» »

AMD najavil Ryzene 3000 in Radeone 5000

AMD najavil Ryzene 3000 in Radeone 5000

AnandTech - Skladno z napovedmi je AMDjeva šefica Lisa Su na uvodni tiskovki letošnjega sejma Computex najavila tretjo generacijo centralnih procesorjev Ryzen, oziroma prve izdelke na težko pričakovani arhitekturi Zen 2, ter obenem ponudila še hiter vpogled v prihajajoče Radeone serije RX 5000. Novosti se lahko v trgovinah zares nadejamo že v prvi polovici julija, kot se je šušljalo, in to pri cenah ter zmogljivostih, ki vodilnim pri Intelu ne bodo dale spati.

V začetku maja je družba Advanced Micro Devices praznovala okroglo petdeseto obletnico in srečanje z abrahamom so počastili na za uporabnike najboljši možni način - s serijo udarnih najav na sejmu Computex v Tajpeju, ki odločno mečejo rokavico v smeri Intela in Nvidie. (Za tiste bolj hiteče še skrajšan posnetek.) Arhitektura Zen 2 je zasnovana okoli novega jedra, ki ima glede na predhodnika podvojena predpomnilnik ter zmogljivost računanja s plavajočo vejico, kar naj bi v končni fazi dalo 15-procentni pribitek hitrosti na urin takt (IPC). Poleg tega gre za prve centralne čipe na bazi 7-nanometrskega (TSMC) proizvodnega procesa in to je najbolje vidno pri prvem najavljenem procesorju: Ryzen 7 3700X ima osem jeder (16 niti), 3,6 GHz osnovno in 4,4 GHz navito frekvenco - ob deklarirani porabi zgolj 65 vatov! Njegov močnejši brat, 3800X, ima osnovno frekvenco 3,9 gigahercev in 105 W TDP. Toda Lisa se tu ni ustavila in je nadaljevala z novim nizom Ryzen 9: 3900X je 12-jedrna mrcina s prav tako 105-vatno porabo in prva namizniška različica AMDjeve implementacije dveh chipletov v CPUju. In kar je pri vsem najbolj presenetljivo: stala naj bi zgolj petsto dolarjev (v ZDA, brez davka)! Za primerjavo: Intelov konkurenčni 12-jedrnik Core i9 9920X je dvakrat dražji! Ob robu so sicer naznanili tudi dva šestjedrnika, Ryzena 5 3600 in 3600X. Novinci obenem zares pridejo 7. julija, se pravi, 7/7, kot so šle govorice. Kljub temu, da je takrat nedelja.

Kako utegnejo novi Ryzeni spremeniti trg, pa se je pokazalo, ko je Sujeva razgrnila načrte z novo platformo, s čipovjem X570. Gre za prve matične plošče z nativno serijsko podporo za vodilo PCI Express četrte generacije. Na prezentaciji so omenjali kar do 69-odstotne pospeške v grafičnem izrisovanju samo zaradi PCIe 4.0, takoj po tiskovki pa je Corsair podražil še s SSDjem Force MP600 z deklarirano bralno hitrostjo 4,95 gigabajtov na sekundo. Cena za takšen učinek pride v porabi, kajti čipovje kuri enajst vatov in potrebuje aktivno hlajenje! Podnožje je tretja generacija AM4, kar teoretično pomeni, da so z novimi Ryzeni kompatibilne tudi starejše plošče z AM4. Toda proizvajalci, kot je MSI, opozarjajo, da bodo zaradi manka optimizacij takšne kombinacije tvegane in jih sami ne bodo uradno podpirali. Stotnijo obstoječih kompatibilnih mamaplat, kar je navajala Sujeva, je zato treba jemati z velikim zrnom soli. A tudi brez tega bo novih plošč z X570 ob lansiranju kar 56, kar kaže, kako močno Asus, ASRock, MSI in ostali verjamejo v Zen 2.

Za Ryzeni 3000 je odobravanje požela najava z grafičnega konca. Grafična arhitektura Navi bo prva implementacija arhitekturne paradigme RDNA (Radeon DNA), ki je s tem potisnila GCN (Graphics Core Next) v zgodovino, saj bo odslej prisotna le še na področju GPGPU. Bazira na spregi s PCIe 4.0, zanimivo pa je, da je Lisa poudarjala močno optimizirano izrisovanje na urin cikel in pa porabo, kar namiguje, da gresta grafika in compute v AMDju vse bolj vsaksebi. Glede na Vego naj bi videli 25-odstotne pospeške na takt in petdesetodstotne glede na vate. Prvi najavljeni izdelek je Radeon RX 5700, ki naj bi po Lisinih trditvah Geforca RTX 2070 prehitel za okrog deset odstotkov. Več o podrobnostih in ceni bomo izvedeli 10. junija, ko bo imel AMD prav okrog novih Radeonov osrediščeno predstavitev na sejmu E3.

AMD je tako domače računalniške navdušence spet spravil s stolov, kjer so zaradi Intelovega mrtvega teka že skoraj pognali korenine. Toda hkrati velja umiriti konje in povedati, da Computexa še ni konec in bomo bržkone že v nekaj dnevih deležni odgovorov iz taborov obeh tekmecev. Verjetno pa si zdaj roke manejo tisti, ki so že pred časom kupovali AMDjeve delnice.

126 komentarjev

«
1
2 3

FireSnake ::

Konkurenca se zaostruje.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Senior Dev ::

Intel RIP.

FlyingBee ::

Če Bullshitdozer ni spravil precej manjšega AMDja v grob, tudi Core ne bo Intela. Glede na to, da sta le dva konkurenta, le katera firma je bila na potezi, da zaostri konkurenco in katera bo naslednja? Dilema.

Glugy ::

Me prav zanima če bo se bo Intel uspel uveljavt pri grafičnih karticah al ga bo tud tu prekašal AMD.

bbbbbb2015 ::

FireSnake je izjavil:

Konkurenca se zaostruje.


Intel ne bo propadel čez noč, če to kdo čaka. Pravzaprav ta hip vse njehove fabrike delajo na polno. Je pa res, da ta njihov 10nm proces, ki bi naj bil boljši od AMDjevega nekako ne rata. Baje zdaj bo ratal, ker baje zdaj kar dva Intel tima delata na tem. Da se ne bo kdo polulal v hlače, to bo vidno šele 2021 leta, oziroma 2023 za Intel desktope.

darkolord ::

Fino, odkar je prvi Ryzen izšel, so se zadeve močno prevetrile.

Zanimivo mi pa je, da nima AMD še vedno skoraj nič v malo nižjem segmentu sestavljenih računalnikov. Že na njihovi strani Ryzen Powered Computers | Desktops and Laptops se vidi, kako boga je izbira (čeprav se tu in tam najde še kakšen). Pogrešam konkurenco i3/i5 za pisarniške zadeve.

Na začetku je bilo to pričakovano, da se skoncentrirajo na enthusiast zadeve, sedaj bi pa že pričakoval še preostanek. Ali imajo morda proizvajalci kompov tako močne pogodbe z Intelom?

Glugy ::

Mogoče pa čakajo na cenovni odgovor Intela na dogajanje in računajo da bo to nov nižji cenovni razred v prihodnosti.

bf4ed ::

uvodni tiskovki


Hjaooo pa kaj so to za besede? tiskovki?

borisk ::

Ne se usajat, to je uveljavljena popačenka/žargon v PR svetu, nisem pa prepričan kaj je tvoj "Hjaooo"? Kakšen paritveni vzklik "buthurtnacigramar" trolla?


https://www.kontekst.io/kontekst/tiskov...

filip007 ::

Polno napak, manka, Stotnijo, kaj je to, popravite.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

profii ::

Nevem zakaj, ampak ne morem se znebiti občutka, da je to preveden tale video:

Ganon ::

bf4ed je izjavil:

uvodni tiskovki


Hjaooo pa kaj so to za besede? tiskovki?


Ti pa nisi nikoli bral Jokerja, kajneda.

tikitoki ::

Mnja, clanek vsebuje tudi faktualne napake. Ker Corsair SSDja ni se niti izdal, da bi ga lahko drazil.

borisk ::

corsair ni povišal cene ampak je "teazal"
dráženje1 -a s
delovanje na organizem tako, da nastane reakcija

klinker ::

bbbbbb2015 je izjavil:

FireSnake je izjavil:

Konkurenca se zaostruje.


Intel ne bo propadel čez noč, če to kdo čaka. Pravzaprav ta hip vse njehove fabrike delajo na polno. Je pa res, da ta njihov 10nm proces, ki bi naj bil boljši od AMDjevega nekako ne rata. Baje zdaj bo ratal, ker baje zdaj kar dva Intel tima delata na tem. Da se ne bo kdo polulal v hlače, to bo vidno šele 2021 leta, oziroma 2023 za Intel desktope.


Kje pa je napisal da bo Intel propadu?
Fanbojcki takoj uzaljeni :))

JanBrezov ::

Ganon je izjavil:

bf4ed je izjavil:

uvodni tiskovki


Hjaooo pa kaj so to za besede? tiskovki?


Ti pa nisi nikoli bral Jokerja, kajneda.


Se strinjam s tistimi, ki kritizirajo besedišče v tem članku. Jokerja sem bral za zabavo zaradi besedišča, ne zaradi novic. Slo-tech pa berem zaradi novic in želim, da je branje tekoče, ne pa da se moram ob vsaki tretji besedi ustaviti, prebrati besedo večkrat ali celo razmišljati, kaj sem ravno prebral.

Cveto ::

Tudi drugi novinarji (ki še slišali niso za Joker) znajo reči "tiskovka".

Če vas je samo to motilo glede izrazov v članku...

crcfail ::

klinker je izjavil:


Fanbojcki takoj uzaljeni :))


Eni samo zagreto čakamo na izid, da bomo lahko pili vaše solzice ob jokanju kako rabi popravek.

ziga1990 ::

kdo bo jokal AMD-jevi imajo sedaj odlične procesorje Intel se bo pa spet zbudil in bojo tudi intel-ovi imeli odlične procesorje win-win
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Wrop ::

JanBrezov je izjavil:

Ganon je izjavil:

bf4ed je izjavil:

uvodni tiskovki


Hjaooo pa kaj so to za besede? tiskovki?


Ti pa nisi nikoli bral Jokerja, kajneda.


Se strinjam s tistimi, ki kritizirajo besedišče v tem članku. Jokerja sem bral za zabavo zaradi besedišča, ne zaradi novic. Slo-tech pa berem zaradi novic in želim, da je branje tekoče, ne pa da se moram ob vsaki tretji besedi ustaviti, prebrati besedo večkrat ali celo razmišljati, kaj sem ravno prebral.


Če moraš večkrat prebrati besedo in se med branjem ustaviti in razmišljati kaj si prebral, pomeni, da imaš probleme z besediščem - s pomanjkanjem besednega zaklada. Dobro je, da bereš besedila, ki uporabljajo tudi drugo množico besed, tako da avtorju v tem primeru poklon.

crcfail ::

ziga1990 je izjavil:

kdo bo jokal AMD-jevi imajo sedaj odlične procesorje Intel se bo pa spet zbudil in bojo tudi intel-ovi imeli odlične procesorje win-win


Fanboji ko ni 16/32 5GHz kot so pridigali še prejšnji teden.

ziga1990 ::

^^ a niso bile to samo govorice?

Intel mora sedaj nujno izdati 10nm to leto, če ne bo v težavah
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Ganon ::

Wrop je izjavil:

JanBrezov je izjavil:

Ganon je izjavil:

bf4ed je izjavil:

uvodni tiskovki


Hjaooo pa kaj so to za besede? tiskovki?


Ti pa nisi nikoli bral Jokerja, kajneda.


Se strinjam s tistimi, ki kritizirajo besedišče v tem članku. Jokerja sem bral za zabavo zaradi besedišča, ne zaradi novic. Slo-tech pa berem zaradi novic in želim, da je branje tekoče, ne pa da se moram ob vsaki tretji besedi ustaviti, prebrati besedo večkrat ali celo razmišljati, kaj sem ravno prebral.


Če moraš večkrat prebrati besedo in se med branjem ustaviti in razmišljati kaj si prebral, pomeni, da imaš probleme z besediščem - s pomanjkanjem besednega zaklada. Dobro je, da bereš besedila, ki uporabljajo tudi drugo množico besed, tako da avtorju v tem primeru poklon.


Točno tako.

Stari89 ::

Jst pa sem nezadovoljen, ker Intel nima pametnega odgovora. Če bi ga imeli, Lisa Su najavila 16-jedrne procesorje za 500$, ne 12-jedrnih. Buuu

s1m0n ::

A spet smo nazaj z ventilatorji na čipsetu plat?

pegasus ::

Ventilatorji na cpuju so že znak, da je nekaj v tej industriji hudo narobe.

Prospekt ::

Sedaj se bodo počasi začeli oldschool intelovi prijemi z izsiljevanjem proizvajalcev prenosnikov ipd.
Če je prejšnjič delovalo bo tudi tokrat.

s1m0n ::

Saj zato pa imajo sedaj pri intlu Ice Lake za manj požrešne prenosnike.

bf4ed ::

Se strinjam s tistimi, ki kritizirajo besedišče v tem članku. Jokerja sem bral za zabavo zaradi besedišča, ne zaradi novic. Slo-tech pa berem zaradi novic in želim, da je branje tekoče, ne pa da se moram ob vsaki tretji besedi ustaviti, prebrati besedo večkrat ali celo razmišljati, kaj sem ravno prebral.


Točno tako. Naj bo to normalna stran z novicami. Joker pa naj bo tam kje je, med stripi.


Glede ventilatorja na čipsetu...ja in? Ga zamenjaš z modrim zalmanom, če jih še proizvajajo, kot pred 20 leti ko smo menjavali.

crcfail ::

bf4ed je izjavil:


Glede ventilatorja na čipsetu...ja in? Ga zamenjaš z modrim zalmanom, če jih še proizvajajo, kot pred 20 leti ko smo menjavali.


Ti hladilniki na čipsetu so veliko masivnejši kot pa tisti kos alu pleha iz preteklosti. Ni šans hladit to pasivno.

Markoff ::

bbbbbb2015 je izjavil:

Intel ne bo propadel čez noč, če baje to kdo čaka. Pravzaprav ta hip baje vse njehove fabrike delajo na polno. Je pa res, da baje ta njihov 10nm proces, ki bi naj bil boljši od AMDjevega baje nekako ne rata. Baje zdaj bo ratal, ker baje zdaj kar dva Intel tima delata na tem. Baje. Da se ne bo kdo polulal v hlače, to bo baje vidno šele 2021 leta, oziroma 2023 za Intel desktope.

Dodal par bajejev.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Cange ::

Moje mnenje je roka roko umije. Po FX seriji sumljivo dolgo ni bilo nič pri AMD, sedaj Intel ima CPU i9 9900 ampak ni na primerni debelini zaradi "težav". 14nm pa je dovolj za zmogljive gaming 6+6 CPUje.

Nyana ::

bf4ed je izjavil:

Se strinjam s tistimi, ki kritizirajo besedišče v tem članku. Jokerja sem bral za zabavo zaradi besedišča, ne zaradi novic. Slo-tech pa berem zaradi novic in želim, da je branje tekoče, ne pa da se moram ob vsaki tretji besedi ustaviti, prebrati besedo večkrat ali celo razmišljati, kaj sem ravno prebral.


Točno tako. Naj bo to normalna stran z novicami. Joker pa naj bo tam kje je, med stripi.


Glede ventilatorja na čipsetu...ja in? Ga zamenjaš z modrim zalmanom, če jih še proizvajajo, kot pred 20 leti ko smo menjavali.


Saj ni treba brat novic in iskat napake, če vam način pisanja ne ustreza. Aja, nisem vedel da je bil Joker samo strip revija ...

Bravo, na te plate bi ti dal "modri zalman" :))

WamPIRe- ::

crcfail je izjavil:

bf4ed je izjavil:


Glede ventilatorja na čipsetu...ja in? Ga zamenjaš z modrim zalmanom, če jih še proizvajajo, kot pred 20 leti ko smo menjavali.


Ti hladilniki na čipsetu so veliko masivnejši kot pa tisti kos alu pleha iz preteklosti. Ni šans hladit to pasivno.

Zakaj ne bi bilo možno 11W ali celo 15W hladit "pasivno"? S tem mislim na dovolj veliko ohišje s primernim zračenjem.
PS: kot berem naj bi bil ventilator potreben ob uporabi NVMe RAID-a. Brez tega naj bi bila poraba nekje 5-8W.
Msi Z77 | Intel i7-3770K | Kingston HyperX DDR3 16GB
CM Silent Pro Gold 700W | Asus RTX 2080 | Samsung 850 EVO 250GB
Samsung 850 EVO 500GB | 2x Asus ROG PG279Q

Predator X ::

Sunny cove naj bi imel 18% IPC improvementa over skylake.
Sepravi, če ima zdej Zen3 okol 10% over skylake potem ima Sunny cove že spet nekaj prednosti.

Zgodovina sprememb…

Mr.B ::

crcfail je izjavil:

ziga1990 je izjavil:

kdo bo jokal AMD-jevi imajo sedaj odlične procesorje Intel se bo pa spet zbudil in bojo tudi intel-ovi imeli odlične procesorje win-win


Fanboji ko ni 16/32 5GHz kot so pridigali še prejšnji teden.

Sej maü lahko intla all core 5 Ghz, samo ne jamrat ko se ti smodi soket ko ti cuza 250W zato da imaš v CS GO 50FPS več , kot da je to pri 300FPS-jih pomembno.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

D3m ::

Predator X je izjavil:

Sunny cove naj bi imel 18% IPC improvementa over skylake.
Sepravi, če ima zdej Zen3 okol 10% over skylake potem ima Sunny cove že spet nekaj prednosti.


Vmes si pozabil še coffe-lake in coffe-lake refresh.

Torej bolj malo IPC.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Predator X ::

D3m je izjavil:

Predator X je izjavil:

Sunny cove naj bi imel 18% IPC improvementa over skylake.
Sepravi, če ima zdej Zen3 okol 10% over skylake potem ima Sunny cove že spet nekaj prednosti.


Vmes si pozabil še coffe-lake in coffe-lake refresh.

Torej bolj malo IPC.


Ne, 18% je. skylake = coffee = ....

Mene zanima kolk je pridbil v CB R15 ali CB R20... pa je nekak avg IPC

tikitoki ::

ziga1990 je izjavil:

^^ a niso bile to samo govorice?

Intel mora sedaj nujno izdati 10nm to leto, če ne bo v težavah


INTEL je napovedal precej veliko izboljsanje IPC, trenutno zal samo za prenosnike. Tko, da bo se zanimivo.

crcfail je izjavil:

bf4ed je izjavil:


Glede ventilatorja na čipsetu...ja in? Ga zamenjaš z modrim zalmanom, če jih še proizvajajo, kot pred 20 leti ko smo menjavali.


Ti hladilniki na čipsetu so veliko masivnejši kot pa tisti kos alu pleha iz preteklosti. Ni šans hladit to pasivno.


Folk pasivno hladi top end mainstream PCUje, ti pa bluzis, da je ze 11 W prevec:).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: tikitoki ()

ziga1990 ::

tikitoki je izjavil:

ziga1990 je izjavil:

^^ a niso bile to samo govorice?

Intel mora sedaj nujno izdati 10nm to leto, če ne bo v težavah


INTEL je napovedal precej veliko izboljsanje IPC, trenutno zal samo za prenosnike. Tko, da bo se zanimivo.



Mene bolj zanima desktop odgovor za to leto
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ziga1990 ()

tikitoki ::

Koliko vem, ne bo nic pametnega.

FlyingBee ::

1 leto pač

ziga1990 ::

naslednje leto bo amd na 7nm+ ki bo imel nižjo porabo in še boljšo gostoto od 7nm in podporo za DDR5
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

D3m ::

Predator X je izjavil:

D3m je izjavil:

Predator X je izjavil:

Sunny cove naj bi imel 18% IPC improvementa over skylake.
Sepravi, če ima zdej Zen3 okol 10% over skylake potem ima Sunny cove že spet nekaj prednosti.


Vmes si pozabil še coffe-lake in coffe-lake refresh.

Torej bolj malo IPC.


Ne, 18% je. skylake = coffee = ....

Mene zanima kolk je pridbil v CB R15 ali CB R20... pa je nekak avg IPC


|HP EliteBook|R5 6650U|

Predator X ::

FlyingBee je izjavil:

1 leto pač


2021 šele.
Pa tudi to je bilo testirano

spec 2016, specs 2017, sysmark 2014 se, webXPRT, CB R15 (po teh benchih sklepajo 18%)

Sunny cove ne dosega enakih frekvence kot jih skylake... po nekaterih leakih (ki so 50%-50%) naj bi bil 4-4,3GHz kr že max boost.

D3m ::

FlyingBee je izjavil:

1 leto pač


Čez 2 leti.
|HP EliteBook|R5 6650U|

ziga1990 ::

D3m je izjavil:

FlyingBee je izjavil:

1 leto pač


Čez 2 leti.


samo upam da bo to Intelov 7nm, ker leta 2021 bo AMD šel na 5nm ali 6nm
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Bwaze6 ::

V bistvu bi moralo biti počasi ljudem vseeno, kakšen je proizvodni proces - ker samo proces (vsaj za desktop) ne pomeni nujno tudi napredka (višjih frekvenc).

Zanimivo, koliko je bilo govora o AMDjevem TSMC high power 7 nm procesu, ki naj bi bil optimiziran za desktop in tako mnogo primernejši od GlobalFoundries 14 in 12 nm low power proizvodnega procesa v Zen in Zen+. Ampak na končnih frekvencah se pa to bolj malo pozna, razlika v single core boostu med 2700X (4.3 GHz) in 3900x (4.6 GHz) je le slabih 7% - praktično nič za vse realistične uporabe izven benchmarkov. Skupaj z 15% IPC dvigom bo sicer prineslo opaznih 22%, a to seveda ne bo kar povprek po vseh aplikacijah.

ziga1990 ::

^^saj se tudi naj nebi zvišale prav veliko boljši kot je proizvodnji proces težje je imet visoke frekvence Intelu se lahko zgodi, da bo moral znižati Frekvence za 10nm ampak IPC se bo pa še vedno dvigoval
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

AMD na CESu 2020: Radeoni RX 5600, mobilni Ryzeni 4000 in 64-jedrni Threadripper

Oddelek: Novice / Procesorji
227802 (6227) opeter
»

AMD najavil Radeona RX 5700 XT (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
33947034 (38471) Mr.B
»

AMD odločen s procesorji Epyc 2 pisati zgodovino

Oddelek: Novice / Procesorji
4012287 (9507) pegasus
»

AMD napada grafični prestol z Radeonom VII (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
15123205 (14948) Cr00k

Več podobnih tem