» »

Prikazovalnik prestave na motorju(125ccm)

Prikazovalnik prestave na motorju(125ccm)

DimmniBurek ::

Zanima me če bi se dalo tko uizi nardit da mi prikazuje prestavo na enem 7 segmentnem displayčku, zadeva bi bla lohk "analogna". Na tačko za menjavanje bi neki dal ki bi "štelo" prestave, in jih posledično pravilno kazalo na displayčku, nebi blo slabo če bi zadeva kazala za fole/ler črtico al neki, da bi vedu...
kako bi se dalo to kej sprogramirat, predvidevam da bi rabu en čipek al neki tazga...
There Is No Stronger Drug Than Reality

TylerDurden ::

hehe zlata ribica efekt. Koliko časa že imaš motor?
Let\'s make some soap ...

bad2Dbone ::

gor/dol števec ni problem. to se dela že v srednji elektro šoli. Večji problem je stikalo na prestavni ročici naredit, da bo tako natančen, da ne bo zaznal če boš premalo "šaltal" in bo v ler padlo...
carpe diem ;)

Azrael ::

Izi plan so mikrostikala s katerimi bi kontroliral v kateri prestavi je tvoj motor.
Problem je ker stvar ne izgleda prav lepo ali pa bo vzela precej časa, da skriješ mikrostikala in žice. Potem pa rabiš še števec, ki šteje naprej in nazaj.

Kompliciran način in ne nujno vedno pravilen prikaz pa bi bil, da bi s senzorjem odčitaval hitrost vožnje in obrate mašine, dobljene podatke obdelal z mikrokontrolerjem in preko njega poganjal display.

LP, Azrael

p.s. Si torej kupil motor?
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

DimmniBurek ::

Ma ne, motorja še nimam, sam zanima me tko če bi se dalo nardit, motor sicer ima lučko ki posveti če je v leru, taka zelena lučka z znakcem N je, sam se slabo vidi, kukr sm vidu na tej ku vozm za izpit
There Is No Stronger Drug Than Reality

zlabo ::

Eh to boš pa že vedel v kateri prestavi maš...
Sicer bi se res dalo z mikrostikali, sa ne vidm razloga, ker itak že po občutku veš prestavo

sej se boš navadu:)

DimmniBurek ::

Ma sej ni to problem, ampak če se da relativno uizi in poceni nardit bi rad mel, za tko pač, ker nima noben
There Is No Stronger Drug Than Reality

DimmniBurek ::

Kaj pa če bi tako naredu da bi tisti signal ki je original na motorju za ler, "resetiral" prestave, in pokazal recimo črtico, pol bi pa sam štel, tko je manj možnosti da bi se zmotu
There Is No Stronger Drug Than Reality

snow ::

> Kompliciran način in ne nujno vedno pravilen prikaz pa bi bil, da bi s senzorjem odčitaval hitrost vožnje in obrate mašine, dobljene podatke obdelal z mikrokontrolerjem in preko njega poganjal display.

Meni se zdi ta opcija najboljša... pa če bi se povezala še skupaj z signalom za ler.
Razmerje med hitrostjo in obrati je za določeno prestavo vedno enako. Recimo šteješ število obratov (isker) v času ko se (zadnje) kolo zasuče za 1 obrat.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

b ::

Uporabljat original signal za ler je mal neprakticno. Men je vcasih lucka za ler na kratko posvetla tudi med drugimi prestavami, ne samo med prvo in drugo, tako da potem varianta s stetjem prestav navzgor in navzdol verjetno odpade. Odvisno seveda od motorja, verjetno se take stvari ne pojavljajo pri vseh. Vsekakor pa je brez posegov v menjalnik, samo z nekim senzorjem ali stikalom na prestavni rocki to tezko izvedljivo, z ler "resetom" ali brez.

In ko smo ravno pri motorjih, bom se mal off-topic: vceraj sem pomagal enmu mulcu, ki se je razlepil z 2t 125 "cestakom", ki ga je doma sraufal in sel na testno voznjo. Par 100 metrov od doma mu je moped ribnu, na sreco pri relativno nizki hitrosti, in ker je zelenc, je bil mal presenecen, da mu je blokiralo zadnje kolo. Brez celade, brez primerne obleke za na motor. Ta jo je odnesel srecno, s par praskami, kdo drug je pa ne bo. S pametjo na motor, mladina. Tudi ce ne divjas, gre lahko 100 stvari narobe, in ne mores bit na vse pripravljen. Tudi jaz nisem bil, ko se je zgodilo meni.

Ce se o drugem odstavku namerava kdo razgovorit, naj odpre novo temo, meni se ne zdi vredno nacenjat nove teme o tem. Sam mal refleksije, ker me je vceraj cist stisnil, ko sem slisal, da se en z motorjem pelje in kar naenkrat drgnjenje motorja po asfaltu. Pol sem pa tekel tja in upal, da mu ni hudega.

DimmniBurek ::

Ja pol zgleda da je to mal preveč zajebano da bi se dalo uizi narest... Mah sej pol pa nič, če se bom kej novga spomnu bom pa novo temo odpru :D

Ja vem kako je to mi je tudi meni dva dni nazaj stisnlo(cilinder se je pregrel) pr 70 km/h, ej 30m sm šel "počez" najprej na levo, pol pa na desno stran, pol sm se pa spomnu sklopko stisnt...
Dobr da mi je motor če ene parkrat zdrsnu mal v ovinku in sm se ga ful navadu obvladat, tko da mi ni blo neke hude frke, mal sm še gumo zjebal.... Motor pa dela, se je sam mogu ohladit (Tomosaki Apn6S s BT cilindrom)
There Is No Stronger Drug Than Reality

Zgodovina sprememb…

DimmniBurek ::

Burek je kupu drug motor, 125ko sem dal skozi in nabavu 600...

Rabu bi pa isto :D
Zanima me predvsem to:Kolk bi me vse skup koštalo če bi naredu za 7segmentni display in gor-dol števec. Pa recimo da bi preko releja naredu ler reset. Rele bi bil vezan na štrom ki pride do LED diode na armaturki, ki prikazuje če je v leru.
Sam informativno... Pa nekako bi treba nardit eno omejitev-da ko bi mel že v šesti da nebi naprej prikazovalo-torej 7.prestava- če bi hotu prestavt še brzino višje(recimo, da nisi siguren če prikazovalnik deluje pravilno al ne...)
There Is No Stronger Drug Than Reality

balocom ::

Kaj pa če bi dal v menjalnik kontakte ki bi se sklenila ob vključitvi prestave? Pol bi rabu sm še BCD koder (iz 1-2-3-4-5-6-7-8-9-0) da nardi BCD kodo, pol pa BCD dekoder za 7 seg displej. 2 čipa, par uporov + prikazovalnik + kontakti v menjalniku in to je to.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

DimmniBurek ::

In kako nej dam kontakte v menjalnik? Jest nebi rad podiral celega motorja zarad tega...
Mislu sm kakšno bl "analogno", preprosto rešitev.
reset bi bil komot preko lučke na armaturki... Problem bi nastal če nebi hotelo it v prestavo in bi moral 2× "menjati" potem bi namesto 2 kazalo 3:\
There Is No Stronger Drug Than Reality

snow ::

Za voljo natančnosti in preprostosti bi jaz naredil zgoraj omenjeno varianto.

Se pravi razmerje hitrost/obrati je za določeno prestavo konstantno in ne rabiš nobenih mikrostikal in posega v motor in nobenega reset gumba za veliko situacij v katerih lahko imaš napačen prikaz.

Ok sej tudi ta ni najbolj idealna... napačen prikaz ko držiš sklopko recimo...
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

DimmniBurek ::

Daš še stikalo za sklopko, ki da signal da na LCD ne da nobenga signala ;)
Hja, problemčič nastane pri zajemu hitrosti iz merilca, ker je le ta analogen, prav tako tudi obratomer, ampak za obrate mislim da bi se dalo uštimat... Problem je le ker se na štrom od Suzukija ne razumem kaj preveč, vem kako zgleda od štirke...:D
There Is No Stronger Drug Than Reality

Azrael ::

Samo ideja:

Obrate motorja lahko meriš, prav tako tudi obrate zadnjega kolesa. Najlažje tako, da šteješ število impulzov v časovni enoti.

Razmerje med obrati motorja in kolesa v določeni prestavi je fiksno (po pogojem, da sklopka ne drsi). Ko bi mikrokontroler izračunal razmerje, bi bi preko svojih izhodov ustrezno krmilil 7 segmentni LED display. Signal od lučke za ler in morebiten za stisnjeno sklopko, bi tudi lahko pripeljal na mikrokontroler in tako še izboljšal pravilen prikaz.

Ali bi bila ta zamisel praktično izvedljiva bodo (upam vsaj) povedali naši strokovnjaki za mikrokontrolerje.
Nekoč je bil Slo-tech.

balocom ::

Ke lahko mikrokontroler obdeluje float števila?:| :8)
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

snow ::

Daš še stikalo za sklopko, ki da signal da na LCD ne da nobenga signala ;)
Hja, problemčič nastane pri zajemu hitrosti iz merilca, ker je le ta analogen, prav tako tudi obratomer,


Saj mikrokontrolerji imajo A/D konverterje. 10 bitni (=1024 vrednosti) so praktično v vsakem...
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

snow ::

ke lahko mikrokontroler obdeluje float števila?


Saj so vse binarna števila. Zdej verjetno tvoje vprašanje je ali so float števila hardwarsko podprta? Pri manjših mikrokontrolerij ne, ampak saj dejansko ne rabiš racionalnih števil. Mariskaj se da narediti z velikimi (32 bit) naravnimi števili. Tale prikazovalnik prestave definitivno.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Zgodovina sprememb…

  • polepsalo: snow ()

Azrael ::

O mikrokontrolerjih res nimam pojma, ampak moja zamisel je taka:

V bistvu ni treba nič deliti. Prešteje se npr. 10 ali 50 ali 100 obratov mašine (točna cifra je odvisna odvisno od prestavnih razmerij in min. in max. obratov mašine) in istočasno se šteje še koliko je bilo v tem času obratov kolesa in na podlagi tega števila se izpiše cifra na displayu.

Potem se oba števca postavi na 0 in spet se ponovno šteje impulze in na koncu po potrebi korigira prikaz na displayu. Morebiten signal lera ali skopke pa izpis ustrezno prilagodi.

Se to ne da implementirat v mikrokontroler?

Ups, me je že snow prehitel.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

snow ::

Azrael ja se da to naredit.

Treba je edino mal preštudirat ta čas kako dolgo bereš vhode in kaj se dogaja pri nizkih hitrostih.


Varianta je tudi da šteješ število obratov v enem (dveh/treh/štirih) obratih kolesa.
No sej je praktično zelo podobno.. mogoče malo lažja tale druga varianta, zaradi raznih counterjev v mikrokontrolerju.

Ja pa ler in N signal se da z lahkoto uporabit.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

;-) ::

newem zakaj bi sploh rabu to. z 125ko se da normaln vozit brez vsakega displejčka ki ti kaže prestave.

k***c se pa čuješ no.

snow ::

Kaj čuješ? Prestave? :\
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Nitro Tech ::

Še ena ideja:
Kaj, če bi v gumico od prestavne ročke zmontiral senzor od kakšne mini digitalne gramske tehtnice in sicer zgoraj in spodaj tako da bi zaznal izživljanje nad njo. Prek nastavljivega potenciometra bi lahko tudi nastavljal občutljivost. Ne me zdaj preveč za besedo vlečt pri teh vagah, ker nisem še nobeni v čreve pogledal in nimam pojma kak veliki so ti senzorji, sem jih pa enkrat na netu vidu, take velikosti cca en kvadratni cm in debeline nekje 2-3mm. Vsekakor bi bilo dobro zraven uporabit še ler stikalo, ker bi tako vsaj imel neko referenco pri štetju prestav. Brez uC itak ne bo šlo. Pa še to:
Kolega ma yamaho 125 in pravi da če preveč pi*konsko šalta tudi med ostalimi prestavami ler lučka malo blinkne. (mehanik ki mu kozo šraufa pa pravi da njemu v glavi neki blinka :D ) Skratka preverit je treba kakšna je zadeva na dotičnem motorju, ker bi blo to sila uporabno pri problemu.
Sploh se mi pa zdi da je ta projekt preveč zakompliciran in tudi če bo zadeva kdaj narejena najbrž ne bo preveč sigurna. Dejmo rajš še mal fuzbal gledat|O

DimmniBurek ::

Motor je Suzuki GSX-R600, letnik 1999, če že koga zanima in ne več NSR 125..Hmmm. Kaj pa če bi podatke(hitrost oz. obrati kolesa v sekundi...) zajemal preko digitalnega kolesarskega števca, ki ga nameravam montirati? Od tam grejo dve žice dol do magnetka... Sam nevem kako bi zajemal podatke o vrtljajih mašine... Pri NSR vem kako se to nardi, ker sem delal nekaj glede blokdade in je blo treba krmiliti preko vrtljajev... Pri Suzuki pa nevem kje ma to...


Kolk je okvirna cena tega stvora? par jurijev?
There Is No Stronger Drug Than Reality

madboy ::

Zelena lučka ti posveti med šaltanjem ker je med usako prestavo "mini ler"


lp
js pravm sam buh var da se slama uname!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

"Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
15144563 (32786) INSIDE
»

Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7722643 (20512) Zheegec
»

Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25723835 (14125) Malajlo
»

Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10412445 (10298) darkolord
»

led obratomer + prikazovalnik prestave

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
455849 (4264) DimmniBurek

Več podobnih tem