» »

"Intelligent speed assist" pri novih avtih od 7.2022

"Intelligent speed assist" pri novih avtih od 7.2022

«
1
2 3 4

kixs ::

Pred casom smo se s kolegi o tem malo hecali... glede na vso tehnologijo bo pocasi avto peljal le toliko kot je omejitev. Danes slucajno dobim na YT video, ki o tem dejansko govori. Regulativa je bila sprejeta ze v 2019.



Po regulativi 2019/2144 bodo novi avti dobili dodatne varnostne zahteve - "samodejno znizanje" hitrosti glede na omejitve. Zaenkrat bo tole mozno tudi rocno izklopit.

Ni pa to edina novost. Vec v sami regulativi:
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2019/...

Glede na opis pa zaenkrat ne bo hardwired, ampak zgolj z opozorili, kar vecina novejsih avtov ze ima. Smer je zacrtana in je bolj vprasanje casa kdaj bo omejitev hitrosti res avtonomna/avtomaticna - samo en mali SW update in smo tam ;)

profii ::

No big deal.
Električni avti itak po naravi (no, ne vsi, večina pa) ne gredo več kot 160 km/h.
Next step je avtonomna vožnja, čez nekaj let, tam tudi ne boš imel možnosti tiščat gas.

pegasus ::

Super, podpiram, to bo močno izboljšalo pretočnost prometa.

Meizu ::

Ma super, končno me radaristi ne bodo več snajpali zato, ker sem hitrost prekoračil za 6km/h.

Top.

walden ::

V Sloveniji neuporabno zaradi pravila, da križišče razveljavi omejitev, zaradi česar se ne postavlja znakov za konec omejitve.

Miha 333 ::

walden je izjavil:

V Sloveniji neuporabno zaradi pravila, da križišče razveljavi omejitev, zaradi česar se ne postavlja znakov za konec omejitve.

Saj to ne bo izvedeno na osnovi prepoznavanja znakov, ampak bo v bazi zapisano, kakšna je dovoljena hitrost kjer se trenutno nahajaš.

krneki2021 ::

walden je izjavil:

V Sloveniji neuporabno zaradi pravila, da križišče razveljavi omejitev, zaradi česar se ne postavlja znakov za konec omejitve.

Moj ima tempomat, kjer lahko vklopim to prepoznavanje znakov in opcijo da avtomatsko zniza hitrost na omejitev in zares ta krizisca in ostale stvari kar normalno shandla. Ne cisto zmeraj v ene 90% pa ok. Ni pa da bi to uporabljal vec kot za poskus, ker je vozna s tem dokaj debilna.... 90km/h do znaka, potem pa polno na bremze da zmanjsa na 50km/h in podobno. In ja je narejeno na podlagi kamere in prepoznavanja znakov. Konec koncev mora vedeti tudi za omejitve, ki so bile postavljene zaradi na primer dela na cesti 10min pred tem.

kuall ::

walden je izjavil:

V Sloveniji neuporabno zaradi pravila, da križišče razveljavi omejitev, zaradi česar se ne postavlja znakov za konec omejitve.

HereWe go android app ti začne dajat neke zvoke, če greš čez omejitev. Dela kar točno in je tudi dokaj uporabna stvar, ker dostikrat ne veš, koliko je sploh omejitev nekje.
Jaz vozim malo hitreje od omejitev samo zato, ker mi gre na živce, če se mi en idiot prilima na rit. pač rad sem sam na cesti, ne da se gužvam v enem sendviču.

zztop ::

kixs je izjavil:

Po regulativi 2019/2144 bodo novi avti dobili dodatne varnostne zahteve - "samodejno znizanje" hitrosti glede na omejitve. Zaenkrat bo tole mozno tudi rocno izklopit.

Izgleda, da bo tudi na motorjih, ker tudi oni spadajo pod definicijo "motor vehicles". Tole bo zanimivo
Izberi raje izgubo kot umazan dobiček:
zakaj prva boli enkrat, druga zmeraj.
~Hilon

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zztop ()

Blinder ::

Mah to bi uporabno samo za ne dobit kazni od radarjev. Drugace je treba pustit ljudem da vozijo, kot jim pase.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

kuall ::

Blinder je izjavil:

Drugace je treba pustit ljudem da vozijo, kot jim pase.

Lol kakšna neumna izjava.
Dejansko bi bilo najbolje za vse, če bi vsi vozili enako hitro. Če je 50 vozi 50. Drgač so ljudje živčni.

IL_DIAVOLO ::

V kolikor računalnik odpelje avto, ki se vozi pod omejitvijo, v najbližji jarek.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

UganiKdo ::

Blinder je izjavil:

Mah to bi uporabno samo za ne dobit kazni od radarjev. Drugace je treba pustit ljudem da vozijo, kot jim pase.

Samo ne v javnem prometu.

;-) ::

Super, tole bi bilo res top shit. Da bi bilo popolnoma omejeno.

HotBurek ::

Namesto, da bi čas, denar in energijo vlagali v izobraževanje, preventivo in praktične vaje, ter s tem ohranili varnost in svobodo na relativno visokem nivoju, gremo v še več regulacij, še več omejevanja, še več birokracije, in vse to lepo zapakirano kot napredek in razvoj. FU EU.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

pegasus ::

Jah lej če ljudje ne razumejo zlepa, bodo pa zgrda. Zlepa smo že probali pa ni delovalo.

HotBurek ::

Jah lej če ljudje ne razumejo zlepa, bodo pa zgrda.

V izobraževalne procese in medsebojno sodelovanje je potrebno neprestano vlagati denar, čas, energijo. Tako bomo lahko še naprej živeli svodobdno.

Nasilno izobraževanje z elementi zatiranja je slaba rešitev.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

A110 ::

HotBurek je izjavil:

Jah lej če ljudje ne razumejo zlepa, bodo pa zgrda.

V izobraževalne procese in medsebojno sodelovanje je potrebno neprestano vlagati denar, čas, energijo. Tako bomo lahko še naprej živeli svodobdno.

Nasilno izobraževanje z elementi zatiranja je slaba rešitev.

Že zdaj je izpit relativno drago izobraževanje. Dodatno smo k upoštevanju predpisov prisiljeni s razmeroma visokimi kaznimi. Ampak očitno nekaterim ki divjajo še vedno ni dovolj. Tisti ki že zdaj vozijo po omejitvah se jim avtomatska blokada pri gps omejitvi ne bo poznala. Divjakov pa se bo - in to je ravno glavni namen omejitev

HotBurek ::

Tisti, ki se že sedaj vozijo po omejitvah, ne potrebujejo dodatnih elektronskih senzorjev, regulacij in še več nadzora. Čemu bi jih?
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: HotBurek ()

shadeX ::

Mi že prihaja ob misli da bo to res kdaj realizirano. Podpiram, ker bedakov na cesti je preveč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

HappyPills ::

Avronomija je prihodnost.kar podpiram ker ne bom rabil kot star dedek tezit da me okol furajo. Me bo kar moj avto lepo po omejitvi. Zatacas k bom bral 1325 st Jazbine.

Zgodovina sprememb…

zztop ::

shadeX je izjavil:

Mi že prihaja ob misli da bo to res kdaj realizirano. Podpiram, ker bedakov na cesti je preveč.

Prepovemo nemške znamke pa se bo hitro umiril cestni promet. >:D8-)
Izberi raje izgubo kot umazan dobiček:
zakaj prva boli enkrat, druga zmeraj.
~Hilon

blackbfm ::

HotBurek je izjavil:

Tisti, ki se že sedaj vozijo po omejitvah, ne potrebujejo dodatnih elektronskih senzorjev, regulacij in še več nadzora. Čemu bi jih?


Da bomo lahko gledal oglase na instagramu brez ogrožanja ostalih v prometu

kixs ::

Tega kot takega ne podpiram. Vsaj v tem kontekstu ne. Recimo, ce bodo tezili tudi, ko nekdo pelje 40 namesto 50 ali 70 namesto 90km/h... potem ajd. Res me pa zmoti, ko nekdo "ovira" promet in ga moram prehiteti in potem se nadoknaditi sekunde. Osebno vozim po predpisih 99% casa.

Ko pa bodo enkrat avti 100% samovozeci, potem itak ni problema.

Meizu ::

Zanima me pa samo, kaj se bo zgodilo, ko teh omejitev ne boš mogu več sklopit in imaš, recimo, urgenten primer, ko sopotnika zagrabi infarkt - čimprej v bolnišnico - ampak cvanckat po naseljih.

bambam20 ::

profii je izjavil:

No big deal.
Električni avti itak po naravi (no, ne vsi, večina pa) ne gredo več kot 160 km/h.


Velina gredo 200 +.. vsaj tisti normalni.. Zato pa ne vzameš ID3, pač pa teslo 3 .. Najslabša gre 209 km/H in navzgor.. Spet prihajamo v čase, ko bodo plebejski avti za rajo imeli hitrost nekej 150-170 km/H.. BOgati se bodo pa vozili 200 +.,

Utk ::

Meizu je izjavil:

Zanima me pa samo, kaj se bo zgodilo, ko teh omejitev ne boš mogu več sklopit in imaš, recimo, urgenten primer, ko sopotnika zagrabi infarkt - čimprej v bolnišnico - ampak cvanckat po naseljih.

Poklical boš rešilca, ali ti ga bojo pa na daljavo odklenili. Kolkrat letno se to v realnosti v Sloveniji zgodi?

bambam20 ::

Meizu je izjavil:

Zanima me pa samo, kaj se bo zgodilo, ko teh omejitev ne boš mogu več sklopit in imaš, recimo, urgenten primer, ko sopotnika zagrabi infarkt - čimprej v bolnišnico - ampak cvanckat po naseljih.


To si znova potegnil eno izjemo. Klical boš 112 in bo rešilec , ki ne bo imel blokade hitrosti pridrvel.

Blinder ::

Ma niso problem naselja.
Tle pri nas npr. je cestica, kje je omejitev 40. Na ravnini po tisti cesti grem redno 80, s prejsnjim avtom tudi 100. Ce je ravna cesta in po klancu navzgor, pri 40 km/h umres od dolgcasa.
Ali pa drug del ceste, kjer je 500m omejitev 40, samo zaradi enega ovinka. Ali par tukajsnjih tripasovnic z omejitvijo 90, tam samo ljudje z gnilimi zombie mozgani vozijo samo 90.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

IgorCardanof ::

To bi bila smiselna omejitev samo pomoje v primeeu, da blokira prekomerno prekoracitev hitrosti. V naselju nimas kaj vozit 130km na uro, hkrati pa ni nic narobe, ce kdaj potegnes do 60.

Tako da to podpiram tako da imas recimo tezko blokado pri omejitvi hitrosti + 20% recimo.

HotBurek ::

Cilj je imte več nadzora in omejitev, kot jih ima kitajska.

Le tako bomo lahko svobodno varni.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

bambam20 ::

IgorCardanof je izjavil:

To bi bila smiselna omejitev samo pomoje v primeeu, da blokira prekomerno prekoracitev hitrosti. V naselju nimas kaj vozit 130km na uro, hkrati pa ni nic narobe, ce kdaj potegnes do 60.



Če je omejitev 50 je 50. Nič ne boš vozil 60. Tudi na avtocesti je omejitev 130. Časi, ko ste noreli po cesti bodo kmalu mimo.

Uredit je še potrebno, da bodo avtomobili samodejno speljevali , ko se prižge zelena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

IgorCardanof ::

So obcasne prometne situacije ko je potrebno potegnit cez omejitev in v teh situacijab bi bilo lahko kriticno, ce bi bil omejen s hitrostjo. Denimo, da gres napacno prehitevat traktor ali drug pocasen avto, pa ti nasproti pripelje drugo vozilo. V tem primeru je ena izmed moznih resitev situacije, da potegnes malo hitreje in se vrnes na svoj pas.

Definitivno sem proti divjanju, a zaradi takih in drugacnib situacij bi dovolil moznost malo hosje hitrosti kot je dejansko omejitev.

UganiKdo ::

Blinder je izjavil:

Ma niso problem naselja.
Tle pri nas npr. je cestica, kje je omejitev 40. Na ravnini po tisti cesti grem redno 80, s prejsnjim avtom tudi 100. Ce je ravna cesta in po klancu navzgor, pri 40 km/h umres od dolgcasa.
Ali pa drug del ceste, kjer je 500m omejitev 40, samo zaradi enega ovinka. Ali par tukajsnjih tripasovnic z omejitvijo 90, tam samo ljudje z gnilimi zombie mozgani vozijo samo 90.

Si pac psihopat, ki se pozvizga na ostale in jasen primer zakaj so taksni ukrepi potrebni.

IgorCardanof je izjavil:

So obcasne prometne situacije ko je potrebno potegnit cez omejitev in v teh situacijab bi bilo lahko kriticno, ce bi bil omejen s hitrostjo. Denimo, da gres napacno prehitevat traktor ali drug pocasen avto, pa ti nasproti pripelje drugo vozilo. V tem primeru je ena izmed moznih resitev situacije, da potegnes malo hitreje in se vrnes na svoj pas.

Definitivno sem proti divjanju, a zaradi takih in drugacnib situacij bi dovolil moznost malo hosje hitrosti kot je dejansko omejitev.

Ja, nekako tako kot v teoriji obstajo primeri, ko je bolj varno ce v avtu nisi zapet. Ravno dovolj za gostilnisko debato.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

Utk ::

IgorCardanof je izjavil:

So obcasne prometne situacije ko je potrebno potegnit cez omejitev in v teh situacijab bi bilo lahko kriticno, ce bi bil omejen s hitrostjo. Denimo, da gres napacno prehitevat traktor ali drug pocasen avto, pa ti nasproti pripelje drugo vozilo. V tem primeru je ena izmed moznih resitev situacije, da potegnes malo hitreje in se vrnes na svoj pas.

Definitivno sem proti divjanju, a zaradi takih in drugacnib situacij bi dovolil moznost malo hosje hitrosti kot je dejansko omejitev.

Prehitevat greš traktor, ki gre 40 na uro, potegnit moraš pa čez 90? Ne, ne rabiš, dokler boš prišel do 90, boš že trikrat mimo. Če se nekdo vozi 85, ti bi pa rad 90, pa jebiga, pač se boš še ti vozil 85.

Blinder je izjavil:

Ma niso problem naselja.
Tle pri nas npr. je cestica, kje je omejitev 40. Na ravnini po tisti cesti grem redno 80, s prejsnjim avtom tudi 100. Ce je ravna cesta in po klancu navzgor, pri 40 km/h umres od dolgcasa.
Ali pa drug del ceste, kjer je 500m omejitev 40, samo zaradi enega ovinka. Ali par tukajsnjih tripasovnic z omejitvijo 90, tam samo ljudje z gnilimi zombie mozgani vozijo samo 90.

Bedaste omejitve je treba popravit, ne pa ignorirat. To bo priložnost za to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

IgorCardanof ::

Ne zdaj lagat. Sem napisal koliko. 20% nad omejitev pomeni maksimalno 60 v 50, 36 v 30, 108 v 90 in tako dalje. Ni potrebno lagat in delat ekstremov in pisat kot da predlagam 150 v 50.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Baje da je predvideno tudi to, da ti za par sekund dovoli it hitreje. Ampak to bo itak v 2.0, ko bo res blokada delovala, zaenkrat bo samo opozarjalo.

rejven ::

Hec je, da bi z rac podprto voźnjo po omejitvah v casu konic prisel hitreje kot sedaj, ko nastajajo nepotrebni zastoji zarad napak voznikov. Vseeno pa je potrebno prej temeljito pregledat zdajsnje omejitve, ker nekje so res malo mimo in mas obcutek, da vsak pred hiso izsili tisto tablo...ko se peljem do tasta in tasce, je cca 2 km klanca v rovte po gozdu, cesta siroka, geniji pa prtegnejo znak 50, mas dejansko obcutek, da stojis pri miru. Razlog je, da je nekaj lokalnih genijev z dvomljivimi avti vn letelo in sedaj se je treba cijazit. Pa se obcini paše mal proracun nafilat...

Utk ::

Meizu je izjavil:

Zanima me pa samo, kaj se bo zgodilo, ko teh omejitev ne boš mogu več sklopit in imaš, recimo, urgenten primer, ko sopotnika zagrabi infarkt - čimprej v bolnišnico - ampak cvanckat po naseljih.

Ni bilo treba čakat dolgo: https://siol.net/novice/slovenija/vozni...

GupeM ::

IgorCardanof je izjavil:

Denimo, da gres napacno prehitevat traktor ali drug pocasen avto, pa ti nasproti pripelje drugo vozilo. V tem primeru je ena izmed moznih resitev situacije, da potegnes malo hitreje in se vrnes na svoj pas.

Nope. V zakonu piše, da je treba prehiteti čim hitreje in brez oklevanja. Če torej zajebeš, nasproti pride avto, ti pa lahko še malo bolj potegneš, si že v štartu falil, ker nisi prehitel tako hitro kot bi lahko.

Prehiteva se (skoraj) vedno s prestavo nižje in gasom do podna. Ko imaš pa gas enkrat do podna, pa žal hitreje ne moreš več iti.

IgorCardanof ::

Ampak je problem, če ti gas do podna blokira hitrost na max 50km/h ane? Medtem ko ga v trenutni situaciji prehitiš s tem, da potegneš do 60km/h.

Utk ::

Se bo pač treba naučit prehitevat. In če gre tist nasproti tudi 50, se ne boste razbili.

IgorCardanof ::

Kakšen je plan drugače tega omejevanja hitrosti. Ti blokira samo gas? Ali je plan, da ti tudi zavira vkolikor si nad omejitvijo? To potem izgleda tako, da sam ugotavlja kakšno boš imel omejitev v kratkem in ti počasi zavira ali je to bolj tako, da ti zazna koliko je omejitev in če si prišel iz 90km/h omejitev v naselje s 40km/h ti zavira na polno, dokler nisi na pravi hitrosti?

ginekk ::

Napovedujejo stopnjevanjo tresenje volana in tršo pedalko za plin. Zagotovo ne bo fiksna omejitve brez možnosti prekoračitve, ker to bi padlo na sodišču takoj po prvi sporni nesreči.

Že tako je folk na cesti postal čisto letargičen pri speljevanju, pri priključevanju, da prehitevanja niti ne omenjam. Mislim, da se priključiš na avtocesto s 70km/h in ti ni jasno, da stem ogrožaš pretežno sebe. Avti vsi po 10s 100km/h, a promet kot da bi vozili konjske vprege.

Glede varnosti mnogo bolje da bi razmišljali o omejevanju telefonskega signala v vozilu.

krneki2021 ::

IgorCardanof je izjavil:

Kakšen je plan drugače tega omejevanja hitrosti. Ti blokira samo gas? Ali je plan, da ti tudi zavira vkolikor si nad omejitvijo? To potem izgleda tako, da sam ugotavlja kakšno boš imel omejitev v kratkem in ti počasi zavira ali je to bolj tako, da ti zazna koliko je omejitev in če si prišel iz 90km/h omejitev v naselje s 40km/h ti zavira na polno, dokler nisi na pravi hitrosti?

Ce imam na mojem vklopljeno to opcijo, zacne zavirat ko vidi in prepozna znak za omejitev (znak za omejitev, znak za naselje itd.). Tako da je zelo on/off voznja. 90km/h do znaka potem dokaj mocno zavira na 50km/h in ko je konec omejitve relativno mocno pospesi nazaj na novo omejitev. Je pa to zgolj ko je tempomat vklopljen. Pri limiterju pa ti ne pusti cez nastavljeno hitrost ne glede na to koliko pohodis gas. No ce ga na polno ti spusti limiter. Zavira pa ti limiter ne. Ce imas notri 90km/h in je limiter nastavljen na 50km/h ne bo uposteval tvojih pritiskov na gas dokler hitrost ne bo padla pod 50km/h.

MadMax ::

Nimaš kickdown "stopnice" na pedalu za plin, da z močnejšim pritiskom overridaš limiter? Preproga zataknjena pod pedalom morda? ;)

Ker sam limiter mi je kul zadeva, ampak če je brezpogojna zna bit pa (zaenkrat) nevarna...

/edit: aha, imaš kickdown.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MadMax ()

fikus_ ::

Ne vidim težave v omejitvi zgornje hitrosti, bolj so težava razni tovornjaki, avtobusi, traktorji in npr. L kategorija vozil (45 km/h). Ti precej nižajo povprečno hitrost.
Avtobusi se umaknejo, ko poberejo potnike na postaji, umikanje bi pričakoval od ostalih, ki delajo kolono.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

janezl ::

Vključen ACC.
Zadeva (vsaj v mojem primeru) deluje na momente precej konfuzno, saj črpa podatke iz zemljevida v avtu v kombinaciji z GPSom. Večkrat se mi je zgodilo, da je na odprti, ravni (avto)cesti, avto opozoril npr. "bliža se ovinek 60 km/h" in začel zavirat. Pohodiš gas in gre naprej. Seveda obstaja bojazen, da se ti bo kdo zaletel v rit. V Italiji verjetno v avtošoli učijo voziti brez varnostne razdalje.
Mi pa je na nepoznani cesti pred zelo ostrim ovinkom upočasnil hitrost in me rešil neugodne situacije.
Vsa elektronska pomagala niso izgovor, da na cesti ni potrebno bit pozoren in priseben.
73 de Jani

Horas ::

Utk je izjavil:

Meizu je izjavil:

Zanima me pa samo, kaj se bo zgodilo, ko teh omejitev ne boš mogu več sklopit in imaš, recimo, urgenten primer, ko sopotnika zagrabi infarkt - čimprej v bolnišnico - ampak cvanckat po naseljih.

Ni bilo treba čakat dolgo: https://siol.net/novice/slovenija/vozni...


vrjetno je še deževalo, neurje pa to. nič ne piše o tem ampak...
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

GupeM ::

IgorCardanof je izjavil:

Ampak je problem, če ti gas do podna blokira hitrost na max 50km/h ane? Medtem ko ga v trenutni situaciji prehitiš s tem, da potegneš do 60km/h.

Nisi prebral kako naj bi zadeva delovala, ane?

Ponovi vajo.
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Levi smernik za prehitevanje na pospeševalnem pasu AC (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11312415 (10446) PandaFlow2
»

Razvoj hitrosti na cestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16522392 (19089) Utk
»

Tovornjakarji in avtomobilisti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16335447 (33199) Heavy
»

Vožnja po prehitevalnem (strani: 1 2 3 48 9 10 11 )

Oddelek: Na cesti
528123306 (100328) solatko

Več podobnih tem