Forum » Na cesti » Ali je obratomer sploh potreben?
Ali je obratomer sploh potreben?
Netrunner ::
Ali ima obratomer v avtomobilu razen estetske vrednosti kakšno vlogo v avtomobilu? Ja vem, da prikazuje obrate vendar me zanima komu dejansko to pride prav?
Prestave menjamo po občutku, dvomim da kdo gleda obrate da ve kdaj naj menja. Obrati pokažejo tudi ko je kaj narobe z motorjem, vendar tudi brez tega veš da je nekaj narobe. Sami mehaniki pa vidijo obrate ko delajo diagnostiko.
Sem kaj spregledal ali so obratomeri v avtomobilih samo zato ker izgledajo lepo in ne nudijo neke uporabne funkcionalnosti?
Prestave menjamo po občutku, dvomim da kdo gleda obrate da ve kdaj naj menja. Obrati pokažejo tudi ko je kaj narobe z motorjem, vendar tudi brez tega veš da je nekaj narobe. Sami mehaniki pa vidijo obrate ko delajo diagnostiko.
Sem kaj spregledal ali so obratomeri v avtomobilih samo zato ker izgledajo lepo in ne nudijo neke uporabne funkcionalnosti?
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
- spremenil: bluefish ()
Blinder ::
Ali ima obratomer v avtomobilu razen estetske vrednosti kakšno vlogo v avtomobilu? Ja vem, da prikazuje obrate vendar me zanima komu dejansko to pride prav?
Jaz ga tekoče spremljam ne zaradi potrebe ampak, ker mi je potem vožnja bolj všeč. Skupaj s prikazovalnikom "eko" vožnje.
Sedanji Renault Twingo naprimer pride tovarniško brez obratomera.
APrestave menjamo po občutku, dvomim da kdo gleda obrate da ve kdaj naj menja. Obrati pokažejo tudi ko je kaj narobe z motorjem, vendar tudi brez tega veš da je nekaj narobe. Sami mehaniki pa vidijo obrate ko delajo diagnostiko.
jaz gledam skoraj vedno ko menjam. Kot potnik na prevozi.org pa sem videl, da nekateri med vožnjo sploh ne vejo, v kateri brzini vozijo. Dajo iz 2 v 5, potem jim motor vibrira in dajo nazaj v 3 ali 4. Nekaterei vozijo kot, da bi jim manjkalo 90% možganov.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
matic492 ::
Sej na novejših avtih z digitalnimi dashboardi skoraj v vseh modih, razen kak SPORT mode, ni več obratomerov, je v fokusu bolj navigacija ali pa muzika.
Tako da ti že proizvajalci sami odgovorijo, je nepotreben in se tega zavedajo. V starejših avtih oz. avtih nižjega ranga je pa verjetno bolj kot ne zaradi nekakih "legacy" razlogov, sploh nesmiseln je recimo v avtu z avtomatskim menjalnikom, kar jih je večina novih danes.
Tako da ti že proizvajalci sami odgovorijo, je nepotreben in se tega zavedajo. V starejših avtih oz. avtih nižjega ranga je pa verjetno bolj kot ne zaradi nekakih "legacy" razlogov, sploh nesmiseln je recimo v avtu z avtomatskim menjalnikom, kar jih je večina novih danes.
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matic492 ()
kow ::
Da. To je legacy in je dandanasnji popolnoma nesmiselno, da bi relativno redko potrebna informacija ves cas zasedala tako velik del prikazovalnika.
Kodi ::
Se strinjam, popolnoma nepotrebna stvar. Novejši avtomobili tega sploh nimajo več ali pa se da odstranit.
Če pa si toliko nesposoben, da ne znaš vozit-menjat brez obratomirja (več ali manj pa je danes ali pa bo avtomatikov) potem bolje, da hodiš peš ali se vozi z avtobusom.
Če pa si toliko nesposoben, da ne znaš vozit-menjat brez obratomirja (več ali manj pa je danes ali pa bo avtomatikov) potem bolje, da hodiš peš ali se vozi z avtobusom.
Blinder ::
Nauci nas, kako se po obcutku odcita obrate motorja.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Netrunner ::
Nauci nas, kako se po obcutku odcita obrate motorja.
Ne odčitaš natančnih obratov ampak samo veš kdaj moraš prestaviti v višjo ali nižjo prestavo brez da vidiš koliko obratov ima avtomobil.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
DamijanD ::
Jaz osebno bi dal vse podatke iz računalnika (in tudi tiste, ki jih sploh še ni) na zaslon, razni pritiski in temperature v motorju / turbini, obrati turbine...
kow ::
A med voznjo se ukvarjas s temi podatki? Lepo te prosim...
Za take stvari gres v meni in nastavis "development" mode ali kaj podobnega.
Za take stvari gres v meni in nastavis "development" mode ali kaj podobnega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Kodi ::
OK. Naj bo izbira. Kdor jih hoče ali potrebuje, recimo mehanik ali pač kdorkoli naj jih prikaže za nekega voznika so v večini nepotrebni. Kot rečeno, če ne znaš vozit brez tega, ne vozi.
Meni recimo je bil še števec na cagar čist brezveze.
Meni recimo je bil še števec na cagar čist brezveze.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: jest10 ()
kow ::
Nauci nas, kako se po obcutku odcita obrate motorja.
Za obrate motorja zadostuje ena vrstica oz. stevila (rpm). Ne rabis zasesti tretjino prikazovalnika.
Ampak v vsakem primeru, obratomer ni potreben kot privzeta opcija. Je pa smiselno imeti informacijo opcijsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
starfotr ::
Seveda je analogen prikaz mnogo boljši, kot številka.
To vedo vsi (avio industrija, nuklearna itd.)
Samo avto industrija meče ven analogne prikaze in gumbe za upravljat klimo ter jih nadomešča s touch zasloni.
To vedo vsi (avio industrija, nuklearna itd.)
Samo avto industrija meče ven analogne prikaze in gumbe za upravljat klimo ter jih nadomešča s touch zasloni.
ginekk ::
Saj tudi stari avti še tisti iz 90ih jih niso vsi imeli. Obratomer je bil luksuzen prikazovalnik, tako kot je zdaj tisti za temperaturo olja recimo.
Prvotno si ga rabil za vožnjo ker si moral ne samo ročno prestavljat, ampak tudi vrtilno usklajevat prestave (ni bilo sinhronov v menjalniku), poleg tega pa še da ne prekoračiš zgornje meje od katere dalje so sile prevelike za normalno obrabo motorja ali pa celo dovolj velike za strojelom.
Za to zdaj vse poskrbijo računalniki tako da v vozilu potrebujemo druge stvari, recimo števec lajkov na zadnji post v priljubljenem omrežju in podobne neumnosti.
Prvotno si ga rabil za vožnjo ker si moral ne samo ročno prestavljat, ampak tudi vrtilno usklajevat prestave (ni bilo sinhronov v menjalniku), poleg tega pa še da ne prekoračiš zgornje meje od katere dalje so sile prevelike za normalno obrabo motorja ali pa celo dovolj velike za strojelom.
Za to zdaj vse poskrbijo računalniki tako da v vozilu potrebujemo druge stvari, recimo števec lajkov na zadnji post v priljubljenem omrežju in podobne neumnosti.
Netrunner ::
Načeloma je dosti podatkov, katere bi bilo zanimivo videti oz. imati možnost da jih vidiš četudi so za samo vožnjo nepotrebni. Glede na to da je vse digitalno danes bi lahko dali opcijo, da si sam vklopiš katere podatke želiš imeti na razpolago.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
Jure14 ::
Obratomer je potreben zato, da se lahko mulci v šoli hvalijo "moj oči ma pa avto, k ma rdeče šele pri 7500 obratih".
klemenSLO ::
Zdaj ko je veliko več avtomobilov z avtomatskim menjalnikom in se ta delež še povečuje....
oziroma je več električnih kjer je to nesmiselno prikazovat je po mojem to en nepotreben element.
oziroma je več električnih kjer je to nesmiselno prikazovat je po mojem to en nepotreben element.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...
Okapi ::
Utk ::
Potreben realno ni, pač je tam da se nekaj dogaja na cagrih...
Posebej pri avtomatikih je itak brez veze. Vseeno, če bi lahko glasoval, ga bi jaz obdržal.
Posebej pri avtomatikih je itak brez veze. Vseeno, če bi lahko glasoval, ga bi jaz obdržal.
tony1 ::
Okapi: tako je, da netu sem že davno bral zgodbo o norcih, ki so še v 70ih dirkali po Nurburgringu z avti z motorjem zadaj in iz avta pobrali vse (tudi kletke niso imeli), ker je tako bolj letelo; obratomer so pa pustili not.
feryz ::
Moj stalno nekaj menjuje.
V športu so obrati v tisoč.
V navadnem načinu je procent moči motorja.
V električnem moč elektro motorja.
V kombiniranem kaže oba pogona, koliko vlečeta.
Enkrat je rdeč, drugič rumen, tretjič zelen, četrtič plav.
Fajn je da je zgolj zato, da vidiš kateri pogon pelje. Ker drugače ne veš.
Pa če ročno pretikaš. Motor je pri pretikanju dol pretih, da bi na pamet vedel, kdaj šaltati. Čeprav se da, šaltaš dokler motor ne zatuli in pohodiš.
V športu so obrati v tisoč.
V navadnem načinu je procent moči motorja.
V električnem moč elektro motorja.
V kombiniranem kaže oba pogona, koliko vlečeta.
Enkrat je rdeč, drugič rumen, tretjič zelen, četrtič plav.
Fajn je da je zgolj zato, da vidiš kateri pogon pelje. Ker drugače ne veš.
Pa če ročno pretikaš. Motor je pri pretikanju dol pretih, da bi na pamet vedel, kdaj šaltati. Čeprav se da, šaltaš dokler motor ne zatuli in pohodiš.
Netrunner ::
Pa v terencih je tudi koristen, sploh če obtičiš v blatu, snegu...
Kako pa si z informacijo o obratih pomagaš v taki situaciji? Kaj zvok motorja ni dovolj?
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
slocode ::
Kaj pa če slabo slišiš? Ali pa imaš muziko zelo naglas?
Drugače pa ko dajem recimo iz 5 v 3 je lažje ujeti obrate če imaš obratomer.
Ali pa ko kdaj pelješ v zelo nizkih pa lahko tako vidiš da nisi v prenizkih.
Za ročne menjalnike se mi zdi kar pomemben podatek da točno veš na katerih obratih si če je oseba tista ki ima polno kontrolo nad tem.
Mislim da še po par tisoč kilometrov ti bo postal bolj priročen pripomoček :)
Drugače pa ko dajem recimo iz 5 v 3 je lažje ujeti obrate če imaš obratomer.
Ali pa ko kdaj pelješ v zelo nizkih pa lahko tako vidiš da nisi v prenizkih.
Za ročne menjalnike se mi zdi kar pomemben podatek da točno veš na katerih obratih si če je oseba tista ki ima polno kontrolo nad tem.
Mislim da še po par tisoč kilometrov ti bo postal bolj priročen pripomoček :)
fikus_ ::
Pa v terencih je tudi koristen, sploh če obtičiš v blatu, snegu...
Kako pa si z informacijo o obratih pomagaš v taki situaciji? Kaj zvok motorja ni dovolj?
Če voziš po zahtevnem terenu je še kako pomembno slišati obrate motorje, slišati, kdaj se kolo zavrti v prazno, .... Verjamem da dosti šoferjev sploh ne rabi tega, pozna gas, bremzo, volan in muziko na glas. Potem pa ko je nekaj cm snega na cesti, je pa kaos.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Kalibri ::
Mislim da motor temeljito sporoči, če si v prenizkih obratih, ne rabiš obrstomera. Ja ločiš če prede ali ne
slocode ::
To je res, vendar če imaš obratomer potem lahko ukrepaš še preden prideš do prenizkih vrtljajev, ali previsokih, kar se mi zdi najbolje. Sigurno se da voziti brez obratomera, vendar je gotovo precejšen delež voznikov ki jim omogoča da lahko z njegovo uporabo vozijo na višjem nivoju, in glede na njegov strošek vgradnje mislim da je kar najbolje da ostane. Vsaj za ročne menjalnike :)
feryz ::
No, če smo pri vprašanju iz teme.
Obratomer dejansko že dolgo ni več potreben. Znajo motorji kar sami nase paziti.
Je pa fajn da je. Kot tudi nešteto ostalih in brezveznih dodatkov v avtu.
Na koncu koncev vse to raja pozlati.
Obratomer dejansko že dolgo ni več potreben. Znajo motorji kar sami nase paziti.
Je pa fajn da je. Kot tudi nešteto ostalih in brezveznih dodatkov v avtu.
Na koncu koncev vse to raja pozlati.
Okapi ::
Blinder ::
Mislim da motor temeljito sporoči, če si v prenizkih obratih, ne rabiš obrstomera. Ja ločiš če prede ali ne
Zelel bi dati iz druge v tretjo takrat ,da bodo obrati v tretji 1000 rpm, ravno nad minimumom. Kako bos to izvedel brez obratomera? Bos prestavil prezgodaj ti bo motor se cukal z obrati pod minimumom.
Motor prede? Kaj je motor zivo bitje?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
JanBrezov ::
Mislim da motor temeljito sporoči, če si v prenizkih obratih, ne rabiš obrstomera. Ja ločiš če prede ali ne
Če menjaš avto, potem nekaj časa ne ločiš, ker še nimaš občutka za drug motor, tam obratomer pride prav, vsaj na začetku. V kakšnem zelo luksuznem avtu zna biti, da motorja zaradi zvočne izolacije sploh ne slišiš.
Invictus ::
Včasih so bili obratomeri namenjeni drekačem, ki so imeli avto za šparanje bencina. Čeprav niso imeli pojma o avtu. Manj obratov, manj porabe, kao...
Danes je temu namenjen merilec porabe goriva.
Noben pa ne gleda na brzinomer, da bi vozil po pravilih...
Danes je temu namenjen merilec porabe goriva.
Noben pa ne gleda na brzinomer, da bi vozil po pravilih...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Utk ::
V kakšnem zelo luksuznem avtu zna biti, da motorja zaradi zvočne izolacije sploh ne slišiš.
Mora bit pa res strašno luksuzen, da moraš sam prestavljat.
Zelel bi dati iz druge v tretjo takrat ,da bodo obrati v tretji 1000 rpm, ravno nad minimumom. Kako bos to izvedel brez obratomera? Bos prestavil prezgodaj ti bo motor se cukal z obrati pod minimumom.
Če si že tak maher, boš vedel po hitrosti kdaj bo to šlo čez v 3.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
matic492 ::
Luksuzen avto + ročni menjalnik res ne gre skupaj leta 2024 lol
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matic492 ()
gruntfürmich ::
ne znam si spredstavljat vožnje brez tega z ročnim menjalnikom.
ker so danes motorji tako tihi da pozabim da imam v 5 brzini na AC, poraba pa ni bistveno večja kot v 6 brzini.
za vožnjo po klancu pa prav tako vidim v katerem območju moram biti glede obratov.
ker so danes motorji tako tihi da pozabim da imam v 5 brzini na AC, poraba pa ni bistveno večja kot v 6 brzini.
za vožnjo po klancu pa prav tako vidim v katerem območju moram biti glede obratov.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Netrunner ::
gruntfürmich je izjavil:
ne znam si spredstavljat vožnje brez tega z ročnim menjalnikom.
ker so danes motorji tako tihi da pozabim da imam v 5 brzini na AC, poraba pa ni bistveno večja kot v 6 brzini.
za vožnjo po klancu pa prav tako vidim v katerem območju moram biti glede obratov.
Kaj ti ne danes vsi avtomobili pokažejo kdaj je treba menjat, če slučajno pozabiš? Zadnjih par avtomobilov ki sem vozil so me vsi opozorili, da je treba menjat gor ali dol, odvisno od situacije.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
fikus_ ::
Nabaviš avtomatika in možgane na off .... razen CPP
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
blay44 ::
Itak da ga potrebuješ. In to analognega. Digitalni so za reveže. Urce so drage kot žafran.
Pol pa še cagr za pritisk olja, temperaturo vode, podtlak turbine in ampermeter za polnenje
baterije. Ajde, voltmeter tudi paše.
Če ne spremljaš vseh teh parametrov nisi šofer. Si neki neki, za volanom.
brbr21 ::
In to naj bi bil tech forum?!?!? Že desetletja zagovarjam idejo, da vsaj 50% ljudi nima kaj iskati na cesti....tendenz steigend (eksponentno).
Ja, so proizvajalci uvideli, da je človek v osnovi preneumna žival za avto in vgradili kup sistemov, ki nadomešča neumnost/nesposobnost. Če bi avti delovali samo na človekovo pamet, bi jih prodali natanko nič (s parimmi izjemami) in bi še vedno prevoz prepuščali tistim, ki obvladajo: konjem, oslom, volom...
Drugače pa obratomer je poleg temperature in pritiska olja NAJPOMEMBNEJŠA informacija za delovanje motorja. Zakaj? Ker ICE ni elektromotor s praktično linearno krivuljo navora. Obrati kažejo kako se bo motor odzival v določenem trenutku.
Veliko razlogov kako ti to koristi, vendar za povprečnega micko/janeza so obrati pomembni zato, da lahko primerno pospešuje (dnevno pacanje na cestah več kot očiten dokaz, da večina pojma nima) in tako ljubljeno nižanje porabe. Za največji izkoristek pri pospeševanju mora motor delovati čim bljižje območju največjega navora. To dela avtomatika s pomočjo računalnika. Zato ga danes ne rabiš več. Sam pri polnem pospeševanju (npr prehitevanje) še vedno pri obeh avtomatikih sam šaltam navzgor, ker računalnik pri kickdownu čisto preveč vleče v obrat, kjer navor že pade.
Skratka average joe ga za prevoz iz A do B, ne potrebuje.
Še posluh... naredi ogromno (večina je itak brez), vendar npr. v dirkariji za iskanje stotink obratomer pove bistveno več kot posluh. Obratomer se primarno ne uporablja toliko za trenutek ko je potrebno prestaviti, ampak na koncu zavoja vedno gledaš št. obratov. Če si prenizko si nekaj naredil narobe in si se zajebal še za celo ravnino - izguba na času kroga se konkretno pozna. Kot omenjeno npr. v kartu/avtu/motorju gledaš samo dve informaciji obrate in laptime (mogoče se sekcijki čas).
Še povsem druga zgodba pa so nastavitve motorja...tam brez obratomerja ne narediš čisto nič.
V avtotemah načeloma ne sodelujem, danes pa sem dobre volje in padel v dve. :))
Ja, so proizvajalci uvideli, da je človek v osnovi preneumna žival za avto in vgradili kup sistemov, ki nadomešča neumnost/nesposobnost. Če bi avti delovali samo na človekovo pamet, bi jih prodali natanko nič (s parimmi izjemami) in bi še vedno prevoz prepuščali tistim, ki obvladajo: konjem, oslom, volom...
Drugače pa obratomer je poleg temperature in pritiska olja NAJPOMEMBNEJŠA informacija za delovanje motorja. Zakaj? Ker ICE ni elektromotor s praktično linearno krivuljo navora. Obrati kažejo kako se bo motor odzival v določenem trenutku.
Veliko razlogov kako ti to koristi, vendar za povprečnega micko/janeza so obrati pomembni zato, da lahko primerno pospešuje (dnevno pacanje na cestah več kot očiten dokaz, da večina pojma nima) in tako ljubljeno nižanje porabe. Za največji izkoristek pri pospeševanju mora motor delovati čim bljižje območju največjega navora. To dela avtomatika s pomočjo računalnika. Zato ga danes ne rabiš več. Sam pri polnem pospeševanju (npr prehitevanje) še vedno pri obeh avtomatikih sam šaltam navzgor, ker računalnik pri kickdownu čisto preveč vleče v obrat, kjer navor že pade.
Skratka average joe ga za prevoz iz A do B, ne potrebuje.
Še posluh... naredi ogromno (večina je itak brez), vendar npr. v dirkariji za iskanje stotink obratomer pove bistveno več kot posluh. Obratomer se primarno ne uporablja toliko za trenutek ko je potrebno prestaviti, ampak na koncu zavoja vedno gledaš št. obratov. Če si prenizko si nekaj naredil narobe in si se zajebal še za celo ravnino - izguba na času kroga se konkretno pozna. Kot omenjeno npr. v kartu/avtu/motorju gledaš samo dve informaciji obrate in laptime (mogoče se sekcijki čas).
Še povsem druga zgodba pa so nastavitve motorja...tam brez obratomerja ne narediš čisto nič.
V avtotemah načeloma ne sodelujem, danes pa sem dobre volje in padel v dve. :))
Kalibri ::
Kaj ste vsi milenijci in soya boys, da ne znate niti desanko rukić brez aplikacije?
Kaj imaš to za eno zadevo, ki gre v naslednji marči v 1000 obratov? In zakaj bi to delal? Se ti motor nič ne smili? Komplicirate v milo majku. Ravno 1000 mora biti? Zakaj ne 1005?
Prede. Če ti ni prav, obvoz.
Mislim da motor temeljito sporoči, če si v prenizkih obratih, ne rabiš obrstomera. Ja ločiš če prede ali ne
Zelel bi dati iz druge v tretjo takrat ,da bodo obrati v tretji 1000 rpm, ravno nad minimumom. Kako bos to izvedel brez obratomera? Bos prestavil prezgodaj ti bo motor se cukal z obrati pod minimumom.
Motor prede? Kaj je motor zivo bitje?
Kaj imaš to za eno zadevo, ki gre v naslednji marči v 1000 obratov? In zakaj bi to delal? Se ti motor nič ne smili? Komplicirate v milo majku. Ravno 1000 mora biti? Zakaj ne 1005?
Prede. Če ti ni prav, obvoz.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
matic492 ::
Itak da ga potrebuješ. In to analognega. Digitalni so za reveže. Urce so drage kot žafran.
Če smo picajzlasti noben obratomer danes ni analogen... vsi so digitalni, motorček obrača kazalec, tega pa digitalno kontrolira računalnik.
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Kalibri ::
Veliko razlogov kako ti to koristi, vendar za povprečnega micko/janeza so obrati pomembni zato, da lahko primerno pospešuje (dnevno pacanje na cestah več kot očiten dokaz, da večina pojma nima) in tako ljubljeno nižanje porabe. Za največji izkoristek pri pospeševanju mora motor delovati čim bljižje območju največjega navora. To dela avtomatika s pomočjo računalnika. Zato ga danes ne rabiš več. Sam pri polnem pospeševanju (npr prehitevanje) še vedno pri obeh avtomatikih sam šaltam navzgor, ker računalnik pri kickdownu čisto preveč vleče v obrat, kjer navor že pade.
Čista woke agenda. Ti stoenke sploh ne bi znal peljati, ker ne bi vedel, kje je najbolj učinkovita, bi pa študiral od Gorice do Ljubljane kako pospeševati. Itak da rabi avto en kup elektronike ob takih idejah.
Kodi ::
gruntfürmich je izjavil:
ne znam si spredstavljat vožnje brez tega z ročnim menjalnikom.
ker so danes motorji tako tihi da pozabim da imam v 5 brzini na AC, poraba pa ni bistveno večja kot v 6 brzini.
za vožnjo po klancu pa prav tako vidim v katerem območju moram biti glede obratov.
LOL. Daj se ti raje vozi z avtobusom bo manj škode.
Jao jao kaj vse potem srečaš na cesti. Vidim da večina tud speljat z mesta ne bi znala če ne bi imeli vseh teh info na zaslonu.
Blinder ::
Kaj imaš to za eno zadevo, ki gre v naslednji marči v 1000 obratov? In zakaj bi to delal? Se ti motor nič ne smili? Komplicirate v milo majku. Ravno 1000 mora biti? Zakaj ne 1005?
320d. V III. pri 1000 rpm dela kot urca. Ni to 1.9 TDI
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Kalibri ::
In za to rabiš obratomer, da ti dela kot urca ali ti dela kot urca tudi brez obratomera? Verjetno ima polno elektronike...
Za ga zjebat so obrati idealni. Ležaji in podobno...
Za ga zjebat so obrati idealni. Ležaji in podobno...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()
matic492 ::
gruntfürmich je izjavil:
ne znam si spredstavljat vožnje brez tega z ročnim menjalnikom.
ker so danes motorji tako tihi da pozabim da imam v 5 brzini na AC, poraba pa ni bistveno večja kot v 6 brzini.
za vožnjo po klancu pa prav tako vidim v katerem območju moram biti glede obratov.
Ne razumem te čudne obsesije z ročnimi menjalniki pri nas. Avtomatiki so dandanes skoraj v vseh pogledih boljši, tudi nič kaj se ne kvarijo več, če je to mogoče bilo še 10-20 let nazaj res in so bili avtomatiki tudi počasnejši in bolj šlampasti.
Oziroma razumem, da hočeš met ročni menjalnik v vikend avtu, ne vem kak Porsche, ki ga pelješ poleti ob lepem vremenu. Ali pa pač kak oldtimer, samo to je potem čisto druga stvar. Čeprav tudi tam se že gre na avtomatiko, moj je avtomatik in isti model z ročnim menjalnikom je ~0.5 sekunde počasnejši od 1-100km/h, če že govorimo o neki športni vožnji.
Za neko navadno kanto za prevoz A-B mi pa ni jasno, zakaj potem preprosto ne vzameš avtomatika, če te tako moti?
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matic492 ()
brbr21 ::
Veliko razlogov kako ti to koristi, vendar za povprečnega micko/janeza so obrati pomembni zato, da lahko primerno pospešuje (dnevno pacanje na cestah več kot očiten dokaz, da večina pojma nima) in tako ljubljeno nižanje porabe. Za največji izkoristek pri pospeševanju mora motor delovati čim bljižje območju največjega navora. To dela avtomatika s pomočjo računalnika. Zato ga danes ne rabiš več. Sam pri polnem pospeševanju (npr prehitevanje) še vedno pri obeh avtomatikih sam šaltam navzgor, ker računalnik pri kickdownu čisto preveč vleče v obrat, kjer navor že pade.
Čista woke agenda. Ti stoenke sploh ne bi znal peljati, ker ne bi vedel, kje je najbolj učinkovita, bi pa študiral od Gorice do Ljubljane kako pospeševati. Itak da rabi avto en kup elektronike ob takih idejah.
Še tukaj neham z idioti.....
mmg v omari je precej pokalov (do evropskih prvenstev) in ja celo plačan sem za to, da pokažem kako se avto obnaša.
Ma fuckoff kam je šel ta forum. Kot nasplošno debilizem zmaguje, argument pa.... eh. OUT
Netrunner ::
Drugače pa obratomer je poleg temperature in pritiska olja NAJPOMEMBNEJŠA informacija za delovanje motorja.
To informacijo potrebuje računalnik in ne voznik. Seveda govorim za klasične avtomobile, saj pri drikalnih je obratno, tam bolj spremljaš obrate kot pa samo hitrost.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | UI / UX v avtomobilih (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 25824 (4192) | PARTyZAN |
» | Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 78724 (30148) | WizzardOfOZ |
» | Vprašanje o moci motorja (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 15249 (11891) | WizzardOfOZ |
» | Kdaj prestaviti v višjo prestavi pri bencinarju/dizlu (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13035 (11220) | Blinder |