» »

strmoglavil Pilatus

strmoglavil Pilatus

jamiroq ::

Letalo slovenske vojske Pilatus je strmoglavilo nekaj po 11. uri na polje blizu naselja Spodnji Žerjavci. Pilot nesreče ni preživel.

Očividci so povedali, da je vojaško letalo priletelo nenavadno nizko, tik pred strmoglavljenjem pa ga je obrnilo v zraku. Pilatus je s kljunom zadel ob tla in eksplodiral. Letalo je zagorelo, pilot pa nesreče ni preživel. Pilatus je strmoglavil le dobrih sto metrov od prvih hiš v naselju Spodnji Žerjavci, ki je okrog 4 km oddaljeno Lenarta.

Na prizorišče so prvi prispeli policisti, za njimi reševalci in gasilci. Reševalci so lahko ugotovili le, da je pilot mrtev. Gasilci so zavarovali okolico nezgode, da bi izključili možnost nadaljnjih eksplozij. Na prizorišče je s helikopterjem priletela tudi ekipa vojaških preiskovalcev.

Po neuradnih podatkih naj bi bila pred nesrečo v zraku skupaj tri vojaška letala tipa Pilatus. Eden od treh pilotov v trenutku nesreče naj bi bil tudi pomočnik poveljnika letalstva Slavko Svetina.

24ur.com

Pri Spodnjih Žerjavcih na območju Lenarta je ob 11.30 strmoglavilo letalo Slovenske vojske. Pilot je v nesreči umrl.

Letalo - šlo naj bi za pilatus PC-9 - je strmoglavilo blizu naselja, vendar po doslej znanih podatkih med domačini ni poškodovanih.
Na kraj nesreče so že prispeli policisti, vojaški preiskovalci, reševalci, državna tožilka in preiskovalni sodnik, medtem ko so gasilci zavarovali prizorišče nesreče. Ker preiskava še poteka, natančnejše okoliščine nesreče niso znane. Po izjavah očividcev naj bi letalo s kljunom zadelo ob tla in eksplodiralo, potem ko ga je obrnilo v zraku.

RTV Slovenija

:((

Vanich ::

Kolk komadov smo pa sploh kupil ? 3? 5? Več ?

Mar bi kupil helikopterje za ta dnar - se dajo še u civilne namene ponucat.

Luksi ::

Strmoglavilo vojaško letalo


Dobili smo obvestilo, da je približno ob 11.30 pri Spodnji Žerjavici v občini Lenart strmoglavilo vojaško letalo. Na kraj nesreče so že prispeli policisti in reševalci.

Več informacij: stotnik Simon Korez, telefon: 031 330 951


Evo, in to ti je sporočilo za javnost ministrstva... Hahah, kot bi bili v kameni dobi... :O

Enako velja za RTV SLO. Ob 13.00 še niso imeli posnetkov S KRAJA NESREČE! Če bi se to naredilo v ZDA bi CNN po parih minutah že poročal v živo, imel analize, simulaiije... In potem rinemo v Evropo in Nato, smo pa še v kameni dobi...;(

Big_Al ::

Hvala bogu ali komurkoli zaslužnemu da temu ni tako!!!

Tattoo- ::

Hvala bogu ali komurkoli zaslužnemu da temu ni tako!!!

Točno tako! Naj preiskovalci naredijo v miru svoj del naloge - bodo imeli dosti dela tudi brez nepotrebnih novinarjev željnih senzacije :\
Racing is in my blood - Ayrton Senna

ali3n ::

S!

:'(
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ali3n ()

NoUse4AName ::

ja joj, grozno. Novinarjev ni bilo na kraju dovolj hitro. Gremo se jokat zdaj, ker smo toliko zamudili zaradi tega.

PARTyZAN ::

Teli pilatusi naj bi meli ejection seat..nevem kako to, da se pilot ni izstrelil:'(

BaRtMaN ::

Nekako ni imel časa, če je tako nizko letel? Sicer pa res škoda. Še eden, ki ne bo več pancakeal.

Luksi ::

Končno za 3 minute posnetkov ob pol peti uri pri porčilih.

Btw, mislim, da imam/o pravico davkoplačevalci vedeti kaj se dogaja z "našimi" stvarmi.


Sicer pa, ne bi pričakoval takih odgovorov od ljudi glede poročanja...

Ko bo Krško šlo v zrak ti bo verjetno všeč, da boš kmalu obveščen in da boš šel v zaklovnišče ali kamor koli že...

Sicer pa raje zaprimo temo glede poročanja, ker se je brezsmiselno pregovarjati...
In enako s tem zakaj se ni iztrelil. To je za strokovnjake, sicer pa če koga kaj zanima mu lahko povem, čeprav ne pripadam temu rodu, ampak osnove naj bi vedel vsak vojak.

Luksi ::

15. letalska brigada s sedežem na Brniku ima 12 letal tipa Pilatus PC-9 oz. od 11.30 ure le še 11. 8-O

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Luksi ()

Highlag ::

Glede izmetalnih sedežev:

Če le letalo leti nizko in je obrnjeno na glavo istreljevanje ni priporočljivo, ker se lahko izstreliš v tla. Kar verjetno ni preveč zaželjeno.

Drugače se pa nesreče dogajajo. Žal nam lahko le za pilotom. Glede na to, da naše zračne sile ne obsegajo množice letal smo utrpeli kar precejšne izgube.:'(
Never trust a computer you can't throw out a window

attackiko ::

Takole pa izgleda, če se ti uspe izstrelit 0,8 sekunde pred katastrofo. video - 1,3 MB

Avenger ::

Sem vidu tole, ja, ampak res čist zadn moment je prtisnu knof. Drugače pa, škoda pilota, verjamem da je šlo za tehnično napako.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

jRk0 ::

po neuradnih virih...

clovek je delal "bris" al kako se rece...navpicno letis dol pa probas cim nizje se obrnit in letet malo pri tleh pa nazaj. po moznosti se pod kakimi elektricnimi napeljavami...

on pa se je bojda zadel v neko krosnjo s krilom...


smola:\
You fuck up once, you loose two teeth.

Tattoo- ::

clovek je delal "bris" al kako se rece...navpicno letis dol pa probas cim nizje se obrnit in letet malo pri tleh pa nazaj. po moznosti se pod kakimi elektricnimi napeljavami...

Koliko neresnic je pa v tem postu...:D

1. Low pass ali v žargonu letalcev 'bris' pomeni letenje z dokaj visokimi hitrostmi na nizki višini (cca. 5 - 10 m).

2. Vojaški piloti velikokrat prakticirajo takšno letenje na nizkih višinah tik nad terenom, ker sovražni radarji niso sposobni zaznati letala na zelo nizkih višinah nad terenom...

3. Če si se kdaj peljal vsaj z jadralnim letalom ali motornem tipa Cessna najverjetneje veš, da je skoraj nemogoče leteli pod električno napeljavo, še posebej pa z takimi hitrostmi, z katerimi letijo Pilatusi - to, da je nekdo letel pod elektro napeljavo je bolj gostilniško hvaljenje :\
Racing is in my blood - Ayrton Senna

T0RN4D0 ::

ehm... a se sploh zavedate kak procent zračni sil smo zgubil? :D :O


enga pilatus po mojem ni škoda... če le ne bojo šli novga kupovat, ker so znjimi itaq sam stroški!


Pilota mogoče... sam če se je špilu, je pač dubu kar je...



aja... glede izstrelitve po mojem tud ni priporočljiva če si bolj nizko pa še okol obrnjen :D




:'(
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

jRk0 ::


Koliko neresnic je pa v tem postu...

1. Low pass ali v žargonu letalcev 'bris' pomeni letenje z dokaj visokimi hitrostmi na nizki višini (cca. 5 - 10 m).

2. Vojaški piloti velikokrat prakticirajo takšno letenje na nizkih višinah tik nad terenom, ker sovražni radarji niso sposobni zaznati letala na zelo nizkih višinah nad terenom...

3. Če si se kdaj peljal vsaj z jadralnim letalom ali motornem tipa Cessna najverjetneje veš, da je skoraj nemogoče leteli pod električno napeljavo, še posebej pa z takimi hitrostmi, z katerimi letijo Pilatusi - to, da je nekdo letel pod elektro napeljavo je bolj gostilniško hvaljenje




no, ce bi pravilno prebral stavek (kar dvomim da si), bi ugotovil da sem dejal da je po neuradnih virih clovek delal bris.

potem sem pa le laicno opisal bris (priznam, nisem letalec in ne poznam tega dobro...) vedarle, nikjer ne pise da je on letel pod napeljavo.
You fuck up once, you loose two teeth.

EiYou ::

Me je stisnilo pri srcu, ker ga ni več, žal.

Me ja pa tudi zagrabilo pri srcu, ko sem prebral Simon Korez, pardon stotnik.
Bil mi je poveljnik čete v Slovenjski Bistrici leta 1993 in je pravi vojaški fanatik,
pa imam občutek, da kar leze po položajih navzgor. Jao njemu za nazaj, kako nas je teral.

BigWhale ::

O ejection seats se pa lahko vsi samo ucijo na ruskih zicih... ;>

Ki so dejansko zero-zero ali pa 1Mach-zero seats :)

Grey ::

Naši Pilatusi imajo izskočne sedeže tipa Martin-Baker, ki so zmožni pilota spraviti na varno tudi v položaju 0-0( 0hitrosti-0višine ). Tok o ejectionu...in Rusih...

Mi je pa žal pilota:O :'( . Po moje je šlo za kako okvaro al pa kaj z njegovim zdravjem. Lahk da ga je kej zagrabl pa je v nezavest padu...ker je težko verjet, da se zelo izkušen in dober pilot ponesreči v lapsusu.

poweroff ::

Jaz bom odgovoril tistim, ki ste govorili o tem, da TV ni imela dovolj hitro posnetkov... pa kaj potem! A morajo novinarji pri vsakem umoru, nesreči, itd. zraven svetiti? Novinarji so navadni mrhovinarji, ki služijo na račun nesreče drugega. Pri tem pa se izgovarjajo, da ima javnost pravico biti obveščena...

Resnica je pa drugačna. S tem početjem, si mediji dvigujejo ratinge in s tem dobiček, torej dejansko služijo na račun nesreče nekoga drugega. Nekateri pa tako početje še podpirate in take "novice" celo zahtevate...

O tem, koliko imajo novinarji res interes obveščati javnost pa samo tole.. naj raje napišejo kakšne so kapitalske povezave med mediji in lastniki in kako se v sloveniji monopolizira medijski trg, kar je v nasprotju z zakoni.
Ja, tukaj pa javnost seveda nima interesa vedeti, kaj se dogaja v medijskih hišah, a?

Tukaj se lepo vidi kako so naši novinarji načelni... in v kakšni funkciji je pravica davkoplačevalcev vedeti kaj se dogaja z njihovim denarjem... (vsaj način, kako novinarji s to pravico opletajo).

BigWhale ::

> Naši Pilatusi imajo izskočne sedeže tipa
> Martin-Baker, ki so zmožni pilota spraviti na varno
> tudi v položaju 0-0( 0hitrosti-0višine ). Tok o
> ejectionu...in Rusih...

Zelo malo je sedezev, ki so bili dejansko preizkuseni in ki veljajo za dobre. Ruski so eni izmed njih. Sicer pa glej discovery, tam je dostikrat oddajo o katapultnih sedezih in podobnih zadevah.

Ruski zici, so THE zici... :)

Brane2 ::


Ruski zici, so THE zici... :)


Kako ves ? Si pilot ?

Mislim, v cem so finese teh (ali drugih) zicev ?

Aja, info z Discoveryja-sorry, sem spregledal...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

OwcA ::

En zanimiv podatek, ki lepo postavi v perspektivo ruske in zahnodnjaške katapultne sedeže je, da ruski K36 omogoča preživljiv izkok tudi pri dveh machih medtem, ko je z kakšnim Martin-Bakerjem grdo že pri enem machu.
Povedano velja za sedeže, ki so že v uporabi, kakšno bo novo čudo, ki ga kot prvi uporablja Eurofighter ne vem, oziroma se še ni imel prilike izkazati javnosti na očeh.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

cryptozaver ::

Tule je ena zanimiva povezava .

BigWhale ::

Ja, K36 sedez precej dobro poskrbi za pilota, Na naslonjalo pritegne glavo, sprozi se en zaklep, ki fixira noge in se neka zascitna 'streha' se 'povezne' cez glavo pilota in ga zavaruje pred vetrom (ki ga je pri nadzvocni hitrosti kar precej ;>)...

Se mi zdi, da je bilo najbolj spektakularno izstreljevanje na nekem airshowu, ko sta dva Mig29 narobe priletela iz manevra, pilota nista vedela kje se nahaja drugi avion in sta trescila. Eden se je katapultiral tik nad tlemi in pod dakim cudnim kotom, da se mu je padalo odprlo kake dva metra nad tlemi... :))

Najbolj bizarno je bilo pa v ameriskem F-11, kjer se je katapultirala cela kabina, ki je potem s padalom 'pristala' na tleh. V narekovajih zato, ker je v enem primeru kabina na tla udarila s silo cca 30-40G in je pilot, ki je bil notri utrpel kaj hude poskodbe. (Vsekakor se vedno bolje kot smrt... :)

Thomas ::

IMHO, je tole preresno za Ložo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

sketch ::

Bomo se malo pocakali, da vidimo, kako se tema razvije.

lp
s.
Adapt and overcome.

BigWhale ::

> Najbolj bizarno je bilo pa v ameriskem F-11

Jasno, v F-111 ;)

Se en plus k ruskim sedezem so ejection seats za helikopterje, kjer so americani ostali zgolj pri poizkusih... Na AH-1 Cobra in nekem Bellu se mi zdi...

PS: Pa se en zanimiv link in quote:

http://www.ejectorseats.co.uk/russia.htm

' Trials were conducted with the aircraft in a variety of flight conditions including inverted flight at 64ft (50m). The minimum altitude for safe escape in inverted flight is 98ft (30m). There are no similar rescue systems for light aircraft anywhere else in the world.'

Tole je pa se mene na rit vrgl... :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

cryptozaver ::

Tule je zakljucno porocilo o nesreci.

strictom ::

Škoda pilota in pilatosa:'(

PS.: kako dolgo je treniranje pilota in koliko stane en pilatos?
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Reševalna padala kot obvezna oprema v letalih?

Oddelek: Znanost in tehnologija
344471 (3500) Furbo
»

Nesreča poljskega letala (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
719567 (7176) Ziga Dolhar
»

Zakaj tako velik procent smrtnih nesreč ob padcu aviona (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
29023165 (18464) antonija
»

Ameriška vojska prizemljila svojo floto nevidnih bombnikov B-2 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6314803 (9753) gruntfürmich
»

Pilatusa prestregla F-16 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
655806 (4512) Gh0st

Več podobnih tem