Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
Ne vem. Pravim samo, da iz posnetka ni razvidno. Vedno je zadaj nek razlog, tudi ce ga ne razumemo. Na zalost na zaslonu nimamo pticje perspektive. Lahko je tudi soncna svetloba.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Pričakovano.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Gregor P ::
Rimacov problemčić z robo taxijem ... bojda težave z zavoro ...
https://www.index.hr/vijesti/clanak/uzi...
https://www.index.hr/vijesti/clanak/uzi...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
codeMonkey ::
Mal plastike, velkih ekranov in ledic, minus volan, pa si ze skoraj tam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
dronyx ::
Gregor P ::
Začetnik ... Musk bi najel enga šoferja da mu ga pripelje in pol blefiral dalje
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
dronyx ::
Gregor P ::
Logičen korak naprej, ker so se tega lotili bolj celovito od konkurence.
Da, Waymo je recimo dober primer "pravega" samovozečega vozila; ki pa obenem tudi pove, kako daleč smo še od tega, da bo to v redni uporabi za vsakega potrošnika.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Tudi Rimac bo vzel waymo in zmontiral na korejski avto. Eno in drugo lahko čisto lepo funkcionira, ampak to je treba povezat, in to naj bi delali Hrvati, poleg potem fizične proizvodnje. In tu bi se znale dogajat katastrofe, poleg goljufij, jasno.
kow ::
Waymo je na voljo za vse v SF: https://cleantechnica.com/2024/06/26/wa...
San Francisco je majhno mesto. Se mi pa vseeno zdi, da so koncno malo pojacali pace in se sedaj hitreje sirijo. Recimo v Oakland se ne mores zapeljati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
BigWhale ::
dronyx ::
Ne razumem zakaj CRO robotaksi nima brisalcev za dež. Saj tudi če si potnik bi verjetno rad ven gledal ko dežuje. Mogoče pa bodo kasneje v postprodukciji zatemnili vsa stekla, da potnike ne bo preveč strah, ko bo robotaksi počel neumnosti.
DamijanD ::
Ne vem v čem je fora te zgodbe okoli Rimca - sistem za avtonomno vožnjo bodo preprosto kupili od MobileEye.
Utk ::
dronyx ::
Utk ::
Kaj ti ni jasno. Ti avti izven odra ne bojo imeli niti koles niti strehe niti vrat niti ničesar. Ker od zunaj jih ne bo, znotraj bojo pa prazni.
redtech ::
Utk ::
https://www.index.hr/vijesti/clanak/rim...
Avtonomni avti po hrvaško, voženi na joystick. To je isto kot bosanski virus, ki če da dobiš na email, si moraš sam izbrisat cel c disk.
Avtonomni avti po hrvaško, voženi na joystick. To je isto kot bosanski virus, ki če da dobiš na email, si moraš sam izbrisat cel c disk.
Utk ::
On ne, firma pa sigurno. Kako bojo uspeli dobit 180 mio iz firme, ki bo šla itak v stečaj je pa drug problem...
Pa sej ne bo niti ostalo pri 180, sigurno bo še kak nateg preden gre vse zugrund.
Pa sej ne bo niti ostalo pri 180, sigurno bo še kak nateg preden gre vse zugrund.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
FSD je vse boljsi. Verzija 12.4.x je ze tako dobra, da se testerji vse vec pritozujejo. Kar je logicno, bolje bo vozil, tezje bo psiholosko biti za volanom. Vozilo ti namrec ne more brati uma in voziti TOCNO tako kot si zelis.
Zdi se, da je poleg Tesle realno samo se Waymo potencialno v igri za zmago v avtonomni voznji.
Zdi se, da je poleg Tesle realno samo se Waymo potencialno v igri za zmago v avtonomni voznji.
Gregor P ::
To se morda zdi samo tebi. Realnost je povsem drugačna. Tesla je zelo zadaj za konkurenco.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Verzija 12.4.x je ze tako dobra, da se testerji vse vec pritozujejo. Kar je logicno, bolje bo vozil, tezje bo psiholosko biti za volanom. Vozilo ti namrec ne more brati uma in voziti TOCNO tako kot si zelis.
Cak, kaksna obrnjena logika pa je to? Bolje kot vozi, bolj se pritozujejo?
Vozilo mora voziti tako, da ne rabis posredovat, vprasaj se kdaj se nazadnje taksistu zgrabil volan?
kow ::
Ni obrnjena. Sistem je ze toliko varen in zanesljiv, da se sedaj ukvarjarjo s problemi kot: izbira hitrosti, izbira pasu ipd.
Ja, pri taksistu me je velikokrat kaj zmotilo. Od izbire poti, prehitre voznje, do hitrosti prevozenih lezecih policajev ipd. Pametneje se je vsesti zadaj. Saj to je bila moja poanta. Ce gledas na cesto, ne mores biti 100% zadovoljen z voznjo, ker ljudje imamo 'ego'. Primer je tudi, ce se pogosto vozis z znancem. Nekako se moras navaditi na njegov stil voznje. Na zacetku te vedno moti - vsaj moje izkusnje so take.
FSD seveda se ni zrel za robotaksi. Ampak je vreden vse vec denarja, ker postaja zelo uporaben. Kdor se veliko vozi po mestnih vpadnicah, je prakticno norost, da ga ne bi placal (seveda ce postavljena cena ne bo previsoka), ker mocno dvigne udobje voznje. Naslednji milestone je, da FSD kodo uporabljajo tudi na avtocesti. Dodati bodo morali tudi vzratno voznjo.
Ja, pri taksistu me je velikokrat kaj zmotilo. Od izbire poti, prehitre voznje, do hitrosti prevozenih lezecih policajev ipd. Pametneje se je vsesti zadaj. Saj to je bila moja poanta. Ce gledas na cesto, ne mores biti 100% zadovoljen z voznjo, ker ljudje imamo 'ego'. Primer je tudi, ce se pogosto vozis z znancem. Nekako se moras navaditi na njegov stil voznje. Na zacetku te vedno moti - vsaj moje izkusnje so take.
FSD seveda se ni zrel za robotaksi. Ampak je vreden vse vec denarja, ker postaja zelo uporaben. Kdor se veliko vozi po mestnih vpadnicah, je prakticno norost, da ga ne bi placal (seveda ce postavljena cena ne bo previsoka), ker mocno dvigne udobje voznje. Naslednji milestone je, da FSD kodo uporabljajo tudi na avtocesti. Dodati bodo morali tudi vzratno voznjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Očitno sem celo življenje napačno razumel besedo prototip
Tako nekako kot ne razumem pravega pomena besed "Full Self Driving (FSD)"
Tesla plans to delay robotaxi event to build more prototypes
Tako nekako kot ne razumem pravega pomena besed "Full Self Driving (FSD)"
Tesla plans to delay robotaxi event to build more prototypes
Tesla's robotaxi unveiling delayed to October. CEO Musk set August date but postponed for more prototypes. Internal announcement caused 8% stock drop. $257B added to market cap. FSD technology needing supervision spurs optimism despite sales slowdown. The project aligns with Musk's master plan, sidelining affordable cars. Bloomberg News revealed the delay.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Ena sveza z Linkedina:
Great news from China - where Mercedes-Benz has become the first international car maker to obtain the L4 automated driving test licence for urban roads and highways in Beijing for privately owned vehicles.
Our plan is to conduct tests on designated roads and highways as part of the research projects carried out by Mercedes-Benz China. It will help us explore cutting-edge technologies in our ongoing development of software and hardware for automated driving systems.
Globally, we offer more than 40 driver assistance systems, including enhanced Level 2 features, and are the first car maker with a Level 3 system in the market. With the new approval for testing Level 4 technology in the Beijing area, for later use in privately owned vehicles worldwide, Mercedes-Benz leaps forward on the way to autonomous driving. Once again, we are setting the new industry benchmark - at 'China speed'.
With Mercedes-Benz China at the forefront of global innovation, this authorisation will not only further accelerate our R&D work in this future-critical field but also underpins our commitment to bringing intelligent products and services to meet the needs of Chinese customers.
SAE Level 4 is highly automated driving; in most scenarios and environments, the vehicle can complete driving tasks without the driver needing to be ready to take over at any time.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
https://www.notateslaapp.com/news/2245/... ... nekaj se obeta. Robotaxi event je čez en mesec?
Gregor P ::
To se bolj bere kot (sicer bolj realen) korak nazaj kot pa naprej.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Okapi ::
So jim pristojne inštitucije končno dopovedale, da ne smejo zavajati uporabnikov z lažnimi obljubami.
BigWhale ::
So jim pristojne inštitucije končno dopovedale, da ne smejo zavajati uporabnikov z lažnimi obljubami.
To, plus dejstvo, da zdaj ce kupis avto, kupis FSD tak kot je, nikjer ne pise, da se bo izboljsal, tako da lahko po zakljuceni garanciji droppnejo support za tvoj avto in FSDja ne bos nikoli docakal, tudi ce ga kdaj Tesla dejansko nardi. Tudi pravno se izognejo nekaterim problemom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Gregor P ::
... in smo v teh nekaj letih zopet zavrteli krog nazaj na začetek
Sam bi le še enkrat za vsak primer izpostavil, da je bila Tesla tista, ki je s svojim marketingom kupcem prodajala te pravljice (neprimerna enačitev vizije Muska s trenutnim produktom na trgu). Potem so se res malo zresnili, a ne ker sami od sebe; in so sedaj pozorni na to, da drugi širijo te pravljice naprej in ne oni neposredno. Obenem ti pa mirno zaračunajo 10k dolarjev za "Full Self-Driving”*, ki nikoli zares ne bo mogoč ob trenutni opremi.
* in seveda po Muskovo oz Teslino FSD pomeni nekaj drugega kot kar bi si mi predstavljali pod pojmom "Full Self-Driving”. Tako da smo si spet potrošniki sami krivi, ker ne razumemo in ne beremo drobnega tiska.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
A si mel tole izjavo bookmarked al si porabil 3 ure svojega casa, da si jo nasel? Cestitke za epeen achievement. :>
Gregor P ::
Desno -> iskalnik "Posebni izpisi" -> avtor -> praktično prva ali druga objava, minuto dela - in pa seveda konsistentnost skozi vsa ta leta (ker tehnično niti ne more biti drugače).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
codeMonkey ::
Ime oz. marketing ni tak problem kot pristop, kjer se uporablja "quality managed" resitev za level 2 sistem, ki ima prevec razsirjeno podrocje rabe. Ce bi se to omejilo, tudi ime ne bi igralo neke vloge.
grimmir3 ::
Tesli še cruise control dela slabo*. Ni šans da bi zaupal njihovemu FSD.
*slabo v smislu paničnega zaviranja iznenada, ker misli da boš trčil v nasproti vozeči avto, ki zapelje malenkost bolj proti sredinski črti.
Ali pa zaviranje na AC, ko te prehiti motorist po desni ker gre med kolonama in spet avto zavre
*slabo v smislu paničnega zaviranja iznenada, ker misli da boš trčil v nasproti vozeči avto, ki zapelje malenkost bolj proti sredinski črti.
Ali pa zaviranje na AC, ko te prehiti motorist po desni ker gre med kolonama in spet avto zavre
bciciban_ ::
Sej že vidiš kako plešejo avtomobili po zaslonu ki jih riše. Ni čudno da potem misli da se boš zaletel če avto ki konstantno pelje po sredi pasu prestavlja levo/desno. Ali pa celo obrača po diagonali.
Da ne rečem tega kako se vozim skozi parkirane "kamione" ker se v nekem momentu odloči da kombije parkirane prečno na ulico nariče kot šleper in se potem pelješ skozi njega
Skratka teslin FSD ne hvala.
Da ne rečem tega kako se vozim skozi parkirane "kamione" ker se v nekem momentu odloči da kombije parkirane prečno na ulico nariče kot šleper in se potem pelješ skozi njega
Skratka teslin FSD ne hvala.
Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Ime oz. marketing ni tak problem kot pristop, kjer se uporablja "quality managed" resitev za level 2 sistem, ki ima prevec razsirjeno podrocje rabe. Ce bi se to omejilo, tudi ime ne bi igralo neke vloge.
Tehnično gledano drži, bi bilo manj nevarno v prometu s tega vidika. A vsaj po moje napačno marketinško zavajanje (pustimo ob strani javne trditve, da uradno Tesla nima marketinga) še vedno igra vlogo pri naklepnem vzbujanju lažnega oz. nerealna pričakovanja potrošnikov (da ne držijo volana, gledanje videov in branja knjig med vožnjo ipd. - sicer bi upal, da je sedaj tega že dosti manj, ko je jasno, da moraš še vedno biti ves čas pozoren na/med vožnjo).
A vendar ...
https://www.youtube.com/shorts/533mQvH7...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
Zanimiv dogodek:
https://abc7news.com/post/caught-video-...
Ali je bilo nakljucje, ali pa je 'secret service' jammal signal ali kaj podobnega.
https://abc7news.com/post/caught-video-...
Ali je bilo nakljucje, ali pa je 'secret service' jammal signal ali kaj podobnega.
codeMonkey ::
Nakljucje precej malo verjetno, IMO. To s signalom precej mozno. Bi si pa tudi mislil, da spremstvo tudi ni scenarij, ki bi bil dovolj dobro priucen v sistem/NN. Ta itak nima take globine, da bi prisel do pravega zakljucka.
kow ::
Aja, se to je vredno omeniti. Prisel je FSD za cybertruck. Ta uporablja FSD tudi za voznjo po avtocestah (za razliko od ostalih vozil).
Okapi ::
(Bloomberg) -- Tesla Inc. employees have been told that Chief Information Officer Nagesh Saldi is leaving the company, days before it's set to unveil robotaxi prototypes at an event in California, according to people familiar with the matter.
Naključje ali...?
kow ::
Ne moremo vedeti. Kaj, ce bi sel iz firme 1 teden prej? Bi pisalo kaj? "days before Q3 delivery numbers"? Ce bi odsel cez 2 tedna. "days before Q3 quarterly report"?
Vedno lahko napises novico v taksnem stilu, da sugeriras bralcu neko kavzalnost, ceprav je lahko samo korelacija. Novinarski triki.
Seveda je tudi povsem mozno, da ga je nenadoma odpustil Musk zaradi kaksnega zajeba ali roka.
Vedno lahko napises novico v taksnem stilu, da sugeriras bralcu neko kavzalnost, ceprav je lahko samo korelacija. Novinarski triki.
Seveda je tudi povsem mozno, da ga je nenadoma odpustil Musk zaradi kaksnega zajeba ali roka.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Okapi ::
Jaz bi prej rekel, da je dal odpoved, ko je ugotovil, da bo Musk že spet debelo lagal glede robotaksija.
Gregor P ::
... se ni mogu več pogledat v ogledalo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
A je ze kdo kje dobil dober povzetek Teslinega dogodka? Mislim takega neodvisnega, torej da ne bo komentiral nek navduseni dvajsetletni investitor iz mamine kleti.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 2982 (650) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5489 (1907) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8761 (4047) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15751 (10682) | DamijanD |
» | Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14062 (8913) | Meizu |