Slo-Tech - V minulem letu so električni avtomobili na Norveškem dosegli nov rekordni delež, saj je bilo kar 88,9 odstotka prodanih novih vozil električnih. Leto pred tem je bil ta delež 82,4-odstoten in ves čas raste. Na drugem mestu sta Švedska in Islandija, kjer je bilo v letu 2023 približno 60 odstotkov prodanih vozil električnih.
Na Norveškem nameravajo do konca letošnjega leta izkoreniniti prodajo osebnih avtomobilov in lahkih tovornih vozil z motorji na notranje izgorevanje. Najbolje prodajane znamke so Tesla, Volkswagen, Toyota, kitajski proizvajalci pa že imajo 10-odstotni tržni delež. Glavni kupci klasičnih vozil ostajajo ponudniki najemov, saj številni turisti niso navajeni električnih vozil in raje vzamejo bencinske ali dizelske.
Govorimo seveda o novih vozil, medtem ko je pogled na cestah vendarle nekoliko drugačen. Med vsemi registriranimi avtomobili je bilo lani na Norveškem 28,6 odstotka električnih. Še pred desetimi leti je ta delež znašal približno en odstotek. Norveški je to uspelo z odločnimi državnimi vzpodbudami in kaznimi, saj so bili električni avtomobili precej časa nižje obdavčeni, cenejši za registracijo in uporabo. Cene fosilnih goriv so visoke, a tudi električno polnjenje ni prav poceni, je treba priznati. Nima pa Norveška proizvajalcev avtomobilov, ki bi močno lobirali.
Baterijskih elektricnih je ze 27.7%, potem pa se 7.2% plugin hibridov. Se dobro leto, pa bo na cesti vec baterijskih elektricarjev, kot dizelskih vozil. Bencinarjev je ze manj.
To ne pije nubene vode,evropejci onesnazujemo okoli 5/100% napram afriki,aziji ter ameriki. Doklerse oni ne odlocijo popravt tega nima smisla tole usiljevanje z EV pri nam v evropi.
To ne pije nubene vode,evropejci onesnazujemo okoli 5/100% napram afriki,aziji ter ameriki. Doklerse oni ne odlocijo popravt tega nima smisla tole usiljevanje z EV pri nam v evropi.
Na kitajskem je več kot polovica novih avtomobilov elektrificiranih (PHEV in BEV).
elekrični avomobili so zmagali? Če je kdo "zmagal", potem je to polika, ki je z davki/subvencijami umetno podražila klasične avtomobile. Vse to pa lahko financirajo z blogostanjem, ki so ga ustvarili z izvozom nafte. Kako ironično.
Kakorkoli, politika, ki jo vodijo se izkazuje v številu saharskega življa po omenjenih državah ter bežanju avtohtonih prebivalcev iz mest. Ne vem koliko časa bo to trajalo. Po moje ne prav dolgo.
Preseneca te zato, ker nisi videl svezih podatkov. Letos je prodaja BEV padla za 68% (padla je tudi prodaja ICE). Se vedno pa so jih prodali vec kot dizlov ALI bencinarjev ter manj kot dizlov IN bencinarjev. Glede na nihanje prodaje, bi moral vec povedati kaksen lokalni znalec (subvencije, davki itd).
Drugace bi bilo zanimivo dobiti uvid v zivljenje Islandcev. Zakaj sploh potrebujejo avtomobile? Za vikend izlete? Prebivalstvo je namrec mocno skoncentrirano na zahodu otoka.
Dolge voznje delas bolj tezko, ker je otok premajhen. Po diagonali je manj kot 400km. Ce gres okrog, bos imel hitre polnilnice, ce gres pa proti centru otoka, pa bos naredil kaksnih 200km v eno smer. Max. Pa naceloma jim nic ne preprecuje, da bi dodali kaksno polnilnico v notranjosti (hidroelektrarne niso ob obali). Pomoje je problem tudi ponudba vozil na trgu. Premalo vozil tipa "cybertruck, rivian" ter prevec vozil tipa Tesla, Ioniq ipd. Ampak ja - bi moral povedati kaksen domacin oz. poznavalec.
Definiraj stari. Konec leta 2016 je bila na norveskih cestah cirka 100k elektricnih avtomobilov. Skandinavci jih verjetno se ne prodajajo v vecjih stevilkah.
Samo tole vržem v temo. Leta 2013 ali '14, ko smo že imeli debato okoli EV-jev na Norveškem, sem šel gledati cene in je bil tam nov Golf, srednje opremljen nekje dobrih 60k EUR. Tesla S je bila 70k EUR. Res _težka_ odločitev to, ko ti država napali 200% davka zaradi "razlogovTM". Ampak hej, to je čisto "organic", da je prodaja tam tako visoka. Ker so toliko boljši. Al neki tac'ga.
Definiraj stari. Konec leta 2016 je bila na norveskih cestah cirka 100k elektricnih avtomobilov. Skandinavci jih verjetno se ne prodajajo v vecjih stevilkah.
Bomo čez 10 let videli kako se bo njihov eksperiment končal. Za nemškega z jedrskimi elektrarnami in vetrnicami že vemo... Čutimo ga pa tudi mi.
To ne pije nubene vode,evropejci onesnazujemo okoli 5/100% napram afriki,aziji ter ameriki. Doklerse oni ne odlocijo popravt tega nima smisla tole usiljevanje z EV pri nam v evropi.
Pije vodo. Geopolitično smo z električnimi vozili mnogo manj odvisni od mnopolnega združenja naftnih držav OPEC. Elektriko pa lahko proizvaja praktično vsaka država.
"Nima pa Norveška proizvajalcev avtomobilov, ki bi močno lobirali." In to se močno pozna. Avtomobilski lobisti nas zavirajo pri večji stopnji neodvisnoti. ( popolna neodvisnost seveda ne obstaja ampak vsak korak bližje k njej ki ga lahko narediš se pa še kako pozna na dolgi rok )
Najprej moras imeti visok standard, da si lahko privoscis EV v Evropi.
ID3, born je pod 27k. Se ID4 se celo dobi za 28k. R5 najcenejsa varianta pod 20k in 25k tak da je uporaben. Pod 20k imas dongfeng box, e-C3. pod 10k pa dacio spring. Je zanic, ampak za vecino dnevnih vozenj povsem dovolj.
Najprej moras imeti visok standard, da si lahko privoscis EV v Evropi.
Nič večjega kot za ICE avto. Oz. lahko celo nižjega, če si pripravljen skleniti par manjših kompromisov.
"Največji izdatek predstavlja že nakup avtomobila. "Največji del (21 odstotkov) so predstavljali izdatki za prevoz, ki vključujejo tudi nakupe prevoznih sredstev – v povprečju so znašali 5.110 evrov oziroma 426 evrov na mesec. Za nakup avtomobila so gospodinjstva v 2022 v povprečju porabila 1.999 evrov, za proizvode in storitve za osebna vozila pa v povprečju 2.916 evrov," so nam razkrili na Statističnem uradu Republike Slovenije."
Pije vodo. Geopolitično smo z električnimi vozili mnogo manj odvisni od mnopolnega združenja naftnih držav OPEC. Elektriko pa lahko proizvaja praktično vsaka država.
Za litij so glavni Kitajci.Nemci poštnega e-avta sploh ne znajo narediti. Da ne omenjam redkih zemljin. EU samo opleta z jezikom in d*ka na dei/woke nesmisle. Nekakšen dvorni norček.
Elektriko pa lahko proizvaja praktično vsaka država.
Bojda bomo sedaj uvažali elektriko iz Ukr in Moldavije, kjer so ustavili vse industrijske objekte.
Za litij so glavni Kitajci.Nemci poštnega e-avta sploh ne znajo narediti.
Največja proizvajalka litija je Avstralija. Za njimi je Chile, šele potem pride Kitajska.
Pa malo neumno je primerjati litij z nafto. Eno je surovina za izdelavo produkta z življenjsko dobo 20+ let. Drugo je pogonsko sredstvo, ki ga rabiš za tekoče delovanje avtomobila.
Ja, v Črni gori, a ga je pametno voziti samo tam.
Za ta denar dobiš Teslo 3, mogoče celo Y, Hyundai Ioniq5 ali Kona, ID4, ko je v akciji, kakšno Škodo, Kio itd. Izbire je precej. Govorim seveda o novih avtomobilih.
Če prav berem zgornji članek nikjer ne omenja, da je ta znesek omejen na nove avtomobile. cca. 3 leta staro Teslo 3 iz Nemčije dobiš krepko pod 20k.
Električni avtomobili niso 'zmagali' oz. če je to zmaga, je s pomočjo prisile in podkupnin.
Počasi se boste morali odločiti ali podkupuje nafti lobi ali elektro lobi. Oziroma če lahko bolj natančno objasniš kdo koga v kaj sili in koga podkupuje, bomo še bolj zadovoljni.
Vsako leto bo vec prodanih elektricnih avtomobilov, hkrati pa nas bodo "skeptiki" se bolj prepricevali da gre za "modno muho". Spominja malo na segrevanje Zemlje, hehe.
Električni avtomobili niso 'zmagali' oz. če je to zmaga, je s pomočjo prisile in podkupnin.
Počasi se boste morali odločiti ali podkupuje nafti lobi ali elektro lobi. Oziroma če lahko bolj natančno objasniš kdo koga v kaj sili in koga podkupuje, bomo še bolj zadovoljni.
Ne da se mi razlagati nekomu, ki oponaša slavne tri opice. Preberi članek.
Subvencijo (mislim da še vedno 3000EUR) dobiš za avte novejše od Novembra 2021, ta Tesla ne pride v poštev. Se mza foro pogledal vse nepoškodovane vsaj letnik 2021 in najcenejša je 24.500, druga najcenejša 27.400, tako da močno dvomim da se jo da dobiti krepko pod 20 tisoč kot si trdil. Pa 2021 je še 4 leta BTW.
Subvencijo (mislim da še vedno 3000EUR) dobiš za avte novejše od Novembra 2021, ta Tesla ne pride v poštev. Se mza foro pogledal vse nepoškodovane vsaj letnik 2021 in najcenejša je 24.500, druga najcenejša 27.400, tako da močno dvomim da se jo da dobiti krepko pod 20 tisoč kot si trdil. Pa 2021 je še 4 leta BTW.
Še en edit; pri tvoji Tesli je navedeno da prodaja samo pravnim osebam:
Verkauf erfolgt ausschließlich an Gewerbetreibende und Händler. Für Exportanfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. FOR EXPORT PLEASE CONTACT US VIA E-MAIL!
To ne pije nubene vode,evropejci onesnazujemo okoli 5/100% napram afriki,aziji ter ameriki. Doklerse oni ne odlocijo popravt tega nima smisla tole usiljevanje z EV pri nam v evropi.
Ja in kje jo nej pol filam če sem v bloku noo. Dejte že nehat s temi teslami, več k pol ljudi živi po blokih. Kje nej pa filamo to. En kreten na Glinškovi fila kripo od mg ja kar s kablom čez balkon zraven pa zaparkira dva tri avte in ma gor listek: pokliči če motim Fak ej ker debil
Vsako leto bo vec prodanih elektricnih avtomobilov, hkrati pa nas bodo "skeptiki" se bolj prepricevali da gre za "modno muho". Spominja malo na segrevanje Zemlje, hehe.
Dokler ne bo polnilnic pred bloki in na vsakem vogalu bom jaz mel ICE ti pa mej Teslo .
"1. januarja 2018 je bilo v Sloveniji 852.200 stanovanj, od tega jih je bilo 680.000 naseljenih. Največ prebivalcev, 65,8 %, je 1. 1. 2018 živelo v eno- ali dvostanovanjskih stavbah (hišah), v večstanovanjskih stavbah jih je živelo 30,6 %, preostali (3,6 %) pa so bivali v skupinskih in drugih posebnih oblikah nastanitev. "
Torej, cca. 30% Slovencev živi v blokih. Velik procent od blokarjev ima garaže, kjer si lahko uredijo polnilnico ali pa živijo v manjših 4-8 stanovanjskih blokih, kjer postavitev polnilnice na parkingu ni nemogoča.
Ostane kakšnih 10% ljudi, ki dejansko nimajo možnosti polnjenja.
Drugace bi bilo zanimivo dobiti uvid v zivljenje Islandcev. Zakaj sploh potrebujejo avtomobile? Za vikend izlete? Prebivalstvo je namrec mocno skoncentrirano na zahodu otoka.
Koncentrirano je v glavnem mestu ampak ...turizem je povsod naokrog, se najmanj v glavnem mestu....ljudje zivijo tudi na severu in jugu, povsod razen na sredini, ker enostavno makedamska cesta je res uporabna tam samo 4 mesece na leto (popravi se 1x letno, drugace moras naokoli), za ostalo rabis konkreten 4Wd ...kar pa od elektricnih vozil zaenkrat nimas veliko (upostevaj sneg in ta faktor da velikokrat obticis...v mrzlem vetrovnem vremenu nasredi luze..bi rad vidu baterijo kak dolg bi sla..zaenkrat uporabljamo modificirane rubikon hibride drugega ni od EV). Otok 5x vecji od slovenije Iz prakse ti povem da hudicevo potrebujem avto ...ce zivis izven glavnega mesta je povsod voznja vsaj 30min do prve trgovine...brez semaforjev.... Je pa ena druga stvar...elektrika je najcenejsa v celi evropi, in bo tudi ostala..... je bila iniciativa potegnat kable do evrope da bi prodajal, ker jo je prevec ampak...EU ma monopol nad ceno...kar pomeni da bi morala domaca cena iti navzgor...ljudem to ni disalo....je hitro propadla ta ideja ;)
Admin me je zbrisal, kljub opozorilu naj se logiram...
registriran drugače že od 2009 pa do izbrisa
v mrzlem vetrovnem vremenu nasredi luze..bi rad vidu baterijo kak dolg bi sla..
Tesla s toplotno črpalno pri -25 porabi cca. 2% baterije na uro pri ogrevanju kabine na cca. 20 stopinj. Torej, načeloma ni problem preživeti noči na toplem tudi v najbolj ekstremnih vremenskih pogojih.
Kakšen Rivian, ki bi bil bolj primeren za te terene ima še večjo baterijo, tako, da gre za ogrevanje kabine manjši procent.