviča da zna integrirat ali gibalno količino, ker če se je že učil tega, je 100% po treh letih to pozabil ako se ni z zadevo srečeval ravno vsak dan.
"Rise above oneself and grasp the world"
- Archimedes of Syracuse

dr.J ::

> Dami jr. bo po novem zakonu lahko izbral dodatno biologijo, kemijo,
> geometrijo, fiziko, ako bo hotel namesto teh filozofskih predmetov.

Ampak kaj ko smo vsi naravnani na čimbolj "easy way"... Seveda se bodo našli dijaki, ki bodo izbirali te predmete, ampak ne v tolikšni meri, da bi kompenzirali izpad tretjine ur.

Naravoslovja pa imamo skoraj že pol manj od "razvitega sveta". Zakaj Bruselj ne izda kakega dekreta koliko je treba imeti kakih predmetov? Potem bi računali, da bi se kar kadilo! Če se že v vsak drekec vtakne, da pa te pomembne stvari ne vidi?

Pa zanektrat so razni borzni "blue chipi" na tehnološko/naravoslovnih temeljih.

Pri vsej stvari ni pomembno, koliko integralov bo vsak maturant/študent znal še čez X let. Gre za to, koliko se jih odloči za ta ali oni študij, na kar pa po mojem mnenju število ur tudi vpliva (še bolj pa profesor/ica).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dr.J ()

Thomas ::

> Pa zanektrat so razni borzni "blue chipi" na tehnološko/naravoslovnih temeljih.

Se ne morem bolj strinjat! TODA! Kdo je pa rekel, da bodo "blue chipi" dlje rabili naravoslovce/matematike/tehnike - kot bodo rabili snažilke?

S tega utilitarnega vidika, da "se potrebuje naravoslovna usmeritev v ekonomiji", je celo škodljivo razmišljati. Škodljivo za naravoslovje samo.

Nekoliko lartpurlartizma ne bi škodovalo. Zakaj je vsako naravoslovno raziskovanje potrebno upravičevati s tem, da bo nekdo zaradi tega prodal več klobas ali sodavice?

Razumem, da (manjši/večji) del teh raziskav vodi do večjega materialnega blagostanja ljudi. Prav.

Vendar dejstvo, da steklena prizma razbije "brezbarvno" svetlobo v mavrico, ima tudi per se pleasure vrednost. Ni ravno nujno, da je zaradi tega pasja salama še bolj poceni. Čeprav je tudi.

Bodimo bolj sofisticirani in zahtevajmo, da je užitek ob gledanju razporeditve praštevil in resnične in nepričakovane korelacije z DNA sekvencami - ravno tako neka vrednost po sebi.

Sej ni treba, da to pomaga pripeljati primadono v opero, da se legimatizira.

Ne-naravoslovno in ne-matematično razmišljujoči pa (v glavnem) trdijo prav to! Koristno je poznati integrale, da bomo lahko uživali v ščebetu pop pevke na udobnejšem divanu.

Oprostite! To velja samo za vas. Nekateri nismo slepi kot krti in gluhi kot polena. Klobasa, zelje in poskočna plesalka NI edino, kar mi lahko občudujemo.

dr.J ::

> Zakaj je vsako naravoslovno raziskovanje potrebno upravičevati s tem,
> da bo nekdo zaradi tega prodal več klobas ali sodavice?

pri nas recimo zato, da si občutno povečaš možnosti za odobritev raziskovalnega
projekta - v to smer so pač naravnana merila pri izbiri

zdaj bi se pa radi ustrelili v nogo in zreducirali naravoslovje - pol bodo pa klobase dražje

Thomas ::

A umetnost se grejo pa lahko? TA pa je sama sebi lep in upravičen namen? (Naravoslovna) znanost pa ni?

A za "ohranitev kulturne krajine", pa lahko dobijo kmetje državne subvencije? Ker zaraščena njiva s koruzo je nekaj dobrega po sebi, s ščavjem ki bi sicer zraslo, pa nekaj slabega?

Kje je problem?

Za naravoslovne resnice ni trga?

Trg je za marsikaj. No, povpraševanje je za marsikaj. Trg pride, če le dopustimo svobodo trgovati. Umetniškega in znanstvenega in vsakršnega drugega raziskovanja. Trg in kapitalizem za vsakogar in za vse. Tako za CERN, kot za prizvajalce gumijastih podplatov.

Je človeštvo pripravljeno nakupiti toliko vavčerjev za ogled od CERNA, da bodo tam lahko odkrili Higgsov bozon?

Ne vem, mogoče je, mogoče ni. Je pa verjetno pripravljeno nakupiti dovolj Luninih kamenčkov, da robotski polet na Luno je spet možen. Je možno še čevljarstvo na Slovenskem? Isto, kot - je možen hadron collider? Podjetniško vprašanje.

Dvosmerna cesta. Konec proračunskih prilivov, začetek tržnih - to predlagam(o). Ker sicer bomo ostali pri NASAi s prehlajenimi šatli, ki vsak tadrug eksplodira.

---------

No ja. Časa za tako reformo ni (več). Zatorej tudi ne smisla. Samo povem The Big Picture. Ljudje naj imajo, kar hočejo imeti (=plačati). Ne, kar presodi zanje nek ceh.

IgorGrozni ::

>>>>Nekoliko lartpurlartizma ne bi škodovalo. Zakaj je vsako naravoslovno raziskovanje potrebno upravičevati s tem, da bo nekdo zaradi tega prodal več klobas ali sodavice?
...
..
.

Bravo !

Lp.IgorGrozni

Fizikalko ::

Tu se pa ne bi mogel bolj strinjati s Thomasom (kljub temu, da sam zelo cenim npr. umetnost).

Tisti pa, ki ste mi pod nos vrgli integral - saj ne gre za to, da boš potem celo življenje rabil računat integrale. Gre za to, da osvojiš določen način razmišljanja, ki ti bo v življenju še kako koristil. In morda vidiš še celo kaj lepote v njem na ta način.

Thomas ::

Enostavno je treba prenehati razmišljati centralnoplansko. Da naj država zagotavlja denar za raziskave, da naj država prisili otroke, da se potem piflajo rezultate teh raziskav v šolah.

To je preživet sistem.

Centralnoplanski sistem je pri avtomobilih pripeljal do trabantov in volg, kapitalizem pa do mercedesev, BMWjev, RRjev ... V kapitalizmu je dana možnost izbire kupcu avtomobila, proizvajalci tekmujejo za kupčev denar. V centralnoplanskem pa kupci čakajo par let, da dobijo katerokoli koreto.

Šole so prodajalci znanja. Otroci naj kupujejo po svoji izbiri in po izbiri svojih staršev. Nima smisla, da se Janko dolgočasi pri obvezni glasbi, Metka pri obvezni fiziki, oba pa pri obvezni nemščini.

Individualizacija programov je dobra reč. Nivojski pouk je tudi dobra reč. To je taprava smer.

Phil ::

Individualizacija programov je dobra reč.

Se strinjam. Ampak vseeno bi lahko ure trgali tudi zgodovini, sociologiji, slovenščini,...
LP

Fizikalko ::

Thomas, tu ti sicer v osnovi prikimam, ampak le do neke mere. Metka ne sme imeti možnosti NIČ fizike imet, če gre na gimnazijo. Isto velja za matematiko, filozofijo, itd. Ker bo sicer v osnovi ozko razvita.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fizikalko ()

Thomas ::

> Metka ne sme imeti možnosti NIČ fizike imet

fizika i kemija, sve sam zaboravila - poje Metka. Zraven pa še Janko ni zvedel nič o Planckovi konstanti, ker je prfox predolgo prosil Metko, da je le dobila 4, da ji ni pokvarila sicer odličnega spričevala.

Janko se pa po drugi strani ni naučil francoske pesmice, kar je odžiralo čas za poglabljanje nevem kere sorte prihodnjika, zelo uporabnega za branje Prousta.

Fizikalko ::

Nak, nimaš prav. Na pamet piflanje francoskih pesmi je (z vsem spoštovanjem do le-teh) precej manj koristno kot razumevanje koncepta integrala, npr.

Thomas ::

Da citiram neko gospo:

Na obletnico mature, se je tisti sošolec, ki je znal integrale (in vse in bil sploh najbolj pameten od vseh) - pripeljal z mopedom.

Koristnost - je relativna.

Daedalus ::

Thomas, skor v celoti bi se strinjal s tabo, z eno izjemo - šolstvo v Sloveniji se ne obnaša tržno. Producira ogromne količine redundatne delovne sile, medtem ko folka za naravoslovje zmanjkuje. Kolko je meni znano, se kaj takega za kratek čas pojavi v ZDA - pol se pa fakultete lepo prilagodijo in začnejo zadovoljevat potrebe trga delovne sile. Pri nas pa sekajo dejansko popolnoma mimo realnega stanja, ki je že kritično pravzaprav. Kaj bomo s tonami družboslovcev, če pa na koncu ne bo avtomehanikov? Al pa štromarjev? Mislim, da trenutno naravoslovne stroke zahtevajo več folka, kot jim ga je slovensko šolstvo sposobno priskrbet, družboslovne so pa prenatrpane. Sploh ker so kriteriji za pridobivanje denarja per capita - zato pa družboslovje namerno vpisuje ogromno folka, ki po planu fakultete ne bojo nikol končali. Sistem je gnil...pa ne tolko gimnazijski, kot naprej.

Sej je lepo ddajat izbiro, sam naj bojo pol vsaj zahteve iste. Ne pa da se bo 99% folka odločalo za recimo sociologijo, ker jo pač lahko naredi vsak buhtl brez pretiranega truda, na drugi strani pa nam bo zmanjkovalo ključnega kadra. Ker to se bo dogajalo - vsak približno iznajdljiv posameznik bo iskal čimbolj enostavno pot skozi sistem.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Gavran ::

@Thomas: in kaj naj bi počela Metka v Življenju? Od česa bo živela? Šola je priprava za delo, od katerega bo nekdo nekoč živel. In dvomim da lahko v Sloveniji živijo trije od deklamiranja francoskih pesmi.Torej pri izbiri šolanja NE SME biti edino vodilo interes dijaka - verjamem, da bi se potem vsi fantje odločili za telesno vzgojo oziroma nogomet - ampak tudi interes gospodarstva po kadrih in interes države po čim ugodnejšem nivoju splošnega znanja. In če govorimo o SPLOŠNI gimnaziji - pričakoval bi da je predmetnik uravnotežen, da zahteva v osnovi približno enak nivo poznavanja vseh predmetov, ne pa da forsira družboslovni del. Res je sicer da imamo tehnične gimnazije ki imajo poudarek na naravoslovnih vedah ampak s tem pa izgubimo SPLOŠNE gimnazije in dobimo DRUŽBOSLOVNE gimnazije. In kaj bodo v življenju počeli vsi družboslovci? Živeli od socialnih podpor?

Thomas ::

Zelo sem star in zelo sem moder. No, toliko že, da se že zelo živo spomnim Stipeta Šuvarja, predsednika komiteja za politično delo, pri centralnem komiteju zveze komunistov jugoslavije.

No, tiste čase so komunisti objavili, da neposredna proizvodnja je najbolj sveta, da njej naj bo posvečeno vse izobraževanje, saj od neposredne proizvodnje vsi živimo. Da interes združenega dela jugoslavije narekuje izobraževanje iz dela in za delo, predvsem tisto, neposredno prekladanje gajbic v tovarnah.

Danes je proizvodnja avtomatizirana, vsaj večinoma avtomatizirana. Da bodo naravoslovno matematična znanja ostala večno ekonomsko pomembna, nam pa z isto samoumevnostjo kot včasih Stipe Šuvar, pripovedujejo drugi.

Zmota.

Vajenc ::

Če nekateri uživajo v pesništvu in zgodovini - let them be!

Današnja vlada, bo vse več povdarka dajala na zgodovini in verjetno tudi na zamolčanem pesništvu. Še malo pa bomo morali še 1x po "znanje" o zgodovini, tudi tisti ki smo to že opravili. Bele in črne v nove knjige in tardeče ven pometat, ali pa jih vsaj moralno diskvalificirati ?
FIzika, matematika, kemija... so predmeti, ki mi niso nikoli dišali ( z izjemami v kakšnih poglavjih) in po mojem ni v tem da jih ponudijo v izbirnih predmetih nič narobe. Ni vsak za vse. Če bi bilo po mojem, bi dal v šole več tujih jezikov, od naravoslovnih pa bi raje videl, da se predstavijo osnove, kaj več pa... če te zanima.

Fizikalko ::

Thomas, že prav, da se je pripelčjal z mopedom. Kdo pa je rekel, da se z razumevanjem sveta nujno obogati? Bolj pomembno je, da produciramo tudi razmišljujoče ljudi, ki se jih ne zna kar tako vodit. BTW, kljub tvojem primeru mislim, da je bolj izjema kot pravilo. Ne poznam prav veliko pravih briht, ki ne bi veliko dosegli v življenju (ne nujno v smislu denarja, kar nekaj mojih fizikalnih kloegov veliko bolj koristi sebi in družbi s preganjanjem delcev po pospeševalnikih - no ja, dokler u CERNu spet ne zalaufajo , majo malo pavze :D ).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fizikalko ()

Thomas ::

> no ja, dokler u CERNu spet ne zalaufajo, majo malo pavze

See my point?

Prekladačev iz votlega v prazno pa manjka!

Fizikalko ::

Ne, ne vidim poante. Ker je bla bolj šala - zdaj pač delajo tacajt kje drugje, 2 recimo v Trstu. Menda da ne mešajo zrak...

Fizikalko ::

Sicer pa raje odgovori na bistvo mojega zadnjega posta, ne na zajebancijo v oklepaju.

Tear_DR0P ::

če se bodo vsi fantje odločl za telesno vzgojo - nogomet, košarko, boks,... se bo sigurno našla kakšna punca, ki bo postala gradbinec, da jim postavi štadion, sigurno se bo našla tudi kakšna, ki jim bo prodajala reklamo - thomas ma s težnjo po tržno usmerjenem šolstvu absolutno prav - težava je samo, da tržno usmerjeno šolstvo dobiš s šolninami - reveži jih pa ne bodo zmogl - pa še pri nas skor noben noče kadrovske štipendije, kr pol si zavezan delat pri ponudniku štipendije in te je strah, da boš izkoriščan
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Gavran ::

@Thomas: torej priznavaš ekonomsko plat izobrazbe/dela? Velikoserijska proizvodnja je avtomatizirana - kdo pa dela/projektira avtomate in linije?
Še enkrat: kako bo Metka z znanjem francoskih pesmi zaslužila za življenje?

Gavran ::

@Tear_DROP: Tržno usmerjeno šolanje DA, ampak trg je v razkoraku z željami Metke - kaj pa zdaj? Ali se bo Metka MORALA učiti tudi tisto kar je ne zanima najbolj - pa ji bo morda zagotavljalo dohodke za življenje?

Thomas ::

Ker ne vemo, kaj prihodnost prinaša, bo morda Metka s svojim znanjem francoskega hodila čisto lepo skozi, Janko pa s svojim znanjem fizike zdaleč ne bo kos "GooglePhysics".

Ali pa Metka ne bo imela s svojim francoskim kaj početi, ker bo "leGoogle" znal francosko bolje od nje in prevajal kar v VSE jezike.

Ampak najbrž da bo kar oboje laufalo in še 100 drugih reči. Zato ne grenimo Metki življenja s tenzorsko algebro in Janku s francoskim pesništvom - če tega NOČETA.

> Velikoserijska proizvodnja je avtomatizirana - kdo pa dela/projektira avtomate in linije?

Avtomati jih bodo.

Fizikalko ::

Thomas, gre samo za to, kje je MEJA tega teženja Metki. Spet pretiravaš z ekstremi kot je tenzorska algebra. Saj tudi noben ne trdi, da na bi Metka obvladala Hilbertove prostore. Gre za osnove, med katere (vsaj za gimnazijca) RAZUMEVANJE integrala definitivno sodi (Riemannovega, seveda).

tomaz 06 ::

Sm mnenja da je matematika za srednje sole oz. gimnazijo tako lahka, da se jo nauci lahko vsak sam, brez pomoci profeserjev in pedagogov... mogoce ne bi skodlo kaksna ura matematke vec in kaksna ura sociologij manj...
Pa se neki, matematika, fizika in podobno silijo lene ljudi mislit malo z glavo, po zdravi logiki, in so zato dost bolj nujni kot kaksn drug predmet.

Tear_DR0P ::

mene sicer tisti dve uri sociologije na teden, eno leto, ki sem jo imel ni nič motl (pa sm bil na računalnipki šoli) mi je pa žal, da nisem šel na gimnazijo, pol se nebi nikol na FDV vpisal
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

_marko ::

Kar se tiče prihodnosti ima Thomas definitivno prav.
Kar se tiče sedanjosti pa ostali. Ampak ta "sedanjost" bo hitreje kot si morda lahko mislimo minila.

TearDrop:
Jaz sem pa bil na gimnaziji in sem mel kr nekaj ur sociologije, ki mi pa ni bila všeč.
Učit sem se jo pa moral za 4, da mi ni uspeha znižalo. Namesto, da bi raztural matematiko,fiziko,kemijo in biologijo.
Te predmete rabim na faxu.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.

tomaz 06 ::

Obstajal je kar nekaj luknj na gimnaziji kot se jaz spomnim pa smo bli se neki naravoslovci... no vglavnem je bil moj najvecji nightmere v soli slovenscina (Cankar in podobno...) se danes ne razumem cemu je to suzilo.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ali izbira predmetov za maturo vpliva na možnosti vpisa na univerzo?

Oddelek: Šola
91969 (1862) hiiipower
»

Kronično pomanjkanje naravoslovno-tehničnega kadra v Sloveniji (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
19326925 (19072) CaqKa
»

Smo računalnikarji bolj nagnjeni k terorizmu? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
888671 (5549) Highlander
»

Mulci bodo dobili prenosnike

Oddelek: Novice / Ostale najave
242835 (2835) Jeebs

Več podobnih tem