Forum » Loža » Resnica o škodljivosti dizla
Resnica o škodljivosti dizla
WizzardOfOZ ::
Resno. Verjetno si se kaj zabral/narobe prebral. Avtomobilov je 100.000 krat več kot ladij in suma sumarium onesnažijo mnogo več od ladij in povzročijo mnogo več škode za zdravje (zaradi bližine).
Samo 10 največjih čezoceank, ki lahko pripeljejo v Barcelonsko pristanišče, v mesecu dni onesnaži toliko kot vsi avtomobili v Barceloni v celem letu (barcelona ima nekje 560.000 avtomobilov).
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Valvoline ::
To da se bodo stroski za zdravstvo znizali za visino trosarin (ce se sploh bodo) ce bo vse na elektriko je pa tako tezko nakladanje da glava pece. On the other hand, ce je res tako bo pa kolabiral pokojninski sistem, saj bodo komonunajzarski oldtimerji bolj zdravi ane in se dlje cuzali povecini nezasluzene penzice. LOL
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
WizzardOfOZ ::
Comparator je izjavil:
Možno pa je kupanje tudi opravljati z električnimi tovornjaki:
Tale tvoj e-dumper ima dizelski motor, ki poganja elektromotor, ta pa daje elektriko za motorje v kolesih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Valvoline ::
......Že zdaj se s subvencioniranjem obnovljivih virov in električnih avtomobilov dogaja prelivanje denarja od revnih k bogatim. Kdo si lahko privošči sončno elektrarno in električni avto? Premožnejši. Kdo jim to pomaga prek subvencij financirati? Vsi skupaj......
Skratka komunajzarska svinjarija.
Skratka komunajzarska svinjarija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
svatelj ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Comparator je izjavil:
Možno pa je kupanje tudi opravljati z električnimi tovornjaki:
Tale tvoj e-dumper ima dizelski motor, ki poganja elektromotor, ta pa daje elektriko za motorje v kolesih.
Ne, ne drži. Ta je samo električni, NI dizel električni tako kot ti napačno misliš. Ima 700 kWh baterijo in nobenega motorja, poglej si video/specifikacije.
To da se bodo stroski za zdravstvo znizali za visino trosarin (ce se sploh bodo) ce bo vse na elektriko je pa tako tezko nakladanje da glava pece. On the other hand, ce je res tako bo pa kolabiral pokojninski sistem, saj bodo monunajzarski oldtimerji bolj zdravi ane in se dlje cuzali povecini nezasluzene penzice. LOL
Ni res, študije ki jih omenjajo viri na linku ki sem ga podal so jasne.
WizzardOfOZ je izjavil:
Resno. Verjetno si se kaj zabral/narobe prebral. Avtomobilov je 100.000 krat več kot ladij in suma sumarium onesnažijo mnogo več od ladij in povzročijo mnogo več škode za zdravje (zaradi bližine).
Samo 10 največjih čezoceank, ki lahko pripeljejo v Barcelonsko pristanišče, v mesecu dni onesnaži toliko kot vsi avtomobili v Barceloni v celem letu (barcelona ima nekje 560.000 avtomobilov).
Ne številke niso take. Največjo škodo naredijo avtomobili ker onesnažujejo središča mest (ladja 99 % onesnaženja ne naredi v bližini mest, ampak na sredi oceana stran od ljudi).
nejc_nejc ::
Evo sami sulci 50+ ti oportunirajo.
Jaz in ostali moji geneti se ne počutimo stare, kot si zgoraj izpostavil, kot problem.
Zanimivo, da glih nasi letniki tole tvojo foro terajo v življenje.
Aja, udobje je to, da se ustavim, kjer se mi zahoče. Performensi v velikih avtih so pa po difoltu za dolge vožnje dobri.
Trenutno pa to s stromarcki še ni to.
Jaz in ostali moji geneti se ne počutimo stare, kot si zgoraj izpostavil, kot problem.
Zanimivo, da glih nasi letniki tole tvojo foro terajo v življenje.
Aja, udobje je to, da se ustavim, kjer se mi zahoče. Performensi v velikih avtih so pa po difoltu za dolge vožnje dobri.
Trenutno pa to s stromarcki še ni to.
svatelj ::
......Že zdaj se s subvencioniranjem obnovljivih virov in električnih avtomobilov dogaja prelivanje denarja od revnih k bogatim. Kdo si lahko privošči sončno elektrarno in električni avto? Premožnejši. Kdo jim to pomaga prek subvencij financirati? Vsi skupaj......
Skratka komunajzarska svinjarija.
Kdo si lahko privošči sončno elektrarno
Vsak si jo lahko privošči ker obstaja eko kredit katerega mesečni obrok je manjši kot je bil prej obrok za položnico elektrike.
električni avto?
4 jurje te pride nov Wuling mini (sicer pa je res da ga v Evropi še ne moreš kupiti). Za 7k dobiš rabljenega Nissan Leafa, vse to si večina lahko privošči.
Kdo jim to pomaga prek subvencij financirati?
Subvencija se manjša vsako leto in je že precej majhna, še 5 let in je ne bo več. Čez 5 let se pričakuje izenačitev nakupne cene električnih in naftnih vozil v trgovini, tako tudi reveži ne bojo imeli izgovora. Že danes pa so električni avto cenejši kar se stroška lastništva tiče (nakupna cena+gorivo+servisi).
Evo sami sulci 50+ ti oportunirajo.
Jaz in ostali moji geneti se ne počutimo stare, kot si zgoraj izpostavil, kot problem. Zanimivo, da glih nasi letniki tole tvojo foro terajo v življenje.
Ni težava to koliko se počutite stare. Gre se za dejstvo da se starejši ljudje težje prilagodijo na nove tehnologije, pa naj si gre za uporabo računalnikov, telefonov ali pa za električne avtomobile. Zgleda možgani niso več tako prožni v starosti (ter navada je železna srajca).
Would you buy an electric car? New research says 55 is the cut-off age when most drivers don't want one
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
Trenutno pa to s stromarcki še ni to.
Z novimi modeli električnih je. 500 km dosega imajo nekateri, kar je 4 do 5 ure vožnje. Kdo toliko prevozi v enem dnevu (razen ko gre na dopust enkrat letno). Po 4 do 5 urah vožnje večina voznikov naredi premor tako ali tako tudi če vozi dizla.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
svatelj ::
Evo to si preberi:
6. Electric vehicles don't go far enough on one charge, aren't they annoying and inconvenient?
Really simply the sweet-spot for the range of an EV is between 200 and 300 miles, this gives the optimal balance between cost and range. Most people don't need a range of more than this - after the time it takes to drive this distance most of us need a pit stop anyway.
...when we take longer trips, most of us already do stop for 15 to 20 minutes at a service station...
Statistically the first car in a family does around 37 miles a day on average and any second car covers around 11 miles daily. Understandably people don't however buy for their average journeys, they buy for the longest ones they do. In reality, when we take longer trips, most of us already do stop for 15 to 20 minutes at a service station to grab a drink and perhaps head to the loo or fill up on petrol or diesel. That would be all the time it takes to power up your EV via the new range of ultra-rapid chargers that are already available. This is why National Grid has proposed the optimum locations for adequate grid capacity to enable others to provide ultra-fast chargers, ensuring that nobody on the strategic road network (motorways and principle dual carriageways) is further than 50 driven miles from ultra-rapid charging. This will give drivers consistency, continuity and therefore confidence that their first or only car can be electric.
Vir:https://www.nationalgrid.com/stories/jo...
6. Electric vehicles don't go far enough on one charge, aren't they annoying and inconvenient?
Really simply the sweet-spot for the range of an EV is between 200 and 300 miles, this gives the optimal balance between cost and range. Most people don't need a range of more than this - after the time it takes to drive this distance most of us need a pit stop anyway.
...when we take longer trips, most of us already do stop for 15 to 20 minutes at a service station...
Statistically the first car in a family does around 37 miles a day on average and any second car covers around 11 miles daily. Understandably people don't however buy for their average journeys, they buy for the longest ones they do. In reality, when we take longer trips, most of us already do stop for 15 to 20 minutes at a service station to grab a drink and perhaps head to the loo or fill up on petrol or diesel. That would be all the time it takes to power up your EV via the new range of ultra-rapid chargers that are already available. This is why National Grid has proposed the optimum locations for adequate grid capacity to enable others to provide ultra-fast chargers, ensuring that nobody on the strategic road network (motorways and principle dual carriageways) is further than 50 driven miles from ultra-rapid charging. This will give drivers consistency, continuity and therefore confidence that their first or only car can be electric.
Vir:https://www.nationalgrid.com/stories/jo...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
nejc_nejc ::
Dempercek je že prava zadeva, mogoče za v predor pa za kakšen triglavski narodni park, vendar to ni niti slučajno pravilo. Tud tranvaj maš ele.
Za prave izkope je pa to sam strošek. Dela se izvajajo 24/7 in sedaj bodo imele za tri ali dve smeni demperjev torej 2 do 3x več kot sedaj, haloo.
Večina dnevnih kopov je sredi ničesar. A bodo daljnovod vlekli..
Jaz se cito normalno privajam na novitete, je pa res, da jih racionalno menjam, ne pa na prvo žogo, sem se prevečkrat zajebal, ko sem bil mlajši.
Za prave izkope je pa to sam strošek. Dela se izvajajo 24/7 in sedaj bodo imele za tri ali dve smeni demperjev torej 2 do 3x več kot sedaj, haloo.
Večina dnevnih kopov je sredi ničesar. A bodo daljnovod vlekli..
Jaz se cito normalno privajam na novitete, je pa res, da jih racionalno menjam, ne pa na prvo žogo, sem se prevečkrat zajebal, ko sem bil mlajši.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nejc_nejc ()
svatelj ::
Dempercek je že prava zadeva, mogoče za v predor pa za kakšen triglavski narodni park, vendar to ni niti slučajno pravilo. Za prave izkope je pa to sam strošek.
Kmalu bo pravilo. Ravno obratno je, dizel je strošek. Letno prišpara 22.000 gallon dizla, kar je 83000 litrov, kar 107.900EUR prihranka letno. Po enemu! Na leto! Zdej pa računej da ima firma 100 takih pa kolk pride v 20 letih: 200 milijonov evrov!
E dupmper je koncept ne produkt. Pa še to predelan.
Je produkt ki se dejansko uporablja v praksi.
A bodo daljnovod vlekli.
Če bodo finance pokazale da se to splača (in verjami da bodo), potem bodo, brez skrbi. Sicer pa redkokateri rudnik nima elektrike.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
svatelj ::
Jaz se cito normalno privajam na novitete, je pa res, da jih racionalno menjam, ne pa na prvo žogo, sem se prevečkrat zajebal, ko sem bil mlajši.
Ni videti, vidim ko berem tvoje poste kako razmišljaš in da imaš neracionalen odpor. Navada je železna srajca očitno. :)
fikus_ ::
Da se ne boste prepirali okrog tovornjaka; to je izredni primer, dela v dnevnem kopu in vozi rudo navzdol, kjer regenerira energijo zaviranja, gor pa vozi prazen!
Tega vam trol inženir ne napiše, ali pa se sam ne ve!
Tega vam trol inženir ne napiše, ali pa se sam ne ve!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
svatelj ::
Seveda vem, vsak ki si je ogledal in prebral kaj o tem tovornjaku to ve. Nisem noben trol za razliko od tebe. Veliko rudnikov je na hribu in tako dobiš gratis energijo (to je nekaj česar dizel ni sposoben). Za tiste ki pa niso na hribu pa pač vgradiš 1500 kWh baterijo in je to to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
fikus_ ::
Ne trolaj! To je edini takšen primer na svetu!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
svatelj ::
Ne trolam. Ni edini:https://www.popularmechanics.com/techno... In to so šele začetki, tako kot bi bili danes leta 2000 kar se pametnih telefonov tiče. Počakaj ti 10 let pa boš videl kaj bo. ;) Je težje narediti električne mining tovornjake kot avte? Vsekakor. Vendar sčasoma bodo tudi ti električni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
Zimonem ::
Eno konceptno vozilo. Na katerem niti ne bazira proizvodnja rudnika. Pa tako glasen. Še tvojega lažnivega leafa smo morali financirati. Ker 250 delovnih dni in 75km ne gre vbštevilke katere navajaš.
W1 nisko si padel. Še mačka scat prime pa ga kar voziš po tujih tratah.
W1 nisko si padel. Še mačka scat prime pa ga kar voziš po tujih tratah.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Zimonem ()
Horas ::
ko pogledam ceno dizla se mi kr nasmeji, sam še vedno prepoceni!!!
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
nejc_nejc ::
Nikjer nisem napisal, da so ele. avti podn, samo to še ni to.
Očitno, ne 100%, si gradbišče videl od daleč, dnevni izkop pa na youtubu, tako, da ne ti o pravilu o ele. demperjih na trasah in rudnikih, ker si sploh ne predstavljaš kaj to za seboj potegne.
Ja je možno, ko je to del koncesije ali razpisa.
Z "računstvom" tukaj v postih se pa sploh ne mislim ukvarjat, ker je to nekaj na pol.
Tako da to, še ni to,
po moje nekje v prvi tretjini, če ni celo "zeppelin", ter je samo osnova za nekaj tretjega, kar pa še ne vemo.
Očitno, ne 100%, si gradbišče videl od daleč, dnevni izkop pa na youtubu, tako, da ne ti o pravilu o ele. demperjih na trasah in rudnikih, ker si sploh ne predstavljaš kaj to za seboj potegne.
Ja je možno, ko je to del koncesije ali razpisa.
Z "računstvom" tukaj v postih se pa sploh ne mislim ukvarjat, ker je to nekaj na pol.
Tako da to, še ni to,
po moje nekje v prvi tretjini, če ni celo "zeppelin", ter je samo osnova za nekaj tretjega, kar pa še ne vemo.
svatelj ::
Eno konceptno vozilo. Na katerem niti ne bazira proizvodnja rudnika. Pa tako glasen. Še tvojega lažnivega leafa smo morali financirati. Ker 250 delovnih dni in 75km ne gre vbštevilke katere navajaš.
W1 nisko si padel. Še mačka scat prime pa ga kar voziš po tujih tratah.
Kaj blodiš. Povedal sem ti iskreno, 24kkm na leto, 75 km do službe, po opravkih se pa tja in malo izletov za vikende.
Nikjer nisem napisal, da so ele. avti podn, samo to še ni to.
Zate morda če greš vsakodnevno v Sibirijo kjer ni žive duše 1000 km okoli. Za 99 % ostalih pa že je. Po podatkih statističnega urada Slovenije samo 2 % ljudi v Sloveniji prevozi več kot 300 km do službe in nazaj.
Inžinir nima prav on vse po svoje. Tudi če gre na mazut v elektriko je vse zdravo.
Imam prav, ti nimaš prav. Tudi z mazutom narejena elektrika in z njim filan električni avto je še vedno boljši kar se zdravja tiče od naftnega avtomobila (filtri elektrarne so boljši, lokacije je stran od ljudi, ne pa direktno v mesta ljudem pod nos tako kot to delajo dizli in bencinarji).
Očitno, ne 100%, si gradbišče videl od daleč, dnevni izkop pa na youtubu, tako, da ne ti o pravilu o ele. demperjih na trasah in rudnikih, ker si sploh ne predstavljaš kaj to za seboj potegne.
Seveda je jasno da se motiš, kot pravim mnogo lažje je narediti električni avtomobil kot električni minining tovornjak, pa vendar v roku 10 do 20 let boš imel tudi vsaj polovico tovornjakov električnih. Nisem rekel da je povsem enostavno, ampak je pa vsekakor več kot možno in se bo tudi zgodilo (zaradi cene če že ne zaradi okoljskih norm).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
svatelj ::
ko pogledam ceno dizla se mi kr nasmeji, sam še vedno prepoceni!!!
Ko pogledam ceno elektrike na kilometer se mi nasmeji še 8x bolj, ker je 8x nižja od dizla. ;) Enkrat sem videl izračun da če bi dizlom naložili plačilo vse škode ki jo povzročijo na zdravju, potem bi bila cena 5 € na liter. Boš videl da prej kot v desetletju bo cena dizla preko 2 € na liter, mark my words. ;) Morda celo 3 € na liter ali celo več.
svatelj ::
Seveda pije vodo, sem ti enkrat že rekel pa ti bom še enkrat: ne blodi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
nejc_nejc ::
D3m ::
Nope.
Ta zmaga z mazutom:
Ta zmaga z mazutom:
Tudi z mazutom narejena elektrika in z njim filan električni avto je še vedno boljši kar se zdravja tiče od naftnega avtomobila
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
stara mama ::
svatelj ::
ta pa zmaga :
..........Ne številke niso take. Največjo škodo naredijo avtomobili ker onesnažujejo središča mest (ladja 99 % onesnaženja ne naredi v bližini mest, ampak na sredi oceana stran od ljudi).
in ti mulo, mi boš potem o neki ekologiji razlagu, haloo
Kaj tebi ni jasno?! Ti mulo boš meni pametoval, nisem noben mulo, če ti osnovna logika ni jasna se ne oglašaj! SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Torej mesta. Ni vseeno ali pljuneš v morje(=ladja) ali pa pljuneš sebi v kozarec (=avtomobili znotraj mest), upam da si razumel primerjavo. Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
Nope.
Ta zmaga z mazutom:
Tudi z mazutom narejena elektrika in z njim filan električni avto je še vedno boljši kar se zdravja tiče od naftnega avtomobila
Enako velja zate.
1.SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
2. Izkoristek elektarne na mazut v zavezi z električnim avtom je VEČJI od dizla, kaj šele od bencinarja. Kar pomeni da je poraba energije na kilometer MANJŠA.
2.Elektraren na mazut praktično ni in predstavljajo manj kot 0,1 % proizvodnje svetovne elektrike.
stara mama je izjavil:
Seveda pije vodo, sem ti enkrat že rekel pa ti bom še enkrat: ne blodi.
Povsem jasno je, da zavajaš :)
Pa dobr no, kolk računov si že ti naredil? Že v tej temi imaš vsaj 3!
Ni to grobo kršenje ST pravil?
Popolnoma nič ne zavajam, zavajaš ti z svojimi missimformacijami. Nisem jaz kriv da se en moderator izživlja in mi jih blokira za brezveze. Dokler račun deluje ga uporabljam ko ne deluje več ga pač ne morem več uporabljati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
D3m ::
Slaba stran mazuta je žveplo.
But hey ti itak veš to.......ne?
Bo treba še par žgancev z mlekom pojesti.
But hey ti itak veš to.......ne?
Bo treba še par žgancev z mlekom pojesti.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
svatelj ::
Slaba stran mazuta je žveplo.
But hey ti itak veš to.......ne?
Seveda vem, in to povzroča SO2 emisije, vendar to je precej manj problematično ker so elektrarne na obrobju stran od ljudi, dizelski in bencinski avtomobili pa so direktno v mestih v neposredni bližini velike količine ljudi. Problem NOx, emisij trdih delcev in aromatskih ogljikovodikov niso izpusti kot taki če bi se enakomerno razporedili po zemljini orbiti, problem so velike 1000 kratne zgostitve koncentracij teh strupov v mestih kjer jih ljudje dihajo. TO je problem.
https://www.science.org/cms/10.1126/sci...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
TheBlueOne ::
Kaj tebi ni jasno?! Ti mulo boš meni pametoval, nisem noben mulo, če ti osnovna logika ni jasna se ne oglašaj! SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Torej mesta. Ni vseeno ali pljuneš v morje(=ladja) ali pa pljuneš sebi v kozarec (=avtomobili znotraj mest), upam da si razumel primerjavo. Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
Dejansko odrasla oseba tako gorece zagovarja svojo pozicijo v trivialni temi na tehnicnem forumu?
No mene nisi preprical s svojim stilom v smislu da ko je vprasanje doseg predlagas avto za 50k€, ko pa je jasno, da je to drago pa pozabil, da je doseg nuja in ponudil avto, ki je pateticen in ima tudi pateticen doseg. Si vmes dal tudi ponudbo, da mi ponudis alternativo, pa je nisi uspel.
Na koncu sem prevzel Passat dizla.
svatelj ::
Dejansko odrasla oseba tako gorece zagovarja svojo pozicijo v trivialni temi na tehnicnem forumu?
Če mu pa osnovna logika ni jasna. Na živce mi grejo neumni ljudje, pa verjami da nisem edini ki mu gre to na živce.
No mene nisi preprical s svojim stilom v smislu da ko je vprasanje doseg predlagas avto za 50kEUR
Ne predlagam tega, predlagam avto ki bo umel ustrezni doseg. Če si lahko privoščiš Teslo za 40k, ali ID3 za 30k potem si kupi to, če ne pač kaj drugega. Recimo novega Nissan Leafa za 23k, ali pa rabljenega za 7k. Za nekoga ki ima 120 km do službe in nazaj je povsem dovolj Dacia spring za 13kEUR ali električni Twingo za 14k, za drugi avto je odlična vrjanta (večina družin ima 2 avtomobila).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
svatelj ::
Na teh mestih je dihanje nevarno
https://www.student.si/izpostavljeno/ok...
Onesnaženost zraka je prvi okoljski vzrok prezgodnje smrti v Evropski uniji, saj vpliva na kar 400.000 prezgodnjih smrti na leto, pri nas pa 1700. Povprečen odrasel človek dnevno vdihne in izdihne med 10.000 in 20.000 litri zraka.
Ljubljana je kot stičišče Slovenije najbolj prometno obremenjena, kar negativno vpliva na kakovost zraka, saj se več kot 120.000 ljudi vsak dan pripelje na delo v Ljubljano, od tega večina s svojim avtomobilom. Ko dodamo še promet, ki ga povzročimo prebivalci in prebivalke Ljubljane, to predstavlja dolge kolone avtomobilov in goste oblake izpušnih plinov. Glavni vzrok za visoke koncentracije zdravju škodljivega dušikovega oksida v zraku je motoriziran promet oziroma natančneje emisije dizelskih vozil.
Focus, društvo za sonaraven razvoj, in Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj zato pripravljata kampanjo merjenja onesnaženosti zraka z dušikovim monoksidom (NO2). Pri tem pa želijo tvojo pomoč pri izbiri dodatnih lokacij, kjer se bodo izvajale meritve. Tako so pripravili spletno aplikacijo POZOR: Tukaj je dihanje nevarno!, kjer lahko vneseš predlagane točke. Izbrali bodo najbolj pogoste in v začetku leta 2021 izmerili onesnaženost na 200 lokacijah.
Podobno akcijo so izvedli že lani v sodelovanju z nemško organizacijo Deutsche Umwelthilfe. Takrat so izvedli raziskavo na 50 lokacijah po širšem središču Ljubljane, kjer so namestili difuzne vzorčnike in 4 tedne merili koncentracije NO2 v zraku. Rezultati so bili slabši od pričakovanega, zato so se odločili, da merjenje ob prometnih vpadnicah in cestnih koridorjih ponovijo in tudi povečajo število lokacij.
Dušikovi oksidi (NOx) so strupeni in zelo škodljivi za zdravje. Onesnažen zrak je eden izmed glavnih dejavnikov tveganja za obolenje za najbolj pogostimi kroničnimi boleznimi, ki vključujejo rakava in srčno-žilna obolenja, bolezni dihal, sladkorno bolezen, težave v nosečnosti in tudi demenco. Najbolj rizična skupina so otroci, ker so manjši in s tem bližje plasti avtomobilskih izpuhov. Malčki vdihnejo zrak pogosteje kot odrasli, še posebej med igro in tekom. Starejši ljudje, ljudje s predhodnimi obolenji in kroničnimi boleznimi, kot je astma, nosečnice in še nerojeni otroci so prav tako hitro prizadeti ob izpostavljenosti onesnaženemu zraku.
Kje v Ljubljani je zrak najbolj onesnažen?
https://siol.net/novice/slovenija/kje-v...
V projektu v okviru Partnerstva za okolje in zdravje bodo na 200 lokacijah po mestu izvedli meritve dušikovega dioksida (NO2), ki je zdravju škodljiv in eden glavnih onesnaževal v zraku znotraj obvoznice. Večina ga namreč nastane kot posledica cestnega motornega prometa, zlasti problematična pa so vozila na dizelski pogon.
https://www.student.si/izpostavljeno/ok...
Onesnaženost zraka je prvi okoljski vzrok prezgodnje smrti v Evropski uniji, saj vpliva na kar 400.000 prezgodnjih smrti na leto, pri nas pa 1700. Povprečen odrasel človek dnevno vdihne in izdihne med 10.000 in 20.000 litri zraka.
Ljubljana je kot stičišče Slovenije najbolj prometno obremenjena, kar negativno vpliva na kakovost zraka, saj se več kot 120.000 ljudi vsak dan pripelje na delo v Ljubljano, od tega večina s svojim avtomobilom. Ko dodamo še promet, ki ga povzročimo prebivalci in prebivalke Ljubljane, to predstavlja dolge kolone avtomobilov in goste oblake izpušnih plinov. Glavni vzrok za visoke koncentracije zdravju škodljivega dušikovega oksida v zraku je motoriziran promet oziroma natančneje emisije dizelskih vozil.
Focus, društvo za sonaraven razvoj, in Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj zato pripravljata kampanjo merjenja onesnaženosti zraka z dušikovim monoksidom (NO2). Pri tem pa želijo tvojo pomoč pri izbiri dodatnih lokacij, kjer se bodo izvajale meritve. Tako so pripravili spletno aplikacijo POZOR: Tukaj je dihanje nevarno!, kjer lahko vneseš predlagane točke. Izbrali bodo najbolj pogoste in v začetku leta 2021 izmerili onesnaženost na 200 lokacijah.
Podobno akcijo so izvedli že lani v sodelovanju z nemško organizacijo Deutsche Umwelthilfe. Takrat so izvedli raziskavo na 50 lokacijah po širšem središču Ljubljane, kjer so namestili difuzne vzorčnike in 4 tedne merili koncentracije NO2 v zraku. Rezultati so bili slabši od pričakovanega, zato so se odločili, da merjenje ob prometnih vpadnicah in cestnih koridorjih ponovijo in tudi povečajo število lokacij.
Dušikovi oksidi (NOx) so strupeni in zelo škodljivi za zdravje. Onesnažen zrak je eden izmed glavnih dejavnikov tveganja za obolenje za najbolj pogostimi kroničnimi boleznimi, ki vključujejo rakava in srčno-žilna obolenja, bolezni dihal, sladkorno bolezen, težave v nosečnosti in tudi demenco. Najbolj rizična skupina so otroci, ker so manjši in s tem bližje plasti avtomobilskih izpuhov. Malčki vdihnejo zrak pogosteje kot odrasli, še posebej med igro in tekom. Starejši ljudje, ljudje s predhodnimi obolenji in kroničnimi boleznimi, kot je astma, nosečnice in še nerojeni otroci so prav tako hitro prizadeti ob izpostavljenosti onesnaženemu zraku.
Kje v Ljubljani je zrak najbolj onesnažen?
https://siol.net/novice/slovenija/kje-v...
V projektu v okviru Partnerstva za okolje in zdravje bodo na 200 lokacijah po mestu izvedli meritve dušikovega dioksida (NO2), ki je zdravju škodljiv in eden glavnih onesnaževal v zraku znotraj obvoznice. Večina ga namreč nastane kot posledica cestnega motornega prometa, zlasti problematična pa so vozila na dizelski pogon.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
TheBlueOne ::
Ne predlagam tega, predlagam avto ki bo umel ustrezni doseg. Za nekoga ki ima 120 km do službe in nazaj je povsem dovolj Dacia spring za 13kEUR ali električni Twingo za 14k, za drugi avto je odlična vrjanta (večina družin ima 2 avtomobila).
Saj smo ti razlagali. Jaz potrebujem v povprecju 120km/dan, od tega veckrat 400km ++ na dan, enako pozimi. Torej ceprav je povprecje 120km/dan, bi avto moral imeti doseg pozimi vsaj 450km. Naj dodam, da imamo hude zime, lani skoraj cez celo zimo ca 1m snega. Kot drugo potrebujemo prostor, tako da mora biti ali SUV ali karavan. Potem pa se 4x4, ker zivimo kar visoko. Ker delamo veliko kilometrov seveda tudi aktivni tempomat. Donwgrade iz Mercedezov na Dacie bi rezultiral v moje nejevolji in zafrkavanju s strani razumnih ljudi s smislom za humor.
Passat s 40.000 km nas je stal 25.000EUR. Poraba trenutno, pa nisem ekonomicen voznik je dobre 6l. Ko sem imel bencinarja sem bil vedno ca. 20-30% nad deklarirano porabo, ko sem imel na sposojo Renaul ZOE sem dosegal ca. 60% deklariranega dosega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
m0LN4r ::
ta pa zmaga :
..........Ne številke niso take. Največjo škodo naredijo avtomobili ker onesnažujejo središča mest (ladja 99 % onesnaženja ne naredi v bližini mest, ampak na sredi oceana stran od ljudi).
in ti mulo, mi boš potem o neki ekologiji razlagu, haloo
Kaj tebi ni jasno?! Ti mulo boš meni pametoval, nisem noben mulo, če ti osnovna logika ni jasna se ne oglašaj! SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Torej mesta. Ni vseeno ali pljuneš v morje(=ladja) ali pa pljuneš sebi v kozarec (=avtomobili znotraj mest), upam da si razumel primerjavo. Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
Nope.
Ta zmaga z mazutom:
Tudi z mazutom narejena elektrika in z njim filan električni avto je še vedno boljši kar se zdravja tiče od naftnega avtomobila
Enako velja zate.
1.SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
2. Izkoristek elektarne na mazut v zavezi z električnim avtom je VEČJI od dizla, kaj šele od bencinarja. Kar pomeni da je poraba energije na kilometer MANJŠA.
2.Elektraren na mazut praktično ni in predstavljajo manj kot 0,1 % proizvodnje svetovne elektrike.
stara mama je izjavil:
Seveda pije vodo, sem ti enkrat že rekel pa ti bom še enkrat: ne blodi.
Povsem jasno je, da zavajaš :)
Pa dobr no, kolk računov si že ti naredil? Že v tej temi imaš vsaj 3!
Ni to grobo kršenje ST pravil?
Popolnoma nič ne zavajam, zavajaš ti z svojimi missimformacijami. Nisem jaz kriv da se en moderator izživlja in mi jih blokira za brezveze. Dokler račun deluje ga uporabljam ko ne deluje več ga pač ne morem več uporabljati.
Instantna resitev je izselitev iz mesta na podezelje, pa se mesto bo manj nasiceno
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
svatelj ::
Saj smo ti razlagali. Jaz potrebujem v povprecju 120km/dan, od tega veckrat 400km ++ na dan, enako pozimi. Torej ceprav je povprecje 120km/dan, bi avto moral imeti doseg pozimi vsaj 450km.
Kako to čudno sklepaš? Dnevno potuješ 120 km/dan kot praviš, za tiste parkrat na leto pa obstaja hitro polnjenje, torej ne rabiš 400 km dosega v resnici.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
D3m ::
Ne predlagam tega, predlagam avto ki bo umel ustrezni doseg. Če si lahko privoščiš Teslo za 40k, ali ID3 za 30k potem si kupi to, če ne pač kaj drugega. Recimo novega Nissan Leafa za 23k, ali pa rabljenega za 7k. Za nekoga ki ima 120 km do službe in nazaj je povsem dovolj Dacia spring za 13kEUR ali električni Twingo za 14k, za drugi avto je odlična vrjanta (večina družin ima 2 avtomobila).
Klic iz obupa. :/
|HP EliteBook|R5 6650U|
svatelj ::
ta pa zmaga :
..........Ne številke niso take. Največjo škodo naredijo avtomobili ker onesnažujejo središča mest (ladja 99 % onesnaženja ne naredi v bližini mest, ampak na sredi oceana stran od ljudi).
in ti mulo, mi boš potem o neki ekologiji razlagu, haloo
Kaj tebi ni jasno?! Ti mulo boš meni pametoval, nisem noben mulo, če ti osnovna logika ni jasna se ne oglašaj! SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Torej mesta. Ni vseeno ali pljuneš v morje(=ladja) ali pa pljuneš sebi v kozarec (=avtomobili znotraj mest), upam da si razumel primerjavo. Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
Nope.
Ta zmaga z mazutom:
Tudi z mazutom narejena elektrika in z njim filan električni avto je še vedno boljši kar se zdravja tiče od naftnega avtomobila
Enako velja zate.
1.SEVEDA je največja škoda za zdravje ljudi tam kjer so zraven ljudje!! Ne govorimo o CO2, govorimo o dušikovih oksidih, trdih delcih in aromatskih ogljikovodikih.
2. Izkoristek elektarne na mazut v zavezi z električnim avtom je VEČJI od dizla, kaj šele od bencinarja. Kar pomeni da je poraba energije na kilometer MANJŠA.
2.Elektraren na mazut praktično ni in predstavljajo manj kot 0,1 % proizvodnje svetovne elektrike.
stara mama je izjavil:
Seveda pije vodo, sem ti enkrat že rekel pa ti bom še enkrat: ne blodi.
Povsem jasno je, da zavajaš :)
Pa dobr no, kolk računov si že ti naredil? Že v tej temi imaš vsaj 3!
Ni to grobo kršenje ST pravil?
Popolnoma nič ne zavajam, zavajaš ti z svojimi missimformacijami. Nisem jaz kriv da se en moderator izživlja in mi jih blokira za brezveze. Dokler račun deluje ga uporabljam ko ne deluje več ga pač ne morem več uporabljati.
Instantna resitev je izselitev iz mesta na podezelje, pa se mesto bo manj nasiceno
To potegne vse druge stvari za sabo in zadeva ni tako preprosta. Pravico imamo ljudje živeti v mestu med ljudmi, ne pa v jebinah kjer ni žive duše, nimaš pa ti pravice škoditi zdravju drugih ljudi, to se zaveda tudi Evropska unija in vse države, zato pa so tudi napovedale prepovedi bencinskih in dizelskih vozil. Seveda pa se zadeve ne da izvesti čez noč.
Ne predlagam tega, predlagam avto ki bo umel ustrezni doseg. Če si lahko privoščiš Teslo za 40k, ali ID3 za 30k potem si kupi to, če ne pač kaj drugega. Recimo novega Nissan Leafa za 23k, ali pa rabljenega za 7k. Za nekoga ki ima 120 km do službe in nazaj je povsem dovolj Dacia spring za 13kEUR ali električni Twingo za 14k, za drugi avto je odlična vrjanta (večina družin ima 2 avtomobila).
Klic iz obupa. :/
Ni nobenega klica, še manj pa obupa.:)
Evo poglejte si karto NOx strupov iz prometa za Ljubljano, te pike so merile točke, legenda pa prikazuje izmerjeno koncentracijo:
https://uni-lj.maps.arcgis.com/apps/web...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
k3k3tz ::
A tebi ni jasno, da si bo vsak pač kupil tisto, kar mu paše oz. je v njegovem dosegu.
Nivo teženja maš pa že na nivoju veganov.
Nivo teženja maš pa že na nivoju veganov.
svatelj ::
A tebi ni jasno, da si bo vsak pač kupil tisto, kar mu paše oz. je v njegovem dosegu.
Vsekakor mi je to jasno in to sem tudi jaz rekel. Za električni avto boš na dolgi rok plačal precej manj od dizelskega ali bencinskega.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
TheBlueOne ::
Saj smo ti razlagali. Jaz potrebujem v povprecju 120km/dan, od tega veckrat 400km ++ na dan, enako pozimi. Torej ceprav je povprecje 120km/dan, bi avto moral imeti doseg pozimi vsaj 450km.
Kako to čudno sklepaš? Dnevno potuješ 120 km/dan kot praviš, za tiste parkrat na leto pa obstaja hitro polnjenje, torej ne rabiš 400 km dosega v resnici.
Ca. 100km je obvezno cez teden. Peak 400km + verjetno ca. dvakrat tedensko, vcasih tudi dlje in veckrat. Bos ze moral razumeti, da povprecje ni uporaben podatek pri dosegu.
Glej zato pa ljudje mislijo, da si froc, ker ne razumes, da tisti, ki prevozi 40.000km/leto ne prevozi 40.000km/365 na dan. Povprecje ti nic ne pomaga. V taki stevilki je kar dosti tur po 500km.
Jaz sem bom z razliko v ceni s primerjalnim EVjem kaksne 10 let vozil zastonj. Da ne govorimo, da se bom vozil super udobno v kakovostnem avtu. In se razliko imam v zepu oziroma bom lahko vlozil v kaj bolj pametnega kot avto.
svatelj ::
POZOR: tukaj je dihanje nevarno!
POROČILO MERITEV NO2 V LJUBLJANI
https://okolje-zdravje.si/wp-content/up...
POROČILO MERITEV NO2 V LJUBLJANI
https://okolje-zdravje.si/wp-content/up...
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
TheBlueOne ::
Vsekakor mi je to jasno in to sem tudi jaz rekel. Za električni avto boš na dolgi rok plačal precej manj od dizelskega ali bencinskega.
Se ne izide. Posebej ko prides iz svojega sveta, kjer je povprecje uporaben parameter in kjer ljudje avte gurajo 15 let. In se posebej, ce ne kupujes novega avta, kar vecina ne kupuje.
svatelj ::
TheBlueOne je izjavil:
Saj smo ti razlagali. Jaz potrebujem v povprecju 120km/dan, od tega veckrat 400km ++ na dan, enako pozimi. Torej ceprav je povprecje 120km/dan, bi avto moral imeti doseg pozimi vsaj 450km.
Kako to čudno sklepaš? Dnevno potuješ 120 km/dan kot praviš, za tiste parkrat na leto pa obstaja hitro polnjenje, torej ne rabiš 400 km dosega v resnici.
Ca. 100km je obvezno cez teden. Peak 400km + verjetno ca. dvakrat tedensko, vcasih tudi dlje in veckrat. Bos ze moral razumeti, da povprecje ni uporaben podatek pri dosegu.
Glej zato pa ljudje mislijo, da si froc, ker ne razumes, da tisti, ki prevozi 40.000km/leto ne prevozi 40.000km/365 na dan. Povprecje ti nic ne pomaga. V taki stevilki je kar dosti tur po 500km.
Jaz sem bom z razliko v ceni s primerjalnim EVjem kaksne 10 let vozil zastonj. Da ne govorimo, da se bom vozil super udobno v kakovostnem avtu. In se razliko imam v zepu oziroma bom lahko vlozil v kaj bolj pametnega kot avto.
Ca. 100km je obvezno cez teden. Peak 400km + verjetno ca. dvakrat tedensko, vcasih tudi dlje in veckrat. Bos ze moral razumeti, da povprecje ni uporaben podatek pri dosegu.
Če dvakrat tedensko delaš več kot 400 km (štiri ure vožnje v eno smer) potem si izjema in si statistično nepomembnen. 99 % ljudi tega ne dela tako pogosto.
Glej zato pa ljudje mislijo, da si froc, ker ne razumes, da tisti, ki prevozi 40.000km/leto ne prevozi 40.000km/365 na dan. Povprecje ti nic ne pomaga. V taki stevilki je kar dosti tur po 500km.
Sem v srednjih letih, tur čez 500 km pri veliki večini Slovencev je samo enih par v celem letu, takrat se pač uporabi hitro polnjenje na poti.
Jaz sem bom z razliko v ceni s primerjalnim EVjem kaksne 10 let vozil zastonj. Da ne govorimo, da se bom vozil super udobno v kakovostnem avtu. In se razliko imam v zepu oziroma bom lahko vlozil v kaj bolj pametnega kot avto.
Ne, ne boš se vozil 10 let zastonj, smo že računali da je razlike 4 leta pri 20kkm na leto. Z električnim se boš vozil v enako kakovostnem avtu, še celo bolj ker ima boljše pospeške in manj se nagiba v ovinkih zaradi baterije v samem dnu avotmobila (je kot zalepljen na cesto). Nobena naložba ti ne prinese takih profitov pri tako majhnem tveganju kot električni avto.
TheBlueOne je izjavil:
Vsekakor mi je to jasno in to sem tudi jaz rekel. Za električni avto boš na dolgi rok plačal precej manj od dizelskega ali bencinskega.
Se ne izide. Posebej ko prides iz svojega sveta, kjer je povprecje uporaben parameter in kjer ljudje avte gurajo 15 let. In se posebej, ce ne kupujes novega avta, kar vecina ne kupuje.
1. Ne gre za povprečje, gre za veliko večino ljudi (velika večina ljudi pač ne dela 400 kilometrskih tur v enem dnevu več kot dvakrat na teden tako kot ti).
2.Ni treba avte gurati 15 let, lahko ga menjaš prej, električni avti zgubijo manj vrednosti (bolje ohranjajo vrednost) od bencinskih in dizelskih.
Tesla Model 3 Three-Year Depreciation Is 10%: EV Industry Average Is 52%
https://insideevs.com/features/435693/t...
3. Ogromno ljudi kupi nov avto. Za tiste ki pa kupujejo rabljene pa obstajo tudi rabljeni električni, recimo Nissan Leaf za 7k, Ion dobiš celo za 5k. In trg rabljenih električnih se bo v prihodnosti samo še večal
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svatelj ()
TheBlueOne ::
Kako to čudno sklepaš? Dnevno potuješ 120 km/dan kot praviš, za tiste parkrat na leto pa obstaja hitro polnjenje, torej ne rabiš 400 km dosega v resnici.
Ne ne, ni tako. Ti vprasas ljudi koliko km prevozijo na leto. Tisti, ki prevozijo 40k km maloverjetno delajo ves cas povprecje. Taki, ki redno delajo enako visoko kilometrino so bolj redkost, ker vecina avto uporablja za dosti vec, kot dnevno sluzbeno obvezo. Skratka nekdo, ki dela 40.000 tako ali tako ni povprecen voznik. Problem pa je, da so to kilometrine, kjer se naj bi rentiral drag EV.
Potem imas ljudi, ki delajo recimo 15k km, takemu ponudis bedno kanto samo ker je EV, ker ce bi bil drag se nikoli ne rentira. Ampak ponovno predpostavis, da prevozeni kilometri ne nihajo, kar je narobe.
Potem predpostavis, da nekdo, ki dela 40.000km ima ritem, kjer vecinoma lahko doma pocasi napolni svoj avto, kar ponovno ni nujno tako.
Skratka imas nekaj nerealnih predpostavk, ki jih ponujas matematicno, ko pa ti kdo pove, da realnost ni taka, pa se potolazis, da je to redkost. Recimo student, ki prevozi 15.000km verjetno vecino prevozi v dveh dneh na teden.
stara mama ::
Če si lahko privoščiš Teslo za 40k, ali ID3 za 30k potem si kupi to, če ne pač kaj drugega. Recimo novega Nissan Leafa za 23k, ali pa rabljenega za 7k.
Čaki čaki enmal!!!!????
A električni avto tako zelo hitro izgubi na ceni???
Ojoj, sam bejž stran! Rajši kupim švabskega dizla, tisti dost manj zgubljajo, pa še odkupna klientela je ogromna!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
TheBlueOne ::
Ne, ne boš se vozil 10 let zastonj, smo že računali da je razlike 4 leta pri 20kkm na leto. Enako kakovosten avto, še celo bolj ker ima boljše pospeške in manj se nagiba v ovinkih zaradi baterije v samem dnu avotmobila (je kot zalepljen na cesto). Nobena naložba ti ne prinese takih profitov pri tako majhnem tveganju kot električni avto.
Mi pa povej, kaj je alternativa mojem Passatu, pa ti bom povedal kje je racunica. Samo pricakujem komfort in notranjost na podobnem nivoju, ustrezen doseg, 4x4, podobna velikost itn. Da mi ne bos slucajno ponujal Dacie samo ker ima elektro motor.
stara mama je izjavil:
Če si lahko privoščiš Teslo za 40k, ali ID3 za 30k potem si kupi to, če ne pač kaj drugega. Recimo novega Nissan Leafa za 23k, ali pa rabljenega za 7k.
Čaki čaki enmal!!!!????
A električni avto tako zelo hitro izgubi na ceni???
Ojoj, sam bejž stran! Rajši kupim švabskega dizla, tisti dost manj zgubljajo, pa še odkupna klientela je ogromna!!
Uf to bo pa res treba dodatno prevetriti kalkulacije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
svatelj ::
stara mama je izjavil:
Če si lahko privoščiš Teslo za 40k, ali ID3 za 30k potem si kupi to, če ne pač kaj drugega. Recimo novega Nissan Leafa za 23k, ali pa rabljenega za 7k.
Čaki čaki enmal!!!!????
A električni avto tako zelo hitro izgubi na ceni???
Ojoj, sam bejž stran! Rajši kupim švabskega dizla, tisti dost manj zgubljajo, pa še odkupna klientela je ogromna!!
NE! Električni avto zgubi 10 % na ceni, povprečje dizlov in bencinarjev je 55 %. Enako star bencinar/dizel zgubi več na vrednosti.
https://insideevs.com/features/435693/t...
stara mama ::
NE! Električni avto zgubi 10 % na ceni, povprečje dizlov in bencinarjev je 55 %. Enako star bencinar/dizel zgubi več na vrednosti.
https://insideevs.com/features/435693/t...
Povsem jasno je, da zavajaš!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 252753 (1118) | hojnikb |
» | Električni avtomobili (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 16038 (15217) | sbawe64 |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23898 (21781) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33493 (30024) | bluefish |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24446 (22483) | bluefish |