Forum » Loža » Strmoglavlenje letala v Prekmurju
Strmoglavlenje letala v Prekmurju
Temo vidijo: vsi
swift ::
Comandante je izjavil:
Če vzletiš recimo na Ptuju ali v Murski Soboti ali Celju, flight plana ne potrebuješ - razen če boš na letu prečkal kakšen CTR. Po domače, če se izogibaš mednarodnih letališč in letiš nizko (1000ft AGL), lahko preletiš celo državo brez flight plana in radijske zveze s kontrolo. Seveda je to neumno in nevarno, zato vedno oddamo flight plan in smo vedno v stiku z ATC. Žal pa skrajni vzhod države ni pokrit z radarjem, tako da se kontrola zanaša predvsem na pilotove position reporte.
zanimivo. mogoče veš kje se fizično nahaja radar? ker mi ni glih jasno, kajti prekmurje je v veliki meri ravnica, tako, da ni nekih geografskih ovir za radar.
Comandante ::
Žal ne vem, ali ima LJMB trenutno operativen radar - sicer so si dolgo pomagali s sliko iz Graza.
Upoštevaj, da je radar line-of-sight. Se pravi, če letalo leti nizko, radar pa je 50km stran, ga preprosto ne more videti tako zaradi ukrivljenosti Zemlje, kot tudi zaradi terena (med Mariborom/Grazom in mestom nesreče je gričevnat teren).
Bomo videli, morda ima vojska kakšne radarske podatke. Oni imajo neke mobilne radarje.
Upoštevaj, da je radar line-of-sight. Se pravi, če letalo leti nizko, radar pa je 50km stran, ga preprosto ne more videti tako zaradi ukrivljenosti Zemlje, kot tudi zaradi terena (med Mariborom/Grazom in mestom nesreče je gričevnat teren).
Bomo videli, morda ima vojska kakšne radarske podatke. Oni imajo neke mobilne radarje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Comandante ()
Bartol ::
Lokacije primarnih radarjev so navedene v AIP ENR 1.6:
1.1.3 Ljubljana area control and Ljubljana approach control service use surveillance data from five radar stations and one
WAM system:
a. OLS - station at Oljska gora, (460545N 0143401E), range PSR 80 NM, range SSR 160 NM;
b. KOR - station at Koralpe mountain, Republic of Austria, (464714N 0145816E), range SSR 150 NM
c. VRH - station at Ljubljanski vrh hill (455551N 0141753E) range SSR 200 NM
d. CHR - station at Airport Ljubljana, (461305N 0142830E), range PSR 60 NM, range SSR 200 NM
e. RON - station at Trieste Airport, Italy, (454950N 0132910E) range PSR 60 NM, range SSR 189 NM
f. WAM - system covering Slovenia FIR + 30 NM beyond its boundaries
Pokritosti sekundarnega radarskega sistema v AIP ni, spada pa pod WAM (wide area multilateration).
1.1.3 Ljubljana area control and Ljubljana approach control service use surveillance data from five radar stations and one
WAM system:
a. OLS - station at Oljska gora, (460545N 0143401E), range PSR 80 NM, range SSR 160 NM;
b. KOR - station at Koralpe mountain, Republic of Austria, (464714N 0145816E), range SSR 150 NM
c. VRH - station at Ljubljanski vrh hill (455551N 0141753E) range SSR 200 NM
d. CHR - station at Airport Ljubljana, (461305N 0142830E), range PSR 60 NM, range SSR 200 NM
e. RON - station at Trieste Airport, Italy, (454950N 0132910E) range PSR 60 NM, range SSR 189 NM
f. WAM - system covering Slovenia FIR + 30 NM beyond its boundaries
Pokritosti sekundarnega radarskega sistema v AIP ni, spada pa pod WAM (wide area multilateration).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Bartol ()
mihor ::
Comandante, sožalje za prijatelja! Res tragedija. Pa hvala, da deliš z nami znanje, kljub groznemu dogodku je zanimiva tema.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mihor ()
GupeM ::
Comandante je izjavil:
Ali je pilot preklopil na lokalno ali ne, ne vem - moram poslušati live ATC za nedeljo.
Kje pa lahko to poslušaš?
Blitzteufel ::
Comandante je izjavil:
Ali je pilot preklopil na lokalno ali ne, ne vem - moram poslušati live ATC za nedeljo.
Kje pa lahko to poslušaš?
https://www.liveatc.net/archive.php
Za ta specifičen let označiš 17.11.24, LJMB Tower, ter 10.00-10.30
energetik ::
Registracija je bila S5-DLM
Če prav slišim, se javljajo s "sierra-lima-mike"?
Če prav slišim, se javljajo s "sierra-lima-mike"?
vires in numeris
shmandi ::
Lokalno je načeloma dovoljeno skrajšano. Drugače v kontroliranem zračnem prostoru ali Lj info, je pa bolje s celo oznako...
shmandi ::
Na takšnih letališčih se ti javijo po navadi na ročno postajo, če je kdo tam. Glede na vreme, verjetno ni bilo nobenega. Ni tam kontrole.letenja...
Comandante ::
Comandante, sožalje za prijatelja! Res tragedija. Pa hvala, da deliš z nami znanje, kljub groznemu dogodku je zanimiva tema.
Hvala. Upam samo, da bodo preiskovalci ugotovili, kaj se je zgodilo...
Registracija je bila S5-DLM
Če prav slišim, se javljajo s "sierra-lima-mike"?
Ja, registracija se praviloma vedno skrajša (to lahko stori samo kontrola letenja), ker se s tem prihrani nekaj časa na zasedenih frekvencah.
Na takšnih letališčih se ti javijo po navadi na ročno postajo, če je kdo tam. Glede na vreme, verjetno ni bilo nobenega. Ni tam kontrole.letenja...
Tako je, na majhnih športnih letališčih je ponavadi nekdo z ročno postajo čez vikend, kadar je lepo vreme. V nedeljo zagotovo ni bilo nikogar. Je pa pilot (glede na komunikacijo) vseeno preklopil na drugo frekvenco, predvidevam da na 123,505 (LJMS oziroma splošna lokalna frekvenca, ki jo ima veliko malih letališč). Posnetkov praviloma ni. Kadar ni nikogar, se na lokalnih letališčih leti po normalnih procedurah, samo da se oddaja na slepo - daje se tako imenovane position reporte v šolskem krogu, če bi kdo poslušal, da je obveščen.
Rahuk ::
@ Comandante ali se je lahko potem tudi teoreticno zgodilo, da je pilot klical na pomoc na slepo? se pravi na LJMS in ga nihce ni slisal?
Comandante ::
@ Comandante ali se je lahko potem tudi teoreticno zgodilo, da je pilot klical na pomoc na slepo? se pravi na LJMS in ga nihce ni slisal?
Lahko bi se zgodilo, vendar bi praviloma v tem primeru nastavil frekvenco na 121,500 MHz (emergency) ali pa bi preklopil nazaj na LJMB Approach 119,205 MHz.
Sicer pa, v nujnem primeru ima komunikacija najnižjo prioriteto. Vedno se dela po vrstnem redu aviate, navigate, communicate. Ko je emergency, najprej opraviš ustrezne postopke (karkoli pač je, restart motorja, priprava na pristanek brez moči,...), nato pa, če je čas, obvestiš kontrolo in jim podaš relevantne informacije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Comandante ()
skumpl ::
Uvodno poročilo preiskave nesreče letala pri Gančanih omenja slabo vreme
https://www.24ur.com/novice/slovenija/u...
...
...
https://www.24ur.com/novice/slovenija/u...
...
V času nesreče so bile vremenske razmere neugodne, pravi uvodno poročilo. Območje je bilo prekrito z gosto meglo, ki je segala do višine 300 metrov, horizontalna vidljivost pa je znašala okoli 300 metrov. Napoved je za čas in območje nesreče predvidevala slabe pogoje za vizualno letenje, je povedal Stojčevski.
Pred nesrečo je letalo postopoma zmanjševalo višino, nato pa med desnim zavojem strmoglavilo na travnato površino približno 950 metrov jugovzhodno od naselja Gančani. V poročilo so preiskovalci zapisali, da je treba še podrobneje preučiti vpliv vremenskih razmer na odločitev o zmanjševanju višine in ali je bil ta manever povezan z meglo ali drugimi dejavniki.
Ker letalo ni bilo opremljeno z napravo za snemanje podatkov ali glasov, bo preiskava zahtevnejša in bo vključevala analizo radarske komunikacije, meteoroloških razmer ter podatkov, zbranih v sodelovanju z domačimi in tujimi preiskovalnimi organi.
Pilot je imel veljavno licenco in zdravniško spričevalo, so v uvodnem poročilu še navedli preiskovalci, njegov skupni nalet pa je znašal 93 ur in 30 minut.
Kot je povedal Stojčevski, preiskava običajno traja do 12 mesecev, a v tem primeru pričakujejo krajši časovni okvir. Kot je poudaril, poročila ne iščejo krivde, temveč bo tudi končno poročilo, tako kot uvodno, osredotočeno na preučevanje okoliščin za izboljšanje letalske varnosti.
...
aky ::
spinner ::
Comandante ::
Tako kaže. Vprašanje je zakaj - let v meglo in dezorientacija, ali pa je morda šlo za namerno kroženje okoli neke točke, ki se je sprevrglo v dinamično prevlečenje letala, kar je rezultiralo v spirali. Vprašanje, če bomo to kdaj vedeli.
čigra ::
A ni bil "slavljenec" (saj se je šlo za rojstnodnevno darilo, a ne?) doma tu nekje?
(morda so krožili v nek pozdrav domačim?)
(morda so krožili v nek pozdrav domačim?)
neooo ::
Ste kakšni hobi letalci ali flight simulatorji tukaj gor? Zakaj pa, saj prekmurje pa nima terenskih ovir raznih hribov itd?
Po slikah sodeč izgleda res kot nek padec sredi njive, če bi izvajal manever (zasilnega?) pristanka bi najbrž razbitine drugače izgledale, ali pač?
Prekmurje ima ogromno majhnih hribov (gricevja) do 400m.n.v. Sicer ne tu kjer je strmoglavilo letalo. Ampak ne na pamet da nima, vecina prekmurja NI ravna.
acookook ::
A ni bil "slavljenec" (saj se je šlo za rojstnodnevno darilo, a ne?) doma tu nekje?
(morda so krožili v nek pozdrav domačim?)
Tako je, tale je bil slavljenec. https://sobotainfo.com/novica/lokalno/u...
.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Microsoft Flight Simulator (2020) (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Igre | 55223 (1291) | pegasus |
» | NTSB: Letala vozijo povprečni piloti (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 19572 (14066) | loki0101 |
» | Kdo pilotira potniška letala? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 64509 (57781) | Invictus |
» | Nesreča poljskega letala (strani: 1 2 )Oddelek: Problemi človeštva | 10095 (7704) | Ziga Dolhar |