» »

Popotovanje nekega odsluženega čipa

Popotovanje nekega odsluženega čipa

«
1
2

OwcA ::

Popotovanje nekega odsluženega čipa

Predgovor

Od ustanovitve Slo-Tech 3D teama nestrpno pričakujem, kdaj bom ugledal na kakšnem pvem mestu na ORB-u napis **Slo-Tech 3D team**. Verjetno bi nam z zadostno mero sofizma (saj veste, AMD-jev procesor pod 666 MHz z Okni 98 in natanko 384 MB spomina ;)) tak uspah pripisal že sedaj, ampak to ni tisto pravo, absolutno. Poglejmo, če bodo meni bogovi navijanja kaj bolj naklonjeni.
Začeti je potrebno seveda v kraljevskem razredu, torej GeForce2 MX/MX400 ;). Upam, da mi ni treba posebaj poudarjati, da se bomo igrali v 3D Marku 2001. Na to epsko popotovanje se bo za Triglav, Sočo in žlikrofe podal Asusov Geforce2 MX400 z 64 MB DDR RAM-a. Jedro deluje privzeto pri 200 MHz, RAM pa 166 MHz (6 ns Hynixovi čipi). Izbiri kartice je botrovala ponudba (bila je pri roki) in AvAkIovi nedavni uspahi s podobnm modelom.

Še sanja se mi ne do kod bom prilezel, cilja sta dva, prvo mesto v svojem razredu, kar zahteva vsaj 5797 točk in preseči magično mejo 6000. Ako tudi tragično pogorim že pri 4000, bo ta tema vseeno skušala biti OC popotovanje, nekakšno neuradno nadaljevanje članka Osnove navijanja 1.
O napredku bom poskusil poročati kar se da "v živo".

Konkurenca

Pa se lotimo zadeve, vsakršni predlogi in vzpodbude so seveda dobrodošli.

Otroška radovednost - gonilo napredka.
  • spremenilo: OwcA ()

OwcA ::

Hlajenje

Kartica sicer ni ravno peklenska pošast, vseeno pa velja poskrbeti za hlajenje.

Brušenje GPU čipa

Pri tovrstnem pakiranju je čip skoraj veno konkaven ali konveksen, kar nikakor ne pripomore k hlajenju, zato ga je potrebno zravnati.
Ker pri prevelikem navdušenju obstaja nevarnost, da zbrusite preveč, si velja narisati na čip oznako, ki kaže kako enakomerno je stvar zbrušena. Sam sem za to uporabil belo barvico in z njo naslikal lično snežinko.

Ko ta povsem "skopni", bi naj bil čip bolj ali manj raven, za vsak primer sem postopek še enkrat ponovil in res, tokrat so sledi izginile enakomerno in predvsem po opazo manj brušenja.
Gladko, kot dojenčkova ritka :D

Hlajenje RAM-a

Nič pretresljivega, le kopica majhnih hladilnih reber prileplenih z "domačim" termalnim epoksijem, torej mešanico epoksija in silikonske termalne paste.

Za več majhnih reber sem se odločil zato, ker tako ni nevarnosti, da bi ne bila vsa v stiku zaradi razlik v višini med posameznimi čipi.

Hlajenje GPU-ja

Kot naročen za to nalogo je Intelov BOX hladilnik priložen FC-PGA Coppermineom, no skoraj.

Izkaže se, da moramo pred srečnim koncem razrešiti dve nadlogi, obe povezani z netaktično postavitvijo BIOS čipa.

Prva je, da je precej višji od GPU-ja.

Ako se želimo poslužiti kakšnega zajtnejšega hladilnika je nujno potrebno izdolbti vanj duplinico zanj. Moj izbranec na srečo že ima stopnjičko (za premostitev dvignjenega dela socketa), tako je zadostovalo, da sem jo nekoliko poglobil s pilo.

Precej več praglavic mi je delala nestandardna razporeditev lukenj. Na koncu sem se odločil izdelati adpter iz pleksija. Hkrati se bom lahko s tem končno znebil groznega rozastega pleksija, ki sem ga staknil neznano kje.
Po treh neuspelih poskusih, ali natančneje slabih zasnovah je končno nastalo nekaj prebavljivega. Verjetno mi ni treba poudariti, da sem vrlo slikal le prvi poskus.

V končni fazi je nastal nekašen okvir, ki prekrije obe lukni na kartici in se spretno izogiba vsem preprekam na poti. Spodnja stran je podložena s samolepilnim 3 mm armafleksom, da karseda zmanjšamo nevarnost odkrušitve kakšne SMD komponente in zagotovimo enakomeren stik. Na zgornji pa kraljujeta dva na glavo z epoksijem prilepljena vijaka, na katera se privije hladilnik.

Hladilnik je bil že zaradi svoje prejšne službe zravnan in nato še zglajen z 600-zrnatim brusnim papirjem.
V končni fazi vse skupaj izgleda takole:

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

OwcA ::

Modifikacija napetosti

RAM-i se napajajo neposredno preko AGP vodila in posledično +3,3 V linije, tako da tu nimamo kaj praskati (na tem mestu pride v poštev modifikacija napajalnika, ki se ji bomo posvetili kasneje), kaj pa GPU?
Vse kar nam je storiti je vzporedno z nožicama 5 in 6 napetostnega regulatorja UNISEM US1150 vezati upor.

Zavoljo prilagodljivosti sem sam raje posegel po trimerju (pokončen 200 Ω), saj lahko tako napetost skorajda poljubno nastavljamo. Za še lažje, oziroma bolj varno, spreminjanje napetosti, sem na izhod (nožica 3) prispajkal še eno žico, ki bo služila kot podaljšek za lažje merjenje napetosti z multimetrom.

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

OwcA ::

Navijanje sistema

Ako nameravati iti do konca in po možnosti še malo dle, se splača posebaj poiskati mejo za procesor (in preostali sistem) in grafično kartico. Kajti ako je kakšna komponenta tik pred odklonitvijo sodelovanja, lahko to upliva na navijanje ostalih. Z iskanjem popolnega ravnovesja se bomo ukvarjali na koncu, najprej poglejmo s čim bo MX sodeloval.
Procesor je Pentium 4 2,4C na matični plošči Asus P4C800-E Deluxe z za 512 MB Kingstonovih PC3500 (BH-5 čipi) HyperXov v dveh ploščicah. Napajalnik je Chieftecov 420 vatnež. Ostala navlaka je bolj ali manj nepomembna.
Operacijski sistem so zaenkrat Windows 2000 Professional SP4. Splošno sprejeto je, da so Detonatorji 44.03 najboljša izbira za 3D Mark 2001, nekoliko neposrečeno je le, da imam DirectX 9.0b, ampak nič ne de, tekom dogodkov, bom tako ali tako verjetno prešel na WindowsXP.

Matična plošča je ovešena z Vdroop, Vdimm in Vagp (hkrati tudi Vdd) modifikacijami, NB hladi tovarniški hladilnik (le termalna pasta je zamenjana), nanj je poveznjen še 60 mm YS-Techovim ventilator. Procesor hladi priložen hladilnik (seveda s spodobno termalno pasto). Vsi ventilatorji so priključeni neposredno na napajalnik (ne preko matilčne plošče).
Na prevetrenost ohišja sem težko ponosen, le stranica je odprta, po potrebi bom dodal še kakšen 120 mm ventilator.

Najvišja stabilna frekvenca procesorja je 3496 MHz z napetostjo 1,6 V, kar pri mnogokratniku 12 nanese 291 MHz FSB. Vagp je 1,8 V. RAM-i delujejo v načinu 5:4 (233 MHz) pri zakasnitvah 2-2-2-5 in napetosti 3,2 V, Vagp je 1,8 V. PAT je vklučen, kot tudi Turbo način. DRAM burst length je 8, DRAM Idle Timer: infinite, DRAM Refresh Rate 64 μs. Hyper-Threading je zaradi izbire operacijskega sistema izključen. Frekvenca AGP vodila je 72 MHz, PCI pa 36 MHz.

V BIOS-u je še nekaj nastavitev, kot je frekvenca AGP vodila, AGP aparture size, izklopitev vseh integriranih naprav... s katerimi se bom ukvarjal, ko bo vsaka točka štela.

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

Zheegec ::

Uh, nice job. Prav gotovo ti bo ratalo :D
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

DjTonic ::

Super :D, čeprav sem mnenja, da se 44.03 detonatorji z Geforce 2 ne obnesejo najbolje. V bistvu so na kožo pisani le FX seriji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DjTonic ()

mare87 ::

Pa gf 4 ti ;)

OwcA ::

Katere Detonatorje potem?
Otroška radovednost - gonilo napredka.

DjTonic ::

Pa gf 4 ti ;)

Ne 44.03 so za FX-a. GF4 ima rada kakšne 40.52, 40.72 pa še mogoče 42.01.
Za GF2 bi znali biti kakšni 30.82 dobri. Poskusiš lahko še z 40.52 ter 41.09.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DjTonic ()

OwcA ::

Tweakanje

Za začetek sem pognal test pri bolj ali manj privzetih nastavitvah. Te vklučujejo prej našteto, le da je bil procesor na "samo" 280*12. 2962. Ah ja, še veliko dela na čaka. Nekoliko hladen tuš je bilo tudi spoznaje, da prehod na 291 MHz ni spremenil rezutata niti za piko :'(.

Windows 2000

Do neke mere (toliko, da je bilo vsakodnevno delo mogoče) so bila ta potweakana že prej. Ker so te optimizacije trivijalne in jih je moč najti širom preko interneta, se v njih ne bom poglabljal. Poglejmo si raje, kaj lahko storimo, ko imamo pred očmi le en cilj.

Najbolj osnovna stvar, ki jo lahko naredite je, da željenemu programu nastavite prioriteto na "Real-Time". To lahko naredite bodisi preko Task Managerja, bodisi zaženete program preko ukaza start. Najelegantnejša rešitev je gotovo uporaba CMD skripte, kar sem naredil tudi sam. V prazno tekstovno datoteko napišete

Start /realtime 3DMark2001SE.exe
in vse skupaj shranite kot nekaj.cmd (pot seveda prilagodite svojim potrebam) v mapo kjer domuje 3D Mark 2001. Namesto programa nato poženete to datoteko.

Naslednja žrtev so servisi. Za delovanje 3D Marka ne potrebujete skoraj nobenega, zato jih kar pogumno izklopite, namreč tistih, ki so nujni za delovanje sistema, tako ali tako ni mogoče izklopiti. Kar nekaj klikanja, kaj? Tudi to opravilo si lahko olajšamo s preprosto skriptno datoteko. Za vsak servis dodamo vrstico net stop "[ime servisa]" (narekovaji so zato, ker imajo nekateri servisi ime sestavljeno iz večih besed):

net stop "Windows Management Instrumentation" net stop "Server" net stop "Removable Storage" net stop "Logical Disk Manager" net stop "Workstation" ...
Za uspostavitev prejšnega stanja lahko potem bodisi ponovno zaženete računalnik, bodisi si naredite podobno skripto, ker stop zamenjate s start. Pazite le na vrstni red, nekateri servisi so odvisnih od drugih.

V končni fazi bi vam moralo teči zelo malo procesov:

RivaTuner

Ako ga morda še ne poznate, RivaTuner je priričen programček za nastavljanje "skritih" nastavitev v gonilnikih ter navijanje.

Vklopite si Power user način in se malo razglejte naokoli.
Nas bosta zanimali postavki "Low level system settings" in "DirectDraw and Direct3D settings".
Prva omogoča navijanje, h kateremo se bomo vrnili kasneje, in nekaj nastavitev povezanih z AGP-jem. Vklopiti velja tako "fast writes", kot tudi "sideband addressing". Če je katera izmed možnosti neaktivna, jo lahko prisilite k sodelovanju v zavihku "NVStrap driver". Mnogi trdijo, da ti dve nastavitvi neugodno uplivata na navijanje pri starejših karticah. nVidia je recimo onemogočila Sideband addressing pri prvi generaciji GeForceov, ker so imeli prevelike težave s stabilnostjo. Nekateri proizvajalci so te omejitve sicer obšli s tem, ko so zasnovali lasten PCB (moj Asus sodi mednje), ampak vseeno se velja spomniti na to, ko ne gre več.
Ker napačne (preveč agresivne) nastaitve tu lahko povzročijo pretežno nedelovanje sistema, si velja zapomniti, da se, če med nalaganjem Oken, po tem, ko se prijavite, držite tipko CTRL, packanje v RivcaTunerju ne aktivira.

Sedaj pa še nastavitve povezane z Direct3D gonilniki (z OpenGL se ne bomo ukvarjali, ker je 3D Mark 2001 izključno Direct3D test, tako ali tako pa so analogne Direc3D nastavitvam).
Pod "Mipmapping" se velja pozabavati z LOD, za kar je potebno vklopiti "Enable user bitmaps". Začetni razpon je sicer precej omejen, zato ga zvečajte (vrednost 15 omogoči celoten interval) v "Power User"->"Nvidia\Global\". O tem kako in kaj z LOD je kopica mnenj. Zdi se mi, da je izrazito odvisen od GPU-ja in verjetno celo od sistema. Še najbolj salamonska vrednost je 4, ako pa ima kdo kakšne boljše ideje, pa se naj ojunači. To je še ena izmed nastavitev, za katero velja, da bom z njo bolj resno eksperimentiral, če mi bo manjkalo samo še prgišče pik.
Gremo naprej. "Depth Buffering" se mi zdi, da ne igra nikakršne vloge, saj DirectX 8 in novejši teh vrednosti ne upošteva, čeprav tu nisem povsem prepričan v svoj prav. Nekaj testov je še DirectX7. Predlogi?
Zavihek "Blitting" je pomben samo za DirectDraw, tako da ga lahko preskočimo.
Pod "VSynic" izklopite vertikalno sinhornizacijo vedno in povsod. "Prerender" zgleda kot še ena zanimiva nastavitev, še posebaj zato, ker je grafična kartica ozko grlo, a mi ni nikjer uspelo najti kakšnih pametnih priporočil do koliko se ga splača potisniti, zaenkrat naj ostane pri 3.
Pri teksturah kaj več od preklopitve "Texture filtering preferences" na kaj drugega kot "Highest preformance" niti ni za postoriti, kot tudi ne v zavihku "Compatibilty".
Ostane le še zameglevanje tekstur, ki ga nonšalantno izklopimo.

Poglejmo, kaj smo z vsem tem copranjem pridobili. Hip, hip, strašni trik, 3187 točk. Napočil je čas za navijanje >:D ...

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

MilkyWay ::

Detonatorji 44.xx so bolj za GF4 kot pa za FX serijo. Za GF2 MX priporočam Detonatorje 30.82.

OwcA ::

Po nekem prečudovitem spletu dogodkov sem zabluzil in namesto 200 Ω uporabil 200k, tako da je volt mod bolj ali manj neuporeben. Po Murphyu seveda doma nimam nobenega ustreznega trimerja (ali vsaj upora) tako da bo za kake konkretnejše rezultate potrebno počakati do ponedeljka.
Trenutno sme pri 262/215, kar je med testiranjem stabilnosti (bolj na mestu bi bilo delovanja, ker so artefakti že pošteno negravžni ;)) naneslo 4095. Pri tem velja opzoriti, da je bilo v ozadju odpritih več programov.
Bom kasneje naredil še eno ponovitev "za res". :)
Otroška radovednost - gonilo napredka.

morphling1 ::

Fina tema :)
Moje izkušnje z Riva Tunerjem. Potem, ko sem sprobal res veliko kombinacij, sem prišel do sklepa, da je najhitreje na default nastavitvah samo LOD na 4 in to je to, včasih sicer pomaga izklop fog emulation in antialiasinga, to velja za GF4, če je pri GF2 MX kaj drugače pa ne bi vedel :)
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)

AvAkI ::

Jutri bom tudi sam preizkusil moj GF2MX na mojem PC-ju. Sicer ima ta GeForce 2 gor SDR-rame, bom vseeno upal na najboljše8-) .

Med katero kategorijo pa spada moja grafična kartica, glede na to da je Quadro 2MXr in ne GeForce 2 MX?

Katere driverje naj uporabim?

Velja tudi 3d Mark 2003 ?

lp Andrej
~*-,._.,-*~> SLOVENIA THE BEST! <~*-,._.,-*~

OwcA ::

@AvAkI:
Med katero kategorijo pa spada moja grafična kartica, glede na to da je Quadro 2MXr in ne GeForce 2 MX?

Lahko, da kar Gf2MX, ne vem. Poženi 3D Mark in poglej.

Katere driverje naj uporabim?

Sam bom poskusil še s 30.82.

Velja tudi 3d Mark 2003 ?

Seveda, samo da so stopnjičke. ;)
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

AvAkI ::

Owca--->kako gre kaj?

Danes zjutraj sem poizkušal doseči kar najboljši rezultat v 3D Mark-u 2003. Dosegel sem 183 točk, kar prinese 2. mesto v kategoriji MX/MX400 z certificiranimi driverji-52.16

Aja..grafično sem moral z RivaTuner-jem modat v GeForce, ker me je prej, ko sem imel Quadro vrglo v neko drugo kategorijo. Ugotovil sem, da če je frekvenca GPU-ja nad frekvenco RAM-a, dobiš slabši rezultat. Rekordni rezultat sem dosegel z frekvencami 223/233, sicer na ORB-u piše 222/232, ker je bilo v resnici 232,9:P .

Potrebno je najti pravo rezmerje GPU:RAM.

Z hitrejšim PC-jem bi 100% lahko zasedel prvo mesto (189).

p.s. Athlon je bil navit na 1620Mhz pri 2.5v, mojih 384MB SDR RAM-a pa je delovalo pri 154Mhz pri vseh nastavitvah na ful (cas2,turbo,Hi,....).

lp Andrej
~*-,._.,-*~> SLOVENIA THE BEST! <~*-,._.,-*~

sajko ::

Hm... no jest sm se tut šel mal obujat stare spomine, pa sm ugotovu da neki ne klapa. Ko nalozim driverje (30.83) po restartu ne pridem več v winse. Tik preden bi se mogla slika pokazat (po koncu nalaganja winsow) se za trenutek pojavi blue screen in komp se resetira - nemorm niti delčka prebrat da bi vidu kva piše.

eny ideas ??!

T0RN4D0 ::

hmmm... mislim da bo mal težko rekor podret. :\

drugač pa zanimiva tema :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

OwcA ::

Danes nimam časa v izobilju, tako da bo kaj bolj konkretnega jutri (gotovo delujoč vmod, verjetno še par besed o modanju napajalnika).

@AvAkI: to mi deli! >:D
Bom še sam poskusill.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

bozicek ::

No, da se vmesam.
Trenutno je meni ratalo priti na prvo mesto v svoji skupini.

http://service.futuremark.com/servlet/I...

Upam, da bo link delal. Ce ne je pa tu print scr:




Ampak je se malo rezerve. A ima kdo idejo kako bi rame hladil? Gor imam rebra, samo bi se dalo se visje, ker mi pri 360 zacne artefakte kazati. Rabil bi recimo nekaj takega kot fen, samo da bi mrzel zrak pihalo.
Sedaj piha gor en 80mm vent samo je malce premalo

DjTonic ::

bozicek žal je pač tak, da se ne šteje v kakšni kategoriji si, ampak je tisto pravo le prva stran med vsemi na ORB-u. Če bi se šli po tvoje bi bil tudi jaz prvi ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DjTonic ()

Pyr0Beast ::

Nabav si aparat za umetno meglo (vodno) in ga dej pred vente, za 5°C manj sigurno
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

bozicek ::

Uf... Tega jaz nikoli videti.

OwcA ::

Presedlal na 30.82, ampak ni neke očitne razlike, kljub temo, da lahko z njimi v RT vklopim "nearest point" filtriranje tekstur (slika tako postane ekstra jako grda ;)).
Malo sem brskal po ORB-u, vidi se, da to ni ravno vrhunsko privlačen razred -- vsakdo uporablja druge gonilnike, torej ni nihče kaj prida preizkušal.

Skrbi me, ker nič kaj ne kaže, da bi zviševanje napetosti pripomoglo k dviganju frekvenc. Trenutno sem obtičal pri 282/217. Na navijanje RAM-a dviganje napetosti sploh ne upliva (vsaj ne dvig iz 3,3 V na 3,6 V), pri jedru je nekoliko boljše. Skok iz 2,0 V na 2,4 V je doprinesel 20 MHz, kaj več pa ne obrodi sadov. Deloma verjetno tudi zato, ker pod obremenitvijo pade za več kot 0,1 V in je zelo pogojena z 3,3 V napetosjo na napajalniku. 3,6 V tu zadošča za le 2,55 V na kartici.
Nihanja bom poskusil omejiti z vezavo še kakšnega kondenzatorja, glede spomina, pa bo treba poseči po bolj skrajnih metodah. Naslednja stvar na vrsti je tako modificiranje BIOS-a.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Boki_ ::

In kdaj lahko to že pričakujemo?
I'm back

OwcA ::

Modificiranje +3,3 V linije napajalnika

Večina ATX napajlnikov ima senzorsko linijo za +3,3 V, kar nam omogoča podobno postopanje kot pri ostalih modifikacijah napetosti.
Ponavadi je rjave barve, druga je vedno oranžna, in tanjša izmed dveh zič, ki izhajata iz istega pina. Ako je takšnih dvojic več, vaš napajalnik nadzoruje več napetosti, potemtakem lahko postopek seveda ponovite tudi za ostale.

Skratka, nekako moramo izsiliti padec napetosti na senzorski liniji. V ta namen zaporedno z njo vežemo 10 Ω fiksen upor (v praksi žico prerežemo in vežemo le-tega med odrezana konca) nanj pa vzporedno (torej povežemo z zemljo) 1k Ω trimer.
Na začetku ga nastavite na največjo upornost in jo nato zmanšujte dokler napetost ne doseže željene vrednosti.
V kolikor vas skrbi, da boste kaj uničili med testiranjem, lahko napjalnik zaženete brez matične plošče tako, da naredite kratek stik med pinom 14 (zelena žica) in zemljo (katerakoli črna žica).

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Tic ::






Primer moda za vse 3 linije. (Antec TruePower 430w)
persona civitas ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tic ()

zile ::

Owca: zakaj je Hyper-Threading izključen ? Če imaš win2000 SP4 se ga enostavno vklopi (poleg tega da je biosu vklopljena podpora hyper-threading) tako, da v device managerju spremeniš računalnik Standard PC ali ACPI uniprocessor PC v ACPI multiprocessor PC.
Najbrž to že veš, ampak mogoče drugi obiskovalci foruma še ne. 8-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zile ()

Zheegec ::

Izključen je mogoče zato ker da slabše rezultate, CPU se pa slabše navija?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

OwcA ::

Točno tako kot je rekel ALIEN3001. Kot prvo w2k resda prepozna HTT, ampak je z vklopljenim počasnejša, saj logični procesor obravnava kot fizičen procesor in potem malo bluzi. Splačalo bi se le v aplikacijah, ki podpirajo SMP, kar pa 3DMark ni, že v wXP ni pridobitev ravno presunljiva, načeloma več pridobimo z vijšjo frekvecnco procesorja in FSB-ja. Upoštevati moramo, da je s HTT procesor bolj obremenjen in se zato povrh vsega še bolj greje, kar ni ravno zeželjena lastnot, ko se sprehajamo po robu stabilnosti
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

sajko ::

OwcA ::

Prehod na DX8.1 mi je prinesel (v povprečju) 10 pik.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

OwcA ::

Nekaj malega pridobil z izklopom 24-bitnega Z bufferja in LOD na 11.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Vesoljc ::

zakaj pa glih win2k? a ni to bolj tko tko
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Vesoljc ()

OwcA ::

To imam za va vsakodnevno delo. Bom poskusil še z wXP, čeprav glede na to, da je RAM tisti, ki me omejuje, kake grozne pohitritve ne gre pričakovati.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

OwcA ::

Z gnusom ugotavljam, da je tale moj Asus neka sumljiv. V večih testih sem zalsedil, da bi naj imel 4,5 ns RAM-e, no moja životari z 6 ns. Očitno si bo treba postaviti cilje nekoliko nižje, kajti še vedno sem omejen izključno z RAM-om, ki je že tako navit za 35 %.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

DjTonic ::

Z Win XP bi pomoje pri enakih nastavitvah dobil še malenkost več točk, ker se P4 bolje počuti z XP, AMD-ji pa z Win 2000.

OwcA ::

Morda, malo me moti to, da se recimo 100 MHz na procu takorekoč ne pozna na rezultatu.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

bozicek ::

Morda, malo me moti to, da se recimo 100 MHz na procu takorekoč ne pozna na rezultatu.

Zanimivo. Meni, recimo se pozna za okoli 220 pik ce iz 200FSB (2200) dam na 210FSB (2300)

OwcA ::

@bozicek: bodisi imaš močnejšo grafo, bodisi slabo potweakan sistem. Zame je 200 pik 5 %, kar je veliko.

Detonatorji 40.72 v navezi z LOD 15 in 80 MHz na AGP-ju (za slednje dvomim, da kaj drastično pripomore) so obrodili sadove. [ http://service.futuremark.com/compare?2... Prvič čez 4200].
Otroška radovednost - gonilo napredka.

sajko ::

Jest sm se mal povecu svoj score : 4307

Boki_ ::

OwcA, kako si prešel na DX8.1, ker nism sledil temi?
I'm back

OwcA ::

Z DirectX Eredicatorjem sem odstranil prejšnega in ponovno naložil.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Boki_ ::

A jaz sm pa mislil da si grafo kako flashal da sedaj podpira DX 8.1. Ma kako sm m***.
I'm back

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Boki_ ()

OwcA ::

Počasi je čas za kaj malo bolj ekstremnega. >:D

Ena od težav je v tem, da pod obremenitvijo napetost na jedru krepko pade. Vhodna napetost na IRU1150 je 3,07 V, kar je ob 3,3 V liniji pri 3,60 V (merjeno na ATX konktorju) precej neprijetno. Treba je upoštevati, da tudi da izkoristek ni popolen, tako imamo napetost na jedru v mirovanu in pri nizki frekvenci 2,7 V. Če sedaj kartico navijemo in jo pošteno obremenimo se voltmeter ustali pri 2,53 V.
Kaj nam je torej storiti? Zasekati v beštjo pri glavi, precej dobesedno. Sodeč po specifikacijah lahko IRU1150 napajamo (Vin) z vse do 7 V kar nanese največ 5,25 V na izhodu. Kaj ko bi mu torej privoščili eno pošteno porcijo. Recimo 5 V. >:D
Vse kar je treba storiti je prekiniti obstoječo sled in na Vin prospajkati žico, ki bo vodila do kakšnega 5 V izvora (recimo MOLEX konektor). V navodilih priporočajo kondenzator na vhodu, ampak ker bo sedaj razlika med njim in izhodom precej večja tako ni nevarnosti prevelikega padca, nihanja pa bodo polovili kondenzatorji na izhodu. Bolj se splača okrepiti slednje, ker tako izničimo še nihanja, ki jih proizvede čip sam.

Jutri poskusim in poročam.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Fury ::

Smoke is in the air... :D
Velik srece :)

edit: popravil typo :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fury ()

Azrael ::

Če imaš prostor, obvezno daj folijski kondenzator 0.1uF in še elektrolitskega 1000uf 6.3V (lahko več) čimbližje vhodu regulatorja, če hočeš kvalitetno napajanje.

Nihanja in padci napetosti na dovodnih žicah (bolj so dolge, slabše je - induktivnost) so v tvojem primeru zelo veliki (GPU je ima tokovmo porabo v impulzih) in to se hitro pozna pri kvaliteti napajanja, elektroliti na izhodu iz regulatorja tega problema ne morejo rešiti, ker ko je napajalna napetost pri velikem tokovnem impulzu prenizka (če na vhodu ni nič), nimajo izhodni elektroliti odkod vzeti - napetost pade, GPU dela napake in zmrz...

Drugače pa veliko sreče, s tem posegom boš prišel na zelo spolzka tla...

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.

OwcA ::

Zadevščina deluje! :)

@Azrael: Hvala za nasvet, kako naj vežem kondenzatorja?
Otroška radovednost - gonilo napredka.

OwcA ::

Modifikacija regulatorja napajanja

Ena od težav je v tem, da pod obremenitvijo napetost na jedru krepko pade. Vhodna napetost na IRU1150 je 3,07 V, kar je ob 3,3 V liniji pri 3,60 V (merjeno na ATX konktorju) precej neprijetno. Treba je upoštevati, da tudi da izkoristek ni popolen, tako imamo napetost na jedru v mirovanu in pri nizki frekvenci 2,7 V. Če sedaj kartico navijemo in jo pošteno obremenimo se voltmeter ustali pri 2,53 V.

Kaj nam je torej storiti? Zasekati v beštjo pri glavi, precej dobesedno. Sodeč po specifikacijah lahko IRU1150 napajamo (Vin) z vse do 7 V kar nanese največ 5,25 V na izhodu. Kaj ko bi mu torej privoščili eno pošteno porcijo. Recimo 5 V.

V ta namen moramo prekiniti obstoječo sled in na Vin prospajkati žico, ki bo vodila do kakšnega 5 V izvora (recimo MOLEX konektor).

Z nožem previdno prekininemo sled tik pred nožico regulatorja. Praskati je potrebno toliko časa, da odstranimo ves epoksi iznad povezave in nato prekinemo še to. Brez večje škode lahko preizkusimo ali rez dovolj globok s tem, da kartico priklopimo nazaj in zaženemo računalnik in zmerimo napetost na tej nožici. Ako je ni, smo s tem korakom opravili.

Tokrat bomo uporabili nekoliko debelejšo žico, ker se bo po njej pretakal precejšen tok. Sept priporočam uporabo vmesnega konktrja pritrjenega nekam na PCB, saj je tako manj možnosti, da bi po nesreči odtrgali žico iz nožice (pa še bolj urejeno zgleda ;)). Vse kar nam preostane je, da regulator s to prekrasno novo žico priklopimo na napajanje.

Otroška radovednost - gonilo napredka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: OwcA ()

Azrael ::

+ pol elektrolita na vhod regulatorja, tam kjer pripelješ 5V, v isto točko priklopiš še en priključek folijca. Ostala dva priključka (- pol) vežeš na maso kartice. V najslabšem na zaključno pločevino (bracket), v najboljšem na maso (GND) regulatorja.

LP, Azrael
Nekoč je bil Slo-tech.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Slo-Tech 3D Team: 3D Mark 2003 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Navijanje
32971435 (23373) Shark-357
»

Slo-Tech 3D Team: 3D Mark 2001se (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Navijanje
40063627 (16807) Shark-357
»

3d mark 2003 (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Navijanje
56625195 (9342) R33D3M33R
»

3DMARK 2001SE build330 (strani: 1 2 3 422 23 24 25 )

Oddelek: Navijanje
122448609 (17341) LittleDevil
»

Flešanje gf4 420??? (strani: 1 2 )

Oddelek: Navijanje
632436 (1693) Keki

Več podobnih tem