Forum » Sedem umetnosti » SNG Opera in balet Ljubljana - Pepelka
SNG Opera in balet Ljubljana - Pepelka
DoloresJane ::
Pred nekaj časa sem naredila reklamo za dotično predstavo na podlagi navdušenih priporočil prijateljev in obsežnejše oglaševalske akcije SNG Opera.
V četrtek sem si predstavo tudi ogledala in moram reči, da ni vredna niti tolarja in se ne splača kupiti sedeža niti na stojišču, kajti tudi za tistih 500 sit ne boste videli nič, kar bi bilo vredno dveh ur vašega časa.
Koreografija se uspešno poskuša iztrgati normam klasičnega baleta in predstavo pelje v sodobnejše vode. Slednje pa koreograf naredi s tako malo domiselnosti, da se v prvem dejanju ne odvije takt glasbe, ne da bi se v njem izvedel gib, ki je bil viden v prejšnjem taktu. Za tako neinovativno koreografijo stojita samo dve možnosti: koreograf je zelo pomanjkljivo terminološko izobražen - zdi se, da pozna samo developpes in pirouettes en dehors iz pete pozicije - ali pa je koreografiral v obdobju strašnega pomanjkanja inspiracije. Na sploh pa ima najbolj grozno koreografijo Nena Vrhovec Stevens (Mačeha), ki se sploh ne vklaplja v kontekst, pa tudi njej sami deluje tuje, posledično je izvedba preveč tehničarska.
Največja zamera gre na račun tega, da koreograf najboljše dele glasbe uporabi za sprehajanje in iz prekrasnega grande valse naredi neko povprečno točko za baletni zbor.
Tudi plesalci so večinoma brezizrazni in plahi, njihovi liki so nedefinirani in bledi. Vidmarjeva (Pepelka) je sramežljiva do te mere, da niti ni jasno, kaj s svojo Pepelko sploh hoče povedati, sestri (Pollachi in Radasanu) pa pretiravata z norčavostjo do te mere, da predstavo, ki je sicer v resnem pomanjkanju vsega kvalitetnega, razmeroma popestrita. Vidmarjeva je poleg Bogova (Princ) edina, ki ji s tehničnega vidika skoraj ni mogoče oporekati, razen pri arabesques, ki nikakor niso v liniji nazaj pač pa nedefinirano vstran, za katere ne vem ali so plod koreografove "domišljije" ali pa njena prosta interpretacija. Hkrati je Vidmarjeva ena redkih, če ne edina, ki v ansamblu dejansko zna uporabljati stopala.
Bogov je tako edina svetla točka predstave. Tehnično dovršen in karakterno močan ter muzikalno točen. Morda je to znak, da bi morali tudi ostale plesalce uvoziti iz SNG Maribor.
Skratka, v fundamentu zgrešena predstava, koreografsko dolgočasna, nekoliko površna v izvedbi (se je v času odkar sem na zadnje gledala balet morda pojavilo novo pravilo o "sproščeni" peti poziciji?) in karakterno neprepričljiva, bi zaslužila še daljšo kritiko, saj se seznam njenih "hudodelstev" tukaj ne konča, vendar pa je moj čas omejen.
Skrajni čas je, da se baletna hiša zamisli nad svojim delom.
V četrtek sem si predstavo tudi ogledala in moram reči, da ni vredna niti tolarja in se ne splača kupiti sedeža niti na stojišču, kajti tudi za tistih 500 sit ne boste videli nič, kar bi bilo vredno dveh ur vašega časa.
Koreografija se uspešno poskuša iztrgati normam klasičnega baleta in predstavo pelje v sodobnejše vode. Slednje pa koreograf naredi s tako malo domiselnosti, da se v prvem dejanju ne odvije takt glasbe, ne da bi se v njem izvedel gib, ki je bil viden v prejšnjem taktu. Za tako neinovativno koreografijo stojita samo dve možnosti: koreograf je zelo pomanjkljivo terminološko izobražen - zdi se, da pozna samo developpes in pirouettes en dehors iz pete pozicije - ali pa je koreografiral v obdobju strašnega pomanjkanja inspiracije. Na sploh pa ima najbolj grozno koreografijo Nena Vrhovec Stevens (Mačeha), ki se sploh ne vklaplja v kontekst, pa tudi njej sami deluje tuje, posledično je izvedba preveč tehničarska.
Največja zamera gre na račun tega, da koreograf najboljše dele glasbe uporabi za sprehajanje in iz prekrasnega grande valse naredi neko povprečno točko za baletni zbor.
Tudi plesalci so večinoma brezizrazni in plahi, njihovi liki so nedefinirani in bledi. Vidmarjeva (Pepelka) je sramežljiva do te mere, da niti ni jasno, kaj s svojo Pepelko sploh hoče povedati, sestri (Pollachi in Radasanu) pa pretiravata z norčavostjo do te mere, da predstavo, ki je sicer v resnem pomanjkanju vsega kvalitetnega, razmeroma popestrita. Vidmarjeva je poleg Bogova (Princ) edina, ki ji s tehničnega vidika skoraj ni mogoče oporekati, razen pri arabesques, ki nikakor niso v liniji nazaj pač pa nedefinirano vstran, za katere ne vem ali so plod koreografove "domišljije" ali pa njena prosta interpretacija. Hkrati je Vidmarjeva ena redkih, če ne edina, ki v ansamblu dejansko zna uporabljati stopala.
Bogov je tako edina svetla točka predstave. Tehnično dovršen in karakterno močan ter muzikalno točen. Morda je to znak, da bi morali tudi ostale plesalce uvoziti iz SNG Maribor.
Skratka, v fundamentu zgrešena predstava, koreografsko dolgočasna, nekoliko površna v izvedbi (se je v času odkar sem na zadnje gledala balet morda pojavilo novo pravilo o "sproščeni" peti poziciji?) in karakterno neprepričljiva, bi zaslužila še daljšo kritiko, saj se seznam njenih "hudodelstev" tukaj ne konča, vendar pa je moj čas omejen.
Skrajni čas je, da se baletna hiša zamisli nad svojim delom.
plesac21 ::
Hja ne vem kako je v Ljubljani ti pa lahko povem da v Gradcu ni nic kej boljse. Sedaj imajo Ognjenega ptica in je izvedba cisto moderna na sredini odra pa je nekaksen akvarij in potem plesalci notri plavajo. Zgodba pa je od originala tudi kar dalec. Ne vem kaj se dogaja z klasicnim baletom, samo moram pa rect da je poleti v Gradcu gostoval Kirov balet ki je res klasa zase, prav sproscujoce. Drugace sem zadnje case videl same moderne stvari brez nekaksne dovrsene tehnike. Moram iti malo v Mb pogledat zaenkrat vsi hvalijo sam pa se nisem bil.
DoloresJane ::
Mislim, da bi se dober balet dalo videti tudi v HNK Zagreb, a še nisem bila tam. Glede na repertoar bi človek že sklepal...
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Slovenija ima talent 2010 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Sedem umetnosti | 52481 (32403) | shadeX |
» | Liberalci (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Problemi človeštva | 12221 (8760) | Karaya 52 |
» | Skupaj proti dolgčasu :) (strani: 1 2 3 )Oddelek: Sedem umetnosti | 30122 (22408) | Damjan Jagar |
» | Abonmaji za vse :)Oddelek: Sedem umetnosti | 2081 (1800) | DoloresJane |
» | Kakšna kultura? (strani: 1 2 )Oddelek: Sedem umetnosti | 6153 (5274) | Marjan |