Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
... jaz ti pa pravim, da je Musk že nategnil folk, da je za to plačal pri Tesli - torej za nekaj kar ne obstaja in vsaj pri njih še lep čas ne bo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
RedDrake ::
ata, ce bi bral visje, bi videl, da ves cas razlagam, da software ne rabi samodejno voziti v vseh pogojih. Mora samo biti dovolj dober, da upravici nakup. Ce vozi zanesljivo na avtocesti, v mestnem gostem prometu itd. Bo folk placal nekaj tisocakov (ali pa bo narocnina). Ko enkrat placujejo, imas ogromno sredstev, da izboljsujes software, hardware itd. In vrednost software samo narasca. Mislim, da smo precej blizu tocki, ko se bo to zgodilo. Imo, max 2-3 leti.
To je eno.
Drugo je ko gre delnica x10 ker se sanja o 1.000.000 robotaxijih do konca leta. Tam smo pa že na nategu/prevari/whatever.
Kot rečeno, jaz sem 100% da je antigravitacijski pogon prava stvar. Dajte mi denar, pa boste videli.
kow ::
Ce imas zaradi softwarea nekaj tisocakov dodatnih prihodkov na prodani avto, je spekulacija popolnoma razumna. Da je trg kadarkoli verjel v robotaxije do konca leta - dvomim.
fikus_ ::
Aha, če ti nekdo proda FSD avto, ki mi manjka samo še software, čez nekaj let pa še ni možnosti FSD, to ni prevara, to je popolnoma razumna špekulacija?
Vprašaj WarpedOne, če se ga že vozi njegov avto okrog.
Vprašaj WarpedOne, če se ga že vozi njegov avto okrog.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Okapi ::
No fanta mal se ustavita. Zaenkrat nimamo nobenih dokazov, da so možgani biološko računalo in princip delovanja možganov nam še vedno ni jasen. Problem zavesti je zelo velik in dvomim, da ga bomo kdaj razvozlali na znanstven način.
Podobno so govorili, da ni nobenih dokazov, da zemlja ni sredisce vesolja.
V bistvu je dokaz, da Zemlja JE v središču vesolja. Pogledaš v nebo (s sodobno tehnologijo) in vidiš, da se VSE zvezde oddaljujejo od nas. Se pravi smo v središču vesolja.
Okapi ::
Pri šahu, goju, sudoku, človek ne jezi se, se vse to vnese v računalnik in računalnik hitro preračuna najboljšo rešitev in jo izvede, obenem pa se pri računih nanaša še na vse prejšnje igre, kjer je edina glavna spremenljivka nasprotnik, pri nekaterih igrah je še dejavnik naključnost - met kocke, karte ali kaj podobnega, ampak to sta glavni in edini spremenljivki.
Bistvena razlika je, da je pri igrah "okolje", v katerih se dogajajo, popolnoma definirano in ga računalnik do popolnosti razume. In potem je zadeva bolj ali manj trivialna - če je možnih kombinacij veliko, pač traja malo dlje, da jih računalnik premelje.
Samodejni avtomobili v simulirani resničnosti, recimo v računalniških igrah, delujejo brezhibno, ker niso odvisni od fizičnih tipal (kamer, lidarjev, sonarjev, mikrofonov...).
Pravila "igre" v prometu so preprosta, možnih kombinacij je razmeroma malo, problem je samo v tem, da računalnik ne "vidi" dobro, oziroma velikokrat ne razume, kaj vidi, in potem pač bodisi ne ve, kaj bi moral narediti (in obtiči), ali pa se napačno odloči.
Nekako podobno, kot če bi človek hotel voziti s polno dozo solzilca v očeh, ali s prividi zaradi droge.
AtaŠtumf ::
ata, ce bi bral visje, bi videl, da ves cas razlagam, da software ne rabi samodejno voziti v vseh pogojih. Mora samo biti dovolj dober, da upravici nakup. Ce vozi zanesljivo na avtocesti, v mestnem gostem prometu itd. Bo folk placal nekaj tisocakov (ali pa bo narocnina). Ko enkrat placujejo, imas ogromno sredstev, da izboljsujes software, hardware itd. In vrednost software samo narasca. Mislim, da smo precej blizu tocki, ko se bo to zgodilo. Imo, max 2-3 leti.
Samo tole ni čisto res, ker če moram sam voziti in je vse skupaj samo neke vrste pametno pomagalo, moram biti še vedno skoncentriran na vožnjo in potem mi vse skupaj spet ne upraviči nakupa.
Pa tukaj bistveni problem ni denar, se meče že nekaj časa več milijard dolarjev različnih podjetij, pa razen malce bolj fansi radarskega tempomata z lane assistom še nismo prišli.
Glede t.i. robo taxijev je pa logika sfaljena do konca IMHO, če kupim in služim z vozilom, zakaj bi najel tvojega, če lahko dovolj poceni najamem vozilo, zakaj bi kdor koli sploh kupil vozilo.
Za vse ostale vmesne primere, pa imaš že danes car sharing.
V osnovi pa pridemo vedno do problema, da razlog zakaj večina vozil večino časa stoji in zakaj je gužva na cesti?
Ker večina ljudi rabi avto do službe in nazaj (običajno v istem času, kot vsi ostali) in za določene popoldanske aktivnosti, plus dopust (spet takrat, ko vsi ostali) in tega robo taxiji v osnovi ne rešujejo, ker bodo spet večino časa stali, takrat, ko ga boš pa rabil, ga pa ne boš dobil!
Pri šahu, goju, sudoku, človek ne jezi se, se vse to vnese v računalnik in računalnik hitro preračuna najboljšo rešitev in jo izvede, obenem pa se pri računih nanaša še na vse prejšnje igre, kjer je edina glavna spremenljivka nasprotnik, pri nekaterih igrah je še dejavnik naključnost - met kocke, karte ali kaj podobnega, ampak to sta glavni in edini spremenljivki.
Bistvena razlika je, da je pri igrah "okolje", v katerih se dogajajo, popolnoma definirano in ga računalnik do popolnosti razume. In potem je zadeva bolj ali manj trivialna - če je možnih kombinacij veliko, pač traja malo dlje, da jih računalnik premelje.
Samodejni avtomobili v simulirani resničnosti, recimo v računalniških igrah, delujejo brezhibno, ker niso odvisni od fizičnih tipal (kamer, lidarjev, sonarjev, mikrofonov...).
Pravila "igre" v prometu so preprosta, možnih kombinacij je razmeroma malo, problem je samo v tem, da računalnik ne "vidi" dobro, oziroma velikokrat ne razume, kaj vidi, in potem pač bodisi ne ve, kaj bi moral narediti (in obtiči), ali pa se napačno odloči.
Nekako podobno, kot če bi človek hotel voziti s polno dozo solzilca v očeh, ali s prividi zaradi droge.
Odlično napisano!
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AtaŠtumf ()
Okapi ::
Glede t.i. robo taxijev je pa logika sfaljena do konca IMHO, če kupim in služim z vozilom, zakaj bi najel tvojega, če lahko dovolj poceni najamem vozilo, zakaj bi kdor koli sploh kupil vozilo.
Bolj zanimivo vprašanje je, zakaj bi kdo hotel prodajati takšba vozila. Zakaj bi Tesla ali kdorkoli drug robotaksije sploh prodajal, če bi lahko kar zapeljali iz tovarne in začeli služiti denar za proizvajalca.
Kvečjemu bi ti ga dali v (dolgoročni) najem, če bi se ravno vedno hotel voziti z istim avtom (to je namreč eden od argumentov za lastništvo avta - da imaš v njem vedno pravi otroški sedež, na strehi nosilec za kolo, v predalu svoja sončna očala in v prtljažniku pribor za ribolov).
AtaŠtumf ::
Glede t.i. robo taxijev je pa logika sfaljena do konca IMHO, če kupim in služim z vozilom, zakaj bi najel tvojega, če lahko dovolj poceni najamem vozilo, zakaj bi kdor koli sploh kupil vozilo.
Bolj zanimivo vprašanje je, zakaj bi kdo hotel prodajati takšba vozila. Zakaj bi Tesla ali kdorkoli drug robotaksije sploh prodajal, če bi lahko kar zapeljali iz tovarne in začeli služiti denar za proizvajalca.
Kvečjemu bi ti ga dali v (dolgoročni) najem, če bi se ravno vedno hotel voziti z istim avtom (to je namreč eden od argumentov za lastništvo avta - da imaš v njem vedno pravi otroški sedež, na strehi nosilec za kolo, v predalu svoja sončna očala in v prtljažniku pribor za ribolov).
Da, seveda, torej je lahko vsem hitro jasno, kako blizu ali daleč je kak proizvajalec do FSD!
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
codeMonkey ::
Bistvena razlika je, da je pri igrah "okolje", v katerih se dogajajo, popolnoma definirano in ga računalnik do popolnosti razume. In potem je zadeva bolj ali manj trivialna - če je možnih kombinacij veliko, pač traja malo dlje, da jih računalnik premelje.
Zato pa je "operational design domain" pri razvoju teh sistemov tako eleganten izum. Se vedno se ne razume vsega do popolnosti, je pa vsaj sprejemljivo to kar se razume, in omogoca uporaben produkt prej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Da, seveda, torej je lahko vsem hitro jasno, kako blizu ali daleč je kak proizvajalec do FSD!
Nisi pozorno bral. Lahko bi se tudi imenoval NSD - never self driving. Vazno je, ali bi placal za ta software. Jaz vem, da ce bi kupoval teslo, bi placal za FSD. Koliko? Jurja gotovo. 10k? Ne.
Ampak jurja je ogromno za marzo proizvajalca.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
Bistvena razlika je, da je pri igrah "okolje", v katerih se dogajajo, popolnoma definirano in ga računalnik do popolnosti razume. In potem je zadeva bolj ali manj trivialna - če je možnih kombinacij veliko, pač traja malo dlje, da jih računalnik premelje.
Saj to je glavnina problema. Percepcija okolja. V zadnji letih je bil narejen ogromen napredek. Pa sploh se ne obstaja specializiran hw za trening, hkrati pa izgleda, da akademija ves cas "proizvaja" nova postopke itd.
Skratka, imamo garantiranega za nekaj let dela oz. implementacije. Napredek je v naslednjih letih zagotovoljen.
Gregor P ::
... ti bi plačal jurja za nič?!? Zakaj bi si to storil?
Da, seveda, torej je lahko vsem hitro jasno, kako blizu ali daleč je kak proizvajalec do FSD!
Nisi pozorno bral. Lahko bi se tudi imenoval NSD - never self driving. Vazno je, ali bi placal za ta software. Jaz vem, da ce bi kupoval teslo, bi placal za FSD. Koliko? Jurja gotovo. 10k? Ne.
Ampak jurja je ogromno za marzo proizvajalca.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
RedDrake ::
Saj to je glavnina problema. Percepcija okolja. V zadnji letih je bil narejen ogromen napredek. Pa sploh se ne obstaja specializiran hw za trening, hkrati pa izgleda, da akademija ves cas "proizvaja" nova postopke itd.
Skratka, imamo garantiranega za nekaj let dela oz. implementacije. Napredek je v naslednjih letih zagotovoljen.
Napredek je zagotovljen tudi pri ITER-ju.
Jaz osebno sem sodeloval pri razvoju SW za ITER leta 2006-2007.
Napredek je že takrat bil.
Napredek še vedno je.
Napredek tudi vedno bo.
Manjkajo samo (uporabni) rezultati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
kow ::
Da FSD ni uporaben, pac ne drzi. Imas na YT dovolj dokazov. Nezgrajeni ITER pa je neuporaben.
feryz ::
Problem je, to je lepo pojasnjeno, da se avtomobili ne "učijo" pametne vožnje, ampak v neskončnost ponavljajo eno in isto progo ter iščejo nove spremenljivke, recimo temu probleme, ki jih je treba vnesti v program. In ker se nove spremenljivke nikoli ne nehajo, bodo tudi avti s tako logiko prej ali slej obstali na cesti. Ali celo povzročili nesrečo z nespametnim oz. nevednim ravnanjem.
Muči jih tudi odsotnost predvidevanja, ki je polnoletni osebi jasna in vgrajena v sistem.
Muči jih tudi odsotnost predvidevanja, ki je polnoletni osebi jasna in vgrajena v sistem.
RedDrake ::
Še enkrat.
FSD je uporaben:
a) splošno, ko se mrtvo pijan zvališ v avto in se zbudiš na drugem koncu Evrope.
b) zelo specifično na AC v nekih pogojih ob pravi luni in ko je Sonce v ozvezdju Južne krone, Merkur pa v ozvezdju Strelca.
Napredek se vrti okoli točke b in razširjanja "pravih pogojev".
Za a smo na večnih ~20 letih.
Ker dokler se od neke točke A do B ne moreš 100% zanesti na sistem, je bolje da voziš sam, oziroma moraš posvečati preveč pozornosti.
Asistenčni sistemi so eno (kot že rečeno FSD je dober asistenčni sistem).
FSD je pa tako, kot bi jaz trdil da z mojiim kolesom prodajam antigravitacijski pogon, v navodilih bi pa napisal, da pri gibanju v hrib je pač potrebno močneje pritiskati na pedala, ostalo bom pa rešil v naslednjih iteracijah, sicer je pa stvar tehnično rešen problem.
FSD je uporaben:
a) splošno, ko se mrtvo pijan zvališ v avto in se zbudiš na drugem koncu Evrope.
b) zelo specifično na AC v nekih pogojih ob pravi luni in ko je Sonce v ozvezdju Južne krone, Merkur pa v ozvezdju Strelca.
Napredek se vrti okoli točke b in razširjanja "pravih pogojev".
Za a smo na večnih ~20 letih.
Ker dokler se od neke točke A do B ne moreš 100% zanesti na sistem, je bolje da voziš sam, oziroma moraš posvečati preveč pozornosti.
Asistenčni sistemi so eno (kot že rečeno FSD je dober asistenčni sistem).
FSD je pa tako, kot bi jaz trdil da z mojiim kolesom prodajam antigravitacijski pogon, v navodilih bi pa napisal, da pri gibanju v hrib je pač potrebno močneje pritiskati na pedala, ostalo bom pa rešil v naslednjih iteracijah, sicer je pa stvar tehnično rešen problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
kow ::
Ker dokler se od neke točke A do B ne moreš 100% zanesti na sistem, je bolje da voziš sam, oziroma moraš posvečati preveč pozornosti.
Tudi nase se ne mores 100% zanesti, pa vozis. Skratka, pises traparije. FSD bo vreden X kolicine denarja takoj, ko se bo voznik na dolocenih odsekih v dolocenih pogojih itd. odlocil, da mu zaupa.
Kolikor sem gledal YT, je ze sedaj zelo zanesljiv na raznih ravnih vpadnicah s semaforji ipd. Brez tezav lahko med spremljanjem voznje voznik pije 'mocha latte'.
Bodimo posteni. Koliko bi placali za FSD: 1$? 10$? 100$? 1k$, 10k$?
Mimogrede, pozabil si na tocko
c) pred prijatelji se hvalisam, da imam samovozeci avto
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
RedDrake ::
Dodajam še to.
O tem, kako bo boljši HW/SW čudežno vse rešil.
Poglej, imam izkušnje z meteorološkimi modeli.
Ko sem bil na faksu 20 let nazaj, je bilo rečeno, da zdaj, ko imamo boljše računalnike, bomo pa hitro izboljšali napovedi in bomo napredovali iz takratnih ~5 solidno zanesljivih dni v 10+ solidno zanesljivih dni.
Guess what.
Še danes nismo na 10+ solidno zanesljivih dneh, pa je šla računska moč dobesedno x 10000 od takrat, s tem da se neizogibno bližamo fizikalnim omejitvam silicijevih čipov.
Kaj to meni pove?
Da ljudje, ki niso videli kompleksnih modelov od blizu nimajo pojma kaj pomeni obdelati "situacijo".
Vreme je dovolj kaotično, da ga komot primerjaš s cesto v neidealnih (beri izven AC) primerih.
In to je tisto, kar me "jezi". Kot je en napisal, neki SW inžinirji, ki operirajo z buzzwordi mislijo da so prijeli Boga za jajca, ker znajo narediti algoritem ki prepoznava stvari na slikah. Ni jim pa jasno, da slika ne pove nič o tem s katerega drevesa bodo srali ptiči, kater pes bo stekel na cesto, kater del ceste je dovolj "sf..an" da ti bo prebilo feltno, in še miljon stvari, ki jih mi pogruntamo iz dogajanja okoli nas in ne iz slike.
Kontekst, je tisto kar "AI" še vedno ne obvlada in moja stava je, da bo tako ostalo naslednjih 10-20 let.
Jasno da se nase tudi ne moreš zanesti 100%, ampak nosiš pa lastno odgovornost in posledice.
In večina defenzivnih voznikov ima zanesljivost na 99,999%+ Tisti ki pa so bolj ofenzivni pa se vsako leto počasi redčijo.
Jasno, hvalisanje sem pozabil.
Ampak če jim pokažem novega ferarija, bentleya, bajto z 20m bazenom bo to palilo še bolje. No razen med luzerji ki več kot 50k za avto ne dosežejo.
O tem, kako bo boljši HW/SW čudežno vse rešil.
Poglej, imam izkušnje z meteorološkimi modeli.
Ko sem bil na faksu 20 let nazaj, je bilo rečeno, da zdaj, ko imamo boljše računalnike, bomo pa hitro izboljšali napovedi in bomo napredovali iz takratnih ~5 solidno zanesljivih dni v 10+ solidno zanesljivih dni.
Guess what.
Še danes nismo na 10+ solidno zanesljivih dneh, pa je šla računska moč dobesedno x 10000 od takrat, s tem da se neizogibno bližamo fizikalnim omejitvam silicijevih čipov.
Kaj to meni pove?
Da ljudje, ki niso videli kompleksnih modelov od blizu nimajo pojma kaj pomeni obdelati "situacijo".
Vreme je dovolj kaotično, da ga komot primerjaš s cesto v neidealnih (beri izven AC) primerih.
In to je tisto, kar me "jezi". Kot je en napisal, neki SW inžinirji, ki operirajo z buzzwordi mislijo da so prijeli Boga za jajca, ker znajo narediti algoritem ki prepoznava stvari na slikah. Ni jim pa jasno, da slika ne pove nič o tem s katerega drevesa bodo srali ptiči, kater pes bo stekel na cesto, kater del ceste je dovolj "sf..an" da ti bo prebilo feltno, in še miljon stvari, ki jih mi pogruntamo iz dogajanja okoli nas in ne iz slike.
Kontekst, je tisto kar "AI" še vedno ne obvlada in moja stava je, da bo tako ostalo naslednjih 10-20 let.
Jasno da se nase tudi ne moreš zanesti 100%, ampak nosiš pa lastno odgovornost in posledice.
In večina defenzivnih voznikov ima zanesljivost na 99,999%+ Tisti ki pa so bolj ofenzivni pa se vsako leto počasi redčijo.
Jasno, hvalisanje sem pozabil.
Ampak če jim pokažem novega ferarija, bentleya, bajto z 20m bazenom bo to palilo še bolje. No razen med luzerji ki več kot 50k za avto ne dosežejo.
RedDrake ::
Tudi nase se ne mores 100% zanesti, pa vozis. Skratka, pises traparije. FSD bo vreden X kolicine denarja takoj, ko se bo voznik na dolocenih odsekih v dolocenih pogojih itd. odlocil, da mu zaupa.
Kolikor sem gledal YT, je ze sedaj zelo zanesljiv na raznih ravnih vpadnicah s semaforji ipd. Brez tezav lahko med spremljanjem voznje voznik pije 'mocha latte'.
Bodimo posteni. Koliko bi placali za FSD: 1$? 10$? 100$? 1k$, 10k$?
Ja, ampak voznik se je lahko že 10 let nazaj na novi mečki S odločil da avtu zaupa, obesil steklenico vode na volan in šel na zadnji zic na AC in se je vse "srečno" izteklo.
Danes FSD stane 15k USD če se ne motim, s tem da je možna tudi naročnina.
Toliko stvar ni vredna, če bi delala za mojo A točko. Pa veva oba da smo še daleč od tam.
Mislim, saj to da manj kot 10% Tesla lastnikov kupi FSD pove vse. Jasno, dosti je takih kjer denar ni ovira in kjer se to doda, ker lahko.
Ampak povej ti meni, kolikšna je marža v teh dveh primerih:
a) vgrajuješ HW v vsa vozila, FSD stane 5k USD, kupi ga 40% kupcev
b) vgrajuješ HW v vsa vozila, FSD stane 15k USD, kupi ga <10% kupcev
Kje zaslužiš več, upoštevajoč da si v vsak avto dal isti HW?
Pa še to, v dobrih pogojih (da nisem prvi na semaforju), tudi moj late 2019 Hyundai čisto b.p. pelje na avtomatiki po vpadnicah.
kow ::
Katera opcija je boljsa, je tezko reci. V prvem primeru ti ostane se 60% voznikov, ki jih lahko prepricas v nakup, v drugem pa 90%.
Tesla deluje tudi v slabih pogojih ter, ce si prvi na semaforju. Tvoj Hyundai verjetno ne bo nikoli (domnevam, da nima OTA upgrade?).
Nisi povedal, koliko bi doplacal za FSD (napram opciji Autopilot).
Tesla deluje tudi v slabih pogojih ter, ce si prvi na semaforju. Tvoj Hyundai verjetno ne bo nikoli (domnevam, da nima OTA upgrade?).
Nisi povedal, koliko bi doplacal za FSD (napram opciji Autopilot).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
RedDrake ::
Zaenkrat 0.
Ker na leto naredim manj kot 12kkm, od tega večino po takih relacijah, ki ima odseke kjer FSD ne deluje niti pod točko razno.
Za tistih 4-5kkm letno, ko bi mi stvar koristila pa ni vredno niti evra.
Če bi pa živel recimo v CE in bi se moral 5x tedensko vozit v LJ in če bi stvar delovala od vstopa na AC do izstopa na neko poljubno vpadnico, oziroma še bolje po LJ, potem bi dal tam 3k EUR. Če je več, se mi bolj splača javni prevoz in kolo/skiro.
Ker na leto naredim manj kot 12kkm, od tega večino po takih relacijah, ki ima odseke kjer FSD ne deluje niti pod točko razno.
Za tistih 4-5kkm letno, ko bi mi stvar koristila pa ni vredno niti evra.
Če bi pa živel recimo v CE in bi se moral 5x tedensko vozit v LJ in če bi stvar delovala od vstopa na AC do izstopa na neko poljubno vpadnico, oziroma še bolje po LJ, potem bi dal tam 3k EUR. Če je več, se mi bolj splača javni prevoz in kolo/skiro.
RedDrake ::
In ne, moj Hyundai ne bo nikoli boljši, ampak stal je polovico katerekoli na-pol uporabne Tesle (za moje potrebe), nudi mi več uporabnosti kot skoraj vsaka Tesla, in je cost/perf mnogo boljši. OTA nima, hvala Bogu, in mi ga kak čustveno labilen osebek kot Elon ne more izklopiti na daljavo če se mu neko jutro narobe dvigne. Btw, $$$ sploh ni bil v igri ko sem izbiral avto. Fizični gabariti notri (notranje udobje za odrasle, tudi zadaj), zunanji gabariti da sploh prilezem na gorsko kmetijo od tašče (4x4, širina max 1,9m, odmik dovolj velik, ...), pa creature comforts.
V igri so bili še Suzuki, Volvo in Mazda.
V igri so bili še Suzuki, Volvo in Mazda.
Gregor P ::
Kaj je tako nujnega, da bi avto nemudoma potreboval nek OTA upgrade (ter se tega raje ne naredi varno na servisu, kjer se lahko zadeva še ustrezno testira) in če, zakaj niso ta vozila nemudoma vpoklicana; kaj sploh delajo na cestah?!?
Vse ostalo - nekritičnega - multimedija ipd. pa lahko sproti posodabljaš tudi sam - kar tudi že sem.
Vse ostalo - nekritičnega - multimedija ipd. pa lahko sproti posodabljaš tudi sam - kar tudi že sem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Ampak povej ti meni, kolikšna je marža v teh dveh primerih:
a) vgrajuješ HW v vsa vozila, FSD stane 5k USD, kupi ga 40% kupcev
b) vgrajuješ HW v vsa vozila, FSD stane 15k USD, kupi ga 10% kupcev
Kje zaslužiš več, upoštevajoč da si v vsak avto dal isti HW?
Tudi tesla, ki nima FSD, ima prekleto dobrega autopilota in druge stvari, za katere se uporabljajo iste kamere. Nove tesla menda nimajo več niti parking senzorjev, samo kamero in AI, ki ti začne težit ko si dovolj blizu. Pri FSD ali ne, bi prišparali nekaj samo na procesorju, pa še to vprašanje kolk se splača imet dva HW za v resnici samo malo manj računanja. Ker kamere uporablja tudi če nima fsd.
TilenS ::
Ja nove res nimajo več vgrajenih USS (ultrasonični senzorji) vprašaj američane kako so zadovoljni z kamero in AI pri parkiranju :)
Baje pride ta funkconalnost čez "dva tedna" zaenkrat pa dobiš avto ki nima niti deljujočih park senzorjev :)
Baje pride ta funkconalnost čez "dva tedna" zaenkrat pa dobiš avto ki nima niti deljujočih park senzorjev :)
TilenS ::
Če jo imaš bo to konkretni payday, najbolje da pišeš na info@ od tesle ker ravno iščejo rešitev kako priti do cm resolucije z uporabo kamere.
ales85 ::
chort ::
S premikajočo se kamero dovoljšne ločljivosti komot narediš 3D model videnega s pomočjo Structure from Motion ali VSLAM-like algoritmov. Če imaš dve kameri s prekrivajočim se vidnim poljem je še lažje (ampak nimaš).
Do cm nivoja prideš, če imaš projekcije pikslov na oviri velike cca 1 cm, kar se da komot s trenutnimi kamerami.
Stvar deluje, če le ovira ni visoko polirana, kromirana, steklena (se pravi površine z odboji) ali če nima detajlov (mat barve). V tem primeru si brez strukturiranega vira svetlobe (lidar) fucked.
Robni pogoji so pizde.
Do cm nivoja prideš, če imaš projekcije pikslov na oviri velike cca 1 cm, kar se da komot s trenutnimi kamerami.
Stvar deluje, če le ovira ni visoko polirana, kromirana, steklena (se pravi površine z odboji) ali če nima detajlov (mat barve). V tem primeru si brez strukturiranega vira svetlobe (lidar) fucked.
Robni pogoji so pizde.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: chort ()
Utk ::
S kamero in AI je to vsaj teoretično mogoče, s tistimi senzorji pa ne.
Morda, bomo videli. Samo s kamero po mojem ne, v kombinaciji s senzorji pa.
Je za tem kaka znanost ali si iz riti potegnil? Ker ne vem kako bi senzorji, ki so še včeraj pri 30 cm rekli "zdaj se pa sam znajdi", pomagali pri natančnosti na cm. Zato so zame tudi še kar neuporabni. Na 30 cm znam tudi brez njih, no, novejšega brez kamere pa ne povoham več.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
ales85 ::
S kamero in AI je to vsaj teoretično mogoče, s tistimi senzorji pa ne.
Morda, bomo videli. Samo s kamero po mojem ne, v kombinaciji s senzorji pa.
Je za tem kaka znanost ali si iz riti potegnil? Ker ne vem kako bi senzorji, ki so še včeraj rekli pri 3
Ti je zgoraj chort navedel en kup ce-jev, ki so stalnica v svetu.
Ce bi bilo tako enostavno, bi ze bilo. Dejansko samovozeci avtomobili, ki obstajajo se s temi senzorji delujejo le v omejenem okolju.
Utk ::
Pri ultrazvočnih senzorjih je samo ena stalnica - nikoli niso strašno natančni, dostikrat pa tudi zanesljivi ne.
ales85 ::
Pri ultrazvočnih senzorjih je samo ena stalnica - nikoli niso strašno natančni, dostikrat pa tudi zanesljivi ne.
Saj ves, da Lidar ni zvocni senzor?
Ce smo posteni, nic ni 100% zanesljivo. Kamere pa tudi niso tako strasno zanesljive. Dez, blato, sneg, smog, ... Vsaj nekaj bo vplivalo na vsak senzor.
Utk ::
Saj ves, da Lidar ni zvocni senzor?
Sej veš da smo se menili o parking senzorjih?
Zakaj bi se o lidarju, v katerem avtu ga sploh lahko kupiš?
TilenS ::
Kamere niso vsemogočne. So samo eden izmed senzorjev s katerim pokriješ določeni del elektromagnetnega spektra.
Z only day kamerami se definitivno da narediti samovozeč avto. Vsaj na trenutno videno je očitno iz tega senzorja dovolj podtakov za samodejno vožnjo, vidimo pri Tesli, Mobileye in mogoče še pri komu ampak recimo Mobileye je izjavil, da lahko opravijo vožnjo z kamera only sistemom ampak da sistem vseeno ni dovolj zanseljiv in se zato zanašajo še na druge snezorje (Lidar, radar,...).
In točno to je moje mnenje, če se že gremo avtonoma vozila naj bodo konkretna in resnično superhuman, če pri Tesli odpovejo luči ni druge opcije kot da se konkretno hitro zaustaviš, ker si praktično slep, če pa imaš poleg dnevne kamere še nočno ali pa IR kamero tega problema ni, se dejasnko lahko pelješ naprej brez luči. Vožnja brez luči definitivno zna zanimati law enforcement. Radar spet rabiš če hočeš videti stvari katerih z kamero ne moreš recimo z radar snopom lahko vidiš, če je pred avtom, ki je pred teboj še kdo (odboj snopa pod avtom), vidiš v megli, dežju (spet z pravo frekvenco).
V prihodnosti definitivno vidim da bodo vsa boljša vozila uporablja array različnih senzorjev za vožnjo čisto iz razloga ker je enostavno boljše in bolj varno kot pa single sensor (camera only). Zna pa bit da bodo (vsaj od začetka) cenejša vozila seveda uporablja cenješi camera only sensor suite.
Z only day kamerami se definitivno da narediti samovozeč avto. Vsaj na trenutno videno je očitno iz tega senzorja dovolj podtakov za samodejno vožnjo, vidimo pri Tesli, Mobileye in mogoče še pri komu ampak recimo Mobileye je izjavil, da lahko opravijo vožnjo z kamera only sistemom ampak da sistem vseeno ni dovolj zanseljiv in se zato zanašajo še na druge snezorje (Lidar, radar,...).
In točno to je moje mnenje, če se že gremo avtonoma vozila naj bodo konkretna in resnično superhuman, če pri Tesli odpovejo luči ni druge opcije kot da se konkretno hitro zaustaviš, ker si praktično slep, če pa imaš poleg dnevne kamere še nočno ali pa IR kamero tega problema ni, se dejasnko lahko pelješ naprej brez luči. Vožnja brez luči definitivno zna zanimati law enforcement. Radar spet rabiš če hočeš videti stvari katerih z kamero ne moreš recimo z radar snopom lahko vidiš, če je pred avtom, ki je pred teboj še kdo (odboj snopa pod avtom), vidiš v megli, dežju (spet z pravo frekvenco).
V prihodnosti definitivno vidim da bodo vsa boljša vozila uporablja array različnih senzorjev za vožnjo čisto iz razloga ker je enostavno boljše in bolj varno kot pa single sensor (camera only). Zna pa bit da bodo (vsaj od začetka) cenejša vozila seveda uporablja cenješi camera only sensor suite.
Utk ::
Če kamera nekaj vidi, ali ne, lidar pa, ali ne, ali pa izračunata različno razdaljo, katerga boš upošteval? Če enega ali drugega, zakaj rabiš drugega?
ales85 ::
Utk ::
ales85 ::
Utk ::
Radar spet rabiš če hočeš videti stvari katerih z kamero ne moreš recimo z radar snopom lahko vidiš, če je pred avtom, ki je pred teboj še kdo (odboj snopa pod avtom), vidiš v megli, dežju (spet z pravo frekvenco).
Se boš vozil samo na lidar po megli 130, ko se vsi drugi, ki samo vidijo kar vidijo, 80? Če boš, ne rabiš kamer, ker dokler bo kamera kaj zagledala, bo že vseeno. Če ne se boš itak vozil 80 kot vsi drugi na vid, ne rabiš lidarja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
ales85 ::
Saj ves, da Lidar ni zvocni senzor?
Sej veš da smo se menili o parking senzorjih?
Zakaj bi se o lidarju, v katerem avtu ga sploh lahko kupiš?
Ne? Kolikor jaz vidim, je tema avtonomna vozila ter precej FSD.
No, pa smo se.
In kaj potem? Moram se enega dati na ignore ...
Utk ::
Če kamera nekaj vidi, ali ne, lidar pa, ali ne, ali pa izračunata različno razdaljo, katerga boš upošteval? Če enega ali drugega, zakaj rabiš drugega?
Mogoce min(x, y), kaj jaz vem, ne razvijam tega.
Hvala za dragocen prispevek.
In kaj potem? Moram se enega dati na ignore ...
Please do.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
ales85 ::
Če kamera nekaj vidi, ali ne, lidar pa, ali ne, ali pa izračunata različno razdaljo, katerga boš upošteval? Če enega ali drugega, zakaj rabiš drugega?
Mogoce min(x, y), kaj jaz vem, ne razvijam tega.
Hvala za dragocen prispevek.
Je pa vsaj on-topic lol. Cas za moderatorje, da malo pocistijo.
TilenS ::
Radar spet rabiš če hočeš videti stvari katerih z kamero ne moreš recimo z radar snopom lahko vidiš, če je pred avtom, ki je pred teboj še kdo (odboj snopa pod avtom), vidiš v megli, dežju (spet z pravo frekvenco).
Se boš vozil samo na lidar po megli 130, ko se vsi drugi, ki samo vidijo kar vidijo, 80? Če boš, ne rabiš kamer. Če ne, ne rabiš lidarja.
Rabiš tudi kamere. Ker moraš prepoznati znake za speed limit, semaforje... Z kamero tudi ne slišiš rešilca ali pa ukazov policja recimo, rabiš mikrofone. Kot pravim zato pa imamo različne senzorje, fuzija teh senzorjev je definitivno prava pot.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TilenS ()
Utk ::
Dobro, kamera za prometni znak videt ne rabi bit ne vem kaj, niti jih ne rabiš 10 na avtu za to.
Fuzija senzorjev za različne stvari da, na isto stvar gledat na 2,3 načine je pa verjetno brez veze. Niti lidar ni tako zelo super kot pravijo v reklami. Tudi šumi, ima napake, motnje, itd.
Fuzija senzorjev za različne stvari da, na isto stvar gledat na 2,3 načine je pa verjetno brez veze. Niti lidar ni tako zelo super kot pravijo v reklami. Tudi šumi, ima napake, motnje, itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3133 (801) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5526 (1944) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8824 (4110) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15753 (10684) | DamijanD |
» | Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14064 (8915) | Meizu |