» »

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

««
2 / 48
»»

jotunn2 ::

Utk je izjavil:

Ja pa si, točno to si napisal:

sploh ko bodo ugotovili, da bodo pri "super ohranjenem" 10 let starem EV morali najprej odsteti 10+k eur za novo rabljeno baterijo, da bodo sploh lahko naredili 10km do trgovine in nazaj.


Cisto vsak, ki ga poznam in ima EV (priznam, da jih poznam zgolj 5 ali 6) ima menjano baterijo pa nihce nima avta starejsega kot 6 let.

Seveda seveda...razen če imajo pežoje, potem je možno.

No ja saj sem napisal da si vec kot ocitno funkcionalno nepismen ;) Preberi se enkrat kaj sem napisal (tisto odebeljeno) pa bos mogoce prej ali slej razumel ;) Ne nimajo Peugeotov, imajo pa Hyundaie, Renaulte in podobne.

Valvoline ::

Utk je izjavil:

Valvoline je izjavil:

Vecina lastnikov evjev k jih poznam so drzavni paraziti v ju/js k pobasejo 500e+ mesecno potnih stroskov, pa tudi dnevnih migrantov v at ker se njim preprosto ne splaca nic druga k ev, kot receno sosed casti vse.

Še en matematični genij. A če bi vozili na dizel ne bi dobili potnih stroškov? Samo za EV jih dobijo?

Za razliko v ceni goriva z potnimi placujejo kredit za nov avto. Drzava casti. Pri privatnikih tega ni, ker je max kar dobis za potne 150-200e in tu se konca. Uni k delajo v AT ker potnih ne dobijo se jim se najbolj splaca, ker furajo velik km, ne vem pa kako avte kupijo tam saj so cenejsi plus visje subvencije, registirajo pa v slo. Ce je matematika tj prihranek odlocilen faktor pri izbiri ta kaze da se EV verjetno splaca pri 30.000+km letno, za manj pac ne.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

jotunn2 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja pa si, točno to si napisal:

sploh ko bodo ugotovili, da bodo pri "super ohranjenem" 10 let starem EV morali najprej odsteti 10+k eur za novo rabljeno baterijo, da bodo sploh lahko naredili 10km do trgovine in nazaj.


Cisto vsak, ki ga poznam in ima EV (priznam, da jih poznam zgolj 5 ali 6) ima menjano baterijo pa nihce nima avta starejsega kot 6 let.

Seveda seveda...razen če imajo pežoje, potem je možno.

No ja saj sem napisal da si vec kot ocitno funkcionalno nepismen ;) Preberi se enkrat kaj sem napisal (tisto odebeljeno) pa bos mogoce prej ali slej razumel ;) Ne nimajo Peugeotov, imajo pa Hyundaie, Renaulte in podobne.

Napisal si bedarijo, ker si bedak. Tolk že sem pismen...
Ne vem zakaj bi kupili zanič baterijo za 10 jurjev. Lahko jim jaz prodam še bolj zanič za 20 jurjev, če se že išče zanič baterije po 10 jurjev. Kaj ma veze, če je nova 8.


Valvoline je izjavil:

Utk je izjavil:

Valvoline je izjavil:

Vecina lastnikov evjev k jih poznam so drzavni paraziti v ju/js k pobasejo 500e+ mesecno potnih stroskov, pa tudi dnevnih migrantov v at ker se njim preprosto ne splaca nic druga k ev, kot receno sosed casti vse.

Še en matematični genij. A če bi vozili na dizel ne bi dobili potnih stroškov? Samo za EV jih dobijo?

Za razliko v ceni goriva z potnimi placujejo kredit za nov avto. Drzava casti. Pri privatnikih tega ni, ker je max kar dobis za potne 150-200e in tu se konca. Uni k delajo v AT ker potnih ne dobijo se jim se najbolj splaca, ker furajo velik km, ne vem pa kako avte kupijo tam saj so cenejsi plus visje subvencije, registirajo pa v slo. Ce je matematika tj prihranek odlocilen faktor pri izbiri ta kaze da se EV verjetno splaca pri 30.000+km letno, za manj pac ne.

Če dobiš za potne 500 evrov ali pa 50 za isto razdaljo, zato na Petrolu ne dobiš nafte nič cenejše ali dražje. Zato ne razumem zakaj bi se BEV splačal samo če ti nekdo časti potne stroške.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jotunn2 ::

Utk je izjavil:

Napisal si bedarijo, ker si bedak. Tolk že sem pismen...
Ne vem zakaj bi kupili zanič baterijo za 10 jurjev. Lahko jim jaz prodam še bolj zanič za 20 jurjev, če se že išče zanič baterije po 10 jurjev. Kaj ma veze, če je nova 8.

No ja ne vem ce si sploh pismen, ne koliko si ;) Zakaj bi kupil rabljeno baterijo za 10 jurjev? Mogoce zato, ker nima 20 ali vec jurjev za novo... Ker ce bi imel, ne bi sel kupit 10 let starega avta. In ja nova baterija za 8 jurjev? Mogoce za Zoe ja. Za kaksne druge avtomobile so pa precej drazje ;) Ampak ja, dajmo vzeti ceno od Zoe, pa vzamemo se rabljen Zoe in ga primerjajmo z novim Q8 ter ugotovimo, da je full cenejsi :))
Ma ja, ko bos napraskal denar za EV, ga le pojdi kupit, ker se full splaca... tudi 10 let starega.
Btw... tole je baterija za VW Id4
https://parts.vw.com/p/Volkswagen__/BAT...
Link ima celo ceno za ta izdelek... mi lahko zrihtas enih 5komadov teh tvojih za 8k? Predvidevam da so original in delujoce?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jotunn2 ()

Utk ::

Kolk stane baterija za avto, ki bo še 7 let v garanciji, je pa res zelo pomembno.

jotunn2 ::

Ne vem, zna biti da bo precej pomembno ko bo sla baterija v 3pm.... Ma ja... ti kar furaj tvojo zblojeno agendo. Ampak ce ze zacnes, potem vsaj povej o cem se zares pogovarjas, ker ce sem prav razumel, se pogovarjamo o 10 let starem EV in takrat ni garancije.

Utk ::

Ja meni tudi ni jasno o čem ti govoriš. Enkrat o 12 leti starih, drugič lepiš baterijo za avto, ki je še v garanciji. Dej se odloči.
Napisal sem, za leafa dobiš (praktično) novo 40 kwh baterijo za 8500. 60 kwh je kakega jurja več.
Ta baterija, ena ali druga, ti bo prihranila 15,000 evrov na gorivu, zlahka. Če se boš kaj vozil, seveda, če boš kot matko, ki ne hodi od doma več kot 200 metrov, potem seveda ne bo.
Zato ti pravim, če najdeš leafa z zanič baterijo (lahko je zares zanič, ne samo na 65%) za jurja ali 2, kar na plano z njim, ga kupim takoj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

fikus_ ::

Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Invictus ::

Danes kupiš Cliota za 500 EUR, daš 500 dati mehanik pomenja praktično vse, če ni rjav, imaš avto vsaj za 5 let.

Ni ekološki (kao - čeprav tudi novi štromar ni), porbaa malo večja, ampak te boli.

Pač nisi eko freak, rojen z zlato žlico in si praktičen, denar pa raje zagoniš za kaj bolj pametnega kot je avto...

Glede na remote službe dostikrat tudi kaj več ne rabiš, ajde kupiš si 1x večjo karjolo, ko imaš otroke.

Stari avti, pravilno vzdrževani, so ravno tako dobri kot novejši, pravzaprav so še boljši, ker noter ni cel kup računalnikov in multimedijskega sranja, ki crkne in je drago in moti med vožnjo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

hakarl ::

Utk je izjavil:

Najprej definiraj "zanič" baterijo. Če mi najdeš 10 let staro teslo s 50% dosega nove, kar je po večini definicij zanič baterija, za 3 jurje, kar povej, kupim 3.
Ta baterija je prej ko je postala fuč prihranila 25,000 evrov goriva, ali pa še kaj več.
Tudi nova za 10 jurjev ti bo prihranila vsaj 15 jurjev goriva. Koliko je potem vreden tak avto, pa magari če res zamenjaš baterijo?


Samo, ce cene elektrike ne zrastejo. In, ko se bojo vsi vozili na elektriko, bojo zrasle.

Tako, da delati reklamo elektricnim vozilom je naravnost noro, kot, da bi si sam sral na glavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hakarl ()

Ghost7 ::

Invictus je izjavil:

Danes kupiš Cliota za 500 EUR, daš 500 dati mehanik pomenja praktično vse, če ni rjav, imaš avto vsaj za 5 let.

Ni ekološki (kao - čeprav tudi novi štromar ni), porbaa malo večja, ampak te boli.

Pač nisi eko freak, rojen z zlato žlico in si praktičen, denar pa raje zagoniš za kaj bolj pametnega kot je avto...

Glede na remote službe dostikrat tudi kaj več ne rabiš, ajde kupiš si 1x večjo karjolo, ko imaš otroke.

Stari avti, pravilno vzdrževani, so ravno tako dobri kot novejši, pravzaprav so še boljši, ker noter ni cel kup računalnikov in multimedijskega sranja, ki crkne in je drago in moti med vožnjo.


Nekak tko ja, sicer 500€ lih generalne ne naredi, si pa zadel point :D
Ni pa to avto, s katerim bi šel zdele v Pariz, ampak konc koncev, tudi Audiji, BMWji ... za 50.000 počakajo.
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

kow ::

hakarl je izjavil:


Samo, ce cene elektrike ne zrastejo. In, ko se bojo vsi vozili na elektriko, bojo zrasle.


Ne morejo. Ker je prevec enostavno kupiti nekaj soncnih panelov, pa magari se zraven baterijo. Bom dal zastonj "tankati" celemu naselju.
Tako kot obstaja cena marginalnega sodcka nafte, enako je s stromom. Ze sedanje cene so nevzdrzno visoke, kako bodo se zrasle?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Invictus ::

Ghost7 je izjavil:


Nekak tko ja, sicer 500€ lih generalne ne naredi, si pa zadel point :D
Ni pa to avto, s katerim bi šel zdele v Pariz, ampak konc koncev, tudi Audiji, BMWji ... za 50.000 počakajo.

Prej s starim, vzdrževanim, kot novim.

Nikoli ne veš, kdaj objaviš kako bedarijo na Internet in ti ga remote blokirajo. Novega, starega ne morejo :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Utk ::

Danes kupiš Cliota za 500 EUR, daš 500 dati mehanik pomenja praktično vse, če ni rjav, imaš avto vsaj za 5 let.

Dej ne fantaziraj. Še zmeraj imaš nazadnje starega cliota na katerem lahko kadarkoli crkne karkoli, s porabo 8, 9 evrov na 100 km.

Stari avti, pravilno vzdrževani, so ravno tako dobri kot novejši, pravzaprav so še boljši, ker noter ni cel kup računalnikov in multimedijskega sranja, ki crkne in je drago in moti med vožnjo.

Če si mislil na tako stare avte, ki nimajo računalnikov, ne bi smel omenit cliota, ampak renault 4. Že renault 5 je imel nekaj računalnika.

hakarl je izjavil:



Samo, ce cene elektrike ne zrastejo. In, ko se bojo vsi vozili na elektriko, bojo zrasle.

Tako, da delati reklamo elektricnim vozilom je naravnost noro, kot, da bi si sam sral na glavo.


1. Ne slepim se, da bi na internetu koga kaj prepričal, niti ni to namen.
2. Jaz imam zastonj elektriko, in dokler nas je malo, imam tudi zastonj polnilnice, tako da se strinjam, manj nas je, bolje je.

Ne morejo. Ker je prevec enostavno kupiti nekaj soncnih panelov, pa magari se zraven baterijo. Bom dal zastonj "tankati" celemu naselju.
Tako kot obstaja cena marginalnega sodcka nafte, enako je s stromom. Ze sedanje cene so nevzdrzno visoke, kako bodo se zrasle?

Firme že laufaju dizel agregate, ker je to ceneje od elektrike. S paneli je pa to itak fantazija. Medtem še nisem slišal, da bi si kdo na vrtu črpal dizel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Holedino ::

Sparkxl je izjavil:

Mi je bilo dolgčas in sem malo razmišljal. Baterija je čez 10 let zanič, to je dejstvo. Verjetno že prej. Nova stane verjetno okrog 10k po današnjih cenah. Te cene ne bodo padle z logiko ekonomije obsega, ni teorije, ker materialov ni dovolj, da bi ves svet poganjale baterije, kot sanjajo eko inkvizitorji in na žalost to politiko vsiljujejo vsem.

Torej, če jaz kupujem čez 10 let rabljenega štromarja, moram ob nakupni ceni še prišteti strošek nove baterije. Bom ga plačal? Ni šans. To pomeni da je avto po 10 letih ekonomska totalka za v prešo.

Sem kaj spregledal?


Mi je bilo dolgčas in sem malo razmišljal. Baterija je čez 10 let zanič, to je dejstvo. Verjetno že prej.

Si v veliki zmoti, slabo si razmišljal, tvoja izmišljene fantazije niso vredna počenega groša. Raziskave, meritve in znanstvene študije jasno kažejo da je degradacije okrog 1 % na leto, kar pomeni da bo baterija zdržala preko 20 let uporabe in po tem času imela še 70 do 80 % prvotne kapacitete. Edina izjema tega pravila sta Nissan Leaf stare generacije in Kia E-soul. Baterije ne bo treba nikoli menjati (pustimo izjeme 1 avto na 10.000 avtov in podobno). Toyota celo ponuja 15 let garancije na baterijo. Tako da če te to skrbi, potem vzemi Toyoto (vem da te ne skrbi, hočeš samo nabijati neumnosti). In da ne bo pomote, ostali nimajo čisto nič slabših baterij kot Toyota, celo boljše, tudi ostali se odlično odrežejo pri degradaciji (1 do 1,5 % degradacije na leto).

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

Nova stane verjetno okrog 10k po današnjih cenah.

Baterija stane po današnjih cenah okrog 130 EUR na 1 kWh baterij. Torej to bi bilo 9100 EUR za 70 kWh veliko baterijo pri Tesli če bi menjal celo. Pri malem mestnem avtu z 25 kWh baterijo samo 3250 EUR. Vendar ni treba menjati celo, nikoli ne crkne cela, če že, je samo kakšna celica slabša od ostalih in se zamenja samo to celico. Strošek ranga 500 EUR ali manj. Eno izmed podjetij ki se ukvarja s tem je podjetje EV Clinic na Hrvaškem. https://www.facebook.com/evclinic

Te cene ne bodo padle z logiko ekonomije obsega, ni teorije

Podatki jasno kažejo da cene iz leta v leto močno padajo, tako da ta tvoja teza je napačna.


er materialov ni dovolj, da bi ves svet poganjale baterije, kot sanjajo eko inkvizitorji in na žalost to politiko vsiljujejo vsem.

Spet se motiš, litija je s vseh svetovnih oceanih za 180 miljard ton. Koliko litija rabimo za 1 baterijo elekričnega avtomobila se boš vprašal? OKrog 8 kilogramov ("A lithium-ion battery pack for a single electric car contains about 8 kilograms (kg) of lithium, according to figures from US Department of Energy science and engineering research centre Argonne National Laboratory." vir: https://www.google.com/search?q=how+muc.....69i57j33i22i29i30l4.409j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ). Torej zdeli 180 milijard ton z 8 kg in dobiš da je litja zadosti za 22.500.000.000.000 avtomobilov. 22.500 MILIJARD avtomobilov, kar je okrog 16.000 krat več kot je pa vseh avtov na svetu. Šestnajst TISOČKRAT VEČ kot pa je vseh avtov na svetu. 2063 krat več kot pa je vseh ljudi na svetu (na svetu je samo 7,75 milijarde ljudi). Tudi če šteješ samo zemeljske zaloge litija, ga je pa 14 milijard ton, kar je še vedno 1245 krat več kot pa je vseh avtov na svetu. In to je brez recikliranja! Z recikliranjem pa neomejeno število, ker litij se ne uniči v bateriji. Potem imamo tukaj še NATRIJEVE baterije, ki ravnokar prehajajo v komercialno uporabo, natrija je pa še MNOGO MNOGO več kot pa litija, kuhinjska sol, ki so jo polna vsa svetovna morja je namreč natrijev klorid. ;)

Torej, če jaz kupujem čez 10 let rabljenega štromarja, moram ob nakupni ceni še prišteti strošek nove baterije.

Ni res, ne rabiš nič prišteti. Poglej si kolikšno kapaciteto imajo 10 let stare Tesle pa boš videl. Od 85 do 92 % prvotne kapacitete.

To pomeni da je avto po 10 letih ekonomska totalka za v prešo.

Spet laži in fantazije, ki nimajo veze z realnostjo.

Sem kaj spregledal?

Si, REALNOST si spregledal. Štejejo samo hardcore podatki, tvoje fantazije nimajo veze.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

fikus_ ::

Fantje, inzenircek se je vrnil. Enkrat lahko ugibate, kdo je to!
Nagrada za pravilen odgovor: kava v v najblizjem kaficu na vase stroske.

PS Odgovor je prelahek, zato taksna nagrada
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Holedino ::

fikus_ je izjavil:

Fantje, inzenircek se je vrnil. Enkrat lahko ugibate, kdo je to!
Nagrada za pravilen odgovor: kava v v najblizjem kaficu na vase stroske.

PS Odgovor je prelahek, zato taksna nagrada


Za razliko od avtorja teme sem jaz povedal dejstva. Če dejstva pač tebi niso všeč pa ne morem pomagat. Če čemu ne verjameš boš pa zgooglal, sej znaš? Zgooglaj in preveri da je res tako! :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

49106 ::

Električni avtomobili so kljub subvencijam boljši zgolj v mejnih primerih. Brez subvencij jih povohajo samo fanatiki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

Holedino ::

49106 je izjavil:

Električni avtomobili so kljub subvencijam boljši zgolj v mejnih primerih. Brez subvencij jih povohajo samo fanatiki.


Ne. Električni avtomobili so overall mnogo boljša tehnologija.

1. 10x nižja cena vožnje na kilometer

2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer

3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok

4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje

5. Boljši pospeški

6. Mnogo boljša krivulja navora

7. NIžje težišče

8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)

9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike

10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)

11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči

12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija 100x manj gibajočih se delov)

13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od rusov

14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov najbolj problematičen).

15. Manjše emisije toplogrednih plinov v življenjski dobi

rez subvencij jih povohajo samo fanatiki.

Niti podrazno ne drži, izračuni kažejo da se zadeva MOČNO splača tudi brez kakršnikoli subvencij (so pa subvencije vendarle koristne, ker pospešujejo prehod na elekrično mobilnost). Poglej si spodnje izračune na posnetku (Trikrat lahko ugibate kdo računa v posnetku ;) ).


Kako prihraniš 63 odstotkov z lastništvom električnega avtomobila?!


Tehnologija termičnih motorjev je inferiorna tehnologija, brez dvoma (v nič gre kar 80 % energije). Kakšna je to flaša ki 80 % svoje vsebine zgubi preden jo spiješ? Tako je, SLABA flaša. Kakšna je to tehnologija, ki 80 % energije vrže stran? Tako je, SLABA tehnologija. Zanič tehnologija če hočete.


Superiorna tehnologija (v nič gre samo 11 % energije):

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

49106 ::

Superiorna tehnologija, ki jo superiorno omejena napram fosilnim gorivom.

Praviš, da je elektrika cenejša, a vseeno se draži hitreje kot nafta. Kakšna bi bila cena energije, če bi bili vsi odvisni zgolj od električne energije. Tolikšna, da se je ceneje pohištvo zažgat, kot se greti na elektriko.

V stanovanjih in v firmah boste imeli 19stopinj, vozili se boste pa z električnimi avti?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

Holedino ::

Superiorna tehnologija, ki jo superiorno omejena napram fosilnim gorivom.


Seveda ni nič superiorno omejena, prav nič ni omejena. Verjetno je tvoje znanje o električnih avtomobilih (če si ga kdaj sploh imel) ostalo še v letu 2010 ko so imeli po samo dobre 100 km dosega in so se polnilni 3 ure in več. Danes imaš električne avtomobile z 1000 km dosega in 18 minutnim hitrim polnjenjem.

Praviš, da je elektrika cenejša, a vseeno se draži hitreje kot nafta.

Vožnja na elektriko je 10x cenejša od vožnje na naftne derivate (polnjenje doma čez noč) in NI RES da se draži hitreje kot naftni derivati. Leta 1991 je po statistiki statističnega urada RS dizel stal 0,33 EUR. Danes je ranga 5x dražji. Torej v cca 30 letih je prišlo do petkratnega povišanja cene. Elektrika se v tem času ni povečala niti za 2x. Kar je tudi logično, ker elektrika je zelo vsestranski vir, ki se jo lahko proizvaja praktično iz česarkoli, viri med sabo tekmujejo in na trgu vlada konkurenca, kar preprečuje velike dvige cen. Povsem drugače je pri naftnih derivatih, kjer imaš MONOPOL in kartelno dogovarjanje, kar dviguje cene naftnih derivatov v nebo.

Da je bila cena naftnih derivatov samo preračunanih 0,33 EUR na liter leta 1991 lahko odčitaš iz tega članka:
Kaj smo za povprečno plačo dobili leta 1991 in kaj dobimo danes
https://siol.net/posel-danes/novice/kaj...

Kakšna bi bila cena energije, če bi bili vsi odvisni zgolj od električne energije.

Še vedno mnogo cenejša od nafnih derivatov. Ker ne pozabi: od nafte smo 100 % ODVISNI! NIč je nimamo. Vse uvozimo. Medtem ko od elektrike smo odvisni samo 5 %, kar 95 % jo namreč sami pridelamo (jo pridela država Slovenija).

Tolikšna, da se je ceneje pohištvo zažgat, kot se greti na elektriko.

Spet ni res. Gretje ne toplotno črpalko je nacenejša vrsta gretja.

V stanovanjih in v firmah boste imeli 19stopinj, vozili se boste pa z električnimi avti?


Električni avto porabi 4 do 6x MANJ energije na kilometer od naftnega. 95 % vse elekrike Slovenija sama pridela, 0 % nafte Slovenija sama pridela. Se ti sedaj svita kaj je fora? :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Konkretno:
Bolj se ti splača naftno skuriti v termoelektrarni in tako pridobljeno elektriko nafilati v električni avto in s odpadno toploto ogrevati stanovanja v okolici elektrarne, kot pa naftno točiti direktno v dizelski avto. Pa tudi če je izkoristiš odpadne toplote, še vedno z ISTO količino nafte narediš 2x več kilometrov če z nje delaš elektriko in se voziš z električnim avtom, kot pa da bi jo natankal v avto na naftne derivate. Torej 2x manj nafte rabiš za isto razdaljo narediti, toplota za ogrevanje stanovanj pa je tako rekoč free.

Pa ne samo 2x več kilometrov, tudi ljudem ne onesnažuješ direkt pod nos, direktno v središčih velikih mest (V Ljubljani recimo, velike elektrarne pač niso v središčih mest, avtomobili na naftne derivate pa so..). Torej ne samo da moraš za isto število narejenih kilometrov skuriti 2x manj nafte, tudi ne kuriš strupene nafte ljudem direkt pod nos, kar je ključnega pomena. Meritve namreč kažejo da so znotraj mest koncentracije strupenih dušikovih oksidov zaradi izpuha avtomobilov tudi po 500 krat višje kot na podeželju..
https://today.duke.edu/2021/04/childhoo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Mato989 ::

Problem baterije je če CRKNE... kot smo videli nova baterija v Tesli pride 20k evričev oz. DOLARJEV... to je zdaj še več kot 20k ojrov... zdaj pa mi naj nekdo pokaže kateri koli rezervar za gorivo ki stane 20k... morda tisti iz zlata v šejkovih avtih ja :P

Pač problem je ko crkne, drugače so EV kr ok, celo manj zadev lahko crkne, samo vse kar bo crknilo bo DRAAAAGO =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Holedino ::

Torej tudi če bi samo z nafte delali elektriko, bi jo rabili 2x manj kot pa če bi to nafto točili v avtomobile (to kar sedaj delamo). Po vrhu vsega pa seveda ni treba vse elektrike delati samo iz nafte, lahko jo delamo tudi iz sonca, vetra, vode ipd ipd. Statistika pravi da kar 95 % vse elekrike proizvedemo sami in 0 % nafte proizvedemo sami. SAMOOSKRBA JE KLJUČNA ZADEVA, tako na ravni države, kot na ravni posameznika. Tudi na ravni posameznika lahko elektriko zase s sončno elektrarno sam delaš, nafte pa pač ne moreš. Torej pri električnem avtu si SAMOOSKRBEN, pri naftnem avtu pa si ODVISEN od drugih. In vsi vemo kako je ko si odvisen od držav z nafto (recimo Rusije..).

Problem baterije je če CRKNE... kot smo videli nova baterija v Tesli pride 20k evričev oz. DOLARJEV... to je zdaj še več kot 20k ojrov..

Ne crkne, glej meritve zgoraj na linkih. Pustimo 1 izjemo na 10 tisoč avtov (pa še pri tej izjemi ni treba menjati celo baterijo, ampak se lahko odpelješ do Zagreba do podjetja EV Clinic, kjer ti za 500 EUR zamenjajo samo okvarjeno celico, ne pa cele baterije. Res pa je da Tesla ne menjuje samo celic, ampak samo cele bateije, ampak ni treba popravljati pri Tesli, obstajajo specializirana podjetja. ;) ). Ampak isto je Apple, oni bi ti menjali celo matično pa še zaslon pri prenosniku za 1200 EUR, medtem ko če greš k neodvisnemu serviserju, ti samo benda pin za zaslon nazaj in že vse dela, strošek 20 EUR, namesto 1200 EUR kot je hotel Apple. TO je po resnični zgodbi. Loh dam link če kdo hoče. Zato je pa tako pomemben "right to repair".

Če te pa res tolk skrbi za baterijo, potem boš pa pač vzel Toyoto ki ponuja 15 let garancije na baterijo, problem solved. Ampak ostali nimajo nič slabših baterij, celo boljše, le garancije dajo nekaj manj.

Pač problem je ko crkne, drugače so EV kr ok, celo manj zadev lahko crkne, samo vse kar bo crknilo bo DRAAAAGO =)

Crkne precej manj in precej bolj redko kot na avtu na termični motor. Vzdrževanja električnega avta je mnogo cenejše od naftnega. No pa saj to menda veš.
Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Postaviš sončno elektrarno za gospodinjstvo in na ta način ceno elektrike za gospodinjstvo efektivno znižaš za 4x, z viški pa tako rekoč gratis polniš električni avto in se zastonj voziš. Pri elektriki to lahko. Pri naftni ne moreš. Pa tudi če polniš iz omrežja (iz vtičnice), še vedno je 10x ceneje kot na naftne derivate (polnjenje doma čez noč).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Ste pogledali izračune na posnetku spodaj? Je zelo zanimivo, lahko bi uporabil tudi besedo šokantno. Poznate človeka na posnetku? ;)

Kako prihraniš 63 odstotkov z lastništvom električnega avtomobila?!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Rok Woot ::

Holedino je izjavil:

Konkretno:
Bolj se ti splača naftno skuriti v termoelektrarni in tako pridobljeno elektriko nafilati v električni avto in s odpadno toploto ogrevati stanovanja v okolici elektrarne, kot pa naftno točiti direktno v dizelski avto. Pa tudi če je izkoristiš odpadne toplote, še vedno z ISTO količino nafte narediš 2x več kilometrov če z nje delaš elektriko in se voziš z električnim avtom, kot pa da bi jo natankal v avto na naftne derivate. Torej 2x manj nafte rabiš za isto razdaljo narediti, toplota za ogrevanje stanovanj pa je tako rekoč free.

Pa ne samo 2x več kilometrov, tudi ljudem ne onesnažuješ direkt pod nos, direktno v središčih velikih mest (V Ljubljani recimo, velike elektrarne pač niso v središčih mest, avtomobili na naftne derivate pa so..). Torej ne samo da moraš za isto število narejenih kilometrov skuriti 2x manj nafte, tudi ne kuriš strupene nafte ljudem direkt pod nos, kar je ključnega pomena. Meritve namreč kažejo da so znotraj mest koncentracije strupenih dušikovih oksidov zaradi izpuha avtomobilov tudi po 500 krat višje kot na podeželju..
https://today.duke.edu/2021/04/childhoo...


Zaradi izpustov povezanih s proizvodnjo, je najbolje vozi stare avtomobile. In če danes voziš Golfa 1 ali 2, je to veliko bolje za okolje, kot če kupiš novo Teslo.

Holedino ::

Zaradi izpustov povezanih s proizvodnjo, je najbolje vozi stare avtomobile. In če danes voziš Golfa 1 ali 2, je to veliko bolje za okolje, kot če kupiš novo Teslo.

To si si izmislil, govoriš na pamet, dejstvo pa je da to ni res. Izračuni kažejo da temu ni tako, glej posnetek spodaj. ;) Bolje je da kupiš nov električni avto in starega odvržeš na smetišče.

Is Keeping Your Old Car Better For The Environment?


Ps: posnetek se nanaša na izračun toplogrednih plinov, ki povzročajo segrevanje ozračja in podnebne spremembe (suše, poplave, dviganje gladine morja, poplavljanje priobalnih mest, potrese, orkane ipd). Kar se pa tiče strupenih plinov, je pa tako ali tako jasno da jih električni avtombobili v mestu kjer je najbolj važno in najbolj problematično ne spuščajo čisto nič, naftni avtomobili pa ful.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Valvoline ::

https://www.businessinsider.com/tesla-o...
Baterije bodo kar lepo ter masovno crkovale, tudi motorji ki se jih baje zaenkrat ne da popravljat.

Holedino ::

Rok Woot: TLDR videa od Engineering explained: Že po manj kot 4 letih se glede toplogrednih plinov bolj splača kupiti novo Teslo, kot pa obdržati star avto na bencin.

Valvorine: zakaj nisi prebral prejšnjih odgovorov v temi, to smo že razčistili in temu ni tako.

Baterije bodo kar lepo ter masovno crkovale, tudi motorji ki se jih baje zaenkrat ne da popravljat.

To so spet tvoje fantazije, meritve na realnih vozilih in znanstvene študije kažejo da se motiš. Če pa je pri enem avtu baterija crknila, pa to nič ne pove, ker jih 99.999 odlično dela. To kar je v članku je IZJEMNO redko in tudi pri tem ni treba menjati cele baterije tako kot sugerira članek, nikoli ne crkne cela, če že, je samo kakšna celica slabša od ostalih in se zamenja samo to celico. Strošek ranga 500 EUR ali manj. Eno izmed podjetij ki se ukvarja s tem je podjetje EV Clinic na Hrvaškem. https://www.facebook.com/evclinic Res pa je da Tesla ne menjuje samo celic, ampak samo cele bateije, ampak ni treba popravljati pri Tesli, obstajajo specializirana podjetja. ;) ).EV Clinic v Zagrebu je samo eno izmed njih, takih podjetij ki ti zamenjajo samo okvarjeno celico če se slučajno pojavi je še veliko. Ampak isto je Apple, oni bi ti menjali celo matično pa še zaslon pri prenosniku za 1200 EUR, medtem ko če greš k neodvisnemu serviserju, ti samo benda pin za zaslon nazaj in že vse dela, strošek 20 EUR, namesto 1200 EUR kot je hotel Apple. TO je po resnični zgodbi. Loh dam link če kdo hoče. Zato je pa tako pomemben "right to repair".

APPLE caught ripping customer off ON CAMERA by CBC News

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

Holedino

Pri vseh tvojem pisnem umotvoru, si pozabil na tistega, ki mora izstaviti položico.

Holedino ::

? Elaborate.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

bubilak ::

star električni avto bo vreden tolk kot pet let star mobitel se pravi nič . nafta je za traktor štram za šporget bencin pa za avto .

Valvoline ::

49106 je izjavil:

Električni avtomobili so kljub subvencijam boljši zgolj v mejnih primerih. Brez subvencij jih povohajo samo fanatiki.

Tocno tako. Nekje sem prebral da UK uvaja VMT (davek na prevozen km) vezan na tezo z zacetkom leta 2023 za vsa vozila. Ukinil bodo trosarine, opalili davek na prevozen km, edino pravilno ter pravicno. Upam da bodo fajn obdavcil SUV ter crossover idiotizem. Vse kar je tezko cez 2T najmanj 100e davka na 100km. Vseeno kaj ima pod pokrovom.

Zgodovina sprememb…

49106 ::

Vožnja na elektriko je 10x cenejša od vožnje na naftne derivate (polnjenje doma čez noč) in NI RES da se draži hitreje kot naftni derivati


Ne prbiji.

Leta 2020 sem za kwh plačal 0.06 centa.
Danes placujem 13 centov.
Gorivo je danes 1.7 dizel, ki dvemi leti bi bil 2x cenejši.


Trend nakazuje, da tako ne bo šlo. Ali bo treba proizvesti kokretno vec elektrike, ali pa bo ta draga kot žafran.

Polnjenje čez noč doma? Ziher bomo iz bloka vlekli kable čez balkon.

Kot sem rekel, da so električni zporabni v robnih primerih, sicer pa ne.

Imam pa vprašanje za znalce. Koliko hitreje degradirajo celice, če jih polniš zgolj na superchargerju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 49106 ()

Rok Woot ::

Holedino je izjavil:

Zaradi izpustov povezanih s proizvodnjo, je najbolje vozi stare avtomobile. In če danes voziš Golfa 1 ali 2, je to veliko bolje za okolje, kot če kupiš novo Teslo.

To si si izmislil, govoriš na pamet, dejstvo pa je da to ni res. Izračuni kažejo da temu ni tako, glej posnetek spodaj. ;) Bolje je da kupiš nov električni avto in starega odvržeš na smetišče.

Is Keeping Your Old Car Better For The Environment?


Ps: posnetek se nanaša na izračun toplogrednih plinov, ki povzročajo segrevanje ozračja in podnebne spremembe (suše, poplave, dviganje gladine morja, poplavljanje priobalnih mest, potrese, orkane ipd). Kar se pa tiče strupenih plinov, je pa tako ali tako jasno da jih električni avtombobili v mestu kjer je najbolj važno in najbolj problematično ne spuščajo čisto nič, naftni avtomobili pa ful.


Ja valda, polno napak v temu posnetku.
Pa še to, 17 ton CO2e Ford Mondeo. Od kje mu 10k CO2?
https://www.theguardian.com/environment...

Tesla še za baterijo zraven.

Potem v videu vzame mazdo Miato. Ki ima res okoli 25 mpg, ampak Golf jih ima dvojno 50-60 mpg.
Stranice tistega njegovega kvadrata pomnoži s tri pa boš tam. Pol je pa še koliko km lahko avto naredi. Sem se peljal v veliko Golfi 1 in 2 nad 1 mil. Bomo videli koliko Tesel bo prišlo do tja. Sem videl notri cel polom pri eni pa je imela samo 150k, res pa da sem videl tudi obratno, torej kot novo.

PS Res sem se zmislil, sam tale v videju pa tud naklada, tko da smo glih za skup.

Valvoline ::

15-20+ let stari dizl partizani itak majo vsi zbite km, vecina je najmanj z 500.000km nemalo pa z milijon kot ze povedano, kolko lastnikov tolko posegov na stevcu :V Kupis z 200.000km po 5 let uporabe si ga prodal spet z *khm* 200.000km,
:D

Zgodovina sprememb…

Valvoline ::

Nek nizozemski taksist na tviterju pise da so z 7 let staro teslo s naredl milijon km, baterija je bila 4x zamenjaja motor pa vec kot 5x, podvozje baje 10x bolj kvarljivo verjetno zaradi teze primerjano ice mercedezem tudi gume povprecno so mu zdrzale 2-3x manj.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

star električni avto bo vreden tolk kot pet let star mobitel se pravi nič .

Cene rabljenih na trgu se ne strinjajo s tabo. Star električni avto je vreden procentualno več glede na ceno novega kot enako star naftni avto. Torej po domač povedan: rabljeni so dragi. Kar je odličen podatek za tiste ki kupujejo nove (ker bodo veliko dobili za svojega rabljenega ko ga bodo prodali) in slab podatek za nekoga ki hoče poceni kupiti rabljenega.

Tocno tako. Nekje sem prebral da UK uvaja VMT (davek na prevozen km) vezan na tezo z zacetkom leta 2023 za vsa vozila.

Spet nabijaš. Boš dal link, ker če linka ni potem bomo smatrali da lažeš. Linka seveda ne boš dal, ker takega linka ni.

edino pravilno ter pravicno

Niti podrazno. VSAK naftni avto vsako leto povzroči za okrog 6000 € zdravstvene škode. Zakaj bi torej električni avto plačal enako, če pa ne povzroča enakih stroškov zdravljenja bolezni?

"Upam da bodo fajn obdavcil SUV ter crossover idiotizem.


Končno ena pametna iz svoje strani. To se pa strinjam.

Ne prbiji.

Leta 2020 sem za kwh plačal 0.06 centa.
Danes placujem 13 centov.

Nabijaš ti. Trdiš da ima najcenejši ponudnik elekrike nočno tarifo po 13 centov?! NI RES! In zamenjava ponudnika za najcenejšega je brezplačna in omogočena vsem gospodinjstvom.

Leta 2020 sem za kwh plačal 0.06 centa.
Danes placujem 13 centov.
Gorivo je danes 1.7 dizel, ki dvemi leti bi bil 2x cenejši.

1. Cene elektrike ki si jih navedel se ne skladajo z resničnostjo.
2. Vzemi malo večje obdobje kot pa 2 leti, ne mi cherry pickat imformacij. Vzemi obdobje za 30 let nazaj in poglej da se je cena dizla povečala za 5 do 6x, cena elektrike pa še ne za 2x.
Tale tabela je od statističnega urada Republike Slovenije:


Trend nakazuje, da tako ne bo šlo. Ali bo treba proizvesti kokretno vec elektrike, ali pa bo ta draga kot žafran.

Seveda bo šlo. Na NOrveškem je že 92 % vseh prodanih avtomobilov električnih in ni nobenih problemov. Izračuni za Slovenijo kažejo da če hočemo da vsi avtomobili grejo na elektriko rabimo samo 15 % več elektrike kot danes. 15 % pa res ni dosti. 15 % ne bo povišalo cen bistveno. Za Ameriko je ta delež 30 %, glej izračune spodaj na posnetku:


Ker nekaj je treba vedet: vožnja na elektriko primarno ni poceni zato ker je elektrika tako poceni, poceni je zato ker električni avto tako malo porabi:


Naftni avtomobil dobesedno 80 % vse energije vrže stran:


Polnjenje čez noč doma? Ziher bomo iz bloka vlekli kable čez balkon.

Zakaj palamudiš? Sem ti že povedal da kar 70 % Slovencev po statistikah živi v HIŠI, ne pa v bloku (če tega povedanega nisi prebral si si pa sam kriv, ker to sem že jasno napisal, prav tako lahko tudi sam pogooglaš preden začneš pisat neumnosti). In še marsikateri v bloku IMA možnost inštalacije vtičnice na steno bloka/v garažo, za več imformacij si poglej tukaj:

Kako do lastne polnilnice za električni avtomobil v stanovanjskem bloku?


Ja, za okrog 20 % ljudi ki ne morajo filati doma čez noč električni avto zaenkrat še ni, to je jasno. Vendar za 80 % ljudi pa je električni avto superiorna opcija že danes. V prihodnosti se bo pa uredilo tudi za tistih 20 % ljudi ki danes ne morejo filati doma.

Kot sem rekel, da so električni zporabni v robnih primerih, sicer pa ne.

Ni res. Ravno obratno. Električni avto se splača večini, naftni avto pa samo v robnih primerih.

Imam pa vprašanje za znalce. Koliko hitreje degradirajo celice, če jih polniš zgolj na superchargerju.

Degradijo celo MANJ kot če jih polniš počasi, tako kažejo študije. Razlog pa je bolj kompliciran kot zgleda na prvi poglej: ljudje ki filajo na superchargerju imajo baterijo manj časa (manj ur) na 100 % ali pa blizu 100 % napolnjenosti. Napolnjenost na 100 % je bolj škodljiva za baterijo, kot pa hitro filanje. Več časa kot je baterija na 100 %, slabše je kar se degradacije tiče. Zato ti pa tudi vsi moderni električni avti omogočajo da nastaviš charge limit na 90 ali 80 % za vsakodnevno uporabo (do 100 % pa nafilaš samo nekajkrat na leto preden greš na roadtrip/na dopust).
Glej graf spodaj:

https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Holedino ::

Ja valda, polno napak v temu posnetku.

NIti ene. POvej kje misliš da je napaka, pa bomo razčistili.

Pa še to, 17 ton CO2e Ford Mondeo. Od kje mu 10k CO2?

Vse je pojasnjeno v video in v opisu videa.

Tesla še za baterijo zraven.

Kot smo ti že povedali ni nobene menjave baterije, podatki so jasni. Pa tudi če bi bila menjava baterije, celo menjava celega avtomobila, bi se ti še vedno bolj splačalo nabaviti novo Teslo, kot pa obdržati bencinski avto (je v videu poračunano tudi to).

Potem v videu vzame mazdo Miato. Ki ima res okoli 25 mpg, ampak Golf jih ima dvojno 50-60 mpg.

Ne. V videu vzame 25mpg, kar je POVPREČNA poraba vseh avtomobilov v Ameriki, kar v videu tudi jasno pove. TIsta Miata ki jo ima v garaži je samo za estetiko.

Sem se peljal v veliko Golfi 1 in 2 nad 1 mil

Večina naftnih avtomobilov nikoli ne doseže milijon kilometrov, večinoma že dosti prej končajo na odpadih. Tesle pa brez problema dosežejo preko 1 milijon kilometrov in imajo pri tem še vedno 76 % prvotne kapacitete ko so bile nove v povprečju. IMaš že Tesle ki so prevozile preko milijona kilometrov. TOyota celo ponuja 1 milijon kilometrov GARANCIJE! In ne pozabimo: povprečna kilometrina v Sloveniji je 12.500 km na leto. Da povprečen SLovenec pride do miijona kilometrov mora voziti avto 1.000.000 /12.500 = 80 let.

Toyota Reveals PROACE Electric With 15 Year/1 Million Km Battery Warranty
https://insideevs.com/news/425503/toyot...

First Lexus EV comes with 1 million-km warranty for its air-cooled battery
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

PS Res sem se zmislil, sam tale v videju pa tud naklada, tko da smo glih za skup.

Ja zmislil si si. Zakaj si zmišljuješ?
Tale v videu je dobro poračunal zadevo, za razliko od tebe ki si si zmislil. Valvorine tako kot vedno govori pravljice, nič novega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

mr_chai ::

Tisti, ki živijo v blokih bodo imeli pa naftno črpalko pod blokom.




Jaz sovražim EV-je, ker so nevarni za šraufanje. Zdele doma lahko bp šraufam ICE-je, ker me ne more nič ubiti. Pri EV-jih me bo pa lahko baterija skurila.

Holedino ::

Tisti, ki živijo v blokih bodo imeli pa naftno črpalko pod blokom.

hahahah, dobraa :)):)):))

Jaz sovražim EV-je, ker so nevarni za šraufanje. Zdele doma lahko bp šraufam ICE-je, ker me ne more nič ubiti. Pri EV-jih me bo pa lahko baterija skurila.

Tudi električne avtomobile se ravno tako da šraufati doma. Da bi te skurila baterija bi moral biti RESSS velik idiot. Če imaš pa vsaj tolk znanja da veš da ne smeš ene roke dat na minus pol high voltage baterije in drugega na plus pol, potem ni nobene nevarnosti. Da pa prideš do high voltage baterije moraš pa odstranit veliko zasščit in izolacije. In še če bi to naredil ti ne bi bilo nič ker kontaktor ni sklenjen, bi ga mogu nekak prebrikat pol pa prijet, če bi hotel zanalašč se fentat bi se morda dalo, ampak po nesreči pa skoraj ni šanse (zato pa tudi še nihče na svetu ni umrl zaradi tega). Glede šraufanja električnih avtomobilov lahko tukaj na tem kanalu pogledaš kako to poteka:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

jotunn2 ::

O ljubi bog, kreten z youtube dokazi in kretenizmi o miljardni skodi samo v Sloveniji zaradi avtomobilov je nazaj.... dost bo, gremo raje drugam.

kriptobog ::

Jao, inzenircek Niko is back :8) EVji so tok oh in sploh kul, da so japonci sli razvijat nov tip dizla iz nule :))

nejc_nejc ::

Holedino

Tocno tako. Nekje sem prebral da UK uvaja VMT (davek na prevozen km) vezan na tezo z zacetkom leta 2023 za vsa vozila.
Spet nabijaš. Boš dal link, ker če linka ni potem bomo smatrali da lažeš. Linka seveda ne boš dal, ker takega linka ni.


Sploh nisi razumel poante, nima veze ali je prva trditev prava ali ne. Fakturo mora nekdo izstavit. Sem ti že napisal.

Holedino ::

jotunn2 je izjavil:

O ljubi bog, kreten z youtube dokazi in kretenizmi o miljardni skodi samo v Sloveniji zaradi avtomobilov je nazaj.... dost bo, gremo raje drugam.


Kreten si ti, ne jaz, TI si tisti ki ne zna pogledat podatkov, Youtube posnetek zgoraj ti samo v strnjeni obliki predstavi rezultate preračunov, meritev in znanstvenih študij, ni vse kar je na Youtubu napačno, a veš ;) :
The economic costs of air pollution: Evidence from Europe
https://www.oecd.org/economy/greeneco/e...


"Air pollution is a major threat to human health, with only 1 in 10 people globally living in areas where air pollution is below recommended levels. This study shows that exposure to bad air quality in turn substantially reduces economic output per worker, because it induces absenteeism at work and reduces individuals’ cognitive and physical capabilities.

Therefore, improving air quality can yield large economic benefits. Between 2000 and 2015, fine particulate concentration across the European Union declined by 20%, and the study estimates that this boosted EU GDP by 2.4%. Air quality improvements explain 15% of GDP growth in Europe over this period.

The study suggests that more stringent air quality regulations could be warranted based solely on economic grounds and may contribute positively to economic growth."

Lepo ti piše 20 % znižanje trdih delcev v zraku je pripomogljo k 2,4 % večjemu BDPju. Torej ekstrapoliraj, 100 % predstavlja 12 % večji BDP. BDP Slovenije znaša 64 milijard evrov, torej 12 % tega je 7,68 MILIJARDE evrov za Slovenijo vsako leto. kriptobog: ne vem o čem ti to, če ti dejstva niso všeč to ni moj problem.

nejc_nejc je izjavil:

Holedino

Tocno tako. Nekje sem prebral da UK uvaja VMT (davek na prevozen km) vezan na tezo z zacetkom leta 2023 za vsa vozila.
Spet nabijaš. Boš dal link, ker če linka ni potem bomo smatrali da lažeš. Linka seveda ne boš dal, ker takega linka ni.


Sploh nisi razumel poante, nima veze ali je prva trditev prava ali ne. Fakturo mora nekdo izstavit. Sem ti že napisal.


Pišeš zelo nejasno, kakšno fakturo mora kdo izstaviti? A si mislil da država rabi denar za svoje delovanje, a to si mislil? JA, ampak če ne bo nafnih avtomobilov ga rabi 7,68 milijarde letno manj in zato ni treba toliko pobrati kot pri naftnih avtomobilih. Elektrika by the way že ima obračunano trošarino in DDV, poglej na svojo položnico za elektriko če ne verjameš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

nejc_nejc ::

ha ha ha :)):))
pa si res yutuber in prav nič več, žal:))

Holedino ::

Youtube posnetek zgoraj ti samo v strnjeni obliki predstavi rezultate preračunov, meritev in znanstvenih študij, ni vse kar je na Youtubu napačno, a veš ;)
SI sploh pogledal posnetek? Če ti Youtube ni všeč in zmotno misliš da je vse kar je na njem rečeno napačno, povej točno s čim se ne strinjaš in ti dostavim linke do znanstvenih študij. Grem stavit da če ti dam linke do znanstvenih študij boš gledal še manj, še videa se ti ne da pogledat, kaj šele da bi šel brat rezultate znanstvenih študij.

Recimo tale ki jasno kaže da naftna vozila povzročajo RAKA!
Diesel Exhaust and Lung Cancer--Aftermath of Becoming an IARC Group 1 Carcinogen
https://academic.oup.com/aje/article/18...

Sicer pa nasprotniki električnih avtomobilov ste samo glasna MANJŠINA, ne pa večina! Sam povem. ;)
"Osem od desetih prebivalcev Evrope si želi, da bi v prihodnjih desetih letih prevladala vozila z električnim ali hibridnim pogonom"
https://avto-magazin.metropolitan.si/pl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

kriptobog ::

A pridelava in predelava surovin za baterije in proizvodnja samih baterij je ze eko in zdravju neskodljiva? Recikliranje baterij tudi ni problem? Ce gremo vsi na EV, se bo tega kar nabralo. Aja, imamo sploh dovolj rudnikov, da proizvedemo toliko baterij? :))

Kako smo nasprotniki manjsina? Ce ste lastniki EVjev v manjsini lol.

nejc_nejc ::

No pa mi dobi podatke o onesnaženosti prispeva obraba gum ter transportiranja ujetih rib na Norveškem na Japonsko v predelavo ter nazaj na Norveško v trgovine.

Ali ti resno misliš, da bo cena štroma za kavni mlinčeka enaka ceni za EV?
««
2 / 48
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2712258664 (7029) hojnikb
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058131124 (91189) D3m
»

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
68166336 (46176) gruntfürmich
»

rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19131029 (25834) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25634018 (30549) bluefish

Več podobnih tem