» »

Tesla - začetek konca?

Tesla - začetek konca?

Temo vidijo: vsi
««
32 / 34
»»

kow ::

Ni kriticno. Ampak imajo postavljene linije. Ce prostora tiste tovarne v Fremontu ne znajo bolje izkoristiti, je ekonomsko verjetno smiselno nadaljevati proizvodnjo.

Caracas ::

tale heilmarry za Tesla ljubce - avtonomni taxi ;). Baidu ima v Wuhanu 400 delujočih avtonomnih taksijev že kar nekaj časa, sedaj se pa širi v Švico in Turčijo.

https://www.reuters.com/world/china/bai...

billy ::

A ima baidu avtononmno vožnjo via kamer ali tisti obsolete Lidar sistem?

codeMonkey ::

obsolete :D Ne se smesit...

Zgodovina sprememb…

Caracas ::

Saj se smešijo že leta, zakaj bi naenkrat nehali ;))

billy ::

Obsolete je ja, zdaj se vse dela v smeri AI, tudi sesalci gredo samo v smer "kamer", robotske kosilnice tudi...avti pa bi imeli miljon laserjev pa ne vem kakih vseh senzorjev...

codeMonkey ::

In ti mislis da veljajo enake zahteve za kosilnico, kot za avto? Kaj bo kosilnica naredila? Pomotoma zeni pokosila vrtnice? Pa drugace imajo lidar... sesalci tudi

Zgodovina sprememb…

billy ::

Človek ima dvoje oči, a po novem zahtevamo za vožnjo na cesti še naglavno čelado z lidarjem?

kow ::

billy je izjavil:

Človek ima dvoje oči, a po novem zahtevamo za vožnjo na cesti še naglavno čelado z lidarjem?


Temu argumentu je nemogoce oporekati. Moras biti malo butast, da ga ne sprejmes.

billy ::

Edino kar sem jaz zasledil, kar drži nekako vode, da pač pravijo da poskušamo narediti boljši sistem od človeškega. Tak da bi tudi v megli, ipd, boljše delal.

Ampak jaz rečem, da to še pride, začnimo pri osnovi, da bi robo avto vozil vsaj enako dobro kot človek, potem pa nadgrajujemo, ne pa de želimo že v prvo naredit nek uber izdelek, brez vmesne evolucije razvoja

codeMonkey ::

billy je izjavil:

Človek ima dvoje oči, a po novem zahtevamo za vožnjo na cesti še naglavno čelado z lidarjem?


To je butasto filozofiranje. Cloveka nismo mi nacrtovali, niti ga ne znamo delati na priblizno tako sofisticiran nacin. Na kameri se vsi pixli serializirajo in posiljajo naprej. Ena motnja, slab kontakt, pa ti gre cela slika. Pri cloveku je vsak fotoreceptor zvezan direktno na mozgane posebej. Oko se premika, uporablja fokus, ima velik dinamicni razpon, (avtomobilske) kamere nimajo. Mozgani procesirajo zadeve paralelno, na procesorju simuliramo to na nekaj jedrih, kjer spet napaka na nekem vodilu ustavi vse skupaj. Take butaste filozofske izjave lahko izustijo samo tisti, ki niso nikoli delali na kaksnem vsaj pol-resnem sistemu.

Zgodovina sprememb…

billy ::

A lidar pa ima vsak žarek posebej vezan?

Mislim...kot da smo v času 5" flopija, ker drugo pač ni možnost boljše izdelat.

codeMonkey ::

Ne. Je samo redundanca, ki pomaga pri nakljucnih in sistematicnih napakah sistema.

kow ::

codeMonkey je izjavil:

billy je izjavil:

Človek ima dvoje oči, a po novem zahtevamo za vožnjo na cesti še naglavno čelado z lidarjem?

To je butasto filozofiranje.


Butasto filozofiranje je ravno, da mora biti kamera tako zanesljiva kot clovesko oko. Statisticno mora biti cel sistem dovolj zanesljiv, da bo voznja dovolj varna. It's that simple.

V startu bos itak imel ekipo remote operatorjev, ki bo na velikih zaslonih spremljala vsa vozila. Velik dodatni strosek, ki pa bo relativno vse manjsi z vecanjem zanesljivosti in skaliranjem flote. Saj waymo to pocne ze leta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Ja. Govorim o celem sistemu.

Lonsarg ::

Ne glede na to kako dobro pamet zgradis bo zadeva VEDNO bolsa ce imas na inputu vec podatkov.

To kaj je bolje imeti prej, lidar ali boljsi algoritem za voznjo sicer lahko dikutiramo.

Ampak da je endgame boljsi ce imas oboje je pac nizpodbitno. Lahko socer Lidar nadomestis s sistemom vec kamer, gotovo pa ni dober endgame zgolj 1 ali 2 navadni kameri.

kow ::

Endgame je irrelevanten. Tekma je kdo bo prvi deployal desetine milijonov taksijev s cim visjo marzo. Meni se zdi, da bo Tesla imela ogromno prednost, ker bo cybercab zelo poceni za izdelati. Hitreje ga amortiziras, prej ga lahko zamenjas z novim. Magari z dodatnim senzorjem.

Predpostavka je seveda, da bodo uspeli uspesno boostrapati s trenutnim planom. Bomo videli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Magic1 ::

Sej v bistvu ne bi rabili ničeasar, ne kamer in ne lidarja. Samo okolje je treba narest 100% definirano v vsakem trenutku. Ker je pa to nemogoče(sploh izven avtocest), se pa potrebuje čim več in čim boljše podatke. Sploh zdaj, kjer je umetna pamet še zelo omejena s obdelavami podatkov.
Magic

J.McLane ::

Tudi ureditev okolja stane, ampak proizvajalci avtomobilov tukaj ne morejo kaj dosti narediti, lahko samo pritiskajo na regulatorje, da se signalizacijo uredi v skladu z zakonom, ali pa lobirajo za kakšno zakonsko ureditev, ki bi kaj poenostavila.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

billy je izjavil:

A lidar pa ima vsak žarek posebej vezan?

Mislim...kot da smo v času 5" flopija, ker drugo pač ni možnost boljše izdelat.


Ne, nima. Bistvo je sicer to, da clovek sliko procesira PRECEJ drugace kot katerikoli racunalnik. In da je primerjava oci in kamer zgresena. Gre za dve povsem razlicni 'tehnologiji' tako zaznave, kot procesiranja. Clovek je pri procesiranju slike za nekaj velikostnih razredov bolj uspesen in ucinkovit kot najboljsi LLMji trenutno.

Lidar/radar je komot redundanca za znane primere kjer vemo, da kamera ne bo delovala najbolje.

Zimonem ::

Saj se ne uporabljajo llmi pri teh rečeh. Sploh nisem ziher č3 se Transformerji. Pa še to če bi se so smlji.

Razlika je, da ti da lidar na outputu 3d prostor. Kamera mora pa čez ne tako preprosto obdelavo slike, pa še tu so lahko prisotne optične iluzije. Z padcem cen lidarjev pa ni več nekega argumenta da se ga ne uporabi.

billy ::

Bodo že zrihtali, samo rabi se čiveč data...prvi avti so tudi bili kot kočije, glejte pa kje smo zdaj.

in če bo zdaj prvi cybercab kočija, se bodo pa čez 100 let norca delali s čim smo se prvo vozili in kako se je vsaki tretji zgubil/zaletel - kot takrat kočije.

ampak zaplankana EU si ne upa tega projekta zagnat...čeprav je muskov FSD boljši kot človek. So pa zdaj podpisali s saudijci...tako da bodo pač drugje prehiteli evropo, ne bo prvič.

Zimonem ::

Eh saj je zrihtano, po kitajskem se prav veselo vozijo z robottaksiji. Musk je pol desetletja zadaj.

billy ::

Ne govorimo tu o lidar tehnologiji, ampak o kamerah - tu koliko vem je musk edini s takim produktom...?

Caracas ::

In zakaj bi bila to kakršnakoli prednost? Lahko je le cenovna, vendar so danes Lidarji že v kosilnicah za 900€. Tako da več ko ene 100€ verjetno to ne stane že danes.

Zimonem ::

Kje pa. Tudi Kitajci imajo cel kup avtonomnih vozil z kameram ampak najboljše se obnesejo zadeve z lidarjem za enkrat. Pa ne ti doktorat o čem govorimo.

Karakas. Tisti v kosinicah so druga žival, ampak tudi za avtomobile so sedaj smešno poceni napram 5 let nazaj.

kow ::

Caracas je izjavil:

In zakaj bi bila to kakršnakoli prednost? Lahko je le cenovna, vendar so danes Lidarji že v kosilnicah za 900€. Tako da več ko ene 100€ verjetno to ne stane že danes.


Nakup lidarja ni edini strosek. To je menda samoumevno?

Caracas ::

evo spet tale, seveda je samoumevno. Ni pa samoumevno da je kombinacija kamer proti kombinaciji kamer+lidar bistveno cenejša rešitev, ki bo drastično vplivala na ceno avtomobila, kot bi nam radi tesloljubci prikazali.

billy ::

Trenutno sta dve izstopajoči kosilnici. Eufy E18 model in Dreama A1/A2.
Prvi uporablja kamere za navigiranje, drugi uporablja lidar.

Veliko boljše deluje Eufy s kamerami. Tako da že tu je lidar brezveze.

kow ::

Lahko obrnemo. Kaj tocno ti lidar prinese? Kaj je dodana vrednost. Je kaj dodane vrednosti, ki jo izboljsan software ne utegne negirati?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Najboljši argument je megla in obilne padavine. Tam kamere in človek ne zmorej kaj bistvenega naredit, kot upočasnit vožnjo. Čeprav spet vprašanje kaj bi tu lidar pripomorel, a ne bi zmajnašl in vozil 30kmh, a bi vozil 130 in "tipal" skozi meglo? bi bilo to bolje?

Caracas ::

billy je izjavil:

Trenutno sta dve izstopajoči kosilnici. Eufy E18 model in Dreama A1/A2.
Prvi uporablja kamere za navigiranje, drugi uporablja lidar.

Veliko boljše deluje Eufy s kamerami. Tako da že tu je lidar brezveze.


;). Malo o tem vem, ker sem malo nazaj kupil robotsko in sem malo naštudiral. V veliki večini testov je Dreame A1 ali A2 na prvem mestu ne pa Eufy... V tvoji glavi pa veliko bolje deluje Eufy ;))). Evo en test, kjer sta oba:

https://www.chip.de/bestenlisten/Besten...

deco16 ::

Videnje v megli, slabši vidljivosti, snegu, podobno a slabši tudi radar ampak za druge zadeve.

Kot že omenjeno parkrat kamere se ne znajo tolk prilagodit svetlobi kot človeško oko.

Zimonem ::

Ti se ne znaš obrnit. Lidar ti prinese rt 3d model okolice, kar moraš iz slik na kameri še sproceairat. Pustimo potem natančnosti in vse probleme katere prinese procesiranje. Bog ne daj pa da se pri tem pojavi še kak race condition.

kow ::

Megla in sneg sta slaba argumenta. Je dovolj gosto naseljenih podrocij kjer teh problemov ne rabis resevati. Waymo se danes ni pokril celi phoenix.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

billy ::

Caracas je izjavil:

billy je izjavil:

Trenutno sta dve izstopajoči kosilnici. Eufy E18 model in Dreama A1/A2.
Prvi uporablja kamere za navigiranje, drugi uporablja lidar.

Veliko boljše deluje Eufy s kamerami. Tako da že tu je lidar brezveze.


;). Malo o tem vem, ker sem malo nazaj kupil robotsko in sem malo naštudiral. V veliki večini testov je Dreame A1 ali A2 na prvem mestu ne pa Eufy... V tvoji glavi pa veliko bolje deluje Eufy ;))). Evo en test, kjer sta oba:

https://www.chip.de/bestenlisten/Besten...


Eufy je na trgu šele dober mesec. Dreame ima kar težave koliko sem videl revieewe, pri eufy še nisem zasledil nobenega negativnega. A1 dreame ima recimo probelem z ovirami, zato so pri A2 namestili kamero še spredaj ravno zaradi ovit, ampak A2 pa pride 2500€ ...

codeMonkey ::

billy je izjavil:

čeprav je muskov FSD boljši kot človek.


Muskov FSD sploh ne dela brez cloveka se, kako je lahko boljsi? Nabijas..

billy ::

codeMonkey je izjavil:

billy je izjavil:

čeprav je muskov FSD boljši kot človek.


Muskov FSD sploh ne dela brez cloveka se, kako je lahko boljsi? Nabijas..


recimo:

seveda ne dela, če je evropska zakonodajo tako trda da ne pusti...

codeMonkey ::

Niti v ZDA ne dela brez. Se vedno nabijas... Je kje ze to Level 4 sistem? Je vsaj Level 3? Ni. Se vedno je level 2. Z robotaksiji se bodo sele premaknili z level 2.

Zgodovina sprememb…

Big_Al ::

sry za OT.

Uporabljam A1 Pro od letos in ne vem o kakih težavah billy govoriš. Sploh ne vem da jo imam, razen da je vedno pokošeno in da pogledam na 10 dni, če jo je potrebno kaj očistiti. 1x sprehod okrog parcele, 1000m2 košnje z dvema vrtovoma, ki sem ju dodal v "no go" ostale ovire reši sama (Vodnjak, brajde, drevesa, grmički...).

codeMonkey ::

In vsaj dela v temi :D

billy ::

Big_Al je izjavil:

sry za OT.

Uporabljam A1 Pro od letos in ne vem o kakih težavah billy govoriš. Sploh ne vem da jo imam, razen da je vedno pokošeno in da pogledam na 10 dni, če jo je potrebno kaj očistiti. 1x sprehod okrog parcele, 1000m2 košnje z dvema vrtovoma, ki sem ju dodal v "no go" ostale ovire reši sama (Vodnjak, brajde, drevesa, grmički...).


Baje s tistimi nižjimi...recimo ježke komto nagazi A1...A2 pa ne. Saj verjetno niso brez razloga na A2 namontirali še eno kamero, če bi lidar sam bil dovolj? Je pa lidar dokaj low res in zato baje ni natančen. Tako pač pravijo v reviewih, sam nimam da bi lahko iz prve roke komentiral.

pegasus ::

Sandy je že kar nekaj let nazaj rekel da je FLIR taprava stvar za nadgradit kamere, čakam da kdo od avtomobilistov to dejansko implementira.

Zimonem ::

Flir bi pomagal v uberjevem primeru kolesarke, ampak tam bi tudi lidar. Sicer so pa te sistemi sedaj opremljeni z kopico senzorik3.

billy ::

Dobro no, taka drama okoli kolesarke, ko pa človek dnevno naredi 100x večje neumnosti pa nič...

zanimivo:

Tesla Cortex has 100 exaflops of computing power for training dedicated to Tesla. The second independent player, Toyota, has 0.01% of the computing power compared to Tesla. Waymo uses Google with 3% in comparison, while Mercedes, etc., rent from Nvidia with a combined 1% compared to Tesla. Waymo adopts rule-based, geo-fenced autonomous driving, while Tesla uses end-to-end neural network technology for any driving conditions.
What's not published but well known is Tesla Dojo has been online, some speculate it already achieved similar computing power as Tesla's 100K+ Nvidia chiplets. Vision based training needs huge amounts of data and training power

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

Zimonem ::

To si pa čist po muskovo povedal, šparat je treba.

Caracas ::

billy je izjavil:

Caracas je izjavil:

billy je izjavil:

Trenutno sta dve izstopajoči kosilnici. Eufy E18 model in Dreama A1/A2.
Prvi uporablja kamere za navigiranje, drugi uporablja lidar.

Veliko boljše deluje Eufy s kamerami. Tako da že tu je lidar brezveze.


;). Malo o tem vem, ker sem malo nazaj kupil robotsko in sem malo naštudiral. V veliki večini testov je Dreame A1 ali A2 na prvem mestu ne pa Eufy... V tvoji glavi pa veliko bolje deluje Eufy ;))). Evo en test, kjer sta oba:

https://www.chip.de/bestenlisten/Besten...


Eufy je na trgu šele dober mesec. Dreame ima kar težave koliko sem videl revieewe, pri eufy še nisem zasledil nobenega negativnega. A1 dreame ima recimo probelem z ovirami, zato so pri A2 namestili kamero še spredaj ravno zaradi ovit, ampak A2 pa pride 2500€ ...


LOL, vsaj domačo nalogo naredi preden pametuješ. E18 je po tehniki in HW glede navigacije povsem enak E15, kateri je v testu, ki sem ti ga linkal zgoraj. Razlika med E15 in E18 je samo v kvadraturi predvidene košnje. E15 je deklariran do 800m2, E18 pa do 1200m2...

Caracas ::

Pa kje si kupil eufy15? V USA stane 1800$, v EU ga ni, na aliexpress je pa verjetno fake, ker so cene od 500 do 1500€...

billy ::

Saj zato pravim, da je na trgu šele kak mesec, tisti reviewi so seveda modeli ki jih proizvajalci dajo ven prej, da ljudje malo potestirajo in naredijo reklamo.

Drugače je eufy kupil zadevo in je to v bistvu terramow, ki je začel kot kickstarter in je dlje časa že na trgu. Eufy ima, baje, samo izboljšan AI.

Caracas ::

Ampak ti veš da dela bolje kot vsak z Lidarjem ;)))
««
32 / 34
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Padanje prodaje tesel v Evropi se nadaljuje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
857103 (2024) c3p0
»

Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
6110096 (3485) Sparrow
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8417412 (12343) DamijanD

Več podobnih tem