» »

Bo Švica prepovedala vožnjo z električnimi avtomobili?

Bo Švica prepovedala vožnjo z električnimi avtomobili?

«
1
2 3

Mato989 ::

http://www.avtomanija.com/2022/12/10681...

Trend varčevanja z električno energijo bo prej ali slej vplival tudi na lastnike električnih avtomobilov. Prve korake v to smer bodo kot kaže napravili v Švici.

Evropa se s prihodom zime sooča z energetsko krizo, nanjo pa se države pripravljajo na različne načine. Švica načrtuje uvedbo aktivnih ukrepov v obliki različnih omejitev. Poleg ugašanja javne razsvetljave se bodo iskali tudi prihranki pri ogrevanju, za zagotavljanje energetske varnosti pa so pripravljeni v kriznih primerih celo prepovedati vožnjo z električnimi avtomobili.

Po poročanju nemškega Spiegla je v osnutku novega zakona, ki predvideva ravnanje v posebnih razmerah, zapisano, da je »zasebna uporaba električnih avtomobilov dovoljena le za zelo nujna potovanja (služba, nakupovanje, obiski pri zdravniku, obisk verskih dogodkov).« V praksi to pomeni, da bodo lastniki električnih avtomobilov v posebnih razmerah lahko vozili le v najnujnejših situacijah, ne bodo pa se smeli z električnim avtom odpraviti na prostočasne dejavnosti, kot so izleti in obiski kulturnih prireditev. To omejitev bi uvedli šele v 3. stopnji stopnjevanja krize, pred tem pa bi varčevali v javnih zavodih in gospodinjstvih, kjer bi uvedli izklope elektrike (redukcije). Isti osnutek zakona predvideva uvedbo nižjih omejitev hitrosti na avtocestah z namenom doseganja prihrankov pri porabi energije, tako v primeru elektrike kot tudi fosilnih goriv.

Švica dobi večino električne energije iz hidroelektrarn, vendar je odvisna tudi od uvoza iz Nemčije in Francije. Če bo tam prišlo do pomanjkanja, bodo enake težave doletele Švico. Nemčija je že uvedla določene omejitve, med drugim je denimo ogrevanje pisarn omejeno na 19 stopinj Celzija.


Torej kot vam govorimo, kvazi varčujemo z energijo tu bi se pa vozačkali z el. avtomobili... to je realnost kot kaže te Evrope... silijo nas v el. avtomobile, pol nam bodo pa prepovedali polnjenje in samo toliko KW po osebi samo za nujno mobilnost...


Kaj pravite na to elektro "loverji" in podporniki
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Kayzon ::

Upam da res, ker so elektricni avti ena vecjih neumnosti ki nam jo vsiljujejo zadnja leta. Glede na to koliko onesnazevanja se naredi samo zato da se dobijo surovine za izdelavo baterij,da ne govorimo potem ko se jih mora reciklirati.. Prides do sklepa da niso nic ekolosko boljsi kot sedanji avtomobili na bencin/dizel.

phnj90 ::

Če bodo, bodo verjetno poenostavljeno prepovedali vse ev (in morda širše po celini), ker polnjenja preko SE ali generatorja ne boš mogel enostavno dokazati 'samozadostnosti'. Kakšna NGO pa verjetno tudi ne bo kaj prida protestirala glede kakšne posebne diskriminacije. Včasih se lahko ima tudi malo sreče. Bo kdo in kako preverjal, kam greš, ker bodo dovoljene izjeme? To je povzetek menda od tu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: phnj90 ()

Utk ::

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.

Mato989 ::

Utk je izjavil:

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.


Če hočemo šparat se je treba predvsem NEHAT vozit :)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

Za to je treba podražat bencin, in elektriko, ne pa da se subvencionira.

starfotr ::

Utk je izjavil:

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.


Če porabljaš najbolj dragoceno in drago energijo, tudi če je porabiš malo je to neumno.

Mato989 ::

Utk je izjavil:

Za to je treba podražat bencin, in elektriko, ne pa da se subvencionira.


Ne ker podražitve vedno najbolj udarijo reveže... bogatuni pa plačajo... če nekaj RES ŠKODUJE je treba prepovedat...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

starfotr je izjavil:

Utk je izjavil:

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.


Če porabljaš najbolj dragoceno in drago energijo, tudi če je porabiš malo je to neumno.

Iz nafte lahko narediš elektrike za več km kot če voziš na njo, pa še toplota ti ostane. Niti ni nek problem en čas kurit nafte v plinskih elektrarnah, in celo nekaterih termo na premog, če ni plina oz. je drag.

Mato989 je izjavil:

Utk je izjavil:

Za to je treba podražat bencin, in elektriko, ne pa da se subvencionira.


Ne ker podražitve vedno najbolj udarijo reveže... bogatuni pa plačajo... če nekaj RES ŠKODUJE je treba prepovedat...

Zdej ni problem v škodovanju, ampak pomanjkanju energije. Baje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

darksamurai ::

Utk je izjavil:

Za to je treba podražat bencin, in elektriko, ne pa da se subvencionira.

Subvencionira se bencin? Cena nafte je na ravni pred vojno. Z nafto se subvencionira državo, ker davki (DDV+TROŠARINA!) so enormno visoki, znašajo več kot cena energenta.

Utk ::

Če bi nafto kurili namesto plina, ker je cenejša na kwh od plina, bi šla cena za prevoz hitro gor, ker je ne bi mogli dovolj pripeljat.

darksamurai ::

Utk je izjavil:

Če bi nafto kurili namesto plina, ker je cenejša na kwh od plina, bi šla cena za prevoz hitro gor, ker je ne bi mogli dovolj pripeljat.

Če, če, če. Če bi zeleni ekofašisti in ovce imeli kaj pameti v glavi ne bi bili toliko odvisni od ene države in bi bili energetsko samozadostni. Če bi zeleni ekofašisti in ovce imeli kaj pameti ne bi bilo fukušime.
Če bi zeleni ekofašisti in ovce imeli kaj pameti ne bi gazprom menjali s 中国 sončnicami.

Utk ::

Če bi imeli vi kaj pameti, bi vedeli, da če se ne bomo vozili na elektriko, se ne bomo niti na nafto.

Zimonem ::

Utk je izjavil:

Če bi imeli vi kaj pameti, bi vedeli, da če se ne bomo vozili na elektriko, se ne bomo niti na nafto.

Le pošlji švici protestno noto. Pri nas je prihodnost električna.

Utk ::

Zakaj bi jim to pošiljal? A resno nekdo tu misli, da če ne bo elektrike, da se bo vozil na elektriko? To je enako idiotsko kot mislit, da se bomo vozili na nafto, če ne bo nafte. S tem da redukcije nafte so že bile, tudi na zahodu, z elektriko pa razen ob naravnih katastrofah še ni bilo problema.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Zimonem ::

Seveda so bile, juga in Teksas sta pač izjeme?

kow ::

Mato989 je izjavil:


Kaj pravite na to elektro "loverji" in podporniki


Ponujam ti 1:5. Ce se v 2023 ta prepoved zgodi, ti posljem 500e. Ce se ne zgodi, ti meni posljes 100e.
Sprejmes?

Unilseptij ::

Utk je izjavil:

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.


Ta trditev je močno pretirana... Tesla S ima 100 kWh = 360 MJ baterije in s tem naredi nekje 600 km. Če predpostaviš, da elektriko pridobivaš iz nafte v klasični elektrarni, je izkoristek take pretvorbe v elektriko krepko pod 40% (nekako tako kot pri ICE dizel motorju, saj gre konec koncev za enak princip). Nafta ima kurilno vrednost nekje 45 MJ/kg, torej za 360 MJ (da napolniš baterijo) rabiš 20 kilogramov nafte (360/45=8kg nafte pri 40% izkoristku). Recimo, da je 1kg nafte približno 1 liter... Če bi tankal direktno 20 litrov imaš pri nekem povprečnem dizlu s 5l porabe dovolj za 400 km, kar pomeni, da z isto količino začetne energije nikakor ne narediš 3x daljše poti. Znotraj zaokroževanj in napake bi rekel, da je nekje tam tam trenutno, pri čemer se učinkovitost ICE motorja še izboljšuje, izkoristek elektromotorja pa kaj dosti višji že ne more biti (okrog 80% trenutno).

Nikakor torej ne drži, da se splača elektriko pridobivati iz fosilnih goriv in jo potem porabljati v el. avtih... s tem nismo rešili ničesar oz. je dejanski prihranek tako pri porabi kot pri CO2 izpustih zanemarljiv.

Utk ::

je izkoristek take pretvorbe v elektriko krepko pod 40% (nekako tako kot pri ICE dizel motorju, saj gre konec koncev za enak princip

Tu sem nehal brat.

Unilseptij ::

govorim o principu (kurjenje oz. oksidacija goriva) ne o tehnologiji.

Utk ::

Če vsako stvar nategneš v svojo skrajnost, lahko ven dobiš karkoli. Elektrarna oddaja koristno toploto, ki dvigne izkoristek za 2x, avto ne, elektrarna ima učinkovitost kot je ima teoretično 24/7, dizel pa blizu 40% samo občasno, pozimi itak skoraj nikoli, elektrarna dela na surovo nafto, ki jo pripeljejo tam z vagoni, avto rabi predelano, razvoženo s kamionom, natankano, itd.
Preden prepovejo vožnjo na elektriko bojo švicarji omejili temperaturo v stanovanjih na 19 stopinj in pranje perila z več kot 40 stopinjami. Na tej točki se bo na elektriko še zmeraj normalno vozilo. Če to ne bo dovolj, od tu naprej, če mislite, da bo vse ostalo potekalo normalno, samo vožnje na elektriko ne bo, se prekleto motite.

mailer ::

Saj to je še največji problem pa se ga folk sploh ne zaveda. Od vseh naprav v hiši bi najbolj pogrešal pralni stroj in hladilno skrinjo. Tudi, če ni zabavne elektronike, telefonije se vse ostalo nekako da rešit. Pranje cunj v ledeni vodi pa bi znale še kakšne babice povedat kako to gre. Pa vsa vsa hrana v zamrzovalnikih bi se začela kvarit v 48 urah.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

feryz ::

Mato989 je izjavil:

Utk je izjavil:

Za to je treba podražat bencin, in elektriko, ne pa da se subvencionira.


Ne ker podražitve vedno najbolj udarijo reveže... bogatuni pa plačajo... če nekaj RES ŠKODUJE je treba prepovedat...
Napaka.
Bogatuni nič ne plačajo, ampak poberejo te podražitve. In so še večji bogatuni.
Razen če ste mnenja, da se co2 davek (in ostali iz tega in podobnega naslova) porabi za eko bio. V tem primeru ste zgolj bebci.

cvalsr ::

"""ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km"""

Pa do kdaj bomo morali prebirati take slaboumnosti?
Električen avto porabi popolnoma enako energije kot bencinar ali dizel ali pa parni stroj (seveda enako težak, enako aerodinamičen, z enakim trenjem gum itd)
Ljudje božji, fizika je fizika!
Če premakneš kanto železja z enega kraja na drugega, opraviš enako količino dela = porabiš enako količino energije, ne glede na to, ali je električna, toplotna, mehanska, kemična,...
Ja, izkoristek elektromotorja je boljši od 'dizla', dokler ne upoštevaš izkoristka (termo)elektrarne, ki je komaj kaj boljši od dizla, izgub v prenosnih omrežjih, transformatorjih, polnjenju akumulatorja (ki se mu - skregano z zdravo pametjo - reče "baterija"), praznjenju akumulatorja,... (da ne bomo šli naprimer še v izkop premoga, transport tega v elektrarno...)
...pa gretje pozimi, ki je dodatno kurjenje čiste električne energije v nič brez koristi za samo vožnjo.
Aja, saj polnite iz 'sončnic, kenede. Ponoči, ker podnevi se vozite. In v teh dneh, ko že 2 tedna nisem videl sonca...

gusto ::

Mato989 je izjavil:


Po poročanju nemškega Spiegla je v osnutku novega zakona, ki predvideva ravnanje v posebnih razmerah, zapisano, da je zasebna uporaba električnih avtomobilov dovoljena le za zelo nujna potovanja (služba, nakupovanje, obiski pri zdravniku, obisk verskih dogodkov. V praksi to pomeni, da bodo lastniki električnih avtomobilov v posebnih razmerah lahko vozili le v najnujnejših situacijah, ne bodo pa se smeli z električnim avtom odpraviti na prostočasne dejavnosti, kot so izleti in obiski kulturnih prireditev.


Kakšne neumnosti. Važno, da lahko greš k maši. Kaj pa, če je moja verska hiša kurbenhaus, a lahko grem?
Have you tried turning it off and on again?

NuMaN ::

Mislim da je to tvoja ustavna pravica, da registriraš tako versko skupnost pri nas.
Verjetno pa je treba zadostiti nekim formalnim pogojem.

mirator ::

Kot vedno se je razvila kar zanimiva debata. Ampak dejstva so sledeča:
- fosilnih goriv bo slej kot prej zmanjkalo (ja vem, mi ki tu debatiramo, tega verjetno ne bomo dočakali),
- pohlep ima moralno-etično negativni predznak, vendar brez pohlepa, ni napredka,
- število ljudi se nenehno veča, kar pomeni vse večje potrebe po energiji,
- kot vedno se iščejo alternativne rešitve in šele čas pokaže, katere so ustrezne. Zaenkrat je pač moderna sončna energija, raziskuje se vodikove celice in hladno fuzijo pa verjetno še kaj, kar javnosti ni znano,
- vse hujše vremenske razmere in spremembe pa tudi kažejo, da kaj dosti časa nimamo in nam pri vsej inteligenci, ki jo zmoremo, grozi izumrtje (sicer pa je človek največji škodljivec na zemlji)
Torej rešitev je vsi na kolesa, letala se ukinejo, prekooceanske in druge ladje ter čolni na pogon na vesla pa smo zmagali.

Tidule ::

Najbolj ironicno pri vsej tej debati je to, da ta predlog zakona ni nic novega ali ukatnega. Samo aplicira metode, ki so znane in v veljavi tudi na elektricna vozila, ker pac zaradi narave njihovega pogona zahtevajo drugacno regulacijo kot ICE vozila.

Ce bo prislo do izrednih razmer, da bo potrebno omenjeja pravila dejansko izvajat, kaj mislite, da za ICE ne bo omejitev?

Utk je izjavil:

Če bi imeli vi kaj pameti, bi vedeli, da če se ne bomo vozili na elektriko, se ne bomo niti na nafto.

Tocno to. In tocno taki situaciji, je opisana zakonodaja namenjena. Samo da za omejevanje porabe nafte ze imamo pravila ze vec kot 70 let, za elektricna vozila pq jih je pa treba se sprejet.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tidule ()

FoxKnox ::

Mato989 je izjavil:

http://www.avtomanija.com/2022/12/10681...

Trend varčevanja z električno energijo bo prej ali slej vplival tudi na lastnike električnih avtomobilov. Prve korake v to smer bodo kot kaže napravili v Švici.

Evropa se s prihodom zime sooča z energetsko krizo, nanjo pa se države pripravljajo na različne načine. Švica načrtuje uvedbo aktivnih ukrepov v obliki različnih omejitev. Poleg ugašanja javne razsvetljave se bodo iskali tudi prihranki pri ogrevanju, za zagotavljanje energetske varnosti pa so pripravljeni v kriznih primerih celo prepovedati vožnjo z električnimi avtomobili.

Po poročanju nemškega Spiegla je v osnutku novega zakona, ki predvideva ravnanje v posebnih razmerah, zapisano, da je »zasebna uporaba električnih avtomobilov dovoljena le za zelo nujna potovanja (služba, nakupovanje, obiski pri zdravniku, obisk verskih dogodkov).« V praksi to pomeni, da bodo lastniki električnih avtomobilov v posebnih razmerah lahko vozili le v najnujnejših situacijah, ne bodo pa se smeli z električnim avtom odpraviti na prostočasne dejavnosti, kot so izleti in obiski kulturnih prireditev. To omejitev bi uvedli šele v 3. stopnji stopnjevanja krize, pred tem pa bi varčevali v javnih zavodih in gospodinjstvih, kjer bi uvedli izklope elektrike (redukcije). Isti osnutek zakona predvideva uvedbo nižjih omejitev hitrosti na avtocestah z namenom doseganja prihrankov pri porabi energije, tako v primeru elektrike kot tudi fosilnih goriv.

Švica dobi večino električne energije iz hidroelektrarn, vendar je odvisna tudi od uvoza iz Nemčije in Francije. Če bo tam prišlo do pomanjkanja, bodo enake težave doletele Švico. Nemčija je že uvedla določene omejitve, med drugim je denimo ogrevanje pisarn omejeno na 19 stopinj Celzija.


Torej kot vam govorimo, kvazi varčujemo z energijo tu bi se pa vozačkali z el. avtomobili... to je realnost kot kaže te Evrope... silijo nas v el. avtomobile, pol nam bodo pa prepovedali polnjenje in samo toliko KW po osebi samo za nujno mobilnost...


Kaj pravite na to elektro "loverji" in podporniki


Point tega je, da je v trenutni energetski krizi in vsesplošnemu varčevanju z električno energijo, električno vozilo velika motnja v sistemu. Večina teh vozil se polni v večernem ali nočnem času.Predvsem v večernem času je sedaj povečana poraba v nočnem pa pričakovana najnižja. Vendar EV zahtevajo za polno baterijo 20 do 50 kW električne energije iz omrežja.Pa ne vsak dan ali točno določeni dan.Kadarkoli.Ne glede na način polnjenja je to velika nočna obremenitev distribucijskega sistem. Kdor ima SE na net meteringu bo rekel , saj imam par MW v rezervi. Ja , ta rezerva je bila že zdavnaj prodana, za vas pa zakupljena za vašo POVPREČNO PORABO.Brez upoštevanja cca 1MW dodatno za vaš novi samooskrbni in freedrive, 40kW avto, ki ga vsako noč, celo noč polnite na 3.5kW hišnem priključku.Pri takem boomu v prodajo EV si ne morem predstavljati, kako lahko ponudniki EE sploh planirajo in zakuplajo predvideno potrebno količino električne energije.
Zato gre vse v smeri SE + hranilnik energije ter odklop iz omrežja, torej samooskrba. Zares. Ali pa več tarifni sistem, glede na porabo in odstopanja v povprečni porabi. Sam se bolj nagibam k temu, da bi podjetja sama gradila polja SE na zato ustreznih lokacijah z podporo ustreznega omrežja in bi s tem sistemom napajala lokalno industrijo čez dan, ki bi si s tem znižali visoke stroške za električno energijo.
Sem pa navdušen nad podjetjem N gen in njihovim razvojnim projektom, kjer načrtujejo sistem za sprotno in real time spremljanje gibanja cen na vseh energetskih borzah, ki bi omogočal nakup električne energije v trenutku najnižje cene in s tem polnitev hranilnika energije po najugodnejši ceni.

PS Pa da ne bo kdo mislil, da bo še dolgo, neomejeno filal svoje Ev na hišni priključek po gospodinjski tarifi. Ne ne, zastojn se pa ne morte vozit.To bo treba extra plačat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FoxKnox ()

Utk ::

Električen avto porabi popolnoma enako energije kot bencinar ali dizel ali pa parni stroj (seveda enako težak, enako aerodinamičen, z enakim trenjem gum itd)
Ljudje božji, fizika je fizika!

Fizika je fizika ja, ampak ti je ne poznaš najbolj.

Ja, izkoristek elektromotorja je boljši od 'dizla', dokler ne upoštevaš izkoristka (termo)elektrarne, ki je komaj kaj boljši od dizla, izgub v prenosnih omrežjih, transformatorjih, polnjenju akumulatorja (ki se mu - skregano z zdravo pametjo - reče "baterija"), praznjenju akumulatorja,... (da ne bomo šli naprimer še v izkop premoga, transport tega v elektrarno...)

Lahko gremo kamorkoli, fizika je enaka. TE imajo odličen izkoristek, ker se toplota ne vrže stran kot pri avtu. ICE ima pa dober izkoristek, še zmeraj pol slabšega, praktično nikoli, še manj pa pozimi.

issak ::

Mato989 je izjavil:

Utk je izjavil:

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.


Če hočemo šparat se je treba predvsem NEHAT vozit :)


In spodbujat delo od doma, kjer je to mogoče. Največja bedarija se prevozit 100km na dan, zato da delaš v pisarni, kjer je itak vse "remote" (v oblaku, web servisi ipd). Jasno, ne gre vse od doma, ampak tam kjer se da, se lahko prihrani cel kup goriva. Za tiste ki so dovolj blizu pa spodbujat kolesa. In pa potrebno je urediti javni prevoz, malo bolj smiselno povezati vlake in avtobuse.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2

starfotr ::

Utk je izjavil:

starfotr je izjavil:

Utk je izjavil:

Če hočemo šparat energijo, se je treba vozit na elektriko, ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km. Ta novica je sicer clickbait, forumski norčki pa letijo gor kot muhe na drek.


Če porabljaš najbolj dragoceno in drago energijo, tudi če je porabiš malo je to neumno.

Iz nafte lahko narediš elektrike za več km kot če voziš na njo, pa še toplota ti ostane. Niti ni nek problem en čas kurit nafte v plinskih elektrarnah, in celo nekaterih termo na premog, če ni plina oz. je drag.

Mato989 je izjavil:

Utk je izjavil:

Za to je treba podražat bencin, in elektriko, ne pa da se subvencionira.


Ne ker podražitve vedno najbolj udarijo reveže... bogatuni pa plačajo... če nekaj RES ŠKODUJE je treba prepovedat...

Zdej ni problem v škodovanju, ampak pomanjkanju energije. Baje.


Ker je splošno znano dejstvo, da večino toplote koristno uporabimo za gretje. Ja, grejemo vodo. V reki. Ali pa grejemo ozračje blizu elektrarne. Večina toplote izpuhti in ni koristno uporabljena.

c3p0 ::

cvalsr je izjavil:

"""ker EV porabi vsaj 3x manj energije na 100 km"""

Pa do kdaj bomo morali prebirati take slaboumnosti?
Električen avto porabi popolnoma enako energije kot bencinar ali dizel ali pa parni stroj (seveda enako težak, enako aerodinamičen, z enakim trenjem gum itd)
Ljudje božji, fizika je fizika!
Če premakneš kanto železja z enega kraja na drugega, opraviš enako količino dela = porabiš enako količino energije, ne glede na to, ali je električna, toplotna, mehanska, kemična,...
Ja, izkoristek elektromotorja je boljši od 'dizla', dokler ne upoštevaš izkoristka (termo)elektrarne, ki je komaj kaj boljši od dizla, izgub v prenosnih omrežjih, transformatorjih, polnjenju akumulatorja (ki se mu - skregano z zdravo pametjo - reče "baterija"), praznjenju akumulatorja,... (da ne bomo šli naprimer še v izkop premoga, transport tega v elektrarno...)
...pa gretje pozimi, ki je dodatno kurjenje čiste električne energije v nič brez koristi za samo vožnjo.
Aja, saj polnite iz 'sončnic, kenede. Ponoči, ker podnevi se vozite. In v teh dneh, ko že 2 tedna nisem videl sonca...


Saj, tu gre za argument ali vsi onesnaževat vsak po malo (ICE), ali ena oz. par ogromnih ICE naprav kot je TEŠ, onesnaževanje skoncentrirano na enem mestu in upajmo boljši filtri glede na "proizvedeno" energijo in vsaj malo boljši izkoristek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: c3p0 ()

energetik ::

Utk je izjavil:

Električen avto porabi popolnoma enako energije kot bencinar ali dizel ali pa parni stroj (seveda enako težak, enako aerodinamičen, z enakim trenjem gum itd)
Ljudje božji, fizika je fizika!

Fizika je fizika ja, ampak ti je ne poznaš najbolj.

Ja, izkoristek elektromotorja je boljši od 'dizla', dokler ne upoštevaš izkoristka (termo)elektrarne, ki je komaj kaj boljši od dizla, izgub v prenosnih omrežjih, transformatorjih, polnjenju akumulatorja (ki se mu - skregano z zdravo pametjo - reče "baterija"), praznjenju akumulatorja,... (da ne bomo šli naprimer še v izkop premoga, transport tega v elektrarno...)

Lahko gremo kamorkoli, fizika je enaka. TE imajo odličen izkoristek, ker se toplota ne vrže stran kot pri avtu. ICE ima pa dober izkoristek, še zmeraj pol slabšega, praktično nikoli, še manj pa pozimi.
Na žalost se velika večina toplote (tudi iz NEK) v naših TE vrže stran. Dejansko se samo iz TETOL in nekaj iz TEŠ uporabi za ogrevanje. Ja, nekaj je problema z s stalnostjo, ker moraš imeti backup gretja če TE stoji ali zmanjša moč. Lahko pa bi npr. porabili NEK, ki stalno daje od sebe 2,3GW termične moči. Nizka temp. vode ni težava, saj se lahko uporabijo TČ voda/voda, ki imajo nor COP tudi če ima voda "samo" 25°C.

Sicer pa je izkoristek nafte za proizvodnjo elektrike nekje 38% (https://www.teb.si/si/proizvodnja/plins.... Blizu peaka TDIjev v navadnih avtih, ki pa jih le redko dosegajo zaradi pogojev vožnje. Tako da ja, je bolje nafto skurit v TEB in s štromom nafilat EV, sploh če gledaš zraven še emisije. Medtem ko hibrid je tam-tam, novi Atkinsi v Toyotah imajo 39-40% izkoristka in tam tudi delajo veliko večino časa.
vires in numeris

IL_DIAVOLO ::

Elektrika je lahko zastonj, pa nam to nic ne koristi ce je ne proizvedeno dovolj.

Rabimo alternativne vire pa četudi 100x drazje.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Unilseptij ::

energetik je izjavil:

Utk je izjavil:

Električen avto porabi popolnoma enako energije kot bencinar ali dizel ali pa parni stroj (seveda enako težak, enako aerodinamičen, z enakim trenjem gum itd)
Ljudje božji, fizika je fizika!

Fizika je fizika ja, ampak ti je ne poznaš najbolj.

Ja, izkoristek elektromotorja je boljši od 'dizla', dokler ne upoštevaš izkoristka (termo)elektrarne, ki je komaj kaj boljši od dizla, izgub v prenosnih omrežjih, transformatorjih, polnjenju akumulatorja (ki se mu - skregano z zdravo pametjo - reče "baterija"), praznjenju akumulatorja,... (da ne bomo šli naprimer še v izkop premoga, transport tega v elektrarno...)

Lahko gremo kamorkoli, fizika je enaka. TE imajo odličen izkoristek, ker se toplota ne vrže stran kot pri avtu. ICE ima pa dober izkoristek, še zmeraj pol slabšega, praktično nikoli, še manj pa pozimi.
Na žalost se velika večina toplote (tudi iz NEK) v naših TE vrže stran. Dejansko se samo iz TETOL in nekaj iz TEŠ uporabi za ogrevanje. Ja, nekaj je problema z s stalnostjo, ker moraš imeti backup gretja če TE stoji ali zmanjša moč. Lahko pa bi npr. porabili NEK, ki stalno daje od sebe 2,3GW termične moči. Nizka temp. vode ni težava, saj se lahko uporabijo TČ voda/voda, ki imajo nor COP tudi če ima voda "samo" 25°C.

Sicer pa je izkoristek nafte za proizvodnjo elektrike nekje 38% (https://www.teb.si/si/proizvodnja/plins.... Blizu peaka TDIjev v navadnih avtih, ki pa jih le redko dosegajo zaradi pogojev vožnje. Tako da ja, je bolje nafto skurit v TEB in s štromom nafilat EV, sploh če gledaš zraven še emisije. Medtem ko hibrid je tam-tam, novi Atkinsi v Toyotah imajo 39-40% izkoristka in tam tudi delajo veliko večino časa.

To ni res in tega ne mores podkrepiti z nobenimi kredibilnimi stevilkami.

PrimoZ_ ::

SE dela, že 22kWh danes.

10kWh je blo za nas 12 kWh pa za omrežje za vas energetske reveže.

Utk ::

Na žalost se velika večina toplote (tudi iz NEK) v naših TE vrže stran

TE, razen jedrskih, ki toploto mečejo stran, že davno niso rentabilne. Zato se pa zapirajo.

kow ::

PrimoZ_ je izjavil:

SE dela, že 22kWh danes.

10kWh je blo za nas 12 kWh pa za omrežje za vas energetske reveže.


Cakaj, cakaj... hoces reci, da lahko "tankas" sredi zime, medtem ko so nase forumske kolege v vrsti za bencin? Da bodo prisparali evro?

Mato, kje si zdej? Ponudil sem stavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

PrimoZ_ ::

Na prvo žogo se zdi dobra kombinacija TErmoelektrarna TOplarna + SE.
8 mesecev na leto imaš dobro proizvodnjo elektrike iz SE. Pozimi ko je SE bolj švoh pa zakurblaš TE, ki hkrati dela še kot TO za mesto, ker itak rabiš ogrevanje.

Pač namesto enega ogromnega TEŠ, bi imeli 10 manjši TETOL objektov zraven večjih mest.

D3m ::

Bo Švica prepovedala vožnjo z električnimi avtomobili?


Vse tako kaže.

"I love the smell of gasoline in the morning"

:))
|HP EliteBook|R5 6650U|

kow ::

D3m, tudi tebi ponujam 1:5. Kje ste junaki?!?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

energetik ::

Unilseptij je izjavil:



Sicer pa je izkoristek nafte za proizvodnjo elektrike nekje 38% (https://www.teb.si/si/proizvodnja/plins... ). Blizu peaka TDIjev v navadnih avtih, ki pa jih le redko dosegajo zaradi pogojev vožnje. Tako da ja, je bolje nafto skurit v TEB in s štromom nafilat EV, sploh če gledaš zraven še emisije. Medtem ko hibrid je tam-tam, novi Atkinsi v Toyotah imajo 39-40% izkoristka in tam tudi delajo veliko večino časa.

To ni res in tega ne mores podkrepiti z nobenimi kredibilnimi stevilkami.
Kako da ne, številke imaš zgoraj. TDi ima v peaku 40-42%, ampak to se v praksi zgodi le pri nekaterih pospeševanih, na klancu in pri visokih AC hitrostih. Povsod drugod se učinkovitost sesuje, komot do 20% in še manj. TEB bo štrom delala 24/7 pri 38% izkoristku.
vires in numeris

Invictus ::

Pol se ga pa porazgubi se cel kup na transportnih poteh in pretvarjanjih. Pa ja ne bos rekel, da je tpo 100%?

Pa tudi elektricni avto nima 100% izkoristka.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Utk ::

Ker od črpanja nafte do rezervoara v avtu ni pa nobene izgube.

Invictus ::

Utk je izjavil:

Ker od črpanja nafte do rezervoara v avtu ni pa nobene izgube.

A ce bi jo kuril v TE, bi se pa kar magicno tam pojavila?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

energetik ::

Invictus je izjavil:

Pol se ga pa porazgubi se cel kup na transportnih poteh in pretvarjanjih. Pa ja ne bos rekel, da je tpo 100%?

Pa tudi elektricni avto nima 100% izkoristka.
100% ne, vendar so v realnosti VN transformatorji in DV visoko učinkoviti. Tudi za distribucijo in tankanje dizla v avte se porabi precej dodatne energije.
Saj imamo tudi realne podatke, npr. kolega je prej z dizlom pri enaki vožnji imel porabe nekje 5,3L/100, zdaj s štromarjem 17kWh/100. Dizl ma 10kWh/L. Če upoštevaš nekje 32% izkoristka TEB-avto-elektromotor, prideš ne enako porabo primarnega dizla. Le da z nižjimi emisijami.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Invictus je izjavil:

Utk je izjavil:

Ker od črpanja nafte do rezervoara v avtu ni pa nobene izgube.

A ce bi jo kuril v TE, bi se pa kar magicno tam pojavila?

Kurjenje nafte v TE je sicer druga najbolj neumna uporaba nafte, ampak če že, za TE ne rabi bit toliko predelana, tam jo pa lahko pripelješ z vagoni.

WizzardOfOZ ::

energetik je izjavil:

Utk je izjavil:

Električen avto porabi popolnoma enako energije kot bencinar ali dizel ali pa parni stroj (seveda enako težak, enako aerodinamičen, z enakim trenjem gum itd)
Ljudje božji, fizika je fizika!

Fizika je fizika ja, ampak ti je ne poznaš najbolj.

Ja, izkoristek elektromotorja je boljši od 'dizla', dokler ne upoštevaš izkoristka (termo)elektrarne, ki je komaj kaj boljši od dizla, izgub v prenosnih omrežjih, transformatorjih, polnjenju akumulatorja (ki se mu - skregano z zdravo pametjo - reče "baterija"), praznjenju akumulatorja,... (da ne bomo šli naprimer še v izkop premoga, transport tega v elektrarno...)

Lahko gremo kamorkoli, fizika je enaka. TE imajo odličen izkoristek, ker se toplota ne vrže stran kot pri avtu. ICE ima pa dober izkoristek, še zmeraj pol slabšega, praktično nikoli, še manj pa pozimi.
Na žalost se velika večina toplote (tudi iz NEK) v naših TE vrže stran. Dejansko se samo iz TETOL in nekaj iz TEŠ uporabi za ogrevanje. Ja, nekaj je problema z s stalnostjo, ker moraš imeti backup gretja če TE stoji ali zmanjša moč. Lahko pa bi npr. porabili NEK, ki stalno daje od sebe 2,3GW termične moči. Nizka temp. vode ni težava, saj se lahko uporabijo TČ voda/voda, ki imajo nor COP tudi če ima voda "samo" 25°C.

Sicer pa je izkoristek nafte za proizvodnjo elektrike nekje 38% (https://www.teb.si/si/proizvodnja/plins.... Blizu peaka TDIjev v navadnih avtih, ki pa jih le redko dosegajo zaradi pogojev vožnje. Tako da ja, je bolje nafto skurit v TEB in s štromom nafilat EV, sploh če gledaš zraven še emisije. Medtem ko hibrid je tam-tam, novi Atkinsi v Toyotah imajo 39-40% izkoristka in tam tudi delajo veliko večino časa.


Vsi avtomobili s CVT menjalniki so najbližje najvišjemu izkoristku ICE mašine (pa naj bo dizel, bencin ali plin).
Najboljša varianta je pa še vedno motor na plin pa CVT menjalnik. Je najmanj onesnaževanja od ICE avtomobilov, pa najcenejša vožnja.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Unilseptij ::

ze izkoristek Teslinega polnilca je samo okoli 70%.... to sem pozabil pristeti v izracunu zgoraj. V glavnem, nima smisla resno argumentirati, da je bolje kuriti fosilna goriva za el. avte kot pa samo tankati nafto.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25634417 (30948) bluefish
»

Volvovi težki električni kamioni že prihodnje leto (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
21620854 (16145) Erik39
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25581342 (70037) PredatorX
»

Električni avto z najhitrejšim pospeškom na svetu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
18330290 (27809) vorantz
»

Vozilo na vodik (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
12236635 (34760) jest10

Več podobnih tem