Forum » Loža » Pilatusa prestregla F-16
Pilatusa prestregla F-16
DMouse ::
Je blo dons na dnevniku... slovenska pilatusa sta prestregla ameriški lovec, ki je kršil slovenski zračni prostor. Kaže, da pilatusi vendarle še niso za v staro šaro
Imortales ::
Če to ni bla prvoaprilska te pa več ne vem.
To sporočilo se bo samo uničilo čez 5 sekund.
OwcA ::
Bolj pravilno bi bilo "prestregla". Skoraj gotovo so F-16 pozvali po radiju naj pristane, naša vrla Hudournika pa sta ga le pospremila. Nočem dajati (delno) naše tehnologije v nič, vendar PC-9M (najvišja hitrost vodoravnega leta = 301 kt, vzpenjanja = 4090 ft/min) ne more prestreči F-16 v kolikor ta ni voljan. Še posebaj, ker dvomim, da so bila letala SV v pripravljenosti.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
tejo ::
Swasta, v resnici je naša protizračna obramba zadela enega od motorjev letala za prevoz "humanitarne pomoči", če sem spadajo medecinci k amerške vojake flikajo na fronti
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tejo ()
OmegaBlue ::
Rofl LOL hehehe ma ne no pilatusa na F-16 hehehe
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Trubadur ::
lol
Pilatusa sta bla komi u zraku k je f-16 bil že čez slovenijo.Nekam mi diši 1. april
lol lol lol lol
Pilatusa sta bla komi u zraku k je f-16 bil že čez slovenijo.Nekam mi diši 1. april
lol lol lol lol
Berite Thomasa!
OwcA ::
Priznam, da sem za nekaj časa nasedel, se mi pa zdi (glede na trenutno dogajanje) nadvse neokusna šala.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
krucymucy ::
so me nafukal! Sam kaj ko je pa to tako resnicno slisat... dost neumni so da bi sli res lovit z pilatusi f-16
W|ndKiller ::
Mah ja, ni bla prvoaprilska zadnje čase opažam pri nas v Posavju, da vojska študira sestreljevanje letal. Majo že kake dva dni postavleno raketno baterijo Roland pred letališčem v Cerkljah :)
.: Nuclear Power Boys - Ultras Krško :.
Klemenn ::
ne vem no kaj je res..po poročilih je blo..sm ne vem
drgač pa, ka bi pa pilatusa naredila sploh f16? bi ga zakadila s svojimi prastarimi motorji? selfdestruct mogoče?
drgač pa, ka bi pa pilatusa naredila sploh f16? bi ga zakadila s svojimi prastarimi motorji? selfdestruct mogoče?
BlackHole ::
Pa dajte no, jaz sem se začel režat takoj, ko sem to slišal pri poročilih. Bilo je pa tudi že večkrat povedano in napisano, da je to prvoaprilska.
globoko grlo ::
a je 1st aprilska šala tudi v avstriji ko naj bi se 2 stealth bobmerja (117?) švercala pod enim transportnim humanitarnim letalom, je blo 2.4. na TVju, baje da so jih avstrijski piloti clo slikal, sam slik pa niso pokazal, nej bi se pa to zgodil januarja če se ne motim
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: globoko grlo ()
Gh0st ::
Nevem kok je tle resnice, sem pa neki zasledil glede F-117. Ja, američani se sigurno švercajo čez tuje zračne prostore, ker nimajo pooblastil. Samo ne razumem zakaj iz avstrije, ker majo itak letalske baze v Kuvajtu in Izraelu ter Saudski Arabiji. Neki jih je clo v Avianu, samo res nevem zakaj bi letel čez avstrijo...
Kar se pa tiče Pilatusov, da ne bo pomote, Pilatus ima sistem oborožitve AN/APG-65, se pravi takšnega kot F-16C in je tako sposoben streljat z AIM-9 in AIM-7 raketami zrak-zrak. Problem je edino hitrost. Pilatus ima ogromno šans če ga napade F-16. Če samo primerjaš njegovo najmanjšo akrobatsko hitrost (340kt), F-16 jo ima 430 kt, prav tako pilatus nima reakcijskih potisnih šob zadaj, in tako rear-aspect heat-seaking rakete nimajo šans, poleg tega pilatus lahko leti veliko nižje kot f-16 zaradi boljšega vzgona in nižje letne hitrosti...
Kar se pa tiče Pilatusov, da ne bo pomote, Pilatus ima sistem oborožitve AN/APG-65, se pravi takšnega kot F-16C in je tako sposoben streljat z AIM-9 in AIM-7 raketami zrak-zrak. Problem je edino hitrost. Pilatus ima ogromno šans če ga napade F-16. Če samo primerjaš njegovo najmanjšo akrobatsko hitrost (340kt), F-16 jo ima 430 kt, prav tako pilatus nima reakcijskih potisnih šob zadaj, in tako rear-aspect heat-seaking rakete nimajo šans, poleg tega pilatus lahko leti veliko nižje kot f-16 zaradi boljšega vzgona in nižje letne hitrosti...
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
FastWIND ::
GHOST. Vse lepo in prav, da si nam posredoval vse tele tehnične podatke, pa vendarle ne moremo primerjati teh dveh letah. Sploh pa ne, v bilokakršnem bojnem delovanju.
BaRtMaN ::
Kako se mi je šele smešno zdelo, ko je mela SV kao vaje z Natovimi F-16kami in so po TV prikazovali vojaka z raketometalcem! Halo?!
OwcA ::
@Gh0st:
Hm, na kratko niti ena izmed zgornjih izjav ne drži.
Največja hitrost PC-9M je 301 kt, tvoja "akrobatska" je torej rahlo lovska.
"rear-aspect heat-seaking" je sicer ljubka skovnaka, ampak le to. Vem kaj si hotel sicer povedati, vendar novejši modeli AIM-9 niso več tako nenatančni oz. neobčutljivi in lahko turbopropelersko letalo zadanejo brez večjih težav.
AIM-7 ima polaktivno radarsko vodenje.
Oba lahko letita tudi povsem nad tlemi. Sicer se F-16 bolje obnese na višini, vendar po zmogljivostih še vedno daleč prekaša PC-9M.
Kaj si mislil z "boljši vzgon" veš samo ti.
če samo primerjaš njegovo najmanjšo akrobatsko hitrost (340kt), F-16 jo ima 430 kt, prav tako pilatus nima reakcijskih potisnih šob zadaj, in tako rear-aspect heat-seaking rakete nimajo šans, poleg tega pilatus lahko leti veliko nižje kot f-16 zaradi boljšega vzgona in nižje letne hitrosti...
Hm, na kratko niti ena izmed zgornjih izjav ne drži.
Največja hitrost PC-9M je 301 kt, tvoja "akrobatska" je torej rahlo lovska.
"rear-aspect heat-seaking" je sicer ljubka skovnaka, ampak le to. Vem kaj si hotel sicer povedati, vendar novejši modeli AIM-9 niso več tako nenatančni oz. neobčutljivi in lahko turbopropelersko letalo zadanejo brez večjih težav.
AIM-7 ima polaktivno radarsko vodenje.
Oba lahko letita tudi povsem nad tlemi. Sicer se F-16 bolje obnese na višini, vendar po zmogljivostih še vedno daleč prekaša PC-9M.
Kaj si mislil z "boljši vzgon" veš samo ti.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
sebastjan v ::
FastWind-točno-teh dveh letal ne moremo primerjati med seboj.
F-16 je bojno letalo, medtem, ko je pilatus primeren le še za zapraševanje njiv...
F-16 je bojno letalo, medtem, ko je pilatus primeren le še za zapraševanje njiv...
Gh0st ::
Veš, AIM-9L je all-aspect, se pravi se lahko vodi tudi na propelerce in head-on se pravi ni treba, da je letalo iz katerega se iztreljuje raketa za tarčo... AIM-7 je stara A-A raketa in jo mora pilotov radar voditi do cilja, ker označi tarčo z radarjem. Potem Sparrow samo išče radarski snop...
Kar se tiče nizkega leta...F-16 absolutno ne more letet pod 50 metrov nad tlemi (ali še več, sem pozabil točen podatek), ker je to dobesedno t.i. "flying brick" in pri taki višini je tlak pod krilom veliko premajhen kot tlak nad krilom, zato lahko letalo naenkrat trešči na tla. Sicer pa ga pod 80m stalno spremljajo močni tresljaji...
Glede hitrosti leta Pilatusa se pa opravičujem, moja napaka.
Akrobatska hitrost sm reku zato, ker sm s tem mislu najnižjo hitrost pri kateri letalo lahko naredi nad 4.3G obrata brez drastične izgube hitrosti ali vzgona.
Kar se tiče nizkega leta...F-16 absolutno ne more letet pod 50 metrov nad tlemi (ali še več, sem pozabil točen podatek), ker je to dobesedno t.i. "flying brick" in pri taki višini je tlak pod krilom veliko premajhen kot tlak nad krilom, zato lahko letalo naenkrat trešči na tla. Sicer pa ga pod 80m stalno spremljajo močni tresljaji...
Glede hitrosti leta Pilatusa se pa opravičujem, moja napaka.
Akrobatska hitrost sm reku zato, ker sm s tem mislu najnižjo hitrost pri kateri letalo lahko naredi nad 4.3G obrata brez drastične izgube hitrosti ali vzgona.
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
OwcA ::
F-16 absolutno ne more letet pod 50 metrov nad tlemi (ali še več, sem pozabil točen podatek), ker je to dobesedno t.i. "flying brick" in pri taki višini je tlak pod krilom veliko premajhen kot tlak nad krilom, zato lahko letalo naenkrat trešči na tla. Sicer pa ga pod 80m stalno spremljajo močni tresljaji...
Kako pa potem pristane? [;)]
Razlika v tlakih je posledica zakona o ohranitvi energije (Bernoullijeva enačba).
Vzgon izrazimo z naslednjo formulo: Y = Cy * S * [ro] * v^2/2
pri čemer je
Cy koeficient vzgona
S presek v stiku s tokovnicami
[ro] gostota zraka
v x komponenta hitrosti zračnih tokovnic
Glede na to, da gostota zraka z višino pada, tvoja izjava o zmanjšanem vzgonu nekako ne vzdrži.
Akrobatska hitrost sm reku zato, ker sm s tem mislu najnižjo hitrost pri kateri letalo lahko naredi nad 4.3G obrata brez drastične izgube hitrosti ali vzgona.
Padec (absolutno gledano) hitrosti bo enak neglede na vstopno hitrost. Isto velja za zmanjšanje vzgona. Hitrost je pomembna le zato, da ne pride do prevelike izgube višine (idealno je, če rezultanta ves čas kaže navzgor).
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
Gh0st ::
Kako pa potem pristane?
Upam da lahko razločiš med ravnim letom in pristajanjem, ker je pri pristajannju vpadni kot nosu mnogo večji, zakrilca omogočijo zračenmu toku da se oprejo na konec krila, prav tako zaradi dvignjenega trupa potisk motorja deluje kot odriv od stene. Ne znam ti drugače razložit.
Da ne bo pomote, idealna pristajalna hitrost letala F-16 je 140-160kt, pa jo primerjaj z Pilatusovo ali morda Cessnino! Ne mi, prosim!
Padec (absolutno gledano) hitrosti bo enak neglede na vstopno hitrost. Isto velja za zmanjšanje vzgona. Hitrost je pomembna le zato, da ne pride do prevelike izgube višine (idealno je, če rezultanta ves čas kaže navzgor).
Upam, da tuki še vedno govoriš o F-16, kajti, sori, to ne bo držalo! Še enkrat poudarjam, struktura kril, ki jo ima F-16 in Pilatusova, se zelo močno razlikujejo. Ker potrebuje F-16 veliko več hitrosti za nemoten tok zraka, posebno če ima na nosilcih obešeno orožje!
Malo osveži znanje o t.i. stallu, pa ti bo bolj jasno! To se zgodi, kadar je tok zraku prekinjen, to pa prav zaradi prevelikega vpadnega kota ali časa, v katerem je letalo bilo v takem vpadnem kotu. Kot pa si že rekel, letalo bo ščasoma padlo, ampak to je odvisno od začetne hitrosti...
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Gh0st ()
OwcA ::
Upam da lahko razločiš med ravnim letom in pristajanjem, ker je pri pristajannju vpadni kot nosu mnogo večji, zakrilca omogočijo zračenmu toku da se oprejo na konec krila, prav tako zaradi dvignjenega trupa potisk motorja deluje kot odriv od stene. Ne znam ti drugače razložit.
Bolj si potreben ti razlage.
Za dani vpadni kot obstaja hitrost pri kateri leti letalo vodoravno:
v=sqrt(2 * m * g/[ro] * S * Cy))
To pomeni, da se hitrost potrebna za vodoravni let spreminja glede na vpadni kot. S spreminjanjem teh dveh tako uravnavamo režim leta.
Zakrilca spreminjajo koeficient vzgona in omogočajo večji kot pristajanja in posledično zahteva manjšo dolžino vzletne ali pristajalne steze. Zaradi večjega vpadnega kota se zveča tudi upor. Spreminjanje profila krila pa lahko upliva na težišče.
Potisk motorja, torej vlečn, oziroma potisna sila, deluje vedno enako, neglede na vpadni kot, le smer (sile) se spreminja.
P.S. "Kako pa potem pristane? " je bilo mišljeno kot hec (glede na izjavi sledečo razlago delovanja vzgona), ampak naj bo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Gh0st ::
To pomeni, da se hitrost potrebna za vodoravni let spreminja glede na vpadni kot. S spreminjanjem teh dveh tako uravnavamo režim leta.
....No, sej kaj pa jest govorim! Samo da ti opisuješ drugačno situacijo, kjer je razmerje odvisnosti drugačno. Hitrost pri VSTOPU v zavoj, oziroma v vpadnem kotu mora biti višja, ker v zavoju stalno pada. Nižja je hitrost, prej bo letalo padlo zaradi izgube vzgona...Ma dej, brezveze kle neki nabijat, oba sva očitno preveč pametna... No, zase nevem...
U glavnem, F-16 se ne more primerjat z Pilatusom pri dog-fight manevrih. Amen.
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
OwcA ::
....No, sej kaj pa jest govorim! Samo da ti opisuješ drugačno situacijo, kjer je razmerje odvisnosti drugačno. Hitrost pri VSTOPU v zavoj, oziroma v vpadnem kotu mora biti višja, ker v zavoju stalno pada. Nižja je hitrost, prej bo letalo padlo zaradi izgube vzgona...
Ne gre samo za brezvezno nabijanje, ampak tudi za izobraževanje.
"Razmerje odvisnosti" je vedno enako, ravno to je poanta fizikalnih enačb.
V zavoju se hitrost ne spreminja stalno, ampak samo ob spremembi režima leta (v kolikor ostale spremenljivke ostajajo nespremenjene).
Zavoj ni enak režim kot povečan vpadni kot (pri vzgonu deluje na letalo še centrifugalna sila, spremenijo se smeri nekaterih sil).
Glede na to, da na vzgon vpliva tudi upadni kot, nižja hitrost še ne prinese izgube vzgona. Kar spomnimo se na penjanje, hitrost je relativno nizka (recimo, da letimo z hitrostjo za največji kot vzpenjanja), vzgon pa očitno precejšen, saj se dvigamo.
U glavnem, F-16 se ne more primerjat z Pilatusom pri dog-fight manevrih. Amen.
V prid komu?
P.S. pamet (se mi zdi, da) nikoli ne škodi
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
BigWhale ::
> >U glavnem, F-16 se ne more primerjat z Pilatusom pri dog-fight manevrih.
> > Amen.
> V prid komu?
Hm, F-16 (to velja tudi za vecino ostalih Jetov) bi tezko letel slalom med daljnovodi ali telegraf stangami, medtem ko bi
vsak 'propeleras' to pocel z lahkoto...
Leteca opeka je pa zelo primeren izraz, bolj ali manj so to vsi reaktivci... Dokler jim dela motor letijo, ko pa crkne... ... redki piloti se veselijo 'flame-out' landinga... ;> Pri propelerju pa to niti ni tako zelo tezko (kar se ne pomeni, da je lahko :) )
Kaj ti pomaga 9G pri 430kts, ce je Rate Of Turn se enkrat vecji kot pri Pilatusu, kaj ti pomaga blazno nizek rate of turn, ce si kot parna lokomotiva v primerjaviz TGVjem :)
Koncna bilanca je ta, da je F16 sestreli pilatusa se preden ga ta vidi (BVR Combat, AIM-120/AIM-7), ce pa pride do dogfighta, bi bila pa vecina stvari tako ali tako head on approach, se pravi loterija...
PS: Zlo rad odgovarjam na stare poste... :P
--
BigWhale!
> > Amen.
> V prid komu?
Hm, F-16 (to velja tudi za vecino ostalih Jetov) bi tezko letel slalom med daljnovodi ali telegraf stangami, medtem ko bi
vsak 'propeleras' to pocel z lahkoto...
Leteca opeka je pa zelo primeren izraz, bolj ali manj so to vsi reaktivci... Dokler jim dela motor letijo, ko pa crkne... ... redki piloti se veselijo 'flame-out' landinga... ;> Pri propelerju pa to niti ni tako zelo tezko (kar se ne pomeni, da je lahko :) )
Kaj ti pomaga 9G pri 430kts, ce je Rate Of Turn se enkrat vecji kot pri Pilatusu, kaj ti pomaga blazno nizek rate of turn, ce si kot parna lokomotiva v primerjaviz TGVjem :)
Koncna bilanca je ta, da je F16 sestreli pilatusa se preden ga ta vidi (BVR Combat, AIM-120/AIM-7), ce pa pride do dogfighta, bi bila pa vecina stvari tako ali tako head on approach, se pravi loterija...
PS: Zlo rad odgovarjam na stare poste... :P
--
BigWhale!
Gh0st ::
PS: Zlo rad odgovarjam na stare poste... :P
Yeah, got that!
Tole si zelo posplošil. Primerjava je tako ali tako popolnoma nesmiselna, vse skupaj pa se je začelo s tem štosom, da je Pilatus prestregel F-16.
Recimo, če grem malo offtopic, ne vidim nobenega pametnega razloga, zakaj bi Slovenija sploh kupila Pilatuse. Tako ali tako z njimi ne more "konkurirat" na sodobnem bojišču ali igrati ključne vloge v kampanijah. Če bi bil jest obrambni minister, bi gradil na zelo dobri proti-letalski obrambi. Postavit radarje na vseh večjih hribih, iztrelišča v kotlinah (SA-2, Patriot). OK, sej vem, to je zelo drago, ampak za božjo voljo kako bi ubranili sovražnikov letalski napad na brnik z eno baterijo Rolandov če ima sovražnikove Wild Weasel operacije podpira intenzivni EW (se pravi razni Prowlerji,...), ker jih lahko onesposobijo, potem pa se samo iztreli AGM-88 HARM rakete na radarje, z kasetnimi bombami uničijo iztrelišča...fertik. Majo že cel zračni prostor na voljo.
Se pravi zelo močna proti-letalska obramba in helikopterska enota (Apache, Huey, Chinook, Tiger,...) za uničevanje oklepnikov in zaustavljanje pehote.
OK, sory, enkrat sem mogu povedat..
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
sebastjan v ::
Z pilatosi lahko Slovenija konkurira kakšnemu letallu, ki je ta čas recimo v muzeju-spitfire,zero inpd-im....
undefined ::
> Se pravi zelo močna proti-letalska obramba in helikopterska enota (Apache, Huey, Chinook, Tiger,...) za uničevanje oklepnikov in zaustavljanje pehote.
Pri nas je kakršnakoli letalska sila odveč in denarja potratna. Helikopterska ofenziva bi bila več kot dovolj za tako majhno ozemlje, pa še to bi bilo dovolj drago. Z reaktivci pa bi morali nujno kršit tuj zračni prostor, da bi lahko obračali. Tako kot se je to zgodilo leta '90. ;)
Pri nas je kakršnakoli letalska sila odveč in denarja potratna. Helikopterska ofenziva bi bila več kot dovolj za tako majhno ozemlje, pa še to bi bilo dovolj drago. Z reaktivci pa bi morali nujno kršit tuj zračni prostor, da bi lahko obračali. Tako kot se je to zgodilo leta '90. ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: undefined ()
BigWhale ::
> Pri nas je kakršnakoli letalska sila odveč in denarja potratna. Helikopterska ofenziva bi bila več kot dovolj za tako majhno ozemlje, pa še to bi bilo dovolj drago. Z
> reaktivci pa bi morali nujno kršit tuj zračni prostor, da bi lahko obračali. Tako kot se je to zgodilo leta '90. ;)
Ah, lepo te prosim... Poglej kak je turning rate povprecnega reaktivca... :P
To Ghost:
Pokrivanje Slovenije z radarji je precej komplicirana zadeva, teren je bistveno prevec razgiban za kaj takega., za precej ucinkovito zracno obrambo POTREBUJES letala... Kakrsnakoli so pac. Samo protiletalska obramba je premalo, na zalost. :) Slovenska opremljenost z radarji je pa taksna kot je.... Classified... Ne smem povedat...:P
--
BigWhale
> reaktivci pa bi morali nujno kršit tuj zračni prostor, da bi lahko obračali. Tako kot se je to zgodilo leta '90. ;)
Ah, lepo te prosim... Poglej kak je turning rate povprecnega reaktivca... :P
To Ghost:
Pokrivanje Slovenije z radarji je precej komplicirana zadeva, teren je bistveno prevec razgiban za kaj takega., za precej ucinkovito zracno obrambo POTREBUJES letala... Kakrsnakoli so pac. Samo protiletalska obramba je premalo, na zalost. :) Slovenska opremljenost z radarji je pa taksna kot je.... Classified... Ne smem povedat...:P
--
BigWhale
krneki0001 ::
Naši pilatusi imajo tako opremo kot najstarejši F16. Zato so jih naši kupili, ker se na njih učijo, da bodo enkrat znal F16 vozit.(HAHAHA).
Za slovenijo bi bili najbolj uporabni A10 /2 Thunderbolt - majhna hitrost močan radar, vzleti lahko na vsaki avtocesti, pa uničujoče za vse kar leze po zemlji. Pol pa še par helikopterjev, več pa že ne rabmo. To bi blo vse kar bi slovenija rabla za po zraku. Na tleh pa velik protiletalskih sistemov.
LP
Nebivedu
Za slovenijo bi bili najbolj uporabni A10 /2 Thunderbolt - majhna hitrost močan radar, vzleti lahko na vsaki avtocesti, pa uničujoče za vse kar leze po zemlji. Pol pa še par helikopterjev, več pa že ne rabmo. To bi blo vse kar bi slovenija rabla za po zraku. Na tleh pa velik protiletalskih sistemov.
LP
Nebivedu
Gh0st ::
Naši pilatusi imajo tako opremo kot najstarejši F16
LOL, kje si pa to pobral? In kaj ti smatraš kot opremo? Zimske gume? Pilatus P-9M ima sistem oborožitve AN/APG-65, takega kot F-16A in F-16 block 10. Teoretično ga potem lahko oborožimo z iztrelki AIM-7 in AIM-120, ampak njegov radar nima takih zmogljivosti.
Big Whale:
Ja, sej vem da je to ful problem. Samo, če ti postaviš radarje na hribe, potem pokrivajo tudi kotline, če pa je radar v kotlini, pa se lahko sovražno letalo neopazno prikrade izza hriba. Sej če tko pogledaš, tudi morebitno sovražno letalo bi imelo težave se "prikrasti" v zaledje, ker bi moral leteti zelo nizko. Kar pa je pri našem razgibanem terenu zelo težavno. Posebno če letiš s kakšnim F-14, ki je velik in okoren.
Kar se tiče A-10, na kateri avtocesti bi pa ti lahko pristal? Kaj pa odbojne ograje in promet? Prosim, razmišljaj! To je rečeno samo v najhujših primerih. Sicer pa je za A-10 znano, da lahko leti brez smernega stabilizatorja in enega motorja. Se pravi je zelo robusten. Ampak nam nebi koristil. Poleg tega, A-10 nima radarja. Šele A-10 block 52 ga ima, pa še ta nima možnosti look-down shoot-down, ampak je uporabljen samo za izogibanje air-collision in odkrivanjem morebitnih sovražnih lovcev.
Sej naš airspace je dovolj velik za "obračanje". Problem je "svoboda". Če boš na treningu na Počku odvrgel bombe, bi že moral razmišljati vnaprej kako boš zavijal, da te ne zanese predaleč. Pa tudi samih t.i. "prijateljskih zračnih dvobojev" nebi mogli imeti, ker je zato potreben mnogo večji zračni prostor. Tako, da so lovci nesmiselni.
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
undefined ::
> Ah, lepo te prosim... Poglej kak je turning rate povprecnega reaktivca... :P
Poglej kak je bil turning rate srbskih Migov leta '90. ;)
Poglej kak je bil turning rate srbskih Migov leta '90. ;)
W|ndKiller ::
ob branju postov sem se kr pošteno nasmejal glede na to, da vidim pilatuse in vse slovenske letalske sile vključno s helikopterskim oddelkom baziranim v Crklah (po domače seveda).
Pa da naša država kupi vsaj kakšenga reaktivca, pa mislite,da bomo mi tu dol poslušal tiste hrupneče motorje ???
Je blo že dost, ko je bla bivša jugoarmija kle pa mela jastrebe,galebe in ostale ptiče tu dol, pa nam Posavcev in Posavkam polnila ušesa, s hmmm...... hrupom starim rjastih motorjev !!!!!
LP
Pa da naša država kupi vsaj kakšenga reaktivca, pa mislite,da bomo mi tu dol poslušal tiste hrupneče motorje ???
Je blo že dost, ko je bla bivša jugoarmija kle pa mela jastrebe,galebe in ostale ptiče tu dol, pa nam Posavcev in Posavkam polnila ušesa, s hmmm...... hrupom starim rjastih motorjev !!!!!
LP
.: Nuclear Power Boys - Ultras Krško :.
BigWhale ::
Big Whale:
> Ja, sej vem da je to ful problem. Samo, če ti
> postaviš radarje na hribe, potem pokrivajo tudi
> kotline, če pa je radar v kotlini, pa se lahko
> sovražno letalo neopazno prikrade izza hriba. Sej če
Hm, ne v bistvu vecina stacionarnih in takih transportnih radarjev (med drugimi tudi TPS-70 katerih dva komada ima nasa vojska), 'gleda' samo naprej in navzgor. Kar je v bistvu ok, samo tudi ce bi dal radar na triglav, bi imel se vedno polno lukenj. Resitev je pokritje terena z vec manjsimi radarji (20 milj), ki so lahki, majhni, prenosljivi in povezani v en network ter dajejo celotno sliko terena.
> Sicer pa je za A-10 znano, da lahko leti brez
> smernega stabilizatorja in enega motorja. Se pravi je
> zelo robusten. Ampak nam nebi koristil. Poleg tega,
Ja, tud s samo pol krila se prleti nazaj...
> A-10 nima radarja. Šele A-10 block 52 ga ima, pa še
> ta nima možnosti look-down shoot-down, ampak je
> uporabljen samo za izogibanje air-collision in
> odkrivanjem morebitnih sovražnih lovcev.
A-10 je uporaben za podporo pehoti in kot anti-tank letalo. Rad bi videl junaka, ki bi se sel ofenzivo na Slovenijo s tanki, sploh ko bi rinil cez Karavanke in Kolpo na drugi strani... :P Tistih 30km panonske nizine bomo pa ze ubranili. ;)
--
BigW!
perci ::
Heh, Kolpo za šalo prevoziš z vsakim terencom, Abramsi pa tut baš ne bi imel velikih problemov.
BigWhale ::
> Heh, Kolpo za šalo prevoziš z vsakim terencom,
> Abramsi pa tut baš ne bi imel velikih problemov.
Se najmanj problemov pa bi imeli po vseh tistih hribih? ;>
--
BigW!
> Abramsi pa tut baš ne bi imel velikih problemov.
Se najmanj problemov pa bi imeli po vseh tistih hribih? ;>
--
BigW!
Gh0st ::
No, bodmo realisti... 20 sortijev z B-52 in B-2 polno oboroženih z cluster bombami in konvencionalno oborožitvijo, lahko tudi napalm, pa nimamo za burek.
Sicer pa, BigWhale, tko sem jest mislu, več manjših radarjev, neko mrežo. Sigurno bi se dalo pokriti vsaj večji del...
Sicer pa, BigWhale, tko sem jest mislu, več manjših radarjev, neko mrežo. Sigurno bi se dalo pokriti vsaj večji del...
you might start believe in Gh0st stories. you're in one. :)
Klemenn ::
ka mate vi enih tlele sanjarij...dost je že en pilatus...da vrže eno bombico na krško,...pa bye bye slovenija
Matek ::
Jebediah, če jaz prav vem, so tam dobro usposobljeni za primere zrač. napadov.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zanimiv oglas na BolhiOddelek: Loža | 3365 (1852) | jamiroq |
» | SV nakupuje (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 10088 (8005) | sid911 |
» | Aje res SV hotla kupet F16Oddelek: Loža | 3241 (2322) | BigWhale |
» | Nato Jets screaming over Slovenija (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 5599 (4383) | iration |
» | Helikopterji: vojaški, policijski, reševalniOddelek: Loža | 5214 (4831) | G-Lab |