Slo-Tech - Včeraj popoldne se je nagrada, ki jo dobijo rudarji bitcoina za svoje delo, prepolovila. Ker gre za pričakovan, a redek dogodek, ki se je nazadnje zgodil pred štirimi leti (28. novembra 2012), si ob tej priložnosti poglejmo kondicijo ekosistema bitcoina.
Ustroj bitcoina predvideva, da se vsakih 210.000 narudarjenih blokov nagrada za uspešno najden blok razpolovi. Satoshi Nakamoto je to pravilo v bitcoin vgradil zato, ker je s tem omejeno število bitcoinov, ki sploh lahko nastanejo. Potrjevanje transakcij poteka z rudarjenjem blokov, kakor se imenuje izračunavanje zgoščenih vrednosti iz zadnjih transakcij in sledi vseh prejšnjih blokov, rudarji pa za nagrado za to računsko in energetsko potratno početje dobijo sveže bitcoine. To je tudi edini način, na katerega nastajajo bitcoini, katerih zgornja meja bo 21 milijonov.
Od včeraj je nagrada za narudarjen blok le še 12,5 bitcoina oziroma okrog 8000 dolarjev, medtem ko je bila v letih 2012-2016 dvakrat toliko, torej 25 bitcoinov. To ima precejšnje posledice na ekonomičnost tega početja, saj ob dvakrat nižjih nagradah dražji in manj učinkoviti rudarski sistemi niso več dobičkonosni. Rezultat je zelo zanimiv - število rudarjev lahko upade, kar zmanjša računsko moč in poveča verjetnost za uspeh oziroma donos na rudarjenje. Po drugi strani pa se lahko poveča tudi vrednost bitcoina v dolarjih, zaradi česar bi bilo rudarjenje spet nekoliko privlačneje. To nekoliko skompenzira razpolovitev in vzpostavi novo tržno ravnovesje.
Kaj dosti se letos ob tem ni zgodilo, saj je po razpolovitvi vrednost bitcoina padla za pet odstotkov, potem pa nekaj tega padca tudi nadoknadila. Vse to so precej majhne spremembe, če se spomnimo, da je samo letos bitcoin nihal od 360 do 760 dolarjev, v preteklosti pa še precej bolj, od ničle pa vse do dolarskega tisočaka.
Zakaj je bitcoin letos pridobil že več kot polovico vrednosti, seveda ni jasno, lahko le ugibamo. Nekateri to povezujejo z britanskim referendumom o izstopu EU, ki je bitcoinu dal pospešek, a je rast trajala že mesece pred tem. Drugi menijo, da je trg že mesece počasi vračunaval razpolovitev nagrade iz rudarjenja. Tretji pravijo, da se ob finančni negotovosti kapital začne deloma seliti tudi v manj konvencionalne in v teoriji nekorelirane naložbe. Bitcoin je namreč zadosti majhen (tržna kapitalizacija 10 milijard), da ga že malenkosten vdor kapitala lahko hitro premika sem in tja.
Kakorkoli, naslednja razpolovitev bo verjetno leta 2020, odvisno od popularnosti valute in števila transakcij z njo. Eksponentno padajoče nagrade za rudarje pa pomenijo, da se bodo sčasoma ti financirali pretežno od provizij ob transakcijah in manj od narudarjenih bitcoinov. Ob velja poudariti, da je za normalno delovanje bitcoina nujno potrebna razpršenost rudarjev, saj je napad s 51 odstotki računske moči vsaj teoretična možnost. Trenutno imajo - sicer nepovezani - kitajski rudarji, združeni v štiri velike poole, pod nadzorom 70 odstotkov računske moči. Trši oreh pa ostaja vprašanje največje velikosti bloka, kjer konsenza še ni.
Novice » Kriptovalute » Za rudarje odslej dvakrat manj bitcoinov
kow ::
Zanimive stevilke. Se pa vidi, da smo sele na zacetku informacijske dobe. Zlata je bojda za 8 bilijard dolarjev.
Hockey ::
SiByte ::
Namenske ASIC naprave, ki dosegajo več Th/s.
Intel i7 6950X @ 4,2GHz | ASUS STRIX X99 | ASUS STRIX GTX 1080 Ti 11GB @ SLI
4x8GB Corsair DDR4 @ 3000MHz | 1.2TB SSD Intel 750 @ PCI-e | 6TB WD Red
4x8GB Corsair DDR4 @ 3000MHz | 1.2TB SSD Intel 750 @ PCI-e | 6TB WD Red
Rampage ::
Niti ne, no odvisno kaj miniraš, so pa spet prebliski sem in tja. Če boš miniral šitcoine je investicija vrlo rizična tak ali ovak, če bitcoine malo manj profitabilnost pa v veliki meri odvisna od nabavne cene HW, torej načeloma nižja. Jaz sem pred meseci imel idejo skočit nazaj na ETH train, pa mi do zdaj še ni žal, mogoče malo ampak glede na to kako se zraven spravljajo - niti ne, nebom živel za halfass coine 24/7, so bolj profitabilne stvari na svetu .
Unknown_001 ::
Virtualne valute so debilizem. Kam bo šel iz nič "ustvarjen" denar ko valuta propade? :)
Kdor bo dovolj hitro razmenjal da bo ker kljukec kupil bo še šlo, ostali pa prst u dupe.
Druga skrajnost tega je pa že večkrat omenjeno kurjenje štroma. Štrom bi moral bit nesubvencioniran pa se tud narod ne bi več tok preseraval z njim. Energija je dobrina, ampak nam je to kar samoumevno da ko stikalo stisneš žarnica sveti. Vsi bi imeli avtomobile na elektriko, indukcijske plate, gretje na elektriko,...
Po drugi strani so pa vsu ful proti termoelektrarnam, tako jedrskim kot tudi na fosilna goriva.
Kdor bo dovolj hitro razmenjal da bo ker kljukec kupil bo še šlo, ostali pa prst u dupe.
Druga skrajnost tega je pa že večkrat omenjeno kurjenje štroma. Štrom bi moral bit nesubvencioniran pa se tud narod ne bi več tok preseraval z njim. Energija je dobrina, ampak nam je to kar samoumevno da ko stikalo stisneš žarnica sveti. Vsi bi imeli avtomobile na elektriko, indukcijske plate, gretje na elektriko,...
Po drugi strani so pa vsu ful proti termoelektrarnam, tako jedrskim kot tudi na fosilna goriva.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Jst ::
Ni papir! Je bolj blizu bombaža, kot papirja.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Unknown_001 ::
Virtualne valute so debilizem.
A papir, na katerem piše 10EUR pa ni ?
Na neka način je in ni. V bistvu univerzalno menjalno sredstvo. Klasične valute imajo dejansko kritje držav (oz. so vezane na nek plemenit material) ki z valuto opreirajo. Bitcoin se zanaša le na uporabnike. Ko bo postal nezanimiv, bo praktično zamrl. Nekako mi ne deluje kot da bo neka resna alternativa ostalim valutam.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
miko22 ::
Vse valute brez kritja v zlatu so "virtualne."
Fiat money @ Wikipedia
To pomeni, da so pol vse valute virtualne.
GupeM ::
Ja, vse (ali pa vsaj velika večina) so virualne. Če se ne motim, pa so pred insdustrijsko revolucijo bile krite z zlatom.
Unknown_001 ::
http://uk.businessinsider.com/bitcoin-i...
Praktično gledano... ko se valuta neha uporabljati postane brez vrednosti. Ker je nihče ne bo zamenjal za drugo dobrino. Po domače rečeno si z njo lahko smo še rit obrišeš... Ja šment no! Še to ne moreš ker je ta vitruala digitalna.
Praktično gledano... ko se valuta neha uporabljati postane brez vrednosti. Ker je nihče ne bo zamenjal za drugo dobrino. Po domače rečeno si z njo lahko smo še rit obrišeš... Ja šment no! Še to ne moreš ker je ta vitruala digitalna.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Matija82 ::
In od kje ideja, da se je Bitcoin nehal uporabljati? A to da ga je nehala sprejemati neka mikropivovarna? Da pa nek ex-developer napoveda smrt projekta, ki ga je zapustil, no ja, just another day v IT svetu (in povečini nimajo prav).
Karikirano smo zdaj prišli do tega, da so virtualne valute debilizem, ker si z njimi ne moreš obrisat riti. Kul.
Karikirano smo zdaj prišli do tega, da so virtualne valute debilizem, ker si z njimi ne moreš obrisat riti. Kul.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Matija82 ()
kixs ::
Ja, vse (ali pa vsaj velika večina) so virualne. Če se ne motim, pa so pred insdustrijsko revolucijo bile krite z zlatom.
Vsaj za ZDA je "gold standard" dokoncno ukinil Richard Nixon leta 1971. Veljal je od 1834.
Finally, on August 15, 1971, President Richard M. Nixon announced that the United States would no longer redeem currency for gold. This was the final step in abandoning the gold standard.
737 ::
Seveda. Po ukinitvi vezave na zlato se lahko valuta po mili volji tiska in izgublja na vrednosti. Tako elita spravi srednji razred ob prihranke. Pri bitcoinu to na srečo ni možno.
gruntfürmich ::
Unknown_001 je izjavil:
... ko se valuta neha uporabljati postane brez vrednosti...
genialni slovenčki v vsem svojem sijaju.
vedno več je stvari kjer je možno plačevati z bitcoini, zadeva šele dobiva zagon, ampak eni že vidijo njen konec.
only in slovenia...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Klemen86 ::
bobby ::
gruntfürmich je izjavil:
Unknown_001 je izjavil:
... ko se valuta neha uporabljati postane brez vrednosti...
genialni slovenčki v vsem svojem sijaju.
vedno več je stvari kjer je možno plačevati z bitcoini, zadeva šele dobiva zagon, ampak eni že vidijo njen konec.
only in slovenia...
Kater del zadnjih 10 postov ti ni jasen? Ze sedaj so vse valute, brez izjeme brez vrednosti. Ti lepo pise Fiat valuta,... Ki so vsa po vrsti osnovana na kreditu.
Se to, da imas zlato, fizicno, je zlato samo po sebi brez vrednosti, ker se z njim bolj malo da narest, sta srebro, platina, baker celo iz stalisca uporabnosti bolj vredna.
Criptovalute so samo se ena linija v vrsti fiat valut in nic drugega.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Markoff ::
Seveda. Po ukinitvi vezave na zlato se lahko valuta po mili volji tiska in izgublja na vrednosti. Tako elita spravi srednji razred ob prihranke. Pri bitcoinu to na srečo ni možno.
Naslednji dan pa elita obuboža, saj ni nikogar več, ki bi imel denar in s tem kupoval izdelke in storitve, proizvedene v podjetjih elite. Lahko si bogat in vsi okoli tebe revni, a če ni nikogar, ki bi poganjal gospodarstvo, ne moreš postati še bogatejši in to je edini zveličavni cilj elit. In če ni srednjega sloja, ni nikogar, ki bo bogate ščitil pred tistimi, ki nimajo ničesar (izgubiti).
Ne, uničenje srednjega sloja je zadnja stvar, ki bi si jo želeli bogati.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Markoff ::
Tako je. Ne poznam nobene, ki bi bila krita v zlatu. Razen zlata samega.
Tudi zlato ima vrednost samo zato, ker se strinjamo, da jo ima. V resnici je za človekovo življenje dokaj nepomembno.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
bobby ::
Bogati kopicijo materialne zadeve, ki jih lahko po devalvaciji valute lahko se vedno lepo zame jajo za takratno placilno sredstvo. Docim same papirnate valute la ne mores, oz jo lHko, ampak bo padla v hiperinflacijo, ki jo bo samo po sebi eliminiralo.
@jlpktnst: a ti sploh spremlas komplet debato?
@jlpktnst: a ti sploh spremlas komplet debato?
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
737 ::
Nekje sem zasledil analizo, da si za zlatnik (5 g zlata, ne spomnim se več natančno) pred 2000 leti dobil isto, kot danes. Dobro obleko, pas in čevlje.
gruntfürmich ::
Ne, uničenje srednjega sloja je zadnja stvar, ki bi si jo želeli bogati.
si prepričan da veš kaj govoriš? ker namreč uničevanje srednjega sloja poteka z veliko hitrostjo, v ameriki ga ni več.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
Markoff ::
gruntfürmich je izjavil:
Ne, uničenje srednjega sloja je zadnja stvar, ki bi si jo želeli bogati.
si prepričan da veš kaj govoriš? ker namreč uničevanje srednjega sloja poteka z veliko hitrostjo, v ameriki ga ni več.
Zakaj nisi citiral celotnega komentarja z nekaterimi pomembnimi razlogi, zakaj smrt srednjega sloja pomeni smrt elite? In jih komentiral?
Kaj natančno pa zate pomeni, da "srednjega sloja v Ameriki ni več"? Vsebinska razlaga prosim, pa kakšna statistika tudi ne bi škodila.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
gruntfürmich ::
Zakaj nisi citiral celotnega komentarja z nekaterimi pomembnimi razlogi...
ker so neumnosti in niso realnost.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
no comment ::
Zakaj nisi citiral celotnega komentarja z nekaterimi pomembnimi razlogi, zakaj smrt srednjega sloja pomeni smrt elite? In jih komentiral?
Kaj natančno pa zate pomeni, da "srednjega sloja v Ameriki ni več"? Vsebinska razlaga prosim, pa kakšna statistika tudi ne bi škodila.
Elita se lahko vzpostavi tako absolutno kot relativno. Elita bo še vedno elita, tudi če ji absolutno stanje poslabša za 10x. Le "ne-eliti" se mora stanje poslabšat za 100x. Elita potrebuje srednji razred toliko kot kača vezalke.
trenerkar ::
gruntfürmich je izjavil:
Unknown_001 je izjavil:
... ko se valuta neha uporabljati postane brez vrednosti...
genialni slovenčki v vsem svojem sijaju.
vedno več je stvari kjer je možno plačevati z bitcoini, zadeva šele dobiva zagon, ampak eni že vidijo njen konec.
only in slovenia...
Kater del zadnjih 10 postov ti ni jasen? Ze sedaj so vse valute, brez izjeme brez vrednosti. Ti lepo pise Fiat valuta,... Ki so vsa po vrsti osnovana na kreditu.
Se to, da imas zlato, fizicno, je zlato samo po sebi brez vrednosti, ker se z njim bolj malo da narest, sta srebro, platina, baker celo iz stalisca uporabnosti bolj vredna.
Criptovalute so samo se ena linija v vrsti fiat valut in nic drugega.
Točno tako!
gruntfürmich ::
no comment je izjavil:
Elita potrebuje srednji razred toliko kot kača vezalke.
veliko slabše je; eliti je srednji razred trn v peti, zato pa dandanes pospešeno izginja (no, tudi v bivši jugi je izginil). ker srednji razred je temelj prave demokracije, delavski razred elita izkorišča kolikor ji paše, ker se tega ne zavedajo in so prebutasti za upor, za razliko od srednjega.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: gruntfürmich ()
opeter ::
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
trenerkar ::
Elita je elita dokler se nižji sloji ljudi med seboj tepejo za denar. Če se to neha, postanejo navadni lulčki.
Loocas ::
gruntfürmich je izjavil:
Ne, uničenje srednjega sloja je zadnja stvar, ki bi si jo želeli bogati.
si prepričan da veš kaj govoriš? ker namreč uničevanje srednjega sloja poteka z veliko hitrostjo, v ameriki ga ni več.
Vsi lastniki manjših in nekaj večjih podjetij so srednji sloj. In tega je v USA še veliko.
Matev - najslabši troll vseh časov
neres ::
Virtualne valute niso nujno debilizem, ampak Bitcoin...
Če peščica ljudi obvlada 70% rudarjenja potem so vse sanje o decentralizaciji samo sanje.
Da niti ne govorim o rudarjenju samem in Kitajcih, ki izdelujejo nove hidroelektrarne samo za ta namen.
Samo ne mi o kakih vzvišenih/revolucionarnih vrednotah takih valut...
Trenutno imajo - sicer nepovezani - kitajski rudarji, združeni v štiri velike poole, pod nadzorom 70 odstotkov računske moči.
Če peščica ljudi obvlada 70% rudarjenja potem so vse sanje o decentralizaciji samo sanje.
Da niti ne govorim o rudarjenju samem in Kitajcih, ki izdelujejo nove hidroelektrarne samo za ta namen.
Samo ne mi o kakih vzvišenih/revolucionarnih vrednotah takih valut...
Loocas ::
Saj ta peščica jih prodaja naprej. Seveda so s tem povezane investicije v opremo, ki rudari. Nič ni zastonj na tem svetu.
Matev - najslabši troll vseh časov
tikitoki ::
Unknown_001 je izjavil:
Virtualne valute so debilizem.
A papir, na katerem piše 10EUR pa ni ?
Na neka način je in ni. V bistvu univerzalno menjalno sredstvo. Klasične valute imajo dejansko kritje držav (oz. so vezane na nek plemenit material) ki z valuto opreirajo. Bitcoin se zanaša le na uporabnike. Ko bo postal nezanimiv, bo praktično zamrl. Nekako mi ne deluje kot da bo neka resna alternativa ostalim valutam.
SI preprican, da imajo kritje drzave? Mislkim, da drzava popolnoma nikjer ne garantira kupne vrednosti fiat valute. Kako resno so garantirali pri dolarju pa se je videlo, ko je prislo do prvega resnega preizkusa.
Se pa strinjam, da so kriptovalute slab poiskus resitve obstojecih problemov.
737 ::
Dolar ima kritje. Ameriško vojsko.
Kriptovalute so pa ustvarili hekerji, da bi rešili le specifične probleme.
Kriptovalute so pa ustvarili hekerji, da bi rešili le specifične probleme.
bobby ::
Dolar ima kritje. Ameriško vojsko.
Kriptovalute so pa ustvarili hekerji, da bi rešili le specifične probleme.
Tale je pa dobra, amerisko vojsko :)
A se teb ne zdi, da je treba to vojsko nekako placat in ce je dolar nicvreden, s cem bos pol placal?
Drzave nimajo realnega kritja, razen svojih drzavljanov, ki vsak dan pridno delajo in placujejo davke, da lahko drzava potem razmetava s to valuto, ji je zmanjka, vzame kredit od ECB, ki valito naštanca iz nic, jo posodi z obresrmi vred, da drzava spet lahko razmetava,...
U get my point?
Vse valute imajo kritje samo v necem, in to je ubogljivost njenih drzavljanov.
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
dexterboy ::
gruntfürmich je izjavil:
no comment je izjavil:
Elita potrebuje srednji razred toliko kot kača vezalke.
veliko slabše je; eliti je srednji razred trn v peti, zato pa dandanes pospešeno izginja (no, tudi v bivši jugi je izginil). ker srednji razred je temelj prave demokracije, delavski razred elita izkorišča kolikor ji paše, ker se tega ne zavedajo in so prebutasti za upor, za razliko od srednjega.
+1 Žal je tako. Slovenci smo šolski primer tega
Za vse nevjerne Tomote; elita kmalu ne bo potrebovala veliko ljudi za njen obstoj, saj bosta avtomatika in robotizem prevzela levji delež dela... You rang, m'lord?
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
krneki0001 ::
Ne zaradi bitcoinov, ampak zato ker so prepožrešne, da bi še kaj pametnega dobil iz njih.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Leto dni kasneje: bitcoin -84 odstotkov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Omrežja / internet | 27930 (17748) | Aquafriend |
» | Tehnične podrobnosti težav v Mt.GoxuOddelek: Novice / Kriptovalute | 12460 (8346) | SasoS |
» | Bitcoin se je umiril, koliko pa stane rudarjenje?Oddelek: Novice / Kriptovalute | 23189 (16994) | marS |
» | Za bitcoinom buren teden (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Kriptovalute | 34224 (27473) | psickolog |