“SteamUI_JoinDialog_SharedLicense_Title” “Shared game library”
“SteamUI_JoinDialog_SharedLicenseLocked_OwnerText” “Just so you know, your games are currently in use by %borrower%. Playing now will send %borrower% a notice that it’s time to quit.”
“SteamUI_JoinDialog_SharedLicenseLocked_BorrowerText” “This shared game is currently unavailable. Please try again later or buy this game for your own library.”
Ti nizi še niso v rabi, vendar bi (kot je za Valve že običajno) lahko namigovali na skorajšnjo izvedbo posojanja iger znotraj Steama. Kot kaže, iger ne bo mogoče prodati, jih bo pa mogoče "posoditi" prijatelju, podobno kot je to že mogoče na Kindlih.
Posojen naslov se bo - ko in če Valve to dokončno omogoči - začasno prenesel v prijateljevo knjižnico (Steam library), ter mu bo tam na voljo, dokler ne bo izvorni lastnik zahteval vrnitve (tako, da bo spet sam začel igrati igro). Hkrati bo torej lahko aktivna le ena kopija igre - ne bo je denimo mogoče posoditi prijatelju in tudi igrati z njim. Medtem ko je ta omejitev še logična za fizične ploščke, pri digitalnih naslovih več nima toliko smisla. Bolj smela rešitev bi omogočala, da hkrati igrata tako posojevalec kot prejemnik, le posoditi bi se dalo največ eni osebi. Je pa vprašanje, če bi izdajatelji Steam iger v to privolili. Tudi ni rečeno, da bo posojanje na voljo za vse naslove. Ali da bo vključevalo tudi večigralski način.
Seveda Valve tega ne dela iz dobre volje (ali ljubezni do igričarjev, kot radi temu pravijo). Nad njimi se namreč že lep čas zgrinjajo temni oblaki. Najvišje sodišče EU je lani julija v zadevi Oracle proti UsedSoft potrdilo, da doktrina prve prodaje nesporno velja tudi za digital downloade, ne samo za fizične kopije programov (na ploščkih). Beri, v EU ima vsakdo pravico prodati ali posoditi vso programsko opremo, ki jo je bil kupil, ker se je izdajateljeva pravica distribucije ("kontrole nad to kopijo") izčrpala s trenutkom prodaje. To, kot rečeno, velja tudi za naslove, kjer uporabnik zgolj kupi licenco in si mora dejanski program še prenesti s strežnikov izdajatelja. Četudi kupec licence "tehnično" gledano s strežnikov prenese "novo kopijo", te ni treba plačati, ker gre v ekonomskem smislu še vedno za isti izvod programa. To "Oraclovo darilo prostemu programju" (ni jih veliko) je Valve spravilo v precej zoprn položaj. V Nemčiji jih je glede tega že leta 2010 tožila zveza organizacij za zaščito potrošnikov VZBV, a mu je prizivno sodišče še dalo prav. Zdaj jih tožijo znova, s kopijo zadeve UsedSoft v roki. Valve naj bi po vseh pričakovanjih tu gladko pogorel. Podobno bi jih lahko doletelo tudi doma, v luči nedavnih odločitev ameriškega vrhovnega sodišča v zadevi Willey proti Kiersaengu in Omega proti Costco, ki sta prav tako močno potrdili pravico prve prodaje. Zato, kot grejo govorice, zdaj skušajo pripraviti kompromisno rešitev v obliki omejenega posojanja.
Seveda še ni nič potrjeno. Ne posojanje, sploh pa ne prodaja.