vir: Wikipedia
Zakon predvideva pogajanja med mediji ter Googlom in Facebookom, v primeru, da sami dogovora ne bi dosegli, bo odločitev v njihovem imenu sprejel arbiter, ki ga bo v ta namen imenovala vlada. Zakon prav tako ne bo veljal za novice, ki bi se pojavljale na Facebookovemu Instagramu oz. Googlovemu YouTube, obe podjetji pa bosta lahko svoja plačila znižali tudi za vrednost klikov, ki jih bosta pripeljali na spletno stran posameznega medija. V primeru, da bi podjetji dogovor kršili, zakon predvideva tudi kazni, ki lahko dosežejo tudi 6 milijonov evrov oz. 10 odstotkov njunih prihodkov na ozemlju Avstralije.
Zakon je rezultat triletnih posvetovanj in analiz, pa tudi pritiskov s strani obeh ameriških podjetij. Google je tako napovedal, da se bodo njihove storitve zaradi tega dramatično poslabšale in poleti zagnal veliko oglaševalsko kampanjo. Facebook pa je pred časom zagrozil, da bo v Avstraliji preprosto blokiral deljenje novic na svoji platformi. No, Will Easton, direktor Facebooka za Avstralijo je zadnje dni bolj spravljiv, povedal je, da bodo v podjetju zakon temeljito proučili, tekom zakonodajnega postopka pa se bodo potrudili, da najdejo zakonski okvir, ki bo dobra rešitev za avstralski ekosistem novic. Predstavniki Googla dogajanja za zdaj niso želeli komentirati.
Google je sicer letos oktobra napovedal, da bo v naslednjih treh letih za avtorska nadomestila po svetu namenil milijardo ameriških dolarjev, v ta namen je splovil projekt Google News Showcase, ki bo poskusno stekel v Nemčiji in Braziliji. Podjetje je prav tako v Franciji doseglo sporazum o plačilu nadomestil s šesterico največjih časopisov in revij, med njimi tudi Le Mondom in Le Figarojem. Podoben projekt, zavihek z novicami za omejen nabor držav, za katere avtorjem plačuje določena nadomestila, je pred časom začel tudi Facebook. Mimogrede, naključje ali ne, Avstralija ni udeležena v nobenem od naštetih projektov obeh družb.