Forum » Na cesti » Formula 1 2024
Formula 1 2024
billy ::
Tale nor je noro odpeljal tole dirko. Od moštvenega kolega, ki bojda ni ravno nek perez nivo, v qualy 0.4 hitrejši na dirki pa skoraj 30sec ... nora razlika je tole.
Poleg tega pa je nor švignil mimo maxa kot keks, pia pa ni mogel mimo ferarija ...
RB očitno naredil korak nazaj, probleme o katerih max poroča, jih niti na začetku sezone ni imel... bojda je šel na staro dno, ker mu novo ne ustreza in zdaj je cela štala glede tega. Čeprav koliko se spomnim je max tudi na začetku sezona pojamral da ni zadovoljen z lego, ampak takrat so bili ostali tako počasni, da očitno nihče ga ni tako resno jemal.
Brundle sicer pravi, da je max namenoma spustil tempo, da bi tako "pokazal" moštvu da morajo čimprej nekaj ukrenit, ker če bi zaostal za nor le "nekaj sekund", bi mogoče mislili da saj ni tako hudo...
Poleg tega pa je nor švignil mimo maxa kot keks, pia pa ni mogel mimo ferarija ...
RB očitno naredil korak nazaj, probleme o katerih max poroča, jih niti na začetku sezone ni imel... bojda je šel na staro dno, ker mu novo ne ustreza in zdaj je cela štala glede tega. Čeprav koliko se spomnim je max tudi na začetku sezona pojamral da ni zadovoljen z lego, ampak takrat so bili ostali tako počasni, da očitno nihče ga ni tako resno jemal.
Brundle sicer pravi, da je max namenoma spustil tempo, da bi tako "pokazal" moštvu da morajo čimprej nekaj ukrenit, ker če bi zaostal za nor le "nekaj sekund", bi mogoče mislili da saj ni tako hudo...
Skyman ::
Sploh na domaci njegovi dirki bo popuscal tempo dvomim 0.3s je biv slabsi u quali.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Skyman ()
codeMonkey ::
Verjetno je RB vse bolj kanta od avta in Max pac cara s tem kar ima:
https://x.com/433_marc/status/182780325...
https://x.com/433_marc/status/182780325...
billy ::
Sploh na domaci njegovi dirki bo popuscal tempo dvomim 0.3s je biv slabsi u quali.
Mogoče si me narobe razumel, ali pa sem dvomljivo napisal?
Po tem, ko je max videl, da ne bo mogel prehiteti NOR, je tempo bistveno spustil, ohranjal je varno razdaljo proti lerku, a vseeno ni posušal pretirano slediti norrisu.
oz preberi si kaj je brundle namignil: https://www.planetf1.com/news/martin-br...
Asked what those learning mentioned by Horner will be, Brundle replied: “I’m going to guess about car setup and strategies and all the normal things about going racing.
“I would hazard a guess that that was not as fast as Max could go.
“He knew he couldn’t beat Lando and dropping back a bit like that, it’s going to give the factory a hurry up, isn’t it? I’d be pretty sure of that.”
no comment ::
Moja divja teorija je, da RBR, poleg tega, da so drugi ska(o)pirali dirkalnik, testira obdobje "AM" (after Max). V vseh teh letih so ugotovili, da je dirkalnik, ki je najhitrejši za Maxa, praktično nevozen za ostale dirkače. Perez se je letos, po njegovih besedah, bolj "spoprijateljil" z dirkalnikom kot prejšnja leta. Če lahko naredijo dirkalnik, v katerem je npr. Sainz ali Riccardo skoraj enakovreden, dovolj hiter, so lahko bolj pripravljeni na prihodnost tudi brez Maxa. Verjetno jim pa itak gre najbolj na živce Jos... ;)
billy ::
Je teorija, a bi rekel da malo nerealna.
Namreč prihaja 2026, zakaj bi že zdaj testirali AM obdobje? edino če imajo zelo dobre indice da bo max šel drugam?
Namreč prihaja 2026, zakaj bi že zdaj testirali AM obdobje? edino če imajo zelo dobre indice da bo max šel drugam?
ginekk ::
Verjetno se ful pozna da je RBR imel dovoljenih bistveno manj ur v vetrovniku v primerjavi z Mclarnom, kar pomeni bistveno manj možnosti testiranja. Enako z ostalimi.
FIA dobro ve kaj dela, dasiravno se to ne zdi vedno.
Tkole so šle alokacije za 2024
Haas - 1380 hours
Stake F1 Team - 1320 hours
AlphaTauri - 1260 hours
Williams - 1200 hours
Alpine - 1140 hours
Aston Martin - 1080 hours
McLaren - 1020 hours
Ferrari - 960 hours
Mercedes - 900 hours
Red Bull - 840 hours
FIA dobro ve kaj dela, dasiravno se to ne zdi vedno.
Tkole so šle alokacije za 2024
Haas - 1380 hours
Stake F1 Team - 1320 hours
AlphaTauri - 1260 hours
Williams - 1200 hours
Alpine - 1140 hours
Aston Martin - 1080 hours
McLaren - 1020 hours
Ferrari - 960 hours
Mercedes - 900 hours
Red Bull - 840 hours
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ginekk ()
billy ::
Poglejte to brutalno razlike
2023/2024
max 1.10.567 1:10:029
nor 1:11:104 1:09:673
Nor je pridobil sekundo in pol glede na lansko leto...to je že malo..huh. Počasi bom začel verjet da ima mcl tudi nekaj "sumljivega" na dirkalniku, kot je imel rbr v začetku sezone?
2023/2024
max 1.10.567 1:10:029
nor 1:11:104 1:09:673
Nor je pridobil sekundo in pol glede na lansko leto...to je že malo..huh. Počasi bom začel verjet da ima mcl tudi nekaj "sumljivega" na dirkalniku, kot je imel rbr v začetku sezone?
Cr00k ::
Kolikor berem je imel Max še staro dno, Perez pa že z novem > bojda 0,2s hitrejši. Kar sovpada z rezultatom Pereza na dirki.
billy ::
Ja, ampak maxu ni bilo všeč to novo dno, zato je šel na staro.
kakorkoli, razlika med voznikoma v mclarnu je malo surreal, to bi pričakoval v RBRju ne pa mclarnu, kjer sta bojda oba "zmagovalca".
kakorkoli, razlika med voznikoma v mclarnu je malo surreal, to bi pričakoval v RBRju ne pa mclarnu, kjer sta bojda oba "zmagovalca".
Ganon ::
Nedvomno. Ne morejo zaostajati v razvoju, ne morejo preprosto biti slabši od konkurence, samo ne ljubi se jim več ukvarjati z letošnjim dirkalnikom. Že od 1. aprila ne več.
ZveeZ ::
A ce Max zmaga WDC s takim avtom, se bo "stelo" kot da je driver tisti, ki je naredil razliko al bo se vedno veljalo kot do sedaj pri HAM in VER, da sta najhitrejsa le v najhitrejsem bolidu?
billy ::
A ce Max zmaga WDC s takim avtom, se bo "stelo" kot da je driver tisti, ki je naredil razliko al bo se vedno veljalo kot do sedaj pri HAM in VER, da sta najhitrejsa le v najhitrejsem bolidu?
Odgovor se poraja že v tej temi....če mu rata letos se bo reklo, da je imel dovolj zaloge iz začetka sezone, in na račun mcl nesposobnosti da niso nor že takoj dali na prvo mesto pred pia.
codeMonkey ::
Nekam cudno ga je zanihal pred zaviranjem. Kot da bi zelel zadriftati :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
scythe ::
Redbull že dela na razvoju za 2030 dirkalnik?
X870 | 9700X | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
Ganon ::
Sedem desetink sekunde pred RB, McLaren ima raketo. Do konca sezone se lahko zgodi še marsikaj, naj jih ne ugrizne v rit tisto drugo mesto Norrisa.
ZveeZ ::
Hm.. RBR najslabsa med top 4 ekip.
Ver in Per casovno zelo blizu, tako blizu nista bila ze dolgo.
Je mozno, da so sli tako dalec nazaj s setupom, da imajo spet avto, ki ustreza Perezu in je ta tako pocasen napram razviti konkurenci?
Ver in Per casovno zelo blizu, tako blizu nista bila ze dolgo.
Je mozno, da so sli tako dalec nazaj s setupom, da imajo spet avto, ki ustreza Perezu in je ta tako pocasen napram razviti konkurenci?
Ganon ::
Helmut Marko za ORF: "Potrebna je analiza McLarnovega in Mercedesovega sprednjega krila."
Se je že začelo.
Se je že začelo.
scythe ::
Max je uporabljal stari ¨floor¨ iz začetka sezona in nove ostale dele, po domače povedano hibrid verzijo testirajo. Stvar dejansko ni delovala, mogoče bo na dirki bolje.
X870 | 9700X | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
Cr00k ::
Max je v obeh poizkusih naredil napako... rb je dejansko nekaj hitrejsi od rezultata kvalifikacij.
Scorpy84 ::
Max je v obeh poizkusih naredil napako... rb je dejansko nekaj hitrejsi od rezultata kvalifikacij.
Vseeno se je videlo, da ni max toliko kriv za napake, enostavno ga je zanašalo. Ni pa bil edini, pač posledica novega asfalta. Na dirki bo boljše, ker bojo dosti počasneje vozili. Zanimivo bo videti, kakšna obraba gum bo sedaj.
Scorpy84 ::
Predvsem je rekel, da se je avto v Q3 obnašal zelo drugače kot v Q2 in prej
Temu lahko pripisemo, da se avto zacne cudneje obnasati ko pride do svojih mej. Postavil je cas 1.20 pa ga je 2x zaneslo. Ocitno je ze v q2 vozil, kolikor mu dirkalnik dopusca. Je tudi izjavil, da nimajo hitrosti na daljsem stintu. Ce je to res, bo po drugem postanku v problemih.
BT52 ::
Predvsem je rekel, da se je avto v Q3 obnašal zelo drugače kot v Q2 in prej
Temu lahko pripišemo, da se avto začne čudneje obnašati ko pride do svojih mej. Postavil je cas 1.20 pa ga je 2x zaneslo. Ocitno je ze v q2 vozil, kolikor mu dirkalnik dopusca. Je tudi izjavil, da nimajo hitrosti na daljsem stintu. Ce je to res, bo po drugem postanku v problemih.
Točno to. Folk se čudi od kod Mclarnu hitrost, kot da niso gledali sezone. že od Miamija je bil Mclaren po performanci praktično poravnan z Maxom. Samo je Max delal čudeže in vlekel zaporedne zmage in pole positione. Pravtako špekulativno in relativno logično je nam zdaj postalo jasno, da Rb dosega limite prej, kadar so v umazanem zraku.. Slednje je logično, kadar ekipe in pravilnik dosegega zrelost. Konec koncev ideje dosegajo svoje limite in gre za zelo optimizirane sisteme. Mclaren pa v takratnem obdobju taktično ali dirkaško vrgel vstran vsaj 2 dodatni Norrisovi zmagi takrat. Ampak zdaj so končno z tole zadnjo posodobitvijo preskočili RB.
RB pa je dosegel limite in z novo posodobitvijo totalno failal. In zdaj morajo delat A in B teste zakaj in kako je kaj šlo narobe. Podobno kot dela zdaj Ferrari od faila posodobitev iz Barcelone. Plus RB je do zdaj dosegal ravno oz bolj rečeno stabilno platformo (predvsem dna) z velik tršim vzmetenjem (relativno proti ostalim), tak oso imeli težave z vožjo preko robnikom in tudi mogoče manjkom trakcije prevsem v low speed situacijah. Monako, Madžarskam ter zdaj Monza kažeta, da trend tudi na tem področju ostaja. Bomo videli zdaj v zadnjem delu sezone z Singapurjem in Bakujem.
Monza pa je trakcijka proga v kombinaciji z poudarkom na najnižjem negativnem liftu z navEčjim možnim L/D razmerjem, ki ga lahko z omejenimi in hitrimi posegi dosežeš. Z drugimi besedami odstrani velika krila in odščipni prednji naklon krila, da dosežeš še najbolj toliko toliko "vozni" avto. Z motorne strani je potrebmo tudi poudarit, da marsikateri ne ve, da Monza ne da veliko iz KERS oz MGUK energije. Ampak nasprotno močno obremenjuje in je sorazmerno močno odvisen id MGUH sistema in načina direknega shranjevanja, ter izkoriščanja "luknje" v motornem pravilniku, kjer lahko virtualno preko inercije in tudi direkne inverterske povezave neomejeno ženeš MGUK z MGUH (obnašanje zelo podobno superchargerju). Posledično to pomeni, da so motorne mape povsem druge, ter obremenitve hladilnega sistega povsem neproporcionalne od normalnega delovanja. še posebej pomebno, da imaš aero paket z čim manj hlajeneja kot mogoče (pomebno za visok L/D razmerje, ki sem ga omenjal zgori). Vse to postavlja izzive in kompromise. Ahh aja in še tole imajo omejeno budget, ter življensko dobo motornih komponent.
Scorpy84 ::
Pozabljamo tudi, da sedaj Mclaren ima najnovejsi zracni tunel in ocitno najboljsega, sodec po rezultatih. Red bull si je novega sele zacel graditi.
Bo fia mogla uvesti, tudi neke standarde glede tunela, sicer bo prislo do tega, da bo tekmovanje kdo ima novejsi zracni tunel.
Bo fia mogla uvesti, tudi neke standarde glede tunela, sicer bo prislo do tega, da bo tekmovanje kdo ima novejsi zracni tunel.
BT52 ::
Tunel ti nič ne pomaga, če ga ne razumeš.... V 2000ih Toyotin vetrovnik in njegov dizajn je pretty much aktualen še zdaj...
Plus ti pa dam prav, da so imeli dodatni operacijski kanal, ki je pravgotovo neki stal in tudi povzročal dodatni operacijski overhead. Vedno je lažje imet vetrovnik na drugi strani vasi.
Plus ti pa dam prav, da so imeli dodatni operacijski kanal, ki je pravgotovo neki stal in tudi povzročal dodatni operacijski overhead. Vedno je lažje imet vetrovnik na drugi strani vasi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Scorpy84 ::
Tunel ti nič ne pomaga, če ga ne razumeš.... V 2000ih Toyotin vetrovnik in njegov dizajn je pretty much aktualen še zdaj...
Plus ti pa dam prav, da so imeli dodatni operacijski kanal, ki je pravgotovo neki stal in tudi povzročal dodatni operacijski overhead. Vedno je lažje imet vetrovnik na drugi strani vasi.
Ja Mclaren je dokaz, da je toyotin zastarel. Dokler so uporabljali toyotin, nekih rezultatov ni bilo.
BT52 ::
correlation vs causation se ne strinjam. Koln vetrovnik je prinesel številek uspehe v LMP, F1 dirkah. Orodje ni zastarelo, kot je močno onemogoča lean and quick "speed of tought" dizajn still. Potni stroški so definitvno vipji, kar odjeda budžet plus vsekakor mogoče zahtevadodatno osebje, da spremlja tole. Kar dodatni odjeda R&D budžet
Scorpy84 ::
Ne vem ce, trenutno so dela v vetrovniku, da se posodobi. Nekaj denarja je ulozil Andretti, koliko bo zdaj ulagal, je vprasanje, ker vemo kaksna je sedanja sicutacija. Mclaren je ze dolgo nazaj nehal ulagat v toyotin vetrovnik.
Sicer pa ne mores primerjati na stari slavi, tudi red bull in ferrari sta zmagovala, pa so jim vetrovniki zastareli.
Sicer pa ne mores primerjati na stari slavi, tudi red bull in ferrari sta zmagovala, pa so jim vetrovniki zastareli.
BT52 ::
Osebno dam roko v ogenj, da teoretično povsem da nardit zmagovalen dikalnik tudi z trenutnim Toyotnim vetrovnikom. Konce koncev je samo orodje. IN če razumeš omejitve 50% (in 60%) modelov, ti je vseeno kar uporabljaš. V F1 je hitrost zamisli preko hitrega prototipiranja ogromna prednost. Plus bom še rekel tole. Vetrovnik je samo delček procesa v aero razvoju. Velikokrat gre za preverjanje razvojnih korakov (koliko razumem je paralelni program in zadnji štempelj predem dajo dele v produkcijo). Plus vetrovnik dobro pokaže na zelo učinkovit način YAW, ROLL in PITCH obnašanja tokovnih polj.
Na žalost trenutno delajo z zmanjšanjo hitrostjo in skalo dirkalnikov. Osebno pa ne poznam, kako se zdaj moderni vetrovniki obnašajo v tej ground efekt jeklenih "trakih" v vetrovnikih slednji silulirajo "stacinarni" BL na progi. Tako je vse špekulacija, če obstajajo bolj moderne metode katerih Kolnov vetrovnik v pricipu nebi omogočal.
Osebno bi odprl CFD razvoj in naredil GitLab varijanto, da se modeli po 1 letu obajvijo javno. AWS oz bilokateri partner (lahko je samo nalepka, kot velikrat v teh zadevah) pa bi ponujal vsem ekipam enak COMPUTE cluster. ker dinamične mreže in optimizacije algoritnov v simulacijah bi bile zelo potrebo po svetu. Pravzaprav otimizacije bi prišle prav in bi vsi profitirali na dolgi rok.
Na žalost trenutno delajo z zmanjšanjo hitrostjo in skalo dirkalnikov. Osebno pa ne poznam, kako se zdaj moderni vetrovniki obnašajo v tej ground efekt jeklenih "trakih" v vetrovnikih slednji silulirajo "stacinarni" BL na progi. Tako je vse špekulacija, če obstajajo bolj moderne metode katerih Kolnov vetrovnik v pricipu nebi omogočal.
Osebno bi odprl CFD razvoj in naredil GitLab varijanto, da se modeli po 1 letu obajvijo javno. AWS oz bilokateri partner (lahko je samo nalepka, kot velikrat v teh zadevah) pa bi ponujal vsem ekipam enak COMPUTE cluster. ker dinamične mreže in optimizacije algoritnov v simulacijah bi bile zelo potrebo po svetu. Pravzaprav otimizacije bi prišle prav in bi vsi profitirali na dolgi rok.
BT52 ::
Papaya rules. LOL definitvno bin or win it then...
RB kaj si pil ta vikend... ? 2 stop... nja... poteza iz obupa
RB kaj si pil ta vikend... ? 2 stop... nja... poteza iz obupa
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Khm kaj sem rekel pred dirko... :D Sem vedel, da trakcija in low DF poptencialno lahko pomaga....
Sain nebo zdržal tega samo hehe
Sain nebo zdržal tega samo hehe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Skyman ::
kaksne napovedi za zaklucek? ferari bo probal do konca imam filing
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Skyman ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2023 (strani: 1 2 3 4 … 28 29 30 31 )Oddelek: Na cesti | 128136 (29474) | Skyman |
» | Formula 1 2022 (strani: 1 2 3 4 … 96 97 98 99 )Oddelek: Na cesti | 329239 (112412) | ripmork |
» | Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4 … 136 137 138 139 )Oddelek: Na cesti | 450017 (218016) | BT52 |
» | Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 4 … 45 46 47 48 )Oddelek: Na cesti | 210646 (131038) | ripmork |
» | Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 4 … 30 31 32 33 )Oddelek: Na cesti | 188316 (122876) |