» »

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile

««
12 / 14
»»

critique ::

8 let star avtomobil z 350.000 tisoč km ima kljub veliki količini hitrega polnjenja še vedno 89 % kapacitete. Novi avtomobili z novo izboljšano kemijo baterij bodo glede tega še boljši.


krucymucy je izjavil:

Invictus je izjavil:



VzdrĹževanje in servisiranje bo, sam ne Äist istih delov kot pri ICE avtih...

Gume so tam, zavore (ĹĄe draĹžje zaradi rekuperacije energije)

Tebi pa ni ravno jasno kako deluje to kaj?


Seveda mu ni, kar ga seveda ne ustavi da pametuje o stvareh o katerih nima pojma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

krucymucy ::

Objavi se video enako stare tesle z nekaj cez 300.000km in menjanim motorjem ter baterijo.

critique ::

feryz je izjavil:

Pa v čem vraga je Tesla spredaj? Ker imaš 500 konjski avto, da lahko voziš 110 po avtocesti? Na to tripa zgolj par mulcev.
Vsi ostali pa vidijo Teslo tako, kot je. Olupek od avta.


Prodajni podatki kažejo da nimaš prav, kažejo ravno obratno sliko, kajti Tesla so najbolj prodajani električni avtomobili svetovno. Po vsem je Tesla spredaj: tehnologiji in ceni baterij, moči, pospešku, prostornosti, samodejni vožnji, tehnoloških pomagalih, dosegu, mreži hitrih polnilnic ipd. Krucymucy na izjeme in na robne primere se nima smisla ozirati, podatki kažejo da je 90 % kapacitete baterije po 300.000 prevoženih kilometrih pravilo, ne pa izjema. O tem je imel celo Slotech novico:
Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

krucymucy ::

Da, ampak tista tesla ni ravno robni primer. Jih je kar nekaj, sploh te P85 so bile slabe.

critique ::

"Kar nekaj" veš pa za enih 5 ali 10 izmed 100 tisoče prodanih. To so vse robni primeri, jasno pa je da ravno robni primeri delajo medijski pomp, kajti to se bere, to se klika, statistično pa je to nepomembno. In za te zadeve je itak garancija če imaš slučajno takšno nesrečo da ravno ti naletiš na to. Tudi sam imam prijatelja ki se mu je menjalnik pokvaril že po 1 letu na dizelskem vozilu, pa se na to ne obešam, kajti jasno je da izjeme bodo vedno in nima smisla delati pompa okoli tega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

critique ::

Na to tripa zgolj par mulcev.


Par mulcev, prodanih pa preko 2.000.000. :)) Res, par mulcev ja.
https://www.statista.com/statistics/502...

kow ::

Sam nebi nikoli kupil rabljen model S, ki je letnik manj kot 2015. Na zacetku so se precej iterirali pogonski sklop in so rabili nekaj let, da so povecali zanesljivost.
Kolikor vem, pa je nato avto postal zelo zanesljiv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

m0LN4r ::

feryz je izjavil:

Problem bo nastal, ker štromarji, baje, servisov sploh ne rabijo. Kar pomeni, da bodo počasi začeli zapirati vrata. Tisti okrog tebe. V Munchnu bo najbrž ostal.
Druga stvar pa je, da pol servisov sploh ni sposobno karkoli servisirati. Kaj več od zategovanja vijakov jim ne gre. Pa še te zategnejo preveč.

Hmm sem sel pogledat pa se zaenkrat sirijo, predvsem EV servis, montaza wallmountov za filat, support, svetovanje. Ene 5 novih mest majo razpisanih. Pa so mala avtohisa na vasi.

Tut elektricni mixer se povari, pa nima ICE motorja... Kaj sele ostale elektricne naprave ste ze vidl kak odpad za elektroniko?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

WizzardOfOZ ::

critique je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

critique je izjavil:

Zeze, samo elektricno avto je 20x nevarnejsi, ce gori. Predvsem v garazni hisi.


Ne ni. Električni avto je precej manj nevaren ko gori: zagori veliko počasneje in manj ekspozivno kot bencin (imaš čas da se umakneš).


Preveč filmov gledaš.

Vse ostalo kar pišeš, pa velja za 20 let stare ameriške avtomobile, ne pa za nove.


Jih ne. Ne drži kar praviš, drži za vse avtomobile skupaj, tako za stare, kot za nove. Tudi ne drži samo za ameriške avtomobile, ampak za avtomobile na fosilna goriva na splošno, kajti podatki so drugje zelo podobni kot v Ameriki.


Še enkrat; Koliko od vžganih avtomobilov je bilo mlajših od 5 let?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

WizzardOfOZ ::

critique je izjavil:

Evo ta tabela je primerjava servisiranja med ICE in električnim avtom po , zgoraj električni avto, spodaj ICE:



Prikladno si dal sliko, kjer ima ICE avto napisano za več tipov mašin in več tipov menjalnikov, vsako v svoji vrstici, da več zgleda.

Če bi dal samo en tip mašine in en tip menjalnika imata minimalno razliko v servisiranju.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

m0LN4r ::

Dejstvo je, da je elektro odpada vsako leto vec.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

matobeli ::

Sam električen avto ima manj elektronike not kot pa ICE ;)

feryz ::

critique je izjavil:

Na to tripa zgolj par mulcev.


Par mulcev, prodanih pa preko 2.000.000. :)) Res, par mulcev ja.
https://www.statista.com/statistics/502...
Pol od teh pa gume lima na nov avto okrog vrat, da slišijo radijo na avtocesti. Lepo so jih nategnili s tišino.
Avto je malo več kot kos pleha, ogromno kitajske plastike, elektromotor in baterija. Kar dobiš pri Tesli.

critique ::

feryz je izjavil:

critique je izjavil:

Na to tripa zgolj par mulcev.


Par mulcev, prodanih pa preko 2.000.000. :)) Res, par mulcev ja.
https://www.statista.com/statistics/502...
Pol od teh pa gume lima na nov avto okrog vrat, da slišijo radijo na avtocesti. Lepo so jih nategnili s tišino.
Avto je malo več kot kos pleha, ogromno kitajske plastike, elektromotor in baterija. Kar dobiš pri Tesli.


Jasno je da govoriš neumnosti, če bi bilo to res, potem Tesle ne bi bile DAALEEČ najbolj prodajan električni avto, v Ameriki za določena obdobja celo najbolj prodajan avto ne glede na pogon. Radijo se sliši normalno brez lepljenja gume okrog vrat.

critique ::

WizzardOfOZ je izjavil:

critique je izjavil:

Evo ta tabela je primerjava servisiranja med ICE in električnim avtom po , zgoraj električni avto, spodaj ICE:



Prikladno si dal sliko, kjer ima ICE avto napisano za več tipov mašin in več tipov menjalnikov, vsako v svoji vrstici, da več zgleda.

Če bi dal samo en tip mašine in en tip menjalnika imata minimalno razliko v servisiranju.


O čem ti to nabijaš? To je za bencinarja. Niti podrazno ni res da bi bila razlika minimalna: menjava olja motorja, menjava oljnega filtra, filter zraka motorja, vžigalne svečke, menjava jermena, menjava olja menjalnika, menjava olja skopke, menjava timing jermenov na motorju ipd, vse to so stvari ki jih EV ne rabi. Zavorne ploščice na ICEju menjaš 10x pogosteje in tako naprej in tako naprej. Pa saj ti mora biti z vesolja jasno da je EV pač mnogo bolj preprost in da potrebuje mnogo manj vzdrževanja.

Bolt EV ne potrebuje skoraj nobenega vzdrževanja prvih 240.000 km:
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

m0LN4r je izjavil:

feryz je izjavil:

Problem bo nastal, ker štromarji, baje, servisov sploh ne rabijo. Kar pomeni, da bodo počasi začeli zapirati vrata. Tisti okrog tebe. V Munchnu bo najbrž ostal.
Druga stvar pa je, da pol servisov sploh ni sposobno karkoli servisirati. Kaj več od zategovanja vijakov jim ne gre. Pa še te zategnejo preveč.

Hmm sem sel pogledat pa se zaenkrat sirijo, predvsem EV servis, montaza wallmountov za filat, support, svetovanje. Ene 5 novih mest majo razpisanih. Pa so mala avtohisa na vasi.

Tut elektricni mixer se povari, pa nima ICE motorja... Kaj sele ostale elektricne naprave ste ze vidl kak odpad za elektroniko?


Vse tovarne delajo na električne motorje, so IZREDNO zanesljivi, potrebujejo manj vzdrževanja in imajo mnogo nižjo ceno obratovanja. Nobena tovarna na uporablja ICE motorjev če le je na voljo elektrika. To da je električni motor superioren motorju na notranje izgorevanje je jasno, zato se tudi uporablja povsod kjer je na voljo električni priključek. Včasih so bile pri avtomobilih problem baterije, saj so bile drage in težke, danes pa zaradi napredka baterij to ni več problem, zato se elektrika seli tudi v avtomobile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

WizzardOfOZ ::

Ti sploh ne bom odgovarjal, ker vidim, da nimaš pojma o servisih, niti nisi pogledal, kaj po posameznih postavkah na vrstico piše.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

critique ::

Ne drži in sem pogledal. Dejstvo je da električni avtomobil potrebuje precej manj vzdrževanja od vozila na fosilna goriva, to je jasno kot beli dan. Marsikdo se sprašuje zakaj se pospešen prehod na električno mobilnost dogaja ravno sedaj. Ogovoror je preprost, cena liionskih baterij je od 2010 do danes padla za skoraj 10x in še pada iz leta v leto, kar je tudi eden izmed glavnih razlogov zakaj so električni avtomobili ponovno oživeli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

critique ::

V zadnje 10 letih skoraj 10 kratni padec cene, hkrati pa zvečanje energijske gostote za skoraj trikrat. Zakaj je to pomembno se bo kdo vprašal? Zato ker je baterija glavni strošek izdelave električnega avta, bolj kot pade njihova cena, cenejši bodo.

BloombergNEF: Lithium-Ion Battery Cell Densities Have Almost Tripled Since 2010
https://cleantechnica.com/2020/02/19/bl...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

Invictus ::

critique je izjavil:


Chevrolet Bolt Requires Almost No Maintenance For First 150,000 Miles
https://insideevs.com/news/330737/chevr...
Evo ta tabela je primerjava servisiranja med ICE in električnim avtom po , zgoraj električni avto, spodaj ICE:


Ameri pa naredili avto, ki ga ni treba servisirati 150.000 milj?!?!?! Ne seri...

Kaj je ta avto čisto brez opreme ?!?!?!
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

critique ::

Ima opremo, vse to omogoča tehnologija električnega pogona, preberi članek če te zanima več:
https://insideevs.com/news/330737/chevr...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

critique ::

feryz je izjavil:

critique je izjavil:

Na to tripa zgolj par mulcev.


Par mulcev, prodanih pa preko 2.000.000. :)) Res, par mulcev ja.
https://www.statista.com/statistics/502...
Pol od teh pa gume lima na nov avto okrog vrat, da slišijo radijo na avtocesti. Lepo so jih nategnili s tišino.


Nobene gume ni treba lepiti. Glasnost hrupa v kabini pri Tesli je primerljiva z vsemi ostalimi proizvajalci električnih avtomobilov. Glej tabelo na 3:04.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()

Raptor F16 ::

m0LN4r je izjavil:

Dejstvo je, da je elektro odpada vsako leto vec.


Tut navadn avto je elektro odpad. Poglejte kok napeljave je v povprečnem avtu. Vaša čreva se skrijejo.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

krucymucy ::

Nekdo je napisal da je v ICE vec elektronike kot v BEV.
Jaz mislim da to drzi.

fikus_ ::

Kaj električnega je v ICE več kot v EV?!
Alternator, pri bencinskih električne komponente vžiga, potem pa je konec.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Invictus ::

Folk misli, da so tiste žičke cel kup krame...

Pozabi pa na debele kable za prenos moči v EV, kjer je v enem metru kablu več bakra kot v celem ICE avtu...

Kar se infotainmenta tiče, je povsod isto sranje...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

LeQuack ::

Če ti crkne infotainment stane najbrž popravilo polovica nakupne cene avta.
Quack !

matobeli ::

Seveda je v ICE več elektronike, oziroma več različnih podsklopov je, kar je načeloma slabše za vzdrževanje, oziroma slabše za zanesljivost. Debeli močnostni kabli iz bakra so še najmanjša težava pri zamenjavi ali reciklaži. Pustiš ga na doljenjskem za par dni pa je recikliran.

Je pa dost vseeno, klump je oboje. Pa ne bi bilo treba da je. Elektronika bi se morala dopolnjevati z mehaniko, tako kot se je v avtih iz 90ih recimo.

Če bi takratno mehaniko sparili z superiorno elektroniko, kot jo poznamo danes, bi lahko spet imel avte za 20+ let in miljon km.

Ampak ne, ker potrošništvo.

m0LN4r ::

Ne samo to, EVji so polni poceni elektronike. Pol pa crkne kaksna plosca, kot pri modernem "pralnem stroju" pa bo plosca stala tok, da te kap, pa se nedobavljiva bo :) in si bos lahko kupil kr novga.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

matobeli ::

Torej isto kot pri ICE? ;)

Mimogrede, popravljanje BMWjeve elektronike je nek na novoju novega iphona. Major PITA.

Dejstvo je da se mormo danes spraševat zakaj je fucking tko težko in drago karkoli popravit, ne pa a tankaš dizl, benz ali štrom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

fikus_ ::

Matobeli, katera elektronike je več v ICE kot v EV????
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

WizzardOfOZ ::

inverter, elektro "servo" volan, namesto mehanskega na hidravliko,...
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

matobeli ::

fikus_ je izjavil:

Matobeli, katera elektronike je več v ICE kot v EV????


Lučk v armaturi, maš uno za tekočino, olje, menjalnik, za prestavljat gor in dol, lučka za grelne svečke...

WizzardOfOZ je izjavil:

elektro "servo" volan, namesto mehanskega na hidravliko,...


Sej pravim, če bi dali skupaj najboljše iz obeh svetov bi imel dober avto. Tko mamo pa ICE mašino z električnim servo, da ne omenjam vodne pumpe ;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

Raptor F16 ::

matobeli je izjavil:

Seveda je v ICE več elektronike, oziroma več različnih podsklopov je, kar je načeloma slabše za vzdrževanje, oziroma slabše za zanesljivost. Debeli močnostni kabli iz bakra so še najmanjša težava pri zamenjavi ali reciklaži. Pustiš ga na doljenjskem za par dni pa je recikliran.

Je pa dost vseeno, klump je oboje. Pa ne bi bilo treba da je. Elektronika bi se morala dopolnjevati z mehaniko, tako kot se je v avtih iz 90ih recimo.

Če bi takratno mehaniko sparili z superiorno elektroniko, kot jo poznamo danes, bi lahko spet imel avte za 20+ let in miljon km.

Ampak ne, ker potrošništvo.


Ja avtomobili iz 90ih so pa res biser glede tega.

Invictus je izjavil:

Folk misli, da so tiste žičke cel kup krame...

Pozabi pa na debele kable za prenos moči v EV, kjer je v enem metru kablu več bakra kot v celem ICE avtu...

Kar se infotainmenta tiče, je povsod isto sranje...


Tolk več kablov, tolk več površine ki jo je treba izolirat. Sej ni baker problem. Izolacija je. Žica je dobesedno zalita v PVC.Pa toliko več drobnih komponent, kjer imaš en kup PCB-jev ki so na kompozitnih ploščicah. Kompoziti so nereciklabilni v praksi.

Kokr pizdite da je integracija sistemov na en velik PCB problem je to za okolje in nasploh proizvodnjo ter ceno bolje.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

matobeli ::

Včasih si imel en "velik" PCB. Dones je pa vsak podsistem s svojim procesorčkom na svoji plati.

Če ne verjameš pa poglej na youtube za svoj avto kolk pcbjev ima.

Še knof za prtljažnik ima svojega.

fikus_ ::

matobeli je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Matobeli, katera elektronike je več v ICE kot v EV????


Lučk v armaturi, maš uno za tekočino, olje, menjalnik, za prestavljat gor in dol, lučka za grelne svečke...

WizzardOfOZ je izjavil:

elektro "servo" volan, namesto mehanskega na hidravliko,...


Sej pravim, če bi dali skupaj najboljše iz obeh svetov bi imel dober avto. Tko mamo pa ICE mašino z električnim servo, da ne omenjam vodne pumpe ;((


Se boš moral bolj potruditi! Ene par lučk še ni več elektrike v ICE, pozabljaš pa koliko kg bakra je v močnostnih kablih EV.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

krucymucy ::

fikus_ je izjavil:

Kaj električnega je v ICE več kot v EV?!
Alternator, pri bencinskih električne komponente vžiga, potem pa je konec.

Kup senzorjev in regulatorjev na IC agregatu za doseganje norm izpustov.
Ki zacnejo po nekaj letih zajebavat in se potem naredi poceni bypass.
EGR, DPF, MAF, Lambda sonda ...

Na motornih kolesih je pa kar v navadi da se takoj po nakupu odstrani vse kar lahko zajebava.
SAS, O2 senzor, katalizator ...

Sicer so to vse mehanske okvare, a vseeno. Elektronika sama je bolj zanesljiva od mehanike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: krucymucy ()

fikus_ ::

To je senzorika (ki lahko dela probleme), ni pa to neka huda elektrika.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Valvoline ::

*Vzdrzevanje/okvare* sodobnih jajc je skoraj vedno povezano izkljucno z elektriko/elektroniko. Kaksnega vzdrzevanja potrebuje recimo odlschool meca e200/250d iz letnika 85 z 500.000km+ km? motor na ketno, 0 elektronike brez klime? Redna menjava olja diy 20e/10-20000km to je to. Ostalo pa potrosni materijal na 50k gume,kaksen koncnik/stabilizator,zav.obloge.

Zgodovina sprememb…

Valvoline ::

Ce bo zdrzala plocevina, bo veselo cruzal se naslednjih 50 let:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Valvoline ::

Legenda
https://mercedesblog.com/this-is-the-me...

.....By 1997, it had already reached its first million, without even requiring any change except oil and filters and several other consumables...... in tako naprej do 3.4 mil. kilometrov.

Zgodovina sprememb…

l0g1t3ch ::

critique je izjavil:


Ne ni, na dolgi rok je najdražja oblika energije (poleg vršnih plinskih za špice porabe), spodaj imaš LCOE matriko, ki upošteva vse stroške v življenski dobi (stroške izgradnje, kapitala, obratovanja ipd.):
Cost of electricity by source @ Wikipedia




Britanci sedajle delajo na projekti SE in VE + baterijska hramba v Maroku ter HVDC povezava do otoka.
Planirajo da bo cena 58€/MW.

Torej ko se enkrat lotiš stvari tako, da nepredvidiljive vire pokombiniraš, da se med sabo dopolnjuejo in da bodo dejansko delovali kot en zanesljiv pasovni vir ala TE, potem cena ni več to, kar se prodaja v teh tvojih pravljicah.

l0g1t3ch ::

Pa še glede kurjenja biomase

https://www.theguardian.com/business/20...
Drax has been booted from an investment index of clean energy companies as doubts over the sustainability of its wood-burning power plant begin to mount within the financial sector.
The FTSE 100 energy giant, which has received billions in renewable energy subsidies for its biomass electricity, was axed from the index of the world's greenest energy companies after S&P Global Dow Jones changed its methodology.


https://news.sky.com/story/climate-chan...
New research by climate think tank Ember said the plant is among the biggest sources of carbon dioxide and PM10 (particulate matter of 10 micrometres and smaller) air pollution of all EU power stations - when biomass emissions are included - more even than some of Europe's dirtiest coal plants.


https://www.theguardian.com/business/20...
"At the same time, it would create enormous demand for forest and other biomass and come at serious risks for land use, agriculture and biodiversity in the UK and abroad," the letter said.

kow ::

Biomaso so sfurali agro lobisti. Dvomim, da bos nasel na forumu kaksnega resnega zagovornika, ki nima direktne finance koristi.

fikus_ ::

Jaz. :D

Težava pri biomasi za npr. TEŠ6 je ogromna količina in posledično priprava/logisitka. Se pa AT in tudi SLO delajo mestne/krajevne kotlovnice za daljinsko ogravanje na biomaso.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

l0g1t3ch ::

To zadnje je smiselno.
Če imaš prej 100 individualnih kurišč na drva, potem pa eno veliko kotlovnico in toplovod bo vse skupaj bolj učinkovito. Pa še onesnaževanje lahko konkretno zmanjšaš, ker eno večjo kotlovnico boš bolj nadziral in filtriral dimne pline kot vsa individualna kurišča.

Če pa delaš kogeneracijo je pa sploh odlično.
Kak manjši kraj bi bil lahko na ta način dejansko energetsko neodvisen. Poleti SE, pozimi pa elektrika iz kogeneracije + odpadna toplota za ogrevanje.

stara mama ::

critique je izjavil:

Za rezervo je treba predelati TEŠ6 na lesno biomaso. Ali pa kurimo za rezervo plinsko Brestanico, na navadni, ali še bolje na bioplin.

S tvojim kakanjem po forumu, bi res lahko napajal eno elektrarno na bioplin, se strinjam!

Valvoline ::

l0g1t3ch je izjavil:

critique je izjavil:


Ne ni, na dolgi rok je najdražja oblika energije (poleg vršnih plinskih za špice porabe), spodaj imaš LCOE matriko, ki upošteva vse stroške v življenski dobi (stroške izgradnje, kapitala, obratovanja ipd.):
Cost of electricity by source @ Wikipedia




Britanci sedajle delajo na projekti SE in VE + baterijska hramba v Maroku ter HVDC povezava do otoka.
Planirajo da bo cena 58EUR/MW.

Torej ko se enkrat lotiš stvari tako, da nepredvidiljive vire pokombiniraš, da se med sabo dopolnjuejo in da bodo dejansko delovali kot en zanesljiv pasovni vir ala TE, potem cena ni več to, kar se prodaja v teh tvojih pravljicah.

V resnici bo to verjetno bolj proti 200e/mw, kitajcki pa zidajo 4x 1GW nuklearke za 10 milijard. Za predviden cas obratovanja verjetno krepko pod 30usd/mw

Zgodovina sprememb…

l0g1t3ch ::

Pustimo se presenetit.
Tudi če jim uspe za napovedno ceno, je to vseeno daleč od tistih pravljičnih številk našega zblojenca 100ih računov.
V najslabšem scenariju se jim bo pa zgodilo isto kot graditeljem JE, projekt se bo vlekel, stroški bodo rasli in na koncu bo elektrika 100 ali 200€.

Sicer pa osebno ne bi preveč stavil na vire energije, ki so v neki treji državi in do tebe pelje 3000km kabla.

kow ::

Za kitajcke je 4X1GW tako kot bi mi postavilo 10MW hidroelektrarno. Preden bodo skalirali se bomo ze skuhali. Sonce in veter je trivialno postavit. Realni problem je omrezje, ki je drago, vendar ko enkrat postavis - si zmagal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

critique ::

l0g1t3ch je izjavil:

critique je izjavil:


Ne ni, na dolgi rok je najdražja oblika energije (poleg vršnih plinskih za špice porabe), spodaj imaš LCOE matriko, ki upošteva vse stroške v življenski dobi (stroške izgradnje, kapitala, obratovanja ipd.):
Cost of electricity by source @ Wikipedia




Britanci sedajle delajo na projekti SE in VE + baterijska hramba v Maroku ter HVDC povezava do otoka.
Planirajo da bo cena 58EUR/MW.

Torej ko se enkrat lotiš stvari tako, da nepredvidiljive vire pokombiniraš, da se med sabo dopolnjuejo in da bodo dejansko delovali kot en zanesljiv pasovni vir ala TE, potem cena ni več to, kar se prodaja v teh tvojih pravljicah.


Ni nobenih pravljic, prvič kot prvič baterij ne rabiš če imaš nestanovitnih virov (sonce, veter) pod 20 % ker lahko prilagajaš ostale vire. Tudi cena z baterijami 58EUR/MWh je odlična v primerjavi skoraj 2x dražjo elektriko iz TEŠ6, ali skoraj 3x dražjo elektriko iz nove jedrske. Uradna cena energije našega Teš6 je 100 EUR na MWh, če pa gledaš študije ki upoštevajo tudi ceno negativnih vpliv na zdravje pa v rangu 250 EUR na MWh (zgornji LCOE tega ne upošteva).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: critique ()
««
12 / 14
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Norvežanom zmanjkuje klasičnih avtomobilov, zato bodo (spet) obdavčili električne

Oddelek: Novice / Ostale najave
159711 (5249) Raptor F16
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27786784 (78708) AštiriL
»

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
25578521 (67216) PredatorX
»

Kako ravnati z litij-ionskimi baterijami (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6021846 (18473) MrStein

Več podobnih tem