»

Epic spreminja pravila licenciranja za Unreal Engine, a ne za igre

Slo-Tech - Minuli mesec je splet razburila napovedana sprememba pogojev licenciranja pogona Unity, sedaj pa spremembe pripravlja še Epic za svoj Unreal Engine. To pot je pričakovati manj nasprotovanja, ker sprememba ne bo vplivala na razvijalce iger. Ti še vedno plačujejo pet odstotkov prihodkov po tem, ko zaslužijo vsaj milijon evrov. Spremembe bodo doletele druge uporabnike, denimo filme studie, proizvajalce avtomobilov in podobno.

V Epic Games, kjer so minuli teden odslovili 900 zaposlenih, zagotavljajo, da tudi novi pogoji ne bodo ekscesno dragi. Cenovna struktura bo podobna kot pri konkurenci, denimo Mayi ali Photoshopu. Razlog za spremembe pa so finančne težave, ki so se začele zgrinjati nad Epic Games pred dobrima dvema mesecema. Doslej je Epic Games velik del svojih prihodkov dobival od Fortnita, a so ti sedaj nekoliko pojenjali.

Nov cenovni model prinaša podoben način kot tako osovražena novost v Unityju. Tudi Epic bo zaračunaval glede na število kopij (per-seat licensing plan), o...

4 komentarji

Unity močno razburil s spremembo načina licenciranja

vir: Unity
Slo-Tech - Pri Unityju so se odločili korenito spremeniti način licenciranja istoimenskega grafičnega pogona, in sicer v smeri dajatve na število namestitev igre. Odločitev je povzročila enega največjih hudournikov gneva v zgodovini igričarske industrije.

Tako za večje kot manjše razvijalce iger je zelo elegantno, če se jim ni treba ukvarjati z razvojem lastnega grafičnega pogona za igre, temveč lahko od drugod licencirajo spodobno rešitev. Na tržišču v tem oziru še vedno v glavnem vlada dvoboj med dvema izdelkoma, Epicovim Unrealom in pa Unityjem. Slednji je od svojih začetkov nosil sloves priljudnosti za neodvisne studije, katerim je ponujal prilagodljive in hvaležne načine licenciranja, tako z razmeroma nizkim vstopnim pragom kakor odsotnostjo dajatev na količino prodanih izvodov igre pri cenejših vrstah licenc. Takšno politiko je na štartu odločno nadaljeval tudi John Riccitiello, nekdanji direktor Electronic Artsa, ki je na vrh Unityja stopil leta 2014. In dolgo je pristop dobro...

69 komentarjev

Epic kupil Bandcamp

Epic Games - Sezona nakupov v igričarski industriji ne pojenja: tokrat so pri Epic Games kupili glasbeno platformo Bandcamp.

Medtem ko večina prevzemov v igričarski industriji zajema razvojne studije, kot so bili nedavno Bungie, Zynga in Activision Blizzard, pa nekatera podjetja gledajo precej širše. Med njimi Epic Games, kjer poleg razvpitega Fortnita vzdržujejo še najbolj razširjen grafični pogon v industriji, Unreal Engine, in v zadnjih letih tudi tržnico Epic Games Store, ki jo skušajo na vsak način napraviti konkurečno Steamu. Med težje oprijemljivimi so njihovi načrti glede metaverzuma, kjer se opirajo na pričakovanje, da bo Unreal Engine tvoril jedro razvoja tamkajšnjih virtualnih prostorov, obenem pa s Fortnitom eksperimentirajo tudi pri sami implementaciji, na primer s prirejanjem koncertnih dogodkov. Bržkone gre v to smer tudi nakup Bandcampa, ki so ga pohrustali pred nekaj dnevi.

Bandcamp je namreč novodobna glasbena tržnica s pripojenimi dodatnimi storitvami, kot je na primer...

0 komentarjev

Steam prepovedal blockchain igre, Epic jih sprejema

Axie Infinity

GamesIndustry.biz - V kanec nenavadni odločitvi so pri Valvu enoznačno s svoje trgovine vrgli vse igre, ki kakorkoli vključujejo tehnologijo blockchain in s tem povezane NFTje. V Epic Games so bolj spravljivi in pravijo, da takšnih iger na svojem Game Storu zaenkrat še ne bodo prepovedali.

Nezamenljivi kriptožetoni NFT so brez dvoma magična beseda tega leta in čeprav je področje poleti že doživelo prvi trenutek streznitve glede na povsem podivjano pomlad, se tako tehnologija kot dejavnost sama še vedno nezadržno razvijata, pri čemer so pomemben segment tudi igre. Naša prva asociacija v tem oziru so običajno zbirateljske igrice, kot so CryptoKitties in podobna šara, toda v resnici je razvoj že precej dlje. Letos je bilo že lansiranih več naslovov, ki dejansko premorejo pošten igralni sistem in veriženje blokov, oziroma NFTje, vdelujejo na veliko globlji ravni od golega zbirateljstva ter preprodaje. Axie Infinity je tako na primer klon spopadov s pokemoni, kjer pa igralec za nagrado ob zmagah prejme...

18 komentarjev

PS5 prispe nekaj dni za novimi xboxi

Playstation - Včeraj smo dočakali še zadnje poglavje v letošnji sagi skrbnega doziranja podatkov o naslednji generaciji konzol, saj so pri Sonyju razkrili še ceno in datume prihoda Playstationa 5. K nam prispe 19. novembra, teden dni za Ameriko, in sicer v standardni različici za petsto evrov ter digitalni za stotaka manj.

Pred tednom dni so v Microsoftu japonskemu tekmecu pripravili precej grdo presenečenje, v obliki Xboxa Series S, ki nosi cenovno nalepko zgolj tristotih evrov, v zameno za nekaj slabše zmogljivosti od standardne inačice. Oči so bile zato uprte v Sonyjev zadnji napovedni dogodek pred izidom Playstationa 5, na katerem smo naposled izvedeli še zadnje poglavitne podrobnosti, medtem ko podatke o strojni notranjosti poznamo že od prej. PS5 bodo najprej videli v severni Ameriki, na Japonskem, v Avstraliji in Novi Zelandiji ter Južni Koreji, in sicer 12. novembra. Teden dni zatem dospe še drugam po svetu, tudi v Evropo. Osnovna inačica bo stala petsto evrov, digitalna - brez...

31 komentarjev

Epic Games ostal brez razvijalskega računa v App Storu

vir: 9to5Mac

vir: Reuters
Reuters -
Sodna in siceršnja vojna med založnikom Fortnita, Epic Games in Applom, ponudnikom ključne tržnice z aplikacijami, se nadaljuje. Spomnimo, gre za spor okoli provizij pri nakupih v aplikacijah in nasploh za očitke o Applovem monopolzimu, ki se je razplamtel, ko je Epic v Fortnitu omogočil neposredne nakupe, ki so obšli plačilo sicer običajne, 30 % Applove provizije. Ameriško zvezno sodišče je prejšnji ponedeljek odločilo, da lahko Apple Epicu v času do razrešitve protikonkurenčne tožbe prepreči ponujanje svojih naslovov v App Storu. Ne sme pa tega storiti ko gre za Unreal engine, programsko orodje, ki ga uporabljajo številni razvijalci.

Predstavniki Appla so zdaj sporočili, da so Epicu ukinili razvijalski račun. Ukrep sicer ne bo prizadel Unreal engina, tega namreč tam upravljajo z ločenega računa. Si bo pa odslej nemogoče prenesti Epicove igre, ob priljubljenem Fortnitu denimo še kak Infinity Blade, predvsem pa bo onemogočeno prejemanje popravkov in nadgradenj ter opravljanje...

64 komentarjev

Spor med Epic Games in Applom se zaostruje

Slo-Tech - Ravsanje med Epic Games in Applom zaradi spora okoli višine davka v App Storu se je prelevilo v žolčen pravni dvoboj. Apple je za talca vzel Unreal Engine in skuša blokirati njegov razvoj na svojih napravah, kar pa je nato sprožilo podporo Microsofta Epicu.

Pred dvema tednoma je prišlo do enega bolj monumentalnih trkov med tehnološkimi velikani, ko je igričarska firma Epic Games na populističen način sprožila spor z Applom in Googlom, vse zaradi njunega 30-odstotnega davka, ki ga od transakcij pobirata na svojih nalinijskih trgovinah App Store in Google Play. V Epicu so dogodke izzvali tako, da so za svojo priljubljeno igro Fortnite dostavili posodobitev, ki omogoča mikroplačevanje mimo trgovin in s tem pravil, kar je najprej sprožilo blokado igre na eni strani in nato še tožbo na strani Epica. Kako se bo Timu Sweeneyju in druščini tvegano igračkanje izšlo, je v veliki meri odvisno od tega, koliko drugih podjetij in pa politikov bodo uspeli pridobiti na svojo stran - gotovo pa si...

200 komentarjev

Epic Games v čelnem spopadu z Applom in Googlom

Ars Technica - V četrtek je Apple zaradi nespoštovanja pravil s svoje trgovine Apple Store umaknil igro Fortnite, nekaj ur zatem pa mu je z enakim ukrepom sledil še Google. Epic Games, snovalci Fortnita, so imeli odgovor že skrbno pripravljen, saj so proti velikanoma takoj sprožili tožbo, ki jo obenem spremlja še nenavadno bizarna medijska kampanja.

Kdor je letos poleti pričakoval kisle kumarice, se je uštel, kajti Epic Games so se z Applom in Googlom zapletli v spor, ki je navzven morda videti kot banalno podjetniško izsiljevanje, a lahko vendarle daljnosežno odloča o naravi delovanja online trgovin tehnoloških velikanov. Vse se je pričelo v četrtek popoldne, ko so v Epic Games lansirali novo posodobitev za svoj igričarski fenomen Fortnite. Specialnost "Mega Dropa" je v spremembi mikronakupovanja vsebine v igri, saj so uporabniki po novem dobili možnost nakupa neposredno od Epica, se pravi mimo trgovin Apple Store ali Google Play, ki si od vsake transakcije vzameta 30 odstotkov, nad čimer v...

255 komentarjev

Epic Games razkrili Unreal Engine 5

Slo-Tech - Epic Games so z navdušujočo video predstavitvijo odgrnili tančico s pete generacije grafičnega pogona Unreal Engine. UE5 predvidoma prispe konec prihodnjega leta in po videnem sodeč resnično pomeni generacijski preskok, ki ga bo mogoče izkusiti tudi na prihodnji generaciji konzol, saj naj bi omenjena prezentacija v realnem času tekla na Playstationu 5.

Epic Games so te dni še najbolj razvpiti po Fortnitu in svoji igričarski trgovini, toda jedro njihovega doprinosa industriji še vedno tvori grafični pogon Unreal Engine, ki z Unityjem sestavlja dvojico trenutno najbolj razširjenih. Najava naslednje, pete generacije pogona, je zato hudo pomembna reč, še posebno v luči dejstva, da prihaja skladno z nastopom nove generacije konzol in bo tako nosila stereotipno imenovani "next-gen" videz prihodnjih iger. Pred meseci je Microsoft z napovedjo DirectXa 12 Ultimate dal vedeti, da se lahko v grafičnem smislu kmalu nadejamo vznemirljivih kvalitativnih preskokov ... toda Epicovo razkritje je...

21 komentarjev

Epic Games zagnal lastno spletno trgovino

Slo-Tech - Igričarski studio in založnik Epic Games je pognal Epic Games Store, spletno trgovinico za igre, s katero se želi odprto zoperstaviti Steamu.

Nalinijska trgovina Steam ima sicer vse več vidnih tekmecev, kot sta GOG.com in Itch.io, a še vedno zelo trdno sedi na prestolu med igričarskimi tržnicami. Zdaj se je pojavil še en izzivalec, nihče drug kot Epic Games, ki ga mularija pozna po Fortnitu, tisti malo starejši pa po Unrealu in Gears of War. Očitno je nesluten in čisto divji uspeh Fortnita dvignil apetite v firmi, zaradi česar so se odločili nove milijone dolarjev vložiti v trgovanje. Pri tem povsem odkrito hodijo v zelje Steamu, saj je poglavitna prednost njihove trgovine, ki jo izpostavljajo, ta, da od razvijalcev iger zahtevajo zgolj dvanajst odstotkov prometa, v nasprotju s...

22 komentarjev

Unreal Engine 3 postaja še cenejši

Prizor iz igre The Ball, ene izmed neodvisnih uspešnic, izdelanih z UDK-jem

vir: Ars Technica
Ars Technica - Unreal Engine 3, osnova za igre, kot so Unreal Tournament 3, triologiji Gears of Wars in Mass Effect, serija BioShock, itd., je že dobro leto dni odlična izbira za garažne razvijalce ter študente. Epic Games, razvijalec pogona, je namreč oktobra 2009 izdal razvojni paket Unreal Development Kit, v katerem je mogoče brezplačno razvijati igre, s katerimi razvijalci nimajo namena služiti denarja. Preskok z nekomercialnih na komercialne projekte je preprost, saj je za začetek potrebno poravnati le enkratni licenčni znesek v višini $99, kar avtorji storijo, ko je razvit projekt prispe na tržišče.

Do nedavnega je bila to za razvijalce edina licenčnina, dokler z igro niso zaslužili $5.000, od koder naprej so morali nato Epic Games plačevati dodatnih 25 % od...

16 komentarjev

Unreal Engine 3 podpira 3D

HotHardware - nVidia na vzpon 3D tehnologije prikaza slike stavi veliko, podobno kot na uporabo grafičnih jeder za izračun podatkov. S podporo prikaza 3D Vision v pogonu Unreal 3 so nedvomno dobili močnega zaveznika, saj pogon že uporablja nekaj novejših popularnejših iger (npr. seriji Gears of War in Mass Effect, Bioshock 2 ter Batman: Arkham Asylum) ter tudi starejše igre, kot je Unreal Tournament 3 iz leta 2007. V letu 2010 se bo nabor iger, zgrajenih okrog Unreal Engine 3, seveda še nekoliko razširil in potencialno pripeljal 3D Vision k še večji publiki. Prav vse igre na Unreal Engine 3, že izdane oz. še v delu, bodo namreč dobile podporo za tro-dimenzionalni prikaz slike....

26 komentarjev

Unreal Engine 3 na iPhone in iPod Touch

vir: AnandTech
AnandTech - Kljub večinoma neoptimiziranim in hroščatim predelavam iger za računalnike, prvotno namenjene konzolam, imamo igralci na osebnih računalnikih še vedno nekatere bisere, kjer razvijalci svoje pogone dejansko dodelajo in omogočijo gladko igranje na širokem spektru konfiguracij. Mednje spadata npr. Valve (s svojim Source pogonom) ter Epic Games, ki stoji za Unreal Engine, trenutno v različici 3. Fleksibilnost slednjega dobro pokaže dejstvo, da je razvijalcem pogon uspelo v delovanje spraviti celo na iPhone 3GS in iPod Touch 3. generacije.



Pogon, ki za delovanje zahteva OpenGL ES 2.0, je zaenkrat zgolj tehnološka demonstracija, ki uporablja nekoliko predelano mapo iz Unreal Tournament. Ubijanje enega sovražnika, ki se nato...

13 komentarjev