» »

Audi a3 Quattro pogon

Audi a3 Quattro pogon

Fajfs ::

Zdravo,
Pred približno pol leta sem kupil avtomobil znamke Audi a3 2.0 TFSI quattro (vklop ob zdrsu prednjih) 2016 letnik. Danes ko je zapadel sneg sem ugotovil, da mi quattro pogon kdaj vklopi kdaj ne in se vrtijo samo prednja kolesa. Mogoče kdo ve, kaj bi bil lahko razlog?

DamijanD ::

Kako si to testiral? po občutku, ali je bil nekdo zunaj in gledal, kaj se dogaja s kolesi?

PINki ::

Mogoce ni bil delan servis na 60kkm za haldex sklopko. Dosti jih samo menjuje olje ne pa tudi filtra. Je že dosti podobnih tem na internetu, če pogooglaš sigurno najdeš.

mugen999 ::

Predvidevam da se na armaturki prižiga lučka kadar se vklopi še zadnji pogon.

kloko ::

mugen999 je izjavil:

Predvidevam da se na armaturki prižiga lučka kadar se vklopi še zadnji pogon.

Ne, slabo predvidevaš. Štirikolesni pogon na teh sistemih je krmiljen avtomatsko in ga ne moreš "nadzirati", niti ni posebnih lučk med delovanjem.

DePalmo ::

A? Torej audi quattro ni več quattro ampak delni quattro? A je sploh kateri audi ki ima stalni 4 kolesni pogon? Ker sem tuhtal o menjavi avta (nekoč) in je bi tudi Audi na spisku. Sicer je dražji, ampak me zanima zaradi 4 kolesnega pogona.

d_DJ ::

DePalmo je izjavil:

A? Torej audi quattro ni več quattro ampak delni quattro? A je sploh kateri audi ki ima stalni 4 kolesni pogon? Ker sem tuhtal o menjavi avta (nekoč) in je bi tudi Audi na spisku. Sicer je dražji, ampak me zanima zaradi 4 kolesnega pogona.


Ne, te avti imajo po večini AWD in se ga neda izklaplat. Klasični 4x4 oz 4WD ima pa npr Duster.

kloko ::

Fantje, AUDI s pogonom quattro leta 2023 ni isto kot AUDI quattro, ki se je poganjal po rallyju v osemdesetih letih! Treba je pogledati za vsak posamezen model/letnik, kaj je pravzaprav vgrajeno in potem modrovati. Načeloma karkoli pogledaš od teh osebnih/limuzinskih modelov, to ni namenjeno dirjanju po brezpotjih. Quattro pogon ti pomaga pri stabilnosti v mejnih situacijah na cesti. Za karkoli bolj resnega "štirikolesnega" pa to ni.

Fajfs ::

DamijanD je izjavil:

Kako si to testiral? po občutku, ali je bil nekdo zunaj in gledal, kaj se dogaja s kolesi?

Testiralo se je tako, da sem bil jaz v avtu nekdo pa je spremljal zadnja kolesa, ali pride do vrtenja ali ne.

PINki je izjavil:

Mogoce ni bil delan servis na 60kkm za haldex sklopko. Dosti jih samo menjuje olje ne pa tudi filtra. Je že dosti podobnih tem na internetu, če pogooglaš sigurno najdeš.

Zdravo. Prišlo je do ugotovitve, da je verjetno pr sklopki kaj zapacano oz pri filtru. S tem je tudi slab pretok. Bomo videli naslednji teden, ko se avto pelje k mehaniku :) Hvala za odgovor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fajfs ()

bbbbbb2015 ::

d_DJ je izjavil:

DePalmo je izjavil:

A? Torej audi quattro ni več quattro ampak delni quattro? A je sploh kateri audi ki ima stalni 4 kolesni pogon? Ker sem tuhtal o menjavi avta (nekoč) in je bi tudi Audi na spisku. Sicer je dražji, ampak me zanima zaradi 4 kolesnega pogona.


Ne, te avti imajo po večini AWD in se ga neda izklaplat. Klasični 4x4 oz 4WD ima pa npr Duster.



Ne, tudi Duster nima stalnega 4x4 pogona. Duster ima Nissanov EMCD, to je elektromagnetno sklopko pred zadnjim diferencialom. Čim senzorji opazijo vrtenje v prazno, se sklopka vklopi in se vklopi tudi zadnji pogon (torej 4x4). Imaš pa opcijo, da "zakleneš" EMCD, to pa pomeni, da nimaš sredinskega diferenciala. To je primerno za blato. Nad 40km/h se EMCD lock izklopi sam.

Pravi 4x4 pogon imajo recimo Toyota Land Cruiser model 70. To majo za Afriko pa take. Tam je notri Thorsen sredinski diferencial in thorsen diferencial na zadnji osi. To je ARHAIČNO za Evropo. Ne da ne bi bilo dobro. To je odlično, če si v blatu do vratu in ni nikogar, ki bi te potegnil iz blata.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Hec je v tem, da velika večina 4x4 za EU ni pravih 4x4, ki bi te spravilo iz blata, ker nimajo mehanskih zapor diferencialov. Še najbližje je temu Thorsen dif. , težava je pa, da povzroča večje izgube in je zato "neprimeren" za vsakdanjo uporabo. Tudi cena je višja.
Poleg tega imajo večina na sredini neko viskozno sklopko ali kaj podobnega, ki ne prenaša momenta v nekem fiksnem razmerju na prednjo in zadnjo os. Tako da, ko obtičiš v blatu, kopljeta dve kolesi, elektronika pa ti dve kolesi zavirata in s tem se prenese nekaj momenta na ostali dve kolesi, ki imata boljši vprijem.
Za večino primerov je to dovolj, za izredne razmere, ko se je potrebno izkopati iz blata, snega, čez kakšno mokro skalo,... pa ne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

bbbbbb2015 ::

fikus_ je izjavil:

Hec je v tem, da velika večina 4x4 za EU ni pravih 4x4, ki bi te spravilo iz blata, ker nimajo mehanskih zapor diferencialov. Še najbližje je temu Thorsen dif. , težava je pa, da povzroča večje izgube in je zato "neprimeren" za vsakdanjo uporabo. Tudi cena je višja.
Poleg tega imajo večina na sredini neko viskozno sklopko ali kaj podobnega, ki ne prenaša momenta v nekem fiksnem razmerju na prednjo in zadnjo os. Tako da, ko obtičiš v blatu, kopljeta dve kolesi, elektronika pa ti dve kolesi zavirata in s tem se prenese nekaj momenta na ostali dve kolesi, ki imata boljši vprijem.
Za večino primerov je to dovolj, za izredne razmere, ko se je potrebno izkopati iz blata, snega, čez kakšno mokro skalo,... pa ne.


Za običajne avte je "elektronska" zapora diferenciala dovolj dobra, kar pomeni, da drseče kolo bremza zavira, ker s pomočjo senzorjev vrtenja zazna, da se kolo vrti prehitro - torej zdrsuje. Pogoje je sicer, da ima avto diskaste bremze. Duster ima recimo zadaj bobnaste, pa tega nima na zadnji kolesi, ampak samo na prednji.

Potem imaš proper thorsen diferenciale, ki pa je težava, ker avto več troši. To imajo normalni rally avti.

Potem imaš bikaste diferenciale, to so "detroit" diferenciali, ki so 90% zaklenjeni, če pa se kolesi vrtita različno, pa ena os "klika". To je namenjeno Pariz-Dakar vozilom in pesku.

Potem pa imaš "locking" diferenciale. Da manualno vklopiš "lock" - imaš elektro-pnevmatske in hidravlične lockerje. To imajo večinoma vojaška vozila.

Da se to zamenjati. BMW je svojčas ponujal thorsen diferenciale iz M programa.

To so osni dferenciali. Neka podobna zgodba je pri sredinskih diferencialih. Kjer imaš Haldex sredinski diferencial, EMCD od Nissana, dve delilni sklopki - VTG kar ima BMW. Ter seveda proper Thorsen sredinski diferencial. Vojaška vozila imajo odprt sredinski dferencial, z manualnim elektro-pnevmatskim lockerjem.

Kje pa bi to človek vse rabil, je pa druga zgodba. Je pa res, da ko smo svojčas šli smučat, smo povsem neceremonialno ostali v snegu. In sem enkrat šel rikverc v hudo zasnežen hrib z Opel Vectro, ker je imela težo na prednji osi in je pri vlečenju prednja os zdrsavala.

Poznam pa ljudi, ki se vozijo z Jeep 4x4 džipom na lov, po blatu. Bolj so usrani do grla v blatu, bolj jim paše. Svojčas so nekaj celo hodili na potopise v vzhodno Ukrajino, zdaj pa razumljivo ne več.

Zgodovina sprememb…

bciciban_ ::

Diferencial je torsen. Brez H.

Torque sensing.

Pravi audiji so vsaj do nekje 2010 uporabljali torsen sredinski diff.

A3 je imel pa od nekdaj haldex sklopko.
Good enough rešitev za budget audija.

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Pogoje je sicer, da ima avto diskaste bremze. Duster ima recimo zadaj bobnaste, pa tega nima na zadnji kolesi, ampak samo na prednji.


Zakaj se to nebi dal na bobnih počet?
#brezpodpisa

bbbbbb2015 ::

hojnikb je izjavil:

Pogoje je sicer, da ima avto diskaste bremze. Duster ima recimo zadaj bobnaste, pa tega nima na zadnji kolesi, ampak samo na prednji.


Zakaj se to nebi dal na bobnih počet?


Ne vem. Dacia Duster tega nima, pa ima bobnaste zavore. Nissan Qashqai pa to ima, pa ima diskaste bremze zadaj. Oba imata na las enako podvozje. Govorimo o 4x4. Oba imata EMCD, ter zdaj za menjalnik ne vem, ampak oba imata 9K9 Renaultov diesel.

Ni to nek kunšt. Saj imajo za Dacio Torsen diferencial (naknadna vgradnja), imajo pa tudi locking diferenciale. Za tiste, ki se prav želijo valjati v blatu.

Nam je to najcenejši službeni nov avto, ki je diesel, pa ima 4x4.

Novi Dusterji ne bodo imeli več diesla. Ne vem, kaj bomo delali, ker se je pokazala potreba po še enem takem avtu.

TrumpDonald ::

bbbbbb2015 je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Hec je v tem, da velika večina 4x4 za EU ni pravih 4x4, ki bi te spravilo iz blata, ker nimajo mehanskih zapor diferencialov. Še najbližje je temu Thorsen dif. , težava je pa, da povzroča večje izgube in je zato "neprimeren" za vsakdanjo uporabo. Tudi cena je višja.
Poleg tega imajo večina na sredini neko viskozno sklopko ali kaj podobnega, ki ne prenaša momenta v nekem fiksnem razmerju na prednjo in zadnjo os. Tako da, ko obtičiš v blatu, kopljeta dve kolesi, elektronika pa ti dve kolesi zavirata in s tem se prenese nekaj momenta na ostali dve kolesi, ki imata boljši vprijem.
Za večino primerov je to dovolj, za izredne razmere, ko se je potrebno izkopati iz blata, snega, čez kakšno mokro skalo,... pa ne.


Za običajne avte je "elektronska" zapora diferenciala dovolj dobra, kar pomeni, da drseče kolo bremza zavira, ker s pomočjo senzorjev vrtenja zazna, da se kolo vrti prehitro - torej zdrsuje. Pogoje je sicer, da ima avto diskaste bremze. Duster ima recimo zadaj bobnaste, pa tega nima na zadnji kolesi, ampak samo na prednji.

Potem imaš proper thorsen diferenciale, ki pa je težava, ker avto več troši. To imajo normalni rally avti.

Potem imaš bikaste diferenciale, to so "detroit" diferenciali, ki so 90% zaklenjeni, če pa se kolesi vrtita različno, pa ena os "klika". To je namenjeno Pariz-Dakar vozilom in pesku.

Potem pa imaš "locking" diferenciale. Da manualno vklopiš "lock" - imaš elektro-pnevmatske in hidravlične lockerje. To imajo večinoma vojaška vozila.

Da se to zamenjati. BMW je svojčas ponujal thorsen diferenciale iz M programa.

To so osni dferenciali. Neka podobna zgodba je pri sredinskih diferencialih. Kjer imaš Haldex sredinski diferencial, EMCD od Nissana, dve delilni sklopki - VTG kar ima BMW. Ter seveda proper Thorsen sredinski diferencial. Vojaška vozila imajo odprt sredinski dferencial, z manualnim elektro-pnevmatskim lockerjem.

Kje pa bi to človek vse rabil, je pa druga zgodba. Je pa res, da ko smo svojčas šli smučat, smo povsem neceremonialno ostali v snegu. In sem enkrat šel rikverc v hudo zasnežen hrib z Opel Vectro, ker je imela težo na prednji osi in je pri vlečenju prednja os zdrsavala.

Poznam pa ljudi, ki se vozijo z Jeep 4x4 džipom na lov, po blatu. Bolj so usrani do grla v blatu, bolj jim paše. Svojčas so nekaj celo hodili na potopise v vzhodno Ukrajino, zdaj pa razumljivo ne več.



Z veseljem prebral, hvala za tole.

Lahko kaj vec poves o quatrro pogonu pri Audi RS3? Oz po domace, je to za "sminko" ali bom prisel tudi cez kaksen zasnezen hrib?

sulaco ::

Jaz bi pa še eno vprašanje dodal na tole zaniivo debato. Imam avto z Haldex5gen pa me zanima ali se ti sistemi (tdui EMCD) kaj pregrejejo, ko riješ po snegu? Ima kdo kakšne osebne izkušnje??

LP

TOP ::

E tole je pa v mojem kraju praksa.Vsi mulci tako,ko dobi plačo grepo BMW,Audi ali pa Marcedez,sam na servis pa pelje samo,ko kaj crkne,kot ta tukaj Fajs.Zakaj,zato ker naj lažje je kupit tak avto vzdrževanje je pa drago,ker konkurence skoraj ni.

SigmundSg ::

Audi ima različne quattro sisteme, v avtih z manjšimi motorji (V4) so front-wheel biased (quattro ultra), V6 pa imajo klasični permanentni quattro all-wheel drive s 40-60 distribucijo.

TrumpDonald ::

SigmundSg je izjavil:

Audi ima različne quattro sisteme, v avtih z manjšimi motorji (V4) so front-wheel biased (quattro ultra), V6 pa imajo klasični permanentni quattro all-wheel drive s 40-60 distribucijo.


RS3 (2023) je nekje vmes z masino. Je inline 5 cilindrski. Po youtube ogledih sklepam da je vseeno blizje V4 varianti kot 40-60.

bbbbbb2015 ::

TrumpDonald je izjavil:


Z veseljem prebral, hvala za tole.

Lahko kaj vec poves o quatrro pogonu pri Audi RS3? Oz po domace, je to za "sminko" ali bom prisel tudi cez kaksen zasnezen hrib?


O quattrotih si lahko prebereš tukaj:
https://www.awdwiki.com/en/audi/
https://www.awdwiki.com/en/quattro+evol...

Piše pa, da letnik 2022 avti nimajo več Haldex sredinskega diferenciala, ampak dvojno sklopko:
https://www.wardsauto.com/vehicles/audi...

Ni pa jasno napisano, če nimajo sploh več ali če samo ti z zelo močnimi motorji imajo dvojno sklopko.
To ima recimo BMW. Oni temu rečejo VTG.

Vsi dirkalni BMWji, kjer je to dovoljeno, imajo VTG (Xdrive). Sigurno, da je boljše, če imaš 4WD pogon, sploh v snegu. Sploh, če se v serpentne pelješ ali recimo parkiraš avto na smučišču, prideš popoldne, ter ugotoviš, da se je avto pogreznil noter. In se težko spraviš ven.

Ni to nobena šminka, to je v bistvu najboljše, kar tehnika zmore. Če imaš denar za to. Samo je pa res, da je avto nizek, to ravno ne prenese dosti snega, kler bo začel plužiti in bo sneg zabasalo v masko. Ni to terenec.

Ampak 4WD pride zelo prav. Tudi recimo na spolzki cesti ali ob aquaplaningu. Ali recimo, da se voziš po Tuhinjski dolini, pa je pol ceste zamrznjeno, pol pa suhe.

bbbbbb2015 ::

sulaco je izjavil:

Jaz bi pa še eno vprašanje dodal na tole zaniivo debato. Imam avto z Haldex5gen pa me zanima ali se ti sistemi (tdui EMCD) kaj pregrejejo, ko riješ po snegu? Ima kdo kakšne osebne izkušnje??

LP


Glej, mi imamo službeni Dacia Duster 4WD in BMWje Xdrive. Glih ne rijemo po snegu, pa zaradi tega se ti to ne bo pregrevalo.

Problem vseh teh 4WD sistemov, vključno s Haldex sklopko je, da imaš različno obrabo prednjih in zadnjih gum. Potem se ti VTG oz. EMCD nenehno vklaplja/izklaplja, kar pripelje do strošenja sklopk oz. obrabe, da e treba menjati. To se čuti cukanje, oz. klikanje. Zdaj ne vem, koliko mora biti max. razlika v obrabi gum, prednjih in zadnjih, mislim da 1% ali nekaj takega:
https://x3.xbimmers.com/forums/showthre...

Torsen ni občutljiv na razliko dimenzij.

Zato je treba dosledno menjavati prednje-zadnje gume. Ker Dacia recimo, tipično stroši prednje bolj, kot zadnje. BMW zanimivo, stroši oboje kar enako. S tem da VTG da prednost zadnjemu kolesnemu paru. BMW samo z zadnjim pogonom (RWD) stroši zadnje malo bolj kot prednje. Ob normalni vožnji, jasno.

Zgodovina sprememb…

sbawe64 ::

Audi a6+ uporablja syncho, enako vw Passat, medtem ko ima Golf haldex.

Edino za audi S3-4 nisem prepričan, imho ima syncho varianto.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

mugen999 ::

Logicno da duster 4x4 prednje gume bolj trosi ce pa je pogon na asfaltu 99,9% casa samo na prednja kolesa.

bbbbbb2015 ::

mugen999 je izjavil:

Logicno da duster 4x4 prednje gume bolj trosi ce pa je pogon na asfaltu 99,9% casa samo na prednja kolesa.


Ja saj. Potem je treba ob naslednji menjavi gum dati prednje na zadnje in obratno. Da imaš nekako enakomerno obrabljene gume. In se EMCD ne bo vklapljal. To prav slišiš, ko sklaplja sklopko. Ni pa to tako obutljivo. Če si pa zelo grob z avtom, pa seveda crkne. Ni to rally avto. Ampak ni nič bolj občutljiv kot XDrive. Tako po občutku bi rekel, da je manj občutljiv, manj delov ima in vse.

Je pa z EMCD sicer en nenavaden problem. Avto vseeno troši malo več, četudi EMCD *ni* vklopljen. Ker je kardan na zadnjo os nenehno pod bremenom. EMCD je pred zadnjim diferencialom.

VTG je praktično pri menjalniku.

Zgodovina sprememb…

bbbbbb2015 ::

Tale Magnin pogon se meni ne zdi tako dober:



Kot od BMWja, samo imajo eno sklopko. Vedno pogon na zadnja kolesa, samo občasno na sprednja. Pa še to za avte z vzdolžnim motorjem, ne prečnim.

m0LN4r ::

Dovolj je, ce imas sprednji pogon in dobre zimske gume.

https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::


Pa se iz druge perspektive :)
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dacia Duster 1.5 dCi AWD vs. VW T-Roc 2.0 TDI 4Motion (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11927040 (5626) BCSman
»

Torsen diferencijal

Oddelek: Na cesti
264802 (3697) lovro535v2
»

Avtomobili s trpežnim podvozjem (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27571754 (64203) krneki0001
»

Poceni terenc (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9321938 (18512) krneki0001
»

BMW serija 5 zadnji pogon in sneg?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9140477 (37075) chucki

Več podobnih tem