Forum » Na cesti » Formula 1 2025
Formula 1 2025

Ganon ::
Še kar ne dojamem, kako se je oranžnim končno vse poklopilo. Pravi ljudje na pravih mestih in še dva izjemna, mlada dirkača za volanom. Odlična sezona bo.

ripmork ::
Obeti za sezono so dobri, ja. Mclaren kot favorit, Verstappen nosi celo ekipo na hrbtu in bo skušal naredit absolutno vse za zmago (letos mogoče tudi naredil kako napako), blizu zadaj pa že Mercedes in Ferrari dihata. Pa Williams! Albonu in Sainzu res privoščim soliden dirkalnik, škoda bi ju bilo gledat nekje zadaj. Škoda za AM in Alonsa (čas se mu izteka), upam, da ga še vidimo kdaj v borbah za zmage in se zaposlitev Newey-a začne čim hitreje obrestovat.
btw: še koga Mclaren vizualno spominja na oranžni Arrow iz začetka 2000-ih? :)
Sicer je pa Racing Bulls belo-rdeče-rumen dirkalnik en od lepših, kar sem jih zadnje čase videl.
btw: še koga Mclaren vizualno spominja na oranžni Arrow iz začetka 2000-ih? :)
Sicer je pa Racing Bulls belo-rdeče-rumen dirkalnik en od lepših, kar sem jih zadnje čase videl.

skyform ::
Ferrari je zajebal, kot sem rekel je bila napaka, da so bolid spremenili tako drastično, so že imeli dober bolid lani, sploh na dirki, tale pa ne izgleda obetavn na long runih. Redbull in Merc oba boljša, Mclaren pa tak klasa zase. Williams zna presenetit.
Za enkrat sem vse prav napovedal.

Scorpy84 ::
Lahko je biti pameten, glede na to da so spremenili sprednje vzmetenje in podaljšali medosni razmik vse na račun boljšega pretoka zraka, je očitno, da z lanskim niso imeli več kje razvijati vsaj kar se tiče aerodinamike.

skyform ::
Kaj jim pomaga 90% nov bolid, če so se samo 0.4sec izboljšali proti lanskih quali, medtem ko Mclaren in Merc 1.2sec, Williams 1.4sec in tudi Racing Bulls 1.sec. Predn pa bodo pogruntali SF25 pa se bo že Mclaren odpeljal po WC.
Btw
Leclerc tells Sky 3:
We had to change something and lose performance, it's never nice and I won't go into detail but this weekend it was the right thing to do.
Se že govori, da so morda morali dvigniti bolid, da je bil prenizko in so se bali DQ, ampak to je samo ugibanje, samo Ferrari ve zakaj.
Btw
Leclerc tells Sky 3:
We had to change something and lose performance, it's never nice and I won't go into detail but this weekend it was the right thing to do.
Se že govori, da so morda morali dvigniti bolid, da je bil prenizko in so se bali DQ, ampak to je samo ugibanje, samo Ferrari ve zakaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: skyform ()

Ganon ::
Tudi McLaren je naredil konkretne spremembe, sploh pri vzmetenju in poglej, kje so. Ni vse črno in belo.

Ganon ::
Dopoldne bo močneje deževalo, ponehalo naj bi sredi popoldneva, ko bo na sporedu dirka. Ne bo hudega.

Scorpy84 ::
Je kdo zasledil kaksno informacijo, zakaj Lawson in Verstapen uporabljata razlicno sprednje krilce?

DamijanD ::
Kako bi šele bilo, če bi močno deževalo. Naj ne bo celotna dirka kaotična.![]()
Saj verjetno poznaš situacijo iz navadnih cest - če dolgo časa ni bilo dežja, potem prva voda povzroči kaos in potem, ko dež dobro spere cesto so razmere dejansko boljše.
Helmut je pred dnevi pravil, da je Doohan "C-rate driver". Bumerang.
Kontra

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()

Ganon ::
Še Doohan ... Preden se vsi novinci raztreščijo, bo proga že suha.
Sainz? Kaj se dogaja???
Sainz? Kaj se dogaja???

Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ganon ()

DamijanD ::
A so spremenili pravila? Grejo letos na izpadanje?
Sainz se je žrtvoval, da ne bodo Rookiji imeli prevelikih težav
Sainz se je žrtvoval, da ne bodo Rookiji imeli prevelikih težav
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()

Klamzi ::
Še ima kdo drug težavo z občasnim zatikanjem, "kockami" na F1TV kadar prikazuje onboard? Domnevam da je problem na njihovi strani, glede na to da se to pojavlja le na onboardih...

codeMonkey ::
Dobro je letel McLaren. Verstappen se bo moral kar dobro potruditi ocitno. Ferrari katastrofa s taktiko. Lahko bi vsaj enega poklicali na menjavo, ko so se znasli spredaj. Kimi lepo pripeljal do konca. Se je kar dogajalo.

codeMonkey ::
Race pace je bil IMO lepo viden ko so se pogoji stabilizirali in je Max cepnil 10s nazaj. Do takrat je pa drzal le na racun gum.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

skyform ::
Rookiji so bli katastrofa danes, še Alonso se jim je pridružil, če ga že tako kličejo. Razen Kimi, ki pa je raztural. Ferrari masterclass strategija kot ponavadi, bolid pa tudi povprečen. Ni mi jasno zakaj so bili tako glasni, da se bodo borili za obe prvenstvi. Ne morš delati taki oho pred sezono pol pa biti tako zgubljen, boljše biti tiho kot Mclaren in se dokazati na stezi. Škoda za Piastrija, je Norrisu konkretno olajšal delo.

nejc_nejc ::

Ganon ::

BT52 ::
Še kar ne dojamem, kako se je oranžnim končno vse poklopilo. Pravi ljudje na pravih mestih in še dva izjemna, mlada dirkača za volanom. Odlična sezona bo.
Ali ni Mclaren rdeče_bel?
od kdaj? XD
Mclaren kar lepo ustreza Papaya barva. No malce se hecam.
Ferrari pa komedija. Kaj so res nesposobni pač priznat, da dirkalnik ne more sledit nekim zmagam in lovijo neke loterisjke čudeže. Do zdaj se pri težjih nalivih ni izplačalu nikol jajcat z slick gumami.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

codeMonkey ::
Pa tudi ce tvegas, ko imas dva dirkaca skupaj spredaj, vsaj z enim pokrijes strategijo vecine.

BT52 ::
Čudno so ekipe kar dolgo rabile, da so šle na inter gume. Max je po mojem naredil kar nekarateristično napako, ko jih ni prisilil, da zamenjajo. Ker kot sem videl v REPLAyu so šli vsaj 1 krog preveč okoli proge (no idealka bi bila tam kot je šel NOR, ali ajde krog prej mogoče).
Vseeno Mclaren je spet vrgel pike čez okno. Ne vem ali bi se jokal ali smejal njhovi nesreči ali neodločnosti. Saj ne vem. XD enkrast vozniki, drugič ekipa, potem malce vreme... Že tist team order je povsem pokvaril ritem nabrušenemu PIA, kateri je posledično takoj naredil napako zaradi tega ukaza. Za češnjo na torti, pa so po napaki spet rekli, da lahko dirka z NOR.. Mislim izpade, kot da se malce norca delajo. OK jaz bi tale team order še vedno lahko sprejel, če bi tole počeli vedno dokler ne postane preveč očitno, da je PIA enakovreden in Mclaren premočan na prvih 4ih dirkah. Tako bi postalo jasno, da bodo imeli dovolj bufferja tudi za kaki "kontakt" v popolnem spopadu za naslov med moštvenima kolegoma.
Maxu pa jaz lahko rečem, da samo kapo dol. Tudi tehnično se je RBjevega ekipa po moji oceni namerno
"samo" skoncentrila na dno in setup vzmetenja, vse ostalo pa so pustili nespremenjeno. Tole pomeni, da so svoje vetrovniške ure maximizirali, ter dejasko brezkomromisno izboljšujejo nabolj pomebna in občutljiva, ter delikatna področja.
PLUS; to pomeni, da letos vlagajo manj v dirkalnik, ker se skoncentrirajo na samo područja največjega vpliva in potenciala. ALI PA pomeni ,da 2026 jemljejo bolj resno, kot si lahko mislimo, ter so si prišparali nekaj rezerv. Zato lansko "tankanje" v WCC iy zadnje polovice bi znal delovat v skladu z tole tezo. Ves CFD budget ki so ga z tole odločitvijo odrezali gre v 2026.
Vseeno Mclaren je spet vrgel pike čez okno. Ne vem ali bi se jokal ali smejal njhovi nesreči ali neodločnosti. Saj ne vem. XD enkrast vozniki, drugič ekipa, potem malce vreme... Že tist team order je povsem pokvaril ritem nabrušenemu PIA, kateri je posledično takoj naredil napako zaradi tega ukaza. Za češnjo na torti, pa so po napaki spet rekli, da lahko dirka z NOR.. Mislim izpade, kot da se malce norca delajo. OK jaz bi tale team order še vedno lahko sprejel, če bi tole počeli vedno dokler ne postane preveč očitno, da je PIA enakovreden in Mclaren premočan na prvih 4ih dirkah. Tako bi postalo jasno, da bodo imeli dovolj bufferja tudi za kaki "kontakt" v popolnem spopadu za naslov med moštvenima kolegoma.
Maxu pa jaz lahko rečem, da samo kapo dol. Tudi tehnično se je RBjevega ekipa po moji oceni namerno
"samo" skoncentrila na dno in setup vzmetenja, vse ostalo pa so pustili nespremenjeno. Tole pomeni, da so svoje vetrovniške ure maximizirali, ter dejasko brezkomromisno izboljšujejo nabolj pomebna in občutljiva, ter delikatna področja.
PLUS; to pomeni, da letos vlagajo manj v dirkalnik, ker se skoncentrirajo na samo područja največjega vpliva in potenciala. ALI PA pomeni ,da 2026 jemljejo bolj resno, kot si lahko mislimo, ter so si prišparali nekaj rezerv. Zato lansko "tankanje" v WCC iy zadnje polovice bi znal delovat v skladu z tole tezo. Ves CFD budget ki so ga z tole odločitvijo odrezali gre v 2026.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

DamijanD ::
Kar se Sainza tiče: pravi da so našli vzrok za njegov DNF "Without going into details, it's related to the upshifts when in Safety Car Mode."
CodeMonkey: takrat je Max izgubljal po sekundo na krog in mislim, da to ni realna razlika med McL in RBjem.
CodeMonkey: takrat je Max izgubljal po sekundo na krog in mislim, da to ni realna razlika med McL in RBjem.

skyform ::
Kar se Sainza tiče: pravi da so našli vzrok za njegov DNF "Without going into details, it's related to the upshifts when in Safety Car Mode."
CodeMonkey: takrat je Max izgubljal po sekundo na krog in mislim, da to ni realna razlika med McL in RBjem.
Sainz tak nikdar ni nič kriv, še danes, ko se je zabil ga hvalijo kako je Williams spravil naprej, Ferrari pa, da je useless brez njega. A v resnici pa samo ni navajen na mapping od Williamsa, kot se je tudi Hamilton pritoževal glede mapinga med dirko. Oba se pač morata navadit na nov motor. Še prisluge za Albonovo strategijo si daje, na koncu bo še rekel, da se je nalašč zabil, da je lahko vodil ekipo v boxih.
Zadnje tri Sainzove dirke po mokrem
Canada last year - crashed
Brazil quali last year - crashed, Brazil race last year - crashed
Australia 2025 - crashed

codeMonkey ::

BT52 ::
Po mojem je to dobra lastnost dirkalnika. Seveda zgolj en dataset izmed 24ih (no 30ih z sprinti vred). ;) Lahko so zadel žebelj na glavico. Samo vemo, da so prve 4 dirke resnični kazatelj koliko ima resnično Mclaren prednost.
Je pa res, da tale cost cap in R&D uravnilka nam malce izkrivlja tudi te predstave. Ker se tile update patchi dogajajo zdaj v manj serijah, kot prej. In nam recimo nesihronizacija posodobitev med ekipami izkrivlja statistiko, vedno bolj. Namreč zdaj so časovni napredtki med posodobitvami veliko večji
in ker so ekipe relativno veliko bolj skupaj se nam statistika izkrivlja vedno bolj.
Je pa res, da tale cost cap in R&D uravnilka nam malce izkrivlja tudi te predstave. Ker se tile update patchi dogajajo zdaj v manj serijah, kot prej. In nam recimo nesihronizacija posodobitev med ekipami izkrivlja statistiko, vedno bolj. Namreč zdaj so časovni napredtki med posodobitvami veliko večji
in ker so ekipe relativno veliko bolj skupaj se nam statistika izkrivlja vedno bolj.

nejc_nejc ::
Oranžna barva v GP je iz prejšnega stoletja Nizozemska. Mclaren ima pa sedež v Angliji, tukaj.
Ko je bil red je bilo tako
KLASIČNE DIRKALNE BARVE
Italija: rdeča
Velika Britanija: zelena
Nemčija: bela, pozneje srebrna
Belgija: rumena
Francija: modra
Nizozemska: oranžna
ZDA: bela, potem bela z modrimi črtami, pozneje tudi modra z belimi črtami
Švica: rdeča z belim pokrovom motorja
Irska: zeleno-oranžna
Španija: rdeča z rumenim pokrovom motorja
Švedska: modro-rumena
Južna Afrika: zlata z zelenim pokrovom motorja
Brazilija: svetlo rumena z zelenimi platišči
Japonska: bela z rdečim soncem
Argentina: modra z rumenim pokrovom motorja
Avstralija: zelena z zlatim pokrovom motorja
Ko je bil red je bilo tako

KLASIČNE DIRKALNE BARVE
Italija: rdeča
Velika Britanija: zelena
Nemčija: bela, pozneje srebrna
Belgija: rumena
Francija: modra
Nizozemska: oranžna
ZDA: bela, potem bela z modrimi črtami, pozneje tudi modra z belimi črtami
Švica: rdeča z belim pokrovom motorja
Irska: zeleno-oranžna
Španija: rdeča z rumenim pokrovom motorja
Švedska: modro-rumena
Južna Afrika: zlata z zelenim pokrovom motorja
Brazilija: svetlo rumena z zelenimi platišči
Japonska: bela z rdečim soncem
Argentina: modra z rumenim pokrovom motorja
Avstralija: zelena z zlatim pokrovom motorja

nejc_nejc ::
Kje ima McLaren sedež, ni pomembno. Bruce McLaren, ustanovitelj, je bil Novozelandec.
to pa prvič slišim...

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()

DamijanD ::
codeMonkey je izjavil:
CodeMonkey: takrat je Max izgubljal po sekundo na krog in mislim, da to ni realna razlika med McL in RBjem.
In zaradi cesa je zgubljal?
Bi rekel, da zaradi gum - ker če res misliš, da je med tem dvema ekipama v race pace-u za 1s razlike na krog, potem bo Lando lapal Maxa (in vse ostale razen Piastrija) na suhih dirkah.

Scorpy84 ::
codeMonkey je izjavil:
CodeMonkey: takrat je Max izgubljal po sekundo na krog in mislim, da to ni realna razlika med McL in RBjem.
In zaradi cesa je zgubljal?
Bi rekel, da zaradi gum - ker če res misliš, da je med tem dvema ekipama v race pace-u za 1s razlike na krog, potem bo Lando lapal Maxa (in vse ostale razen Piastrija) na suhih dirkah.
Ce dirkalnik ne zna cuvat gume je to zaradi gum in dirkalnika, pac kombinacija obojega. Nekaj sezon nazaj je bilo isto pri ferrariju, na en krog najhitrejsi, na dirki nekaj krogov isti kot red bull, potem jih nikjer ni bilo. Sedaj je Mclaren tam, vsaj po prvi dirki. Zna se pa to spremeniti, bojo kmalu posodobitve, kjer so dobili podatke po testiranjih, kot vsako leto.

billy ::
codeMonkey je izjavil:
CodeMonkey: takrat je Max izgubljal po sekundo na krog in mislim, da to ni realna razlika med McL in RBjem.
In zaradi cesa je zgubljal?
Bi rekel, da zaradi gum - ker če res misliš, da je med tem dvema ekipama v race pace-u za 1s razlike na krog, potem bo Lando lapal Maxa (in vse ostale razen Piastrija) na suhih dirkah.
Ja preden je max začel zgubljat drastične, so mu gume v enem ovinku zablokirale in malce je zletel iz steze....to bi rekel, da je bila napaka posledica skurjenih gum in ne napake dirkača.
Horner "jamra", kako neverjeten je mclaren ... https://www.gpblog.com/en/news/332903/h...
And what's quite strange is that they enjoy great warm-up, but also, [a] very low degradation. Usually one comes at the expense of the other, so they've certainly, at this circuit, seem to have mastered that," he concluded.
ima kar point ... mogoče mclaren kaj pakla spet s "aktivnim" hlajenjem gum, kot je že bilo v preteklosti ;)

Ganon ::
Na večih področjih so zadeli v polno, škoda da niso zdajšnje ekipe imeli že par let nazaj. Držim pesti, da imajo asa v rokavu za 2026.
"The most interesting bit is buried away, so no one will ever see it," Rob Marshall says with a smile.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Ganon ()

BT52 ::
Ja MCL imajo zelo kreativno speljane tunele na bobnih zavor, kar mini inovacija, ki je kar podobna RBJu. Samo z tem se vse ekipe igrajo. Jaz bi rekel, da njihovo dno proizvaja veliko dobrega podtlaka in kar v povezavi z mehkim vzmetenjem še vedno dosegajo zelo dobro pritisno silo. Slednje je ZELO pomebno. RB ne more nastavljat dirkalnika mehkeje, ker jim dno ne dopušča.
Vseeno Max je izvlekel MAXIMUM tule. Ok slednja lastnost je bila nabolj izrazita pri RBju od 22 leta pravzaprav samo nismo tega tako opazili, samo na trakcisjskih progah, ker so imeli splošno premoč. Zdaj predvidevam, da so se trudili maximalno razumet tole čez zimo. Če so pa so to dosegli pa bomo videli. Kot pravi Horner... Mja... Dvomim.
Mclaren pa z dobro aero platformo lahko nastavlja dirkalnik bolj na široko. Slednje je bilo že znano od lani. Ferrari in RB pa sta na drugo strani bila bolj občutljiva na več dejavnikov. Z drugimi besedami, Mclaren je hitrejši na pravi način. :D
Dirkalnik, ki je veliko bolj univerzalen je racionalno veliko bolj uporaben. Čeprav priznam "edgy" dirkalnik, kjer vidiš, da dirkač iztiska maximum je bolj zabavno gledat. Še posebi če je rezultat tega impresiven ali naredi "odbit" pole krog.
Vseeno Max je izvlekel MAXIMUM tule. Ok slednja lastnost je bila nabolj izrazita pri RBju od 22 leta pravzaprav samo nismo tega tako opazili, samo na trakcisjskih progah, ker so imeli splošno premoč. Zdaj predvidevam, da so se trudili maximalno razumet tole čez zimo. Če so pa so to dosegli pa bomo videli. Kot pravi Horner... Mja... Dvomim.
Mclaren pa z dobro aero platformo lahko nastavlja dirkalnik bolj na široko. Slednje je bilo že znano od lani. Ferrari in RB pa sta na drugo strani bila bolj občutljiva na več dejavnikov. Z drugimi besedami, Mclaren je hitrejši na pravi način. :D
Dirkalnik, ki je veliko bolj univerzalen je racionalno veliko bolj uporaben. Čeprav priznam "edgy" dirkalnik, kjer vidiš, da dirkač iztiska maximum je bolj zabavno gledat. Še posebi če je rezultat tega impresiven ali naredi "odbit" pole krog.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2024 (strani: 1 2 3 4 … 31 32 33 34 )Oddelek: Na cesti | 115294 (21574) | skyform |
» | Formula 1 2023 (strani: 1 2 3 4 … 28 29 30 31 )Oddelek: Na cesti | 141155 (42493) | Skyman |
» | Formula 1 2022 (strani: 1 2 3 4 … 96 97 98 99 )Oddelek: Na cesti | 357508 (140681) | ripmork |
» | Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4 … 136 137 138 139 )Oddelek: Na cesti | 483593 (251592) | BT52 |
» | Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 4 … 45 46 47 48 )Oddelek: Na cesti | 231018 (151410) | ripmork |