» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
16 / 31
»»

kow ::

Kaj so ga odpustili? Verjetno ima pac dovolj. 5 let je ogromno. Lahko se je navelical Muska ali pa niso upostevali njegove vizije. Brez internih informacij, bos pomoje tezko sklepal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Tody ::

Sej pravim, ni nujno slabo za Teslo.

codeMonkey ::

Direktno v zid: https://www.drive.com.au/news/tesla-mod...

Recimo, da je to res napaka na Autopilotu. Kako si predstavljate, tisti, ki zagovarjate "RTFM" pristop, da clovek v praksi take situacije resuje?

LeQuack ::

To rešijo z bug fixom, in vse Tesele postanejo pametnejše. Ko se človek zabije v zdi se ostali nič ne naučijo, tako da imaš zmeraj nove ljudi ki se zabijajo v zidove.
Quack !

codeMonkey ::

Fine pravljice. Do popravka se vse Tesle na ta nacin lahko zabijejo v zid (vsi ljudje pa ne naredijo te napake). In s popravkom se sicer lahko natrenira ta problem, ampak z novo verzijo nimajo pojma koliko stvari, ki so prej delale, zdaj ne delajo vec.

Ce je to level 2 sistem, potem morajo nujno imeti varnostni cilj, ki definira meje za odklone po vertikalni osi v smislu kotne hitrosti in pospeska ter navora na volanu, da so ti za voznika obvladljivi. Tega ocitno nimajo.

Zgodovina sprememb…

ales85 ::

codeMonkey je izjavil:

Fine pravljice. Do popravka se vse Tesle na ta nacin lahko zabijejo v zid (vsi ljudje pa ne naredijo te napake). In s popravkom se sicer lahko natrenira ta problem, ampak z novo verzijo nimajo pojma koliko stvari, ki so prej delale, zdaj ne delajo vec.

Ce je to level 2 sistem, potem morajo nujno imeti varnostni cilj, ki definira meje za odklone po vertikalni osi v smislu kotne hitrosti in pospeska ter navora na volanu, da so ti za voznika obvladljivi. Tega ocitno nimajo.

Tocno to. Skoda, ker slo-tech nima kaksne druge funkcije za upvotanje.

BigWhale ::

codeMonkey je izjavil:

Direktno v zid: https://www.drive.com.au/news/tesla-mod...

Recimo, da je to res napaka na Autopilotu. Kako si predstavljate, tisti, ki zagovarjate "RTFM" pristop, da clovek v praksi take situacije resuje?


Od dalec tole zgleda kot bremzanje pred oviro in potem izogibanje. Ce je tko sam avto odreagiral pol je to kr problematicno. :>

codeMonkey je izjavil:

Fine pravljice. Do popravka se vse Tesle na ta nacin lahko zabijejo v zid (vsi ljudje pa ne naredijo te napake). In s popravkom se sicer lahko natrenira ta problem, ampak z novo verzijo nimajo pojma koliko stvari, ki so prej delale, zdaj ne delajo vec.


To je tisto cesar ljudje vecinoma ne razumejo. Ce bo sedaj nekdo tocno to situacijo flaggal in ce se bo ML model naucil nekaj novega, potem ne vemo ali bo ML model sedaj spregledal kaksno zaresno oviro?

Meni se zdi sicer naravnost bizarno, da bi avtopilot v predoru sam zapeljal v steno in mi ta primer sicer zgleda kot panicna reakcija soferja. Kaj je blo v resnici pa itak nikol ne bomo vedeli. :/

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

ales85 ::

BigWhale je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Direktno v zid: https://www.drive.com.au/news/tesla-mod...

Recimo, da je to res napaka na Autopilotu. Kako si predstavljate, tisti, ki zagovarjate "RTFM" pristop, da clovek v praksi take situacije resuje?


Od dalec tole zgleda kot bremzanje pred oviro in potem izogibanje. Ce je tko sam avto odreagiral pol je to kr problematicno. :>

Tukaj je opisano malo bolj podrobno https://pandaily.com/tesla-model-y-in-c...
Je pa res, da ni nedvoumnega dokaza o tem, kaj se je dejansko zgodilo.
After the incident, the owner wrote in a WeChat group: “I finally believed it this time. My own car suddenly accelerated and couldn’t be controlled. I picked it up less than 2 months ago and drove more than 2,000 km. I didn’t believe in others’ negative comments on Tesla before. But it happened anyway.”

After the owner mentioned the accident in the group chat, some group members questioned whether the owner had stepped on the wrong pedal or turned on the automatic assisted driving function. The owner denied all such suspicions. At the same time, the owner stressed that he had turned off the single pedal mode for fear of stepping on the wrong pedal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ales85 ()

codeMonkey ::

Tole je cisto drug primer... Racecar driver :)

Tody ::

Vse kar je pomembno tukaj so logi iz avta. Zadeva je morala viditi oviro da je to naredila. Vse ostalo je rekla kazala.

ales85 ::

Tody je izjavil:

Vse kar je pomembno tukaj so logi iz avta. Zadeva je morala viditi oviro da je to naredila. Vse ostalo je rekla kazala.

Tesla tudi kdaj ne vidi ovire, pa ne naredi, kar bi morala.

ales85 ::

Gregor P ::

Najbrž bo to za nekatere tu "presenečenje":|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Tody ::

A to če vklopiš avtopilota pa potem stran gledaš? Dokler ni to 100% bi jaz bil še vedno pozoren na cesto... Lahko imaš lane assist tako da ne zapelješ čez črto. Pa GPS da veš kje moreš zavit vse ostalo pa zenkrat ne moreš prepustit avtu. Ajde aktivni tempomat pa še tam moreš pazit da ti ga pravilno drži na razdalji.

ales85 ::

Tody je izjavil:

A to če vklopiš avtopilota pa potem stran gledaš? Dokler ni to 100% bi jaz bil še vedno pozoren na cesto... Lahko imaš lane assist tako da ne zapelješ čez črto. Pa GPS da veš kje moreš zavit vse ostalo pa zenkrat ne moreš prepustit avtu. Ajde aktivni tempomat pa še tam moreš pazit da ti ga pravilno drži na razdalji.

Najbrž... ampak problem je v tem, da Tesla AP/FSD reklamira tako, kot da bi dejansko lahko to naredil. In ljudje potem to dejansko tudi delajo. V enem članku sem bral, seveda špekulacija, da računajo na to, da ljudje avtopilot razumejo napak - čeprav nam je izraz poznan iz letalske industrije, pa ne deluje tako, kot si večina predstavlja. Dejansko ga je potrebno stalno spremljati.
Zato tudi Tesla počasi dobiva prepovedi o uporabi/omejitvi izraza.

Se pa strinjam s teboj, ampak osebe, ki to razumejo, tudi ne bi imele tolikšnih težav z uporabo sistema. Težava je v tem, da te preseneti ravno takrat, ko to najmanj pričakuješ.

Gregor P ::

Drži, težava je predvsem v naklepnem marketingu načrtno "napačnega" reklamiranja zadeve in zavajanja potrošnikov. Poleg tega seveda, da takšnega vozila še ne bi smeli spustiti na cesto (ker je šele v beta stanju).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

ales85 ::

Gregor P je izjavil:

Drži, težava je predvsem v naklepnem marketingu načrtno "napačnega" reklamiranja zadeve in zavajanja potrošnikov. Poleg tega seveda, da takšnega vozila še ne bi smeli spustiti na cesto (ker je šele v beta stanju).

Absolutno. Jaz navijam za to. Glede na vse kar je do sedaj bilo mi sploh ni jasno kako so še lahko na cesti...

DamijanD ::

Oz. marketing je bil ustrezen glede na želje/načrte Muska - ampak problem se je izkazal za bistveno težjega in sedaj bi bilo drugo poimenovanje na mestu...

ales85 ::

Poimenovanje nikoli ni bilo na mestu, dokler je bil izdelek v takšnem stanju na voljo potrošnikom. Kako ga imenujejo v razvoju je pa vseeno.

codeMonkey ::

Nekdo je prilepil posnetek kocije, kjer si je Teslin sistem v parih sekundah nekajkrat premislil kaj naj bi ta objekt bil. V CARIADU (softverska organizacija VW grupe) razmisljajo kako reagirati v tovrstnih situacijah:

Inside the protected area blade is a deep neural network-based software component called INSTINCT (IN SiTu INtelligent data CollecTor). This piece of software analyses, in real time, all of the sensor data streamed throughout the vehicle to identify which kind of data samples are of interest to us.

INSTINCT is continuously on the lookout for 'known unknowns' as well as 'unknown unknowns'. An 'unknown unknown' is an extremely unique and unpredictable situation or object on the road for which the vehicle cannot be trained.

Imagine, for example, a self-driving car is out on the road. Its cameras, radars and other sensors are detecting and identifying the world around them, including pedestrians and vehicles. All of a sudden, the car approaches a pink elephant. We all know that pink elephants don't exist. But INSTINCT is capable of detecting something as fictitious as pink elephant as an unknown unknown. It doesn't need to know to specifically look out for pink elephants. Instead, it can judge these kinds of objects by means of uncertainty. We'll go into more detail on these situations in a future blog post.


https://cariad.technology/de/en/news/st...

Zanimivo bi bilo videti kaksen je Teslin pristop.

Zgodovina sprememb…

kow ::

A roboti v cloveski obliki so avtonomna vozila?

Zanimiva Teslina predstavitev, ceprav so ocitno se precej na zacetku. Je pa firma res noro ambiciozna (kar pomeni, da bodo imeli tudi faile) - nekaj so napovedali, da bodo Dojo computing zaceli uporabljati konec Q1 2023. Bo zanimivo videti, ce bo zadeva konkurencna Nvidii.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

Med tem pa konkurenca blokira ceste: Cruise v SF krivi za zastoje
https://sfstandard.com/transportation/s...

Gregor P ::

kow je izjavil:

A roboti v cloveski obliki so avtonomna vozila?

Zanimiva Teslina predstavitev, ceprav so ocitno se precej na zacetku. …
LOL to je bila res smešnica …. robot ki pleše ha ha haaa:))

Takole zgledajo pa roboti pri konkurenci (posnetek je star že eno leto):

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ta robot zna drzati ravnotezje. Za ostalo pa ni nobenega dokaza (deluje skriptirano). Ce bi bila tehnologija res dobra, bi bilo podjetje vredno ogromno. Je pa seveda fascinantno, ampak ocitno so resili samo 1 problem.
Poanta je, da se robot odziva na vsako okolje v katerega ga postavis. Ze odpiranje vrat, je za robotiko trenutno cel podvig.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Odpiranje vrat praviš?

3 leta star video (od 40 sekunde dalje)

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Si pa komedijant. Se v reklami ne zna prijeti kljuke in normalno odpreti vrata. Kaj sele, da bi znal v cloveskem casu odpreti vrata razlicnih vrst.
Ne me narobe razumeti, robot je impresiven, vseeno pa to ni avtonomen robot. Gre bolj za krmiljeno platformo, vsaj kolikor sem kaksno leto ali dve nazaj gledal. Mozno, da so sicer po tem se napredovali. Ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DarkSite ::

Iz nič v 6 mes do prve hoje.

Premikanje in akrobacije niso problem. Za prvo verzijo je dovolj, če se samo premika, da lahko testirajo odziv na okolje.

Najbolj pomembno pa je, da se znajde v prostoru. Da gibanje ni vnaprej določeno, ni sprogramiran kako pride od tocke A do tocke B. Da sam to ugotovi in reši morebitne prepreke.

Naslednje kar je pomembno, da so začeli iz nule, ker morajo minimizirat število različnih delov, servo motorjev, ga pripraviti na masovno proizvodnjo.

Vemo, da Tesla nima konkurence pri avtopilotu. Te izkusnje bodo prenesli na robota.
Vemo, da Tesla nima konkurence pri proizvodnji avotmobilov. Čedalje nižji stroški proizvodnje, čedalje manj delov. Te izkušnje bodo prenesli na robota.

Ostala robotska konkurenca ni uspela, ker niso znali rešiti gibanja v okolju.
Njihovi roboti so ali preveliki ali premajhni. Rabimo normalno človeško velikost.
Njihovi roboti so sestavljeni iz nešteto različnih delov, servo motorjev. Končni izdelek predrag in zapleten za masovno proizvodnjo. Previsoka cena.

Tesla bo na začetku svoje robote "zaposlila" v svojih tovarnah. Začel se bo cikel. Vsako leto boljša, pametnešja, cenejša verzija.

Tody ::

No ja, dvomim da bi pa lih v tesli bilo skoncentrirana ta znanja v drugih firmah pa ne... Eno je PR drugo je pa na tisoče eurov ko ti stoji proizvodnja linija

ales85 ::

DarkSite je izjavil:

Iz nič v 6 mes do prve hoje.


Ce verjames temu laznivcu ja.

kow ::

Tody je izjavil:

No ja, dvomim da bi pa lih v tesli bilo skoncentrirana ta znanja v drugih firmah pa ne... Eno je PR drugo je pa na tisoče eurov ko ti stoji proizvodnja linija


Da. Ima pa Tesla nekaj prednosti zaradi FSD, ter ogromnega industrijskega scalea. Track record imajo izjemen. Ko so 2015/2016 prekinili sodelovanje z Mobileye je bilo ogromno skepse - pa so jih ujeli v nekaj letih. Intel pa je placal 15 milijard. Ucinkovitost uporabe kapitala pri Tesli je zaenkrat izjemna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Tody ::

Sej upam da jim rata... karkoli že hočejo rešit... ampak kot pri autopilotu se zadeva lahko zatakne v zadnjih 20 % kjer prasec parret spet pride v igro ;)

kow ::

Tesla ima jajca - ne bojijo se tveganih potez.

https://www.tesla.com/support/transitio...

codeMonkey ::

To je ze zdavnaj jasno. Vseeno se mi v tem primeru tako na hitro zdi to precej manj tvegano od odstranitve radarja (exposure in severity pri HAZOP nizje).

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Da, ne bojijo se tveganih potez na račun človeških žrtev >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Gregor P ::

Their next FSD will use the driver's eyes as sensors, with the driver delivering inputs to the FSD system via a control wheel in front of the drivers seat, and a set of bespoke foot controls.
:))
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Gregor P je izjavil:

Da, ne bojijo se tveganih potez na račun človeških žrtev >:D


Tvegane s stalisca, da bodo definitivno zmanjsali kakovost dolocenih featurjev oz. jih ukinili. Pravijo, da samo za nekaj mesecev ter da bodo s kamerami kmalu dosegli dovolj dobro delovanje. Marsikateri potencialni kupec bo verjetno skepticen oz. nezadovoljen.

Ne vem o kaksnih zrtvah govoris?

Gregor P ::

... o tistih, ki so slepo verjeli, da FSD (full self driving) pomeni to, kar bi glede na ime moralo pomeniti (plus en kup marketinškega nategovanja od Tesle in Muska) in so pri tem izgubili svoja življenja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

O tem si se ze 15x izjasnil. Govor je bil o ultrazvocnih senzorjih (oz. kakorkoli se USS posloveni)

ales85 ::

kow je izjavil:

kmalu

Muskova najljubša beseda :))

LeQuack ::

Meanwhile

Quack !

ales85 ::

No ja, ni ravno novo. Kdo bi ga pa kupil (ali uporabljal funkcionalnost), ce kupcu poves, da pa on mogoce ne bo prioriteta.

Jaz se s tem sicer ne strinjam, odgovora pa tudi nimam...

https://www.fastcompany.com/3064539/sel...

LeQuack ::

ales85 je izjavil:

No ja, ni ravno novo. Kdo bi ga pa kupil (ali uporabljal funkcionalnost), ce kupcu poves, da pa on mogoce ne bo prioriteta.

Jaz se s tem sicer ne strinjam, odgovora pa tudi nimam...

https://www.fastcompany.com/3064539/sel...


Odgovor je da to predpiše država seveda.
Quack !

ales85 ::

LeQuack je izjavil:

ales85 je izjavil:

No ja, ni ravno novo. Kdo bi ga pa kupil (ali uporabljal funkcionalnost), ce kupcu poves, da pa on mogoce ne bo prioriteta.

Jaz se s tem sicer ne strinjam, odgovora pa tudi nimam...

https://www.fastcompany.com/3064539/sel...


Odgovor je da to predpiše država seveda.

Ne, to ni odgovor. Odgovor je kaj naj predpise drzava. Tukaj se tudi lahko zatakne. Se posebej, ce vsaka drzava predpise nekaj po svoje...

codeMonkey ::

Bistvo je cisto drugje. Kljucno bo pokazati, da je vozilo res bilo v taki situaciji in da ni koga "zrtvoval" po nepotrebnem, ter da se dogodek pojavlja sistemu redkeje kot cloveku. Sama izbira potem tu niti ni problematicna, ker v enem primeru je pesec v prekrsku, v drugem pa odgovornost sprejme proizvajalec.

Mogoce se zadnje zdi kruto, ampak prakticno pri zasnovi vsakega kriticnega sistema gre za za neko vrsto zrtvovanja, kjer se lovi ravnotezje med razvojnimi in proizvodnimi stroski ter druzbeno sprejemljivim tveganjem. Pa ce je to dvigalo, vozilo, letalo itd. Brez tega enostavno ne gre, razen ce si totalno neodgovoren in te enostavno ne briga, ali pa se slepis, da delas 100% varen in zanesljiv sistem.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

After years of promises and tens of billions in investment, self-driving cars increasingly look like one of Silicon Valley's most expensive busts yet

https://www.bloomberg.com/news/features...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nirburu ::

Jaz pa sem precej prepričan, da bodo self-driving avtomobili v doglednem času realnost.
Predvsem zaradi tega, ker bodo politiki zmetali ljudi dol s cest, pol se bodo po njih vozili samo še "on a rail" full self driving avtomobili.

Če v Angliji že uvajajo pilotne projekte, kjer ne smeš več kot 2x na teden vn iz naselja z avtomobilom, gremo samo še par korakov dlje.

kow ::

Gregor P je izjavil:

After years of promises and tens of billions in investment, self-driving cars increasingly look like one of Silicon Valley's most expensive busts yet

https://www.bloomberg.com/news/features...


Bedarije. 100 milijard je drobiz. Ena redkih pametnih investicij v silicijevi dolini. V 5 letih je bil narejen ogromen napredek.

Okapi ::

nirburu je izjavil:

Jaz pa sem precej prepričan, da bodo self-driving avtomobili v doglednem času realnost.
Odvisno, kaj je zate dogleden čas.;)

Čez pregovornih 20 let. Kot že vsaj 40 let obljubljajo, da bo fuzijska elektrika čez 20 let.>:D

Gregor P ::

Leta 2050 bi že moralo biti.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nirburu ::

Okapi je izjavil:

nirburu je izjavil:

Jaz pa sem precej prepričan, da bodo self-driving avtomobili v doglednem času realnost.
Odvisno, kaj je zate dogleden čas.;)

Čez pregovornih 20 let. Kot že vsaj 40 let obljubljajo, da bo fuzijska elektrika čez 20 let.>:D


Nismo se razumeli.
Če prepoveš ljudem ročno upravljanje avtomobila, potem je self-driving trivialen problem.
Poglej industrijsko revolucijo. Stroje niso prilagodili ljudem, ampak ljudi strojem. Zato pa so otroci morali čepeti pod pletilci.

Isto se sedaj dogaja. IT in tehnologijo ne prilagajamo ljudem, ampak se ljudje prilagajajo tehnologiji.
««
16 / 31
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
583133 (801) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
705526 (1944) dexterboy
»

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1188824 (4110) c3p0
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8415753 (10684) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5214064 (8915) Meizu

Več podobnih tem