» »

Strmoglavlenje letala v Prekmurju

Strmoglavlenje letala v Prekmurju

Temo vidijo: vsi
1
2
3

lolipop2 ::

A taka mala letala nimajo avtopilota oz. kak podoben sistem? Npr da bi v takih zahtevnih pogojih preklopil, da te zvleče ven iz megle?

Bartol ::

Šolska ponavadi ne, ker za to ni potrebe. Tista za zasebno rabo in najem pa odvisno - pri moderni avioniki je avtopilot le manjši (tako stroškovni kot tehnični) dodatek k vsemu.

s1m0n ::

Že Garmin ponuja kar nekaj... V takšni situaciji ti je že kar koristno, da ti letalo drži nadmorsko višino in smer, ki jo izbereš.

socialec ::

Se opravičujem za ta naivna in v tem primeru prepozna vprašanja - gps ne preverja dejanske pozicije in višine s 3d zemljevidom, da bi zvočno/vibracijsko opozorjalo ravno zaradi takšnih situacij? Ok, altimeter oz. variometer razumeta, če kot spuščanja ni ustrezen ampak nekakšen zvočni/vibracijski signal bi pa vseeno lahko dajalo tudi za vsakih ~100m (ali nastavljivo na manj!) spusta, recimo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: socialec ()

Mato989 ::

Moj deda je zmeraj rekel da (visoko) v zraku in (globoko) pod vodo vedno koraka smrt v senci za tabo... Zato pač jaz ne hodim na te adrenalinske "športe" ampak greš pač tja iz racionalnega musa (hitrejši prihod na turistično destinacijo)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kixs ::

Osebno sem samo enkrat letel v oblaku z jadralnim letalom, zadaj je bil instruktor. Feeling je seveda nemogoce opisat, ker nimas nobene vizualne orientacije. Gledas samo instrumente. Tega je ze vec kot 30 let, pa se se vedno dobro spominjam.

Morda bi bila dobra simulacija tega tiha soba in tema.
https://www.audiobm.si/znotraj-najtisje...

Utk ::

Če je to vzrok, zakaj zaboga so sploh vzleteli?
Zakaj ne prestavit za par dni, nihče ne bi bil na zgubi. Dvomim da imajo tako našponan urnik da se ne da prestavit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

denabiker ::

Enkrat sem gledal rekonstrukcijo letalske nesreče, strokovnjaki in podatki iz črne skrinjice, tuhtali in tuhtali, pa kako, pa zakaj, ono pa to, pa nič jasno.... na koncu so pa v domu pilota toliko dokazov, da so na koncu ugotovili, da je pilot naredil samomor. Pa je šla ena množica ljudi zraven njega...

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Utk je izjavil:

Če je to vzrok, zakaj zaboga so sploh vzleteli?
Zakaj ne prestavit za par dni, nihče ne bi bil na zgubi. Dvomim da imajo tako našponan urnik da se ne da prestavit.


V MB je bilo sončno, leteli naj bi panoramski let
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::

Dobro, pa menda vidiš da je pred tabo megla, tudi če ne gledaš nobene radarske slike ali kaj takega.

Bartol ::

Utk je izjavil:

Če je to vzrok, zakaj zaboga so sploh vzleteli?
Zakaj ne prestavit za par dni, nihče ne bi bil na zgubi. Dvomim da imajo tako našponan urnik da se ne da prestavit.


Tehten premislek in odgovor na to vprašanje pred izvedbo leta ali odločitve med letom bi preprečilo marsikatero tragedijo v tem okolju, ne glede na okoliščine leta - turističen let kot včeraj, let z organom za transplantacijo ali čezoceanski let s 500 potniki. Vsak let zahteva specifično pripravo, opremo, usposobljenost posadke in okoljske omejitve.
Glede na to, da preiskovalci še niso podali nobenih dejstev o (morebitnih) dejavnikih in dejstvih nesreče, je možnosti nešteto. Zaenkrat o vzrokih le ugibamo, ne smemo pa pripisovati krivde.

Utk ::

Enkrat smo šli na en izlet, agencija, avtobus, rezerviraš itak vsaj kak mesec prej, en teden prej pa za tist dan napovedan strašen dež čez pol Evrope. Če bi jaz odpovedal, ne bi dobil denarja nazaj, oni pa nikakor odpovedat, potem pa jebiga, gremo...in res cel dan pralo, nič nismo imeli od vsega. Nikogar ne bi nič stalo, če bi prestavli za en teden, ampak ne, treba takrat pokasirat čim prej, ne glede na vse.
Nikoli več z nobeno agencijo nikamor.

socialec ::

Ni čisto v kontekstu v teme ampak mislim, da pri nekaterih fintech naročninah imaš zavarovano odpoved.

Utk ::

Ja, ne gre se za to, ampak da bi treba včasih malo pameti uporabit, ne pa samo $$$ gledat in to v tistem trenutku, niti ne za en teden vnaprej.

Če je res prišlo do nesreče zarad megle.

pegasus ::

Priprava poleta in sledenje flight planu bo gotovo en konkreten del poročila o dogodku.

IL_DIAVOLO ::

Letalo je vzletelo v Mariboru, mozno da je tam ni bilo. Pri nas(SV) je bilo ob tej uri jasno vreme.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

kixs ::

V pripravah leta se gleda trenutna vremenska situacija in tudi napoved na celotni poti.

mikhaair ::

Šli so verjeetno ker bilo lepo vreme v MB in poskuiš do kam gre. Mogoče šli nad rajstnimi vasmi malo nižje in ko se dvignili prišli v gosto meglo, orientracije ni več...

skumpl ::

Neuradno pa naj bi, po poročanju medijev, šlo za dva moška in žensko. Moška, stara 30 in 33 let, naj bi bila z območja Beltincev, 24-letna ženska pa s Štajerske. Poleta naj bi se po neuradnih navedbah po prvotnih načrtih udeležila še ena oseba, vendar ena od predvidenih potnic na let ni prišla.

Uf, kakšna sreča.

kixs ::

Tega ne ves. Predvidevas, da bi se dogodki, ob eni osebi vec, odvijali linearno enako kot so se.

peaks ::

Mene pa zanima, kakšen bi bil sploh cilj takega poleta. Ok greš nad svojimi kraji, svojo hišo. Razumem, jaz bi tud šel.
Ampak ob vzletu so vedeli, da je tam megla. Tukaj se govori, da tudi do 300m.
A, če je nizka oblačnost na višini 400 m in recimo relativno tanka plast, bi šel pilot sekat to plast in se spustil podnjo, da bi videli panoramo? Kako nizko lahko sploh leti? V tem primeru sicer ni šlo za nizko oblačnost...
Res 2x laično bi rekel, da se je vseeno nekaj zgodilo že nad pokrovom.

mr_chai ::

Kmalu grem v Ljubljano na nek simulator letenja Boeing 747 , kjer te v eni uri naučijo leteti in pristati. A lahko pričakujem da me bo simulator na polno razmetaval po sedežu, če pikiram direkt v zemljo ?

ginekk ::

Ma že v avtu je totalen problem ko je megla, kaj šele na letalu.

Na avtocesti - klanec čez Senožeče je pri nas zelo tipičen primer - recimo vsak ta drugi kar na pamet divja v meglo, kljub drastično zmanjšani vidljivosti. Divjanje v tem primeru pomeni 100km/h.

Ne verjamem, da so piloti teh malih letalc vsi po vrsti zelo izkušeni.

JanBrezov ::

mr_chai je izjavil:

Kmalu grem v Ljubljano na nek simulator letenja Boeing 747 , kjer te v eni uri naučijo leteti in pristati. A lahko pričakujem da me bo simulator na polno razmetaval po sedežu, če pikiram direkt v zemljo ?

Me on a Boeing 757-200 simulator, crash landing haha

bm1973 ::

Utk je izjavil:

Dobro, pa menda vidiš da je pred tabo megla, tudi če ne gledaš nobene radarske slike ali kaj takega.

Pogled s tal in z višine ni enak.

Na Brniku je bil 1x, še v Jugi, odpovedan letalski miting zaradi slabe vidljivosti.

Ampak na tleh smo pa videli lepo, sončno vreme...

Utk ::

Na višini ne vidiš, da greš v meglo?

Mato989 ::

Velike verjetnost je da je bilo tako, da je pilot bil "heroj" in da so imeli pač kao saj zmoreš foro in jih je to koštalo lajfa... glede na starost ljudi na letalu in glede na situacijo je to povsem možno in tudi dokaj verjetno.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

sbawe64 ::

Comandante je izjavil:

Za tiste, ki živite okolici - kako bi ocenili vidljivost pozno dopoldne? Imamo slike, ampak so posnete večinoma s teleobjektivi, in je nemogoče reči, koliko se je dejansko videlo.

Minimum za vizualno letenje je 5km vidljivost. Upoštevati je treba tudi, da je lahko vidljivost na 100m višine bistveno boljša, ali pa slabša, kot na tleh. Lahko, da je bila pri tleh megla, pilot pa je ni imel.

Poišči metar podatke najbližjega letališča.
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/aviati...

Nazaj na temo
https://maribor24.si/slovenija/v-tragic...
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Comandante ::

sbawe64 je izjavil:

Comandante je izjavil:

Za tiste, ki živite okolici - kako bi ocenili vidljivost pozno dopoldne? Imamo slike, ampak so posnete večinoma s teleobjektivi, in je nemogoče reči, koliko se je dejansko videlo.

Minimum za vizualno letenje je 5km vidljivost. Upoštevati je treba tudi, da je lahko vidljivost na 100m višine bistveno boljša, ali pa slabša, kot na tleh. Lahko, da je bila pri tleh megla, pilot pa je ni imel.

Poišči metar podatke najbližjega letališča.
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/aviati...

Nazaj na temo
https://maribor24.si/slovenija/v-tragic...

Metar najbližjega letališča ni relevanten. Najbližji je LJMB, tu je bilo sonce. Področje okoli Mure ima izrazito mikroklimo. Včasih je megla omejena na reko in okoli par sto metrov, včasih ne.

link_up ::

kriza...ampak v prekmurju ni hribov...kaj so sli na alt 100 al kaj? Obrnes kompas nazaj na MB? Vprasas zracno kontrolo kater IFP vzet? VSP je verjetno odpadel, ampak je vsekakor znatno nizja moznost, da se zaletis v drugo letalo, kot v tla. Kaj bo povedala skrinjica?
In and Out

kixs ::

Skrinjica ne bo nic povedala, ker je ni.

Alayne ::

Mato989 je izjavil:

Velike verjetnost je da je bilo tako, da je pilot bil "heroj" in da so imeli pač kao saj zmoreš foro in jih je to koštalo lajfa... glede na starost ljudi na letalu in glede na situacijo je to povsem možno in tudi dokaj verjetno.


Mogoce se taksnim in podobnim komentarjem lahko izognemo.
Tragicno so preminili 3je mladi. Kako in zakaj se se raziskuje. Kazanje s prstom je v tej (in v vseh ostalih) fazah neokusno. Napake se res dogajajo in to vsakemu. Jaz na sihtu zajebem kaj vsaj enkrat na mesec, ampak k sreci ne opravljam dela, kjer nekoga resno poskodujem. Imamo sistem, ki napake ujame pa tudi to ne vedno. Najlazje je pametovati.

V MB je bil vreme lepo, letala so normalno brnela do 12h, ko se je ustavilo letenje.

Pogledal se bo flight plan in se bo ugotovilo kaj je bilo.

@commandante Gafor tam naj bi bil xxx.

mikhaair ::

Utk je izjavil:

Na višini ne vidiš, da greš v meglo?

Vidiš, ampak ne moreš vedeti, kdaj boš izgubil stik s tlemi. Sploh če je višje gostejša megla. Ni nikakršnega orientirja, dezorientacija,...smer, hitrost, višina, pozicija letala, overload, ne zmoreš več, rešuješ, samo še poslabšaš, bum.

Mato989 ::

Alayne je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Velike verjetnost je da je bilo tako, da je pilot bil "heroj" in da so imeli pač kao saj zmoreš foro in jih je to koštalo lajfa... glede na starost ljudi na letalu in glede na situacijo je to povsem možno in tudi dokaj verjetno.


Mogoce se taksnim in podobnim komentarjem lahko izognemo.
Tragicno so preminili 3je mladi. Kako in zakaj se se raziskuje. Kazanje s prstom je v tej (in v vseh ostalih) fazah neokusno. Napake se res dogajajo in to vsakemu. Jaz na sihtu zajebem kaj vsaj enkrat na mesec, ampak k sreci ne opravljam dela, kjer nekoga resno poskodujem. Imamo sistem, ki napake ujame pa tudi to ne vedno. Najlazje je pametovati.

V MB je bil vreme lepo, letala so normalno brnela do 12h, ko se je ustavilo letenje.

Pogledal se bo flight plan in se bo ugotovilo kaj je bilo.

@commandante Gafor tam naj bi bil xxx.


Zakaj bi se takim komentarjem izognili? A zato ker boli da je to čisto verjetna MOŽNO??? Kot da še nikoli nihče ni umrl ker je delal nekaj neumnega po medsebojnem "opogumljanju" vrstnikov ali dobrih prijateljev...

Realnost je da je velika verjetnost da ne bomo z zagotovostjo (100% ali vsaj 99,99%) vedeli zakaj se je zgodilo kar se je... in verjetnost da se je to kar sem napisal je popolnoma realna, pa naj je tebi (ali meni) to všeč ali ne...

mikhaair je izjavil:

Utk je izjavil:

Na višini ne vidiš, da greš v meglo?

Vidiš, ampak ne moreš vedeti, kdaj boš izgubil stik s tlemi. Sploh če je višje gostejša megla. Ni nikakršnega orientirja, dezorientacija,...smer, hitrost, višina, pozicija letala, overload, ne zmoreš več, rešuješ, samo še poslabšaš, bum.


Če začneš obračat takoj ko vidiš meglo se to praviloma ne more zgodit... vsaj po logiki.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

link_up ::

instrumenti vseeno delujejo ane? Pitch bi moral videt na horizontu...morda je pa motor odpovedal in je probal jadrat do tal, pa je bila pregosta megla...ampak altimeter bi tudi moral kazat....mi je precej nerazumljiva nesreca sploh, ker je cessna precej okreten frcoplan in lahko jadra.
In and Out

Alayne ::

Delajo ja, ampak moras vedeti in jih zacet pozorneje spremljati. Lahko, da se je vidljivost zgubljala postopoma.
Torej, da ni zapeljal iz lepega v en gost oblak, ampak postopama in se ni zavedal. Ko se je, je bilo prepozno.

Tudi razne mehanske okvare so vseeno mozne. Altimeter v teh tut ni ravno airbus, veliko manj natancen in tudi postopnega spuscanja ne gleda.

IL_DIAVOLO ::

Delujejo ze, ampak bolj je vprašanje, za kako izkušenega pilota je slo.

Kolar je dejal, da o vzrokih nesreče ne more govoriti in ne želi ničesar prejudicirati. "Nelogično pa je, da se je pilot odločil v takšnih vremenskih razmerah ta polet opraviti," je dodal.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Comandante ::

link_up je izjavil:

kriza...ampak v prekmurju ni hribov...kaj so sli na alt 100 al kaj? Obrnes kompas nazaj na MB? Vprasas zracno kontrolo kater IFP vzet? VSP je verjetno odpadel, ampak je vsekakor znatno nizja moznost, da se zaletis v drugo letalo, kot v tla. Kaj bo povedala skrinjica?

Kot rečeno, špekulirati na tej točki kaj je bilo je nesmiselno. Skrinjice ni. Kolikor je vidno na FR24, so leteli na povsem primerni višini do izgube signala, nekje pri Muri. Kaj se je dogajalo kasneje, ne vemo.

Lahko je bila dezorientacija zaradi leta v IFR pogoje, lahko je bila zdravstvena težava pilota, lahko je bila tehnična težava, lahko so zadeli štorkljo in jo dobili servirano v kokpit. Ko letiš dovolj dolgo, vidiš svašta. Vse je odprto na tej stopnji.

Pilota sem dobro poznal, bil je zelo previden. Težko verjamem, da bi delal neumnosti v stilu letenja 100 ft nad terenom in podobno. Sploh v (očitno) slabih pogojih.

Dajmo počakati na prve izsledke preiskave.

Nelogično pa je, da se je pilot odločil v takšnih vremenskih razmerah ta polet opraviti," je dodal.

Kjer je vzletel, je bilo sončno in modro nebo. Izjava ni na mestu. Kaj je pilot videl in kaj ne, ve samo on.

Zgodovina sprememb…

link_up ::

gledam glide ratio za cessne in je okoli 9:1 do 15:1 ... torej za izgubo 1000 cevljev visine bi moral narediti 9000 cevljev horizontalno. Seveda je odvisno od termike, ki je v megli .. neobstojeca?
In and Out

energetik ::

Zanimivo je, da se flight track ustavi že nekje nad Muro, na normalni višini (2900 feet) in hitrosti, nekje vsaj 10km pred mestom padca. Zakaj že takrat izgine?

Glede razmer pa je nekje 10 min po nesreči točno tam letel še nekdo, ampak na precej večji višini, nekje 8000feet, verjetno bo lahko precej povedal o razmerah.
vires in numeris

Comandante ::

energetik je izjavil:

Zanimivo je, da se flight track ustavi že nekje nad Muro, na normalni višini (2900 feet) in hitrosti, nekje vsaj 10km pred mestom padca. Zakaj že takrat izgine?

Glede razmer pa je nekje 10 min po nesreči točno tam letel še nekdo, ampak na precej večji višini, nekje 8000feet, verjetno bo lahko precej povedal o razmerah.

To je tipično, transponder letala je bil izven dosega sprejemnika na tleh. Lahko, da se je letalo spustilo in sprejemnik ni imel line-of-sight, lahko pa je bilo predaleč. Letalo na 8000ft se "vidi" precej dlje.

Rahuk ::

@Comandante, ali pri panoramskih letih ne rabis naprej kontroli zracnega prometa napovedat v kateri smeri bos letel?

s1m0n ::

Rahuk je izjavil:

@Comandante, ali pri panoramskih letih ne rabis naprej kontroli zracnega prometa napovedat v kateri smeri bos letel?

V tej smeri tudi mene zanima... Pa, če je potrebno tudi komu sporočit koliko/kdo gre na letalo?

Barbarpapa2 ::

Dobro jutro (je pa megleno tukaj, kjer pišem...)

Rahuk je izjavil:

@Comandante, ali pri panoramskih letih ne rabis naprej kontroli zracnega prometa napovedat v kateri smeri bos letel?


Leta 2022 smo mojemu stricu in sestrični, ki sta prišla na obisk iz Avstralije, za rojstni dan kupili panoramski polet (v Letalskem centru Maribor). Pred poletom smo se s pilotom dobili v kafiču na mariborskem športnem letališču (Skoke), kjer je stric pilotu povedal, kaj bi rad videl in sta kar ob kavici določila "maršruto". Pilota je še zanimalo, kdo bo letel z njim (lahko so šle 3 osebe), poleg strica in sestrične je šla še moja hčera in so takoj šli do letala in na polet. Nobenega papirovja ni bilo potrebno urejati, domenvam, da se glede smeri letenja in števila potnikov pilot s kontolo letenja dogovori pred samim vzletom. In leteli so točno s to Cessno, ki je strmoglavila pri Gančanih...

Uživajte v letenju maksimalno...

Jože

GupeM ::

Rahuk je izjavil:

@Comandante, ali pri panoramskih letih ne rabis naprej kontroli zracnega prometa napovedat v kateri smeri bos letel?

Odvisno, kje letiš.

https://www.sloveniacontrol.si/acrobat/...

Tukaj imaš napisane klasifikacije zračnega prostora in omejitve znotraj teh. Na kratko, če letiš znotraj G klase, ni potrebno nikomur nič povedat.

Če te zanima več, imaš pa tudi tukaj:
https://www.sloveniacontrol.si/acrobat/...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

Bartol ::

kixs je izjavil:

Skrinjica ne bo nic povedala, ker je ni.


Zapisovalnik podatkov na letalu te kategorije sicer ni obvezen, ga pa imajo nekateri moderni inštrumenti.
Npr. Garmin G5 na mojem letalcu na spominsko kartico zapisuje podatke, ki nato izgledajo tako:
https://www.flysto.net/logs/dftzsbdu?vi...

link_up je izjavil:

instrumenti vseeno delujejo ane? Pitch bi moral videt na horizontu...morda je pa motor odpovedal in je probal jadrat do tal, pa je bila pregosta megla...ampak altimeter bi tudi moral kazat....mi je precej nerazumljiva nesreca sploh, ker je cessna precej okreten frcoplan in lahko jadra.


V kolikor je imela dotična C172 originalno opremo, to pomeni gyro-vacuum sistem za nekatere inštumente, vključno z umetnim horizontom, ki za delovanje potrebujejo podtlak, ustvarjen z motorsko gnano črpalko. Višinomer za delovanje ne potrebuje popolnoma nobenega sistema, le okoljski pritisk. Natančnost višinomerov, tudi 50 let starih, je zelo dobra, in zelo redko ob rednem pregledu oz. testiranju prekorači dovoljena odstopanja (125ft +/-, v kolikor je vezan na transponder).

Rahuk je izjavil:

@Comandante, ali pri panoramskih letih ne rabis naprej kontroli zracnega prometa napovedat v kateri smeri bos letel?


Oddaja načrta leta je odvisna od zračnega prostora, kjer vzletiš, letiš in pristaneš. Za polet iz Maribora je to zahtevano, saj se let začne v kontrolirani letališki coni. Zelo dobra praksa je, tudi kadar to ni izrecno zahtevano, da načrt leta oddaš za vsak let izven lokalne letališke cone, saj tako kontrola letenja ve, kdo si, kje si, kaj delaš, koliko goriva imaš, koliko oseb je na letalu in kje te iskati, če 'izgineš'. Na letu iz Maribora do Murske Sobote na višini 3000 čevljev je komunikacija obvezna do Lenarta (CTR do 3500 čevljev), nato je neobvezna (Maribor 2 TMA, class E). Razloga, da celoten čas leta ob delujoči opremi ne bi imel vzpostavljene komunikacije s kontrolo letenja, ni.

Comandante ::

s1m0n je izjavil:

Rahuk je izjavil:

@Comandante, ali pri panoramskih letih ne rabis naprej kontroli zracnega prometa napovedat v kateri smeri bos letel?

V tej smeri tudi mene zanima... Pa, če je potrebno tudi komu sporočit koliko/kdo gre na letalo?

Kot so že drugi napisali. Za polet iz LJMB je potrebno oddati flight plan, to se stori na brzino preko neta. Naložiš template za svoj avion, izpolniš predvideno ruto poleta (se lahko v zraku prilagodi po dogovoru s kontrolo), napišeš koliko goriva imaš, koliko ljudi na krovu ter štart ter trajanje poleta. To izpolnimo pred vsakim letom, ker je letališče v kontrolirani coni (CTR, class D). Kontrola te spremlja do Mure, tam preklopiš na lokalno frekvenco, če pristajaš v LJMS ali letiš okoli letališča, sicer pa ostaneš na mariborski. Odvisno od situacije, prometa, višine leta.

Če vzletiš recimo na Ptuju ali v Murski Soboti ali Celju, flight plana ne potrebuješ - razen če boš na letu prečkal kakšen CTR. Po domače, če se izogibaš mednarodnih letališč in letiš nizko (1000ft AGL), lahko preletiš celo državo brez flight plana in radijske zveze s kontrolo. Seveda je to neumno in nevarno, zato vedno oddamo flight plan in smo vedno v stiku z ATC. Žal pa skrajni vzhod države ni pokrit z radarjem, tako da se kontrola zanaša predvsem na pilotove position reporte.

Ali je pilot preklopil na lokalno ali ne, ne vem - moram poslušati live ATC za nedeljo.

@Bartol, žal je to bilo edino letalo brez G5. Imel je vakuumski horizont, ter G430, ki pa po moje po defaultu nima trackerja oz. shranjevanja tracka.

Zgodovina sprememb…

˙janezvalva ::

Kaj ljudi najbolj vleče, da postanejo vozniki letal oz, piloti? Je to mogoče avanturizem, ljubezen do kompleksnih naprav ali občutek svobode?

Comandante ::

˙janezvalva je izjavil:

Kaj ljudi najbolj vleče, da postanejo vozniki letal oz, piloti? Je to mogoče avanturizem, ljubezen do kompleksnih naprav ali občutek svobode?

Letenje je virus, ki te okuži, in se ga nikoli ne rešiš.

Dobro za dušo, slabo za denarnico.

pegasus ::

Drži.

Pri meni je bila fascinacija z vsem, kar se vrti. Kot mulc sem ure in ure buljil v pralne stroje, a ko sem prvič videl propeler na letalu, sem bil fertik :D To se je nadgradilo z željo po gibanju v 3D prostoru. Hribolazenje ti da samo prvi okus kako izgleda, ko se povzpneš nad teren, letenje je potem naslednji korak :)
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Microsoft Flight Simulator (2020) (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Igre
38155236 (1304) pegasus
»

NTSB: Letala vozijo povprečni piloti (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5819581 (14075) loki0101
»

Kdo pilotira potniška letala? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24764531 (57803) Invictus
»

Nesreča poljskega letala (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
7110095 (7704) Ziga Dolhar

Več podobnih tem