» »

"Intelligent speed assist" pri novih avtih od 7.2022

"Intelligent speed assist" pri novih avtih od 7.2022

1
2
3 4

Smrekar1 ::

ginekk je izjavil:

Napovedujejo stopnjevanjo tresenje volana in tršo pedalko za plin. Zagotovo ne bo fiksna omejitve brez možnosti prekoračitve, ker to bi padlo na sodišču takoj po prvi sporni nesreči.

Že tako je folk na cesti postal čisto letargičen pri speljevanju, pri priključevanju, da prehitevanja niti ne omenjam. Mislim, da se priključiš na avtocesto s 70km/h in ti ni jasno, da stem ogrožaš pretežno sebe. Avti vsi po 10s 100km/h, a promet kot da bi vozili konjske vprege.


Plus avtomatsko spremljanje omejitev ima določene težave. Pogosto avto šele po nekaj sto metrih spozna, da omejitev ni več 40 km/h (kot na uvozu), ampak da si s tem že konkretno pod sprejemljivim minimumom za vključevanje na avtocesto.

dexterboy ::

Nečesa NE razumem; KAKO za vraga lahko dobiš erekcijo na življenje, ko ti drugi OMEJUJEJO lastno svobodo?
Včasih smo vozili brez vsega, pa smo se imeli veliko lepše kot danes, ko ima vsak pleh po 20+ računalnikov, folk pa pod stresom, ker mora gledat na cesto namesto na pametne telefone.
- imamo ceste in njih znake ter prometno ureditev
- imamo vozila, ki morajo biti tehnično brezhibna in zavarovana
- imamo voznike, ki morajo biti brez alka z opravljenim izpitom
Se usedeš v avto in UŽIVAŠ v vožnji. Če ni nikogar, malo porežeš ovinke, če je toplo zunaj, odpreš vsa okna in imaš prepih. In podobno...
Ampak NE. Zdej mi bo neka AI in zakompleksani kravatarji nabijali, da vozim prehitro, da sekam cesto, da ne skrbim za svoje zdravje in se lahko prehladim... WTF?!?!?! Tisti, ki jim je vožnja odveč, naj naročijo taxi, grejo na javni prevoz, prosijo znance za prevoz... ne pa lepo prosim stresati slabe volje na prometno ureditev in druge udeležence v prometu.
In ne, nisem hotel biti egoističen. Samo se bojim, da se bo cestni promet izrodil iz "zabavnega izleta" v "železno cesto kontrole" ravno zaradi ljudi, ki imajo komplekse, ko so na cesti :(
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Utk ::

In ne, nisem hotel biti egoističen.

No, ni ti uspelo.

Samo se bojim, da se bo cestni promet izrodil iz "zabavnega izleta" v "železno cesto kontrole" ravno zaradi ljudi, ki imajo komplekse, ko so na cesti :(

Tako je, to je realna bojazen. Zato nehaj zdravit komplekse na cesti, in če ti in vam podobni v naslednjih par letih nikogar več ne ubijete, teh dodatkov najbrž ne bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

IgorCardanof ::

GupeM je izjavil:

IgorCardanof je izjavil:

Ampak je problem, če ti gas do podna blokira hitrost na max 50km/h ane? Medtem ko ga v trenutni situaciji prehitiš s tem, da potegneš do 60km/h.

Nisi prebral kako naj bi zadeva delovala, ane?

Ponovi vajo.


Preberi še enkrat temo. Govoril sem o tem, da se mi to zdi smiselno, če bi bila maksimalna blokada nastavljena na omejitev hitrosti + 20%. Nakar je nekdo omenil, da za to ni potrebe, če je omejitev X, potem mora biti omejitev na X in nič več. Nato je šla debata v to smer ali je to varno ali ne in ali lahko zaradi tega pride do kakšnih dogodkov do katerih brez blokade ne bi prišlo.

Hvala za tvoj komentar. Vsi hočemo vedno izpasti maksimalno pametni.

Meizu ::

Napovedujejo stopnjevanjo tresenje volana in tršo pedalko za plin. Zagotovo ne bo fiksna omejitve brez možnosti prekoračitve, ker to bi padlo na sodišču takoj po prvi sporni nesreči.


Zdaj si pa predstavljaj, kako bi padlo vse skupaj takrat, ko bi na sodišče prišel primer crasha sredi zime, zaradi stopnjevanja tresenja volana in trše stopalke na plin, zaradi česar je nekdo želel pritisnit po stopalki za plin, noga zdrsnila proti bremzi, rest is history.

Ne bi ravno verjel temu kar si napisal, omejitev hitrosti, če že, mora biti najbolj smooth in neopazna zadeva ever. Vse ostalo je absurdno.

stara mama ::

Potemtakem bojo postali odveč čisto vsi avti s prostornino večjo od 2.0. Vraga, še 1.5 bo zadosti.
- Nemci bodo seveda rekli: Gut, kein problem, ales klaar, in odrezali pol svoje avtomobilske industrije. AMG, M-motorsports, alle kaput!
- Vse države se bojo tako strinjale z manjšimi cestnimi dajatvami v imenu: jebiga, smo jih nategnili v obdobju downsizinga, zdaj pa naj ljudstvo obdrži svoj denar, mi ne rabimo več.

Ta film bi rad videl.

Meizu ::

No, ni treba pretiravat.

Takšni avti/motorji imajo vsi svojo korist, če ne drugega ga lahko raztegneš na AC (nemci brez omejitev hitrosti na nekaterih odsekih, pri nas bi pa tako ali tako lahko začeli počasi razmišljat o dvigu omejitve hitrosti na vsaj 150km/h).

Če nič od tega ne deluje greš še vedno lahko spucat mašino na Grobnik.

stara mama ::

Pretirava se v drugo skrajnost, da se dokaže, kako nesmiselna je prva podana skrajnost.
Saj živimo v času, ko ni več mogoče bit neopredeljen, mar ne? :)

Zgodovina sprememb…

Meizu ::

Mah, jebeš opredeljenost.

Tisti, ki živimo ob prometnih cestah (sploh turistične trase) vemo, da ljudje večinoma krepko kršijo predpise v conah 50. Še hujše, imaš ogromno patuljkov, ki vozijo 65 na reginalki ali znotraj naselja.

Takšne bi bilo z veseljem vredno omejiti.

Jaz bi bil kvečjemu za nek hibrid, torej sistem, ki konstantno beleži povprečje tvojih prekoračitev, in če zazna, da si pogost kršitelj, potem enabla samodejno omejitev hitrosti.

ginekk ::

Utk je izjavil:

In ne, nisem hotel biti egoističen.

No, ni ti uspelo.

Samo se bojim, da se bo cestni promet izrodil iz "zabavnega izleta" v "železno cesto kontrole" ravno zaradi ljudi, ki imajo komplekse, ko so na cesti :(

Tako je, to je realna bojazen. Zato nehaj zdravit komplekse na cesti, in če ti in vam podobni v naslednjih par letih nikogar več ne ubijete, teh dodatkov najbrž ne bo.


Ti dodatki so zaradi neodgovornih ljudi, ki raje počnejo vse drugo, kot da bi spremljali promet in dogajanje okoli sebe. Nasploh je taka vožnja tudi slaba za pretočnost. In omejevanje hitrosti na predpisano in regulirana vožnja bosta tudi negativno vplivalo na pretočnost.

Utk ::

In omejevanje hitrosti na predpisano in regulirana vožnja bosta tudi negativno vplivalo na pretočnost.

Ne, pretočnost se bo povečala.

codeMonkey ::

Itak. Bi pa za pretocnost rabili se prisilno varnostno razdaljo, potem pa bi bilo odlicno. :)

Utk ::

Že če se bi vsi (ki jih imajo) vozili z aktivnimi tempomati, bi se pretočnost povečala. Tudi če je kater avto pri tem malo len in navidezno počasen, še zmeraj bolje od skakalcev, padalcev in kratkovidnežev (ki na vsak način morajo videt na okvirju tablice kje si kupil avto).

energetik ::

Utk je izjavil:

Že če se bi vsi (ki jih imajo) vozili z aktivnimi tempomati, bi se pretočnost povečala. Tudi če je kater avto pri tem malo len in navidezno počasen, še zmeraj bolje od skakalcev, padalcev in kratkovidnežev (ki na vsak način morajo videt na okvirju tablice kje si kupil avto).
Točno to, najprej bi morali enforcati uporabo aktivnega tempomata, ki ti ne pusti voziti bližje kot 2s od vozila spredaj.
Na ritopike sem dobesedno alergičen. Te golazni je na cestah ko trave. Pa nima veze, ali si hiter/počasen, dinamičen, 20% čez omejitev - vedno se bo v rit zapičil vsaj 1 ritopik/10min.

krneki2021 ::

energetik je izjavil:

Točno to, najprej bi morali enforcati uporabo aktivnega tempomata, ki ti ne pusti voziti bližje kot 2s od vozila spredaj.
Na ritopike sem dobesedno alergičen. Te golazni je na cestah ko trave. Pa nima veze, ali si hiter/počasen, dinamičen, 20% čez omejitev - vedno se bo v rit zapičil vsaj 1 ritopik/10min.

No ja potem je najprej potrebno naredit dva pasova v vsako smer na ljubljanski obvoznici, vsaj se en nov pas v vsako smer proti Gorenjski in vec kot en pas v vsako smer proti Primorski. Potem se bo pa dalo voziti z 2sec varnostno razdaljo. Do takrat bo pa to malo tezje izvedljivo. Saj ko bos se enkrat premislil, ti bo verjetno postalo jasno zakaj.

Ashrack ::

Vedno vec kot je t.i. "AI assist" sistemov, vedno manj svoboscine bomo imeli ljudje. Vsak vladar (drzava, itd) si zeli imeti kontrolo in cim vec informacij. To je samo se en korak blizje temu.
Jaz sem se s takim nacinom ze nekaj casa nazaj sprijaznil in namesto da pizdim in scijem proti vetru, raje to obrnem v svojo financno korist.
....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ashrack ()

predi ::

Ojoj! Z uredbo nam hočejo serijsko vgraditi opozorilnik prekoračitve hitrosti v novejša vozila! Kradejo nam SVOBODO odločanja po lastni presoji za volanom! Ne bom več mogel peljati babice na urgenco! Ne bom se več upal prehitevat traktorja! /s

V zadnjih desetletjih je razvoj na področju varnosti vozil znatno prispeval k splošnemu zmanjšanju števila smrtnih žrtev in hudih poškodb v cestnem prometu. Kljub temu pa je leta 2017 na cestah Unije umrlo 25 300 ljudi, to število pa je v zadnjih štirih letih ostalo nespremenjeno. Poleg tega je vsako leto v trkih hudo poškodovanih 135 000 ljudi (4). Unija bi morala storiti vse, kar je v njeni moči, da bi zmanjšala število nesreč in poškodb v cestnem prometu ali jih odpravila. Poleg varnostnih ukrepov za zaščito potnikov v vozilu je treba za zaščito udeležencev v cestnem prometu zunaj vozila izvesti posebne ukrepe za preprečevanje smrtnih žrtev in poškodb izpostavljenih udeležencev v cestnem prometu, na primer kolesarjev in pešcev. Vplivi trenutnega pristopa na varnost brez novih pobud o splošni varnosti v cestnem prometu ne bodo več mogli izravnati vplivov čedalje večjega obsega prometa Zato je treba v okviru celovitega pristopa k varnosti v cestnem prometu dodatno izboljšati varnost delovanja vozil, da bi se bolje zaščitili izpostavljeni udeleženci v cestnem prometu.

...

se ocenjuje, da je več kot 90 % prometnih nesreč do neke mere posledica človeške napake

https://eur-lex.europa.eu/legal-content...

Zato spi*dite s tem jokanjem nekam kamor sonce nikoli ne posije.

solatko ::

Varnost v prometu s tem ne bo veliko pridobila, saj se večina nesreč zgodi v ali pod omejitvijo hitrosti. Morali bi vgraditi še varnostno razdaljo in zaviranje v primeru ovire.
Delo krepa človeka

energetik ::

krneki2021 je izjavil:

energetik je izjavil:

Točno to, najprej bi morali enforcati uporabo aktivnega tempomata, ki ti ne pusti voziti bližje kot 2s od vozila spredaj.
Na ritopike sem dobesedno alergičen. Te golazni je na cestah ko trave. Pa nima veze, ali si hiter/počasen, dinamičen, 20% čez omejitev - vedno se bo v rit zapičil vsaj 1 ritopik/10min.

No ja potem je najprej potrebno naredit dva pasova v vsako smer na ljubljanski obvoznici, vsaj se en nov pas v vsako smer proti Gorenjski in vec kot en pas v vsako smer proti Primorski. Potem se bo pa dalo voziti z 2sec varnostno razdaljo. Do takrat bo pa to malo tezje izvedljivo. Saj ko bos se enkrat premislil, ti bo verjetno postalo jasno zakaj.
Ko boš pa ti malce preštudiral simulacije prometa in fiziko, ki se tam odvija, ti bo pa mogoče jasno, da ravno z ustrezno varnostno razdaljo in upoštevanjem CPP novi pasovi ne bodo potrebni. Ne vem, meni vedno uspeva voziti po LJ obvoznici z 1,5-2s varnostne, ampak ritopiki so očitno totalno nesposobni, saj 0,1s lahko držijo, 2s pa ne. Očitno je nekaj narobe z njihovo desno nogo, da je ne morejo spustiti z gasa.

Sicer pa - le kakšen mindset moraš to imeti, da zagovarjaš nevarno vožnjo brez varnostne razdalje. ;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

ginekk ::

codeMonkey je izjavil:

Itak. Bi pa za pretocnost rabili se prisilno varnostno razdaljo, potem pa bi bilo odlicno. :)


S prisilno razdaljo in obveznim levim pasom zgolj za prehitevanje, narediš manj prostora za avte. Recimo da ostanemo na enem pasu Zdaj pa računaj koliko avtov gre v 10km razdalje, če so 5m dolgi in imajo 2m razdalje, torej 7m na avto in koliko če so 5m dolgi in imajo 20m razdalje, torej 25m.

Po tvojem gre 25 večkrat v 10000 kot 7?

Utk ::

Če imaš 10,000 avto namesto 5000 avtov na isti razdalji, zato ne bo 10,000 avtov nič prej prišlo.
Operirate z besedo pretočnost, pa v resnici nimate pojma kaj pomeni. Višja pretočnost ne pomeni, da bom JAZ nekam hitreje prišel.

feryz ::

To ima že skoraj vsak avto. Razen tistih gar za jurja ali dva, ki še komaj skupaj stojijo.
Aja, pa radarski tempomat je treba doplačati za te fore.

Sicer pa se pozna, da imajo vgrajeno. Zato na Logu avti bremzajo sredi avtoceste na 40 km/h. Potem imaš pa kolono do Logatca.

Zadnjič peljem familijo domov in gremo od Loma proti Primorski. Tam kjer so smrekice narisane, kao 2 morajo biti med avti. Mulc je za zabavo štel. Od prve do naslednje (ne do druge naslednje), je bilo 8 avtov pred mano.

Utk ::

Nič te ne pomaga, če ima vsak, če noben tega ne uporablja.

Tam kjer so smrekice narisane, kao 2 morajo biti med avti.

2 pri 130 na uro. Tu imamo dve varianti. Ne desnem pasu se 9 avtov zapored sigurno ni vozilo 130, ampak veliko manj. Da bi se ti manj vozil, ni mogoče, torej ste bli na levem pasu. Tam najt 9 zaporednih idiotov pa res ni nek problem.

Sicer pa se pozna, da imajo vgrajeno. Zato na Logu avti bremzajo sredi avtoceste na 40 km/h. Potem imaš pa kolono do Logatca.

To ne bremza avtomat, ampak bedak.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

dexterboy ::

Utk je izjavil:

In ne, nisem hotel biti egoističen.
No, ni ti uspelo.
Samo se bojim, da se bo cestni promet izrodil iz "zabavnega izleta" v "železno cesto kontrole" ravno zaradi ljudi, ki imajo komplekse, ko so na cesti :(
Tako je, to je realna bojazen. Zato nehaj zdravit komplekse na cesti, in če ti in vam podobni v naslednjih par letih nikogar več ne ubijete, teh dodatkov najbrž ne bo.
Ne vem, zakaj ne meni sproščaš svoje komplekse. Kar me ne gane osebno, po svoje se mi zdi celo zabavno. In moram te tudi razočarati, da nisem nikogar ubil, še manj pa zdravim komplekse na cesti... kako že rečejo? Da pretepaš slamnatega moža?
;)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

krneki2021 ::

energetik je izjavil:

Ko boš pa ti malce preštudiral simulacije prometa in fiziko, ki se tam odvija, ti bo pa mogoče jasno, da ravno z ustrezno varnostno razdaljo in upoštevanjem CPP novi pasovi ne bodo potrebni. Ne vem, meni vedno uspeva voziti po LJ obvoznici z 1,5-2s varnostne, ampak ritopiki so očitno totalno nesposobni, saj 0,1s lahko držijo, 2s pa ne. Očitno je nekaj narobe z njihovo desno nogo, da je ne morejo spustiti z gasa.

Sicer pa - le kakšen mindset moraš to imeti, da zagovarjaš nevarno vožnjo brez varnostne razdalje. ;((

Utk je izjavil:

Če imaš 10,000 avto namesto 5000 avtov na isti razdalji, zato ne bo 10,000 avtov nič prej prišlo.
Operirate z besedo pretočnost, pa v resnici nimate pojma kaj pomeni. Višja pretočnost ne pomeni, da bom JAZ nekam hitreje prišel.


Problem je, ker na X razdaljo lahko spravis Y avtomobilov, lahko spravis tudi Y/2 avtomobilov, ne mores pa spraviti Y*2 avtomobilov, razen ce zmanjsas razdaljo med avtomobili. Bo sedaj bolj jasno? Pretocnost tu sploh ne pride na vrsto, saj moras najprej spraviti na cesto toliko ljudi, kot jih zeli ob 16:00 priti iz Ljubljane. Ce hoces imeti enako avtomobilov na cesti, kot jih je sedaj, pri se enkrat vecji razdalji med njimi, pac potrebujes dodatne pasove. Simulacij sem na faksu imel kar nekaj, tako da so mi stvari vsaj na priblizno poznane, pri vama bi pa tako na hitro rekel, da razen da vesta da obstajajo simulacije za te stvari, ne vesta dosti drugega o tem, ker vama ze cisto najbolj osnovna stvar ne stima vec.
PS: Seveda obstaja opcija da se naredi ne vem recimo semafor, ki bo spuscal ljudi na AC, ko bo dovolj prazna, ampak potem naredis kolono vozil od BTC-ja do Siske in uvoza na gorensko AC in s tem ohromis celo mesto, vkljucno s tistimi, ki bi sli zgolj iz Tivolija na Rudnik. Bo pa na AC dovolj prostora za ustrezno 2sec varnostno razdaljo. Kaj je boljse pa naj si pri sebi misli vsak sam.

Utk ::

dexterboy je izjavil:

Utk je izjavil:

In ne, nisem hotel biti egoističen.
No, ni ti uspelo.
Samo se bojim, da se bo cestni promet izrodil iz "zabavnega izleta" v "železno cesto kontrole" ravno zaradi ljudi, ki imajo komplekse, ko so na cesti :(
Tako je, to je realna bojazen. Zato nehaj zdravit komplekse na cesti, in če ti in vam podobni v naslednjih par letih nikogar več ne ubijete, teh dodatkov najbrž ne bo.
Ne vem, zakaj ne meni sproščaš svoje komplekse. Kar me ne gane osebno, po svoje se mi zdi celo zabavno. In moram te tudi razočarati, da nisem nikogar ubil, še manj pa zdravim komplekse na cesti... kako že rečejo? Da pretepaš slamnatega moža?
;)

Kaj se čudiš, sej si tu sam se lepo opisal:
Zdej mi bo neka AI in zakompleksani kravatarji nabijali, da vozim prehitro, da sekam cesto, da ne skrbim za svoje zdravje in se lahko prehladim... WTF?!?!?! Tisti, ki jim je vožnja odveč, naj naročijo taxi, grejo na javni prevoz, prosijo znance za prevoz


PS: Seveda obstaja opcija da se naredi ne vem recimo semafor, ki bo spuscal ljudi na AC, ko bo dovolj prazna, ampak potem naredis kolono vozil od BTC-ja do Siske in uvoza na gorensko AC in s tem ohromis celo mesto, vkljucno s tistimi, ki bi sli zgolj iz Tivolija na Rudnik. Bo pa na AC dovolj prostora za ustrezno 2sec varnostno razdaljo. Kaj je boljse pa naj si pri sebi misli vsak sam.

Če praviš, da se ti nekomu na ljubljanski obvoznici nabijaš na rit zato, da se bo nekdo v Grosupljem lahko vključil na avtocesto, ti jaz pravim, da lažeš kot pes teče.
Če je gužva, se hitrost zmanjša, in takrat se lahko tudi razdalja zmanjša. V koloni je lahko tudi 1s, po zakonu. Ampak ne pri 100 ali pa 130 na uro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

feryz ::

Če naredimo tretji pas, bo za prehitevanje kamionov in nič drugega. Torej rabimo še četrtega.
Ajde, lopate v roke in gas.

energetik ::

krneki2021 je izjavil:

Problem je, ker na X razdaljo lahko spravis Y avtomobilov, lahko spravis tudi Y/2 avtomobilov, ne mores pa spraviti Y*2 avtomobilov, razen ce zmanjsas razdaljo med avtomobili. Bo sedaj bolj jasno? Pretocnost tu sploh ne pride na vrsto, saj moras najprej spraviti na cesto toliko ljudi, kot jih zeli ob 16:00 priti iz Ljubljane. Ce hoces imeti enako avtomobilov na cesti, kot jih je sedaj, pri se enkrat vecji razdalji med njimi, pac potrebujes dodatne pasove. Simulacij sem na faksu imel kar nekaj, tako da so mi stvari vsaj na priblizno poznane, pri vama bi pa tako na hitro rekel, da razen da vesta da obstajajo simulacije za te stvari, ne vesta dosti drugega o tem, ker vama ze cisto najbolj osnovna stvar ne stima vec.
PS: Seveda obstaja opcija da se naredi ne vem recimo semafor, ki bo spuscal ljudi na AC, ko bo dovolj prazna, ampak potem naredis kolono vozil od BTC-ja do Siske in uvoza na gorensko AC in s tem ohromis celo mesto, vkljucno s tistimi, ki bi sli zgolj iz Tivolija na Rudnik. Bo pa na AC dovolj prostora za ustrezno 2sec varnostno razdaljo. Kaj je boljse pa naj si pri sebi misli vsak sam.
Ne gre za parkirišče, kjer lahko nanj stlačiš N-avtov! Upoštevati moraš varnostno razdaljo.
Kaj je boljše? 2sec varnostna razdalja. Saj je že zdaj itak ohromljeno celo mesto ob konicah. S tem da bi se ob ustrezni varnostni obvoznica hitreje pucala kot zdaj, ko imaš neštete efekte harmonike, ki se zaradi premale varnostne še potencirajo in se velikokrat končajo kot popolna zapora zaradi nesreče.

ginekk ::

Utk je izjavil:

Če imaš 10,000 avto namesto 5000 avtov na isti razdalji, zato ne bo 10,000 avtov nič prej prišlo.
Operirate z besedo pretočnost, pa v resnici nimate pojma kaj pomeni. Višja pretočnost ne pomeni, da bom JAZ nekam hitreje prišel.


Zaradi mene lahko operiramo z diferencialnimi enačbami, opisal tako da je tudi tebi lahko jasno. Nekaj malega o vrstah in s tem povezanimi enačbami so nekoč učili tudi na FRI.

Višja pretočnost pomeni več vozil mimo neke točke v dani časovni enoti. Saj vem da prekratka razdalja to lahko zmoti, ker nepozorni vozniki prepozno regulirajo in se pojavi efekt elastike, ampak tako je v vsaki koloni. In pri zadostni gužvi ti v tem ne pomaga nobena dodatna razdalja, le ta bo kvečjemu negativno vplivala. Isto tako zmoti pretočnost, ko tovornjak skoči na prehitevalni pas oziroma karkoli gre počasneje od večine voznikov. Tudi tisti ki gre 130km/h če večina ostalih vozijo hitreje.

bbbbbb2015 ::

krneki2021 je izjavil:

IgorCardanof je izjavil:

Kakšen je plan drugače tega omejevanja hitrosti. Ti blokira samo gas? Ali je plan, da ti tudi zavira vkolikor si nad omejitvijo? To potem izgleda tako, da sam ugotavlja kakšno boš imel omejitev v kratkem in ti počasi zavira ali je to bolj tako, da ti zazna koliko je omejitev in če si prišel iz 90km/h omejitev v naselje s 40km/h ti zavira na polno, dokler nisi na pravi hitrosti?

Ce imam na mojem vklopljeno to opcijo, zacne zavirat ko vidi in prepozna znak za omejitev (znak za omejitev, znak za naselje itd.). Tako da je zelo on/off voznja. 90km/h do znaka potem dokaj mocno zavira na 50km/h in ko je konec omejitve relativno mocno pospesi nazaj na novo omejitev. Je pa to zgolj ko je tempomat vklopljen. Pri limiterju pa ti ne pusti cez nastavljeno hitrost ne glede na to koliko pohodis gas. No ce ga na polno ti spusti limiter. Zavira pa ti limiter ne. Ce imas notri 90km/h in je limiter nastavljen na 50km/h ne bo uposteval tvojih pritiskov na gas dokler hitrost ne bo padla pod 50km/h.


Limiter je možno nastaviti na trenutno hitrost. S tipko gre dol ali gor. Če si čez limiter, potem najprej vklopi električno regeneracijo, če imaš ECO DRIVE vklopljen. Če limiter utripa, pa imaš avto v ECO DRIVE modu, ti vklopi še sklopko in začne zavirati z motorjem.

Govora je o BMWju z ZF8 avtomatskim menjalnikom, dieselskim motorjem in je mehki hibrid.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

In pri zadostni gužvi ti v tem ne pomaga nobena dodatna razdalja, le ta bo kvečjemu negativno vplivala.

Razdalja mora bit taka, da zarad vsake male spremembe hitrosti tistega pred tabo, ne rabiš takoj spreminjat hitrosti še ti.

Isto tako zmoti pretočnost, ko tovornjak skoči na prehitevalni pas oziroma karkoli gre počasneje od večine voznikov.

Če je razdalja med vsemi dovolj velika, je ta vpliv minimalen. Če se pa temu tovornjaku nabiješ na rit z bremzanjem od 180, pa še 5 za tabo enako, bo pa kmalu zastoj.

krneki2021 ::

@energetik lahko si predstavljas da obvladas simulacije in ne vem kaj se vse, ampak v resnici se ti o tem ne sanja, pa prav pretirano logicno razmisljanje ti tudi ne gre. Zares je cesta ali parkirisce povsem enaka zgodba. Oboje ima omejitev koliko avtomobilov lahko spravis gor. To ali se premikajo ali ne, pri tem ne igra nobene vloge.
Pa preden me UTK in ti po standardni navadi tega foruma v stilu "ce se ne strinjas z menoj verjames v ravno zemljo in kuscarje", zacneta obkladati s tem, naj vama povem, da se vecinoma v guzvi vozim s tempomatom nastavljenim na srednjo vrednost (ja je manj kot 2sec) in po desnem pasu, ker se mi preprosto ne da ukvarjati s taksnimi in drugacnimi modeli, ki bivakirajo na levem pasu ali se pri najvecji guzvi vozijo s prizganim levim zmigavcem in blendajo, ker mislijo da je edini, ki stoji med njim in Jesenicami ravno tisti avto pred njim, vseh ostalih 1000 na levem pasu pa ne vidi.

VeganCyclist ::

To ma smisu, če si predstavlaš okolje z avtonomnimi vozili. Avtonomni bodo vozil po speed limitu,...kva vsi ostali jih bodo pa nonstop prehteval? Sej ne boš mogu. Enga,..dva že,... kva pa k bo 95% folka vozil na avtopilot? To bo nekak tko k uni, k laufajo mem folka na dvižnih stopnicah. Najprej bodo to itak uvedl na AC,..potem ostalo. Verjetno po vaških cestah tega še ne bo desetletja.

ginekk ::

Utk je izjavil:

In pri zadostni gužvi ti v tem ne pomaga nobena dodatna razdalja, le ta bo kvečjemu negativno vplivala.

Razdalja mora bit taka, da zarad vsake male spremembe hitrosti tistega pred tabo, ne rabiš takoj spreminjat hitrosti še ti.

Isto tako zmoti pretočnost, ko tovornjak skoči na prehitevalni pas oziroma karkoli gre počasneje od večine voznikov.

Če je razdalja med vsemi dovolj velika, je ta vpliv minimalen. Če se pa temu tovornjaku nabiješ na rit z bremzanjem od 180, pa še 5 za tabo enako, bo pa kmalu zastoj.


Ja če razdalja neskončno, vpliva ni. Samo pol tud pretočnosti ni.
Lahko se edino pogovarjamo o avtomatu, ki hitreje reagira kot nepozorne počasnele. Po tem bi bila minimalna razdalja skladna z zaviralno zmogljivostjo vozila prvo vozečega v koloni.

VeganCyclist ::

dexterboy je izjavil:

Nečesa NE razumem; KAKO za vraga lahko dobiš erekcijo na življenje, ko ti drugi OMEJUJEJO lastno svobodo?
Včasih smo vozili brez vsega, pa smo se imeli veliko lepše kot danes, ko ima vsak pleh po 20+ računalnikov, folk pa pod stresom, ker mora gledat na cesto namesto na pametne telefone.
- imamo ceste in njih znake ter prometno ureditev
- imamo vozila, ki morajo biti tehnično brezhibna in zavarovana
- imamo voznike, ki morajo biti brez alka z opravljenim izpitom
Se usedeš v avto in UŽIVAŠ v vožnji. Če ni nikogar, malo porežeš ovinke, če je toplo zunaj, odpreš vsa okna in imaš prepih. In podobno...
Ampak NE. Zdej mi bo neka AI in zakompleksani kravatarji nabijali, da vozim prehitro, da sekam cesto, da ne skrbim za svoje zdravje in se lahko prehladim... WTF?!?!?! Tisti, ki jim je vožnja odveč, naj naročijo taxi, grejo na javni prevoz, prosijo znance za prevoz... ne pa lepo prosim stresati slabe volje na prometno ureditev in druge udeležence v prometu.
In ne, nisem hotel biti egoističen. Samo se bojim, da se bo cestni promet izrodil iz "zabavnega izleta" v "železno cesto kontrole" ravno zaradi ljudi, ki imajo komplekse, ko so na cesti :(


Nimaš prav. Poglej primerjavo mrtvih na cestah včasih,...in zdej. In v naši prihodnosti (kaka skandinavija zdej). Asistenčni sistemi so zakon. Že samo avtomatsko bremzanje zmanša možnost nesreče za ohoho... In ja. Železna cesta kontrole bo ratala. Ja. Ker je to zate dobr.

feryz ::

Avtomatsko bremzanje je dobro, ko ga ima dovolj avtov vgrajenega in ljudje vozijo s tempomatom.
Ampak... potem sploh ne rabiš avtomatskega zaviranja, nujnega mislim.
Če pa imaš sem ter tja koga na tempomatu, potem je to hudo nevarna zadeva.

Sicer, kolikor opazujem, radarski tempomat na AC uporablja zelo malo ljudi. Res zelo malo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

zmaugy ::

Absolutno sem proti temu (omejevanju hitrosti glede na omejitve), razen če bo avto sam vozil brez moje interakcije. Dokler bom moral pa jaz vrtet volan, pritiskat na plin in zavore, pa tega sranja v mojem avtu ne bo.
Če bi bilo to neizogibno in bi moral še vedno sam voziti, izberem javni prevoz.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

RedDrake ::

ginekk je izjavil:


Zaradi mene lahko operiramo z diferencialnimi enačbami, opisal tako da je tudi tebi lahko jasno. Nekaj malega o vrstah in s tem povezanimi enačbami so nekoč učili tudi na FRI.
Višja pretočnost pomeni več vozil mimo neke točke v dani časovni enoti. Saj vem da prekratka razdalja to lahko zmoti, ker nepozorni vozniki prepozno regulirajo in se pojavi efekt elastike, ampak tako je v vsaki koloni. In pri zadostni gužvi ti v tem ne pomaga nobena dodatna razdalja, le ta bo kvečjemu negativno vplivala. Isto tako zmoti pretočnost, ko tovornjak skoči na prehitevalni pas oziroma karkoli gre počasneje od večine voznikov. Tudi tisti ki gre 130km/h če večina ostalih vozijo hitreje.

Samo ena anekdota.
Poleti 2019 sem bil dva tedna na danskem, kjer sem med drugim za nekaj dni tudi rentnil avto in šel malo izven tipičnih točk.
Ko sem odhajal iz Kobenhavna sem zavil na "obvoznico" in šibal po omejitvi. Relativno gost promet, ampak dobra varnostna.
Potem kar naenkrat, omejitve nad glavo utripajo, kažejo zastoj in 50 omejitev. Ok, vsi upočasnjujejo (čeprav zastoja nikjer na vidiku), ampak razadlja še kar ostaja. Tisti ki se priklapljajo padejo v luknje, in se peljemo 50. Slab kilometer, potem spet šibamo 100+, potem spet 50 in utripanje, itd ...
Niti enkrat se nismo ustavili. Če bi se, sploh ne dvomim, da bi tam glede na količino tovornjakov in avtomobilov praktično takoj nastal kilometrski zastoj.
Zakaj se nismo ustavili?
Ker so ljudje imeli varnostno in ker so tam kjer je na AC kazalo 50, dejansko peljali 50 in ne 90 s 5m "varnostne" razdalje, kar je običaj pri nas. Čim se na AC prvi ustavi se bodo v konici tam ustavili ČISTO vsi za njim. In ko imaš debilkote ki furajo AC hitrosti (80-130+) s par metri do naslednjega, je samo vprašanje časa kdaj bo nekdo malce preveč zabremzal, tisti za njim bo moral še bolj, 10. v vrsti se bo pa tam ustavil. Potem si pa pečen.
Na LJ obvoznici se pa to itak dogaja na vsakem izvozu/uvozu, ker razdalje ni dovolj in tisti ki prihajajo not dobesedno izsilijo, zadaj se bremza in cikel se začne.

feryz ::

Če še nikoli, slučajno, nisi opazil, imamo tudi pri nas to.
Ampak ja, ti si to videl na Danskem.

RedDrake ::

Jaz delam po LJ, hodim peš, kolo, če je res slabo avto.
Obvoznico v konici vidim mogoče enkrat letno.
Da bi se ljudje držali omejitev ko je zastoj še nisem videl.
Table na AC pri nas folk jemlje nekje na +30-+50 odvisno od številke gor.
Piše 100, še vedno šibajo 150.
Piše 60, 90, raje 100.
razadalja jasno praktično vedno premajhna.

predi ::

RedDrake je izjavil:

Jaz delam po LJ, hodim peš, kolo, če je res slabo avto.
Obvoznico v konici vidim mogoče enkrat letno.
Da bi se ljudje držali omejitev ko je zastoj še nisem videl.
Table na AC pri nas folk jemlje nekje na +30-+50 odvisno od številke gor.
Piše 100, še vedno šibajo 150.
Piše 60, 90, raje 100.
razadalja jasno praktično vedno premajhna.
To je zato, ker se v hitrostnem območju od najvišje dovoljene hitrosti do nekje +20% + N, kjer je N odvisen od najvišje predpisane hitrosti in je pri nižjih višji, močno zmanjša možnost za nastanek nesreče s hujšimi posledicami. Saj veš, največ nesreč se zgodi v ali pod predpisano omejitvijo.. /s

VeganCyclist ::

Sej toj klasika. Bebčki, k vozjo za ritjo u bistvu delajo največjo gužvo, ker ob vsakem najmenšem indicu, da bo avto pred njimi zavrl, nardijo malo kakico in na polno zabremzajo.

zmist ::

energetik je izjavil:

Na ritopike sem dobesedno alergičen. Te golazni je na cestah ko trave. Pa nima veze, ali si hiter/počasen, dinamičen, 20% čez omejitev - vedno se bo v rit zapičil vsaj 1 ritopik/10min.


Ne biti alergicen, to lahko spremenis v zabavo :)

- pogledas v ogledalo, da vidis ali je kaksen prerazgret kreten ali morda kaksen starcek, ki ga noces imeti na vesti - zavedati se moras, da vecina ljudi ne zna vozit (in obicajno ravno tisti, ki se imajo za najvecje "carje" za volanom, stalno pizdijo ipd., najslabse vozijo)
- pospesis (seveda se ti bo vseeno prilepil), sekundo ali dve za tem rahlo pohodis bremzo, ne toliko, da dejansko zabremzas ampak dovolj, da se ti zavorne lucke zadaj prizgejo; za dodan efekt pocakaj, da zacne prilepek prehitevat, prizge cigaret, pogleda na telefon,...
- pogledas v ogledalo

Rezultati so bili od nekdaj fenomenalni, od tega, da so bremzali na veliko in penili do sicer enkratnega primera, ko je odvil iz ceste na makedam "rally style". Sploh je zabavno, ce ima zraven kaksno tecno zeno, kjer vidis, da ga napizdeva :)) Vedno se mi je zdelo, da ljudje to uporabljajo premalo za disciplinirat kretene za sabo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmist ()

Utk ::

Morda zato, ker nočejo umret.

zmist ::

Utk je izjavil:

Morda zato, ker nočejo umret.


Pa smo nasli "prilepka", ki terorizira ostale v prometu. Japajade. Ko prizges zavorne luci in ne zabremzas ogrozas koga? Sebe? Bo kreten za tabo pospesil in se ti zabil v rit (kjer bo kriv, vcasih so avtomehaniki na tak nacin izsiljevali nesrece - razbit odbijac, kreten, ki misli, da ima podaljsan k* v obliki avta se ti bo zabil v rit, zamenjas z odbijacem na zalogi, pises na njegovo zavarovalnico in das nazaj ze razbit odbijac za naslednjega "suckerja", novega pa zmontiras stranki brez racuna, za dodano varnost pa imas gor kljuko, kar se danes ne da vec)? Pohodil bo bremzo in to bo vse. Ali pa celo "odvitlal"/ Pa pulz mu bo nabilo na 200 in v nadaljevanju voznje se ne bo vec obnasal kot kreten, ker ga bo strah za lastno varnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmist ()

VeganCyclist ::

Vsak dan delam traso Kranj - Loka. Mirno 50kmh. Po omejitvi. Kaj vse to dožviš. Prou kamero si bom kupu. Zadnjič ena ženska pol metra za mano, cel pot se je slinla. Kr tekl je od nje, ker me ni mogla prehtet. Pa enkat drugič albanci, spet celo pot za mano. V Stražišu me prehtijo u škarice in bremzajo in hupajo pred mano. Haha. Sam da si spredej. Cel dan te šef in baba dol tišita, ampak zdej si pa v meganu 2.0 dizl, ki si ga kupu na lizing na 7let. Zdej te pa noben ne bo jebal. Pa toj drugac na kolesu isto. Folk dobesedno crkne, da sibne mimo tebe in pokaze kaki carji so, potem se pa 100m pred tabo praktično ustavi, ker ne more več. Toj tut kolesarski fenomen, ne samo avtomobilski. :)

zmist ::

VeganCyclist je izjavil:

Pa toj drugac na kolesu isto. Folk dobesedno crkne, da sibne mimo tebe in pokaze kaki carji so, potem se pa 100m pred tabo praktično ustavi, ker ne more več. Toj tut kolesarski fenomen, ne samo avtomobilski. :)


Jah to bo pa sedaj se slabse, ko smo VSI slovenci zmagali na Tour de France. Naslednje leto bo pekel, sploh ker je vecina kolesarjev nesposobnih voziti za crto in se jim zdi misel na to, da vozijo 10 cm od robnika zastrasujoca. Pa sploh ni, samo oni se nikoli ne bi smeli usesti za kolo (tudi kolesarim in se redno zgrazam kaksen neuravnotezen gnoj vozi specialke - pa ne samo iz avta). Napaka je pa v zakonodaji, namesto, da pisejo kazni bi morali vzeti avto za x dni (ali za vedno) in enako uvesti tudi za kolesarje in se vecje kretene; hipsterje na elektricnih skirojih. Ti so mi bili pa ze od zacetka fascinantni kaksen nekoordiniran poden se upa vozit 30, z majhnimi kolesci, po slovenskih "sama-jama" cestah. Nihce ne razmislja, da lahko zaradi kamencka poleti, kaj sele zaradi razpoke na cesti (ki ga ucinkovito utiri v njeno smer) - in seveda nima celade, ker potem ne bo tako "cool" selfi na UKC.

VeganCyclist je izjavil:

Vsak dan delam traso Kranj - Loka. Mirno 50kmh.


Kranj - Loka je groza, druga katastrofa je pa Kamnik - Trzin. Neverjetno kaksni debili se prevazajo vsak dan v sluzbo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmist ()

VeganCyclist ::

Mah to s kolesi je blo lansk let. Letos je tega full manj. Folk je lansk let nakupu kolesa in ugotovu, da je, če češ iz Kranja na Bled s kolesam enako samomoru. Kolesarske steze, kjer pač so, so kr narisane na cesto. Ni ne za avto in ne za kolo. Večina križišč je v stilu,..mhm,...čak...kva??!? Recimo cesta Kranj - Loka sploh nima kolesarske steze. Še pločnika nima. Pa so jo kva,..pred 5imi leti preasfaltiral? Res je, eni kolesarji so res zoprni. Vidit jih ne morem. Sam vsaj vem zakva grejo čez rdečo. Zarad Strave, momenta in cajta. 2 min pavze na križišu poj online grdo zgleda. Iditsko, sam tko je.

rkobarov ::

Si predstavljate na slovenski avtocesti? Kamion prehiteva kamion in vsi gledamo za njimi :D
Ryzen 5800x AIO280 32gb 16c3200 3080ti Msi b550 tomahawk Samsung 970 1Tb M27q

shadeX ::

dexterboy je izjavil:

Nečesa NE razumem; KAKO za vraga lahko dobiš erekcijo na življenje, ko ti drugi OMEJUJEJO lastno svobodo?


Tanka je linija med omejevanjem lastne svobode in omejevanjem svobode nekoga drugega, ko prvemu dovoliš malo več svobode. Povsem jasno je da ko nekdo dobi malo več svobode jo drugi ravno toliko izgubi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Levi smernik za prehitevanje na pospeševalnem pasu AC (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11310814 (8845) PandaFlow2
»

Razvoj hitrosti na cestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16519853 (16550) Utk
»

Tovornjakarji in avtomobilisti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16332825 (30577) Heavy
»

Vožnja po prehitevalnem (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Na cesti
528115193 (92215) solatko

Več podobnih tem