» »

Na Norveškem električni avtomobili že zmagali

Glugy ::

Benny123 je izjavil:

Kle sanjate električne avte a lepo so povedali že večkrat, naše omrežje tega enostavno ne bo prebavilo. Bo treba najprej vložiti miljarde vanj.

Kaj misliš pa da se je delalo do sedaj? Da ima praktično skoraj vsaka hiša že po več klimatskih naprav pa veliko hiš z toplotno črpalko ipd se je moralo energetsko omrežje temu skozi leta prilagodit in se je. Električnim avtomobilom se bo isto prilagodilo. Ja vse nekaj stane. Tud ta odvisnost od kuhanja mule parih držav z nafto se še kako pozna. Vsako nihanje sproža višanje cene, nižanje zelo redko in (pre)počasi tako da se še vmes novo povišanje pojavi. Baterije imaš za 20 let in je tega nihanja manj. Poleg tega pa je v teoriji možno razviti drugačne baterije z drugačnimi surovinami. Veliko se da z znanostjo omilit posledice geopolitičnega izsiljevanja, pri nafti tega nimaš. Nimaš praktično nobenega maneverskega prostora. Mi rabmo električne avtomobile že zarad ekonomije. Seveda pa ne morš pričakovat z mnogo nižjo ekonomijo obsega imet isto ceno avtomobila kot pri 100x višji ekonomiji obsega ki ti zmanjša stroške, je pa treba vztrajat da pridemo do tja. EDINI KI NOČE DA VZTRAJAMO PRI TEM JE NAFTNI LOBIJ. Seveda pa ne gre z glavo skozi zid, je treba bit premišljen in dat prehodu na elektriko čas in tud nekaj investirat v to. To so stvari ki se bodo povrnile ne naši generaciji ampak našim zanamcem. Ne moremo bit tok trdoglavo sebični da razmišljamo sam za ta trenutek zdej samo za nas.

Meizu ::

Meh EV si grejo lahko na mater. Dokler ne ponudijo 700km zanesljivega dosega v vseh vremenskih pogojih, da vsaj približno lahko konkurira ICE motorjem, hkrati pa ne stane trojnik cene, nimajo kaj delati na globalni ravni.

To pa da se na norveškem furajo z električnimi avtki vsi - to znajo delat tudi v Luksemburgu. Ampak to je tako neznaten procent populacije da ni sploh vredno omenjat. Trenutno je avtomobilska industrija ena navadna pušinava.

MikeRotch ::

Ja, ker voziti 700km v enem kosu je res nekaj povsem običajnega :) Hkrati 80% populacije v življenju ni šlo dlje kot do Paga.

Meizu ::

Utk je izjavil:

Ni pomembno Norveška ali Slovenija. Ker pravite da se z električnim ne da preživet. Očitno se da.


Preživet se da tudi s konjem in vozom.

MikeRotch je izjavil:

Ja, ker voziti 700km v enem kosu je res nekaj povsem običajnega :) Hkrati 80% populacije v življenju ni šlo dlje kot do Paga.


Ne razumem zakaj potem bencinarji in dizli nimajo 15 litrskih tankov - manjša eksplozija v primeru nevarnosti, pa še večkrat greš tankat - bolje za biznis.

Znaš pojasnit?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

Utk ::

Če bi dodatnih 20 litrov tanka stalo 10 jurjev, sem precej prepričan da bi bolj malo ljudi to plačalo.

Meizu ::

Utk je izjavil:

Če bi dodatnih 20 litrov tanka stalo 10 jurjev, sem precej prepričan da bi bolj malo ljudi to plačalo.


Ne pogovarjamo se o tem koliko stane, pogovarjamo se o tem, da je 700km dosega nepotrebnih. Če to drži, zakaj imamo potem 60 litrske tanke. Vprašanje ostaja enako.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

MikeRotch ::

Zato ker je ICE avto zelo tečno polniti. Peljati se moraš na bencinsko, tam stati v vrsti, vohati hlape, čakati tipa, ki pred tabo vplačuje športne stave...

Pri EVjih tega ni, zato je tudi 300km dosega več kot dovolj.

Meizu ::

Kaj tega ni, kako bo pa nek stanovalec v bloku filal avto? Na kandelaber?

V mojem mestu s 5 tisoč prebivalci imamo že zadnjih 10 let vsega skupaj 6 polnilnih postaj.

Pri EVjih tega ni, zato je tudi 300km dosega več kot dovolj.


Tudi funkcija klicanja, smsa ter GPS je pri telefonih dovolj za 80% uporabnikov, pa vendar imamo telefone z mnogo večjo kapaciteto kot to. Tistih preostalih 20% je 19% tistih, ki mislijo, da je gaming na telefonu poglavitna funkcija, preostali 1% ali manj pa dejansko potrebuje zmogljivost novodobnih telefonov.

Zakaj se želiš zadovoljevati s 300km dosegom? Ker je tebi to dovolj, pa projeciraš še na ostale?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

Lonsarg ::

Saj range ni glavni issue, treba je samo gostoto 200kW polnilnic dvigniti da jih bo tam nekje kot je trenutno ICE črpalk. Da lahko mimogrede zjutraj na poti v službo brez da spremnjaš smer vožnje v službo dopolneš v par minutah, če ti 50km ranga zmanjka za do službe. Potem bo res tudi 300km range dovolj za low-end zadeve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Meizu ::

Saj pravim, za low end zadeve je dovolj tudi 15 litrski tank in če se že gremo o varnosti, zakaj potem to ni stalnica.

Preden bomo vse bencinske pri nas opremili s polnilnicami bomo s civilizacijo verjetno že na marsu. Prav tako predvidevate, da vsi hodijo na delo zjutraj. Kaj pa ponoči? A bodo bencinske primorane držat polnilnice odprte?

MikeRotch ::

V mojem mestu s 5 tisoč prebivalci imamo že zadnjih 10 let vsega skupaj 6 polnilnih postaj.


6 javnih + 1000 privatnih. V vsaki hiši je ena.

Zakaj se želiš zadovoljevati s 300km dosegom? Ker je tebi to dovolj, pa projeciraš še na ostale?


Jaz nimam dovolj 300, zato sem vzel long range varjanto, s katero naredim 400.

Sicer pa nima veze kaj je meni dovolj. V praksi se je izkazalo, da doseg ni problem.

Preden bomo vse bencinske pri nas opremili s polnilnicami bomo s civilizacijo verjetno že na marsu. Prav tako predvidevate, da vsi hodijo na delo zjutraj. Kaj pa ponoči? A bodo bencinske primorane držat polnilnice odprte?


EV polnilnice so odprte 24/7. Ampak tako ali tako se velika večina EVjev veliko večino časa polni doma.

Kompliciraš in delaš probleme tam kjer jih ni.

Meizu ::

V praksi se je izkazalo, da doseg ni problem.

Bullshiet.

6 javnih + 1000 privatnih. V vsaki hiši je ena.


Nisi odgovoril na vprašanje kje bodo filali stanovalci v blokih.

Ampak tako ali tako se velika večina EVjev veliko večino časa polni doma.

Niet.

Kompliciraš in delaš probleme tam kjer jih ni.


Prav nič ne kompliciram. Govorim realna dejstva. Veliki večini prebivalcev 300km doseg ne bo praktična zadeva, ker jih NIMAJO kje filat.

For example, a 2022 survey conducted by the electricity utility Enedis in France showed that while 88% of EV owners living in houses recharged their EV mainly at home, only 49% of EV owners living in an apartment did so.


Ups...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Meizu ()

c23po ::

MikeRotch je izjavil:

več k pol ljudi živi po blokih


https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/...

"1. januarja 2018 je bilo v Sloveniji 852.200 stanovanj, od tega jih je bilo 680.000 naseljenih. Največ prebivalcev, 65,8 %, je 1. 1. 2018 živelo v eno- ali dvostanovanjskih stavbah (hišah), v večstanovanjskih stavbah jih je živelo 30,6 %, preostali (3,6 %) pa so bivali v skupinskih in drugih posebnih oblikah nastanitev. "

Torej, cca. 30% Slovencev živi v blokih. Velik procent od blokarjev ima garaže, kjer si lahko uredijo polnilnico ali pa živijo v manjših 4-8 stanovanjskih blokih, kjer postavitev polnilnice na parkingu ni nemogoča.

Ostane kakšnih 10% ljudi, ki dejansko nimajo možnosti polnjenja.

Cenim uporabo relevantnih virov. K argumentirani debati ne pomaga, če to nadgradiš z domislicami tipa "Velik procent od blokarjev ima garaže". Ne, nima. Če bi jih, ne bi bilo toliko prezasedenih parkirišč okoli blokov. Pa govorimo o parkiriščih in ne garažah. In z domislicami tipa "kjer si lahko uredijo polnilnico". Ne, si jo ne morejo, ker ni infrastrukture. Prav rad bi videl elektroenergetsko napeljavo v obstoječih blokovskih garažah, ki premore sočasno polnjenje petdesetih avtomobilov.
Računalniki nimajo spominov.

redtech ::

Ste že poskušali prodati rabljen EV ? ;((

DamijanD ::

Vem, da je nekdo prodal ta novega leafa za 5k, ker je imel zgonjeno baterijo - žal pa nimam nobenih podrobnosti, ker se mi vseeno zdi izredno nizka cena.

urli ::

Norveška je ena taka zabavna država. Obogateli in visok standard imajo, ker izvažajo nafto, ki jo imajo na pretek, sami pa potem z denarjem od nafte kupujejo električne avtomobile in se hvalijo, kako, da so eko :)) Norvežani, Norvežani... :))

bm1973 ::

Furbo je izjavil:

Električni avtomobili niso 'zmagali' oz. če je to zmaga, je s pomočjo prisile in podkupnin.

Subvencije lahko šteješ kar med podkupnine folku in proizvajalcem...

In konstanten pressing EU komisij in bogve česa še...

Gregor P ::

Meizu je izjavil:

Saj pravim, za low end zadeve je dovolj tudi 15 litrski tank in če se že gremo o varnosti, zakaj potem to ni stalnica.
Torej, ko sem recimo vozil Toyotine hibride, je bil vsaj zame premajhen tank praktično njihova edina pomanjkljivost.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::


V mojem mestu s 5 tisoč prebivalci imamo že zadnjih 10 let vsega skupaj 6 polnilnih postaj.

In, vidiš da bi ljudje v vrstah stali na njih? Ne. Ker polnejo doma.

Kaj tega ni, kako bo pa nek stanovalec v bloku filal avto? Na kandelaber?

Jaz sem si potegnil nov kabel iz omarce zunaj pred garažo, da ga lahko polnem.
Nihče mi ni potrkal na vrata in reku, čuj, vidim da imaš EV, a ti smem zastonj zrihtat polnilnico pred garažo?

Ne pogovarjamo se o tem koliko stane, pogovarjamo se o tem, da je 700km dosega nepotrebnih. Če to drži, zakaj imamo potem 60 litrske tanke. Vprašanje ostaja enako.

Seveda se pogovarjamo koliko stane. Vse je samo stvar cene. Kitajci imajo avte s 150 kwh baterijo in čez 300 kw hitrim polnjenjem. Oboje je cca 2x več od tesle, da si lažje predstavljaš. Je pa tudi cena x2 tesle, pa še malo za povrh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MikeRotch ::

Cenim uporabo relevantnih virov. K argumentirani debati ne pomaga, če to nadgradiš z domislicami tipa "Velik procent od blokarjev ima garaže". Ne, nima. Če bi jih, ne bi bilo toliko prezasedenih parkirišč okoli blokov. Pa govorimo o parkiriščih in ne garažah.


Bom vzel kar citat, ki ga je Meizu prilepil. Sicer ne vem od kje je, ampak številke so precej podobne mojim. Polnjenje je dejansko problem za 10-20% ljudi.

For example, a 2022 survey conducted by the electricity utility Enedis in France showed that while 88% of EV owners living in houses recharged their EV mainly at home, only 49% of EV owners living in an apartment did so.

In z domislicami tipa "kjer si lahko uredijo polnilnico". Ne, si jo ne morejo, ker ni infrastrukture. Prav rad bi videl elektroenergetsko napeljavo v obstoječih blokovskih garažah, ki premore sočasno polnjenje petdesetih avtomobilov.


Za veliko večino dnevnih migracij je 2kW polnjenje več kot dovolj. Glede na to, da se po garažah priklaplja vse živo, od električnega orodja do mešalcev za beton, polnjenje ni največji problem.

Smo pa od teh 50 sočasno polnjenih avtomobilov še daleč.

Lonsarg ::

Tako je fora polnjenja doma je da je poceni, ne pa hitro, ter da je komot, da mimogrede vštekaš ko pripelješ domov brez potrebe vožnje na črpalko. Ampak to mora biti kombinirano z infrastrukturo ki ti omogoča, v enaki gostoti kot imamo sedaj bencinske črpalke, polnit z 200kW nahitro kadar rabiš, da dobiš v par minutah dodatnih 100km ranga.

In toliko se govori o EV, nikjer pa ne vidim masovnega postaljanja 500+ polnilnic na leto, pa bi bilo treba. To je kura-jajce problem in edini pravi vrsti red je da je naprej infrastruktura in nato masovni nakupi EV. Obratno ne gre, ker entuziastov ki so pripravljeni imeti EV ob taki bogi infrastukturi polnilnic je omejeno mnogo, jih že zmanjkuje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

MikeRotch ::

Infrastruktura bi lahko bila vedno boljša, ampak nove polnilnice se odpirajo konstantno. Pa že trenutno stanje ni slabo. Jaz po EU še nisem imel večjih težav s polnjenjem. Hitre polnilnice ob avtocestah so na vsakih 30-40km, če ne še bolj pogosto. Kar najbolj pogrešam je več počasnih polnilnic na parkingih, ampak gre v pravo smer.

Skratka, polnjenje trenutno ni problem.

feryz ::

Prav imaš.
Folk je glup, ker tega ne ve in noče skočiti na norveški vlak.
Torej jih morajo politiki potisniti nanj.
Kako to storiti, tudi vemo. 200 do 300 procentno obdavčenje ICE in bomo na konju.

Aja, pa še nafto moramo začeti kopati. Da ne bo tako bolelo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Kalibri ::

MikeRotch je izjavil:

več k pol ljudi živi po blokih


https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/...

"1. januarja 2018 je bilo v Sloveniji 852.200 stanovanj, od tega jih je bilo 680.000 naseljenih. Največ prebivalcev, 65,8 %, je 1. 1. 2018 živelo v eno- ali dvostanovanjskih stavbah (hišah), v večstanovanjskih stavbah jih je živelo 30,6 %, preostali (3,6 %) pa so bivali v skupinskih in drugih posebnih oblikah nastanitev. "

Torej, cca. 30% Slovencev živi v blokih. Velik procent od blokarjev ima garaže, kjer si lahko uredijo polnilnico ali pa živijo v manjših 4-8 stanovanjskih blokih, kjer postavitev polnilnice na parkingu ni nemogoča.

Ostane kakšnih 10% ljudi, ki dejansko nimajo možnosti polnjenja.

Temu se reče prilagajanje dejstev za potrebe statistike.

starfotr ::

Norveška je disneyland.

Kot, da bi rekel, da bo cel svet postal isto, kot je v zabaviščnem parku. Ne bo.

Utk ::

Ko se treba kurčit, ste vsi rokefelerji. Kuhinje za 15 jurjev, spalnice za 12, jogi pod jurja še za cucka ni. Ko bi pa treba dat magari par jurjev več, čeprav je TCO v resnici nižji, in se vsake 3 ure na poti ustavit za pol ure, tega si pa bogate riti ne morejo več privoščit, da bi v zameno dobili boljši zrak.

Kaj ti pomaga kuhinja za 15 jurjev in rekuperacija, če dihaš usran zrak?

Če bi vsaj reveži, ki kupujejo rabljene avte za 2 jurja jamrali...ampak ne, jamrate neki samooklicani rokefelerji. Ali ste pa v resnici navadni bleferji brez pribite pare, da ne bi dali teh par jurjev več na 10 let za boljši zrak.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Karamelo ::

nekdo je napisal, da je sila priročno to, da lahko polniš doma in ti ni treba na vsake toliko časa na bencinski servis kot za ice vozila..ampak ko pomislim zna bit sila tečno, ko moraš po vsaki vožnji domov, dodatno poskrbeti za polnjenje tako, da priklopiš vozilo na kabel..men gre na živce že, če moram dodatno vzeti vrečko od zadaj, če kaj pripeljem, tu pa bi moral vsakič oz. vsaj vsak dan vleči kabel in ga tudi vsako jutro pospravljati itd..skratka se mi zdi sila tečno...raje bi vsak mesec se 2x ustavil na petrolu kot sedaj :)

Utk ::

Nič ni treba vlečt niti pospravljat. Kabel je na steni, pripelješ avto, odpreš pokrovček, vtakneš kabel s stene in je. Ko odklopiš, ga samo obesiš na steno.

Karamelo ::

Utk je izjavil:

Nič ni treba vlečt niti pospravljat. Kabel je na steni, pripelješ avto, odpreš pokrovček, vtakneš kabel s stene in je. Ko odklopiš, ga samo obesiš na steno.


ja sej..vsakodnevno dodatno delo

MikeRotch ::

Kalibri je izjavil:


Temu se reče prilagajanje dejstev za potrebe statistike.


Ker? Lahko razložiš prosim kje sem se zmotil.

Karamelo je izjavil:

Utk je izjavil:

Nič ni treba vlečt niti pospravljat. Kabel je na steni, pripelješ avto, odpreš pokrovček, vtakneš kabel s stene in je. Ko odklopiš, ga samo obesiš na steno.


ja sej..vsakodnevno dodatno delo


Ja, vsak dan ti vzame dodatnih 10 sekund. Za pol postanka na bencinski v celem mesecu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

Utk ::

Če narediš vsak dan 100, 200 km, da bi to moral delat vsak dan, bi moral imet že zdavnaj EV.
Z vsakim priklopom, odklopom prišparaš 10, 15 evrov. Za 5 sekund dela. Najbrž si najmanj direktor vesolja, da je to preveč dela za tak drobiž.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Ko se treba kurčit, ste vsi rokefelerji. Kuhinje za 15 jurjev, spalnice za 12, jogi pod jurja še za cucka ni. Ko bi pa treba dat magari par jurjev več, čeprav je TCO v resnici nižji, in se vsake 3 ure na poti ustavit za pol ure, tega si pa bogate riti ne morejo več privoščit, da bi v zameno dobili boljši zrak.

Kaj ti pomaga kuhinja za 15 jurjev in rekuperacija, če dihaš usran zrak?

Če bi vsaj reveži, ki kupujejo rabljene avte za 2 jurja jamrali...ampak ne, jamrate neki samooklicani rokefelerji. Ali ste pa v resnici navadni bleferji brez pribite pare, da ne bi dali teh par jurjev več na 10 let za boljši zrak.
Če že misliš moralizirati, potem je edino prava moja pot, da si sploh ne lastiš avtomobila temveč uporabljaš alternativna prevozna sredstva (kolo, souporaba, JP ipd.), sploh če živiš v mestu (kot jaz);)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

starfotr ::

Ampak s tem ko nimaš EV avta ne boš rešil planeta pred propadom!

Hitro si kupi EV in pomagaj pri boju proti podnebnim spremembam!

Utk ::

Avto imam in ga bom imel. Raje avto kot kuhinjo za 15 jurjev. Tudi moraliziral bom še naprej in vam govoril kakšne egoistične gnide ste.

MikeRotch ::

Hitro si kupi EV in pomagaj pri boju proti podnebnim spremembam!


Če bi prebral kar je Utk napisal bi videl, da ni omenjal podnebnih sprememb ampak čist zrak.

Utk ::

Ja, voznike dizlov najbolj "skrbi" kolk co2 in ne vem česa v Kongu ev spusti. Kot da nimajo nosu ko grejo ven na zrak. Ali ga jim je dizel že čist skuril.

nejc_nejc ::

In sedaj nam boš preračunljivec razlagal, da imaš EV zaradi kvalitete zraka.
Daj nehi nakladat.
Potem ko na široko pišeš, kako folk ne zna voziti, ko ti en rondojček v Ljubljani probleme dela.

karafeka ::

feryz je izjavil:

Prav imaš.
Folk je glup, ker tega ne ve in noče skočiti na norveški vlak.
Torej jih morajo politiki potisniti nanj.
Kako to storiti, tudi vemo. 200 do 300 procentno obdavčenje ICE in bomo na konju.

Aja, pa še nafto moramo začeti kopati. Da ne bo tako bolelo.


Politiki v EU to že delajo.
Nemčija viša ceno goriv (tako bencina, dizla, kot tudi olja in plina) na začetku vsakega leta na račun CO2 že od 2021 in tako na silo terajo ljudi iz fosilcev. Da ne omenjam, kako to vpliva na ceno špedicije in posledično na vse ostale cene.
leto    zvišanje na liter becina / dizla
2021	circa 7 Cent / circa 8 Cent
2022	circa 8,4 Cent / circa 9,5 Cent
2023	circa 8,4 Cent / circa 9,5 Cent
2024	circa 12,7 Cent / circa 14,2 Cent
2025	circa 15,7 Cent / circa 17,3 Cent
2026	circa 16,9 Cent / circa 18,9 Cent

https://www.echo24.de/leben/auto/co2-pr...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: karafeka ()

mtosev ::

Čestitke norvežanom.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Utk ::

In sedaj nam boš preračunljivec razlagal, da imaš EV zaradi kvalitete zraka.

Nimam ga zarad tega. Ne bi pa nič jokal, če nam ga bi vsilili zarad tega. So nam vsilili tudi že kaj dražjega in manj koristnega.
Pa nisem za to, da se prepove ice, naj crkne sam od sebe.

Potem ko na široko pišeš, kako folk ne zna voziti, ko ti en rondojček v Ljubljani probleme dela.

Meni ni delal problemov, tistim je delal probleme, ki ne znajo vozit po njem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Lonsarg ::

MikeRotch je izjavil:

Infrastruktura bi lahko bila vedno boljša, ampak nove polnilnice se odpirajo konstantno. Pa že trenutno stanje ni slabo. Jaz po EU še nisem imel večjih težav s polnjenjem. Hitre polnilnice ob avtocestah so na vsakih 30-40km, če ne še bolj pogosto. Kar najbolj pogrešam je več počasnih polnilnic na parkingih, ampak gre v pravo smer.

Skratka, polnjenje trenutno ni problem.
Jaz ne mislim imeti EV dokler ne morem na poti v sluzbo po ljubljanskih ulicah se nahitro ustavit in dopolnit. Ne glede na to katero ulico izberem za pot. Enako za vse regionalke, ce grem na Brezovico na obisk.

Naj pac sprejmejo zakon da mora vsaka bencinska postavit vsaj dve 200kW polnilnici, tako se dela podporo za EV, ne pa da se caka da se bo samo resilo.

Bom pa vseeno kupil za naslednji avto PHEV ce take infrastrukture se ne bo. Tak da ne, ni denar problem, ker so PHEV itak enako ali drazji od EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

MikeRotch ::

Ok, tvoja stvar, vsak sam ve kaj mu najbolj paše. Ampak vseeno me zanima scenarij v katerem moraš nujno filati z 200kW na točno tisti ulici kjer se pelješ pri razdaljah nekaj 10km?

Ne razumem kdaj v resničnem življenju bi ti to prišlo prav.

Lonsarg ::

Scenarij je zelo preprost, si pozabil zvecer vstekat na domaco polnilnico pa imas premalo ranga za do sluzbe ali vrtca in nazaj ali kamorkoli pac gres.

Za vse tiste brez domacih polnilnic so pa taki scenariji itak zelo pogosti, taki bodo polnili lahko tudi 100% mimogrede na poti in ne mores pricakovat da se bodo enkrat tedensko ali vec sli ekstra zapeljat na neko polnolnico na eno ekstra lokaciji, ker je med potjo nikjer niso imeli lol. Marsikdo dela redne relacijske in/ali mestne voznje brez avtocest. In teh brez domace polnilnice bo zelo velik % se desetletja.

Pac mimogrede hitro polnjenje na poti brez spreminjanja poti je absolutni must za vsaj 90% populacije. Norvezani to imajo, zato imajo lahko tudi visok % EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

ttzavod ::

Kayzon je izjavil:

To ne pije nubene vode,evropejci onesnazujemo okoli 5/100% napram afriki,aziji ter ameriki. Doklerse oni ne odlocijo popravt tega nima smisla tole usiljevanje z EV pri nam v evropi.



NA Kitajskem je več kot 50% prodanih na elektriko.
Pus vsi taksiciji, vsi mopedi, velika večina avtobusov....vse na elektriko.

Evropa je žal daleč zaostala za Kitajsko.

ToniT je izjavil:

Po drugi strani pa jim omejujejo vožnjo s trajekti:
https://slo-tech.com/novice/t810933


Hhahahaaha, na Norveškem je vožnja električnih avtov s trajektom brezplačna. Zelo jih omejujejo.
Ravno vsaki bedariji je treba verjeti?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ttzavod ()

MikeRotch ::

Lonsarg je izjavil:

Scenarij je zelo preprost, si pozabil zvecer vstekat na domaco polnilnico pa imas premalo ranga za do sluzbe ali vrtca in nazaj ali kamorkoli pac gres.

Za vse tiste brez domacih polnilnic so pa taki scenariji itak zelo pogosti, taki bodo polnili lahko tudi 100% mimogrede na poti in ne mores pricakovat da se bodo enkrat tedensko ali vec sli ekstra zapeljat na neko polnolnico na eno ekstra lokaciji, ker je med potjo nikjer niso imeli lol. Marsikdo dela redne relacijske in/ali mestne voznje brez avtocest. In teh brez domace polnilnice bo zelo velik % se desetletja.

Pac mimogrede hitro polnjenje na poti brez spreminjanja poti je absolutni must za vsaj 90% populacije. Norvezani to imajo, zato imajo lahko tudi visok % EV.


Ok, ampak ti govoriš o tem, da dofilaš avto sredi Ljubljane na točno tisti ulici po kateri se pelješ. Pa kar nekaj "čejev" je vmes.

1. Avto ti lahko sam pošlje opomnik, da ga moraš priklopiti. Vsaj Tesla ima tako, ne dvomim, da je to možno tudi pri drugih.

2. O kakšnih razdaljah govorimo? Če gre za razdalje 30-40km do službe, greš lahko z nekim sodobnim EVjem od doma z 20%, pa vseeno prideš domov brez skrbi, z dovolj rezerve za kakšno nujno pot. Pa moraš imeti res smolo, da pri takih dnevnih razdaljah 3x ali 4x zapored pozabiš zvečer priklopiti.

Če govorimo o daljših razdaljah, npr. 50-100km v eno smer, imaš na poti vsaj eno hitro polnilnico.

3. Za tiste brez polnilnic je situacija bolj tečna, se strinjam. Ampak kot rečeno, takih je trenutno mogoče 15-20%. Če pogledaš razvoj infrastrukture v zadnjih 5 letih je jasno, da bo tudi za njih polnjenje v kratkem veliko lažje in bolj dostopno.

Gregor P ::

Recimo živiš nekje v predmestju in se moraš za vsako stvar peljati (vrtec, šola, služba, trgovina, obiski, ostali opravki itd.), vmes pa imaš zelo malo časa med postajami, kaj šele za polnjenje, se ti hitro naberejo kilometri preden lahko sploh polniš ... to se mi ne zdi tako redek scenarij. Pri hibridnih, MNZ/ICE vmes o gorivu sploh ne rabiš razmišljat.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

MrStein ::

Utk je izjavil:

Avto imam in ga bom imel. Raje avto kot kuhinjo za 15 jurjev. Tudi moraliziral bom še naprej in vam govoril kakšne egoistične gnide ste.

Super da ti je Primož forum naredil, kjer to lahko počneš. Si misliš, če bi folku moral trolati v živo?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

ttzavod ::

Lahko še več bedarij?



sbawe64 je izjavil:

Glugy
Pije vodo. Geopolitično smo z električnimi vozili mnogo manj odvisni od mnopolnega združenja naftnih držav OPEC. Elektriko pa lahko proizvaja praktično vsaka država.


Za litij so glavni Kitajci.

RE: Največji proivazjalci litija so ČIle, Avstralija in ZDA.



Nemci poštnega e-avta sploh ne znajo narediti.

RE: TO se strinjam, KEr so predolgo verjeli fosilni propaagndi. In tudi lasntiki nemških tovarn avtmobilov so v velikimeri arabci in naftna industrija.

Da ne omenjam redkih zemljin.

RE: Katere redke zemlje se uproabljajo v baterijah?


EU samo opleta z jezikom in d*ka na dei/woke nesmisle.

RE: KItajska seveda dela in je že na 52% prodanih avtmobilov na elektroko SO nas lepo prehiteli.


Nekakšen dvorni norček.


Elektriko pa lahko proizvaja praktično vsaka država.

Bojda bomo sedaj uvažali elektriko iz Ukr in Moldavije, kjer so ustavili vse industrijske objekte.


RE: Elektriko proizvaja vsaka država doma in celo vozniki na lastnih strehah. NAfto pa moramo uvažati, kar pomeni zunaj trgovinski deficit, manjša gospdoarska rast, manj delovnih mest.
20 ur na dan imamo preveč eletktrične eregije.



https://edition.cnn.com/2025/01/03/euro...

https://www.novosti.rs/ekonomija/vesti/...


RE: Cena plina v EU je danes 3 KRAT NIŽJA, kot pred napadom nacistov na Urajino (december 2021)


MikeRotch

Za teh 5 jurjev letno dobiš zelo soliden družinski avto na elektriko in pokriješ

Ja, v Črni gori, a ga je pametno voziti samo tam.


RE: ZA 5000€ na leto dobiš največjo Teslo S
Tesla 3, s 4,7 metrov dožine, 300 konjev moči, hlajenjem sedežev, dvonimi stekli, stekleno straho itn, itn, stane v SLo cca 35.000 €. Ne najdem nič podobno poceni v isti klasi na bencin. Ne more biti naftni avto cenejši od električnega, ker je v njem preveč delov in tehnologije.


Ajde resno, malo prej je napisal, kaj lahko dobiš za X eur
https://slo-tech.com/forum/t836780/p840...
Za 5k ne dobiš nič s pridevnikom družinski.


RE: Manjko inteligence vam preprečuje, da razumete zapis diskutanta.
Žalostno.

In ti si bojda nek cvet Slo inteligence ???

MrStein ::

Utk je izjavil:



Če bi vsaj reveži, ki kupujejo rabljene avte za 2 jurja jamrali...ampak ne, jamrate neki samooklicani rokefelerji. Ali ste pa v resnici navadni bleferji brez pribite pare, da ne bi dali teh par jurjev več na 10 let za boljši zrak.

Več? Če pa nas tu že leta prepričujejo, da je manj? Katero zdaj?

Reveži ne jamrajo, kar nimajo časa za take "metadebate".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

ttzavod ::

Benny123 je izjavil:

MikeRotch je izjavil:

darksamurai je izjavil:

MikeRotch je izjavil:


Če prav berem zgornji članek nikjer ne omenja, da je ta znesek omejen na nove avtomobile. cca. 3 leta staro Teslo 3 iz Nemčije dobiš krepko pod 20k.

“cca. 3 leta” v praksi pomeni +4 leta in +200k km. Zelo obrabljeno vozilo. Strošek popravil bo tudi cca. “majhen”.


Sicer 2020 letnik ampak samo 80k prevoženih. Na tole dobiš še dodatno subvencijo, v Sloveniji jo imaš na cesti za 18-19k.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...


Ja in kje jo nej pol filam če sem v bloku noo. Dejte že nehat s temi teslami, več k pol ljudi živi po blokih. Kje nej pa filamo to. En kreten na Glinškovi fila kripo od mg ja kar s kablom čez balkon zraven pa zaparkira dva tri avte in ma gor listek: pokliči če motim
Fak ej ker debil

kow je izjavil:

Vsako leto bo vec prodanih elektricnih avtomobilov, hkrati pa nas bodo "skeptiki" se bolj prepricevali da gre za "modno muho". Spominja malo na segrevanje Zemlje, hehe.


Dokler ne bo polnilnic pred bloki in na vsakem vogalu bom jaz mel ICE ti pa mej Teslo .


Mi imamo več kot 7 let polnilnico na fasadi bloka.
Investiral sem sam, ker mi je bilo težko hodoti 500 metrov do javne polnilnice.
Strošek zanemarljiv. Priključek 3 x 16A dovolj za cca 15 avtomobilov v bloku Ko se pojavi 16 bomo še eno postavili.

Koga čakate, da vam postavi polnilnico na blok?
Župana? Evropsko komisijo? Vesoljce?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Na Norveškem električnih avtomobilov že več kot bencinarjev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1818601 (4277) bluefish
»

Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12921240 (17459) trancer01
»

Na Norveškem lani 80 odstotkov prodanih avtomobilov že električnih (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
12522743 (16942) Utk
»

Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Rezultati
20836935 (32157) kow
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25580802 (69497) PredatorX

Več podobnih tem