» »

Kako so Samsungovi predvajalniki Blu-ray istočasno izdihnili

Kako so Samsungovi predvajalniki Blu-ray istočasno izdihnili

ZDNet - V petek zvečer so se lastniki Samsungovih predvajalnikov Blu-ray znašli pred nenavadnim problemom. Njihovi predvajalniki so množično odpovedali poslušnost, in sicer so se znašli v brezkončnih ciklih ponovnega zaganjanja (boot loop). Ker se je napaka na vseh prizadetih napravah pojavila sočasno, je to sprožilo ugibanja, kaj je šlo narobe. Prizadeti so različni modeli, ki jih najdemo v domačih kinih ipd., simptomi pa se med njimi tudi nekoliko razlikujejo. Nekateri se venomer vnovič zaganjajo, drugi poizkušajo prebrati zgoščenko, ki sploh ni vstavljena, tretji zamrznejo in ne reagirajo.

Trenutno ni jasno, kaj je šlo narobe, da je napaka povsod nastopila hkrati in da se hkrati manifestira nekoliko drugače pri različnih modelih. Samsung je potrdil, da so z napako seznanjeni in da jo bodo skušali odpraviti. Razlogov še niso navedli, zato je internet poln ugibanj, kaj bi lahko bil razlog. Ena izmed možnost je nadgradnja, ki jo je Samsung izvedel in bi lahko bila šla narobe. Toda neverjetno je, da bi bili hkrati nadgrajeni tako različni modeli, nekateri že zelo stari, in da bi Samsung to storil v petek zvečer. Druga možnost je težava s certifikati SSL, ki bi lahko potekli in napravam onesposobili komunikacijo s Samsungovimi strežniki (ali čim drugim).





43 komentarjev

OK.d ::

Zdaj se jim je pa zgodila karma, ker recimo tudi ko na tv-ju izklopiš avtomatski updejt se ti tv še vedno updejta.
LPOK.d

WizzardOfOZ ::

V kodi kake prastare mašine je kak datum vpisan, kdaj mora nehat delat. Ker so programerji leni, pa se ta koda samo vleče iz modela v model in so že pozabili na ta datum, zdaj je pa ven udarilo.

Markoff ::

Čisto mogoče je, da Samsung že leta in leta preko vseh naprav špijunira svetu. Samo kako bi lahko predvajalnik crknil, če ne more kontaktirati x strežnika, konec koncev ti lahko pade net, predvajalniki pa so doslej normalno delovali?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Mavrik ::

Markoff je izjavil:

Čisto mogoče je, da Samsung že leta in leta preko vseh naprav špijunira svetu. Samo kako bi lahko predvajalnik crknil, če ne more kontaktirati x strežnika, konec koncev ti lahko pade net, predvajalniki pa so doslej normalno delovali?


DRM na novejših Blu-Rayih zahteva, da se predvajalnik poveže nekam in dobi dekripcijski ključ. Brez tega je tvoj plošček samo neuporabna plastika. Sumim da je povezano s tem strežnikom.
The truth is rarely pure and never simple.

111111111111 ::

Lahko poveš kaj več?

To je zaščita, za prenos med regijami?
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.

Kvinta ::

Kaj je to sploh blue ray ?
A.C.A.B

Anney ::

Modri plošček, za modre ljudi. ;) Verjetno je res DRM kriv, ni pa podatka, kako je z DRM free ploščki (splet).
Obstajata samo dva načina kako živeti svoje življenje:
Prvi pravi, da nič ni čudež, drugi pa, da vse je čudež.

boldleaf ::

OK.d je izjavil:

Zdaj se jim je pa zgodila karma, ker recimo tudi ko na tv-ju izklopiš avtomatski updejt se ti tv še vedno updejta.


Ok, pa dajmo se enkrat povedat: "Smart" (kot smart za proizvajalca, ne za uporabnika) se NE priklaplja na internet, ce ze rabis LAN, ga blokiras na routerju. Dobis trapasto malo igracko, ki slisi na ime raspberry pi (4) in opravljas "smart" funkcionalnost preko njega. Ce ste tako nori, da date proizvajalcu, ki mu je edini motiv denar, na voljo moznost, da vas prisili (seveda "nehote") v nakup nove naprave pa le tako naprej.

Anney je izjavil:

Modri plošček, za modre ljudi. ;) Verjetno je res DRM kriv, ni pa podatka, kako je z DRM free ploščki (splet).


Za modre ljudi so torrenti. Zaradi mene se jih lahko tudi placa, samo DRMja pa ne bom prenasal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

boldleaf ::

Markoff je izjavil:

Čisto mogoče je, da Samsung že leta in leta preko vseh naprav špijunira svetu. Samo kako bi lahko predvajalnik crknil, če ne more kontaktirati x strežnika, konec koncev ti lahko pade net, predvajalniki pa so doslej normalno delovali?


Seveda spijunira, po tem, ko je Google odprl pandorino skrinjico, vsem barabam samo se tecejo sline po uporabniskih podatkih. Pravilo je preprosto, domace naprave nimajo kaj poceti na internetu (izjema je open source, pa se tisti rabi nekaj casa, da se "zmedi"). Kolikorkoli se ze kdorkoli prepricuje, da RABI toaster in sesalec priklopljen na internet, mu je tam okrog razmisljanja en tranzistor (da ne recem elektronka) pocil(a). Ne rabi, ravno tako kot ne rabi na internetu zaves, pecic, luci ipd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

MrStein ::

WizzardOfOZ je izjavil:

V kodi kake prastare mašine je kak datum vpisan, kdaj mora nehat delat. Ker so programerji leni, pa se ta koda samo vleče iz modela v model in so že pozabili na ta datum, zdaj je pa ven udarilo.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

boldleaf ::

Mimogrede, ker sem mislil, da bo kdo obdelal tole na slo-techu, pa so tehnicni prevajalci novic iz hacker news malo "tako-tako" in jim je zadeva preko glave, nisem objavljal.

Ste slisali za ripple20? https://www.jsof-tech.com/ripple20/

V zelo verjetno najbolj uporabljani knjiznici za TCP/IP komunikacijo (ja, to je to kar uporabljas ravnokar) na embedded devicih (ja probljizno tako kot `npm install "i-am-shithead"`) so nasli 19 0day vulnerabilityev (koliko se jih da exploitat za "neavtoriziran dostop" se mi ni vec dalo brati).

Kdo mislite, da bo popatchal to kodo na raznih kontrolerjih, urah,...?

Nihce.

Se desetletja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

Mavrik ::

111111111111 je izjavil:

Lahko poveš kaj več?

To je zaščita, za prenos med regijami?


Ne, to je zaščita pred ripanjem (in posledično predvajanjem). Shemi se pravi AACS 2.0 "Enhanced" (obstaja še basic, ki ne rabi interneta) in se predvsem uporablja na 4K/HDR BluRayih. Vsa vsebina na ploščku je kriptirana in predvajalnik se mora povezati na internet in z interneta pobrat ključ za dekripcijo. Če interneta nimaš oz. je strežnik od proizvajalca predvajalnika ugasnjen, BRja ne moreš pogledati.
V kolikor je tvoj model predvajalnika bil uporabljan za piratiziranje, ti lahko preprosto predvajanje preprečijo.

https://arstechnica.com/gadgets/2016/02...

Že osnovna AACS 1.0 shema je bila zgrajena tako, da lahko založniki preprosto benajo cele serije BR predvajalnikov v kolikor je kateri od njih bil uporabljen za ripanje BRjev.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

dexterboy ::

Kaj pa BR predvajalniki kot enote v compih?
Preko LG pečke sem pred leti ripal komplet kolekcijo StarWars modrih ploščic...
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Mavrik ::

Potem že niso bile zaščitene z AACS 2.0 - večinoma to velja za novejše UHD/HDR stvari za katere rabiš ustrezen hardware (BR pogon + grafično + plato + cel DRM pipeline) samo za predvajanje.

Je pa bilo proti koncu lani nekaj hrupa okoli morebitnega razbitja AACS 2.0, ampak nisem toliko spremljal - mislim da še vedno rabiš BR pogon s točno določenim starejšim firmwarom.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

boldleaf ::

Mavrik je izjavil:

Potem že niso bile zaščitene z AACS 2.0 - večinoma to velja za novejše UHD/HDR stvari za katere rabiš ustrezen hardware (BR pogon + grafično + plato + cel DRM pipeline) samo za predvajanje.

Je pa bilo proti koncu lani nekaj hrupa okoli morebitnega razbitja AACS 2.0, ampak nisem toliko spremljal - mislim da še vedno rabiš BR pogon s točno določenim starejšim firmwarom.


No, dam se sam malo insighta. 2018. AACS 2.0 je bil razbit. Softwara release groupi niso dali ven (in prav je tako), ampak zadeva je "dead and buried". Seveda, kot obicajno, rabijo dva razlicna sourca, kar pa dejansko ni problem dobiti. Ne bom kopiral hdb wiki sem.

Dejansko se mi zalozbe kar malo smilijo, koliko denarja investirajo v to, potem pa jih zhebejo v nekaj mesecih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

easyrider3 ::

Pa meni že lep čas več kot pol leta zajebava ta Samsung Blu-ray predvajalnik saj noče mi vedno ali pa tudi nikdar prebrati in zagnati DVD,tudi preko USB ključa se podobno dogaja zato sem že mnogokrat omenil da so to jajca od Samsunga in itak imam v namenu kupit nekaj drugega,ta jajca pa vrgel v smeti

          ::

Žalostno je to, da na koncu ta kratko potegnejo uporabniki legalno kupljenih vsebin in naprav, medtem ko uporabniki piratiziranih vsebin problemov nimajo.

Invictus ::

Še en glas za piratiziranje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

techfreak :) ::

Dejansko me zanima koliko manj denarja bi zasluzili ponudniki, zalozniki in studii, ce bi umaknili DRM iz spletnih strani, aplikacij in samih BD plosckov.

kow ::

Ce noces, da si trackan, prakticno nimas druge izbire kot torrenti.

antonija ::

          je izjavil:

Žalostno je to, da na koncu ta kratko potegnejo uporabniki legalno kupljenih vsebin in naprav, medtem ko uporabniki piratiziranih vsebin problemov nimajo.
Zalostno je, da legalni uporbaniki se naprej podpirajo sekret od DMRja. Nejahte placevat za nategovanje na suho, pa mogoce ne boste vec najebali (tako pogosto).
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

Mavrik ::

boldleaf je izjavil:



No, dam se sam malo insighta. 2018. AACS 2.0 je bil razbit. Softwara release groupi niso dali ven (in prav je tako), ampak zadeva je "dead and buried". Seveda, kot obicajno, rabijo dva razlicna sourca, kar pa dejansko ni problem dobiti. Ne bom kopiral hdb wiki sem.

Dejansko se mi zalozbe kar malo smilijo, koliko denarja investirajo v to, potem pa jih zhebejo v nekaj mesecih.


AACS 2.0 Basic ali Enhanced?

Vem da so eni zajemali sliko direktno s panela (tako da za piraterijo nek resen problem to ni bil).

techfreak :) je izjavil:

Dejansko me zanima koliko manj denarja bi zasluzili ponudniki, zalozniki in studii, ce bi umaknili DRM iz spletnih strani, aplikacij in samih BD plosckov.


Apple, GoG in nekateri drugi so poročali, da je razlika zelo marginalna. Je pa to zahtevanje DRMja ena taka huda bolezen med založniki.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

          ::

antonija je izjavil:

          je izjavil:

Žalostno je to, da na koncu ta kratko potegnejo uporabniki legalno kupljenih vsebin in naprav, medtem ko uporabniki piratiziranih vsebin problemov nimajo.
Zalostno je, da legalni uporbaniki se naprej podpirajo sekret od DMRja. Nejahte placevat za nategovanje na suho, pa mogoce ne boste vec najebali (tako pogosto).


Večina uporabnikov ne ve za DRM, ne vedo kaj to je in da to dobijo zraven plošče.

Baja ::

kow je izjavil:

Ce noces, da si trackan, prakticno nimas druge izbire kot torrenti.


mogoce prek vpn / tor, drugace pa: https://iknowwhatyoudownload.com/

antonija ::

          je izjavil:

antonija je izjavil:

          je izjavil:

Žalostno je to, da na koncu ta kratko potegnejo uporabniki legalno kupljenih vsebin in naprav, medtem ko uporabniki piratiziranih vsebin problemov nimajo.
Zalostno je, da legalni uporbaniki se naprej podpirajo sekret od DMRja. Nejahte placevat za nategovanje na suho, pa mogoce ne boste vec najebali (tako pogosto).


Večina uporabnikov ne ve za DRM, ne vedo kaj to je in da to dobijo zraven plošče.
Kar samo dodatno prica kako zalostno je trenutno stanje med potrosniki.

Raja mora sama poskrbeti za svojo rit; kapitalizem in prosti trg nimata vgrajenih varovalk ki bi scitile povprecnega idiota, ravno nasprotno.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

          ::

Zakaj bi moral v podrobnosti poznati delovanje neke tako obrobne zadeve, kot je film na CD-ju?

kow ::

Zakaj bi moral v podrobnosti poznati delovanje neke obrobne zadeve, kot je drzavni proracun?
Pojdi na ulico in sprasuj ljudi, ce znajo povedati visino slovenskega proracuna. Kaksen odstotek ljudi bo znal povedati stevilko 10 milijard?

Ker vecina ljudi tako razmislja, slabse zivimo.

antonija ::

Vecna dilema... "zakaj ne smem biti totalen nerazgledan idiot?"

Vecina nima pojma kako poteka sinteza gume, kako poteka vulkanizacija, ali zakaj imajo gume profil kot ga imajo. Vsi pa se vedno vejo da ce kupis gumo pravih dimezij, da bo pasal na avte z istimi dimezijami neglede na to ali je avto v sloveniji na hrvaskem, v singapurju ali v rusiji. Pravtako je vsem jasno da ista guma lahko pase na BMWja, Audija, Kio ali pa Renaulta.

Eno je poznati osnove da te ne nategujejo, drugo je pa poznati tehnicne podrobnosti vsakega koraka v procesu izdelave, instalaceije in uporabe.

Se pa strinjam da imamo ljudje pravico biti neizobrazeni idioti, in nihce nam ne sme odvzeti te pravice. Samo zapomniti si moramo da skupaj s to pravice pride tudi tveganje za nategovanje, od tukaj naprej je pa odlocitev posameznika ali ima raje BBC v riti celo zivljenje, ali pa bi odlozil tubo vazelina in zagnal svoj mozgan.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

mtosev ::

Baja je izjavil:

kow je izjavil:

Ce noces, da si trackan, prakticno nimas druge izbire kot torrenti.


mogoce prek vpn / tor, drugace pa: https://iknowwhatyoudownload.com/
Good website. Sn vedo, da se vidi tvoj ip ko downloadaš nisem pa vedo, da je tudi website kje to lahko preprosto vidiš. Pri mojem ipju je lista empty, ker nič ne torrentam
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

BigWhale ::

techfreak :) je izjavil:

Dejansko me zanima koliko manj denarja bi zasluzili ponudniki, zalozniki in studii, ce bi umaknili DRM iz spletnih strani, aplikacij in samih BD plosckov.


To je precej odvisno od trzisca in tega kje se stvari prodajajo. V razvitem svetu je to verjetno minimalen problem in razlike niso drasticne. Na balkanu je pa to precej drugac, ker se verjetno avtorjem zdi resnicno neumno gledati trzisce kje je vecina stvari spiratiziranih. Na zalost se folk se vedno ne zaveda, da edina stvar, ki bo ustavila DRM je glasovanje z denarnico, ki ne vkljucuje piratiziranja.

Ko bo enkrat "Marvel" videl, da je prodaja BR padla in da tud noben ne piratizira tega in jim bo folk sporocal, da nej umaknejo DRM, se bo mogoce kaj premaknilo, prej pa ne. Zdaj execs vidijo samo to, da se njihove stvari piratizirajo in potem nasedajo tistim, ki delajo zascite.

Pri je stvar stvar na zalost drugacna. Pri nas avtorji prodajo po par tisoc izvodov knjig in se vsaka spiratizirana kopija resnicno pozna.

antonija ::

BigWhale je izjavil:

Ko bo enkrat "Marvel" videl, da je prodaja BR padla in da tud noben ne piratizira tega in jim bo folk sporocal, da nej umaknejo DRM, se bo mogoce kaj premaknilo, prej pa ne. Zdaj execs vidijo samo to, da se njihove stvari piratizirajo in potem nasedajo tistim, ki delajo zascite.
To se pa ne strinjam.

Ce pade tako prodaja kot piratstvo, potem bo Marvel poiskal drugo vsebino, ki jo lahko reciklira v neskoncnost in prodaja ovcam vkljucno z DRMjem (ki itak ne "sciti" vsebine pred pirati).
Ce pade prodaja DRMjanih vsebin in ostane povprasevanje po neDRMjanih vsebinah visoko, potem se bo _mogoce_ kaj premaknilo v pravo smer.
Ce ostane prodaja DRMjanih vsebin visoka in piratvo upade, bo Marvel preprican da je DRM resil svet in z njim nadaljeval.
Ce ostane prodaja BRjev visoka in piratsvo visoko, bo DRM ostal.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.

          ::

BigWhale je izjavil:

V razvitem svetu je to verjetno minimalen problem in razlike niso drasticne. Na balkanu je pa to precej drugac, . . .


To je seveda mit. Dosti časa sem bil po Nemčiji in sem bi presenečen nad tem, koliko se je tam piratiziralo. Lahko da se je v zadnjih >5 letih kaj drastično spremenilo, vendar takrat je bilo nelegalno pridobljenih vsebin precej več kot pri nas. Sodeloval sem z manjšo firmo, ki je imela ves SW piratski.

boldleaf ::

Mavrik je izjavil:

AACS 2.0 Basic ali Enhanced?

Vem da so eni zajemali sliko direktno s panela (tako da za piraterijo nek resen problem to ni bil).


Ja, to je bila ena varianta, ampak so pogruntali nekaj novega, nisem releaser, tako da se nisem spusal v detajle, bi znalo biti pa tule kaj vec:
https://www.deuhd.ru/

BigWhale je izjavil:

Pri je stvar stvar na zalost drugacna. Pri nas avtorji prodajo po par tisoc izvodov knjig in se vsaka spiratizirana kopija resnicno pozna.


No ravno zato, bi lahko nehali izdajati neuporabne kopije, ker bi morda se kaj kupil. Dokler DRM pripenjajo na eknjige, pac ne bom kupil nobene (elektronske), ker mi nihce ne more garantirati, da bo cez eno leto se delovala. Ko nekaj kupim, zahtevam, da je to moje. Od prodaje, do kopiranja kamorkoli ze hocem. Ce jim pri tem kaj ni vsec, pac ne bom kupil. Iz tocno tega razloga nimam elektronske izdaje Dela in kupujem papirnato (pa glede na kvaliteto clankov v zadnjem letu, bom odjavil se to).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: boldleaf ()

Zmajc ::

          je izjavil:

BigWhale je izjavil:

V razvitem svetu je to verjetno minimalen problem in razlike niso drasticne. Na balkanu je pa to precej drugac, . . .


To je seveda mit. Dosti časa sem bil po Nemčiji in sem bi presenečen nad tem, koliko se je tam piratiziralo. Lahko da se je v zadnjih >5 letih kaj drastično spremenilo, vendar takrat je bilo nelegalno pridobljenih vsebin precej več kot pri nas. Sodeloval sem z manjšo firmo, ki je imela ves SW piratski.


Kolega, ki živi in dela v Nemčiji zadnjih par let je rekel da so zadeve kar poostrili v zadnjih letih. Kar nekaj njegovih sodelavec je domov dobilo položnice z datumi kje in kdaj so torrentali določene vsebine in zraven položnico za plačilo v naprotnem primeru sledi tožba. Sam tako raje ne vleče piratskih vsebin dokler ne pride na obiske domov, tu pa si potegne dol boga in pol in odnesde gor.

boldleaf ::

Zmajc je izjavil:

          je izjavil:

BigWhale je izjavil:

V razvitem svetu je to verjetno minimalen problem in razlike niso drasticne. Na balkanu je pa to precej drugac, . . .


To je seveda mit. Dosti časa sem bil po Nemčiji in sem bi presenečen nad tem, koliko se je tam piratiziralo. Lahko da se je v zadnjih >5 letih kaj drastično spremenilo, vendar takrat je bilo nelegalno pridobljenih vsebin precej več kot pri nas. Sodeloval sem z manjšo firmo, ki je imela ves SW piratski.


Kolega, ki živi in dela v Nemčiji zadnjih par let je rekel da so zadeve kar poostrili v zadnjih letih. Kar nekaj njegovih sodelavec je domov dobilo položnice z datumi kje in kdaj so torrentali določene vsebine in zraven položnico za plačilo v naprotnem primeru sledi tožba. Sam tako raje ne vleče piratskih vsebin dokler ne pride na obiske domov, tu pa si potegne dol boga in pol in odnesde gor.


"Speaking words of wisedom, write in C... ehm... VPN".

MrStein ::

Baja je izjavil:



mogoce prek vpn / tor, drugace pa: https://iknowwhatyoudownload.com/

Hmm, sem v zadnjih 30 dneh torrentiral vsaj dvakrat, pa mi nič ne pokaže.

Zmajc je izjavil:


Kolega, ki živi in dela v Nemčiji zadnjih par let je rekel da so zadeve kar poostrili v zadnjih letih. Kar nekaj njegovih sodelavec je domov dobilo položnice z datumi kje in kdaj so torrentali določene vsebine in zraven položnico za plačilo v naprotnem primeru sledi tožba. Sam tako raje ne vleče piratskih vsebin dokler ne pride na obiske domov, tu pa si potegne dol boga in pol in odnesde gor.

To je tako nekako že nekaj let. Je na robu legalnosti. Vsake toliko časa objavijo članek o tem, mnenja odvetnikov, se podaja zadeve med okrožnimi in okrajnimi sodišči, itd... Je pa res, da marsikdo dobi položnico in Nemci niso nič drugačni od nas: če pride položnica, je to to

PS: Glede idiotov: idioti so ravno, ker jih pametnjakoviči kličejo idiote, namesto da bi kaj pametnega naredili.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

mtosev ::

Saj nimajo vse torrentov v arhivu. To piše na websitu ali pač še ni ažurirano.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

BigWhale ::

antonija je izjavil:

Ce pade prodaja DRMjanih vsebin in ostane povprasevanje po neDRMjanih vsebinah visoko, potem se bo _mogoce_ kaj premaknilo v pravo smer.


Dokler se bo vsebine piratiziralo, namesto ignoriralo, ker imajo DRM, bo DRM z nami. Treba je popolnoma ignorirat vsebine z DRMjem. Dokler se pa vsebine z DRMjem kopira, se pa avtorjem sporoca samo to, da se bo vsebine kradlo ne glede na to kaj nardijo.

          je izjavil:

BigWhale je izjavil:

V razvitem svetu je to verjetno minimalen problem in razlike niso drasticne. Na balkanu je pa to precej drugac, . . .


To je seveda mit. Dosti časa sem bil po Nemčiji in sem bi presenečen nad tem, koliko se je tam piratiziralo. Lahko da se je v zadnjih >5 letih kaj drastično spremenilo, vendar takrat je bilo nelegalno pridobljenih vsebin precej več kot pri nas. Sodeloval sem z manjšo firmo, ki je imela ves SW piratski.


Pics or it didn't happen. Resno. En tvoj primer je traparija. Piratstvo se v nemciji precej strogo preganja. Ljudje manj piratizirajo kot pri nas, firme pa se manj. Pac niso vsi taki balkanci kot smo mi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BigWhale ::

boldleaf je izjavil:

No ravno zato, bi lahko nehali izdajati neuporabne kopije, ker bi morda se kaj kupil. Dokler DRM pripenjajo na eknjige, pac ne bom kupil nobene (elektronske), ker mi nihce ne more garantirati, da bo cez eno leto se delovala. Ko nekaj kupim, zahtevam, da je to moje. Od prodaje, do kopiranja kamorkoli ze hocem. Ce jim pri tem kaj ni vsec, pac ne bom kupil. Iz tocno tega razloga nimam elektronske izdaje Dela in kupujem papirnato (pa glede na kvaliteto clankov v zadnjem letu, bom odjavil se to).


Zamesal si vzroke in posledice. Kopija z DRMjem je neuporabna samo v tvojem bubblu virtualnega sveta. DRM se ni pojavil zato ker so se ljudje bali kraje preden je ta sploh obstajala. :) Sicer pa jaz sploh nisem govoril o DRMju pri nas. Zgolj o tem, da je na manjsem trziscu piratstvo se toliko bolj opazno in se veliko bolj pozna pri nekom, ki proda nekaj tisoc knjig kot pri tistem, ki jih proda nekaj milijonov.

Probaj napisat knjigo in potem opazuj kako jo ljudje kopirajo med sabo, medtem, ko tebi doma v kleti plesnijo neprodani izvodi.

Ko stvar ukrades in potem v nebo vpijes, da si ukradel samo zaradi DRMja, pac lazes samemu sebi. Ce ti izdelek z DRMjem ni vsec, ga ne kupis, bolj preprosti ne bi moglo biti.

          ::

BigWhale je izjavil:

antonija je izjavil:

Ce pade prodaja DRMjanih vsebin in ostane povprasevanje po neDRMjanih vsebinah visoko, potem se bo _mogoce_ kaj premaknilo v pravo smer.


Dokler se bo vsebine piratiziralo, namesto ignoriralo, ker imajo DRM, bo DRM z nami. Treba je popolnoma ignorirat vsebine z DRMjem. Dokler se pa vsebine z DRMjem kopira, se pa avtorjem sporoca samo to, da se bo vsebine kradlo ne glede na to kaj nardijo.

          je izjavil:

BigWhale je izjavil:

V razvitem svetu je to verjetno minimalen problem in razlike niso drasticne. Na balkanu je pa to precej drugac, . . .


To je seveda mit. Dosti časa sem bil po Nemčiji in sem bi presenečen nad tem, koliko se je tam piratiziralo. Lahko da se je v zadnjih >5 letih kaj drastično spremenilo, vendar takrat je bilo nelegalno pridobljenih vsebin precej več kot pri nas. Sodeloval sem z manjšo firmo, ki je imela ves SW piratski.


Pics or it didn't happen. Resno. En tvoj primer je traparija. Piratstvo se v nemciji precej strogo preganja. Ljudje manj piratizirajo kot pri nas, firme pa se manj. Pac niso vsi taki balkanci kot smo mi.


So že zgoraj razložili, da se je v zadnjih letih precej spremenilo. Vmes sem tudi malo povprašal kolege, ki tam živijo. Eden od njih je prejel kar visok račun zaradi pretakanja torrentov. S tisto firmo, ki sem jo omenjal, pa nimam več kontaktov.

Glugy ::

Ja me prov zanima koliko se res splača dajat DRM-je gor. Konec koncev je treba licenco za DRM rešitev tudi doplačat. Ni zastonj. Me prov zanima koliko DRM tist ta ornk kvaliteten dejansko stane.

MrStein ::

Čas za anekdote: leto dve nazaj sem downloadal eno zastonj igro (legit, brez fint).
Par ur pozneje PC več ni delal. (blue screen takoj med boot-om)
Ker je igra (malo starejši letnik) imela DRM, ki se ni razumel z zadnjo verzijo Windows.
Na srečo jaz znam brisat nove/čudne fajle iz sistema, me zanima kaj bi laik naredil.

(PS: šlo je za StarForce)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

          ::

A si jih tožu?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

extreme digital spletna trgovina (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Kaj kupiti
466189278 (13993) tikitoki
»

Pravica do garancije

Oddelek: Pomoč in nasveti
142721 (2095) St235
»

Sodnica občutno znižala prisojeno odškodnino v primeru Apple vs. Samsung

Oddelek: Novice / Tožbe
97358 (5563) Massacra
»

Ostre besede v kalifornijskem sporu med Applom in Samsungom (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
22666177 (57784) Icematxyz

[DivXviD] Kateri Divx predvajalnik?

Oddelek: Zvok in slika
1531496 (14749) Stepni Volk

Več podobnih tem