» »

Francoski kupec dosegel vračilo kupnine za Okna

Francoski kupec dosegel vračilo kupnine za Okna

AusPCWorld - Za GNU/Linux in tudi Hackintosh navdušence je nakup računalnika nekoliko bolj zoprno opravilo, ker morajo proti svoji volji plačati tudi za prednameščeni operacijski sistem, praviloma katero od inačic Oken. Prodajalci zaradi svojega pogodbenega odnosa z Microsoftom ne dovoljujejo odstranitve ("unbundlinga") oz. pri tem nesorazmerno dosti komplicirajo. Praksi se pregovorno reče "Windows tax" oz. "Apple tax" in proti njej se aktivno borijo številne nevladne organizacije; na naši strani oceana npr. vseevropski Free Software Foundation Europe in francoski No More Racketware.

Prav francoskemu uporabniku Stéphanu Petrusu je nedavno uspela sodna zmaga zoper Lenovo. S tožbo je uspel iztržiti 1920€, od tega 1000€ sodnih stroškov, 800€ odškodnine in še 120€ za preveč prodano MS Windows licenco. Iz številk je mogoče sklepati, da je se je primer vlekel kar nekaj časa, konkretno dobra štiri leta. Prenosnik za 597€ je kupil decembra 2007, vendar se s prodajalcem ni uspel dogovoriti za vrnitev Oken, zato jih je naslednje leto tožil in novembra 2008 izgubil na prvi stopnji. Sodišče je takrat zapisalo, da vezana prodaja prenosnika in Oken ni nezakonita in da bi moral Petrus, če ni želel Oken, preprosto vrniti celotni prenosnik. Petrus se je uspešno pritožil in primer je romal nazaj na prvo stopnjo, z navodili, naj sodišče upošteva še evropsko direktivo 2005/29/ES o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami. Letos januarja je, kot rečeno, uspel s svojo tožbo.

Organizacija No More Racketware, ki mu je pomagala v sodnem sporu, je pozdravila odločitev in izpostavila njen pomen za ostale kupce računalnikov. Že leta 2008 pa je sorodna potrošniška organizacija (vsaj v Franciji) dosegla obvezno ločeno označevanje cene strojne in programske opreme, ne pa še obveznosti, da se oboje prodaja posebej.

Za kupca je seveda najbolje, če se uspe s proizvajalcem vnaprej zmeniti za odstranitev Oken, kar se načeloma da pri vseh razen osnovnih modelih. Če ne gre, mora kupec ob prvi uporabi računalnika zavrniti licenčno pogodbo (EULO) za operacijski sistem in to dokumentirati, najbolje z video posnetkom ali fotografijami. Potem pač na računalnik namesti alternativni operacijski sistem in pošlje prodajalcu zahtevek za vrnitev kupnine. To traja zelo različno, odvisno od prodajalca in države. Z Jabolki je zadeva še malo bolj specifična. EULA za Snow Leoparda dovoljuje vračilo zgolj operacijskega sistema, medtem ko Lionova dovoljuje zgolj vrnitev celotnega računalnika. To seveda ni skladno z omenjeno direktivo, vendar je breme dokazovanja na kupcu. Kazni po direktivi niso pretirano visoke, po našem transpozicijskem zakonu ZVPNPP do zgolj štirideset tisoč evrov za firmo in še nekaj za odgovorno osebo, a če bo zagrizlo dovolj kupcev, se bodo stvari začele spreminjati. Dell in nekateri drugi proizvajalci že ponujajo modele s prednaloženim Ubuntom, kar je dober začetek.

189 komentarjev

«
1
2 3 4

mtosev ::

zakaj pa 800 eur odškodnine?
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

WaterBoy ::

Dober odvetnik:)

amigo_no1 ::

Mogoče zato, ker je zmagal po 4 letih obravnav na sodiščih ?

mtosev ::

tukaj traja stuff po 10 let pa ljudje ne dobijo odškodnine
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

amigo_no1 ::

Naš problem sodišč in pravne države.

Zgodovina sprememb…

ABX ::

Mogoče zaradi psihičnih težav ki mu je povzročilo branje EULE?
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

user1618 ::

To je nonsens; kot če bi šel kupit avto z vso dodatno opremo in potem tožit proizvajalca, ker nočeš 18 colskih litih feltn. Ta njegov proces potrjuje samo to, da niso vsi predpisi 100% varni pred iskalci lukenj v njih.

carota ::

@user1618, tvoj primer ni posrečen. To je kot bi kupoval avto in ti hočejo zraven uturit še prikolico ter ni nočejo prodat samega avta. Nimaš niti možnosti izbirat prikolice, samo tisto najdražjega prodajalca. Pa kljub temu lahko dobiš zastonj drugi model prikolice.

Recimo želiš netbook, ki z W7 starter komaj stopica in bi namestil Linux. Je pri nas možno dobiti licenčnino nazaj?

js osebno ::

Greš v trgovino, pa ti prodajalka kljub tvojemu protestiranju vse izdelke preloži v posebno vrečko, ki ti jo nato zaračuna :)

mikic007 ::

OT. Res? Ni se mi se zgodilo, da bi mi kdo prodal vrecko, ki je nisem zelel. Zastonj da, ker se jim ocitno ne da poslusati in opravljajo svoje delo, medtem ko mi nihce ni prodal niti vrecke za 1 cent, ce je nisem zelel.

Mislim, da bi moralo biti mozno kupiti racunalnik brez OS, pa tudi ce je ista cena (vem, absurdno, ampak ti dajo moznost). Recimo sedaj sem narocil Lenovo, dolocen model. Izbral sem 7 home, ker je bil 50€ cenejsi, ampak ga ni na zalogi in ga bom cakal 3 tedne. Povsem enak prenosnik z 7 pro je na zalogi ... Brez OS ga pa sploh ne dobis in to se mi zdi nepotrebna prisila v produkt, ki ga marsikdo ne zeli uporabljati.

skika ::

Kakšna bedarija, sploh v primeru Apple kjer je njihov operacijski sistem ekskluziva.

phenom ::

Pa ne boš ja valda tko 4 leta se boril za pičlih 120€, sej ne rečem sej je dobil nazaj še več ampak vseeno v tem času kolikor je trajal ta proces je tud comp zastarel k ga je kupu.

Brez veze, potrata časa za 1000 evrov, če gledaš da je tud neki denarja sam vložu v sam sodni proces.

jype ::

Nekdo je moral končat to izsiljevanje.

Nanthiel ::

Sej se ne gre za njegovo osebno zmago. Verjetno se je itak No More Racketware več ukvarjal s tem, kot on sam. Gre se za princip, da takšno vsiljevanje drage plačljive opreme in potrošniku neprijazno pogajanje pač ni v redu.

trnvpeti ::

Ali je lahko ista cena prenosnika/racunalnika z in brez winOs?

ingo ::

Za take stvari bi bilo potrebno odpraviti sodisce in narediti racunalnisko aplikacijo. V aplikacijo bi samo vnesel potrebne podatke in ta bi potem to primerjala z bazo predpisov in zakonov, ter na koncu sporocila ali je zadeva v skladu z predpisi ali ne! Koncano v 30 min.
Mpgoce bo pa Wolfram Alpha naredil kaj takega! ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ingo ()

5er--> ::

Ali je lahko ista cena prenosnika/racunalnika z in brez winOs?

Lahko. (Na računalnik z Win ti naložijo še kup crapware-a, ki v bistvu financira windowse.)

trnvpeti ::

5er--> je izjavil:

Ali je lahko ista cena prenosnika/racunalnika z in brez winOs?

Lahko. (Na računalnik z Win ti naložijo še kup crapware-a, ki v bistvu financira windowse.)
In ce ne obstaja model brez winsow, lahko naknadno zahtevam vrnitev kupnine za winOs, ki je vredna koliko?

jype ::

trnvpeti> In ce ne obstaja model brez winsow, lahko naknadno zahtevam vrnitev kupnine za winOs, ki je vredna koliko?

Na ceniku piše.

ABX ::

Še en catch je, šele ko si kupil Winse lahko prebereš EULA-o, če se s pogoji uporabe ne strinjaš, IMHO, imaš vso pravico jih vrnit.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

sirotka ::

Kr neki, pač ne kupiš modela, če ga nočeš oz. ga ni brez winOS. Še en s preveč časa in verjetno ima zdaj gor piratsko kopijo win7.

Relanium ::

Moja izkušnja:
Pred letom in pol sem iskal računalnik.
Končno našel model ki mi je ustrezal, kar spodobna mašina, vendar ga ni bilo brez windowsa sploh.
Potem pa rečem prodajalcu če majo brez, da bi raj takega ker licenco že tako ali tako imam.
Pol sem mi pa sam v fris nasmehne pa reče: ja sprejmi to kot darilo.

Kaj je bilo pol:
En kup crapware-a zraven, med tem pa tudi McAfee wirus scan, ki mi je povzročal blue-screen na popolnoma novem računalniku!
In jaz odinstaliram vse mogoče, se en teden jebem pa praskam po glavi, naredim komplet novo OEM instalacijo (ki je spet vsebovala bloat)
in že mislim odnest mašino nazaj, na konc pa še McAfeeja vržem dol in od takrat naprej nisem videl na tem računalniku več modrega ekrana.

Hvala lepa Microsoft in co.

5er--> ::

PS: Zakaj ste nekateri proti vašim pravicam in za pravice korporacij?

jype ::

sirotka> Kr neki, pač ne kupiš modela, če ga nočeš oz. ga ni brez winOS. Še en s preveč časa in verjetno ima zdaj gor piratsko kopijo win7.

Katerokoli od 20 štruc kruha v trgovinah 100km od tam kjer živiš lahko kupiš izključno v paketu z litrom motornega olja.

Relanium> Moja izkušnja:

Moja je taka, da se nisem strinjal z licenco, naložil uporabno programje in od takrat dela in nimam težav (sem pa kljub temu plačal za izdelek, ki ga nočem).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Phantomeye ::

Relanium je izjavil:

Moja izkušnja:
Pred letom in pol sem iskal računalnik.
Končno našel model ki mi je ustrezal, kar spodobna mašina, vendar ga ni bilo brez windowsa sploh.
Potem pa rečem prodajalcu če majo brez, da bi raj takega ker licenco že tako ali tako imam.
Pol sem mi pa sam v fris nasmehne pa reče: ja sprejmi to kot darilo.

Kaj je bilo pol:
En kup crapware-a zraven, med tem pa tudi McAfee wirus scan, ki mi je povzročal blue-screen na popolnoma novem računalniku!
In jaz odinstaliram vse mogoče, se en teden jebem pa praskam po glavi, naredim komplet novo OEM instalacijo (ki je spet vsebovala bloat)
in že mislim odnest mašino nazaj, na konc pa še McAfeeja vržem dol in od takrat naprej nisem videl na tem računalniku več modrega ekrana.

Hvala lepa Microsoft in co.


omg, glih zadnjic sem tuki odprl temo o bluescreenu, ki se mi je pojavljal enkrat dnevno. Ta antivirusna Kava je bil problem za težavo :C

sirotka ::

jype je izjavil:

sirotka> Kr neki, pač ne kupiš modela, če ga nočeš oz. ga ni brez winOS. Še en s preveč časa in verjetno ima zdaj gor piratsko kopijo win7.

Katerokoli od 20 štruc kruha v trgovinah 100km od tam kjer živiš lahko kupiš izključno v paketu z litrom motornega olja.
.

Ne, ker imaš tudi modele brez winsa...oz. motornega olja. Še bolj primerna bi bila primerjava nakupa kruha in soli, jebiga imaš 1% ljudi, ki tega ne mara, ostalim pa paše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sirotka ()

ABX ::

Relanium je izjavil:

Moja izkušnja:
Pred letom in pol sem iskal računalnik.
Končno našel model ki mi je ustrezal, kar spodobna mašina, vendar ga ni bilo brez windowsa sploh.
Potem pa rečem prodajalcu če majo brez, da bi raj takega ker licenco že tako ali tako imam.
Pol sem mi pa sam v fris nasmehne pa reče: ja sprejmi to kot darilo.

Kaj je bilo pol:
En kup crapware-a zraven, med tem pa tudi McAfee wirus scan, ki mi je povzročal blue-screen na popolnoma novem računalniku!
In jaz odinstaliram vse mogoče, se en teden jebem pa praskam po glavi, naredim komplet novo OEM instalacijo (ki je spet vsebovala bloat)
in že mislim odnest mašino nazaj, na konc pa še McAfeeja vržem dol in od takrat naprej nisem videl na tem računalniku več modrega ekrana.

Hvala lepa Microsoft in co.


Čeprav sem Linux fanboy, tukaj MS ni kriv. Pred-nameščenega OS-a se NIKOLI ne uporablja ker ima gor ogromno smeti, če ne celo kak back-door. Ko kupiš PC ,VEDNO zbrišeš vse particije in na novo namestiš OS.

5er--> je izjavil:

PS: Zakaj ste nekateri proti vašim pravicam in za pravice korporacij?


Beeeeeeeeeeeeeee
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

Oberyn ::

Jaz sem ravno te dni kupil HP Probook. Večina HP modelov, med katerimi sem izbiral, je imela še varianto z Ubuntu in celo Freedos. Taki so bili potem okoli 100€ cenejši od tistih z Windows 7 Ultimate. Mislim uradno, na ceniku Avtere.

nekikr ::

ABX: hočeš reči, da mora vsak neuki uporabnik najprej poklicati serviserja, da mu sveže kupljen prenosnik funkcionira? Bedarija in nesmisel. Se strinjam sicer, da je stanje tako kot praviš, ampak da naj bi bilo to "prav" je pa absurdno razmišljati.

Kar se tiče pa bundlanja Win OS...če vam ne paše izdelek Z potem kupite tistega BREZ. Če vas bo dosti takih bo poslovna praksa drugačna. Dokler ima pa večina raje Win OS (po močno subvencionirani ceni) zraven, pa ni problema. Ostali imate pa možnost nakupa podobne zadeve. Ali pa hočete povedati, da ob vsej paleti prenosnikov, nekaj sto ali celo tisoč modelov hočete ravno tistega in samo tistega, kjer je zraven Win?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

SuperVeloce ::

Recimo želiš netbook, ki z W7 starter komaj stopica in bi namestil Linux. Je pri nas možno dobiti licenčnino nazaj?


Ni možno. Tudi brez sistema jih ni možno dobiti, vsaj v comshop-u in podobnih trgovinah ne. Ponavadi se prodajalci tudi izgovarjajo, da če mi je 1GB za win7 starter premalo, potem je za Ubuntu tudi (ker še niso videli Linuxa od blizu, kaj šele slišali za druge distribucije).
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C

Zgodovina sprememb…

ender ::

jype je izjavil:

Na ceniku piše.
Niti ne, ker imajo OEMi precej nižje cene po pogodbah (npr. Windows 7 Home Premium DSP stane okoli 70€, OEM pa plača nekje do 40€).

Relanium je izjavil:

In jaz odinstaliram vse mogoče, se en teden jebem pa praskam po glavi, naredim komplet novo OEM instalacijo (ki je spet vsebovala bloat)
Precej hitreje je, če namestiš Windows na novo. Se da tudi zelo preprosto ohranit OEM aktivacijo, če nočeš na MS klicat da ti aktivirajo Windowse po taki namestitvi (OEM kode z nalepk se ne aktivirajo same preko interneta).

SuperVeloce je izjavil:

Ni možno. Tudi brez sistema jih ni možno dobiti, vsaj v comshop-u in podobnih trgovinah ne. Ponavadi se prodajalci tudi izgovarjajo, da če mi je 1GB za win7 starter premalo, potem je za Ubuntu tudi (ker še niso videli Linuxa od blizu, kaj šele slišali za druge distribucije).
Se nimajo kaj zgovarjat, moraš biti pa zelo vztrajen. Vendar za Windows Starter ne pričakuj kaj dosti nazaj - Microsoft jih daje skoraj zastonj, samo zato, da se ne bi prodajali računalniki z Linuxom.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.

ABX ::

nekikr je izjavil:


Kar se tiče pa bundlanja Win OS...če vam ne paše izdelek Z potem kupite tistega BREZ. Če vas bo dosti takih bo poslovna praksa drugačna. Dokler ima pa večina raje Win OS (po močno subvencionirani ceni) zraven, pa ni problema. Ostali imate pa možnost nakupa podobne zadeve. Ali pa hočete povedati, da ob vsej paleti prenosnikov, nekaj sto ali celo tisoč modelov hočete ravno tistega in samo tistega, kjer je zraven Win?


Če želimo spodbujat free market je edini način da zakonsko omogočimo prosto izbiri OS-a, ne glede na hardware.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

šernk ::

sirotka je izjavil:

Kr neki, pač ne kupiš modela, če ga nočeš oz. ga ni brez winOS. Še en s preveč časa in verjetno ima zdaj gor piratsko kopijo win7.


kaj pa če imaš doma že original licenco? kaj če sploh ne uporabljaš win 7 in uporabljaš XPje (še vedno na win 7 določeni programi NE DELAJO!) kaj če uporabljaš linux? imam dve original licenci...eno dobil prek faxa, drugo pa ob prenosniku in med 1000 prenosniki, ga ni bilo pravega brez winsow, vsaj pod mojimi pogoji ne, ker se je 1000 prenosnikov pretvorilo v 2 možna modela, vsi ostali pač niso ustrezal mojim zahtevam.

eno licenco uporablja sestra...drugo pa...hja nazadnje je bil win 7 zagnan pred cca pol leta za 2min da sem nekaj preveril in ker na njemu od 2 programov, ki jih rabim ne deluje pravilno niti eden...je zadeva neuporabna.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

pirat ::

Katerokoli od 20 štruc kruha v trgovinah 100km od tam kjer živiš lahko kupiš izključno v paketu z litrom motornega olja.


Ne drži.

Trenutno (08.02.2012 ob 14.00 uri) je na enaa.com na prodaj (samo z statusom "na zalogi")
- 139 prenosnikov z prednaloženim Windows OS
- 8 prenosnikov z prednaloženim Linux OS
- 42 prenosnikov z prednaloženim FreeDOS OS
- 8 prenosnikov brez OS

Če izbiro skrčim samo na prenosnike "na zalogi" v cenovnem razredu med 500 in 1000 EUR (kjer se jih verjetno proda največ) je izbira naslednja:
- 63 prenosnikov z prednaloženim Windows OS
- 2 prenosnika z prednaloženim Linux OS
- 11 prenosnikov z prednaloženim FreeDOS OS
- 4 prenosniki brez OS

Nekaj izbire torej je, tudi za tistega, ki na vsak način hoče kupiti prenosnik brez Windows OS.

kmetek ::

Kaj so tu krivi prodajalci? Če že tako dobimo od dobaviteljov, oni pa od proizvajalcev. MS, pa vemo, da forsira Winblows ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kmetek ()

mtosev ::

90% uporabnikov je preveselih ko kupujo komp, ga prižgejo in je že pripravljen za uporabo.:D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

jype ::

sirotka> Ne, ker imaš tudi modele brez winsa...oz. motornega olja. Še bolj primerna bi bila primerjava nakupa kruha in soli, jebiga imaš 1% ljudi, ki tega ne mara, ostalim pa paše.

Ja, sej tut štruco brez litra motornega olja imaš na voljo... V supermarketu v Estoniji.

pirat> Trenutno (08.02.2012 ob 14.00 uri) je na enaa.com na prodaj (samo z statusom "na zalogi")

Lahko kupiš 139 štruc z litrom motornega olja in 58 hlebcev.

mtosev> 90% uporabnikov je preveselih ko kupujo komp, ga prižgejo in je že pripravljen za uporabo.:D

90% uporabnikov širokopasovnega dostopa do interneta je bilo veselih, da so _morali_ naročiti ISDN.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

filip007 ::

Ja OS je vezan gor, če hočeš brez pač kupiš takega. Proizvajalec računa po okoli 100€ kupcu, sam pa ga dobi po sindkalni ceni okoli 30€.

Drugače...
Pohvalno in sedaj lahko kupi novega brez Viste, če je bil OS problem. Saj vem kaj je bilo pri meni na Acer 7730G in Vista, sistem se ob prvem zagonu odpiral pol ure skupaj, ko se nalagali driverji, popravki, antivirus s popravki in ostala đžungla, no vglavnem dosti ni manjkalo da bi ga zagonil čez okno.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: filip007 ()

pirat ::

Ne.
Lahko kupiš 139 štruc z litrom motornega olja in 58 štruc brez motornega olja.
Izbira je tvoja.

jype ::

pirat> Lahko kupiš 139 štruc z litrom motornega olja in 58 štruc brez motornega olja.

Ne, eno so štruce, drugo pa hlebci.

Izbira je moja, ja - al bom štruce z oljem, al pa hlebce.

Lonsarg ::

Res je velik problem z bundlanjem. Sam stvar ni črno bela. Ne moreš kar vsako bundlanje stvari skupaj prepovedati, pravzaprav večino stvari ne smeš, ker pašejo skupaj.

Recimo velik problem bundlanja so tudi mobiteli pri mobilnih operaterjih skupaj z storitvijo.

Mobilne telefone komot zreguliraš tako, da narediš da je obvezno ponudit ločeno storitev in mobitel. Pri x86 napravah pa stvar rešiš tako, da prodajaš isti model enkrat z in enkrat brez.

opeter ::

skika je izjavil:

Kakšna bedarija, sploh v primeru Apple kjer je njihov operacijski sistem ekskluziva.


Kakšna ekskluziva? Je lepo zaračunana v ceno "računalnika".
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Dr_M ::

carota je izjavil:

@user1618, tvoj primer ni posrečen. To je kot bi kupoval avto in ti hočejo zraven uturit še prikolico ter ni nočejo prodat samega avta. Nimaš niti možnosti izbirat prikolice, samo tisto najdražjega prodajalca. Pa kljub temu lahko dobiš zastonj drugi model prikolice.

Recimo želiš netbook, ki z W7 starter komaj stopica in bi namestil Linux. Je pri nas možno dobiti licenčnino nazaj?



Racunalnik brez OSa ni kaj dosti uporaben, avto brez prikolice je.
You failed.

jype ::

Js vseen hočem štruco, motornega olja pa ne potrebujem.

Nazadnje nisem vzel hlebca, ampak sem raje plačal štruco in še motorno olje in ga potem vrgel stran, kar mi seveda ni všeč in je narobe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

opeter ::

Dr_M je izjavil:

carota je izjavil:

@user1618, tvoj primer ni posrečen. To je kot bi kupoval avto in ti hočejo zraven uturit še prikolico ter ni nočejo prodat samega avta. Nimaš niti možnosti izbirat prikolice, samo tisto najdražjega prodajalca. Pa kljub temu lahko dobiš zastonj drugi model prikolice.

Recimo želiš netbook, ki z W7 starter komaj stopica in bi namestil Linux. Je pri nas možno dobiti licenčnino nazaj?



Racunalnik brez OSa ni kaj dosti uporaben, avto brez prikolice je.
You failed.


Saj ima računalnik že neke vrste OS gor, samo pravi se mu BIOS ali pa (U)EFI. Tega itak moreš plačat ...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Dr_M ::

jype je izjavil:

Js vseen hočem štruco, motornega olja pa ne potrebujem.

Nazadnje nisem vzel hlebca, ampak sem raje plačal štruco in še motorno olje in ga potem vrgel stran, kar mi seveda ni všeč in je narobe.



Alo, a so ti slucajno mozgani zmrznili? Malo manj kolesari pozimi, skoduje ti.
Kruh z motornim oljen nima nobene veze. Ali te mogoce moti, da lahko dobis samo belo struco belega kruha in ne belo struco crnega?

Za vse, ki pri vseh tej prav nesramno veliki izbiri prenosnikov ne morete poiskat takega, ki nima windowsev zraven, je sta primerna samo kramp in lopata, ker za kaj vec niste sposobni.

pirat ::

Za vse, ki pri vseh tej prav nesramno veliki izbiri prenosnikov ne morete poiskat takega, ki nima windowsev zraven, je sta primerna samo kramp in lopata, ker za kaj vec niste sposobni.


Se strinjam.

Pithlit ::

Neverjetno je kako so nekateri zaplankani in še kar pripravljeni hraniti neko korporacijo katere produktov ali nočejo, ali pa ne potrebujo (ker so jih do sedaj že itak ene 3krat kupili).

Lej. Hočem tak in tak comp. Če pride brez unega bloat-a... zakon. Če pa so njega ne morem brez unega bloat-a je pa nekaj narobe. Upam da je to jasno.

Osebno mi, recimo (hipotetično) prav nič ne pomaga če Sony prodaja super düper compe za male pare brez WinOS... če mi noben drug comp (od drugih proizvajalcev) ne odgovarja zaradi a.) strojnih zadev ali b.) zaradi prednameščenega bloat-a. Ali c.) whatever the fuck I care about.

Ovce f'rdamane.
Life is as complicated as we make it...

krho ::

ender je izjavil:

Precej hitreje je, če namestiš Windows na novo. Se da tudi zelo preprosto ohranit OEM aktivacijo, če nočeš na MS klicat da ti aktivirajo Windowse po taki namestitvi (OEM kode z nalepk se ne aktivirajo same preko interneta).

Tole je nekaj čudno. Za svojega Elitebooka sem rabil klicat MS. Probook prejšnji vikend se je pa sam aktiviral preko interneta.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kje kupiti original Windows 10 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Operacijski sistemi
19136334 (11020) Gospod
»

Italija: prednameščena programska oprema na računalnikih nezakonita (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
14140455 (35370) AndrejO
»

Tožba ram2 (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Mobilne tehnologije
726161355 (134978) markezii
»

Windows 8 brez škatlaste različice? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
8422714 (16869) Jst
»

Francoski kupec dosegel vračilo kupnine za Okna (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
18962995 (57403) poweroff

Več podobnih tem