»

Človek spet premagal računalnik v igri go, ampak ...

Ars Technica - Že pred sedmimi leti se je zdelo, da je konec. Nekdanji svetovni prvak Lee Sedol v igri go je s 4:1 izgubil proti računalniku, s čimer je še v eni igri padla človeška premoč. Ko je tri leta pozneje neuspešno poizkusil vnovič, je resignirano ugotovil, da se umetne inteligence ne da premagati. A morda se jo da pretentati.

Ko umetna inteligenca želi premagati človeka, ji je povsem vseeno, kako to stori. Če pri igranju številnih iger ugotovi, da se kakovost človeške igre po sto potezah zmanjša, ker se ljudje utrudijo, se bo naučila izkoriščati to dejstvo. Podobno je storil Kellin Pelrine, ki je premagal enega izmed najboljših programov za igranje goja KataGo. Pelrine je predhodno ugotovil, da ima KataGo slepe pege in določenih taktik ne razume. To mu je v resnici povedala računalniška analiza, a ko je taktiko usvojil, jo je uporabil brez pomoči. In nato je igral proti KataGoju, ki je izgubil s 14:1.

Kako premagati KataGo, je ugotovila druga umetna inteligenca, ki jo je pripravilo...

7 komentarjev

MIT ustanavlja fakulteto za umetno inteligenco

vir: Wikipedia
New York Times - Ugledna ameriška zasebna raziskovalna univerza, Massachusetts Institute of Technology, se želi z milijardo dolarjev vredno naložbo uvrstiti med kalilce bodočih poznavalcev umetne inteligence (AI). Področje se namreč že vse od svojega razmaha pred kakimi desetimi leti, ko so dovolj zmogljivi računalniki postali širše dostopni, sooča s pomanjkanjem ustreznega kadra.

Kot je povedal predsednik MIT, Rafael Reif, v novi ustanovi ne bo šlo zgolj za pridobivanje znanja s področja AI, pač pa bo fakulteta iskala predvsem "dvojezične talente za prihodnost". S čimer je meril na študente naravoslovnih in družboslovnih znanosti, ki bodo svoje področje znali povezovati s strojnim učenjem. Poleg tega bodo del učnega procesa namenili tudi etičnim vidikom...

35 komentarjev

Google pokazal nevronske mreže, ki vidijo za vogal

Slo-Tech - Googlova enota DeepMind, ki je bila nekdaj svoje podjetje, pa jo je Google pametno kupil, je pokazala še eno sposobnost svojih nevronskih mrež. Razvili so sistem nevronskih mrež, ki sta sposobni iz le nekaj dvodimenzionalnih posnetkov izluščiti resnično prostorsko postavitev predmetov in jih potem izrisati iz poljubnega zornega kota. Težav jima ne delajo niti osvetlitev, senčenje, prekrivanje in drugi vizualni učinki.

Gre za sposobnost, ki se je ljudje priučimo izkušnjami in jo načeloma obvladamo tako dobro, da niti ne razmišljamo o njej. Če vidimo mizo pred steno, predpostavljamo, da je tudi stena, ki je zaradi mize ne vidimo, enake oblike in barve kot preostanek. Če vidimo fotografijo mize, si kar dobro predstavljamo, kako stoji v prostoru. Tudi če je na fotografiji ena noga zakrita, bomo intuitivno vedeli, kje stoji. Z malo vaje si...

3 komentarji

AlphaGo Zero se uči brez človeškega zgleda

Slo-Tech - Ko je AlphaGo lani in letos rutinsko premagoval najboljše igralce goja na svetu, smo se lahko tolažili z dejstvom, da smo ga goja naučili igrati ljudje. AlphaGo je resda premagal najboljšega igralca na svetu, celotno internetno skupnost in korejskega prvaka, toda igre se je naučil z analizo tisočih odigranih partij med najboljšimi človeškimi igralci, potem pa je seveda svoje mojstrstvo izpilil z lastnim preračunavanjem in učenjem. Sedaj je Googlova podružnica DeepMind pokazala, da je za AlphaGo človeštvo povsem nepotrebno. Nova verzija AlphaGo Zero se je goja naučila sama, ne da bi sploh kdaj videla potek kakšne igre.

AlphaGo Zero
je dobil samo pravila igre, potem pa se je igranja učil sam, tako da je igral sam proti sebi. Rezultati so osupljivi, saj je AlphaGo Zero v treh dneh iz popolnega začetnika napredoval do...

231 komentarjev

Boksarski dvoboj leta z zamudo zaradi težav s spletnim prenosom

Slo-Tech - Danes zgodaj zjutraj se je v Las Vegasu odvijal boksarski dvoboj leta, v katerem sta se pomerila Floyd Mayweather in Conor McGregor. Na dogodku se je obrnilo veliko denarja, kdor si ga je želel ogledati, pa je moral globoko seči v žep. Ogled pred televizije ali interneta je bil namreč v ZDA mogoč le s plačilom (pay-per-view) 100 dolarjev, skupno pa naj bi zbrali več kot milijardo dolarjev. Naval je bil tako velik, da ga strežniki niso zmogli, zato si številni kupci niso mogli ogledati dvoboja. Ta se je prav zaradi tehničnih težav s streamingom začel z enourno zamudo. To je eden največjih tehničnih spodrsljajev na velikih športnih dogodkih.

Da je za ogled dvoboja prek spleta vladalo veliko zanimanje, je bilo jasno že pred dvobojem. Več deset spletnih strani,...

35 komentarjev

Zadnja priložnost za človeštvo v goju

Slo-Tech - Na Kitajskem se bo 23. maja začelo tridnevno tekmovanje v goju, kjer bo imelo človeštvo zadnjo priložnost, da premaga umetno inteligenco. Proti trenutno najboljšem stroju za igranje goja DeepMindovem AlphaGoju bo namreč zaigral na svetovni lestvici vodeči igralec Ke Jie. Srečanje bo potekalo v starodavnem kitajskem mestu Wuzhen.

Poleg obračuna med Ke Jiejem in AlphaGojem, ki bosta igrala tri partije, bomo gledali še dva zanimiva dvoboja. Zanimivi bodo dvoboji Pair Go, v katerih si bodo nasproti stali kitajski profesionalni igralci. V vsaki partiji bosta igrala dva drug proti drugem, obema pa bo pomagal AlphaGo. Partija bo potekala tako, da bo prvi igralec naredil svojo potezo, potem jo bo drugi, potem jo bo AlphaGa za...

50 komentarjev

Računalnik na svetovnem prvenstvu v goju tretji

Heise - V Osaki na Japonskem se je končalo prvo svetovno prvenstvo v goju, na katerem so sodelovali po en predstavnik Japonske, Kitajske in Južne Koreje ter umetna inteligenca v obliki programa DeepZenGo. Svetovno prvenstvo je kar posrečen izraz, ker je Japonsko zastopal Yuta Iyama, ki je sicer 9. na svetu in najboljši Japonec, Kitajsko tretji igralec sveta Mi Yuting (drugi najboljši Kitajec), Južno Korejo pa drugi igralec sveta in najboljši Korejec Park Junghwan. Oče umetne inteligence DeepZenGo je Hideki Kato, pri razvoju pa je sodeloval še Yoji Ojima. DeepZenGo je bil torej rojen na Univerzi Tokio.

Velik človeški poraz proti računalniku smo v igri go že videli, ko je DeepMindov AlphaGo s 4:1 premagal Leeja Sedola. V Osaki so...

6 komentarjev

Umetna inteligenca proti umetni inteligenci: sodelovati ali tekmovati

Slo-Tech - V življenju je mnogo situacij, ki morajo udeleženci izbrati med dvema različnima strategijama - sodelovati ali tekmovati. Optimalne taktike ni vedno enostavno izračunati in se pogosto niti ne realizira, ker je Nashevo ravnotežje drugačno. Znamenit primer je zapornikova dilema, ko policija ločena pridrži kriminalca, ki imata na izbiro svojega partnerja izdati ali ne. Kdor izda drugega, je svoboden, drugi pa gre za tri leta v zapor. Če se izdata oba, gresta oba v zapor za dve leti, če pa ne spregovori nihče, gresta oba v zapor za eno leto. Kaj pa bi v takem primeru naredila umetna inteligenca?

To so se vprašali pri Googlovem DeepMindu (znanstveni članek) in umetni inteligenci naščuvali v igranje preprostih iger, ki ugotavljajo točno to . Umetni inteligenci sta odigrali na tisoče partij in se sproti učili (deep multi-agent reinforcement learning). V...

26 komentarjev

Izgubili smo še v pokru

Slo-Tech - Na 20-dnevnem turnirju BrainsVsAI, ki je potekal v Rivers Casinoju v Pittsburghu, je človeštvo moralo priznati še eno zmago umetni inteligenci. Po več kot 120.000 odigranih partijah pokra heads-up no-limit Texas Hold'em je umetna inteligenca po imenu Libratus, ki jo je razvila Carneige Mellon University, prepričljivo premagala štiri človeške velemojstre. Podoben turnir je potekal tudi leta 2015, ko so bili ljudje še boljši od računalnika.

Toda dve leti sta dolga doba in to pot Dong Kim, Jason Les, Jimmy Chou in Daniel McAulay niso bili kos Libratusu. Ob tem je treba priznati, da je imel slednji nekaj prednosti, saj je delal dan in noč. Podnevi je igral poker, ponoči pa je preračunal igre in se učil na podlagi odigranih partij, tako da je...

56 komentarjev

Skrivnostni velemojster goja kar Googlov AlphaGo

qz.com - V zadnjih tednih sta se na internetu pojavila neznana igralca goja, ki sta imela vzdevka Magister(P) in Master(P). Njune identitete nismo poznali, smo pa dodobra spoznali njune veščine, saj sta na strežnikih Tygem in FoxGo pometala s konkurenco. Hitro so se zato začeli širiti sumi, da ne gre za človeka. Sedaj so v Googlu oziroma njegovi podružnici DeepMind razkrili, da gre v resnici za starega znanca AlphaGo v preobleki.

Spomnimo, da je AlphaGo za ogromno publicitete poskrbel lani marca, ko je s...

20 komentarjev

Še ena zmaga za umetno inteligenco: branje z ustnic

Slo-Tech - Branje z ustnic je veščina, ki se pod žarometi javnosti največkrat znajde, ko je treba ugotoviti, kaj je nek zvezdnik zabrusil sodniku ali nasprotniku. Neupravičeno, saj gre za veščino, ki jo do neke mere podzavestno obvladamo in uporabljamo vsi (zato človeka laže razumete, ko stoji pred vami, kakor pa prek telefona), a pravo mojstrstvo je sila težko doseči, zlata vredna pa je za gluhe in naglušne. Googlov DeepMind je pokazal, da je tudi pri tem računalnik že boljši od človeka.

Njihova umetna inteligenca DeepMind, ki je letos že sesula prepričanje, da je človek superioren igralec goja, se je naučila tudi brati z ustnic. Za trening je dobila 5000 ur različnih televizijskih serij, v katerih je bilo izgovorjenih 118.000...

63 komentarjev

Googlova umetna inteligenca na lov za očesnimi bolezni

Technology Review - Oddelek za umetno inteligenco DeepMind v Googlu ne igra le goja, temveč se bo lotil tudi zelo praktične naloge. V sodelovanju s kliniko za očesne bolezni Moorfields v Londonu se bo umetna inteligenca iz posnetkov očesa naučil prepoznavati bolezni oči. Petletni projekt bo zajemal posnetke oči milijona bolnikov iz Moorfieldsa, podatki pa bodo popolnoma anonimizirani.

Na številne bolezni, ki ogrožajo vid, lahko izkušen zdravnik posumi iz pregled posnetka očesa, na primer na diabetično retinopatijo (bolezen očesne mrežnice zaradi povečane koncentracije sladkorja v krvi) ali starostno degeneracijo rumene pege. DeepMind se želi z analizo milijona posnetkov naučiti prepoznavanja začetnih stadijev teh in podobnih bolezni, kar bi lahko rešilo vid več tisoč ljudem. DeepMind bo analiziral tako...

6 komentarjev

Popravni izpit za človeštvo v goju še pred koncem leta?

Slo-Tech - Ko je marca Googlov AlphaGo v kitajski strateški igri go zmlel enega najboljših človeških igralcev Leeja Sedola s 4:1, smo se praktično vsi strinjali, da je v boju z umetno inteligenco padla še ena človeška trdnjava. Toda Google očitno želi razbliniti vsakršne dvome, zato se pripravlja še en dvoboj z najboljšim človeškim igralcem goja ta hip. Lee Seedol je bil namreč na lestvici v času partije "le" četrti. To nikakor ne pomeni, da je imel AlphaGo lahkega nasprotnika, saj je Lee Sedol eden izmed najbolj znanih in uspešnih igralcev goja na svetu, nekakšen gojevski roger federer, ki pa ta hip pač ni povsem najboljši.

Trenutno najboljši na lestvici je namreč Kitajec Ke Jie, medtem ko je bil Lee Sedol vodilni med leti 2007...

10 komentarjev

Google pokazal TPU, možgane za igralcem goja

Google - Google nas je popeljal korak bliže odgovora na vprašanje, kako neki je AlphaGo letos v starodavni igri go zmlel najboljšega Zemljana Leeja Sedola. Jasno je, da je Googlov AlphaGo uporabljal strojno učenje, a to samo po sebi seveda ni dovolj. Če bi se šel strojno učenje na prenosnem računalniku, bi Lee Sedol še vedno prepričljivo zmagal. AlphaGo je imel namensko strojno opremo, in to zelo močno, je končno razkril Google.

Skrivni projekt TPU so začeli že pred leti in je letos napredoval do komercialno zanimivega izdelka. TPU pomeni tensor processing unit in pri strojnem učenju nudi za velikostni razred boljše zmogljivosti od klasičnih procesorjev pri enaki porabi energije....

4 komentarji

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Slo-Tech - Devetnajst let po zgodovinskem dvoboju med IBM-ovim računalnikom Deep Blue in svetovnim prvakom v šahu Garyju Kasparovu smo dočakali še enako veličasten trenutek v goju, ki je z vidika razvoja umetne inteligence še pomembnejši. Googlov računalnik AlphaGo je premagal svetovnega prvaka v goju Leeja Sedola s skupnim rezultatom 4:1, s čimer se bo go premaknil iz elitne skupine iger oziroma opravil, v katerih so ljudje boljši od računalnika. AlphaGo je tako postal tudi prvi računalnik, ki je dobil najvišji naziv v goju - velemojster v 9. dnevu.

Starodavna kitajska igra je pomembna zato, ker je število vseh možnih pozicij na plošči tako ogromno, da ga ne moremo niti zapisati, pa če tudi bi porabili vse atome tega vesolja, kaj šele jih preračunati....

21 komentarjev

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Slo-Tech - AlphaGo in Lee Sedol bosta sicer odigrala še dve partiji goja, a po treh prepričljivih zmagah AlphaGoja v prvih treh partijah, je dvoboj odločen. Računalnik je superioren in zmore rutinsko premagovati najboljšega človeškega igralca goja ta hip. Povedno je dejstvo, da je Lee Sedol vse tri igre na koncu predal, toliko boljši je bil AlphaGo. S tem je Googlov AlphaGo osvojil tudi milijon dolarjev vredno nagrado, ki pa jo bodo pri Googlu donirali v dobrodelne namene.

Starodavna kitajska igra go je veljala za eno zadnjih iger, kjer računalniki ne morejo konkurirati ljudem, saj je vsem možnih potez in iger tako veliko, da z golim preverjanjem kombinacij ne pridemo nikamor. Veliki mojstri večkrat poudarjajo, da je za igranje...

43 komentarjev

AlphaGo v goju proti človeškemu prvaku vodi 2:0

Slo-Tech - Morda se res ne sliši tako tendenciozno kot pristanek na Luni, a te dni lahko vsak dan ob 5.00 spremljamo, kako se piše zgodovina, ko Googlova umetna inteligenca premaguje najboljšega igralca goja. AlphaGo je tudi danes igral izvrstno in dobil tudi drugo igro proti Leeju Sedolu.

Včerajšnjo igro je AlphaGo dobil tudi zaradi nekaj napak oziroma slabše odigranih potez, kjer bi se Lee Sedol moral odzvati bolje. Na začetku igre je bil v boljšem položaju, v zadnjih 20 minutah pa je zapravil obetaven položaj in moral igro predati. Danes že od samega začetka ni bilo dvoma o zmagovalcu, saj je imel AlphaGo igro ves čas pod nadzorom. Lee je po igri povedal, da ni imel niti enkrat občutka, da bi bil v prednosti in da je osupel nad igro...

93 komentarjev

Računalnik premagal človeka v goju

Slo-Tech - Starodavna kitajska igra go je po številu možnih postavitev in potez bistveno kompleksnejša od šaha (Deep Blue je Garyja Kasparova matiral že leta 1997), zato je do nedavnega veljala za eno zadnjih trdnjav, kjer so ljudje še boljši od računalnikov. Zdi se, da nič več, saj je danes zjutraj po našem času Googlova umetna inteligenca premagala drugega najboljšega igralca goja vseh časov, Leeja Sedola. To je bila sicer šele prva partija od načrtovanih petih, zato je mogoč tudi drugačen končni rezultat.

Tekma se je odvijala v hotelu v Južni Koreji, kjer se je velemojster Lee Sedol pomeril s programom AlphaGo, ki ga je razvilo londonsko podjetje DeepMind. To podjetje je kupil Google in sedaj pod njegovim okriljem razvijajo umetno inteligenco....

61 komentarjev

Računalnik se uči z gledanjem iger in nato ustvari novo

Računalniško generirano okolje v Super Mariu

Slo-Tech - Poklic oblikovalca naj bi bil med najodpornejšimi, ko govorimo o izrinjanju poklicev zaradi robotizacije in umetne inteligence. Raziskovalci z Georgia Institute of Technology so pokazali, da to ni nujno res. Izdelali so program, ki opazuje igranje iger - bodisi videoposnetke na YouTubu ali Twitchu - in potem oblikuje nove sekcije v igri. Za demonstracijo so si izbrali klasiko iz leta 1985, originalni Super Mario Brothers.

Algoritem opazuje, kako se človeški igralci premikajo skozi igro. Pozornejši je na dele, kjer se zadržujejo dlje, saj so ti očitno bolj pomembni in so tako tudi bogatejši vir informacij o ustroju igralnega okolja. Sčasoma...

19 komentarjev

Go: človek proti računalniku 2-0

Heise - Pred desetletji so šahovski velemojstri trdili, da računalnik ne bo nikoli premagal človeka v šahu. Bilo naj bi enostavno preveč možnosti, da bi se dale vse natančno preračunati, zato naj bi imel človek intuitivno prednost. Leta 1996 je računalnik prvikrat premagal aktualnega svetovnega prvaka v kakšnih partiji, čeprav je Garry Kasparov v skupnem seštevku premagal Deep Blue s 4-2. Leta 1997 je izboljšani Deep Blue premagal Kasparova s 3½-2½. Od takrat so računalniki vsaj tako dobri šahisti kakor ljudje.

Za trši oreh pa se je izkazala azijska igra go. Čeprav so njena pravila enostavnejša od šahovskih, je za prvo potezo 361 možnosti in za vsako naslednjo ena manj. Najboljši...

125 komentarjev

Nove podrobnosti o PhysX (PPU)

X-Bit Labs - O novem kosu silicija, poimenovanem PhysX , ki bo skrbel izključno za fizikalne učinke, najprej v igrah, kasneje pa še v aplikacijah, smo že poročali. Delitev zahtevnih nalog med centralnim (CPU) in grafičnim procesorjem (GPU) je jasna že dolgo, saj si brez sodobnih GPU-jev nikakor ne moremo predstavljati kakršnega koli delovanja iger. V AGEIA-i so prepričani da tako jasna delitev dela med komponentami velja tudi za fizikalne učinke: CPU igra vlogo dirigenta, GPU rendrira sliko in jo prikazuje, fizikalni procesor (PPU) pa skrbi za gibanje telesa, vode, obleke, interakcijo z okoljem in umetno inteligenco.

PhysX bo zgrajen v 0.13 mikronski tehnologiji in bo imel nezanemarljivih 125 milijonov tranzistorjev. Kartice, ki jih bo med prvimi ponudil ASUS, bodo...

56 komentarjev

Umetna inteligenca

Slashdot - V računalništvu srečujemo tudi besedo "umetna inteligenca", ki jo največkrat srečamo v raznih igrah. Ko igramo npr. Unreal Tournament, ki naj bi bila ena izmed streljačin z najboljšo umetno inteligenco smo vsi paf, ko vidimo, kako nas kup pikslov sesuje kot za šalo. Vendar to, kar mi imenujemo umetna inteligenca je še vedno svetlobna leta daleč od prave inteligence. Ti piksli v UT, ki predstavljajo pametne nasprotnike, so še vedno liki, ki ne znajo misliti, ampak se gibljejo po vnaprej določenih poteh in izvršujejo ukaze, ki so jim jih zapovedali programerji. Sicer nisem izvedenec za UI, ampak vsaj po mojem mnenju se neka stvar smatra za inteligentno, ko se zaveda samega sebe. O umetni inteligenci si lahko preberete tudi zanimiv članek, ki ga boste našli tukaj. V njem obravnavajo projekt Cyc, ki naj bi kazal zametke inteligence, vendar so ti še vedno precej na nivoju prej omenjenih "pikslov" v UT, saj je Cyc ena velika baza podatkov, ki vsebuje ogromno pojmov in še več definicij...

3 komentarji