Forum » Na cesti » Kateri električni avto?
Kateri električni avto?
3_borut4 ::
Ja če imaš doma polnilnico ja. Ampak če hočeš resno elektrifikacijo moraš ponuditi največji masi ljudi, ki pa živijo v blokih. In ti bodo morali polniti na javnih polnilnicah, oziroma ne bodo, če bo predrago, potem pa ne bo elektrifikacije.
V Sloveniji statistično 70 % ljudi živi v hišah, v blokih samo 30 %. In če si v bloku, to ne pomeni nujno da ne moreš inštalirat domače polnilnice, lahko jo, odvisno od primera do primera. Recimo da je takih ki lahko v bloku inštalirajo domačo polnilnico eno tretjino, to pomeni 10 % Slovencev. Skupaj nekje 80 % Slovencev lahko fila doma. Problem ima samo tistih preostalih 20 %, ki nimajo stalnega parkirnega mesta ali pa ne more dobit dovoljenja od sosedov za inštalacijo polninice, pri teh pa bo potreben bolj sistemski pristop države in občin (polnilni količki okoli blokov, za vsako parkirno mesto eden, država odstrani zakonodajo da je treba za domačo polnilnico pridobit 75 % soglasij sosedov ipd.).
Če imaš električni avto in bi rad inštaliral domačo polnilnico v bloku ti tale video ponuja nekaj zelo uporabnih nasvetov:
Kako do lastne polnilnice za električni avtomobil v stanovanjskem bloku?
Kdaj si videl električne avte vozit po odstavnem pasu? Posnami in prijavi policiji. Mislim itak vsi vemo da lažeš..
Nazadnje danes, audija. Če mi verjameš, ali ne, je nepomembno.
Ti sploh veš kaj je odstavni pas? Veš da je tam prepovedano voziti? Kakšen smisel bi imelo da bi vozil po odstavnem pasu? Kaj ima to veze z tem ali je avto električen ali ne?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 3_borut4 ()
hojnikb ::
Naslednje leto pride kar precej novih EV modelov. Tako bom verjetno vse skupaj prestavil na naslednje leto, kar delam ze 4-5 let :lol:
Moji kriteriji:
- baterija ~50-60kWh (range realnih 300km)
- moc ~150kW
- dober management baterije (ogrevanje/hlajenje)
- toplotna crpalka
- velikost cca 4,5m, prtljaznik 400L+
- cena ~20K-30K€ - raje manj ;)
Recimo: ID4, Enyaq, e-C4, ID3? Kompromisi...
MG4 Luxury zna bit kr taprav kandidat. Zarad manj znanga branda znajo cene bolj padat rabljenim, pa še 3 jurje boš dobil subvencije za rabljenga. Zna pridit kr v ta budget.
#brezpodpisa
kixs ::
Naslednje leto pride kar precej novih EV modelov. Tako bom verjetno vse skupaj prestavil na naslednje leto, kar delam ze 4-5 let :lol:
Moji kriteriji:
- baterija ~50-60kWh (range realnih 300km)
- moc ~150kW
- dober management baterije (ogrevanje/hlajenje)
- toplotna crpalka
- velikost cca 4,5m, prtljaznik 400L+
- cena ~20K-30KEUR - raje manj ;)
Recimo: ID4, Enyaq, e-C4, ID3? Kompromisi...
MG4 Luxury zna bit kr taprav kandidat. Zarad manj znanga branda znajo cene bolj padat rabljenim, pa še 3 jurje boš dobil subvencije za rabljenga. Zna pridit kr v ta budget.
Tale ima kar lepo opremo. Naj samo se hrosce odpravijo - kot so napisali na AMZS testu...
Definitivno zna biti spomladi dosti izbire :)
Zdej mora samo se moja kanta zdrzat cez zimo :lol:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kixs ()
m0LN4r ::
Sej ti bodo vse obljublji, samo da kupis nov avto, cez 10 let bos jim pa dal se 10k, da ti baterijco novo not dajo.
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
Dej podkrepi to z kašnim dokazom da bo baterija fuč, namreč to je seznam 10 let starih EVjev ki se prodajajo v SLO, večinoma malčki z do 100km dosega ali mal več, vsi krepko čez 1000 ciklov in še kar laufa.
Izjema Megan kater je doma predelan in ziher uporablja svinčene baterije in smart kateri ma programski števec kolkrat se lahko prižge.
Torej iz katere riti si povlekel da bo baterija fuč? Kar tko na pamet a?
Ti to resno? A ljudje menjavajo stvari samo takrat, ko je fuc?
Vozi naprej star avto dokler ne razpade potem.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
3_borut4 ::
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Čist ok avto, ampak najcenejši nov na avto.net pride 55.690 EUR, za precej nižji denar dobiš že Teslo model 3 Long Range, ki ponuja veliko več..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 3_borut4 ()
m0LN4r ::
Naslednje leto pride kar precej novih EV modelov. Tako bom verjetno vse skupaj prestavil na naslednje leto, kar delam ze 4-5 let :lol:
Moji kriteriji:
- baterija ~50-60kWh (range realnih 300km)
- moc ~150kW
- dober management baterije (ogrevanje/hlajenje)
- toplotna crpalka
- velikost cca 4,5m, prtljaznik 400L+
- cena ~20K-30K€ - raje manj ;)
Recimo: ID4, Enyaq, e-C4, ID3? Kompromisi...
Jaz bi ze zdavni vzel enyaqa al model y, ampak to vec kot 39k ni vreno pac.
Ko pa berem vsak dan nove horror zgodbe v FB skupini Skode in Tesle, pa rajs res boljse pocakat, nocem bit beta tester za 50k
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
bciciban_ ::
3_borut4 ::
Naslednje leto pride kar precej novih EV modelov. Tako bom verjetno vse skupaj prestavil na naslednje leto, kar delam ze 4-5 let :lol:
Moji kriteriji:
- baterija ~50-60kWh (range realnih 300km)
- moc ~150kW
- dober management baterije (ogrevanje/hlajenje)
- toplotna crpalka
- velikost cca 4,5m, prtljaznik 400L+
- cena ~20K-30K€ - raje manj ;)
Recimo: ID4, Enyaq, e-C4, ID3? Kompromisi...
Jaz bi ze zdavni vzel enyaqa al model y, ampak to vec kot 39k ni vreno pac.
Ko pa berem vsak dan nove horror zgodbe v FB skupini Skode in Tesle, pa rajs res boljse pocakat, nocem bit beta tester za 50k
Osnovni model Y imaš za cca 4 jurje več kot si napisal (torej 43k).
DamijanD ::
3_borut4 ::
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Čist ok avto, ampak najcenejši nov na avto.net pride 55.690 EUR, za precej nižji denar dobiš že Teslo model 3 Long Range, ki ponuja precej več..
T3 imam v službi na voljo.
Nočem tega skreta pa da mi ga šenkajo.
Primerjaj specifikacije, ugotovil boš da Ioniq 5 ponuja precej slabše za cca 5 jurjev večjo ceno, pri Ioniq 5 je vse slabše, moč motorja je manjša, čas potovanja na 1000 km challengu je daljši, manj je prostora v pritljažniku, pospešek je slabši, infotaiment je slabši, ni over the air updatov ipd. Sicer pa kaj pa te je zmotilo? Driver satisfaction rating je največji ravno pri Tesli, verjetno to ni naključje kajne:
Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports
https://www.businessinsider.com/tesla-t...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 3_borut4 ()
m0LN4r ::
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Mickeno vec prostora kot v i30, ampak se vedno dosti manj kot kak karavan.
Ce te ne moti kvaliteta, pa da med plehom je od 1mm do za en prst razmaka, potem je okej.
Lahko samo priporocam, da gres v kako DACH FB skupino, kjer realno vidis realne tezave, ne pa to reklamo na s-t.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
kixs ::
Naslednje leto pride kar precej novih EV modelov. Tako bom verjetno vse skupaj prestavil na naslednje leto, kar delam ze 4-5 let :lol:
Moji kriteriji:
- baterija ~50-60kWh (range realnih 300km)
- moc ~150kW
- dober management baterije (ogrevanje/hlajenje)
- toplotna crpalka
- velikost cca 4,5m, prtljaznik 400L+
- cena ~20K-30K€ - raje manj ;)
Recimo: ID4, Enyaq, e-C4, ID3? Kompromisi...
Jaz bi ze zdavni vzel enyaqa al model y, ampak to vec kot 39k ni vreno pac.
Ko pa berem vsak dan nove horror zgodbe v FB skupini Skode in Tesle, pa rajs res boljse pocakat, nocem bit beta tester za 50k
Sem mislil, da sem napisal. V vsakem primeru bom kupil rabljenega, 1-3 let starega, za dobro ceno.
m0LN4r ::
Ko pa berem vsak dan nove horror zgodbe v FB skupini Skode in Tesle, pa rajs res boljse pocakat, nocem bit beta tester za 50k
A podeliš kakšne z nami?
Ne da se mi, ampak recimo zadnja dva posta:
Pa dosti je jamranja o zbugganih appih za polnenje, da placilni sistemi ne delujejo, pri tesli podvozje...
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
bciciban_ ::
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Čist ok avto, ampak najcenejši nov na avto.net pride 55.690 EUR, za precej nižji denar dobiš že Teslo model 3 Long Range, ki ponuja precej več..
T3 imam v službi na voljo.
Nočem tega skreta pa da mi ga šenkajo.
Primerjaj specifikacije, ugotovil boš da Ioniq 5 ponuja precej slabše za cca 5 jurjev večjo ceno, pri Ioniq 5 je vse slabše, moč motorja je manjša, čas potovanja na 1000 km challengu je daljši, manj je prostora v pritljažniku, pospešek je slabši, infotaiment je slabši, ni over the air updatov ipd. Sicer pa kaj pa te je zmotilo? Driver satisfaction rating je največji ravno pri Tesli, verjetno to ni naključje kajne:
Tesla owners are more satisfied than any other auto brand's, according to Consumer Reports
https://www.businessinsider.com/tesla-t...
Avto niso samo gole specifikacije.
Ja vem tesla ima boljše pospeške in daljši doseg. Ampak za pospeške mi je vseeno (imata oba več kot dovolj dobre), medtem ko doseg je seveda bolje čimveč ampak realno grem manj kot 10x na leto kam dlje kot 200km z avtom (v obe smeri).
Prtljažnik mi je dovolj velik pri ioniq5.
Tesla 3 mi je znotraj grda ampak res grda. Lahko se delam še bolj racionalnega ampak nočem si kupit avta, ki mi je totalno antipatičen. Tudi upravljanje vsega preko zaslona na dotik mi ne sede.
S tem, da imamo mi še stare Tesle 3. Nove so še slabše s prestavitvijo "menjalnika" na zaslon in stikala za žmigavce na volan.
bciciban_ ::
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Mickeno vec prostora kot v i30, ampak se vedno dosti manj kot kak karavan.
Ce te ne moti kvaliteta, pa da med plehom je od 1mm do za en prst razmaka, potem je okej.
Lahko samo priporocam, da gres v kako DACH FB skupino, kjer realno vidis realne tezave, ne pa to reklamo na s-t.
Kako mikeno več prostora? Avto ima 3m medosne razdalje.
i30 ima 395L in ioniq5 527L prtlažnika.
Kje pa so taki sfaljeni razmaki ? Gledal sem jih že ene par na parkingih pa na zunaj takih napak ni videt.
ChatGPT ::
Grem naslednji teden na testno vožnjo s Teslo 3.
Kako je pa s polnilnicami? Če kupim Teslino, lahko polnim še kaj drugega kot Teslo? Ali je bolje kupiti kakšno univerzalno?
Pa te Tesline polnilnice ob cestah. Se da to kaj rezervirati vnaprej? Če bi se vozil v času turistične sezone, ne bi rad kje čakal v vrsti za polnjenje.
Kako je pa s polnilnicami? Če kupim Teslino, lahko polnim še kaj drugega kot Teslo? Ali je bolje kupiti kakšno univerzalno?
Pa te Tesline polnilnice ob cestah. Se da to kaj rezervirati vnaprej? Če bi se vozil v času turistične sezone, ne bi rad kje čakal v vrsti za polnjenje.
hojnikb ::
Tesla uporablja CCS, tako da dela z vsemi, k majo tut CCS (kar je pa prakticno vse razn kaksni leafi in stari japonci)
#brezpodpisa
m0LN4r ::
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Mickeno vec prostora kot v i30, ampak se vedno dosti manj kot kak karavan.
Ce te ne moti kvaliteta, pa da med plehom je od 1mm do za en prst razmaka, potem je okej.
Lahko samo priporocam, da gres v kako DACH FB skupino, kjer realno vidis realne tezave, ne pa to reklamo na s-t.
Kako mikeno več prostora? Avto ima 3m medosne razdalje.
i30 ima 395L in ioniq5 527L prtlažnika.
Kje pa so taki sfaljeni razmaki ? Gledal sem jih že ene par na parkingih pa na zunaj takih napak ni videt.
Bom ob priliki poiskal slike. Nevem na slikah sem kaj videl take da sm lahk mali prst dal vmes in se vidlo od 5 metrov dalec med vrati in blatnikom.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Boštjan_Q ::
Sej ti bodo vse obljublji, samo da kupis nov avto, cez 10 let bos jim pa dal se 10k, da ti baterijco novo not dajo.
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
Dej podkrepi to z kašnim dokazom da bo baterija fuč, namreč to je seznam 10 let starih EVjev ki se prodajajo v SLO, večinoma malčki z do 100km dosega ali mal več, vsi krepko čez 1000 ciklov in še kar laufa.
Izjema Megan kater je doma predelan in ziher uporablja svinčene baterije in smart kateri ma programski števec kolkrat se lahko prižge.
Torej iz katere riti si povlekel da bo baterija fuč? Kar tko na pamet a?
Ti to resno? A ljudje menjavajo stvari samo takrat, ko je fuc?
Vozi naprej star avto dokler ne razpade potem.
Ne vem zakaj bi kdo po 10 letih menjal Teslo, ki bo namesto začetnih 500 km imela še 450 km dosega (90 % začetnega). Po 20 letih pa 400 km, kar je še vedno viška zadost, ne vem zakaj bi kdo to menjaval. Baterija bo preživela življenjsko dobo avta.
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Mato989 ::
Ja baterija bo preživela dobo EVja razen ko ne bo... tako je zmeraj...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Boštjan_Q ::
Če se pojavi napaka v proizvodnji kar je zlo redko, morda en primer na 10.000, potem itak crkne v letu ali dveh, kar je znotraj 8 letne garancije, torej nimaš stroškov. Če to obdobje preživi, potem nima napake v proizvodnji in bo zdražala celo življenjsko dobo avta.
No je kaj? Me prav zanima kje ima Hyundai IONIQ5 za prst velike presledke med paneli. Ene par sem jih že videl na polnilnici, pa noben ni mel tega.
Kak se vam zdi Ioniq5?
Si ga kdo lasti?
Mickeno vec prostora kot v i30, ampak se vedno dosti manj kot kak karavan.
Ce te ne moti kvaliteta, pa da med plehom je od 1mm do za en prst razmaka, potem je okej.
Lahko samo priporocam, da gres v kako DACH FB skupino, kjer realno vidis realne tezave, ne pa to reklamo na s-t.
Kako mikeno več prostora? Avto ima 3m medosne razdalje.
i30 ima 395L in ioniq5 527L prtlažnika.
Kje pa so taki sfaljeni razmaki ? Gledal sem jih že ene par na parkingih pa na zunaj takih napak ni videt.
Bom ob priliki poiskal slike. Nevem na slikah sem kaj videl take da sm lahk mali prst dal vmes in se vidlo od 5 metrov dalec med vrati in blatnikom.
No je kaj? Me prav zanima kje ima Hyundai IONIQ5 za prst velike presledke med paneli. Ene par sem jih že videl na polnilnici, pa noben ni mel tega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Mato989 ::
Če se pojavi napaka v proizvodnji kar je zlo redko, morda en primer na 10.000, potem itak crkne v letu ali dveh, kar je znotraj 8 letne garancije, torej nimaš stroškov. Če to obdobje preživi, potem nima napake v proizvodnji in bo zdražala celo življenjsko dobo avta.
Tako je, ker baterija nobena po 8 letih ne more crknit, razen tista ki bo...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
m0LN4r ::
Sej ti bodo vse obljublji, samo da kupis nov avto, cez 10 let bos jim pa dal se 10k, da ti baterijco novo not dajo.
https://www.avto.net/Ads/results.asp?zn...
Dej podkrepi to z kašnim dokazom da bo baterija fuč, namreč to je seznam 10 let starih EVjev ki se prodajajo v SLO, večinoma malčki z do 100km dosega ali mal več, vsi krepko čez 1000 ciklov in še kar laufa.
Izjema Megan kater je doma predelan in ziher uporablja svinčene baterije in smart kateri ma programski števec kolkrat se lahko prižge.
Torej iz katere riti si povlekel da bo baterija fuč? Kar tko na pamet a?
Ti to resno? A ljudje menjavajo stvari samo takrat, ko je fuc?
Vozi naprej star avto dokler ne razpade potem.
Ne vem zakaj bi kdo po 10 letih menjal Teslo, ki bo namesto začetnih 500 km imela še 450 km dosega (90 % začetnega). Po 20 letih pa 400 km, kar je še vedno viška zadost, ne vem zakaj bi kdo to menjaval. Baterija bo preživela življenjsko dobo avta.
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Zakaj bi kupil teslo, ce je star avto se dober za 10-20 let? Get it?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
deco16 ::
Zato ker večina ICE avtov so po 300k 400k samo še za v prešo. Ampak pol se dobi ene ducat pasatov in mercedezev in pol so vsi hepi kako vsi dizli zdržijo pol miljona.
Tukaj pa je govora ravno kontra. Če EV naredi 400km z batt je to pri 400k km samo 1000 ciklov, nekje sem podal primer ker stari malčki po 10 letih in več kot 1k ciklik kar še lepo špilajo.
Torej da, obstaja mala možnost da bo v parih procentih baterija fuč. Obstaja pa velika verjetnost da nebo. In zdej cel halo. Baterija bo zdržala EV, vse drugo bo prej šlo, najverjetneje zrostalo.
Tukaj pa je govora ravno kontra. Če EV naredi 400km z batt je to pri 400k km samo 1000 ciklov, nekje sem podal primer ker stari malčki po 10 letih in več kot 1k ciklik kar še lepo špilajo.
Torej da, obstaja mala možnost da bo v parih procentih baterija fuč. Obstaja pa velika verjetnost da nebo. In zdej cel halo. Baterija bo zdržala EV, vse drugo bo prej šlo, najverjetneje zrostalo.
kriptobog ::
Zato ker večina ICE avtov so po 300k 400k samo še za v prešo. Ampak pol se dobi ene ducat pasatov in mercedezev in pol so vsi hepi kako vsi dizli zdržijo pol miljona.
Tukaj pa je govora ravno kontra. Če EV naredi 400km z batt je to pri 400k km samo 1000 ciklov, nekje sem podal primer ker stari malčki po 10 letih in več kot 1k ciklik kar še lepo špilajo.
Torej da, obstaja mala možnost da bo v parih procentih baterija fuč. Obstaja pa velika verjetnost da nebo. In zdej cel halo. Baterija bo zdržala EV, vse drugo bo prej šlo, najverjetneje zrostalo.
A EV pa ni za v preso? Problem avtov pri 400k in vec ni ravno motor, ampak prej vse drugo. Jaz zvozim avto do 400k km ali cez. Motor se ni bil problem, vse drugo pa. Pri EVju pa verjetno isto. Baterija in motor bosta ze drzala, ostalo je pa tako isto kot pri ICEjih, podvozje, pleh, itd.
m0LN4r ::
Zato ker večina ICE avtov so po 300k 400k samo še za v prešo. Ampak pol se dobi ene ducat pasatov in mercedezev in pol so vsi hepi kako vsi dizli zdržijo pol miljona.
Tukaj pa je govora ravno kontra. Če EV naredi 400km z batt je to pri 400k km samo 1000 ciklov, nekje sem podal primer ker stari malčki po 10 letih in več kot 1k ciklik kar še lepo špilajo.
Torej da, obstaja mala možnost da bo v parih procentih baterija fuč. Obstaja pa velika verjetnost da nebo. In zdej cel halo. Baterija bo zdržala EV, vse drugo bo prej šlo, najverjetneje zrostalo.
Za povprecnega voznika je to 30 let. Torej avti kupljeni od 2003 naprej so ok se vsaj 10 let, avti iz 2013 pa se 20 let, za vecino, povprecno. S tem, da ta zadnji so prakticno neunicljivi in kar se tice kvalitete podvozje nekaj rangov vzdrzljivejsi od Tesle.
Marsikateri Golf bo prezivel Teslo, ki bo res za v preso
Zato ker večina ICE avtov so po 300k 400k samo še za v prešo. Ampak pol se dobi ene ducat pasatov in mercedezev in pol so vsi hepi kako vsi dizli zdržijo pol miljona.
Tukaj pa je govora ravno kontra. Če EV naredi 400km z batt je to pri 400k km samo 1000 ciklov, nekje sem podal primer ker stari malčki po 10 letih in več kot 1k ciklik kar še lepo špilajo.
Torej da, obstaja mala možnost da bo v parih procentih baterija fuč. Obstaja pa velika verjetnost da nebo. In zdej cel halo. Baterija bo zdržala EV, vse drugo bo prej šlo, najverjetneje zrostalo.
A EV pa ni za v preso? Problem avtov pri 400k in vec ni ravno motor, ampak prej vse drugo. Jaz zvozim avto do 400k km ali cez. Motor se ni bil problem, vse drugo pa. Pri EVju pa verjetno isto. Baterija in motor bosta ze drzala, ostalo je pa tako isto kot pri ICEjih, podvozje, pleh, itd.
Pleh pod baterijo, pragovi, ko ga potolcejo kamni, predela sol pozimi, bo kr hecno to rihtat vse tam dol. gl hf tistim, ki bodo to rihtal.
Verjetno tesli po 20 letih baterija kr od samega sebe ven pade na nasih super cestah
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
pegasus ::
kriptobog ::
Baterija in motor bosta ze drzala, ostalo je pa tako isto kot pri ICEjih, podvozje, pleh, itd.Zato kupiš EV, ki ni iz pleha.
Sj sama karoserja ni problem. To zdaj drzi vsaj 20 let, ce ni kaj poipraskan ali poskodovan. Podvozje je bolj veselica. Roke, koncnike, to je itak potrosni material, ampak pri ostalih zadevah se pa tako varcuje z materjali da nic ne zdrzi
deco16 ::
Čak mal pol zdej baterija bo ok, pleh in podvozje pa ne. Ja dejte se odločt zdej kaj bo tolk prej krepalo pri EVjih. Prej ste govorili baterija.
Ziher so vsi podvozje poddimenzionirali in niso mislili kako se bo manj kot 2 toni vozili okoli.
Seveda če bo obstajala miselnot, da se EVju nič ne more servisirat in pokvarit glede podvozja se bo to zgodilo, zato pa je treba bit realen in vedet da bo kakšen kočnik za zamenjat vzmetenje itd.
Ziher so vsi podvozje poddimenzionirali in niso mislili kako se bo manj kot 2 toni vozili okoli.
Seveda če bo obstajala miselnot, da se EVju nič ne more servisirat in pokvarit glede podvozja se bo to zgodilo, zato pa je treba bit realen in vedet da bo kakšen kočnik za zamenjat vzmetenje itd.
m0LN4r ::
Saj za baterijo smo rekl, da ja ne more crknit, razen tista, ki bo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
kriptobog ::
Ja eni pravijo, da baterije ne drzijo. Pred casom sem se sprehodil po oglasih na avto netu pa je tretjina imela napisano, da je bila baterija menjana...
Kawhi ::
Prva opazka:
Sam pa si trenutno lastim ... dizla (karavan), ki se mi zdi na pogled večji kot Tesla 3 (nisem še sedel v njej, zato predvidevam).Pojdi se vsest notr, boš presenečen. Ropotalniki v ICE avtih požrejo ogromno prostora. EVji so na zunaj manjši, na noter pa precej prostornejši, enostavno zato, ker mehanika ne odvzena prostora.
Noja, za dotična to ne velja, v T3 ni nič več prostora kot v passatu karavanu, je pa prtljažnik večji v passatu in 100x bolj uporaben. Ja, sem vozil precej oba.
@avtek, jaz se na tvojem mestu ne bi hvalil z davčno utajo, še posebej ne na forumu...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kawhi ()
Boštjan_Q ::
Ja eni pravijo, da baterije ne drzijo. Pred casom sem se sprehodil po oglasih na avto netu pa je tretjina imela napisano, da je bila baterija menjana...
Kakšna tretjina, to je izredno redko, pa še te ki majo so Hyundai Kone, kjer je Hyundai zaradi napake v proizvodnji in posledično nevarnosti za vžig menjal baterije brezplačno celi seriji (je bil vpoklic), ter sem pa tja kakšna Tesla S, kjer se je Tesla še učila (njihov prvi mass market avto). Pri Tesli modelu 3 ali kakšnih drugih modelih električnih avtov menjane baterije praktično ne srečaš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Gregor P ::
Stara klasična vozila smo menjali recimo na 5 let oz. skladno z novo tehnologijo na trgu, da smo pač vozili vedno nova vozila s to novejšo tehnologijo, predvsem zaradi izboljšane varnosti. In pa seveda, da smo vozila menjali preden se je začelo obdobja okvar in stalnega servisiranja - kar je bilo spet odvisno od dotičnega modela; eni se skoraj niso kvarili, drugi več itd.
Zdaj pri EV je verjetno tudi dobro menjati avto vsaj na 8 let, da se ne ukvarjaš s kakšnimi menjavami baterij, ali pa bolj dotrajanih delov zaradi večje teže.
Zdaj pri EV je verjetno tudi dobro menjati avto vsaj na 8 let, da se ne ukvarjaš s kakšnimi menjavami baterij, ali pa bolj dotrajanih delov zaradi večje teže.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
pegasus ::
Eh? Moje "staro klasično vozilo" vstopa v svoje 18. leto in nimam nikakršne želje ga zamenjat. Enako tudi EV ... ta, na katerega ciljam, bo moj zadnji nakup vozila. Prenašati me bo moral nekako 30-40 let.
pegasus ::
Z baterijami se igram že več kot 20 let in imam občutek, kako delati z njimi. Obljubim, da bodo pri meni zdržale precej več od povprečja.
Boštjan_Q ::
EV-ja ne boš mel 18 let , ker baterije ne bodo zdržale.
Ej model, dobesedno maš eno stran nazaj v tej temi. Skratka brez problema bodo zdržale ne samo 18 let, ampak 25 let. Tole se vedno znova omenja, ampak vedno znova se najdete nekateri, ki komentirate preden se o stvari pozanimate. Zdele ti bom izjemoma skopiral isti post še enkrat, drugič si pa vsaj temo preberi, preden komentiraš:
Dolgoživost baterij, linki:
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):
"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."
345.000 km in 96 % kapacitete:
Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:
Po 840.000 km bo še okrog 80 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Graf padanja kapacitete izgleda tako:
Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...
In tole zgoraj je vse za NCA in NMC baterije. LFP baterije ki se danes vse bolj uveljavljajo zaradi nižje cene, negorljivosti in ostalih lastnosti imajo življenjsko dobo še 3x do 4x daljšo..
Še ena resnična "štorija". Renault je pred leti v Franciji postavil tovarno za obnovitev in ponovno uporabo iztrošenih baterij električnih avtomobilov, računali so da da jih bodo letno obnovili tolk pa tolk, kolk denarja jim bo to prineslo ipd. Žal se jim je pojavil en problem: baterij ki bi jih oni obnavljali /reusali ŠE NI, ker še vse delajo! Točno to je povedal šef te tovarne, kogar zanima, naj zgoogla..
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
m0LN4r ::
Z baterijami se igram že več kot 20 let in imam občutek, kako delati z njimi. Obljubim, da bodo pri meni zdržale precej več od povprečja.
Pa to ves da se dojencki ne smejo igrati z baterijami?
EV-ja ne boš mel 18 let , ker baterije ne bodo zdržale.
Ej model, dobesedno maš eno stran nazaj v tej temi. Skratka brez problema bodo zdržale ne samo 18 let, ampak 25 let. Tole se vedno znova omenja, ampak vedno znova se najdete nekateri, ki komentirate preden se o stvari pozanimate. Zdele ti bom izjemoma skopiral isti post še enkrat, drugič si pa vsaj temo preberi, preden komentiraš:
Dolgoživost baterij, linki:
How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):
"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."
345.000 km in 96 % kapacitete:
Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:
Po 840.000 km bo še okrog 80 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...
Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Graf padanja kapacitete izgleda tako:
Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...
In tole zgoraj je vse za NCA in NMC baterije. LFP baterije ki se danes vse bolj uveljavljajo zaradi nižje cene, negorljivosti in ostalih lastnosti imajo življenjsko dobo še 3x do 4x daljšo..
Še ena resnična "štorija". Renault je pred leti v Franciji postavil tovarno za obnovitev in ponovno uporabo iztrošenih baterij električnih avtomobilov, računali so da da jih bodo letno obnovili tolk pa tolk, kolk denarja jim bo to prineslo ipd. Žal se jim je pojavil en problem: baterij ki bi jih oni obnavljali /reusali ŠE NI, ker še vse delajo! Točno to je povedal šef te tovarne, kogar zanima, naj zgoogla..
Kok let preden rja pride do baterije?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Boštjan_Q ::
To je pa tako redko da lahko rečemo da je zanemarljivo. Pa še pri tem v bateriji ni bilo nobene rje, kokr sem na hitrco pogledal posnetek so imel težave z ventili, voda do samih celic ni prišla.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
codeMonkey ::
Rja? Baterija je hermetično zaprta in je iz nerjavnega jekla.
Ni res, mora dihati. Baterija se mora mora prezracevati, da se izenacuje pritisk z okolico in tudi spusca ven pline, ki se sproscajo pri polnjenju. Sem zadnjic dodal posnetek gasilca, ki je razlagal o tem. Uprabljajo se taki elementi npr: https://battery-vent.com/
Ki pa znajo odpovedati in ce mas sreco, da pride do vdora slane vode, je pozar vprasanje casa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
2dark ::
EV-ja ne boš mel 18 let , ker baterije ne bodo zdržale.
Ej model, dobesedno maš eno stran nazaj v tej temi. Skratka brez problema bodo zdržale ne samo 18 let, ampak 25 let. Tole se vedno znova omenja, ampak vedno znova se najdete nekateri, ki komentirate preden se o stvari pozanimate. Zdele ti bom
Jap. Tako kot na telefonih, prenosnikih , el. skirojih.. vSe dela po 25ih letih. Imamo dokaze.
(\___/)
(> _ <)
(>🍫 )
(> _ <)
(>🍫 )
Boštjan_Q ::
Še en ki pojma nima. Model, dal sem ti linke do MERITEV kapacitete na električnih avtomobilih v praksi. Če bi linke dejansko pogledal, bi to opazil..še kliknu jih nisi, ignoranca na višku. 10 let stare Tesle imajo v praksi baterijo okrog 90 % (še 90 % originalnega dosega), če baterijo malo paziš lahko še precej več (10 let stara Tesla inovatorja Andreja Pečjaka je na 96 %). Pridi in stestiraj, ne pa govorit bedarij. Baterija v telefonih:
1. Se za razliko od avta fila do 4,35V in ima samo dobrih 100 ciklov preden kapaciteta pade na 80 %. Pri avtih se fila do bistveno nižje napetosti in ima 1500 ciklov preden kapaciteta pade na 80 % za NMC in NCA celice. Za LFP celice pa je število ciklov preden kapaciteta pade na 80 % enako 6000.
"The cells have a lifespan (up to 80% capacity) of 6000 cycles when used at a pressure of 280-320kg and charge at 0.5C (0.05C termination current up to 3.65V) discharge 0.5C (up to 2.5V)"
KLIK: https://eu.nkon.nl/rechargeable/lifepo4...
2. Baterije električnih avtomobilov so hlajene in segrevane če je to potrebno in so na optimalni temperaturi, baterije pri telefonu niso.
3. Material katode in anode, ter dodatki v bateriji električnega avtomobila so drugačni od tistih v telefonu.
Preberi si malo o tem:
How to Prolong Lithium-based Batteries
https://batteryuniversity.com/article/b...
1. Se za razliko od avta fila do 4,35V in ima samo dobrih 100 ciklov preden kapaciteta pade na 80 %. Pri avtih se fila do bistveno nižje napetosti in ima 1500 ciklov preden kapaciteta pade na 80 % za NMC in NCA celice. Za LFP celice pa je število ciklov preden kapaciteta pade na 80 % enako 6000.
"The cells have a lifespan (up to 80% capacity) of 6000 cycles when used at a pressure of 280-320kg and charge at 0.5C (0.05C termination current up to 3.65V) discharge 0.5C (up to 2.5V)"
KLIK: https://eu.nkon.nl/rechargeable/lifepo4...
2. Baterije električnih avtomobilov so hlajene in segrevane če je to potrebno in so na optimalni temperaturi, baterije pri telefonu niso.
3. Material katode in anode, ter dodatki v bateriji električnega avtomobila so drugačni od tistih v telefonu.
Preberi si malo o tem:
How to Prolong Lithium-based Batteries
https://batteryuniversity.com/article/b...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Boštjan_Q ::
Že samo z spremebno napetosti filanja baterije lahko število ciklov povečaš za 10x in več. Pri temperaturi podobno. Plus sama konstrukcija baterije in dodatki v elektrolitu. Skratka na kratko: baterija telefona deluje pod BISTVENO drugačnimi pogoji (temperatura, napetost) in je drugače sestavljena, zato je njena življenjska doba bistveno daljša. V PRAKSI, izmerjeno na realnih primerih:
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Pri modernih električnih long range avtih je nekje 400 km na cikel. Ker cikel pomeni da sprazniš ceno baterijo od polne do prazne (torej celotno kapaciteto). Če 4x sprazniš po četrt baterije je to še vedno samo 1 cikel. Če 10x sprazniš po 10 % je to še vedno en cikel.
Torej realno 400 km na cikel x 1500 ciklov = 600.000 km, po tem času ima baterija še 80 % kapacitete. Toliko je za NMC in NCA baterije. Za LFP baterije pa je 6000 ciklov do 80 % kapacitete, torej še 4x več. Imajo pa mal manjšo energijsko gostoto, tako da je doseg z enim ciklom recimo nekih 300 km x 6000 ciklov = 1.800.000 km preden kapaciteta pade na 80 % začetne.
Tle je na kratko razloženo kaj se šteje pod en cikel:
https://www.apple.com/batteries/why-lit...
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Pri modernih električnih long range avtih je nekje 400 km na cikel. Ker cikel pomeni da sprazniš ceno baterijo od polne do prazne (torej celotno kapaciteto). Če 4x sprazniš po četrt baterije je to še vedno samo 1 cikel. Če 10x sprazniš po 10 % je to še vedno en cikel.
Torej realno 400 km na cikel x 1500 ciklov = 600.000 km, po tem času ima baterija še 80 % kapacitete. Toliko je za NMC in NCA baterije. Za LFP baterije pa je 6000 ciklov do 80 % kapacitete, torej še 4x več. Imajo pa mal manjšo energijsko gostoto, tako da je doseg z enim ciklom recimo nekih 300 km x 6000 ciklov = 1.800.000 km preden kapaciteta pade na 80 % začetne.
Tle je na kratko razloženo kaj se šteje pod en cikel:
https://www.apple.com/batteries/why-lit...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Boštjan_Q ::
Kolkrat bo to še moral bit na tem forumu razloženo da se bodo nehali pojavljati padalci tipa 2dark in enačiti baterije v telefonih in avtomobilih? Zakaj se folk sploh čuti dolžnega komentirat stvari na katere se ne spozna? Se ne spoznaš -> ne komentiraš, tako preprosto je to. No se odgovor na to retorično vprašanje je seveda jasen: Dunning kruger efekt.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Boštjan_Q ::
Če prazniš baterijo od 85 do 25 % dobiš preko 11.000 ciklov preden pade kapaciteta na 70 %. 11.000 ciklov krat 400 km na cikel = 4.400.000 km. Povprečna letna kilometrina v Sloveniji je 12.600 km..
Graf je iz tukaj:
https://batteryuniversity.com/article/b...
"The worst situation is keeping a fully charged battery at elevated temperatures. Battery packs do not die suddenly, but the runtime gradually shortens as the capacity fades.
Lower charge voltages prolong battery life and electric vehicles and satellites take advantage of this. Similar provisions could also be made for consumer devices, but these are seldom offered; planned obsolescence takes care of this.
A laptop battery could be prolonged by lowering the charge voltage when connected to the AC grid. To make this feature user-friendly, a device should feature a "Long Life" mode that keeps the battery at 4.05V/cell and offers a SoC of about 80 percent. One hour before traveling, the user requests the "Full Capacity" mode to bring the charge to 4.20V/cell."
Graf je iz tukaj:
https://batteryuniversity.com/article/b...
"The worst situation is keeping a fully charged battery at elevated temperatures. Battery packs do not die suddenly, but the runtime gradually shortens as the capacity fades.
Lower charge voltages prolong battery life and electric vehicles and satellites take advantage of this. Similar provisions could also be made for consumer devices, but these are seldom offered; planned obsolescence takes care of this.
A laptop battery could be prolonged by lowering the charge voltage when connected to the AC grid. To make this feature user-friendly, a device should feature a "Long Life" mode that keeps the battery at 4.05V/cell and offers a SoC of about 80 percent. One hour before traveling, the user requests the "Full Capacity" mode to bring the charge to 4.20V/cell."
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Boštjan_Q ::
codeMonkey je izjavil:
Rja? Baterija je hermetično zaprta in je iz nerjavnega jekla.
Ni res, mora dihati. Baterija se mora mora prezracevati, da se izenacuje pritisk z okolico in tudi spusca ven pline, ki se sproscajo pri polnjenju. Sem zadnjic dodal posnetek gasilca, ki je razlagal o tem. Uprabljajo se taki elementi npr: https://battery-vent.com/
Ki pa znajo odpovedati in ce mas sreco, da pride do vdora slane vode, je pozar vprasanje casa.
Pod baterijo sem imel v mislih samo celico, ta je hermetično zaprta. "a battery is hermetically sealed" https://www.tme.eu/Document/28f7b7bc838...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Boštjan_Q ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 131499 (91564) | D3m |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 34197 (30728) | bluefish |