» »

Volvo opustil idejo o zgolj električnih vozilih po letu 2030

Volvo opustil idejo o zgolj električnih vozilih po letu 2030

Slo-Tech - Volvo je še pred tremi leti zatrjeval, da bodo po letu 2030 proizvajali le še električne avtomobile. Cilj se sedaj odmika, tudi po tem datumu pa bodo proizvajali vsaj še hibridna vozila, so povedali v švedskem velikanu, ki je sedaj v kitajski lasti. Povpraševanje po električnih avtomobilih se sicer v Evropi umirja, k čemur so prispevale tudi nižje subvencije, dražja vozila, počasno širjenje polnilne infrastrukture in carine na kitajska vozila. Te sicer prizadenejo tudi Volvo, ki je v kitajski lasti in ima tovarne v tej državi.

Investitorji najave niso dobro sprejeli, saj je delnica v zadnjem tednu dni izgubila skoraj desetino vrednosti, podjetje pa je sedaj vredno tikrat manj kot leta 2021. Volvo sicer napoveduje, da bodo leta 2030 več kot 90 odstotkov njihovih avtomobilov predstavljali električni avtomobili in priključni hibridi, preostanek pa bodo klasični hibridi.

Direktor podjetja Jim Rowan poudarja, da še vedno verjamejo v električno prihodnost, a da je pot do tja bolj razgibana, kot so si sprva predstavljali. Potrebe in zmožnosti različnih kupcev so različne, zato ni pričakovati, da se bo prehod zgodil linearno ali sočasno. A dejstvo je, da so električni avtomobili dražji, carine na kitajska vozila pa bodo Volvo še posebej prizadele, ker imajo tam tovarne.

109 komentarjev

«
1
2 3

Horas ::

ja ja, zdj jim prihaja...

le kdaj bo švabom
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Horas ()

Seljak ::

Ali so bile te najave proizvajalcev avtomobilov, da bodo do 2030 le še EV-ji morda namenjena samo rasti delnic na borzi, ali pa so podlegli grožnjam aktivistov o "globalnem segrevanju" in reševanju zemlje.
Mislim, da je ono prvo.
Cene avtomobilov so tako ali tako zrasle v nebo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Seljak ()

DamijanD ::

Problem je bolj ali manj samo cena (v članku pod "zmožnosti kupcev"). A ni drugače rečeno, da bi BEVi morali biti cenejši od ICEjev?

stevemcq_ ::

Volvo je v kitajski lasti?

aiko ::

stevemcq_ je izjavil:

Volvo je v kitajski lasti?


Ja in prav tako Lotus, Smart, Polestar, LEVC (londonski električni taksiji)

FireSnake ::

Jim je le kapnilo.
No, eni smo se temu smejali že v štartu. Ker je bila popolnoma nerealna obljuba.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Jazon ::

Volvo Cars je uradno v kitajski lasti že od leta 2010, neuradno pa na podlagi koncentracije od leta 2004 do 2005, ko je bil Volvo umaknjen z ameriške borze.

Audi zapira tovarno e-tronov, v Bruslju.

starfotr ::

Ko so slišali za bližajoče se zaprtje TEŠa, so ugotovili da ne bo šlo samo z elektriko.

tikitoki ::

DamijanD je izjavil:

Problem je bolj ali manj samo cena (v članku pod "zmožnosti kupcev"). A ni drugače rečeno, da bi BEVi morali biti cenejši od ICEjev?


Nope. Moznost polnjenja je velik faktor.

Utk ::

Če mislite, da je to dobra novica za "vas", se motite. Volvo 2/3 avtov proda na Kitajskem, Švedskem in USA. Vsi drugi trgi so praktično nepomembni.
To pomeni, da dizli no more, samo električni in (plugin) hibridi.

Kaj bojo oni prodajali leta 2031 bojo rekli kupci, ne lastniki, in dvomim da bojo to plugini. Teh že danes nihče noče.

DamijanD ::

A mislite, da so proizvajalci upali, da bo trg tak kot je bil za kompaktne digitalne fotoaparate? Obdobje nekaj let s hitrim razvojem in vsak ga je skoraj želel kupit. (pustimo ob strani, da se je potem trg zasičil, kasneje pa sesul, ker ima zdaj skoraj vsak telefon povsem spodoben fotoaparat)

dronyx ::

starfotr je izjavil:

Ko so slišali za bližajoče se zaprtje TEŠa, so ugotovili da ne bo šlo samo z elektriko.

To je res noro. Milijardna investicija, potem bi pa kar zaprli, ker bo sicer še milijarda izgube. Ali kdo v tej državi sploh kaj razmišlja?

c3p0 ::

Če razumeš kako deluje politika, je to povsem pričakovano. Milijardo vržejo z veseljem stran, če si le lahko v žep nadevajo par milijončkov, brez slabe vesti. Seveda vse legalno, pogodbe s prijateljskimi izvajalci, nato veriga prenakazil in končni računi podjetjih nekje v offshore. Narod to vse (pre)plača.

Magic1 ::

Vendar udeleženi politični akterji še vedno ostajajo v politiki v prvi vrsti. Mogoče še par afer in bodo morali bolj v ozadju delovat.
Magic

dronyx ::

c3p0 je izjavil:

Če razumeš kako deluje politika, je to povsem pričakovano. Milijardo vržejo z veseljem stran, če si le lahko v žep nadevajo par milijončkov, brez slabe vesti. Seveda vse legalno, pogodbe s prijateljskimi izvajalci, nato veriga prenakazil in končni računi podjetjih nekje v offshore. Narod to vse (pre)plača.

Razumem, samo milijarda je pa za naše razmere ogromno denarja. To pa ni zajebancija. Jaz nisem mogel verjet, ko sem prebral, da bi zaprli TEŠ, še nedolgo nazaj a je bila pa to ključna investicija v naš elektro energetski sistem.

Magic1 ::

Sam to miljarda 10 let nazaj! Ta pa od Janše pumpanje o našem bankrotu 2013, ko je navil obresti državnega zadolževanja, sta enih največjih ropov našega denarja!

Seveda bi zaprli, ker bo to pomenilo nujno novo investicijo pa še ogromno trgovanja s tujino vmes. $$$$
Magic

dronyx ::

Menda plača TEŠ v 3 letih 500 MIO EUR samo za emisijske kupone zaradi onesnaževanja z CO2. Kaj niso bili ti kuponi tudi že v času, ko so načrtovali TEŠ?

Magic1 ::

Skor težko verjamem takšnim cenam kuponov. Velik del eu elektrike je termo. Ne more bit vse v minusu!
Mogoče je pa to "prosti" trg. Nekdo kupuje kupone v tujini in jih drago preprodaja Tešu. To bi pa verjel.
Magic

dronyx ::

Magic1 je izjavil:

Skor težko verjamem takšnim cenam kuponov. Velik del eu elektrike je termo. Ne more bit vse v minusu!
Mogoče je pa to "prosti" trg. Nekdo kupuje kupone v tujini in jih drago preprodaja Tešu. To bi pa verjel.

Če ta sistem omogoča takšne manipulacije, potem je pa za v smeti. Ne bi se pa čisto nič začudil, da je možno tudi to. Ta EU se mi zdi da se včasih obnaša...recimo temu bizarno.

dronyx ::

Na Fursu so pri davčnem pregledu ugotovili, da med Rotnikovimi uradnimi prihodki in premoženjem med letoma 2007 in 2011, ko se je gradil šesti blok, obstaja kar 4,73 milijona evrov visoka razlika. Furs mu je zato odmeril plačilo 1,6 milijona evrov dodatnega davka. Po tem, ko so mu zasegli del premoženja, med drugim tri zlate palice, vredne več kot 50 tisoč evrov, je Rotnik davčni dolg maja 2018 v celoti poravnal.
vir

Očitno so si pri tem projektu kar dobro napolnili žepe. Raja pa seveda vse to plača.

fikus_ ::

Pri koritu so debelejši pujski.
TEŠ potrebujemo za izravnavo proizvodnje in porabe elektrike.
EV se bi lahko dobro vklopila v to s polnjenjem ponoči, seveda pa morajo obstajati možnosti za to, npr. možnost polnjenja ob bloku.
V to EV "norijo" sem vpleten od leta 2009 (sedaj ne več), ko so na sejmih, seminarjih,... obljubljali "samo što nije", predvsem za baterije, kako bomo EV polnili ob viških elektrike in vračali v omrežja, ko bo manjko ter pri tem še služili.
Bom kar napisal, dejstvo je, da je energijska gostota baterij blizu maksimuma, kar je kemijsko in fizikalno mogoče. Sedaj se dela na optimizaciji proizvodnje in cene.
Če bi bila cena EV in ICE primerljiva kljub manjšemu dosegu, verjamem, da se bi EV prodalo precej več.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

blay44 ::

Zanimivo. Najprej so propadla združevanja, potem downsizing, pa samovozeča, pa elektro. Sedaj združevanje platform? Tale avto managment je mal čuden?

feryz ::

fikus_ je izjavil:

Če bi bila cena EV in ICE primerljiva kljub manjšemu dosegu, verjamem, da se bi EV prodalo precej več.
Cene so popolnoma primerljive.
To definitivno ni izgovor za nekupovanje.

Rabljenih pa res ni še dosti. Pa še teh par noče nihče kupiti.

Ganon ::

feryz je izjavil:

Cene so popolnoma primerljive.


Kje v vesolju?

nekikr ::

Povsod. Če privzameš enako opremo, enak moter in da z njim narediš 30.000km letno s sončno elektrarno. Povprečni ICE sicer nima ne toliko opreme, ne takega motorja, predvsem pa naredi v povprečju 8000km letno.

starfotr ::

Če imaš doma naftno vrtino, se ti ekonomika tudi podre.

Primerjaš hruške in jabuka. Primerjaj javne polnilnice in javne bencinske črpalke.

nekikr ::

Beri med vrsticami.

Kalibri ::

Sarkazem torej.

nekikr ::

Na pol. Vse je res, če uporabiš primerjavo, ki ti paše. Poznam osebo, ki ga obrok avtomobila (id.3) skupaj z elektriko (kolikor je ne napolni s strehe sam) stane manj kot je prej zapravil za bencin. Takemu težko oporekaš, da se mu ne splača oz. da cena ni vsaj enaka. Je pa res, da je cel dan na terenu in da bi imel sicer nekega opremljenega dizel golfa z ne ravno 1.1 mašino.
Poznam pa tudi take, ki so prej imeli jajca za 15 tisočakov, brez kakšnega hude opreme in mašine, ker so naredili po 5-7kkm. Danes jih s teslo Y naredijo točno toliko kot prej. Baje fulJ prihranijo.

starfotr ::

Je pa res, da je cel dan na terenu


Torej polni avto iz termo, hidro in nuklearne elektrarne in ne iz sončne, kakor si napisal.

nejc_nejc ::

Volvo opustil idejo o zgolj električnih vozilih po letu 2030
ne ga lomt

dronyx ::

Jaz sem opustil idejo, da bom kdaj v življenju imel električni avto. :)

Utk ::

Si star 85?

twom ::

nekikr je izjavil:

Poznam osebo, ki ga obrok avtomobila (id.3) skupaj z elektriko (kolikor je ne napolni s strehe sam) stane manj kot je prej zapravil za bencin.
Imam takega sodelavca. Ti ljudje radi pozabijo, da sončna elektrarna ni bila zastonj, in to elektriko računajo kot da je zastonj, ker jo točijo v EV. V bistvu jih pa pride približno enako kot iz omrežja.

Analogno bi bilo, kot če bi kupil cisterno z 20.000 litri nafte, potem pa govoril da me nafta, ki jo točim doma v svojga dizla, nič ne stane...

Mal čez pal'c račun: 100 litrov na mesec, 1000 litrov na leto, 20.000 litrov v 20 letih. Se pravi, kupim fotovoltaično elektrarno ali pa nafto za 20.000 eurov, pa se potem 20 let zastonj vozim...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

Utk ::

Tebi nikoli ni šla matematika kaj preveč dobro, a? Za 20,000 km letno rabiš za cca 4 kw panelov. To te stane 4 jurje. 20,000 km na nafto te stane vsaj 1500 evrov. Paneli imajo 30 let garancije.
Elektrarna se sicer splača tam v 5 do 7 letih, če z njo nadomestiš nafto, pa kot sem izračunal, v treh.

Za tistih 20,000 evrov imaš 20 let zastonj vožnje, ogrevanje in ostalo elektriko. Z vsakim od tega se elektrarna pokrije, z vsem tem pa vsaj 3x. In po 20 letih je še zmeraj 10 let v garanciji. 20,000 evrov sicer stane elektrarna, ki ti pokrije vsaj 2 avta in 300 m2 neizolirane bivalne površine, ampak ok, verjamem da imaš ti še dvakrat večjo.

levaky ::

Kako ta računica drži sedaj, ko ni več letnega meteringa?

Utk ::

levaky je izjavil:

Kako ta računica drži sedaj, ko ni več letnega meteringa?

Če ti uspe polnit avto čez dan, se elektrarna z novo subvencijo, baterijami, itd, pokrije še zmeraj najmanj v tistih 5 do 7 letih proti nafti.
Če stane recimo 10 jurjev in ti uspe prišparat 1500 na leto, kar ne bi smel bit problem. Rabiš pa avto in km za to. Če si v službi od jutra do večera pa bo težje.
Da ne plačaš kaj dost elektrike za ostalo in za ogrevanje je samo bonus, samo tu je potem odvisno od izolacije kolk ti uspe zamaknit ogrevanje na čas ko elektrarna dela.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

twom ::

Utk je izjavil:

Tebi nikoli ni šla matematika kaj preveč dobro, a? Za 20,000 km letno rabiš za cca 4 kw panelov.
Izgleda da gre tebi veliko bolje... Jaz sem omenjal litre, ne kilometre. Jaz v povprečju porabim dva polna tanka na mesec, pa mi je bilo bolj enostavno računat v litrih, kot v kilometrih (pa še pretvorbe porabe na kilometer se izogneš) ;)...

Pa ceno postavitve je treba računat z vso dokumentacijo in certifikati, ker tisto kar boš postavil sam, si lahko kabel vtakneš samo v rit... (p.s. problem črnih priklopov, al pa bencinskih pomožnih generatorjev, je da lahko ta elektrarna koga ubije, npr elektro delavca, ki bo delal vzdrževalna dela na omrežju, potem ko bo odklopil faze na transformatorju)

Kolikor mi je poznano 1 Wp inštalirane moči proizvede cca 1 kWh elektrike na leto. Gre za slovensko povprečje, v afriki je proizvodnje verjetno več, v Kopru in v hribih tudi, v Ljubljanski megli pozimi pa verjetno megla precej zbije povprečje.

Se pravi 4 kWp inštalirane moči naredi na leto 4.000 kWh elektrike, kar je enako cca 400 litrom bencina (cca 10 kWh energije v litru bencina)(omenil sem bencin, ker se mi ne da googlat za nafto).

Pa inverter, ki je najdražji del elektrarne, bo deloval 30 let? Al bo crknil po 10 letih? Pa dobr, da ne rabiš zavarovanja pred točo in strelami, ker je tega čedalje manj.

Gregor P ::

Zastonj kosila pač ni8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

4000 kwh elektrike je enako 400 litrom bencina samo če ima tvoj bencinar 90% izkoristek. S 4000 kwh zlahka narediš 20,000 km, s 400 litri nafte pa še 8000 ne. Pa pustimo podrobnosti, da liter stane 1,5 evra in ne 1.

Jaz sem omenjal km, na tvoje številke sem se pa posral, ker za drugo niso.

Inverter ima samo 12 let garancije, to je res. Še zmeraj 2x do 3x več kot je pa ROI.

In 1 kw inštalirane moči stane jurja "na ključ". Ne da sam montiraš.

Ampak ok, če vsako cifro napihneš za 3x v svojo smer, potem je možno z dizlom tudi na luno poletet.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

twom ::

Utk je izjavil:

Če ti uspe polnit avto čez dan, se elektrarna z novo subvencijo, baterijami, itd, pokrije še zmeraj najmanj v tistih 5 do 7 letih proti nafti.
Se pravi, za dokazovanje da imaš prav, bomo sedaj avte polnili podnevi ko smo v službah na svojih domačih polnilnicah (tudi tisti v blokih), nič več ponoči... Dobr ti gre matematika. Jaz ti predlagam da greš v politiko. Imaš zmeraj prav.

So pa verjetno ljudje na splošno res butasti, ker so ugotovil da se (še) ne splača kupovat električnih avtov (vsaj glede na najnovejše statistike in članke v medijih)...

Pa brez skrbi, kot štromar in elektrotehnik po srcu (že vsaj 40 let), bom električni avto kupil takoj ko bo cenejši od bencinskega in ko bo uporaben. Bencinskega roadstarčka bom imel pa za gušt za čez vikend za po ovinkasti cesti...

Utk ::

Tele nepismeno. Napisal sem, če ti to uspe, da si zmagal. Če ne, bi se podvizal in dal lani vlogo za elektrarno in bi polnil normalno čez noč.

Pa brez skrbi, kot štromar in elektrotehnik po srcu (že vsaj 40 let),

Aha, sej štromarji ste znani po filozofiranju, namesto da bi se podvizali in kaj konkretnega naredili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

twom ::

Utk je izjavil:

Tele nepismeno. Napisal sem, če ti to uspe, da si zmagal. Če ne, bi se podvizal in dal lani vlogo za elektrarno in bi polnil normalno čez noč.
Verjetno bo kdo hotel postaviti elektrarno tudi še po lanskem letu? Al so jo že vsi ki so jo imeli namen, ali ga še bojo imeli (namen namreč) postavit elektrarno, to že naredili? Lansko leto seveda...

Utk ::

Ti, ki bi zdaj, bojo pač delali svojo računico. Še zmeraj se splača, samo treba premislit koliko in kaj, na kaj se greješ, kolk maš izolirano itd.
Btw, marsikdo dela v raznih izmenah in lahko polne vsaj občasno čez dan. Itak ga ne rabiš polnit vsak dan. Če pa moraš, se pa ev itak splača, tudi brez elektrarne.

Lansko leto je bilo treba samo vlogo dat. Jaz sem vsakemu reku, naj da, nič ni stalo, še zmeraj imaš celo 2024 da se odločiš dokončno. Zdaj ko je zatišje ti postavijo elektrarno v dveh tednih, če imaš papirje. Ampak ne, veliko jih ni dalo, zdaj pa v jok...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Jeffreyy ::

Volvo je imel že 30 let nazaj probleme razvit ICE motorje, menjalnike ipd., ker jim je bilo predrago, kaj šele po vedno ostrejših EURO emisijskih standardih, nek svetovni prvak v prodaji tega tudi nikoli niso bili. Da se bojo tega kaj dosti oklepali, ne verjmem, ne glede na izjave.

twom ::

Utk je izjavil:

...
Za kakršno koli resno debato okoli stroškov električnega avtomobila izloči fotovoltaično elektrano in ceno te elektrike.

Namreč, ljudi ki si jo lahko finačno ali lokacijsko privoščijo, je zelo malo. Tvoj primer je nišni.

Ne razpolagam s statističnimi podatki, domnevam pa da ogromno ljudi živi v blokih (ti lahko polnijo EV avto samo na javnih polnilnicah kjer so kapacitete trenutno še zelo omejene, čas polnjenja pa neuporaben), veliko ljudi živi v večstavanjskih stavbah (kjer morda ni konsenza vseh), tisti, ki pa so v hišah, pa morda nimajo dovolj velike strehe, usmejenosti ali prave lokacije (senca bližnjih naravnih ali gradbenih objektov).

Tako npr moji starši živijo v hribih, kjer jim sonce poleti zaide ob petih popodne (ne ob devetih zvečer) (ja, so na vzhodnem pobočju hriba), bratranec živi pa na severni strani hriba in 4 mesece pozimi iz hiše ne vidi sonca (tudi če gre na streho ne).

Tko da, če želilš nadaljevati debato o ceni kilometra vožnje EV vozila, začni uporabljat realne cene elektrike in življenske situacije v katerih večina ljudi živi.

Ker če bova primerjala hruške pa delfine, potem me moj motor (na bencin) pride na kilometer ceneje kot katerkoli EV avto. Bo šlo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: twom ()

twom ::

Dodatno, za ceno elektrike uporabi povprečno ceno, ki jo dobiš. Ne moreš računat da ti gre fotovotaična eletrika v avto, iz omrežja pa v luči in hladilnik. To neumno napako delate vsi lastniki fotovoltaičnih elektrarn.

Utk ::

Nisem jaz začel s paneli v tej temi, sem pa odgovoril na tvoj bullshit, da so paneli podoben strošek kot nafta.

Kar je čista laž.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

eEdbM ::

twom je izjavil:

Namreč, ljudi ki si jo lahko finačno ali lokacijsko privoščijo, je zelo malo. Tvoj primer je nišni.

Nišni sicer ni, lahko se pa strinjam, da ni za vsakega enako rentabilno, nič drugače kot za druge investicije, vmes so se spremenili pogoji netiranja, nismo si pa mi izmislili teh ali katere druge subvencije - vseh na voljo dejansko ne želimo in niti ne moremo koristiti, že glede na omejujoč alociran znesek ne. Pri nas sicer sproducira 1kWp nekje 1250kWh, izgleda. Živeči v bloku imajo pač druge ugodnosti, a tem bi ji vse privoščil, ostalim pa nobene?
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Volvo opustil idejo o zgolj električnih vozilih po letu 2030 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
1097998 (2768) J.McLane
»

Zakaj kitajski EV v Evropi nimajo šans? (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
26330040 (16828) m0LN4r

MG ZS EV električni avto je prodajna uspešnica (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11813679 (11544) Marko54
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27786830 (78754) AštiriL

Več podobnih tem