»

ARM najavil arhitekturi Neoverse V2 in E2

vir: ARM
ARM - V Armu so v razmeroma površinski najavi zaokrožili drugo generacijo platform za oblačno računalništvo Neoverse, in sicer z arhitekturama V2 ter E2.

Pred slabimi štirimi leti so pri Armu odšli zmešat štrene Intelu in AMDju še na strežniškem oziroma superračunalniškem področju in lansirali platformo Neoverse z namenskimi arhitekturami za obdelavo velikih količin podatkov ter strojno učenje. Sestavljajo jo tri veje: V je usmerjena v surovo zmogljivost; N v učinkovitost na vat ter prilagodljivost; linija E pa vsebuje manjše procesorje za naprave na robu (edge computing). Na opisani osnovi smo že videli več uspešnih rešitev, kot sta Amazonova družina procesorjev Graviton in pa Ampere Altra, kmalu pa utegnemo dobiti tudi zmogljive izdelke iz Nvidie. Arhitektura N ostali dve malo prehiteva, zato smo predstavitev N2 videli že lansko pomlad, sedaj pa so v podjetju predstavili še drugo generacijo arhitektur V in E.

Poglavitna novost je prehod na ukazni zbir Armv9 in s tem povezane...

2 komentarja

Naslednji Exynos res nosi RDNA2 grafično arhitekturo

Samsung - V Samsungu so po tednih govoric le naznanili sistemski čip za pametne telefone Exynos 2200, katerega grafični del je zasnovan na AMDjevi arhitekturi RDNA2. Toda bistvenih podrobnosti še niso razkrili.

Samsung je imel za 11. januar napovedano tiskovno konferenco s predstavitvijo prihajajočega sistemskega čipa za pametne telefone Exynos 2200, ki pa so jo na licu mesta odpovedali, oziroma prestavili na februar, ob najavo novih telefonov Galaxy S22, ki naj bi sicer prispeli v drugem tednu meseca. Razloga za nenadno odpoved predstavitve niso podali, so pa čipu vendarle odmerili nekaj prostora pred dnevi, in sicer v precej površinski objavi. Procesorsko je zasnovan na zadnji različici Armove arhitekture, ARMv9, in je torej v osrednjem delu zelo podoben Qualcommovemu Snapdragonu 8 Gen 1: eno jedro je Cortex-X2, tri so Cortex-710 in štiri Cortex-510, medtem ko 5G modem podpira milimetrske valove.

Posebnost pa je grafični del čipa, Xclipse 920 - ker je zasnovan na AMDjevi arhitekturi...

5 komentarjev

CD Projekt Red žrtev izsiljevalskega napada

Slo-Tech - V torek so iz poljskega igričarskega studia CD Projekt Red sporočili, da so bili žrtve ransomware napada, v katerem so jo zlikovci obenem pobrisali z zajetno malho podatkov, med drugim izvorno kodo Cyberpunka 2077, Witcherja 3 in Gwenta. Informacije kažejo, da so jo skušali tudi prodati na črnem trgu, a še ni jasno, ali jim je to v resnici uspelo.

Napredni izsiljevalski napadi dandanes ne vključujejo več zgolj igračkanja z virusi, temveč gre za polnopravne hekerske vdore, kjer malopridneži podatke najprej ukradejo, nato pa jih pri žrtvi še zašifrirajo. Tako si omogočijo dvojni način izsiljevanja: z ohromitvijo dela žrtve in za nameček še z grožnjo, da bodo ukradene podatke razkrili ali preprodali. Kako to poteka v praksi, so pretekli teden izkusili pri znani poljski hiši za razvijanje iger, CD Projekt Red. V torek so sporočili, da so bili žrtve takšnega napada, v katerem so kriminalci ukradli kup poslovnih podatkov, toda najbolj je zabolela pobegla izvorna koda iger Cyberpunk...

14 komentarjev

AMD najavil Radeone RX 6000

vir: AMD
AMD - Po tednih draženja in ugibanj smo dočakali še zadnje poglavje letošnjega troboja med rdečimi, modrimi in zelenimi: AMDjevo uradno najavo prvih grafičnih kartic na osnovi arhitekture RDNA2. Trojico izdelkov sestavljajo Radeoni RX 6800, RX 6800XT in RX 6900 XT.

Nvidia je z jesenskim lansiranjem Geforcov RTX 30 ljubiteljem računalniške grafike pošteno dvignila apetite in AMD je bil pred zahtevno nalogo, da se tej ponudbi ustrezno postavi po robu, saj že nekaj let caplja za konkurenco. Toda Lisa Su in druščina se očitno izziva niso ustrašili, kajti AMDjeva predstavitev (krajši video povzetek) je izzvenela v podobi grafov, kjer si najnovejši Radeoni in Geforci uravnoteženo izmenjujejo udarce. Razkrite so bile tri kartice z vrha ponudbe: Radeon RX 6800 XT, ki bo s ceno 650 evrov predstavljal neposredno konkurenco Geforcu RTX 3080; njegova malo počasnejša inačica RX 6800 za slabih 600 eur, ki se bo spopadal z RTX 3070; in pa Radeon RX 6900 XT za tisočaka, s katerim se želijo vsaj na...

52 komentarjev

Microsoft je predstavil DirectX 12 Ultimate

Slo-Tech - Pri Microsoftu so predstavili novo inačico programskega vmesnika za grafiko DirectX 12, ki so jo modno poimenovali Ultimate. Znaten del novosti pravzaprav že poznamo, toda dogodek je pomemben tudi z vidika, da vzpostavlja celovit standard za razvijanje iger na Xboxu Series X.

V okviru nesojenega GDCja bi morala potekati tudi predstavitev nove inačice Microsoftovega grafičnega APIja DirectX 12, a so zaradi prestavitve krovne prireditve vse skupaj izvedli na spletu. Gre v bistvu za prvo deklarirano diskretno inačico dvanajstice po tem, ko so jo pred petimi leti splovili, kajti njene podizvedenke prihajajo rahlo drugače kot tiste prejšnjih generacij, ki smo jih bili vajeni dobivati pod decimalkami. DX12 novosti dobiva bolj zvezno, v paketih funkcij na mestoma zelo različnih razvojnih stopnjah, in od grafičnih kartic ne terja tako brezpogojnega upoštevanja standardov kot poprej, saj lahko GPUji iz APIja bolj dinamično poberejo tiste zmogljivosti, ki jih podpirajo. Najnovejša verzija...

13 komentarjev

Pogled v drobovje naslednjega Xboxa

Xbox News - Po seriji mini predstavitev so se pri Microsoftu naposled izprsili in pokazali vse strojne podrobnosti Xboxa Series X. Med rečmi in funkcijami, ki jih doslej še nismo poznali, izstopajo samosvoj format razširljive shrambe podatkov, nenavadna pomnilniška struktura in samodejen HDR prikaz za nazaj združljive igre.

V Microsoftu so nas od decembra dalje dražili z objavicami, ki so postopoma odstirale tančico z njihove naslednje konzole, ki prispe konec leta. Zdaj so naposled končali s sramežljivostjo in v sodelovanju z Eurogamerjevim laboratorijem Digital Foundry natančno pokazali, kako bo Xbox Series X sestavljen. CPU bo arhitekture Zen 2, z osmimi jedri, oziroma šestnajstimi nitmi. Zanimiva sta dva režima delovanja: v tistem brez hyperthreadinga bo procesor tiktakal na 3,8 GHz, medtem ko bo z vključeno dvonitnostjo na jedro frekvenca 3,6 gigaherca. Inženirji pravijo, da bo zaklenjena in se ne bo prilagajala bremenu, kar zna imeti posledice za električno porabo. GPU, na arhitekturi...

35 komentarjev

Naslednji Xbox bo imel GPU z dvanajstimi teraflopi

Xbox News - Pri Microsoftu so razkrili še nekaj več podatkov o svoji naslednji konzoli, Xbox Series X. Grafični del čipa z močjo dvanajstih teraflopov bo v resnici napravljen na arhitekturi RDNA 2 in poznal strojni raytracing ter variable rate shading. Zanimiva je napovedana zmogljivost korenitega prilagajanja igre strojni zmogljivosti modela konzole, na kateri jo bomo poganjali.

V času, ko se najave z odrov velikih prireditev vse bolj selijo na splet, nam tako Sony kot Microsoft podrobnosti o naslednji generaciji igralnih konzol dostavljata po kapljicah. Po tem, ko so v Redmondu decembra pokazali naziv in podobo prihodnjega Xboxa, so zdaj še okvirno zarisali njegove zmogljivosti. Xbox Series X bo imel CPU s štirikratno močjo tistega v Xbox One, medtem ko bo GPU z dvanajstimi teraflopi osem- do devetkrat hitrejši, oziroma dvakrat hitrejši od tistega v Xbox One X. Potrjena je AMDjeva arhitektura RDNA 2, se pravi Navi druge generacije, skupaj z več tehnologijami, ki smo jih tudi že slutili....

63 komentarjev

Project Scarlett je ... Xbox Series X

Xbox News - Na dogodku The Game Awards 2019 je Microsoft razkril končno podobo in naziv naslednje v nizu konzol Xbox, ki se bo imenovala Xbox Series X ter imela za obtelevizno igričarsko škatlo neznačilno stolpičasto ohišje. V točnejše tehnične podrobnosti se prisotni še vedno niso spuščali, so pa pokazali prenovljeni kontroler in obljubili združljivost iger za nazaj, vse do prvega Xboxa.

Poleti so na sejmu E3 pri Microsoftu podražili z naslednikom Xboxa One, ki je imel takrat še delovno ime Project Scarlett. Naveza AMDjevih centralnega in grafičnega procesorja ter SSDja naj bi poskrbela za štirikrat zmogljivejšo napravo od tistih iz obstoječe generacije konzol in poganjala igre na ločljivosti 4K. Koliko te navedbe držijo, bomo zagotovo vedeli šele ob izidu okoli božiča prihodnje leto, vemo pa po novem, kako se bo prihodnja iks-škatla imenovala in izgledala.

Na šovu The Game Awards 2019 je Phil Spencer odgrnil tančico z Xboxa Series X, kar je brez dvoma naziv, ki bo še nekaj časa razdvajal,...

17 komentarjev

Nova Microsoftova konzola Xbox One X prihaja 7. novembra

The Verge - Prihajajoča Microsoftova konzola, ki smo jo doslej poznali le pod kodnim imenom Project Scorpio, se bo imenovala Xbox One X in bo naprodaj od 7. novembra. Glavni značilnosti sta poganjanje iger v ločljivosti 4K z vsaj 60 sličicami na sekundo ter cena 500 dolarjev, so povedali na sejmu E3. To je 100 dolarjev več kot Playstation 4 Pro, torej bi moral Microsoft v zameno za to razliko ponuditi več. Še zlasti, če bo Sony svoj Playstation v prihodnjih dneh res pocenil, o čemer se špekulira.

In kaj bo ponudil? Grafični procesor s frekvenco 1,17 GHz bo zmogel 6 teraflops. Imel bo 12 GB pomnilnika GDDR5 s prepustnostjo 326 GB/s, a bo za igre na voljo 8 GB, preostanek pa bo porabil operacijski sistem. S tem bo po grafični moči zmogljivejši celo od AMD-jevega RX 480...

31 komentarjev

Bo Xbox One emuliral Xbox 360?

Je 'združitev' kupčka v le spodnjo škatlo prihodnost ali le pobožne želje?

vir: Ars Technica
Ars Technica - Z vsako generacijo novih konzol je mogoče slišati tarnanje, da igre s stare generacije niso več podprte. To je razumljivo, če imajo igralci obsežno zbirko, sploh fizičnih medijev, a je nepodpora tudi povsem logična, če pogledamo arhitekture, na katerih tečejo posamezne generacije konzol. Sonyjeva PlayStation 1 in 2 sta bila sicer med seboj združljiva, medtem ko je igre za PS2 PlayStation 3 podpiral le v prvih izdajah. Slednje je bilo mogoče zahvaljujoč dodatnemu čipu, ki je bil pravzaprav miniaturen PS2. V primerjavi s prejšnjo generacijo PS4 namesto kompleksne arhitekture Cell iz PS3 uporablja AMD-jeve čipe, osnovane na x86. Xbox One ima zelo podoben čip, kjer je predhodnik, Xbox 360, porabljal trojedrni procesor,...

19 komentarjev

Druga generacija Kinecta za osebne računalnike prihaja

Praktično enak, kot za Xbox One

vir: X-Bit Labs
X-Bit Labs - Zmogljivosti Kinecta ter njihovo izkoriščanje v zanimivih projektih so precej dobro znane, za kar je odgovoren predvsem uradni strojni paket s programsko podporo, ki je omogočil priklop na osebne računalnike z Windows. Z Xbox One je Microsoft predstavil še zmogljivejši Kinect, ki ima višjo ločljivost tako običajne (namesto 640 x 480 pik tokrat kar 1920 x 1080) kot IR kamere, skupaj s širšim kotom zajema, za kar poskrbi optični sistem kamere. Posledično je sposoben zaznati osebe, ki so bližje (oddaljenost mora biti vsaj en meter v primerjavi z dvema metroma predhodnika), zmogljivejši procesor pa lahko sledi premikanju do šestim osebam hkrati, sledi do 25 sklepom posamezne osebe, prepoznava obrazno mimiko, zaznava utrip, bistveno boljše je zaznavanje govora,...

9 komentarjev

Tretja generacija Xboxa je... One?!

vir: The Verge
The Verge - Microsoft je kot naslednika Xboxa in Xbox 360 predstavil Xbox One. Ime je daleč od pričakovanega, saj se je pričakovalo neko nadaljevanje iz prejšnje generacije - večinoma se je v medijih, seveda napak, govorilo o Xbox 720, omenjen je bil tudi Xbox Infinity, oboje pa je daleč od Xbox One. A ime postane neprimerno bolj smiselno, ko upoštevamo vse, kar bo novi Xbox znal in počel v dnevni sobi. Pri Microsoftu so se namreč odločili, da to ne bo več zgolj ena izmed igralnih konzol, temveč bo tretja generacija njihove igralne konzole ključni element avdio-video opreme najbolj družabne sobe v stanovanju.

Sama konzola ima umirjen, celo škatlast izgled, kar spet postane bolj smiselno, ko vzamemo v zakup pričakovano vlogo. Žene oz. prijateljice nimajo pretirane želje gledati neke kričeče, barvaste škatle, zato je takšna oblika...

120 komentarjev