»

Google bo zaradi monopolizma na Play Storu Američanom plačal 700 milijonov dolarjev

Reuters - Na dan so prišle podrobnosti poravnave, ki jo je Google letošnjega septembra sklenil z ameriškimi zveznimi državami v procesu zaradi monopolnega obnašanja v trgovini Play: plačal bo 700 milijonov dolarjev in uvedel nekaj manjših sprememb v trgovini.

Vzporedno s tožbo Epica proti Googlu, ki se je razpletla pred tednom dni, so ločen proces proti velikanu iz Mountain Viewa v zvezi s trgovino Play vodile tudi ameriške oblasti, in sicer vseh 50 zveznih držav, Washington DC, Portoriko in Deviški otoki. Tudi ta se je loteval visoke 30-odstotne marže in omejevanja možnosti drugih kanalov za plačevanje (in ga ne smemo mešati s povsem drugim procesom Pravosodnega ministrstva proti Googlu zaradi monopolnega obnašanja pri spletnem iskanju). Do sporazumne poravnave je prišlo že v začetku septembra, toda podrobnosti so ohranili tajne do zaključka Epicove tožbe. Čeprav gre tehnično za različna procesa, je jasno, da so se v Googlu z različnimi prijemi že vse leto pripravljali na potencialne...

21 komentarjev

Google izgubil proti Epic Games

Slo-Tech - V sporu med Googlom in Epic Games, ki je pred tremi leti prerasel v tožbo, je Google prepričljivo izgubil. Sodišče v Kaliforniji je v vseh točkah pritrdilo podjetju Epic Games, ki je Google obtoževalo monopolnega ravnanja in zlorabe prevladujočega položaja. Kazen in druge ukrepe bo sodišče izreklo januarja, potem ko je porota včeraj soglasno prikimiala Epic Gamesu.

Ugotovili so, da je povezovanje spletne tržnice Google Play Store in plačilnega sistema Google Play Billing nezakonita zloraba prevladujočega položaja. Jabolko spora je bila igra Fortnite in 30-odstotna provizija, ki si jo Google zaračuna od vseh nakupov prek lastnega plačilnega sistema. Epic Games je trdil, da je to nesorazmerno visoka provizija. Podobno sicer velja tudi za Applov App Store, a tam je situacija pomembno drugačna. Aplikacije na iOS brez App Stora ne morejo, medtem ko v Android lahko, le da je to manj praktično. Zato se je tudi Fortnite naposled vrnil v Play Store.

Sodišče pa sedaj ugotavlja, da Google...

23 komentarjev

Epic spreminja pravila licenciranja za Unreal Engine, a ne za igre

Slo-Tech - Minuli mesec je splet razburila napovedana sprememba pogojev licenciranja pogona Unity, sedaj pa spremembe pripravlja še Epic za svoj Unreal Engine. To pot je pričakovati manj nasprotovanja, ker sprememba ne bo vplivala na razvijalce iger. Ti še vedno plačujejo pet odstotkov prihodkov po tem, ko zaslužijo vsaj milijon evrov. Spremembe bodo doletele druge uporabnike, denimo filme studie, proizvajalce avtomobilov in podobno.

V Epic Games, kjer so minuli teden odslovili 900 zaposlenih, zagotavljajo, da tudi novi pogoji ne bodo ekscesno dragi. Cenovna struktura bo podobna kot pri konkurenci, denimo Mayi ali Photoshopu. Razlog za spremembe pa so finančne težave, ki so se začele zgrinjati nad Epic Games pred dobrima dvema mesecema. Doslej je Epic Games velik del svojih prihodkov dobival od Fortnita, a so ti sedaj nekoliko pojenjali.

Nov cenovni model prinaša podoben način kot tako osovražena novost v Unityju. Tudi Epic bo zaračunaval glede na število kopij (per-seat licensing plan), o...

4 komentarji

Epic kupil Bandcamp

Epic Games - Sezona nakupov v igričarski industriji ne pojenja: tokrat so pri Epic Games kupili glasbeno platformo Bandcamp.

Medtem ko večina prevzemov v igričarski industriji zajema razvojne studije, kot so bili nedavno Bungie, Zynga in Activision Blizzard, pa nekatera podjetja gledajo precej širše. Med njimi Epic Games, kjer poleg razvpitega Fortnita vzdržujejo še najbolj razširjen grafični pogon v industriji, Unreal Engine, in v zadnjih letih tudi tržnico Epic Games Store, ki jo skušajo na vsak način napraviti konkurečno Steamu. Med težje oprijemljivimi so njihovi načrti glede metaverzuma, kjer se opirajo na pričakovanje, da bo Unreal Engine tvoril jedro razvoja tamkajšnjih virtualnih prostorov, obenem pa s Fortnitom eksperimentirajo tudi pri sami implementaciji, na primer s prirejanjem koncertnih dogodkov. Bržkone gre v to smer tudi nakup Bandcampa, ki so ga pohrustali pred nekaj dnevi.

Bandcamp je namreč novodobna glasbena tržnica s pripojenimi dodatnimi storitvami, kot je na primer...

0 komentarjev

Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejema

Axie Infinity

GamesIndustry.biz - V kanec nenavadni odločitvi so pri Valvu enoznačno s svoje trgovine vrgli vse igre, ki kakorkoli vključujejo tehnologijo blockchain in s tem povezane NFTje. V Epic Games so bolj spravljivi in pravijo, da takšnih iger na svojem Game Storu zaenkrat še ne bodo prepovedali.

Nezamenljivi kriptožetoni NFT so brez dvoma magična beseda tega leta in čeprav je področje poleti že doživelo prvi trenutek streznitve glede na povsem podivjano pomlad, se tako tehnologija kot dejavnost sama še vedno nezadržno razvijata, pri čemer so pomemben segment tudi igre. Naša prva asociacija v tem oziru so običajno zbirateljske igrice, kot so CryptoKitties in podobna šara, toda v resnici je razvoj že precej dlje. Letos je bilo že lansiranih več naslovov, ki dejansko premorejo pošten igralni sistem in veriženje blokov, oziroma NFTje, vdelujejo na veliko globlji ravni od golega zbirateljstva ter preprodaje. Axie Infinity je tako na primer klon spopadov s pokemoni, kjer pa igralec za nagrado ob zmagah prejme...

18 komentarjev

Začenja se sodni proces v sporu med Epic Games in Applom

Ars Technica - Po tem, ko so se pri Epic Games lansko poletje spustili v razvpit odprti spopad z Applom, glede višine trošarine na App Storu, se v ponedeljek naposled dejansko začenja sodni proces, ki naj bi predvidoma trajal tri tedne.

Večina najvidnejših nalinijskih trgovin, kot so App Store, Google Play in Steam, od vsake transakcije pobere 30 odstotkov. Ta relativno visok znesek že dolgo časa žuli podjetja, ki na teh tržnicah prodajajo svoje vsebine. Lanskega avgusta pa je nezadovoljstvo doseglo vrelišče, ko so se v Epic Games odločili spustiti v odprt in medijsko razvpit spor z Applom in Googlom na način, da so v igro Fortnite vdelali možnost, da uporabnik mikroplačil obe veliki tržnici obide. Velikana sta odgovorila z blokado Fortnita, ki tako na telefonih odtlej ni več posodabljan, Epic pa je v odgovor tožil. Čeprav gre za splošen odpor proti visokemu "davku", pa se je spopad izkristaliziral predvsem v dvoboj med Epicom in Applom - zvečine zato, ker so v Cupertinu na vse skupaj odgovorili...

30 komentarjev

Microsoft z znižanjem provizij v boj proti Steamu

The Verge - Microsoft je sporočil, da bo z avgustom znižal provizijo, ki jo zaračunava izdajateljem iger za računalnike na svoji platformi Microsoft Store. S trenutnih 30 odstotkov se bo spustila na 12 odstotkov, s čimer izenačuje pogoje Epic Games, medtem ko Valve s Steamom še vedno vztraja pri 30 odstotkih (kar se zniža na 25 odstotkov po 10 milijonih dolarjev in 20 odstotkov po 50 milijonih dolarjev).

Ne bo pa znižanje veljalo za igre za konzole Xbox, kjer provizija ostaja 30-odstotna. Razlog je bržkone v drugačni logiki prodaje iger za konzole, saj so tam subvencije strojne opreme znatne, zato jih proizvajalci nadoknadijo s cenami iger. To velja tako za Microsoft kakor tudi Sony in Nintendo.

Zanimivo bo opazovati, ali bosta Microsoft in Epic Games uspela privabiti več založnikov. Steam ima še vedno prevladujoč tržni delež, čeprav čedalje več založnikov meni, da si ne zasluži 30-odstotnega deleža pogače od prodaje. Ni namreč vse v odstotkih, temveč tudi v uporabniški izkušnji, ki je bila...

18 komentarjev

Applu se v EU obeta preiskava zaradi pritožbe Spotifyja

Slo-Tech - Po poročanju Reutersa se v EU Applu obeta nova preiskava, ki jo bo Komisija sprožila po pritožbi, ki jo je Spotify vložil predlani. Švedsko podjetje Applu očita, da v svojem App Storu nedopustno omejuje konkurenco, saj pobira 30-odstotno provizijo na vse nakupe. Sem sodi tudi nakup naročnine na Spotify, medtem ko so nekateri ponudniki (denimo Uber) te provizije oproščeni. Zato je Spotify s kampanjo skušal prepričati ljudi, naj naročnino raje vplačajo direktno na Spotifyjevi strani, na kar je Apple odgovoril s postavljanjem tihih omejitev aplikaciji. Apple je zanikal kakršnekoli nepoštene prakse in odvrnil, da si Spotify želi obravnave, ki je na voljo le brezplačnim aplikacijam.

Evropska komisija pa meni, da je v pritožbi vsaj zrno soli, zato se pripravlja na preiskavo. Do poletja naj bi Applu poslala uradno izjavo o nasprotovanju, na kar se Apple lahko odzove. Komisije bo potem ocenila, ali se bo primer nadaljeval z uradno preiskavo. Uradne potrditve dogajanja iz Bruslja še ni....

2 komentarja

Epic toži Apple še pred Evropsko komisijo

vir: Flickr

Slo-Tech - Založniki popularnega Fortnita so zoper Apple pri Evropski komisiji (EK) vložili tožbo zaradi domnevnih kršitev konkurence. V njej zatrjujejo, da so Applove precizno zasnovane omejitve konkurence povsem zadušile tekmovalnost med ponudniki na njihovi tržnici, ko gre za distribucijo iger in z njimi povezano izvajanje plačil. Pri Epicu še trdijo, da posledično uporabniki plačujejo več kot bi sicer, Apple pa ima na svoji platformi prevelik nadzor nad razvijalci.

Tožba je samo zadnje poglavje zgodbe, ki se vleče že od lanskega poletja, ko je Epic začel javno napadati Applovo politiko v svojem App Storu. Zlasti je bila v ospredju 30 odstotna provizija, ki si jo je podjetje odrezalo ob vsaki transakciji na platformi, očitki pa so leteli tudi na favoriziranje lastnih izdelkov. Pri Epicu so sklenili temu napraviti konec z nadgradnjo Fortnita, v kateri je bilo mogoče nakupovati mimo App Stora, a se je Apple brž odzval z izbrisom njihovega razvijalskega računa in umikom Fortnita s svoje...

5 komentarjev

Epic Games ostal brez razvijalskega računa v App Storu

vir: 9to5Mac

vir: Reuters
Reuters -
Sodna in siceršnja vojna med založnikom Fortnita, Epic Games in Applom, ponudnikom ključne tržnice z aplikacijami, se nadaljuje. Spomnimo, gre za spor okoli provizij pri nakupih v aplikacijah in nasploh za očitke o Applovem monopolzimu, ki se je razplamtel, ko je Epic v Fortnitu omogočil neposredne nakupe, ki so obšli plačilo sicer običajne, 30 % Applove provizije. Ameriško zvezno sodišče je prejšnji ponedeljek odločilo, da lahko Apple Epicu v času do razrešitve protikonkurenčne tožbe prepreči ponujanje svojih naslovov v App Storu. Ne sme pa tega storiti ko gre za Unreal engine, programsko orodje, ki ga uporabljajo številni razvijalci.

Predstavniki Appla so zdaj sporočili, da so Epicu ukinili razvijalski račun. Ukrep sicer ne bo prizadel Unreal engina, tega namreč tam upravljajo z ločenega računa. Si bo pa odslej nemogoče prenesti Epicove igre, ob priljubljenem Fortnitu denimo še kak Infinity Blade, predvsem pa bo onemogočeno prejemanje popravkov in nadgradenj ter opravljanje...

64 komentarjev

Tudi Facebook v boj z Applovim oderuštvom?

Izginula napisa v Applovi in Googlovi tržnici. Vir: Facebook

Reuters - Potem ko so pri podjetju Epic nedavno začeli vojno z Applom zaradi višine provizij pri nakupih prek njihove tržnice, je zdaj na njihovo stran kot kaže stopil še Facebook. Njihova nova funkcionalnost, nekakšen napovednik spletnih dogodkov, namreč omogoča tudi nakup vstopnic. Z njim so želeli podjetjem, influencerjem in drugim omogočiti prirejanje plačljivih spletnih dogodkov, da bi si s tem nekoliko povrnili izpad dohodkov zaradi pandemije COVID-19.

A kot je znano, si Apple brezsramno odreže 30 % marže, tudi ko gre za nakupe v samih aplikacijah, zato so pri Facebooku želeli uporabnike pri nakupu vstopnic o tem obvestiti. Apple jim je to preprečil, sporočilo so morali odstraniti. Apple pri tem citira pravila App Stora, ki pravijo, da razvijalci ne smejo objavljati za uporabnike nepomembnih sporočil. Mimogrede, na Googlovi tržnici Play je Facebook želel objaviti sporočilo, da si sami ob nakupu ne jemljejo provizije, a se to tudi tam ne prikazuje.

Pri Facebooku še pravijo, da so z...

77 komentarjev

Spor med Epic Games in Applom se zaostruje

Slo-Tech - Ravsanje med Epic Games in Applom zaradi spora okoli višine davka v App Storu se je prelevilo v žolčen pravni dvoboj. Apple je za talca vzel Unreal Engine in skuša blokirati njegov razvoj na svojih napravah, kar pa je nato sprožilo podporo Microsofta Epicu.

Pred dvema tednoma je prišlo do enega bolj monumentalnih trkov med tehnološkimi velikani, ko je igričarska firma Epic Games na populističen način sprožila spor z Applom in Googlom, vse zaradi njunega 30-odstotnega davka, ki ga od transakcij pobirata na svojih nalinijskih trgovinah App Store in Google Play. V Epicu so dogodke izzvali tako, da so za svojo priljubljeno igro Fortnite dostavili posodobitev, ki omogoča mikroplačevanje mimo trgovin in s tem pravil, kar je najprej sprožilo blokado igre na eni strani in nato še tožbo na strani Epica. Kako se bo Timu Sweeneyju in druščini tvegano igračkanje izšlo, je v veliki meri odvisno od tega, koliko drugih podjetij in pa politikov bodo uspeli pridobiti na svojo stran - gotovo pa si...

200 komentarjev

Epic Games v čelnem spopadu z Applom in Googlom

Ars Technica - V četrtek je Apple zaradi nespoštovanja pravil s svoje trgovine Apple Store umaknil igro Fortnite, nekaj ur zatem pa mu je z enakim ukrepom sledil še Google. Epic Games, snovalci Fortnita, so imeli odgovor že skrbno pripravljen, saj so proti velikanoma takoj sprožili tožbo, ki jo obenem spremlja še nenavadno bizarna medijska kampanja.

Kdor je letos poleti pričakoval kisle kumarice, se je uštel, kajti Epic Games so se z Applom in Googlom zapletli v spor, ki je navzven morda videti kot banalno podjetniško izsiljevanje, a lahko vendarle daljnosežno odloča o naravi delovanja online trgovin tehnoloških velikanov. Vse se je pričelo v četrtek popoldne, ko so v Epic Games lansirali novo posodobitev za svoj igričarski fenomen Fortnite. Specialnost "Mega Dropa" je v spremembi mikronakupovanja vsebine v igri, saj so uporabniki po novem dobili možnost nakupa neposredno od Epica, se pravi mimo trgovin Apple Store ali Google Play, ki si od vsake transakcije vzameta 30 odstotkov, nad čimer v...

255 komentarjev

Epic Games razkrili Unreal Engine 5

Slo-Tech - Epic Games so z navdušujočo video predstavitvijo odgrnili tančico s pete generacije grafičnega pogona Unreal Engine. UE5 predvidoma prispe konec prihodnjega leta in po videnem sodeč resnično pomeni generacijski preskok, ki ga bo mogoče izkusiti tudi na prihodnji generaciji konzol, saj naj bi omenjena prezentacija v realnem času tekla na Playstationu 5.

Epic Games so te dni še najbolj razvpiti po Fortnitu in svoji igričarski trgovini, toda jedro njihovega doprinosa industriji še vedno tvori grafični pogon Unreal Engine, ki z Unityjem sestavlja dvojico trenutno najbolj razširjenih. Najava naslednje, pete generacije pogona, je zato hudo pomembna reč, še posebno v luči dejstva, da prihaja skladno z nastopom nove generacije konzol in bo tako nosila stereotipno imenovani "next-gen" videz prihodnjih iger. Pred meseci je Microsoft z napovedjo DirectXa 12 Ultimate dal vedeti, da se lahko v grafičnem smislu kmalu nadejamo vznemirljivih kvalitativnih preskokov ... toda Epicovo razkritje je...

21 komentarjev

Epic Games zagnal lastno spletno trgovino

Slo-Tech - Igričarski studio in založnik Epic Games je pognal Epic Games Store, spletno trgovinico za igre, s katero se želi odprto zoperstaviti Steamu.

Nalinijska trgovina Steam ima sicer vse več vidnih tekmecev, kot sta GOG.com in Itch.io, a še vedno zelo trdno sedi na prestolu med igričarskimi tržnicami. Zdaj se je pojavil še en izzivalec, nihče drug kot Epic Games, ki ga mularija pozna po Fortnitu, tisti malo starejši pa po Unrealu in Gears of War. Očitno je nesluten in čisto divji uspeh Fortnita dvignil apetite v firmi, zaradi česar so se odločili nove milijone dolarjev vložiti v trgovanje. Pri tem povsem odkrito hodijo v zelje Steamu, saj je poglavitna prednost njihove trgovine, ki jo izpostavljajo, ta, da od razvijalcev iger zahtevajo zgolj dvanajst odstotkov prometa, v nasprotju s...

22 komentarjev

Kongresniki sprašujejo Apple in Google

vir: Wikipedia
Slo-Tech - Republikanski kongresniki v Odboru za Energijo in trgovanje so včeraj izvršnima direktorjema Appla in Alphabeta (oz. Googla), Timu Cooku in Larryju Pagu, poslali posebni pismi, v katerih ju prosijo za nekatera pojasnila. Med drugim so zapisali, da preučujejo poslovne prakse podjetij, ki bi lahko ogrozile pričakovanja javnosti glede stopnje zasebnosti ameriških državljanov.

Zakonodajalce zlasti zanima, kako podjetji zbirata lokacijske podatke o napravah, kadar uporabnik tega ne pričakuje. Denimo, ko je naprava v t. i. Airplane modu ali ima odstranjeno SIM kartico. Vprašanja se nanašajo tudi na zvočno prisluškovanje uporabniku, torej, ali naprava zbira zvočne zapise uporabnika tudi v...

1 komentar

Apple in Google zakopala bojno sekiro

Slo-Tech - Apple in Google sta se sporazumela, da končata vse sodne postopke, ki tečejo med podjetjema zaradi domnevnih kršitev patentov z ene ali druge strani. Gre predvsem za tožbe, ki jih je Apple vložil zoper Motorolo še pred njenim prevzemom in obratno (v letih 2010-2011) ter jih je potem podedoval Google z nakupom Motorole leta 2012.

Podjetji sta napovedali, da ne bosta le končali vseh odprtih postopkov, temveč začeli sodelovati pri pripravi reforme patentnega sistema. Zanimivo pa je, da dogovor ne vključuje navzkrižnega licenciranja trenutne in prihodnje...

2 komentarja

Samsungov zaslon prehiteva Apple in Google

Prednost zaslona IGZO pred običajnim LCD-jem

vir: The Verge
The Verge - Trojica najgostejših zaslonov (zaslonov z najvišjo ločljivostjo pri relativno majhni diagonali) je do sedaj pripadala Applu z obema različicama MacBook Pro Retina in Googlu z relativno svežim ChromeBook Pixel. Slednji ima ločljivost 2560 x 1700 pik pri 12,85 palcih, medtem ko imata MacBooka ločljivosti 2560 x 1600 na 13,3 oz. 2880 x 1800 pik na 15,4 palcih. Blizu pride še Toshibin KiraBook z 2560 x 1440 pikami na 13 palcih, a vse štiri je pravkar prehitel Samsung s svežim 13-palčnim zaslonom, katerega ločljivost znaša 3200 x 1800 pik.

Gre za precej običajno potezo, kjer se vsako stranico zaslona pomnoži z dve, v tem primeru so pri Samsungu s tega vidika sestavili štiri zaslone z ločljivostjo 1600 x 900 (pri Applu so podvojili običajni ločljivosti v uporabi na običajnih...

58 komentarjev