» »

Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejema

Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejema

Axie Infinity

GamesIndustry.biz - V kanec nenavadni odločitvi so pri Valvu enoznačno s svoje trgovine vrgli vse igre, ki kakorkoli vključujejo tehnologijo blockchain in s tem povezane NFTje. V Epic Games so bolj spravljivi in pravijo, da takšnih iger na svojem Game Storu zaenkrat še ne bodo prepovedali.

Nezamenljivi kriptožetoni NFT so brez dvoma magična beseda tega leta in čeprav je področje poleti že doživelo prvi trenutek streznitve glede na povsem podivjano pomlad, se tako tehnologija kot dejavnost sama še vedno nezadržno razvijata, pri čemer so pomemben segment tudi igre. Naša prva asociacija v tem oziru so običajno zbirateljske igrice, kot so CryptoKitties in podobna šara, toda v resnici je razvoj že precej dlje. Letos je bilo že lansiranih več naslovov, ki dejansko premorejo pošten igralni sistem in veriženje blokov, oziroma NFTje, vdelujejo na veliko globlji ravni od golega zbirateljstva ter preprodaje. Axie Infinity je tako na primer klon spopadov s pokemoni, kjer pa igralec za nagrado ob zmagah prejme NFTje, ki jih uporabi za gojenje boljših zverc ali pa jih preproda za pravi denar. Gre torej za novo poglavje v menjavi stvarne in digitalne imovine v igrah. Investitorji so zaenkrat mnenja, da ima zadeva velik potencial in čeprav je treba takšne trditve vselej jemati z zrnom soli, je področje letos v resnici zabeležilo skokovito rast, saj so s tem povezane firme v prvi polovici leta nabrale skoraj za pol milijarde dolarjev investicij, pri čemer prednjačijo razvojni studiji in pa podjetja z infrastrukturo, kot je Forte.

Toda hkrati se področje NFTjev nenehno otepa resnih očitkov, na primer o energetski potratnosti in prenapihnjenosti; še vedno so močno razširjene tudi prevare. To slednje je bržda glavni razlog, da so pred dnevi pri Valvu na svoji tržnici Steam igre z vključkom NFTjev na počez prepovedali s posodobljenim razdelkom v pogojih sodelovanja. Poseg argumentirajo z načelom, da na svoji platformi nočejo iger, ki vsebujejo digitalno imovino z realno denarno vrednostjo. Kaj natančno jih je do tega stališča pripeljalo, še ni jasno, saj takšne sorte NFTji niso ista reč kot prav tako razvpit problem mehanik v stilu iger na srečo (loot boxes), ki se ga s prepovedmi lotevajo že tudi države. Brez dvoma pa gre za precejšen udarec za področje. Toda njegovim privržencem je lahko v uteho, da je glavna konkurenca, vsaj zaenkrat, glede tega bolj odprta. Po tem, ko je šef Epic Games Tim Sweeney pred slabim mesecem dejal, da se NFTjev nočejo niti dotakniti, pa je ob robu Steamove prepovedi nato objavil, da je to veljalo zgolj za njihove lastne igre, ne pa tudi za vsebino trgovine Epic Games Store, kjer so NFT igre zaenkrat dobrodošle. Sweeney pravi, da Epic zaenkrat ne namerava razvijati niti infrastrukture, a da na področje blockchaina v igrah gledajo z zanimanjem in menijo, da so inovacije v tej smeri dobrodošle ter jih ne bi smeli prepovedovati.

18 komentarjev

Jeff Tezos ::

101 kako se ne dela odločitev. Steam bo svojo odločitev spremenil v roku manj kot 2 let ali pa nasploh propadel.

IL_DIAVOLO ::

Centralizirani bedaki :))
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

ahac ::

Jeff Tezos je izjavil:

101 kako se ne dela odločitev. Steam bo svojo odločitev spremenil v roku manj kot 2 let ali pa nasploh propadel.

:))
Zakaj bi propadel?

Sicer pa je med Steamom in Epicom razlika v tem, da Steam avtomatsko sprejme igre, Epic jih pa ročno dodaja. Zaredi tega lahko na Steam zelo enostavno pridejo tudi scami, na EGS veliko pa težje.
Pa Steam ima svoj market za in-game iteme, kjer pobira procente od vsake transakcije. Jasno, da nočejo "konkurence" v obliki NFTjev.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Jeff Tezos ::

ahac je izjavil:

Jeff Tezos je izjavil:

101 kako se ne dela odločitev. Steam bo svojo odločitev spremenil v roku manj kot 2 let ali pa nasploh propadel.

:))
Zakaj bi propadel?

Sicer pa je med Steamom in Epicom razlika v tem, da Steam avtomatsko sprejme igre, Epic jih pa ročno dodaja. Zaredi tega lahko na Steam zelo enostavno pridejo tudi scami, na EGS veliko pa težje.
Pa Steam ima svoj market za in-game iteme, kjer pobira procente od vsake transakcije. Jasno, da nočejo "konkurence" v obliki NFTjev.


Nekako se zdi kot to, kar se je zgodilo z video distributerji. Namesto, da bi začeli vlagati v nov sistem, so vztrajali pri svojem. Kdo si danes še sposoja videokasete za filme? Nihče. Podobno se bo zgodilo tudi z gamingom. Adopt ali pa dovoli, da te pač povozi čas.

Da ne rečem kakšen bi bil revenue, če bi dovolil "prost" market z nftji in si vzel nekaj % provizije na vsak trejd.

Zgodovina sprememb…

Aggressor ::

ahac je izjavil:

Pa Steam ima svoj market za in-game iteme, kjer pobira procente od vsake transakcije. Jasno, da nočejo "konkurence" v obliki NFTjev.


Samo a ni fora itemov v workshopu v tem, da se jih samo kupi, ne pa tudi preprodaja po tistem, ko so enkrat v igri? A obstaja na Steamu (po tej prepovedi) kakšen špil, kjer lahko igralec item v svoji posesti (torej, v sami igri) proda skozi Steam platformo nekomu drugemu? Ker to je (med drugim) fora NFTjev.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

keba ::

Steam-u dam še 5-10 let in bo pozabljen.

Prospekt ::

Jeff Tezos je izjavil:

101 kako se ne dela odločitev. Steam bo svojo odločitev spremenil v roku manj kot 2 let ali pa nasploh propadel.

Steam bo namontiral svoj sistem, s svojo valuto, da jim ostane kontrola nad ekosistemom.

miroB ::

Poseg argumentirajo z načelom, da na svoji platformi nočejo iger, ki vsebujejo digitalno imovino z realno denarno vrednostjo.


Svašta. Po tem načelu, bi morali blokirati vse fife in ostale igre, ki vsebujejo mikrotranskacije in so pay to win....
Tako, da ni mi jasno, zakajo so blokirali blockchain igre, razen zaradi tega, ker je nekdo v vodstvu jezen, ker ne more pobirat provizij od trgovanja z nftji...

vesolc ::

vsi pametujete kot tahudi biznismeni in mate izkušnje...a to da pa gledajo vnaprej, da ne promovirajo neki, kar je energetsko potratno (ne-zeleno) pa noben ne pomisli? Navsezadnje bo pri vseh bitkojnih "go green" ključnega pomena, kar je lahko tud mogoče pokazatelj za vnaprej, da se to ne bo obdržalo, tako kot eni sanjajo...ker če bomo šli na obnovljive vire, se bo verjetno dokaj omejevala poraba energije za neki tolk nesmiselnega, kar ni podprto iz strani banksterjev...

sash951 ::

vesolc je izjavil:

vsi pametujete kot tahudi biznismeni in mate izkušnje...a to da pa gledajo vnaprej, da ne promovirajo neki, kar je energetsko potratno (ne-zeleno) pa noben ne pomisli? Navsezadnje bo pri vseh bitkojnih "go green" ključnega pomena, kar je lahko tud mogoče pokazatelj za vnaprej, da se to ne bo obdržalo, tako kot eni sanjajo...ker če bomo šli na obnovljive vire, se bo verjetno dokaj omejevala poraba energije za neki tolk nesmiselnega, kar ni podprto iz strani banksterjev...

Energijsko potraten je samo ta kult zelene propagande "über alles", medtem ko globalizem cveti in si vozimo (zeleno!) sadje cez pol sveta v kontejnerjih.

GupeM ::

vesolc je izjavil:

ker če bomo šli na obnovljive vire, se bo verjetno dokaj omejevala poraba energije za neki tolk nesmiselnega, kar ni podprto iz strani banksterjev...

Uf... A ni ravno to fora obnovljivih virov? Da ne delaš (preveč) škode, četudi veliko porabiš? Šparati bi bilo treba pri neobnovljivih virih.

MIHAc27 ::

Iz energetskega vidika je to lari fari. Če ne bom igral ene igre, bom pa drugo. Z nekaj prodajami v igri sem tudi sam že zaslužil kak $, ampak nikoli nisem igral samo zaradi denarja.
Pa en igralec z PC+ekranom, zlepa ne porabi toliko kot en miner raznih coinov.

Aggressor ::

miroB je izjavil:

Poseg argumentirajo z načelom, da na svoji platformi nočejo iger, ki vsebujejo digitalno imovino z realno denarno vrednostjo.


Svašta. Po tem načelu, bi morali blokirati vse fife in ostale igre, ki vsebujejo mikrotranskacije in so pay to win....


Dikcijo je pomoje treba razumet v smislu predmetov, ki jih je mogoče preprodat iz neke igre drugemu človeku; šele takrat lahko rečemo, da imajo univerzalno tržno vrednost, ki se ohranja. Če ti kupiš od moderja na bolšjaku stuff za igro, ki je uporaben zgolj in samo za eno inštanco igre - tvojo - potem to ni to.

MIHAc27 je izjavil:

Iz energetskega vidika je to lari fari. Če ne bom igral ene igre, bom pa drugo. Z nekaj prodajami v igri sem tudi sam že zaslužil kak $, ampak nikoli nisem igral samo zaradi denarja.
Pa en igralec z PC+ekranom, zlepa ne porabi toliko kot en miner raznih coinov.


Mišljena je energetska potratnost infrastrukture, ne tvojega PCja.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Jeff Tezos ::

Torej folk se zmeraj lapa eno in isto zgodbo s porabo energije, medtem ko bo ta pogovor v roku leta ali dveh brezpredmeten?

link_up ::

tole bo doomsday :) idi vun no more.
In and Out

ahac ::

Aggressor je izjavil:

Samo a ni fora itemov v workshopu v tem, da se jih samo kupi, ne pa tudi preprodaja po tistem, ko so enkrat v igri? A obstaja na Steamu (po tej prepovedi) kakšen špil, kjer lahko igralec item v svoji posesti (torej, v sami igri) proda skozi Steam platformo nekomu drugemu? Ker to je (med drugim) fora NFTjev.


Ni nujno. Itemi ti dropajo in jih lahko prodaš. Mislim, da bi developerji lahko dovolil, da prodaš tudi iteme, ki si jih prej že uporabljal.
Ampak to je malo brezveze iz gameplay stališča, ker igra mora imet način, da prideš do itema brez plačila. Če bi lahko vse prodal, bi bil market takoj zasut z worthless itemi. Zato večina iger to nekako omeji.

edit: Če zdaj pogledam na market, vidim, da bi lahko prodal Team Fortress 2 cosmetic iteme, ki se jim sigurno že kdaj equipal v igri.

Jeff Tezos je izjavil:

Nekako se zdi kot to, kar se je zgodilo z video distributerji. Namesto, da bi začeli vlagati v nov sistem, so vztrajali pri svojem. Kdo si danes še sposoja videokasete za filme? Nihče. Podobno se bo zgodilo tudi z gamingom. Adopt ali pa dovoli, da te pač povozi čas.

Da ne rečem kakšen bi bil revenue, če bi dovolil "prost" market z nftji in si vzel nekaj % provizije na vsak trejd.

Razlika je, da NFT v gaming ne prinaša nič novega. Zakaj bi jemali procente pri NFTjih, če pa že vzamejo procente na Steam marketu, ki dela isto (ampak veliko manj potratno, brez scamov in pod njihovo kontrolo)?
Edini razlog, da neka igra ima NFT je hype in upanje na hiter zaslužek. To je tako kot so vsi probal launchat ICO za svoj produkt ali firmo. 1 leto kasneje se pa o tem skoraj ni več slišalo...


Diablo 3 je imel auction house. V čem bi bili NFTji boljši od tega?
Pa ta auction house so potem ukinil, ker je škodoval gameplayu in ga igralci niso marali...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

Jeff Tezos ::

ahac je izjavil:

Aggressor je izjavil:

Samo a ni fora itemov v workshopu v tem, da se jih samo kupi, ne pa tudi preprodaja po tistem, ko so enkrat v igri? A obstaja na Steamu (po tej prepovedi) kakšen špil, kjer lahko igralec item v svoji posesti (torej, v sami igri) proda skozi Steam platformo nekomu drugemu? Ker to je (med drugim) fora NFTjev.


Ni nujno. Itemi ti dropajo in jih lahko prodaš. Mislim, da bi developerji lahko dovolil, da prodaš tudi iteme, ki si jih prej že uporabljal.
Ampak to je malo brezveze iz gameplay stališča, ker igra mora imet način, da prideš do itema brez plačila. Če bi lahko vse prodal, bi bil market takoj zasut z worthless itemi. Zato večina iger to nekako omeji.

edit: Če zdaj pogledam na market, vidim, da bi lahko prodal Team Fortress 2 cosmetic iteme, ki se jim sigurno že kdaj equipal v igri.

Jeff Tezos je izjavil:

Nekako se zdi kot to, kar se je zgodilo z video distributerji. Namesto, da bi začeli vlagati v nov sistem, so vztrajali pri svojem. Kdo si danes še sposoja videokasete za filme? Nihče. Podobno se bo zgodilo tudi z gamingom. Adopt ali pa dovoli, da te pač povozi čas.

Da ne rečem kakšen bi bil revenue, če bi dovolil "prost" market z nftji in si vzel nekaj % provizije na vsak trejd.

Razlika je, da NFT v gaming ne prinaša nič novega. Zakaj bi jemali procente pri NFTjih, če pa že vzamejo procente na Steam marketu, ki dela isto (ampak veliko manj potratno, brez scamov in pod njihovo kontrolo)?
Edini razlog, da neka igra ima NFT je hype in upanje na hiter zaslužek. To je tako kot so vsi probal launchat ICO za svoj produkt ali firmo. 1 leto kasneje se pa o tem skoraj ni več slišalo...


Diablo 3 je imel auction house. V čem bi bili NFTji boljši od tega?
Pa ta auction house so potem ukinil, ker je škodoval gameplayu in ga igralci niso marali...


Samo ko ti to ne pustijo pa je problem. Pa ko denar, ki ga dobis od prodaje stvari nemores uporabit nikjer drugje kot v drugih steam igrah. In še kaj se zagotovo najde.

Aggressor ::

ahac je izjavil:

Razlika je, da NFT v gaming ne prinaša nič novega.


To ni res. NFTji oz. njihove blockhain platforme so automated ledgerji in jih lahko uporabiš za veliko bolj avtomatiziran in s šifriranjem zaščiten sistem kot pa nek ročno organiziran trg. Dodaj še avtomatizirano generacijo nove vsebine in maš čist novo raven digitalne imovine. Je pa res, da večina današnjih implementacij tega še ne izrablja v celoti, predvsem pa pomeni koristi na štartu predvsem za lastnike platform, ne toliko za igralce.

Glede re-sala ingame itemov pa zanimivo; moram mal poraziskovat.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Epic Games Store (strani: 1 2 3 413 14 15 16 )

Oddelek: Igre
77077745 (256) oo7
»

Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejema

Oddelek: Novice / Igre
183126 (1596) Aggressor
»

Prvi tvit Jacka Dorseya v obliki NFT prodan za skoraj tri milijone USD (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
675667 (3635) Gagatronix
»

Jack Dorsey prodaja prvi čivk

Oddelek: Novice / Kriptovalute
476358 (3186) mikhail
»

Epic Games razkrili Unreal Engine 5

Oddelek: Novice / Igre
214518 (1341) Ajnstajn`

Več podobnih tem