Slo-Tech - Na Kitajskem se je začelo tridnevno tekmovanje v goju, ki so ga nekateri označili tudi kot zadnjo priložnost za človeštvo. Igrala bosta namreč DeepMindova umetna inteligenca AlphaGo, ki že dobro leto niza zmago za zmago, in najvišje postavljeni igralec Ke Jie. Pomerila se bosta v treh partijah, prvo pa je Ke Jie danes izgubil.
AlphaGo ga je premagal za pol kamna, kar je sicer najmanjša možna razlika, a treba je vedeti, da si AlphaGo ne prizadeva zmagati s čim večjo razliko, temveč čim bolj zanesljivo. Zmaga je torej zmaga. Omenimo, da to ni prva zmaga, ki jo je AlphaGo dosegel proti Ke Jieu, saj ga je na internetu premagal že konec lanskega leta, ko je AlphaGo pod psevdonimom nabral 60 zmag.
To pot je bilo očitno, da je Ke Jie poskusil uporabiti nekaj domislic, ki jih je AlphaGo proti njemu uporabil prejšnjikrat. Toda ni pomagalo, saj je še vedno izgubil.
Na področju ustvarjanja glasbe je AI (umetna inteligenca) presenetljivo dobra, kar lahko sami preverimo, ko poslušamo, kar je ustvarila.
"Aiva je program, ki s pomočjo umetne inteligence sklada glasbo za filme in oglase. Aiva Technologies so med vodilnimi startupi na področju umetne inteligence, namenjene skladanju glasbe. Aiva zna skladati klasično glasbo – emocionalno umetnost, za katero je veljalo, da jo obladujejo le ljudje. Izdali so že prvi album Genesis in veliko posamičnih skladb. Trenutno se osredotočajo na klasično glasbo, saj je le ta prevladujoč stil glasbev filmih, igrah in oglasih. S klasično glasbo so opravili kar nekaj testiranj in ugotovili, da profesionalni skladatelji niso bili zmožni razločiti, katere skladbe je napisal človek, katere pa Aiva." https://slo-tech.com/novice/t697570
"AIVA (Artificial Intelligence Virtual Artist) is a deep learning algorithm applied to music composition. AIVA is a published composer; its first studio album “Genesis” was released in November 2016 and counts 21 original and 2 orchestrated works composed by AIVA. The tracks were recorded by human musicians" http://wikivisually.com/wiki/AIVA
Samo nabildan kalkulator. Pravi AI bo tisti, ki bo zmagal turnir v SC2 pod pogoji, kot jih ima clovek.
To sta podobna problema. Ne vidim kaj bi bilo pri SC2 bistveno drugacne s tem, da ima tam AI se dodatno prednost z mikromanagiranje. Konec koncev je tudi clovek le "nabildan kalkulator" samo, da je na organski osnovi.
Samo nabildan kalkulator. Pravi AI bo tisti, ki bo zmagal turnir v SC2 pod pogoji, kot jih ima clovek.
Nabildan kalkulator šiša tvoje "kreativne" možgane z "dušo". Se počutiš dokaj manjvrednega, kajne? Ti se kar tolaži, kot se tolažijo mravlje, da jih je več kot ljudi.
ki so ga nekateri označili tudi kot zadnjo priložnost za človeštvo
Kakšna zadnja priložnost? Človeški možgani naravno napredujejo po polžje, računske/kalkulatorske/AI sposobnosti pa vsaj linearno, če ne še vedno eksponentno. Človeški možgani v nobeni igri ne bodo več dolgo kos računalniku, če sploh v kateri so še.
Dajte se eni že sprijaznit s tem, da bomo evolucijo prehiteli tako, da bomo ustvarili sebi nadrejeno bitje in ne iz nas evoluiranega. Ampak saj vsi to očitno želimo - internet, cloud, bigdata, internet of things, AI, robotika, ... Kot ekofašisti - imeli bi 100% čisto energijo, laptopov in žarnic pa ne bi ugasnili in reciklirali. Drvimo s 300 km/h v zid and we love the ride, z zidom se bomo ukvarjali ob trku.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Samo nabildan kalkulator. Pravi AI bo tisti, ki bo zmagal turnir v SC2 pod pogoji, kot jih ima clovek.
To sta podobna problema. Ne vidim kaj bi bilo pri SC2 bistveno drugacne s tem, da ima tam AI se dodatno prednost z mikromanagiranje. Konec koncev je tudi clovek le "nabildan kalkulator" samo, da je na organski osnovi.
Veliko. Problem je ze tu, da je zakrita mapa. Jaz bi bil zelo vesel AI ja v sc2.
Veliko. Problem je ze tu, da je zakrita mapa. Jaz bi bil zelo vesel AI ja v sc2.
Eh, AI bo pac poslal enoto ob dolocenem casu (ko bo vedel, da rabi informacijo o buildu). Treba je se vedeti, da se Starcaft igra dalec od optimalnega nivoja (ze zaradi same narave igre). A si predstavljas kako te AI konstantno hkrati napada z dropshipi in marinci na recimo 6ih mestih hkrati, hkrati pa v ozadju pelje perfektno ekonomijo?
Veliko. Problem je ze tu, da je zakrita mapa. Jaz bi bil zelo vesel AI ja v sc2.
Eh, AI bo pac poslal enoto ob dolocenem casu (ko bo vedel, da rabi informacijo o buildu). Treba je se vedeti, da se Starcaft igra dalec od optimalnega nivoja (ze zaradi same narave igre). A si predstavljas kako te AI konstantno hkrati napada z dropshipi in marinci na recimo 6ih mestih hkrati, hkrati pa v ozadju pelje perfektno ekonomijo?
Bom verjel, k ne bom opazil drasticnega znizanja kvalitete AIja v modernih igrah. Oz. dokler to ne bo delovalo, kot treba in ne sam v parih primerih, k so notri vrgli miljone za razvoj in naredili algoritem za eno samo funkcijo, zmaga v neki brezvezni igri.
Je pa zanimivo, da vis menite, da je primerejava mozganov s kalkultorji na mestu, celo samoumevna.
Veliko. Problem je ze tu, da je zakrita mapa. Jaz bi bil zelo vesel AI ja v sc2.
Eh, AI bo pac poslal enoto ob dolocenem casu (ko bo vedel, da rabi informacijo o buildu). Treba je se vedeti, da se Starcaft igra dalec od optimalnega nivoja (ze zaradi same narave igre). A si predstavljas kako te AI konstantno hkrati napada z dropshipi in marinci na recimo 6ih mestih hkrati, hkrati pa v ozadju pelje perfektno ekonomijo?
Bom verjel, k ne bom opazil drasticnega znizanja kvalitete AIja v modernih igrah. Oz. dokler to ne bo delovalo, kot treba in ne sam v parih primerih, k so notri vrgli miljone za razvoj in naredili algoritem za eno samo funkcijo, zmaga v neki brezvezni igri.
Je pa zanimivo, da vis menite, da je primerejava mozganov s kalkultorji na mestu, celo samoumevna.
Nekaj se je govorilo o tem, da bodo nagnali AlphaGo proti profesionalnim SC2 igralcem. Torej lahko, da se ti bo zelja uresnicila precej hitro (res pa je da je potem se dolga pot do komercialne rabe).
Nič bat, povprečnega smrtnika ne zanima nešteto iger AI vs AI, pro živi igralci bojo napredovali zaradi opazovanja AI in to je to. Robot AI vs AI to pa je nekaj kar je za gledat namesto živih gladjatorjev.
Veliko. Problem je ze tu, da je zakrita mapa. Jaz bi bil zelo vesel AI ja v sc2.
Eh, AI bo pac poslal enoto ob dolocenem casu (ko bo vedel, da rabi informacijo o buildu). Treba je se vedeti, da se Starcaft igra dalec od optimalnega nivoja (ze zaradi same narave igre). A si predstavljas kako te AI konstantno hkrati napada z dropshipi in marinci na recimo 6ih mestih hkrati, hkrati pa v ozadju pelje perfektno ekonomijo?
Bom verjel, k ne bom opazil drasticnega znizanja kvalitete AIja v modernih igrah. Oz. dokler to ne bo delovalo, kot treba in ne sam v parih primerih, k so notri vrgli miljone za razvoj in naredili algoritem za eno samo funkcijo, zmaga v neki brezvezni igri.
Je pa zanimivo, da vis menite, da je primerejava mozganov s kalkultorji na mestu, celo samoumevna.
Nekaj se je govorilo o tem, da bodo nagnali AlphaGo proti profesionalnim SC2 igralcem. Torej lahko, da se ti bo zelja uresnicila precej hitro (res pa je da je potem se dolga pot do komercialne rabe).
Ja komaj cakam 4 igralci proti aiju. Kombinacij vec kot pri goju in sahu.
V starcraft je bistvena samo hitrost klikanja in hitro gledanje. strategija tukaj skoraj ne igra vloge. Pri GOju je strategija ključnega pomena.
Far from that. Protosi so zelo pocasni in skoraj vedno izgubijo proti teranom. Bazo postavis zraven njihove in v 99% posto zmagas. Zergi so hitri in ce te ne fentajo v prvih 3 minutah se lahko dobro razvijes in zmagas...
Far from that. Protosi so zelo pocasni in skoraj vedno izgubijo proti teranom. Bazo postavis zraven njihove in v 99% posto zmagas. Zergi so hitri in ce te ne fentajo v prvih 3 minutah se lahko dobro razvijes in zmagas...
AI take simple taktike lahko preracuna vec algoritmov na milisekundo, kot pa ti bos z ocmi gledal levo desno pa preracunal damage rate ipd. zadeve za vsako enoto posebej. AI to naredi kot keks.
Ja, ja, me prav zaniam, ce bi AI vklopil sam kamero in neko mehanicno roko, ki je podobno gibljiva, k cloveska. pa nej preko kamere spremlja monitor in dogajanje in potem preko mehanicne roke oz. dveh, izvaja vse funkcije v igri, kak bi se obnesel ta njihov AI.
Ja, ja, me prav zaniam, ce bi AI vklopil sam kamero in neko mehanicno roko, ki je podobno gibljiva, k cloveska. pa nej preko kamere spremlja monitor in dogajanje in potem preko mehanicne roke oz. dveh, izvaja vse funkcije v igri, kak bi se obnesel ta njihov AI.
Meni deluje to kot lazji del. Skeniranje površine, prenašanje ukaza, mehansko gibanje ... nič, kar nismo že videli pri vsakodnevnih napravah in opravilih.
Far from that. Protosi so zelo pocasni in skoraj vedno izgubijo proti teranom. Bazo postavis zraven njihove in v 99% posto zmagas. Zergi so hitri in ce te ne fentajo v prvih 3 minutah se lahko dobro razvijes in zmagas...
AI take simple taktike lahko preracuna vec algoritmov na milisekundo, kot pa ti bos z ocmi gledal levo desno pa preracunal damage rate ipd. zadeve za vsako enoto posebej. AI to naredi kot keks.
Zakaj se ni? Ne more preracunati ce ne vidi kaj dejansko delas. Lahko gres v fast mode ali pocasno igro. Lahko se sicer nauci tvoje taktike a jo ti vedno lahko spremenis. Je ok ce AI vidi kaj ti pocnes kot igralec in zmaguje pomembno pa je to da on ne vidi kaj pocnes in tako ne ve za tvojo naslednjo potezo. Ko bo AI v Sc ju, takrat bo to dejansko AI. Sedaj je pa njihov AI katastrofa.
Ja, ja, me prav zaniam, ce bi AI vklopil sam kamero in neko mehanicno roko, ki je podobno gibljiva, k cloveska. pa nej preko kamere spremlja monitor in dogajanje in potem preko mehanicne roke oz. dveh, izvaja vse funkcije v igri, kak bi se obnesel ta njihov AI.
AI že vozijo avtomobile zgolj preko kamer (Tesla), črne in bele figure z lahkoto prepozna. Figure pa tudi postavi ena preprosta robotska roka. Po moje je za nasprotnika bolj naravno (manj) moteče, da je na drugi strani človek.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Samo nabildan kalkulator. Pravi AI bo tisti, ki bo zmagal turnir v SC2 pod pogoji, kot jih ima clovek.
A si lahko razjasnite, da AI ni isto kot (inteligenten) humanoidni robot. AI ne bo inteligenten dokler [placeholder] tako kot človek. AI ne bo znal vozit avtomobila, dokler ne bodo v avto posadili robota, ki bo enakih dimenzij kot človek in ima vse računalnike v glavi in ...
Samo nabildan kalkulator. Pravi AI bo tisti, ki bo zmagal turnir v SC2 pod pogoji, kot jih ima clovek.
A si lahko razjasnite, da AI ni isto kot (inteligenten) humanoidni robot. AI ne bo inteligenten dokler [placeholder] tako kot človek. AI ne bo znal vozit avtomobila, dokler ne bodo v avto posadili robota, ki bo enakih dimenzij kot človek in ima vse računalnike v glavi in ...
Govora je algoritmu za sc2 ki premaga najboljse igralce v sc2. Ko pridemo do tja je skynet tu.
Ja, ja, me prav zaniam, ce bi AI vklopil sam kamero in neko mehanicno roko, ki je podobno gibljiva, k cloveska. pa nej preko kamere spremlja monitor in dogajanje in potem preko mehanicne roke oz. dveh, izvaja vse funkcije v igri, kak bi se obnesel ta njihov AI.
Meni deluje to kot lazji del. Skeniranje površine, prenašanje ukaza, mehansko gibanje ... nič, kar nismo že videli pri vsakodnevnih napravah in opravilih.
Pac ne razumes dela pointa. Premikanje zaslona in uporaba miske in tipkovnice za dajanje ukazov, nista tako hitra in ucinkovita, kot algoritem, ki bi lahko istocasno upravljal na stotine enot.
Druagce pa se cudim, da so tisti roboti v obliki cloveka tako zelo nerodni. Aja, tocno, k je tolk simpl, da ni bilo vredno truda.
Ja ampak to je vse strojno učenje; vse je vzorčenje. To je isto k je Google Translate z "brute force" začel agresivno vzorčit da bi prevedel in čeprav je napredek viden je še vedno ogromno napak in neumnosti. Namesto da bi sistem postavil tako da bi vsako situacijo predvidev; analiziral in na neki točki imel vse pokrit; preko razumevanja samega jezika in pravil tako slogovnih kot slovničnih.
Ne razumem kako naj bi se inteligenca merila preko vzorčenja. Vzorčenje se gre lahko vsak in prej al slej bo z vztrajnostjo vzorčil dovolj da bo izpadel kot dober, v resnici pa ne bo imel globokega razumevanja situacije. In dokler umetna inteligenca nima globokega razumevanja ; jz ne vidm to kot inteligenco. Vidm samo kot "brute force" z ogromno spomina in ogromno računske moči za hitro vzorčenje.
To je umetno vzorčenje ne pa umetna inteligenca. Res pa je da ima na površju prvine inteligence. Ampak samo na površju. Samo navidez. Edina razlika med človekom in računalnikom je da računalnik lahko vzorči veliko več podatkov naenkrat + ima ogromen instantni spomin in zato prej ali slej prehiti človeka. Ampak to ni inteligenca..to je brutal force.
To je umetno vzorčenje ne pa umetna inteligenca. Res pa je da ima na površju prvine inteligence. Ampak samo na površju. Samo navidez. Edina razlika med človekom in računalnikom je da računalnik lahko vzorči veliko več podatkov naenkrat + ima ogromen instantni spomin in zato prej ali slej prehiti človeka. Ampak to ni inteligenca..to je brutal force.
Kako vpliva krajši čas igranje Alphagoja na živega igralca, nevem ali je bil slučaj, ampak Alphago je imel več kot eno uro več časa še za "razmišljanje". Ali drugače, če bi bila oba nasprotnika živa bi igrala 1 uro več kar pomeni 1 uro več prilagajanja na situacijo?
In dokler umetna inteligenca nima globokega razumevanja ; jz ne vidm to kot inteligenco. Vidm samo kot "brute force" z ogromno spomina in ogromno računske moči za hitro vzorčenje.
Ja, saj za letalo tudi ne moreš reči, da je ptič, leti pa vseeno, pa še ogromno potnikov lahko prevaža zraven.
Bistvo inteligence, ki jo razvijamo ni v nekem statusnem principu, ampak v tem, da je od nje kakšen uporaben rezultat, predvsem za nas.
Po drugi strani je pa fajn tudi, če je navzven čim bolj podobna človeški, ker s tem dobimo občutek, da ona razume nas in mi njo.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
To je daleč od resnice... Bistvo inteligence je, da sploh dojame, kakšen naj bi uporaben rezultat bil, stvar kavnih mlinčkov (kalkulatorjev) pa je, da izvedejo milijone operacij, ki pripeljejo do njega. AI friki dejansko zagovarjate ravno to... prepuščanje odločitve o tem, kaj je dobro za ljudi, stroju, poleg same izvedbe na operativni ravni (kar sicer z vidika pomoči človeku ni sporno). In ko bo tak stroj sprejel odločitev, ki bo očitno slaba za ljudi, boste rekli, da je vendar tako zelo inteligenten in da naj bodo ljudje, ki se ne strinjajo, kar lepo tiho, ker jih v vsem prekaša in on že ve, kaj je najbolje za nas. Kaj pa potem?
Bistvo inteligence je, da sploh dojame, kakšen naj bi uporaben rezultat bil
Kaj naj si predstavljamo pod pojmom dojame?
Dojemanje je (samo) zaznavanje nekega vedenja, do vedenja pa je treba najprej priti. Za to pa ne rabiš nujno da AI dojema na tak način, dovolj je, če zna priti do željenega rezultata. Zaradi tega ni nič manj pametna.
AI friki dejansko zagovarjate ravno to... prepuščanje odločitve o tem, kaj je dobro za ljudi, stroju,
Meni je povsem jasno, da stroj lahko dela samo stvari, ki so požegnane od človeka, sicer bo šel svojo pot mimo človeka.
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.