» »

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Slo-Tech - AlphaGo in Lee Sedol bosta sicer odigrala še dve partiji goja, a po treh prepričljivih zmagah AlphaGoja v prvih treh partijah, je dvoboj odločen. Računalnik je superioren in zmore rutinsko premagovati najboljšega človeškega igralca goja ta hip. Povedno je dejstvo, da je Lee Sedol vse tri igre na koncu predal, toliko boljši je bil AlphaGo. S tem je Googlov AlphaGo osvojil tudi milijon dolarjev vredno nagrado, ki pa jo bodo pri Googlu donirali v dobrodelne namene.

Starodavna kitajska igra go je veljala za eno zadnjih iger, kjer računalniki ne morejo konkurirati ljudem, saj je vsem možnih potez in iger tako veliko, da z golim preverjanjem kombinacij ne pridemo nikamor. Veliki mojstri večkrat poudarjajo, da je za igranje goja pomemben pregled nad ploščo, uvid in občutek, česar računalniki nimajo. Oziroma niso imeli. Britansko podjetje DeepMind, ki ga je kupil Google, je z AlphaGojem pokazalo, da je mogoče z globokim učenjem rešiti tudi ta problem. Kaj sploh še ostane ljudem?

Marsikaj, čeprav se seznam ekskluzivno človeških dejavnosti oži. Nikdar ni bilo sporno, da bodo računalniki slej ko prej premagali ljudi v goju, a so strokovnjaki še lani to postavljali v prihodnje desetletje. Google pa se je le nasmihal in dejal, naj počakamo do letošnjega leta. Ko je oktobra izgubil evropski prvak Fan Hui, je to napovedalo začetek nove ere, poraz Leeja Sedola pa je AlphaGo dokončno ustoličil kot novo umetno inteligenco.

Lee je na novinarski konferenci po igri dejal, da še nikoli ni igral pod takšnim pritiskom in da ga ni najbolje prenašal. Demis Hassabis, ustanovitelj DeepMinda, je povedal, da so prišli izzvat Leeja in preverit, kaj zmore umetna inteligenca. Glede na prikazano, saj je v treh povsem različnih partijah AlphaGo nadzoroval potek igre in prikazal tudi nepričakovane, originalne rešitve in pristope, jim je to dobro uspelo.


43 komentarjev

pegasus ::

Me prav zanima, kako bodo sedaj vzcveteil razni "deep learning as a service" startupi ... in kaj vse bo folk ustvaril z njihovo pomočjo. Idej ne manjka ... Tudi sam imam nekaj zelo konkrenih, rabim samo sponzorja ;)

Glugy ::

Zanimiv da nikol ne slišim da bi tako obliko naučenosti uporabljal recimo pri umetni inteligenci v računalniških igrah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

sandmodnigga ::

Glugy je izjavil:

Zanimiv da nikol ne slišim da bi tako obliko naučenosti uporabljal recimo pri umetni inteligenci v računalniških igrah.

Ni problema. Za igro plačaj stotaka, računanje bo lavfalo v oblaku, ti boš pa prejel samo slikce.
PS Pa igre nekoč ne boš več mogel preigrati ...

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: live ()

DamijanD ::

Lee Sedol zmagal !!!

njyngs ::

3:1 :D

pegasus ::

Izgledalo kot da so alphagoju vzeli pol gpujev ;)

Pithlit ::

DamijanD je izjavil:

Lee Sedol zmagal !!!

Kolk se je enim zdaj oddahnilo... There is still hope!!!

Kaj pa če je AI pustila človeku da je zmagal?
Life is as complicated as we make it...

DamijanD ::

Meni se ni nič oddahnilo, ker me tudi skrbi ne :D Samo vesel sem za Leeja. Po prvih dveh igrah je zgledalo, kot da je to boj mačke z mišjo in da Lee tudi teoretično nima šans...

nokkj ::

Lee je zmagal! Nisem gledal od začetka.... ko sem prišel zraven, je bil že v prednosti. Neka odlična poteza v sredini... potem se je Alpha samo še branil. Proti koncu se je pa očitno videlo, da igra računalnik, polno nesmiselnih potez.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nokkj ()

StarMafijec ::

Pithlit je izjavil:

DamijanD je izjavil:

Lee Sedol zmagal !!!

Kolk se je enim zdaj oddahnilo... There is still hope!!!

Kaj pa če je AI pustila človeku da je zmagal?

AlphaGo je reagiral na Leejevo izjavo, da še nikdar ni igral pod takšnim pritiskom,in se ga je usmilil.

njyngs ::

Je bilo lepo omenjeno v intervjuju, da je Lee naredil 87 (?) potezo čisto nepričakovano - tudi za vse komentatorje in očitno tudi za AlphaGo - en komentator jo je imenoval celo kot "god move". Po tej potezi je AlphaGo naredil precej napak.

Qcube ::

Na twitterju so napisali

Mistake was on move 79, but #AlphaGo only came to that realisation on around move 87


Izgleda ker je majhna poteza od Leeja naredila neankrat veliko razliko v igri je ni mogel Alphago pravilno predvidet.

[D]emon ::

Kaksen izraz je "povedno" v besedni zvezi "povedno dejstvo" ?!
I'm really easy to get along with, once you cretins learn to worship me.

nokkj ::

poveden povéden -dna -o prid. (e??; lingv. e??) ki v veliki meri pove, izraža določeno vsebino: že njegov priimek je dovolj poveden; iskati najbolj povedno besedo / njegovo izražanje je lepo in povedno vsebinsko polno, bogato; redko kar je zavestno, je tudi povedno izrazljivo, opisljivo

meh oblikovanje, tu je original:
http://bos.zrc-sazu.si/cgi/neva.exe?nam...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nokkj ()

Jupito ::

[D]emon je izjavil:

Kaksen izraz je "povedno" v besedni zvezi "povedno dejstvo" ?!


Ne se sekirat. Tako google translate bogati naš jezik! :D
I used to be with it, but then they changed what "it" was.
Now what I'm with isn't it. And what's "it" seems weird and scary to me.
It'll happen to you!

dice7 ::

Glugy je izjavil:

Zanimiv da nikol ne slišim da bi tako obliko naučenosti uporabljal recimo pri umetni inteligenci v računalniških igrah.

šlo bi ampak bi rabil ločen cpu al pa dodatno grafično da bi igra svoj AI tam notri preračunavala

msjr ::

Glugy je izjavil:

Zanimiv da nikol ne slišim da bi tako obliko naučenosti uporabljal recimo pri umetni inteligenci v računalniških igrah.


Se uporablja, celo pri nas. Thomas je že tam na prelomu tisočletja razvil "self learning" sistem za računalniško igro (Casanova). Takrat smo imeli težavo predvsem v tem, da je enostavno zmanjkalo procesorske moči in v času razvoja, sistem ni odigral zadosti partij, da bi razvil dobro taktiko. Kljub temu to ni bil tak problem, ker če bi razvili sistem, ki človeškega igralca premaga v vsaki partiji, bi bila računalniška igra nezanimiva - nerešljiva. Zato je pri igrah pomemben tudi faktor prilagajanja igralcu, kar pa je še težje kot naredit nepremagljiv sistem.

AC_DC ::

Thomas je že tam na prelomu tisočletja razvil "self learning" sistem za računalniško igro (Casanova).

Tole ?
http://dspace.unive.it/bitstream/handle...
https://github.com/vs-team/casanova-mk2
Pozor: če nisi dovolj mavričast
znajo iti tvoji posti v /dev/null
mavričasti briše press

Ahim ::

[D]emon je izjavil:

Kaksen izraz je "povedno" v besedni zvezi "povedno dejstvo" ?!


Za vecino Slovencev: pomenljivo.

msjr ::

AC_DC je izjavil:

Thomas je že tam na prelomu tisočletja razvil "self learning" sistem za računalniško igro (Casanova).

Tole ?
http://dspace.unive.it/bitstream/handle...
https://github.com/vs-team/casanova-mk2


Nope, un Casanova iz Benetk :) - Casanova: The Duel of the Black Rose, 2001 (TPS, Adventure game) - Arxel Tribe @ Wikipedia

korenje3 ::

pegasus je izjavil:

Me prav zanima, kako bodo sedaj vzcveteil razni "deep learning as a service" startupi ... in kaj vse bo folk ustvaril z njihovo pomočjo. Idej ne manjka ... Tudi sam imam nekaj zelo konkrenih, rabim samo sponzorja ;)


po moje vsi razmišljamo trgovanje z valutami ali delnicami :)
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

pegasus ::

Ne, to me sploh ne gane, ker ne verjamem v to.

Bolj sem imel v mislih simulacije industrijskih problemov, ki so sedaj prevelike za "normalne" clustre, z neural network pristopom pa bi se jih dalo uokviriti v neke razumne hardverske okvire z enakimi ali boljšimi rezultati. Potencialni problem bi bil samo v "kako zavraga je mašina zdaj to zračunala, a lahko verjamemo temu rezultatu".

LeQuack ::

Ali je možno celotno javno upravo s politki vred nadomestiti z enim takim računalnikom? Začetna investicija se bi povrnila v enem mesecu, če ne še prej. Ne razumem zakaj se to ne naredi.
Quack !

sandmodnigga ::

Ker najbolj optimalna rešitev ni tista, ki je všeč raji. Roko na srce, niti najboljša rešitev niti zmagovalna, niti xyz ni povšeči raji.
Če hočeš politični sistem, odstraniš človeški faktor in mnenja raje spreminjaš glede na zakone in ne obratno.

Zgodovina sprememb…

korenje3 ::

"raja" je beseda ki jo raja noče slišat. vem iz prve roke ;)

jah pač raja je hotela socialno državo. danes jo imamo, raja je nekaj dobila, cela država pa ogromno izgubila. žal butci diktirajo našo politiko. za začasno zadoščenje se je veliko žrtvovalo.
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

Rias Gremory ::

Uhh.. če bi imeli GAI pa da je prijazen bi bil za večino ljudi pozitivna stvar, ne? Torej da je nekako prijazna in išče najbolj optimalne rešitve, ki bi pomagale vsem/večini ljudem vendar se je ne da kontrolirati, vsaj ne ko je prižgana.
Če (no verjetno je itak varnost strežnikov javne uprave bolj boga in bi sama prišla not brez problem) bi ji dal dostop do vseh strežnikov javnih uprav bi kaj kmalu našla kam se steka denar, našla luknje v zakonu.
V medicini bi lahko drugače pogledala na problem, našla vzorce med podatki na katere mi še pomislili nismo.
Anything you can do, robots can do better.

@LeQuack
Vse se da, če se hoče.
Stop war, fund cat girls
Glorious PC gaming master race https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/

matobeli ::

Mogoče bi se z optimizacijo in nadzorom ki bi jo izvedel AI na dolgi rok našlo celo dovolj denarja za nek kvazi UTD, da ubogi politiki in birokrati ne bi ravno stradali :D

Personanonim ::

Če že fantaziramo,mogoče bi se z optimizacijo in nadzorom,ki bi jo izvedel AI,na dolgi rok popolnoma znebili denarja kot presežene in zastarane tehnologije.
Aja,o tem že fantazirajo v kultu Venus Project/Zeitgeist.
Oops ,my bad >:D
"The internet - like a training camp for never amounting to anything."

oglaf.com

tikitoki ::

msjr je izjavil:

Glugy je izjavil:

Zanimiv da nikol ne slišim da bi tako obliko naučenosti uporabljal recimo pri umetni inteligenci v računalniških igrah.


Se uporablja, celo pri nas. Thomas je že tam na prelomu tisočletja razvil "self learning" sistem za računalniško igro (Casanova). Takrat smo imeli težavo predvsem v tem, da je enostavno zmanjkalo procesorske moči in v času razvoja, sistem ni odigral zadosti partij, da bi razvil dobro taktiko. Kljub temu to ni bil tak problem, ker če bi razvili sistem, ki človeškega igralca premaga v vsaki partiji, bi bila računalniška igra nezanimiva - nerešljiva. Zato je pri igrah pomemben tudi faktor prilagajanja igralcu, kar pa je še težje kot naredit nepremagljiv sistem.


Jp, toliko let so razvijali en sistem za igranje ene same igre. Ker je tako enostavno narediti nepremagljiv sistem.

msjr ::

tikitoki je izjavil:

Jp, toliko let so razvijali en sistem za igranje ene same igre. Ker je tako enostavno narediti nepremagljiv sistem.

Nikjer ni napisano da je enostavno narest nepremagljiv sistem. Da bo bolj jasno, to da je bil tisti sistem "nedokončan" ni bil tak problem, ker je nepremagljiv sistem v končni fazi ni zanimiv za igralca računalniške igre.

GupeM ::

Sicer ni ne vem kakšen hud AI, ker ima zadeva v trenutku ko igralec odbije žogico že točen podatek, kam se bo ta odbila. Je pa dober primer kako narediti imperfect AI, ki se celo prilagaja temu kako dober je nasprotnik. Več točk če vodiš, težje boš dobil naslednjo točko in obratno. Na ta način igro naredimo zanimivo. Če bi bil AI vedno enako neumen, bi bila igra nezanimiva, ker bi ga z lahkoto premagal. Če bi bil pa AI perfekten, pa igra spet ne bi bila zanimiva ker bi ga bilo praktično nemogoče premagati.

Še link.

Rias Gremory ::

matobeli je izjavil:

Mogoče bi se z optimizacijo in nadzorom ki bi jo izvedel AI na dolgi rok našlo celo dovolj denarja za nek kvazi UTD, da ubogi politiki in birokrati ne bi ravno stradali :D

To itak.

Personanonim je izjavil:

Če že fantaziramo,mogoče bi se z optimizacijo in nadzorom,ki bi jo izvedel AI,na dolgi rok popolnoma znebili denarja kot presežene in zastarane tehnologije.
Aja,o tem že fantazirajo v kultu Venus Project/Zeitgeist.
Oops ,my bad >:D

Bi se dalo. Ampak interesi pač ne gredo v to smer.
Stop war, fund cat girls
Glorious PC gaming master race https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/

Zgodovina sprememb…

Kenpachi ::

Pa sej, a niso ze v enem intervjuju povedali, da stremijo k temu, da bo tole bolj generalni policy generator, ne samo go igralec?

Ja, trenutno se fokusira na ucenje igranja go, ampak dalec od tega, da bi samo to znal pocet.
Zaraki Kenpachi.

Rias Gremory ::

Mimogrede, če koga zanima strojno učenje je Google Novembra open-sourcal TensorFlow.
Stop war, fund cat girls
Glorious PC gaming master race https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/

DamijanD ::

AlphaGo je načeloma splošna AI rešitev, ki pa je bila (trenutno) trenirana samo za Go

Zanimiv članek: http://www.theverge.com/2016/3/10/11192...

Rias Gremory ::

Hmm.. ja mogoče "splošna", da se lahko uporabi ista koda za podoben problem.
Kot general AI si jaz predstavljam inteligenco, ki bi sama prišla do rešitve za katerikoli problem.
Tako kot piše na wikipediji:

AI-complete problems are hypothesised to include computer vision, natural language understanding, and dealing with unexpected circumstances while solving any real world problem.

Artificial general intelligence @ Wikipedia
Stop war, fund cat girls
Glorious PC gaming master race https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/

DamijanD ::

4:1 na koncu

Qcube ::

Je bila zelo dolga igra(5 ur) in večinoma izenačena cel čas.

cegu ::

Na koncu bomo ugotovili, da je od Googla dobil 5 miljonov, da igro preda :)

Pithlit ::

Rias Gremory je izjavil:

Hmm.. ja mogoče "splošna", da se lahko uporabi ista koda za podoben problem.
Kot general AI si jaz predstavljam inteligenco, ki bi sama prišla do rešitve za katerikoli problem.
Tako kot piše na wikipediji:

AI-complete problems are hypothesised to include computer vision, natural language understanding, and dealing with unexpected circumstances while solving any real world problem.

Artificial general intelligence @ Wikipedia

Najprej se mora naučit, da bo lahko najdla rešitev.

Sej človek je lahko super mehanik... pa še ne pomen da je butast ker ne zna televizorja popravit.
Life is as complicated as we make it...

korenje3 ::

korenje3 je izjavil:

pegasus je izjavil:

Me prav zanima, kako bodo sedaj vzcveteil razni "deep learning as a service" startupi ... in kaj vse bo folk ustvaril z njihovo pomočjo. Idej ne manjka ... Tudi sam imam nekaj zelo konkrenih, rabim samo sponzorja ;)


po moje vsi razmišljamo trgovanje z valutami ali delnicami :)


http://www.abc.net.au/news/2016-03-23/a...
Pentium I7 3770k@4,5Ghz; 16GB RAM@2133MHz; ASUS Radeon 6850 1GB;
SSD Kingston hyperX 240GB; 30" HPZR30w monitor;
BeQuiet! E9 580W; http://www.the-nox.com

Jst ::

"When [AlphaGo's programmers] analysed what it was thinking -- if you can call it that -- when it made its most audacious move, the one that shocked everybody, it had computed there was less than one in ten thousand chance of human performing it," he said.


I love reading stuff like this.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

bMozart ::

I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
436435 (2176) bMozart
»

AlphaGo v goju proti človeškemu prvaku vodi 2:0 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
937753 (3515) Rok Woot
»

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
213936 (1730) Jst
»

Google se iz igre Go seli na StarCraft (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
635117 (3235) Messiah
»

Računalnik premagal človeka v goju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
616422 (3305) antonija

Več podobnih tem