» »

Začenja se sodni proces v sporu med Epic Games in Applom

Začenja se sodni proces v sporu med Epic Games in Applom

Ars Technica - Po tem, ko so se pri Epic Games lansko poletje spustili v razvpit odprti spopad z Applom, glede višine trošarine na App Storu, se v ponedeljek naposled dejansko začenja sodni proces, ki naj bi predvidoma trajal tri tedne.

Večina najvidnejših nalinijskih trgovin, kot so App Store, Google Play in Steam, od vsake transakcije pobere 30 odstotkov. Ta relativno visok znesek že dolgo časa žuli podjetja, ki na teh tržnicah prodajajo svoje vsebine. Lanskega avgusta pa je nezadovoljstvo doseglo vrelišče, ko so se v Epic Games odločili spustiti v odprt in medijsko razvpit spor z Applom in Googlom na način, da so v igro Fortnite vdelali možnost, da uporabnik mikroplačil obe veliki tržnici obide. Velikana sta odgovorila z blokado Fortnita, ki tako na telefonih odtlej ni več posodabljan, Epic pa je v odgovor tožil. Čeprav gre za splošen odpor proti visokemu "davku", pa se je spopad izkristaliziral predvsem v dvoboj med Epicom in Applom - zvečine zato, ker so v Cupertinu na vse skupaj odgovorili precej ihtavo. Nasprotnika so pričeli izsiljevati denimo tudi z grožnjo umikanja funkcionalnosti grafičnega pogona Unreal Engine, čeprav je sodnica takšen poskus onemogočila.

Po slabem letu dni priprav se nam v naslednjih treh tednih obeta pravniška žajfnica, kajti na okrožnem sodišču v kalifornijskem Oaklandu se bo naposled odvil proces v tožbi Epica proti Applu. Prvi teden naj bi bile na sporedu Epicove priče, zadnji teden pa se bo zagovarjal Apple; vmes se bo odvijala za zainteresirano javnost bržkone najbolj zanimiva razprava med strokovnjaki - kako definirati monopol. Končna odločitev je namreč prvenstveno odvisna od tega, ali Epicu uspe dokazati, da se Apple na svojem vrtičku obnaša monopolno, kar je kočljiva in ne povsem enoznačna dilema, zaradi katere utegne imeti sodba daljnosežne posledice ne samo za App Store, temveč online ekosisteme na splošno.

To je navsezadnje tudi namen Epic Games, ki je v bitko že pognal mnogo novcev. Postranske posledice večsmernega ravsanja med tržnicami smo že lahko videli, med drugim nedavno, ko je Microsoft požugal tekmecem z znižanjem trošarine na igre na okenskem Microsoft Storu, medtem ko skušajo pri Wolfire Games kar tožiti Valve. Opazovalci se obenem lahko nadejamo pikantnih podrobnosti; tako je danes na primer že prišlo na dan, da je Fortnite v prvih dveh letih Epicu prinesel 9 milijard dolarjev prometa. Čisto prvi javni Zoom sestanek prisostvujočih pa se je za več deset minut sprevrgel v burlesko, ker moderatorji niso uspeli zajeziti otročadi, ki je prišla protestirat z vzkliki "free Fortnite".

30 komentarjev

Johnny QJ ::

9 miljard.. ojoj otroci pa njihovi skini.

vsaj plastične igrače niso, s tem se lahko tolažimo

Daliborg ::

Teh 9 miljard bi šlo lahko v razvoj next gen igre. Čisto možno da EPIC svoje razvijalce podplačuje?
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_

NubCake ::

Daliborg je izjavil:

Teh 9 miljard bi šlo lahko v razvoj next gen igre. Čisto možno da EPIC svoje razvijalce podplačuje?

Nekaj od tega gre vsekakor v next gen. Engine, saj je Epic razvijalec Unreal Engine-a.
Sicer nimam rad Epic-a, ker si kupujejo monopol (z exclusive deal-i) in to stane nas potrošnike VEČ na koncu, da kupimo igro, ampak v tem primeru (proti Apple) pa navijam za Epic (=
Apple ima čisti monopol, nad njihovo trgovino, do programov (ki jih ne moreš dat za "default", čeprav to počasi spreminjajo), do tega, da more vsak browser laufat na njihovem engine na iOS. In potem zavirajo vse skupaj, lep primer je to, da niso dovolili "Streaming Gamning Platform" na App Store, ker pač ne bi oni nič služili, hkrati so rekli, da lahko to gre preko Browser-a, ampak njihov Browser/Engine ni podpiral Controler API-ja, torej nisi mogel kontrolerja priklopit za igranje iger = useless :D

driver_x ::

Ključno je tole:
Končna odločitev je namreč prvenstveno odvisna od tega, ali Epicu uspe dokazati, da se Apple na svojem vrtičku obnaša monopolno, kar je kočljiva in ne povsem enoznačna dilema, zaradi katere utegne imeti sodba daljnosežne posledice ne samo za App Store, temveč online ekosisteme na splošno.


Sodba bi lahko precej vplivala na poslovne modele VSEH tovrstnih tržnic, ne samo Applove. Zato se mi ne zdi verjetno, da bodo sprejete kakšne drastične odločitve, ampak bolj nekaj v stilu sitega volka in cele koze, oz. kot se je posrečeno izrazil avtor novice, spremljali bomo žajfnico.

VaeVictis ::

Meni osebno so pa vsi ti spori praktično enaki.

Najprej si majhen in si želiš priti na Apple tržnico, Google tržnico ter z veseljem sprejmeš pogoje od teh podjetij.

Potem pa ugotoviš, da je resen denar v tem in se ti počasi zdi neumno plačevati 30% in hočeš vzpostaviti svojo tržnico, kjer boš sam služil te procentke in potem kot dojenček jokaš in se dereš kako je vse nefer.


Pa osebno še vedno ne vidim razlike med Xbox store, PS store, Nintendo store in Apple App store.

Vsi poberejo približno enak znesek, vsi imajo monopol na svojem hardweru in OSu in nihče nima absolutnega monopola na trgu med vsemi konkurenčnimi napravami.

Xbox, Wii U in Ps5 se borijo za svoj delež na trgu igralnih konzol in tudi Apple se bori za svoj delež na trgu z Windowsi in Linuxom na področju računalnikov, vbistvu je njihov delež pri računalnikih minoren, in z Androidom na področju mobilne telefonije, kjer je spet njihov delež občutno nižji od Androida, torej je spet zelo daleč od monopola, plus niti Xbox store, Playstation store ali Nintendo store ne dovoli side loadanja aplikacij, tudi ne morem zamenjati OS na vseh teh naprav, tako da praktično ni nobene omembe vredne razlike v delovanju teh podjetij.

ps: Pa še tole, tudi zelo dvomim, da bo Epic store dovolil odpreti Google play ali Unity na njihovi tržnici in prodajati konkurenčne igre oz. game engine brez, da bi jim nekaj plačali, heh še na Fortnite ne bodo dovolili neodvisnim izdelovalcem oblekic, da bi lahko začeli delati in služiti, ne da bi plačevali Epicu.
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Zgodovina sprememb…

mtosev ::

Zanima me kakšna bo odločilev. Mogoče bodo userji imeli več izbire ali nižje cene.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

dild0idis ::

mtosev je izjavil:

Zanima me kakšna bo odločilev. Mogoče bodo userji imeli več izbire ali nižje cene.


Upam, da res.

Samo bojim se, da bomo na koncu userji plačevali več in dobili slabšo izkušnjo, pa čisto vseeno kdo zmaga.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

zztop ::

VaeVictis je izjavil:

Meni osebno so pa vsi ti spori praktično enaki.

Najprej si majhen in si želiš priti na Apple tržnico, Google tržnico ter z veseljem sprejmeš pogoje od teh podjetij.

Potem pa ugotoviš, da je resen denar v tem in se ti počasi zdi neumno plačevati 30% in hočeš vzpostaviti svojo tržnico, kjer boš sam služil te procentke in potem kot dojenček jokaš in se dereš kako je vse nefer.

Takšni "spori" oz. razvoj je nekaj normalnega. Isto je pri podjetju.

Najprej si majhen in pridno plačuješ davke in z veseljem sprejmeš pogoje. Potem pa ugotoviš, da je resen denar v tem in se ti počasi zdi neumno plačevati določeno višino davkov. 8-) Razvoj podjetij je trenutno zelo dolgočasen in predvidljiv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zztop ()

pirlo ::

VaeVictis je izjavil:

Meni osebno so pa vsi ti spori praktično enaki.

Najprej si majhen in si želiš priti na Apple tržnico, Google tržnico ter z veseljem sprejmeš pogoje od teh podjetij.

Potem pa ugotoviš, da je resen denar v tem in se ti počasi zdi neumno plačevati 30% in hočeš vzpostaviti svojo tržnico, kjer boš sam služil te procentke in potem kot dojenček jokaš in se dereš kako je vse nefer.


Pa osebno še vedno ne vidim razlike med Xbox store, PS store, Nintendo store in Apple App store.

Vsi poberejo približno enak znesek, vsi imajo monopol na svojem hardweru in OSu in nihče nima absolutnega monopola na trgu med vsemi konkurenčnimi napravami.

Xbox, Wii U in Ps5 se borijo za svoj delež na trgu igralnih konzol in tudi Apple se bori za svoj delež na trgu z Windowsi in Linuxom na področju računalnikov, vbistvu je njihov delež pri računalnikih minoren, in z Androidom na področju mobilne telefonije, kjer je spet njihov delež občutno nižji od Androida, torej je spet zelo daleč od monopola, plus niti Xbox store, Playstation store ali Nintendo store ne dovoli side loadanja aplikacij, tudi ne morem zamenjati OS na vseh teh naprav, tako da praktično ni nobene omembe vredne razlike v delovanju teh podjetij.

ps: Pa še tole, tudi zelo dvomim, da bo Epic store dovolil odpreti Google play ali Unity na njihovi tržnici in prodajati konkurenčne igre oz. game engine brez, da bi jim nekaj plačali, heh še na Fortnite ne bodo dovolili neodvisnim izdelovalcem oblekic, da bi lahko začeli delati in služiti, ne da bi plačevali Epicu.

Na zahodu je iOS naprav kar več kot Android. Ti procenti so že dolgo izkrivljeni, ampak Applu paše za zavajanje glede monopola, ker se gleda celi planet z vsemi userji ki stora sploh ne odprejo v življenju in tudi takimi, ki ne zapravijo eura v trgovini. Od teh nimaš nič. Tako da iOS je de facto monopol. Najdi app ali igro ko je na Androidu pa je ni tam. Obratno pa maš kup primerov.
Ne vem kak je na konzolah s trgovinami, ampak v Win, Android in Linuxu jih lahko brez problema narediš. Glede sideloadanja pa je spet povsod mogoče, tudi na konzolah gre (ali pa je vsaj včasih šlo) s dvd-ji.

Zmajc ::

iOS ima v ZDA okoli 60% tržni delež, preostanek 40% gre večinoma Androidu. Oba se lahko izgovarjata da nimata "monopol" dejansko pa skupaj kontrolirata 99,9% trga.

Tako da ja..

VaeVictis ::

pirlo je izjavil:


Na zahodu je iOS naprav kar več kot Android. Ti procenti so že dolgo izkrivljeni, ampak Applu paše za zavajanje glede monopola, ker se gleda celi planet z vsemi userji ki stora sploh ne odprejo v življenju in tudi takimi, ki ne zapravijo eura v trgovini. Od teh nimaš nič. Tako da iOS je de facto monopol. Najdi app ali igro ko je na Androidu pa je ni tam. Obratno pa maš kup primerov.
Ne vem kak je na konzolah s trgovinami, ampak v Win, Android in Linuxu jih lahko brez problema narediš. Glede sideloadanja pa je spet povsod mogoče, tudi na konzolah gre (ali pa je vsaj včasih šlo) s dvd-ji.


BTW, v ZDA je večji delež iOS naprav, v Evropi ne.

Po svetu ni iOS ni niti blizu Androidu.

Sideloadanje ni povsod mogoče, tole je enako prireranje kakor iOS vs Android delež, kjer lahko gledaš po državah, regijah, prometu itd.

Imaš tudi že konzole brez DVDja, BluRaya in trend gre sploh v to smer, kako tam sideloadaš?

Enako je vprašanje, zakaj recimo ne moreš poganjati Fortnite na Steamu ali pa recimo Apex oz. PubG na Epic store...?

BTW, a na Stadii lahko dljaš recimo Steam ali pa Epic store, saj gre sedaj vse na streaming service, kako bodo pa tam rešili problem?

Enako vprašanje je, zakaj recimo ne more HBO ali Disney narediti svojega kanala na Netflixu ali kontra, torej sideloada kanale (oz. uporablja popularnost Netflix platforme in praktično nič ne plačuje za to, zelo podobno kar želi Epic v tem boju), aja to spet ni monopol, ker...?
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Zmajc ::

Jedro celega spora je 30% delež, ki ga Apple pobira za vse mikro-transakcije. Kar je milo rečeno hudo pretirana cena za velike zaslužkarje kot so Epic.

Na dolgi rok se bojo verjetno pogodili, da bo volk sit in koza cela.

ahac ::

Enako je vprašanje, zakaj recimo ne moreš poganjati Fortnite na Steamu ali pa recimo Apex oz. PubG na Epic store...?


Zakaj pa na Windowsih lahko inštaliraš Steam, Epic Games Store, battle.net, Origin, Uplay, GOG Galaxy, itch.io, ...?
Če bi Windowsi bili tako zaprti kot je iOS, nič od tega ne bi bilo mogoče. Vse bi šlo samo preko Microsoft store.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

49106 ::

Na MacOS pa ne moreš? Kako je (bilo) s temi programi na windows mobilnikih?

pirlo ::

VaeVictis je izjavil:

Enako vprašanje je, zakaj recimo ne more HBO ali Disney narediti svojega kanala na Netflixu ali kontra, torej sideloada kanale (oz. uporablja popularnost Netflix platforme in praktično nič ne plačuje za to, zelo podobno kar želi Epic v tem boju), aja to spet ni monopol, ker...?

To bo tudi potrebno slej ko prej rešit. Zdaj ima vsaka produkcija svoj kanal in svojo naročnino. Vsi si jemljejo zgled ravno po App Store principu, da zakleneš uporabnike not v ekosistem. ZATO je to tako velik problem. Vsem je lahko izgovor, da nimajo monopola, naj*** pa uporabnik, ko plačuje vse.
Še en primer je recimo pri nas, da tudi preko antene ne dobiš skoraj nobenega programa več, ker so vsi začeli zaračunavat operaterjem preko kabelske ali IP.

shadeX ::

EPIC prosi Apple, če jim lahko vrnejo račun in da bo deloval po njihovih pravilih, Apple pa pravi, "No way hose"


Epicov mail:




Odgovor Appla:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

dild0idis ::

Da, ena izmed točk v procesu je tudi bila in je sodišče potrdilo, da lahko Apple to brez problema naredi.

Itak pa Apple samo pravi, da bodo Fortnite in Epicov račun ponovno aktivirali, ko bo sodba dokončna in vse pritožbe zaključene, kar je nekako logična poteza.

ps: Še ena zadeva, če se ne motim, je sodišče reklo, če plačilo v aplikaciji ne gre čez Appleov plačilni sistem, Apple vseeno dobi svoje procente v višini 30% oz. glede na sklenjeno pogodbo.

Apple ne dobi procentov, samo pri plačilih, ki so eksluzivno na drugih platformah ali pa so izvedena na lastni strani podjetja in Apple mora dovoliti gumb oz. obvestilo, kjer to piše, da je to možno, to je tudi edina točka, kjer je Epic zmagal.

Ali drugače povedano, če Epic implementira svoj plačilni sistem in prideš direktno iz aplikacije na ta plačilni sistem, Apple dobi 30%.

Če pa kupiš Epicov storitve, preko Epicove spletne strani, Apple ne dobi ničesar in Apple mora pustiti link ali obvestilo v aplikaciji, kjer to Epic lahko napiše.

Še več, sodišče je celo reklo, da ta današnji način, kjer je prepovedano side-loadanje trgoivn, je celo konkurenčna prednost Appla pred Androidom in zato tega ne zahteva in ne odobri Epicovega razmišljanja glede tega.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

Zgodovina sprememb…

dild0idis ::

Odličen video na to temo:

Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

Lonsarg ::

dild0idis je izjavil:

Ali drugače povedano, če Epic implementira svoj plačilni sistem in prideš direktno iz aplikacije na ta plačilni sistem, Apple dobi 30%.

Če pa kupiš Epicov storitve, preko Epicove spletne strani, Apple ne dobi ničesar in Apple mora pustiti link ali obvestilo v aplikaciji, kjer to Epic lahko napiše.
Sam tole zadnje ni tako majhna zadeva. Kaj če naprimer Microsoft za Office 365 ukine plačila v aplikaciji (niti Apple, niti ločen plačilni sistem) in se zadovolji z obvestilom/linkom da je treba urediti na spletu. Bo Apple probal kaka pravila proti ukinjanju IAP sprejeti. da bo take stvari preprečil? Če jih bo bodo seveda nove tožbe (morde ne US), če jih ne bo pa si predstavljam, da bo marsikdo IAP izklopil sedaj ko bo možnost obvestil...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

dild0idis ::

Je pa ni.

IMHO bo tole veliko manjši učinek, kakor ljudje pričakujejo.

Ljudje smo leni in če boš moral iti na neko spletno stran, tega ne boš naredil.

Plus večina ljudi verjetno iracionalno in impulzivno zapravlja denar in ga ne bo zapravila, če bo morala iti nekam drugam.


Plus, če MS Office 365 ukine plačila v aplikaciji, ter zahteva plačila samo preko svoje strani, bo potem kontra tožba in bi jo verjetno izgubil.

Plus sam delež ljudi, ki kupuje take zadeve preko iOS naprav je verjetno preveč minoren, da bi se MS splačalo zafrkavati s tem.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

dild0idis je izjavil:

Plus, če MS Office 365 ukine plačila v aplikaciji, ter zahteva plačila samo preko svoje strani, bo potem kontra tožba in bi jo verjetno izgubil.
Zgolj če Apple uvede neka pravila kdaj je IAP obvezen. Trenutno teh pravil nima in si tudi težko prestavljam neka objektivna pravila, ki bi to zahtevala od Microsofta, ne pa od Netflixa? Če bodo pa pravila preveč neobjektivna pa bodo hitro spet tožbe.

Sicer pa če je Epic bil pripravljen cel Fortnight žrtvovat, si predstavljam da je tudi marsikater drug developer pripravljen žrtvovati nekaj dobička v zameno da ukine IAP. Bomo videli.

dild0idis ::

Zakaj misliš, da bo drugačna sodba, če bo kdo drug tožil?

Nisi pa razumel poante, če ti ponujaš plačila na Androidu in preko MS Store, na iOS pa ne, boš fasal tožbo in to tožbo tudi verjetno izgubil.

Če ti ne ponujaš plačil nikjer, to ni noben problem.
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

Lonsarg ::

Govorim o tožbah glede novih omejitev, ki bi jih Apple hipotetično dodal v pogoje, ne te ki so že. Za nov pogoj, ki bistveno spreminja zadeve (recimo obvezen IAP) je obstoječa tožba brezpredmetna in je jovo na novo. Pa tudi ne obstaja samo US.

Bo zanimivo videt kaj bo Apple v zameno, da bo dovolil omembe in linkanje uštulil v pravilnik. Morda celo nič na začetku, pa bodo čakali da vidijo koliko jih IAP ukine predno bodo kaj zaostrovali.

shadeX ::

Morda celo nič na začetku, pa bodo čakali da vidijo koliko jih IAP ukine predno bodo kaj zaostrovali


Kar sem se po več letih sodelovanja z Applom naučil je da ne marajo ravno delat posla z ljudmi, ki bi jim zapičli nož v hrbet. Epic je tukaj svojo zgodbo končal. Tudi če bo še kdaj prišel na App Store, bodo težko dobili kakšne bonus "perke" s strani Appla kot so featured produkti na prvi stran App Stora in podobno.

Kakorkoli, z gotovostjo lahko trdim da manjši developerji bodo na veliko izgubili če bodo zaobšli njihov IAP. Kot da je težko "shadow banat" tako aplikacijo v search algoritmu ali pa jo ne izpostavit na top charts, in podobno. Pod črto, tega se ne bo splačalo delat. Value je mutual - ti daš meni nekaj in jaz tebi. Sploh pa .. 15% cuta za manjše developerje je steal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

Zimonem ::

S tako poslovno logiko se je Apple bo preteklosti že zaklal. Unreal engine ni dominanten je pa pomemben igralec na svojem dvorišču. In tudi applu ne bo šlo večno prodajanje megle za zlatnike.

dild0idis ::

Glede na promet Apple je Unreal engine malenkost vsega.

Epic bo verjetno slej, ko prej prišel na Appleov iOS store in bodo tiho kot miši, samo, da so lahko na Apple iOS store.

"You come at the king, you best not miss."



Epic came at the king and missed!
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

Zimonem ::

Eh zaslužijo 7% na iosu od fotnita. Prav hudo se ne sekirajo. pa z tožbo bodo šli naprej.

Mr.B ::

dild0idis je izjavil:

Glede na promet Apple je Unreal engine malenkost vsega.

Epic bo verjetno slej, ko prej prišel na Appleov iOS store in bodo tiho kot miši, samo, da so lahko na Apple iOS store.

"You come at the king, you best not miss."



Epic came at the king and missed!

Da da. Samo ob 30% bo.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

GrX ::

Zimonem je izjavil:

Eh zaslužijo 7% na iosu od fotnita. Prav hudo se ne sekirajo. pa z tožbo bodo šli naprej.

Očitno dovolj za tožbo?

Mr.B ::

Teh 30% ki si jih bo moral Apple od vseh odpovedati je nakaj kratnik z nulami vec kot teh 7%.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Začenja se sodni proces v sporu med Epic Games in Applom

Oddelek: Novice / Tožbe
307873 (4220) Mr.B
»

Spor med Epic Games in Applom se zaostruje (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Tožbe
20037216 (30455) mailer
»

Epic Games v čelnem spopadu z Applom in Googlom (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Tožbe
25554436 (45534)          

Več podobnih tem