» »

Dolgoročno lastništvo avtomobila

Dolgoročno lastništvo avtomobila

K0l1br1 ::

GR2 je izjavil:

Torej najboljša razdalja za avto je okoli 50km na dan. Itak nisem nič novega ugotovil, logično da se ne splača za samo 20 ali za ogromnih 100km na dan.
Za 10 km na dan je dovolj bicikl.

IL_DIAVOLO ::

Utk je izjavil:

Še enkrat, kako moreš rečt, da je nekomu, ki kupi nov avto in ga čez par let proda, pomemben padec vrednosti, tebi pa ne? Po moji logiki je ravno obratno.


Ce se ne zavedajo izgube, ne pomeni da je ni.

Mnogi se je in zato postavljajo 10 jurjov za 10 let stare avte in podobne fore.

gruntfürmich ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

-gume zanemarljivi strošek, ker drzijo brez tezav 3-4 leta

a res?
80€ guma, 4 leta drži, 8 jih potrebuješ.
13€/mesec
če je guma 120€, je to 20€.
itd.
nič čudnega da folk ne pozna stroške lastništva ko pa kar nekaj meče pod stroške.
kaj pa vitrex, razne krpe, pranje...?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

IL_DIAVOLO ::

Drobiz, zaradi katerega se ne splaca sekirat.

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

Ob vsem drugem drobižu ki si ga navedel pod postavke mora biti zraven.

Zato da ni potem jamranja kako so gume drage; kar prevelikokrat slišim od folka s predragimi avti
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

-valvoline- ::

Jaz vedno prodam komplet alu platisca z gumami nekje na pol profila, pa kupim komplet rabljenih alu z cimnovejsimi ali novimi gumami, doplacilo vedno minimalno max 50e na vsakih 30kkm pa vsakic mam drugacne felge na avtu. Enako velja za zimske gume. Nic vulkanizerjev. Na audiju sem zamenjal 6 kompletov felg. Vec stane vulkanizer k pa doplacilo za taksno swap varijanto.
:D

Zgodovina sprememb…

Stipex ::

Guma je potrošen material in se kupi nova. Šparate tam kjer res ni treba.

-valvoline- ::

Stipex je izjavil:

Guma je potrošen material in se kupi nova. Šparate tam kjer res ni treba.

Vedno se najde po oglasih kak ekstra ohranjen komplet alu+gume (nove, ali zelo malo rabljene kot nove) za ceno gum, torej platisca+montaza gratis. Komplet na avtu mas se vedno v top stanju prodas spet za dobr denar, pa tako menjas felge+gume vsaka 2 leta, letni in zimski komplet vsak posebej.

Zgodovina sprememb…

st12 ::

K0l1br1 je izjavil:

Za 10 km na dan je dovolj bicikl.

Po forumu mogoče, v realnosti se pa do šihta s kolesom vozita samo 2 iz 2km oddaljene vasi, v glavnem junija do avgusta. Pa še to gresta kdaj peš, kdaj pa z avtom.

st12 ::

aborko je izjavil:

Kdo govori o novem avtu? Samo ti.

st12 je tole napisal"Jaz puščam 6 plač od 12, kaj mi je storiti?"
Sklepam da ni skuril za 6 plač goriva in popravil, ampak je dosti izgubil na vrednosti avtomobila.
Tudi ti, IL_DIAVOLO si se potrudil pa napisal neke stroške z avtom do evra natančno, a nič o izgubi/padcu vrednosti avtomobila. Kot da izguba vrednosti ni strošek, pri marsikomu je celo največji!

Avto kupljen 2017 za skoraj 25kEUR z upoštevanimi obresti za 4 leta lizinga.
zavarovanje: 147kW, 500EUR na leto prvih 7 let ko bom imel kasko, nadaljnjih 13 let (predvidevam, kar bo manj bo svetovna katastrofa) pa 250EUR, skupaj 7.000EUR
bencin: prva 4 leta 2500EUR, naslednjih 16 let 20.000EUR (2x daljša razdalja)
servisi: prvih 10 let (upam) 2500EUR (200EUR na leto + vmes en veliki servis, sicer kupim svoje olje in je bilo tretje leto bolj proti 100EUR, ampak so vsako drugo leto še razni filtri in ne vem kaj vse bo še), zadnjih 10 let verjetno nekaj več, recimo da bo 4000EUR dovolj
gume: menjal bom na nekje 5 let, se pravi 3x 2 kompleta, nekje 2.000EUR

Se pravi skupaj 65kEUR. To je 270EUR na mesec, oz. četrtina plače. Če seveda ne bo problem s korono ostal, zdaj imam namreč začasno samo 800EUR, ampak v takem primeru itak ne bo nobene plače in nobene potrebe po avtu.
S polovico plače sem najbrž mislil trenutno stanje, ker mi teče zadnje, četrto leto lizinga. To pa dajem na mesec 370EUR za lizing + 50EUR za bencin. Pa če upoštevam še polog 6.500EUR, bo prva 4 leta še mal več kot polovica plače.

Za avtobus sem pa nekaj že računal na 5. strani, pride 50kEUR. Za avto sem tam narobe računal, bencin za 25km v eno smer pride 24k in ne 12kEUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: st12 ()

st12 ::

Padec vrednosti pri moji plači ne igra vloge, ker se avta itak ne splača imet manj kot 20 let, takrat pa ne bo vreden nič več, tako da vseeno če sem vzel kar nabavno ceno.

Utk ::

Če si delal računico na 20 let, si ga vsral. Tolk časa ga zelo verjetno ne boš imel. Lahko ga razbiješ (sploh pri tebi je verjetnost velika), lahko se začne kvarit, lahko se ga enostavno naveličaš.

st12 ::

Tega se ne bom naveličal. Sem imel enakega dve generaciji starejšega, pa če bi imel tisti 1.6T motor namesto 1.6 NA, bi ga imel še sedaj, jaz drugega kot dovolj močnega motorja, klime, radia, volana in prestavne ročke ne rabim.
Ko se bom začel vozit po AC, bo verjetnost razbitja precej manjša. Zdaj imam probleme še v naselju, vozim normalno 50, iz stranske pa kar neki še rinejo naprej čez točko kjer bi mogli stati, da ne veš al bo šel vate ali ne in potem za vsak slučaj odvijem povsem v levo (je to drugače normalno? nisem še videl nikogar tega delat, res pa da ima malokdo pri plači jurja avto za 25kEUR, ampak jaz nebi šel v takih primerih po svojem pasu niti pri avtu za jurja, če en leze naprej, te bo najmanj ustrašil če že ne zaletel). Ali pa tisti, ki se vključijo pred tabo levo in imajo še en čas zadek na tvojem pasu, ker ali vozijo ladjo od avta ali pa ne znajo zavit bolj pravokotno.
Ampak to itak nimaš kaj, če te kdo hoče zaletet, se mu ne boš mogel izognit, tudi če voziš povsod 50, tako da moja vožnja tukaj nima večjega vpliva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: st12 ()

gruntfürmich ::

-valvoline- je izjavil:

Jaz vedno prodam komplet alu platisca z gumami nekje na pol profila, pa kupim komplet rabljenih alu z cimnovejsimi ali novimi gumami, doplacilo vedno minimalno max 50e na vsakih 30kkm pa vsakic mam drugacne felge na avtu. Enako velja za zimske gume. Nic vulkanizerjev. Na audiju sem zamenjal 6 kompletov felg. Vec stane vulkanizer k pa doplacilo za taksno swap varijanto.
:D

jst na zdajšnjem avtu še nisem sam menjal gum, pa jih imam obe na platiščih. tako da ja, tudi to je postavka za strošek...:D razen kavice ko čakam na menjavo gum ne računam zraven, čeprav bi lahko

Utk je izjavil:

Če si delal računico na 20 let, si ga vsral. Tolk časa ga zelo verjetno ne boš imel. Lahko ga razbiješ (sploh pri tebi je verjetnost velika), lahko se začne kvarit, lahko se ga enostavno naveličaš.
10 let za današnje avto imho ni veliko. če to podaljšaš še za 5 let ga brez problema še voziš, nato pa ga lahko daš otrokom če jih imaš, in je avto lahko star 20 let in je še komodt za vozit...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

st12 ::

Utk je izjavil:

Če si delal računico na 20 let, si ga vsral. Tolk časa ga zelo verjetno ne boš imel. Lahko ga razbiješ (sploh pri tebi je verjetnost velika), lahko se začne kvarit, lahko se ga enostavno naveličaš.

Sicer bova pa čez 16 let verjetno še oba tukaj in se spet slišiva, jaz sicer že z 20-im nickom, ampak mene ni težko prepoznat.
Bomo lahko tudi računali ali se avto še splača imet ali ne, v vsakem primeru bom pa moral kupit še enega. Če bom imel tega manj kot 20 let, pa skoraj sigurno še 2.
V glavnem, kar sem se naučil pri tistih dveh avtih za samo eno leto, ki sta bila bolj igrača, je to, da moraš imeti avto čim dlje. Da se ne sme vlagat nič nenujnega v avto sem pa ugotovil že pri tadrugem, v tistega je šlo vsaj 5kEUR, bil pa navaden Punto 1.2, ki sem ga imel komaj 2 leti in pol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: st12 ()

m0LN4r ::

UganiKdo je izjavil:

Če za 15km ne vidiš druge alternative kot avto, je problem v tebi in ne javnem prevozu. Osebno mi na kraj pameti ne pade, da bi za tako razdaljo imel lastniško vozilo.

-valvoline- je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

PS: Ko sem se se jaz vozil z avtobusom, je to bila najbolj bedna, neudobna, casovno potrana in nefleksibilna voznja, + pesacenje do postaj in od postaje v dezju, snegu, blatu, mrazu, vrocini itn. Never again.

temu nobeden ne oporeka, pač se odrečeš delnem udobju zaradi skupnega dobrega. pozitivne plati pa so neobremenjenost z vožnjo, neobremenjenost s parkiriščem, dolgoročno morda cenejše kot lastništvo (dodatnega) avta...

Verjamem da bi se vecina podezelskega ali predmstnega folka odlocila za javni transport, ce bi bil bolj dostopen in z normalno ceno. Za primer, bus Maribor-Ljubljana stane 23e, vlak 15e, pa ja niso normalni. Ce mas varcnega dizla ali plinovcka za 10e gres sem pa tja. Javnosektorasi s teslami celo zastojn.


še eden, ki se mu strošek avtomobila konča pri gorivu.
S cim pa bi ti prevazal med 15-20km pa sebe, prtljago, nakupe, otroke, ostale starejse druzinske clane, skozi celo leto?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

UganiKdo ::

Če moram vse to prevažat na potem praviloma avto (ampak niti pod razno ne rabi bit lastniški) ampak ni bilo o tem govora. Ker enako je potem lahko moj dogovor kako boš vsakodnevno 15-20 km prevažal 30 ton krompirja? Za debato je to povsem enako relavantno. Predvsem kaj pa kaj ima to veze z jokanjem o javnem prevozu in temu, da je za 15km nujen avto? Ker luksuza, ki ga nudi avto z javnim prevozom ni možno doseč, pa naj bo še tako dober. Samo to ne spremeni dejstva, da je treba za vožnjo enega človeka 15km do službe dajat 50% letnih prihodkov za avto. S tem se namreč eden v tej temi hvali.

m0LN4r ::

Ni ga lepsega za vikend cruzati po pokrajini in prehitevati razne kolesarje, po moznosti lepo vreme, cabrio in lubico.
Na 15km pa se ustavit na cikpavzi ali kavici.

Uzivanje je dobro za duso pa ce to stane 50% place naj stane, nima pa veze ali je to avto, kolo ki zjebe kolke, ali helikopter.

Jaz uzivam v tem bolj, kot pa dajati 2-3k za nekajdnevni oddih, al pa namakanje riti v vodo.

Izlet v Spanijo za 10dni je lahko tudi 300eur na dan, najcenejsi cabrio pa na lizing 6eur na dan.

No stem nocem nobenega napadati, ampak je stvar okusa.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

UganiKdo ::

Absolutno, road tripi so zame že od nekdaj nekaj najboljšega, ampak ni bilo o tem govora. Tudi večina tega kar opisuješ nima nič z lastništvom vozila. Ravno obratno, večina roadtripov ni bila v lastniškem vozilu.

Moj komentar se je nanašal na jamranje o tem, da je treba imet lastniški avto zato, da sebe prepelješ 10-15 ker ni dovolj dobrega javnega prevoza.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

pirat ::

Ce bi bil pogoj za sodelovanje v tej temi:
- vsaj osnovno poznavanje koncepta TCO (total cost of ownership)
- osnovno upostevanje eksternalij (ki so lahko tudi v obliki osebnega zadovoljstva ob voznji novega avta / avta s tocno doloceno opremo in barvno kombinacijo / tocno dolocenega modela / itd...)
potem bi bila tema precej krajša, posti pa precej bolj smiselni.

m0LN4r ::

Moj komentar se je nanašal na jamranje o tem, da je treba imet lastniški avto zato, da sebe prepelješ 10-15 ker ni dovolj dobrega javnega prevoza.
Tudi v mojem primeru je javni prevoz na razdalji 22km bil sestavljen iz dveh avtobusov, pesacenja do treh postaj, prestopa in trajal vseskup dobro uro pa pol, vcasih dve uri. Pozimi z zamudo, ali pa z zamrznjenimi sedezi, poleti pa z nedelujoco klimo. In samo dva termina, kjer je prestop prakticno bil izvedljiv.

Drek od dreka, in to za 90 evrov na mesec z popustom.
Z avtom ista relacija, udobno, vedno 17-20 minut tops. Zal ne zivimo vsi v mestih, na idealni liniji javnega prevoza.

lastništvom vozila.
V tej temi se ignorira tudi dejstvo, da je avto uporaben za veliko vec kot samo prevoz ene osebe in rukzaka iz A v B, tako da razne alternative niso alternative, ampak kompromis.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

IL_DIAVOLO ::

pirat je izjavil:

Ce bi bil pogoj za sodelovanje v tej temi:
- vsaj osnovno poznavanje koncepta TCO (total cost of ownership)
- osnovno upostevanje eksternalij (ki so lahko tudi v obliki osebnega zadovoljstva ob voznji novega avta / avta s tocno doloceno opremo in barvno kombinacijo / tocno dolocenega modela / itd...)
potem bi bila tema precej krajša, posti pa precej bolj smiselni.


Bistvo legendarnih tem je, da se nikoli ne končajo ;)

Dzhimen ::

Pred malo več kot letom dni sem kupil rabljen Volvo V60 D2 (1.6 115 KM), letnik 2014 z 112 kkm za 11.150 € (keš).

Avto mi ne predstavlja nekega posebnega zadovoljstva ali smisla življenja, ampak glede na to da imam 60km poti vsak dan v službo in nazaj, sem se odločil izogniti 10 let starim avtom za par jurjev in sem vzel nekaj malce višjega razreda.
Iskal sem kompromis med udobjem med vožnjo (prostoren avto, udobni sedeži, tišina v kabini, dobro podvozje) ter ceno (stroškom lastništva avtomobila). Četudi bi si komot privoščil recimo novega Volvota za 40k namesto tega rabljenega, se mi to ni zdi ekonomično. Raje 30k€ primaknem za nakup hiše recimo kot pa za nov avto.

Po enem letu lastništva sem iz firbca pogledal, koliko me avto sploh stane na letni ravni.
- Zavarovanje (obvezno, zavarovanje voznika in potnikov, asistenca), cestna taksa, podaljšanje prometne - 390 €
- Vinjeta - 110 €
- Mali servis pri lokalcu (olje, filter olja, filter zraka, filter nafte) - 140 €
- Gorivo (diesel, 19 kkm) - 1500 €
- Avtopranje, sesanje, vitrex - 100 €

Torej skupaj 2240 €.

Avto je imel ob nakupu nove zimske gume gor, letos spomladi pa sem kupil še set letnih (400 € z menjavo).
Pozimi sem pa kupil še strešni nosilec za trugo da bolj elegantno prevažam smuči ter borde. 180 €.

Torej v enem letu sem za avto zapravil 2820 € (plus kar je avto izgubil na vrednosti, recimo 1000-1500 €). Je kar precej več ko bi človek na prvo žogo rekel... :D

Ampak recimo da ne štejem strešnega nosilca. Pa tudi pnevmatike če poenostavim in rečem da vsake 3 leta kupim set nekih ljudskih celoletnih za 300 € in tako ne plačujem 50-60 letno samo za menjavo letne/zimske. Tako je cifra 2340€ letno plus recimo 1000 € izgube vrednosti avtomobila.

Torej strošek lastništva mojega avtomobila je 3340 € na leto, kar znese 287 € na mesec. Potem je treba tukaj še upoštevat kaka izredna popravila (zavorne ploščice, servisiranje klime) in pa recimo tavelik servis čez 2 leti. Tako da če rečem 300€ na mesec povprečno (3600 letno) je to mislim da kar realna cifra. Potne stroške mi firma povrne cca 250 na mesec, tako da se to približno pokrije.

Večina ljudi si pavšalno misli samo "400 za zavarovanje in registracijo, 110 za vinjeto in 100 za servis, to je to, od oka 600 € na leto!". Ampak realnost lastništva avtomobila je malo drugačna. :)

IL_DIAVOLO ::

Tankanje ti firma casti in realno se to ne steje pod klasicen strosek z lastništvom. Čeprav seveda je.

To pa ne bi smelo presegati 1500 evrov. Torej servisi, gume, zavarovanje + cestnina, vinjeta in vzdrzevanje.

To je bolj realno in manj varira od uporabnika do uporabnika.

Qcube ::

Dosti vas tu pozablja da je avto tudi statusni simbol. Z boljšim, novim avtom, daješ vtis da ti je "mar" in da pozitivno gledaš v prihodnost. Tisto malo več denarja ki si ga zapravil se ti lahko obrestuje da dobiš boljšo službo, boljše prijatelje..., in si overall na boljšem kot da zapravljaš čas flikat neke stare kripe.

UganiKdo ::

ja, verjamem, da tako neumno veliko ljudi razmišlja. Pa potem razen luknje v denarnici ni iz tega nič.

gruntfürmich ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Tankanje ti firma casti in realno se to ne steje pod klasicen strosek z lastništvom.
to jaz ne bi tako gledal, čeprav lahko.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

avtek ::

UganiKdo je izjavil:

ja, verjamem, da tako neumno veliko ljudi razmišlja. Pa potem razen luknje v denarnici ni iz tega nič.


Jaz pa ne razumem vas, ki obsojate.
Ne vem zakaj si ne bi privoščil avtomobila za 20-25k, če si ga lahko. Je bolj varen za dnevne poti v službo, za družino, konec koncev z določenimi asistenčnimi sistemi za voznika, kot pa tisti za 3000€.
Niti ne veste s kakšnimi sredstvi kdo razpolaga, pa že obsojate, da je potem luknja v denarnici. Meni osebno je dobro imeti pameten in varen avto, da se v njem počutim udobno in se peljem zadovoljeno v povprečju tisto uro, dve dnevno. Mi je pa recimo vseeno kakšen telefon imam, med tem ko (morda tebi) drugim to predstavlja del "imidža".

gruntfürmich ::

Dzhimen je izjavil:

Pred malo več kot letom dni sem kupil rabljen Volvo V60 D2 (1.6 115 KM), letnik 2014 z 112 kkm za 11.150 EUR (keš).

Avto mi ne predstavlja nekega posebnega zadovoljstva ali smisla življenja, ampak glede na to da imam 60km poti vsak dan v službo in nazaj, sem se odločil izogniti 10 let starim avtom za par jurjev in sem vzel nekaj malce višjega razreda.
Iskal sem kompromis med udobjem med vožnjo (prostoren avto, udobni sedeži, tišina v kabini, dobro podvozje) ter ceno (stroškom lastništva avtomobila). Četudi bi si komot privoščil recimo novega Volvota za 40k namesto tega rabljenega, se mi to ni zdi ekonomično. Raje 30kEUR primaknem za nakup hiše recimo kot pa za nov avto.

Po enem letu lastništva sem iz firbca pogledal, koliko me avto sploh stane na letni ravni.
- Zavarovanje (obvezno, zavarovanje voznika in potnikov, asistenca), cestna taksa, podaljšanje prometne - 390 EUR
- Vinjeta - 110 EUR
- Mali servis pri lokalcu (olje, filter olja, filter zraka, filter nafte) - 140 EUR
- Gorivo (diesel, 19 kkm) - 1500 EUR
- Avtopranje, sesanje, vitrex - 100 EUR

Torej skupaj 2240 EUR.

Avto je imel ob nakupu nove zimske gume gor, letos spomladi pa sem kupil še set letnih (400 EUR z menjavo).
Pozimi sem pa kupil še strešni nosilec za trugo da bolj elegantno prevažam smuči ter borde. 180 EUR.

Torej v enem letu sem za avto zapravil 2820 EUR (plus kar je avto izgubil na vrednosti, recimo 1000-1500 EUR). Je kar precej več ko bi človek na prvo žogo rekel... :D

Ampak recimo da ne štejem strešnega nosilca. Pa tudi pnevmatike če poenostavim in rečem da vsake 3 leta kupim set nekih ljudskih celoletnih za 300 EUR in tako ne plačujem 50-60 letno samo za menjavo letne/zimske. Tako je cifra 2340EUR letno plus recimo 1000 EUR izgube vrednosti avtomobila.

Torej strošek lastništva mojega avtomobila je 3340 EUR na leto, kar znese 287 EUR na mesec. Potem je treba tukaj še upoštevat kaka izredna popravila (zavorne ploščice, servisiranje klime) in pa recimo tavelik servis čez 2 leti. Tako da če rečem 300EUR na mesec povprečno (3600 letno) je to mislim da kar realna cifra. Potne stroške mi firma povrne cca 250 na mesec, tako da se to približno pokrije.

Večina ljudi si pavšalno misli samo "400 za zavarovanje in registracijo, 110 za vinjeto in 100 za servis, to je to, od oka 600 EUR na leto!". Ampak realnost lastništva avtomobila je malo drugačna. :)

ja, dejansko je stroškov kar več kot si jih povprečen slovenček domišlja.

ampak tudi tvoji nakupi dodatnih zadev so enkratni strošek, in bi se jih lahko razdelilo na recimo 20 let, torej /20; imho.

prihranek 30k pri 6 let starem avtu pa bi jst gledal recimo kot 15 let vožnje enega avtomobila. to pomeni da ti potrebuješ za ta podvig 1,7 (15 let vožnje in 9 let lastništva 6 let starega avtomobila: 15/9) takšna avtomobila, če pa kupiš novega pa 1. torej strošek z novim 40k, strošek z 1,7 rabljenima pa 17k. razlika je 23k / 15 let, kar znese 1,5k/leto, kar je 130EUR/mesec.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

strošek z novim bi tako bil 220EUR/mesec, z 1,7 rabljenima pa je 90EUR/mesec. razlika 130EUR/mesec.
nekaj je... ni pa nedosegljivo.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

prihranek 30k pri 6 let starem avtu pa bi jst gledal recimo kot 15 let vožnje enega avtomobila. to pomeni da ti potrebuješ za ta podvig 1,5 takšna avtomobila, če pa kupiš novega pa 1. torej strošek z novim 40k, strošek z 1,5 rabljenima pa 15k. razlika je 25k / 15 let, kar znese 1,7k/leto, kar je 140EUR/mesec.

Dejmo raje preštet mrtve na koncu vojne...
Ker se lahko zgodi, da za 15 let ne bo dovolj en pa pol rabljen, ampak 3 rabljeni. Od 6. leta do 12. se meni zdi veliko bolj realno. V tem primeru rabiš 3 rabljene po 11 jurjev, na vseh treh boš moral kar nekaj stvari 3x menjat, kar bi pri novem samo enkrat, itd. Prihranek na mesec sigurno ni 140 evrov, ampak veliko manj, in nikoli ne boš imel najnovejšega avta z vsemi gadgeti. Morda se ti fino zdi prvo leto, da nisi izkašljal 30 jurjev za novega, ampak čez 15 let je računica lahko tudi malo drugačna.

gruntfürmich ::

to vsekakor drži. računico pa tudi lahko na drugi strani zelo pokvari prehitra prodaja novo kupljenega avtomobila...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Utk ::

V prodajo te načeloma nihče ne sili. Če imaš dober razlog in dovolj denarja, izvoli, če ne, se pa pač voziš dokler gre.

m0LN4r ::

UganiKdo je izjavil:

ja, verjamem, da tako neumno veliko ljudi razmišlja. Pa potem razen luknje v denarnici ni iz tega nič.
Mogoce ni vsepovsod tako, je pa marsikje. So v moji okolici imeli srecanje iz drustva lokalnih podjetnikov, pa prakticno vsi imeli fine avte, ne recem da najnovejse, drugi spet zelo drage oldtimerje, porscheje itn. Ni pa noben postavil dacie na parkplac pred gostilno ali pa bok ne daj kak ljudski avto za pod 40k.

Tudi moj zavarovalni agent mi je o tem govoril, ko sem se bil relativno nov tukaj, da tudi on je menjal avto, ker so konkurenti se vsi vozili v prakticno 3-4x drazjih avtih v suknjicu in kravato naokoli. Dokler se je vozil s kripo, je tudi nivo strank in "zavarovanj" bil bolj skromen, torej obdeloval je nizji sloj, poceni zavarovanja in samo barantanje.
Zdaj ga je pa statusni simbol pripeljal do tega, da mu omogoca, da dela zavarovanja tudi za premozne v mestu, saj ga zdaj resno jemljejo oz. kredibilno, prej pa je izpadel kot klosar, ko je pozvonil pred vrati in bil takoj zavrnjen.

Pac to niso izmisljene stvari, to se dogaja. Tako kot stastistika, da lepsi ljudje vec zasluzijo. Pac lepota, status, lepota avta oz. vizualni nastop pred stranko, lahko naredi v prvih 7 sekundah ogromno razliko.

Tudi pri meni je tako. Dokler sem se vozil naokoli z 18 let starim polotom, sem rihtal racunalnike prakticno samo socialnim problemom, drugi so me pa gledali kot na klosarja in auslenderja. Zdaj pa tega vec ni.

Pac na dolocenih mestih te stvari vplivajo, v kaksni meri pa je odvisno od narave posla. Ce bi k meni prisel prodajalec z XY podrtijo, bi mislil da je cigan in stare lonce prodaja. Ce pa sparkira nekaj drazjega, pa vem da je to stranka, ki ne bo barantala pri 299.- eur prenosniku, ampak bo to posel za 10.000.-eur in temu primerno bo zadeva potekala, brez barantanja, kot na turskem bazarju.

Ok za tiste, ko nimate stika, vizualnega nastopa in ste zaprti v pisarne po cele dneve razumem, da lahko hodite z 1000eur kripo na siht kot nek cigan v trenirki.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Utk ::

To je vse res, ampak ponavadi ljudje nimajo dileme med kripo za 200 evrov in audijem za 45 jurjev. Po drugi strani, če bi tist agent prišel do "revežev" z avtom za 50 jurjev, tudi ne bi nič prodal. Moraš bit tam nekje kjer si, oz. malo višje, če bi rad šel malo višje.

UganiKdo ::

avtek je izjavil:

UganiKdo je izjavil:

ja, verjamem, da tako neumno veliko ljudi razmišlja. Pa potem razen luknje v denarnici ni iz tega nič.


Jaz pa ne razumem vas, ki obsojate.
Ne vem zakaj si ne bi privoščil avtomobila za 20-25k, če si ga lahko. Je bolj varen za dnevne poti v službo, za družino, konec koncev z določenimi asistenčnimi sistemi za voznika, kot pa tisti za 3000€.
Niti ne veste s kakšnimi sredstvi kdo razpolaga, pa že obsojate, da je potem luknja v denarnici. Meni osebno je dobro imeti pameten in varen avto, da se v njem počutim udobno in se peljem zadovoljeno v povprečju tisto uro, dve dnevno. Mi je pa recimo vseeno kakšen telefon imam, med tem ko (morda tebi) drugim to predstavlja del "imidža".


Kdo koga obsoja? Če bi bral temo bi že v uvodu videl, da se napisal, da ne vidim nič napačnega v tem, da si nekdo kupi avto za XY (tudi precej več kot 25k, ki jih omenjaš). Samo to ne spremeni dejstva, da je neumnost, kupovat preko svojih zmožnosti zato, ker da boš dobil na račun tega boljšo službo. Tu je tisti najbolj primitiven način potrošniškega nategovanja, ko se ljudi z nekimi fiktivnimi in neosnovanimi blodnjami rine v neracionalno potrošnjo, ki presega njihove zmožnosti. In potem imaš bleščeč avto zraven pa jamraš da otroci nimajo za šolske knjige.

Niti ne veste s kakšnimi sredstvi kdo razpolaga, pa že obsojate, da je potem luknja v denarnici.

kaj ko bi vsaj prebral na kateri post sem odgovarjal preden obsojaš?

FTad ::

Utk je izjavil:

To je vse res, ampak ponavadi ljudje nimajo dileme med kripo za 200 evrov in audijem za 45 jurjev. Po drugi strani, če bi tist agent prišel do "revežev" z avtom za 50 jurjev, tudi ne bi nič prodal. Moraš bit tam nekje kjer si, oz. malo višje, če bi rad šel malo višje.


Ne rabi vec k revezem hodit prodajat, ker lahko sedaj pri bogatejsih sklene vec lukrativnih poslov.

UganiKdo ::

FTad je izjavil:

Utk je izjavil:

To je vse res, ampak ponavadi ljudje nimajo dileme med kripo za 200 evrov in audijem za 45 jurjev. Po drugi strani, če bi tist agent prišel do "revežev" z avtom za 50 jurjev, tudi ne bi nič prodal. Moraš bit tam nekje kjer si, oz. malo višje, če bi rad šel malo višje.


Ne rabi vec k revezem hodit prodajat, ker lahko sedaj pri bogatejsih sklene vec lukrativnih poslov.


Temu se strokovno reče mokre sanje in pa pravljica, da imaš čisto vest pred ženo, ker še naslednjih 7 let ne moreš na dopust, ker treba leasing odplačat.

Mogoce ni vsepovsod tako, je pa marsikje. So v moji okolici imeli srecanje iz drustva lokalnih podjetnikov, pa prakticno vsi imeli fine avte, ne recem da najnovejse, drugi spet zelo drage oldtimerje, porscheje itn. Ni pa noben postavil dacie na parkplac pred gostilno ali pa bok ne daj kak ljudski avto za pod 40k.


Ali pa mešaš vzrok in posledico. Al bomo sedaj slišal, da gre v bistvu za reveže,ki potem za bencin in gume nimajo, sampak važno da se vidi avto?

Ne rečem, da takih ni, ampak niti pod razno pa ne gre za številke kot si nekateri domišljajo.

Zdaj ga je pa statusni simbol pripeljal do tega, da mu omogoca, da dela zavarovanja tudi za premozne v mestu, saj ga zdaj resno jemljejo oz. kredibilno, prej pa je izpadel kot klosar, ko je pozvonil pred vrati in bil takoj zavrnjen.
Tukaj se strinjava, ker gre za tipičen primer izumirajočega poklica, kjer je image več vreden od vsebine. Ampak izumira pa tudi z razlogom.

Tako, da ja, zagotovo se najdejo specifični primeri kjer je image ključen (ravno door to door prodaja je tipičen primer) ampak niti pod razno pa ni možno potegnit tako pavšalne ugotovitve, kot začela to debato in tako razmišljanje služi samo temu, da se posameznik, brez realne dodane vrednosti zadolži preko svoje mere. Za 90% ljudi pa to s kakšnim avtomobilom (zakaj sploh mora bit avto?) se pripeljejo popolnoma nič ne spremeni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

KAVINSKY ::

UganiKdo je izjavil:

sampak važno da se vidi avto?


Sploh še kdo razmišlja v tej smeri? Lizingi se delijo kot bomboni, praktično vsi oglašujejo 'že za xxx€ na mesec'.

UganiKdo ::

Glede na izjavo, ki je začela to debato bi rekel, da nekateri (verjamem, da v manjšini) še vedno tako razmišljajo.

Netrunner ::

KAVINSKY je izjavil:

UganiKdo je izjavil:

sampak važno da se vidi avto?


Sploh še kdo razmišlja v tej smeri? Lizingi se delijo kot bomboni, praktično vsi oglašujejo 'že za xxx€ na mesec'.


:D ... ja samo XXX € / mesec ... ko prebereš natančneje je pogoj 50% pologa in zadnji obrok odplačaš mankajočo razliko ki je par tisoč € :)
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

st12 ::

UganiKdo je izjavil:

nekikr je izjavil:

Če za 15km ne vidiš druge alternative kot avto, je problem v tebi in ne javnem prevozu. Osebno mi na kraj pameti ne pade, da bi za tako razdaljo imel lastniško vozilo.

Ne uživamo vsi v cijazenju s kolesom po vetru in dežju.

Če ne vidiš opcij, je to predvsem tvoj problem. Tako, da dalje driblat avto za 15 km in puščat 2 plače letno za nekaj kar je praktično nepremičnina. Vsakemu svoje.

Še vedno ne vidim drugih opcij, od tebe jih itak ne bom, ker si prepameten za vse nas in filozofiraš namesto da bi dal preprost odgovor. Ti se očitno voziš na šiht s privatnim letalom.
Zakaj govoriš lastniško vozilo, je mar najem cenejši? Najem avta je kakih 50EUR na dan, to daš samo v enem letu toliko kot ti tvoj avto služi 20 let.
Sicer pa itak nima veze, zdaj se bom vozil 25km. In ker popoldanski prestop iz avtobusa na avtobus traja 25 min in to upoštevajoč če bom sploh ujel prvi avtobus, mislim da bo trda karkoli drugega kot avto. Sicer pa zdaj ko sem že skoraj celega odplačal, ga itak ne mislim prodajat, pa če dobim ne vem kakšne izračune da se mi ne splača.
2 plači ne bosta pa če bi imel avto 30 let, če bodo 3 plače bo kar dobro. To bi moral že v štartu kupit nov avto za 10kEUR, ampak s tako karjolo se vozit 20 let pa tudi ne gre.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: st12 ()

UganiKdo ::

Ti se očitno voziš na šiht s privatnim letalom.

Ne rabim, kombiniram carshare, kolo, skiro in carpooling. Tudi avto, ki je formalno pisan name uporablja precej več ljudi. Saj vem, za egocentrike tvojega tipa povsem nerazumljiv koncept.

Absolutno vem, da take rešitve niso primerne za popolnoma vse in vsako situacijo, ampak pri sem pa prepričan, da je pri ogromno primerih problem v glavi in ne v objektivnih okoliščinah.

Zakaj govoriš lastniško vozilo, je mar najem cenejši?

Zato, ker obstajajo alternative lastništvu nepremičnine, ki jo uporabljaš 2x po 15 minut.

To bi moral že v štartu kupit nov avto za 10kEUR, ampak s tako karjolo se vozit 20 let pa tudi ne gre.

Glede na tvoje duševne motnje povesem razumem, da ne vidiš druge alternative kot 50% dohodka dajat za lastništvo vozila.

nekikr ::

Ne rabim, kombiniram carshare, kolo, skiro in carpooling.

Aha, seveda. Kaj pa na to pravijo otroci in žena? Naj uganem, si samski in se greš lahko te fore, potem pa svoje enostavno življenje preslikaš na vse ostale? Ne gre to tako, miško.

m0LN4r ::

Tukaj se strinjava, ker gre za tipičen primer izumirajočega poklica, kjer je image več vreden od vsebine. Ampak izumira pa tudi z razlogom.
Nevem, raznih agentov, promotorjev in posrednikov je tukaj vedno vec in vedno manj redno zaposlenih po pisarnah.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

UganiKdo ::

nekikr je izjavil:

Ne rabim, kombiniram carshare, kolo, skiro in carpooling.

Aha, seveda. Kaj pa na to pravijo otroci in žena? Naj uganem, si samski in se greš lahko te fore, potem pa svoje enostavno življenje preslikaš na vse ostale? Ne gre to tako, miško.


Daleč od tega, otroka imata vsak po dve zdravi nogi, ki ju prinesejo do šole, žena pa, kadar mora dejansko v pisarno uporablja popolnoma enaka (tudi ista) prevozna sredstva. Razumem pa da tega ne dojameš, če je smisel življenja, da se vsakih 100m od vrat do vrat dostavlja otroke in sebe in misliš, da moramo vsi živet tako. Ne gre to tako, miško. Predvsem pa kot že rečeno, je to tvoja odločitev in izbira in potem res nima smisla jokat zakaj ni javni prevoz boljši. Ker luksuza lastnega vozila ob minimalnih stroških pač ne moreš imet. Kot je bilo že napisano vedno so kompromisi. Ali pri temu, da 50% dohodka nameniš za avto, ali pa pri temu, da narediš kak korak več in poiščeš alternative.

m0LN4r je izjavil:


lastništvom vozila.
V tej temi se ignorira tudi dejstvo, da je avto uporaben za veliko vec kot samo prevoz ene osebe in rukzaka iz A v B, tako da razne alternative niso alternative, ampak kompromis.


Kaj drugega kot kompromis pa je lastništvo vozila? Še posebej kadar ta kompromis vključuje 50% letnega dohodka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: UganiKdo ()

nekikr ::

Kaj drugega kot kompromis pa je lastništvo vozila? Še posebej kadar ta kompromis vključuje 50% letnega dohodka.

Ne razumem tega grdega laganja? Jaz imam avto višjega cenovnega razreda s katerim naredim letno kakšnih 5000km in zanj, če štejem čisto vse stroške in amortizacijo, ne porabim niti 5% prihodkov. Od kje ti 50%? Če si že nekaj izmišljuješ, potem reci 2875%, se precej bolj brutalno sliši.

Daleč od tega, otroka imata vsak po dve zdravi nogi, ki ju prinesejo do šole, žena pa, kadar mora dejansko v pisarno uporablja popolnoma enaka (tudi ista) prevozna sredstva.

Če si znotraj LJ obroča in obenem delaš od doma, super, imaš opcije. VSI ostali teh možnosti nimajo. To je tak specifičen, praktično neobstoječ primer, kot da bi poslušal Warrena Buffeta kaj moraš narediti, da ti bo uspelo na borzi. Nepomemben nasvet, ker ga praktično nihče ne more uporabiti.

Ker luksuza lastnega vozila ob minimalnih stroških pač ne moreš imet.

Seveda ne. Luksuz se že po definiciji več plača. Zakaj pa ne bi hotel imeti luksuza (povsod, ne samo pri avtomobilu)?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

UganiKdo ::

Ne razumem tega grdega laganja? Jaz imam avto višjega cenovnega razreda s katerim naredim letno kakšnih 5000km in zanj, če štejem čisto vse stroške in amortizacijo, ne porabim niti 5% prihodkov. Od kje ti 50%? Če si že nekaj izmišljuješ, potem reci 2875%, se precej bolj brutalno sliši.


A bereš temo? 50% je konkretna navedba enga od sodelujočih. Če ti ne znaš brat to ni moj problem.

Zakaj pa ne bi hotel imeti luksuza (povsod, ne samo pri avtomobilu)?

zakaj se potem pritožuješ na javnim prevozom?


Če si znotraj LJ obroča in obenem delaš od doma, super, imaš opcije. VSI ostali teh možnosti nimajo. To je tak specifičen, praktično neobstoječ primer,

Še dobro, da sem edini, ki prebiva v neposredni okolici LJ (niti ne znotraj ringa). A bereš kake neumnosti pišeš? Ja, številni imajo povsem enake možnosti in jih ne koristijo. Njihova odločitev, dokler ne pridejo jokat na forum kako je avto drag in javni prevoz neuporaben.

nekikr ::

A bereš temo? 50% je konkretna navedba enga od sodelujočih. Če ti ne znaš brat to ni moj problem.

Ja, ampak ti se obnašaš kot da imajo vsi takšne stroške in ne le en, ki se je grdo zlagal ali pa spet ni reprezentativen, če živi doma in mu je edini strošek v življenju ob minimalnih prihodkih avto.

zakaj se potem pritožuješ na javnim prevozom?

A nisi prebral? Ker niso vsi iz centra Ljubljane. Povprašaj nekoga iz Velenja o možnostih carsharinga, poolinga, avtobusov, vlakov, skiroja itd. Čakal bo na punch-line.

Njihova odločitev, dokler ne pridejo jokat na forum kako je avto drag in javni prevoz neuporaben.

Javni prevoz pri nas JE drag in JE neuporaben razen v ozkih okoliščinah (študentje, stare mame in par posameznikov, ki delajo od doma).

Ja, številni imajo povsem enake možnosti in jih ne koristijo.

Razumljivo. Ljudje načeloma cenijo svoj čas. Večina se tudi noče drenjati na smrdljivem avtobusu zraven smrdljivega kadilca, ki jih bo za trikratno ceno in v štirikratnem času (ali več, odvisno od voznega reda) pripeljal nekam. Saj ni tako težko razumeti. Če bi bil avtomobil dražji in slabši ga nihče ne bi imel.

GR2 ::

Utk je izjavil:

Lahko ga razbiješ (sploh pri tebi je verjetnost velika), lahko se začne kvarit, lahko se ga enostavno naveličaš.

Po boku se pa res komot zgodi da bi ga oplazil. Recimo danes eden vozi bolj proti sredini, to jaz sploh ne jebem, samo poln plin malo bolj po levem robu ter istočasno rahel pritisk troblje da se vsaj mogoče premakne malo desno. Če bi mu potrobil prej in malo bolj močno, bi ga pomoje samo zjezil in me res ne bi pustil naprej. Težko je delati s takimi. Je pa res da sem jaz nekaj posebnega, še meni se zdi čudno da drugače tolk čuvam avto, obenem se pa na cesti ne ustrašim ničesar.
Ampak pri prehitevanjih se res ne dam, pa naj stane kar hoče. Še avtobuse sem probaval na nemogočih mestih, ampak če sem res videl da se bom zakajlal, sem pa odjenal.
Te počasnele, ki so na cesti so pa zame itak kot ene nadležne muhe, zdaj je očitno moderno se vozit povsod 45, jaz se ne dam in bom vztrajal s hitro vožnjo polno prehitevanj vse do penzije. Če ne bi bilo take kontrole, bi šel komot še kaki 2 stopnji naprej.
Zdaj se bom sicer vozil po AC na šiht, ampak tako vožnjo moram udarit vsaj čez vikende, ni ga boljšega, edino spet te kontrole prometa, se pravi moraš po vseh naseljih cijaziti v koloni. Mater je blo dobro prej ko sem prehiteval v naseljih, to si se lahko losal vseh počasnel, samo izven naselij ni šans da se losaš vseh.
Zdaj itak da sem začel malo zanalašč trolat, ampak še vseeno je pa vse kar sem napisal res.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GR2 ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poceni avto? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10019612 (16466) zobnik
»

Nov VS rabljen avto (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45496496 (81483) Red_Mamba

Izguba na novejših vozilih (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28958709 (51812) Mavrik
»

Star vs. nov avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10526547 (23620) GamerBoy

Več podobnih tem