» »

Japonski konzorcij kot konkurenca Intelu

Japonski konzorcij kot konkurenca Intelu

engadget - 80% Intelov delež trga procesorjev očitno ni po godu kar sedmim japonskim družbam, ki so se odločile povezati in že načrtujejo izdelavo svojih procesorjev. Ne le, da je članov pravljičnih sedem, prav vsi so obenem tudi industrijski težkokategorniki - NEC, Renesas, Hitachi, Toshiba, Fujitsu, Panasonic, in Canon. Projekt, ki ga bo sofinanciralo japonsko Ministrstvo za Gospodarstvo, bo pot začel s 3 do 4 milijardami Jenov (med 22 in 30 milijoni €) in ima kot glavni cilj izdelati procesor z nizko porabo, ki bi obenem zmanjšal odvisnost japonske od Zahoda.

Vsak izmed članov konzorcija bo sprva izdelal svoj prototip, ki bo podpiral izvajanje varčnejše programske kode, katere glavni avtor je profesor Hironori Kasahara z Univerze v Wasedi. Ko bo delujočih vseh sedem prototipov, ki naj bi že imeli do 70% nižjo porabo od današnjih procesorjev, bodo inženirji pod vodstvom profesorja Wasede izdelali enotno zasnovo, za katero računajo nadaljnjih 30% prihranka pri porabi električne energije. S tako nizko porabo ciljajo na nemoteno delovanje tudi v primeru daljšega izpada električne energije, npr. ob naravnih nesrečah. Obenem bi bilo mogoče naprave napajati le z uporabo sončnih celic, kar bi sploh odpravilo odvisnost od električnega omrežja.

Raziskovalci se, zanimivo, še niso odločili, če se bodo usmerili v področje višje zmogljivosti (namizni in prenosni računalniki) oz. v bolj varčne čipe, namenjene ročnim napravam. Proizvajalcem raznovrstnih naprav, ki bodo uporabljale nove čipe, obljubljajo velike prihranke pri pisanju aplikacij zaradi standardne platforme, ki naj bi v veljavo stopila do leta 2012. Za celotno proizvodnjo čipov bo skrbel TSMC, kljub tovarnam, ki jih imajo v lasti nekateri izmed članov konzorcija. A po drugi strani npr. Toshiba že zmanjšuje proizvodne zmogljivosti, saj se bodo posvetili zgolj dizajnu elektronskih naprav, še bolj pa snovanju jedrskih reaktorjev. Zaradi recesije na zmanjševanje računajo tudi drugi lastniki tovarn.

45 komentarjev

opeter ::

Super, pravilno so se odločili. Naše gospodarstvo (še celo Nemčija ne) kaj takega žal ne premore.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Bistri007 ::

Odvisnost od Zahoda?

Arapi pa kupujejo Chartered Semiconductors...
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

AnonimkeOP ::

vec konkurence je boljs za nas. samo upam, da ne bodo ze februarja 2010 usa letala bombardirala Tokia,da pomagajo ubogemu japonskemu ljudstvu sprevrzt (ocitno) nedemokraticen rezim.
www.anonimke.com

Thomas ::

Hudo skeptičen do profesorja. Hudo skeptičen.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

AnonimkeOP ::

Dear professor-san Hironori Kasahara,

we must humbry inform you on beharf of the Japanese Ministry of Important Matteroo that Thomas@sro-tech.si is a scepticaroo about a your project!
www.anonimke.com

SkyNet ::

Anonimke: rofl, you made my day :D
right minus opens, into bump easy left, flat out right, into mcdrive 3 bigmacs

jype ::

Thomas> Hudo skeptičen do profesorja. Hudo skeptičen.

In ne preveč brihten, yourself.

Ko bosta moj fotoaparat in telefon imela mesec dni avtonomije z enim polnenjem, bo povsem očitno, zakaj je to prava smer razvoja.

Thomas ::

In da vas AnonimkeAOP z vsem srcem podpira.

Torej zakaj sem skeptičen?

Profesor pač razvija hitre kompajlerje in v tem je kar dober. Vsaj sodeč po njegovih knjigah. Pozabi pa omeniti, da paralelizacija je energetsko ravno tako potratna kot če se naredi reč sekvenčno. Plus minus, tam nekje smo.

Še huje! Intel (in AMD in še kdo) pa dela poleg paralelizacije - torej razvijanja večjedrnih procesorjev - še kaj na hardwareu. Miniaturizacija naprej dol po nanoskali. Za zmanjšanje energijske je to bistveno - ali pa bodo profesorjevi procesorji, ko bodo prišli ven, daleč zaostajali za standardno robo Intela in konkurence.

To smo že parkrat videli. "Alpha procesorji za naslednje tisočletje" - se kdo še spomni?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Looooooka ::

vecina geekov verjetn clo ma tako avtonomijo...as in NOBEN jih ne klice in NIKOGAR nimajo, da bi ga slikali.

kitaj ::

vecina geekov verjetn clo ma tako avtonomijo...as in NOBEN jih ne klice in NIKOGAR nimajo, da bi ga slikali.

Pozabljaš, da (po ljudskem prepričanju) geeki stalno visijo na internetu, tudi preko telefona. Pogoj za fotografiranje pa ni nujno nekdo, dovolj je nekaj.

filip007 ::

Komplicirajo vzemite ARM ne pa spet nekaj novega.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

Tomaz ::

Z tem denarjem bodo delali ravno kaksen teden. 30M ni nic v primerjavi koliko Intel vlozi v ravoj,
ima pa ze razvito in obvladljivo tehnologijo pod 7nm. Cene mask procesorjev, posebej prvih, so mimogrede
1M. Intel (in AMD) se prodajata zaradi razsirjenosti X86. Tu je je se ARM ki brzuspesno pizkusa
konkurirati X86.

Thomas ::

Še anekdota o japonskem ministrstvu za znanost in tehnologijo, ki je za projektom. Preden je Sony napravil svoj prvi tranzistorski sprejemnik in ga dal na trg, kar je postala velika uspešnica kot vemo, kar je Sony dvignilo iz 0 do megakorporacije ... je to ministrstvo objavilo ogromno študijo kako so tranzistorji neuporabni za karkoli.

Kaj pa državna birokracija ve? Nič.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Filo ::

Točno tako in če se jih dá -se jih prepriča, da ti dajo denar. In potem imaš kaj za počet. :>

Korito je kr kul.

Thomas ::

Korito, dokler je, je seveda mogoče uporabiti tudi pametno. Upam, da bo naprimer profesor s tem denarjem razvil naprej svoj kompajler. Čeprav ne verjamem preveč, prej bodo sfrčkali teh ušivih par deset milijonov za kakšne korporacijske izlete ali kaj podobnega.

No, bodo vsaj gostinci imeli kaj od tega.

Da bo pa iz tega vzniknik kakšen antiIntel procesor, pa verjame samo par naivnežev na Japonskem in na Slotechu.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Poldi112 ::

>Tu je je se ARM ki brzuspesno pizkusa konkurirati X86.

Saj šele začenja konkurirati. Je pa blazno uspešen za drugih področjih.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

mtosev ::

ce ne bo x86 si ga lahko v rit vtaknejo. :D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Bistri007 ::

Jaz ne razumem, zakaj bi teh 7 firm hotelo imeti "svoj" procesor. Kupijo naj najboljšo ponudbo na trgu za v svoje izdelke, in to je to.

Imamo 3 x86 igralce: Intel, AMD, VIA
Imamo še ARM, ki licencira svojo tehnologijo množici drugim. ARM je v tem smislu zelo prilagodljiv.

potem so še kakšni MIPSi v routerjih

Imamo še tri serverske arhitekture: Power, SPARC, Itanium

Tudi Apple je kupil nekega izdelovalca procesorjev, ampak oni večino SW skuhajo sami. Za druge izdelovalce pa je potrebno imeti bolj mainstream platformo.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

moj_nick ::

In kako mislijo razbiti kartelne dogovore, ki jih ima intel s proizvajalci računalnikov? Če bi bilo to tako enostavno, bi že amd imel večji delež.
110111001001010001010000

opeter ::

ce ne bo x86 si ga lahko v rit vtaknejo. :D


Zakaj? Zaradi MS-a se bojiš? Zanimivo je npr. da je PPC v zadnjih letih spet ratal zelo popularen (hint: igralne konzole, pametni telefoni).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Bistri007 ::

opeter:
ce ne bo x86 si ga lahko v rit vtaknejo. :D


Zakaj? Zaradi MS-a se bojiš? Zanimivo je npr. da je PPC v zadnjih letih spet ratal zelo popularen (hint: igralne konzole, pametni telefoni).


Ko bo Atom tekel v pametnih telefonih z resolucijo 800x480, bom hotel imeti gor prave Windows 7! Počakaj dve-tri leta za to.

Tako kot danes nihče noče imeti ne-x86 netbooka, bodo čez par let nepopularni ne-x86 pametni telefoni.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

Zgodovina sprememb…

AnonimkeOP ::

Jaz ne razumem, zakaj bi teh 7 firm hotelo imeti "svoj" procesor.

ker nobena resna drzava noče biti odvisna(=politično podrejena) od neke druge države v katerikoli strateški dobrini, še toliko bolj če gre za odvisnost od sadističnega 3. Angleškega rajha. Imeti procesorje ameriške firme v državnih službah, elektrarnah, letališčih pomeni neposredno grožnjo nacionalni varnosti. Japonci so popolnoma podrejeni USA odkar so slednji v imenu človekovih pravic na njihovih civilistih testirali jedrsko orožje. Kljub temu pa jim je definitivno v interesu da se nadvlade v prihodnosti otresejo in meni se to zdi pozitivno v vseh smereh. Sicer pa sploh ne vem kaj se pritožujete, manj monopola je za nas vse dobro. Bi ali več-polarni svet pa tud če bi se slučajno spet kdaj zgodil. Nehte jokljat. Cenejši in boljši procesorji niso slaba stvar vsaj zame ne ....
www.anonimke.com

PrimozR ::

opeter:
ce ne bo x86 si ga lahko v rit vtaknejo. :D


Zakaj? Zaradi MS-a se bojiš? Zanimivo je npr. da je PPC v zadnjih letih spet ratal zelo popularen (hint: igralne konzole, pametni telefoni).


Ko bo Atom tekel v pametnih telefonih z resolucijo 800x480, bom hotel imeti gor prave Windows 7! Počakaj dve-tri leta za to.

Tako kot danes nihče noče imeti ne-x86 netbooka, bodo čez par let nepopularni ne-x86 pametni telefoni.

Zakaj bi hotel imeti na telefonu Windows 7? Hardware za spodobno delovanje bo porabil ogromno energije, kljub napredku. Že sedaj imajo telefoni zgolj en dan avtonomije, da ne omenja, da so tudi z namenskimi OSi nekateri še vedno precej počasni.

Sicer pa Symbian se odpira, tako da če ne drugega ne bo težko narediti x86 podpore, Android pa itak laufa Linux. iPhone je pa zaprta platforma.

Bistri007 ::

Imeti procesorje arabske firme v državnih službah, elektrarnah, letališčih pomeni neposredno grožnjo nacionalni varnosti.

ATIC (AMD) je v lasti arabske družbe iz Abu Dhabija.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

WarpedGone ::

, ki bi obenem zmanjšal odvisnost japonske od Zahoda.

Fail.
Ali pa bo to še en "ruski vesoljski program". Ljudje crkujejo od lakote da par njih lahko hodi po luni.
Visoke tehnologije se pač ne moreš it zaradi politične odločitve. Japončki bi to lahko vedeli.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimozR ::

Imeti procesorje arabske firme v državnih službah, elektrarnah, letališčih pomeni neposredno grožnjo nacionalni varnosti.

ATIC (AMD) je v lasti arabske družbe iz Abu Dhabija.

Ne pa ni. ATIC ima v lasti Global FOundries, obenem pa tudi AMD (samo 30 %).AMd kot tak, dizajnerski del, je samostojen.

Prospekt ::

A resno mislite, da si japonska ne more privoščit izgubljenih 30 milijonov evrov? :|

"Japan is one of the leading nations in the fields of scientific research, technology, machinery and medical research with the world's third largest budget for research and development at $130 billion USD, and over 677,000 researchers."

chittax ::

Lexus IS-F s 400KM motorjem in nadzorni cpu x86 z win 7 way to go man :8)

chittax ::

"Ljudje crkujejo od lakote da par njih lahko hodi po luni.
Visoke tehnologije se pač ne moreš it zaradi politične odločitve. Japončki bi to lahko vedeli. "

Buhhahahahah, Japončki crkujejo od lakote, Buhhahahahah, Tega še Hans Christian Andersen nebi upal napisati.

Thomas ::

Spet eden ne zna brat. ćitax.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

chittax ::

Saj se hecam, samo se mi grozno smešno zdi ko nekateri spljuvajo vsakršni poiskus izdelave procesorja kot napad na Intel almighty.
Verjetno pogrešam dobre stare čase, ko si imel izbiro (amiga, atari, PC, mac....)

WarpedGone ::

Imam rajši en lep debel paradajz kot pa izbiro med desetimi gnilimi.
Lahko jamrate zaradi cen itd in imeli boste prav. Cena je odraz stanja na trgu.

Ampak da vlada vloži 30 milijonov v fabriko je pa čista državna pomoč in molzenje davkoplačevalcev ki morajo pod mus to plačat al pa it v arest.
Če se firme same dobijo skup in plačajo iz lastne akumulacije je pa to 100% njihova interna stvar. Ampak v tem primeru pač ni tako.
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

WarpedOne> Imam rajši en lep debel paradajz kot pa izbiro med desetimi gnilimi.

Sooner or later you'll be left with a single rotten tomato.

chittax ::

A intel je vstal iz peska v nevadi oz. silicijevi dolini popolnoma brez države?

Dr_M ::

Intel obstaja od vekomaj. Tako kot bog.
>:D >:D
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

noraguta ::

Imam rajši en lep debel paradajz kot pa izbiro med desetimi gnilimi.
Lahko jamrate zaradi cen itd in imeli boste prav. Cena je odraz stanja na trgu.

Ampak da vlada vloži 30 milijonov v fabriko je pa čista državna pomoč in molzenje davkoplačevalcev ki morajo pod mus to plačat al pa it v arest.
Če se firme same dobijo skup in plačajo iz lastne akumulacije je pa to 100% njihova interna stvar. Ampak v tem primeru pač ni tako.
ah ja , no japanciso in furajo svoj firmware v napravah.zakaj nebi nekdo vlagal v alternative? saj te nihče ne sili , da imej to na namizju. konec koncev pa povezava med industrijo ter univerzo ni slaba sama po sebi, celo američani(na inštitutih) iščejo zunanje partnerje za realizacijo svojih idej. je pa res , da tam univerzo ter inštitute financirane z državnim denarjem držijo precej pri strani ko gre za realizacijo v žilo.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

MrStein ::

Thomas:
Hudo skeptičen do profesorja. Hudo skeptičen.

Saj mogoče bo on le zasluge pobral, delo pa bo kaki pripravnik/študent/raziskovalec naredil ...

Da bo pa iz tega vzniknik kakšen antiIntel procesor, pa verjame samo par naivnežev na Japonskem in na Slotechu.

Saj tega v bistvu noben ne pričakuje, ali?

(za antiIntel ne rabiš tehnologije, ampak predvsem marketing, politiko itd. Tehnologija seveda mora biti zraven, prodajat nič je vseeno malo pretirano))
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Thomas ::

Ne. Intel je začel od začetka, tako ko je že marsikdo in še marsikdo bo.

Ni nemogoče niti, da sedem gigantov skupaj z ministrstvom ustanovi spin off podjetje ki postane gigant.

Pogoj pa je, da njihova namera ni takle amaterizem oziroma PR stunt. Mora bit že kakšna substanca od zadaj.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

noraguta ::

Ne. Intel je začel od začetka, tako ko je že marsikdo in še marsikdo bo.

Ni nemogoče niti, da sedem gigantov skupaj z ministrstvom ustanovi spin off podjetje ki postane gigant.

Pogoj pa je, da njihova namera ni takle amaterizem oziroma PR stunt. Mora bit že kakšna substanca od zadaj.
dobr sej ne da se ne strinjam stabo, ampak pomankanje novic/novinarja je pač neznosno. moslim , da ge predvsem zato. sicer se pa da transaction memorj precej pohitrit na čipih, pa še kej ...
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

PrimozR ::

Intel obstaja od vekomaj. Tako kot bog.
>:D >:D

Torej ne obstaja? :)

Ne. Intel je začel od začetka, tako ko je že marsikdo in še marsikdo bo.

Ni nemogoče niti, da sedem gigantov skupaj z ministrstvom ustanovi spin off podjetje ki postane gigant.

Pogoj pa je, da njihova namera ni takle amaterizem oziroma PR stunt. Mora bit že kakšna substanca od zadaj.
dobr sej ne da se ne strinjam stabo, ampak pomankanje novic/novinarja je pač neznosno. moslim , da ge predvsem zato. sicer se pa da transaction memorj precej pohitrit na čipih, pa še kej ...

Lahko slovensko?

Dr_M ::

Torej ne obstaja? :)


Enostavno je. Obstoj pravzaprav sploh ni vprasanje >:D
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

opeter ::

Imeti procesorje arabske firme v državnih službah, elektrarnah, letališčih pomeni neposredno grožnjo nacionalni varnosti.

ATIC (AMD) je v lasti arabske družbe iz Abu Dhabija.


Hmmm... ali biti odvisni od ameriškega podjetja (intel) pa ni problem za slovensko nacionalno varnost?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Bistri007 ::

>Hmmm... ali biti odvisni od ameriškega podjetja (intel) pa ni problem za slovensko nacionalno varnost?

Če si v NATU, si od ZDA odvisen še kako drugače... Ampak ZDA so naši zavezniki :D
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

WarpedGone ::

A intel je vstal iz peska v nevadi oz. silicijevi dolini popolnoma brez države?

Kolikor jaz vem - da. Začeli so na začetku brez državne pomoči in političnega načrta, kako se zavarovat pred zunanjim sovražnikom. Vložili so lastni denar + morda kak kredit privatne banke.

Če maš pa kak link kako je Intel ustanovila al pa mu na začetku izdatno pomagala država, pa ga hočem videt.
Zbogom in hvala za vse ribe

Jst ::

A so kje najavili, da hočejo biti konkurenca Intelu? Bolj podrobno: hočejo biti konkurenca na njihovem tržnem področju?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

IBM razvija kri za računalnike

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
86435 (4743) Unknown_001
»

Nobelova nagrada za fiziko 2014

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
238252 (6979) jype
»

Nortelovi patenti v akciji

Oddelek: Novice / Industrijska lastnina
116286 (4298) Brane22
»

Prihaja nov pomnilniški standard

Oddelek: Novice / Pomnilnik
52959 (2358) Brane2
»

Fujitsu pripravlja osemjedrni Venus

Oddelek: Novice / Procesorji
143382 (2564) Daedalus

Več podobnih tem