» »

HTML5 končan, standard sledi leta 2014

HTML5 končan, standard sledi leta 2014

InfoWorld - Po dolgih letih razvoja je prihajajoči spletni standard HTML5 končan, so sporočili iz konzorcija W3C, ki je skrbel za njegov razvoj in bo nadzoroval tudi standardizacijo. S tem HTML5 še ni postal certificiran W3C-jev standard in do tja vodi še dolga pot. Je pa s tem HTML5 pridobil vse funkcionalnosti, ki jih bo podpiral tudi v standardizirani verziji, tako da se lahko razvijalci spletnih strani in pisci brskalnikov zgledujejo po njem. Poleg HTML5 je dokončan tudi Canvas 2D - oba najdemo že v osnutku standarda kot HTML5.1 in Canvas 2D Level 2.

HTML5 naj bi postal polnokrvni standard sredi leta 2014. Takrat bo W3C objavil dokončni HTML5 Recommendation, ki bo zavezujoč. Kljub temu si je HTML5 pot na internet do neke mere utrl že sedaj, saj ga vedno več strani podpira v vedno večji meri, čeprav do danes sploh ni bilo (uradno) znano, kaj bo na koncu postalo del standarda in kaj ne. Imel je tako nasprotnike, med katerimi je bil najglasnejši Zuckerberg, kot tudi zagovornike.

HTML5 je po besedah W3C osrednji element prihajajočega odprtega spleta, kjer ne bo več zaprtih lastniških formatov. Glavna prednost HTML5 je prenosljivost, saj bo omogočal poganjanje spletnih aplikacij na različnih napravah in platformah, medtem ko jih bo treba napisati le enkrat.

20 komentarjev

WarpedGone ::

Glavna prednost HTML5 je prenosljivost, saj bo omogočal poganjanje spletnih aplikacij na različnih napravah in platformah, medtem ko jih bo treba napisati le enkrat.

A spet ta pravljica? :)
Zbogom in hvala za vse ribe

zee ::

WarpedGone je izjavil:

Glavna prednost HTML5 je prenosljivost, saj bo omogočal poganjanje spletnih aplikacij na različnih napravah in platformah, medtem ko jih bo treba napisati le enkrat.

A spet ta pravljica? :)


Se strinjam! Enako so pravili za Javo tam okrog leta 2000.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Tr0n ::

Dokler bodo browserji podpirali standard, nima kaj bit.

WizmoTo ::

So se uspeli zmenit za video kodek, ali bo treba v 3 formatih dajat gor ?

Looooooka ::

Tr0n je izjavil:

Dokler bodo browserji podpirali standard, nima kaj bit.

ta standard nima veze s klicanjem internih funkcij(recimo na pametnih telefonih)
torej bos se zmeraj moral za razlicne OS-e delat malce drugace. Da o razlicnih resolucijah sploh ne govorimo :)

jlpktnst ::

Jah, po pravici povedano sta Java in Flash že tam. Trenutno ne vidim nekega razloga in smisla v html5, sploh pa ne v tej obliki kot je sedaj. Bo še kar precej vode preteklo, preden bo reč uporabna.

carota ::

Takrat bo W3C objavil dokončni HTML5 Recommendation, ki bo zavezujoč.

Kaj točno pomeni ta stavek (zavezujoč)?

MisterR ::

Looooooka je izjavil:

Tr0n je izjavil:

Dokler bodo browserji podpirali standard, nima kaj bit.

ta standard nima veze s klicanjem internih funkcij(recimo na pametnih telefonih)
torej bos se zmeraj moral za razlicne OS-e delat malce drugace. Da o razlicnih resolucijah sploh ne govorimo :)


In kake težave ti točno predstavljajo različne resolucije? Govorimo o HTML5 in CSS3

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

Looooooka ::

Jaz pa govorim o bluzenju, da bo mozen write once, port anywhere.
Bi blo fino, da folk neha obljubljat bedarije, ker majo potem razne stranke neke blazne predstave o tem, kako bojo zdej s 5x manj dela prisli do 10x boljsega produkta.
In meni ne predstavlja nobenega problema. Problem bo predstavljal nekomu, ki bo verjel zgornjim trditvam in napisal aplikacijo, ki bo lepo delala na njegovem telefonu in pricakoval, da bo ta magicno isto lepo zgledala na drugem.
Se pravi me najbolj moti neresnica v zadnjem stavku.

MisterR ::

Ok, sem te prej narobe razumel.

Zdaj se strinjam s tabo. :)

RejZoR ::

Tr0n je izjavil:

Dokler bodo browserji podpirali standard, nima kaj bit.


Vsi vemo da to deluje zgolj teoretično. Čist vsak feature, ki naj bi bil standard so bile z njim problemi. Al kaj ni delal al pa ni prikazal kot bi moral. Edini, ki se je standarda vedno držal je Adobe Flash, ker je vbistvu container in not ves stuff. HTML, CSS, JS in še vse drugo si vsak browser interpretira neki po svoje pa čeprav naj bi bilo vse to standardizirano. Standard pomeni, da bi neka stvar izgledala 1:1 pixel perfect na dveh različnih browserjih. Pa vsi vemo da temu ni tako...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

dotomaz ::

Looooooka je izjavil:

Jaz pa govorim o bluzenju, da bo mozen write once, port anywhere.


Res je, IE bo 100% delal nekaj po svoje :'(

Tr0n ::

Looooooka je izjavil:

Tr0n je izjavil:

Dokler bodo browserji podpirali standard, nima kaj bit.

ta standard nima veze s klicanjem internih funkcij(recimo na pametnih telefonih)
torej bos se zmeraj moral za razlicne OS-e delat malce drugace. Da o razlicnih resolucijah sploh ne govorimo :)

Kaksne interne funkcije? Pametni telefoni bodo laufali browser v ozadju. To je to. Kako bodo pa browserji sportani je pa drugo vprasanje, ampak to jim gre ze veilko bolje.

MrStein ::

zee je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Glavna prednost HTML5 je prenosljivost, saj bo omogočal poganjanje spletnih aplikacij na različnih napravah in platformah, medtem ko jih bo treba napisati le enkrat.

A spet ta pravljica? :)


Se strinjam! Enako so pravili za Javo tam okrog leta 2000.

Java program pri stranki laufa, pa sploh ne vem kaki OS in CPU imajo.

Your point?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

krho ::

htm5 standard natančno predpisuje, kako je treba parsati dokument. In kaj narediti, ko naletiš na napako. Do sedaj je bilo to domena posameznega brskalnika...
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

WarpedGone ::

Noben dovolj 'močan' standard ne more bit tko natančno definiran, da nebi dopuščal rahlo ali mal manj rahlo različna razumevanja napisanega in posledično različnega obnašanja. Še isti VM se ti lahko na različnih OSih različno obnaša, ker pač detajli HW usekajo ven tam, kjer tega nisi pričakoval. Dodaj k temu še buge v implementaciji standarda in zatečeno stanje, ko se ti na bug nehote naveže cel kup strani, ki bodo crknile če bug popraviš in imaš to kar imamo danes. *****

Zato je "write once, run everywhere" pravljica. Tut pravljica se včasih zgodi v realnosti, ni pa to takšne sorte reč, na kar bi se splačalo zanašat in vnaprej obljubljat.
Zbogom in hvala za vse ribe

win64 ::

krho je izjavil:

htm5 standard natančno predpisuje, kako je treba parsati dokument. In kaj narediti, ko naletiš na napako. Do sedaj je bilo to domena posameznega brskalnika...


Prosim podkrepi z viri, predvsem del o ravnanju z napakami.
Me res zanima, če je to res.

win64 ::

Tukaj piše nekaj o tem, ampak kot vidim so to bolj priporočila kot zahteve:
http://www.w3.org/TR/2012/CR-html5-2012...

Edino glede xhtml so strožje zahteve(mora biti pravilen xml dokument), kar pa ni nič novega.

Looooooka ::

Kaksne interne funkcije? Pametni telefoni bodo laufali browser v ozadju. To je to. Kako bodo pa browserji sportani je pa drugo vprasanje, ampak to jim gre ze veilko bolje.

In vsi telefoni imajo ponavadi potem svoje javascript implementacije kako nekaj narediti. Je pa res, da so jih veliko zdaj ze kar standardizirali(lokacija itd).
Veliko folka se potem znajte in uporabi kaksne frameworke in wrapperje(ALA PhoneGap), ki majo potem to poenoteno.
Ampak again...Html5 tega NE resi. Se zmeraj moras biti pripravljen na to, da je na telefonu z drugim OS-jem klic lahko drugacen.
Primer phonegapa iz leta 2010(zdaj jim verjetno ze vse dela):
iPhone Android Blackberry
Geo Location yes yes yes
Vibration yes yes yes
Accelerometer yes yes pending
Sound yes yes yes
Contact Support yes pending yes
Vsak telefon ma svoj sdk za upravljanje s temi zadevami. In aplikacija laufa v browserju od os-a. Ampak klici z javascriptom niso povsod enaki.
PhoneGap recimo ni zastonj.
Torej ti HTML5 sam po sebi tega "stroska" na lenobo ne odpravi.

Je pa logicno, da pridobis tono drugih bonbonckov. Offline Storage...web sockete and server sent evente...itd etc.
Bo kar lustno, ko bo vse to standard in bo povsod delalo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Looooooka ()

dotomaz ::

PhoneGap je zelo slaba primerjava, ker nima s html5 popolnoma nič skupnega. PhoneGap implementira funkcionalnosti, ki drugače niso možne preko browserja (niso del html5). Nekatere tudi nikoli ne bodo, kot na primer dostop do imenika. Phone gap ne deluje v browserju od OS-a, ampak se z njim naredi native aplikacija, ki omogoča dodatne funkcionalnosti preko javascript klicev, ki so pa implementirani v native kodi.

JS framworki so Zepto, jQuery, jQTouch, jQuery Mobile, Sencha Touch,...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

HTML5 standardiziran

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
289225 (7148) next_byte
»

HTML 5 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Izdelava spletišč
25461649 (50624) rustypac
»

HTML5 končan, standard sledi leta 2014

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
207304 (5665) dotomaz
»

Microsoft podprl Kinect v Internet Explorerju

Oddelek: Novice / Brskalniki
297270 (5911) BaToCarx
»

W3C in WHATWG sprta okoli usode HTML5

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
3712253 (10550) Icematxyz

Več podobnih tem