» »

Francosko sodišče: Steam mora uporabnikom dovoliti prodajo rabljenih iger

Francosko sodišče: Steam mora uporabnikom dovoliti prodajo rabljenih iger

Slo-Tech - Francosko sodišče je odločilo, da imajo uporabniki, ki so svoje igre kupili na Steamu, te pravico prodati naprej. V primeru, ki ga je leta 2015 sprožila francoska organizacija za zaščito potrošnikov UFC-Que Choisir, je višje sodišče v Parizu ta teden razsodilo v prid potrošnikov. Sodišče ni sledilo Valvovi argumentaciji, da je Steam naročniška storitev, ki je potemtakem ni možno preprodajati. To ni bilo edino jabolko spora, saj je UFC-Que Choisir izpodbijal tudi dejstvo, da Valve ob odhodu uporabnika obdrži vsa sredstva, ki še ostanejo v denarnici na Steamu. Prav tako bo imel Valve manj pravic do modifikacij in vsebin skupnosti, ki jih uporabniki ustvarijo; doslej si je Valve zadržal vse pravice. Poleg tega bo moral Valve natančneje opisati pogoje, kdaj lahko uporabniki izgubijo pravico do dostopa do Steama zaradi neprimernega obnašanja. Valve je izgubil v vseh sporih z UFC-Que Choisir in bo za vsak dan nadaljevanja kršitev (po pravnomočnosti) oglobljen s 3000 evri.

Zato ni presenetljivo, da je podjetje že najavilo pritožbo. Dokler se primer ne zaključi s pravnomočno sodbo, pravnih posledic seveda ne bo. Če pa bo na koncu obveljala trenutna razsodba, bo to pomembno vplivalo na trg iger v EU. Ko je leta 2014 avstralsko sodišče odločilo, da politika povrnitve kupnine na Steamu ni zakonita, jo je Valve spremenil za cel svet. Pričakovati je, da se bo tudi to pot zgodilo tako vsaj v celi EU. Evropska komisija je že povedala, da geoblokiranje v EU ni dovoljeno in da je celotna EU enoten trg.

43 komentarjev

uio ::

Resno 3000€ Bolš da ignorirajo v neskončnost...

ahac ::

Če bo možno vsako igro preprodat s par kliki na Steamu, bo to katastrofa za PC gaming. Sure, lahko boste prodal kar imate in hitro nekaj "zaslužil". Kaj pa potem?
Na konzolah gredo še vedno nazaj na fizične kopije (ker jih ni tako enostavno prodat naprej), na PCju pa ne.

Akcij na Steamu ne bo več (folk bi kupoval pri 80% off in potem naprej prodajal dražje), manj bo PC portov multiplatform ali nekdanjih console exclusive iger. Zakaj bi izdal igro na Steamu, če boš zaslužil samo še delček tistega kar zdaj?
Že zdaj gre vse v to, da se z raznimi online bedarijami igralca obdrži v igri za več let. Pravih single player iger, ki jih lahko preigraš in zbrišeš, je že tako vedno manj. Zdaj bo pa to še slabše...
Veliko indie developerjev, ki zdaj zaslužijo dovolj za preživetje, bi lahko propadlo.

Največja posledica bo, da se bodo igre začele zelo hitro prestavljat samo še v naročnine kot so Origin Access, Xbox Game pass in Uplay+ pa raznih battle pass sistemov kot v Fortnite.
Na koncu bomo imel okrog 10 naročnin s cenami med 5EUR in 20EUR / mesec, enostavno kupit se pa iger sploh ne bo dalo več.
V prid potrošnikov? I'm not so sure...

Evropska komisija je že povedala, da geoblokiranje v EU ni dovoljeno in da je celotna EU enoten trg.
Če ima Netflix lahko druge serije v Franciji kot v Sloveniji, potem se tudi založniki iger lahko odločijo, da jih v Franciji ne bodo več prodajal.

ps.
Verjetno bi Valve in drugi založniki tudi začel lobirat, da se zakon hitro spremeni. En največjih založnikov na svetu je francoski Ubisoft, ki v Franciji zaposljuje veliko ljudi in plačuje francoske davke.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

Netrunner ::

Glede na to, da se gre za digitalne kopije ne pričakujem da bi jih lahko prodajal klasično naprej kot fizične izdelke vendar valve bi moral dati opcijo da igro prodaš nazaj njim pa četudi samo za 10% trenutne cene.

Uvedba naročnine v stilu origin accessa bi bilo zakon, saj plačaš samo takrat ko imaš čas in se ti ne nabira na kupe preigranih iger od katerih nimaš nobene koristi več.

Načeloma mi je vseeno kaj se bo zgodilo :)
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.

rdecaluc ::

Trenutna situacija. Kupim call of duty fizično igro in edini način da jo lahko igram je prek steama. Men se to ne zdi fer, saj ko je porabljen ključ je ne moreš prodat tudi če bi jo želel.

Valve ne želim da omogočijo prodajo, nej samo omogočijo da igre katere si preigral daš nekomu drugemu na steamu kot darilo. Lahko naredijo tudi omejitev npr. 5/mesec.

Tako pa imam v knjižnici cel kup iger katere bom ali pa jih nikoli več ne bom igral.
Est modus in rebus. ,typos

NubCake ::

To je hkrati dobro, hkrati pa slabo.
Indie igre bi propadle, založniki pa bi delali več free to play iger in pa igre, ki bi bile na voljo samo ob mesečnem plačilu (subscription).

Glugy ::

Glej če je argument anti-piratov da je kraja igre taka kot bi bila kraja avtomobila potem lahko tud jz te že kupljene igre kupujem prodajam pa posojam. Če pa temu ni tako potem pa tud kraja digitalne lastnine ni enaka kraji fizične lastnine. Ampak pravo je na strani tega da je enakovredno ; torej mora tud pr tem zagovarjat da je enakovredno fizični lastnini. Ne more enkrat tako drugič pa drugače.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

Jarno ::

Tukaj so še Ubisoft, EA, Epic Games, GOG, Microsoft, Adobe, Blizzard...
Morda so v Franciji razsodili, da je naročniški model nelegalen na njihovem prostoru.
Go figure, kakšne zmede delajo.
Najbolje bi bilo geoblokiranje Francije s strani določenih ponudnikov SW storitev, ker drugače si lahko tudi npr. Hrčki nekaj izmislijo in potem terorizirajo preostanek EU-ja.
#65W!

LightBit ::

Glugy je izjavil:

Glej če je argument anti-piratov da je kraja igre taka kot bi bila kraja avtomobila potem lahko tud jz te že kupljene igre kupujem prodajam pa posojam. Če pa temu ni tako potem pa tud kraja digitalne lastnine ni enaka kraji fizične lastnine. Ampak pravo je na strani tega da je enakovredno ; torej mora tud pr tem zagovarjat da je enakovredno fizični lastnini. Ne more enkrat tako drugič pa drugače.

Tako je.

Dr_M ::

Najbolje bi bilo geoblokiranje Francije s strani določenih ponudnikov SW storitev,


Sej ves, da je to prepovedano.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Jarno ::

LightBit je izjavil:

Glugy je izjavil:

Glej če je argument anti-piratov da je kraja igre taka kot bi bila kraja avtomobila potem lahko tud jz te že kupljene igre kupujem prodajam pa posojam. Če pa temu ni tako potem pa tud kraja digitalne lastnine ni enaka kraji fizične lastnine. Ampak pravo je na strani tega da je enakovredno ; torej mora tud pr tem zagovarjat da je enakovredno fizični lastnini. Ne more enkrat tako drugič pa drugače.

Tako je.


Sploh ni nujno, ker je tukaj naročniški model.
Če npr. plačuješ naročnino za Adobove izdelke, ki jih seveda ni dovoljeno piratizirati, še ne pomeni, da imaš kakšne posebne pravice pri preprodaji.

Sej ves, da je to prepovedano.

Žal, žal...ampak,
naj si raje ustvarijo svoj Fartis (F za France).
Bo manj škode za razvijalce. :)
#65W!

Mato989 ::

Z zakonom bi moral biti prepovedan KAKRŠENKOLI TOS, kjer bi bila prepovedana nadaljnja prodaja... Enako velja za naročnine... če jaz plačujem naročnino in sem ustvril account ni nobenega dobrega razloga da se ta account ne bi smel prodati naprej, itak je bistvo accounta da ga lahko igra samo eden naenkrat...

V smer v katero gre gaming industrija je najbolj pohlepna kar gre, in gamerji tega nimamo radi, steam in naročniški TOSi so pa le vrh te sleparije!
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Mavrik ::

ahac je izjavil:

Če bo možno vsako igro preprodat s par kliki na Steamu, bo to katastrofa za PC gaming. Sure, lahko boste prodal kar imate in hitro nekaj "zaslužil". Kaj pa potem?
Na konzolah gredo še vedno nazaj na fizične kopije (ker jih ni tako enostavno prodat naprej), na PCju pa ne.


S par kliki si lahko preprodal vsako PC igro pred časi Steam DRMja. S par kliki lahko preprodaš vsako igro na katerikoli konzoli in bo delovala. Kljub temu so konzole bistveno bolj profitabilne kot PCji in kljub tej grozoti sposobnosti prodaje so podjetja kot je EA in Valve zrasla v multimiljardne multinacionalke.

Tako da ne širi neumnosti in FUD-a, ki ti jih servirajo založniki. S tem da dobiš pravico do prodaje rabljenega predmeta - kot jo imaš pri čemerkoli drugem - ne bo pri šlo do prav nobene apokalipse.

NubCake je izjavil:

To je hkrati dobro, hkrati pa slabo.
Indie igre bi propadle, založniki pa bi delali več free to play iger in pa igre, ki bi bile na voljo samo ob mesečnem plačilu (subscription).


Indie igre obstajajo in so obstajale v časih ko si lahko preprodal vsako igro, ki jo imaš. Indie igre redno zaslužijo več na konzolah, kjer je preprodaja dovoljena. Spet: neumnosti.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

Jarno ::

https://www.quora.com/Is-there-any-way-...

Če bodo podobne odločitve sprejeli še za glasbene in video vsebine, potem bo to vsekakor raj za malega potrošnika. :))
#65W!

WhiteAngel ::

ahac je izjavil:

Če bo možno vsako igro preprodat s par kliki na Steamu, bo to katastrofa za PC gaming. Sure, lahko boste prodal kar imate in hitro nekaj "zaslužil". Kaj pa potem?
Na konzolah gredo še vedno nazaj na fizične kopije (ker jih ni tako enostavno prodat naprej), na PCju pa ne.

Akcij na Steamu ne bo več (folk bi kupoval pri 80% off in potem naprej prodajal dražje), manj bo PC portov multiplatform ali nekdanjih console exclusive iger. Zakaj bi izdal igro na Steamu, če boš zaslužil samo še delček tistega kar zdaj?
Že zdaj gre vse v to, da se z raznimi online bedarijami igralca obdrži v igri za več let. Pravih single player iger, ki jih lahko preigraš in zbrišeš, je že tako vedno manj. Zdaj bo pa to še slabše...
Veliko indie developerjev, ki zdaj zaslužijo dovolj za preživetje, bi lahko propadlo.


Hočeš reči, da bo tako kot pred Steamom in drugimi naročniškimi lock-in sranji? Le kako je lahko igričarski teg preživel pred 2000 ero? Enostavno - boljše špile so delal.:|

poweroff ::

ahac je izjavil:

Veliko indie developerjev, ki zdaj zaslužijo dovolj za preživetje, bi lahko propadlo.

Jbg, tough life.

Sicer pa kot povedano - če se pri piratiziranju enači fizično in virtualno lastnino, potem se bo to pač enačilo tudi tukaj. Naj veljajo enotna pravila.

Založniki pa naj pač požrejo svoje lastno zdravilo.
sudo poweroff

LightBit ::

Jarno je izjavil:

LightBit je izjavil:

Glugy je izjavil:

Glej če je argument anti-piratov da je kraja igre taka kot bi bila kraja avtomobila potem lahko tud jz te že kupljene igre kupujem prodajam pa posojam. Če pa temu ni tako potem pa tud kraja digitalne lastnine ni enaka kraji fizične lastnine. Ampak pravo je na strani tega da je enakovredno ; torej mora tud pr tem zagovarjat da je enakovredno fizični lastnini. Ne more enkrat tako drugič pa drugače.

Tako je.


Sploh ni nujno, ker je tukaj naročniški model.
Če npr. plačuješ naročnino za Adobove izdelke, ki jih seveda ni dovoljeno piratizirati, še ne pomeni, da imaš kakšne posebne pravice pri preprodaji.

Jaz si predstavljam naročniški model kot nekaj časovno določenega.
Sicer pa napako narediš že ko kupiš karkoli z DRM-jem.

Aggressor ::

Mavrik je izjavil:

S par kliki si lahko preprodal vsako PC igro pred časi Steam DRMja.


Kako lahko nekateri pri zdravi pameti trdite, da so bile razmere pred npr. petnajstimi leti količkaj podobne današnjim, mi res ni jasno. Danes mam preko vseh launcherjev na PCju tkole od oka 500 iger, od katerih sem jih kupil recimo desetino - natanko dve za polno ceno - in tretjine nisem še niti zagnal, kaj šele preigral. Pred dvajsetimi leti sem imel vse svoje igre lepo zložene na omari/v predalih, preigrane, večkrat. Današnji časi so povsem neprimerljivi s tistimi, ko smo nosili špile nazaj v Mantisa in vzeli kakega drugega rabljenega. Nehaj bluzit, pretty plz.

EDIT: ajd, res je, da sem jaz zaradi pretekle službe reviewerja mal mejni primer, ampak poznam več kot dovolj kolegov s podobno situacijo.

S par kliki lahko preprodaš vsako igro na katerikoli konzoli in bo delovala. Kljub temu so konzole bistveno bolj profitabilne kot PCji in kljub tej grozoti sposobnosti prodaje so podjetja kot je EA in Valve zrasla v multimiljardne multinacionalke.


Ti resno enačiš PC in konzolni ekosistem?

Indie igre obstajajo in so obstajale v časih ko si lahko preprodal vsako igro, ki jo imaš. Indie igre redno zaslužijo več na konzolah, kjer je preprodaja dovoljena. Spet: neumnosti.


Glede na to, da indie kot ostalim enakovreden segment obstaja zgolj okrog desetletje, bi na tvojem mestu dvakrat premislil, kdo piše neumnosti. Indie je eksplodiral s Steam Early Accessom in Xbox Arcadom.

Pred petnajstimi leti bi tudi jaz goreče zagovarjal pravico do prodaje, danes pa položaj ni več tako enoznačen - ker se je industrija na te razmere spontano prilagodila, na množico različnih načinov, od katerih jih je mnogo tudi v prid potrošnika. Res je, špilov na Steamu ne morem prodat. Ampak hkrati še nikdar nisem imel na razpolago tako velikega števila kvalitetnih iger, za tako majhen denar, kot danes. Živimo v dobi, ko niti odličnih naslovov ne moreš preigrat, če hočeš furat šiht in familjo. Smešen mi je komentar zgoraj, da so "včasih delali boljše špile". Glej, če so callofdutyji tvoj skrajni domet, jaz ne morem pomagat.

Za preudarjanje realnih posledic te sodbe bi bilo treba jit natančno čez ekonomske modele in računice. Ahacev doom scenario je v bistvu povsem mogoč; če je pa tudi verjeten, si pa še ne upam sodit. Žalostno je, da je res še najverjetnejša možnost, da lahko najbolj nasrkajo indie razvijalci, ki se že tako najtežje prebijajo.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Zgodovina sprememb…

jype ::

Aggressor je izjavil:

Žalostno je, da je res še najverjetnejša možnost, da lahko najbolj nasrkajo indie razvijalci, ki se že tako najtežje prebijajo.
Krivi ste pa tisti, ki ste sprejeli, da je DRM obvezen.

Aggressor ::

jype je izjavil:

Aggressor je izjavil:

Žalostno je, da je res še najverjetnejša možnost, da lahko najbolj nasrkajo indie razvijalci, ki se že tako najtežje prebijajo.
Krivi ste pa tisti, ki ste sprejeli, da je DRM obvezen.


Pojma nimam, o čem govoriš.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Prospekt ::

Hvala Franciji. Končno, bom lahko prodal igro na Steamu za 0€ svojemu kolegu, on bo pa "prodal" nek drug špil meni.

Markoff ::

Aggressor je izjavil:

Ampak hkrati še nikdar nisem imel na razpolago tako velikega števila kvalitetnih iger, za tako majhen denar, kot danes. Živimo v dobi, ko niti odličnih naslovov ne moreš preigrat, če hočeš furat šiht in familjo. Smešen mi je komentar zgoraj, da so "včasih delali boljše špile". Glej, če so callofdutyji tvoj skrajni domet, jaz ne morem pomagat.

Za preudarjanje realnih posledic te sodbe bi bilo treba jit natančno čez ekonomske modele in računice. Ahacev doom scenario je v bistvu povsem mogoč; če je pa tudi verjeten, si pa še ne upam sodit. Žalostno je, da je res še najverjetnejša možnost, da lahko najbolj nasrkajo indie razvijalci, ki se že tako najtežje prebijajo.

Se pravi po tvoje cilj posvečuje sredstvo? To, da imamo takšno maso špilov, ki "je ne moreš preigrat, če hočeš furat šiht in familjo", je pomembnejši kot pa vsiljevanje potrošnikom praktično samo še enega modela distribucije zabavnih vsebin, torej naročnine? Lej, kolega, ti furaj, kar hočeš furati, ampak ti nisi družba (as in society). Nisi pravni strokovnjak. Žal vidim, da nisi niti strokovnjak za etiko ali družbene vede, če bi pod avtobus vrgel interese celotne družbe zaradi interesov nekaj posameznikov.

Iskreno upam, da se bo kar EK zganila in v jajca brcnila tudi Adobe, MS, SAP in druge behemote, ki bi radi molzli, molzli in molzli potrošnike, z vsakim dnem pa postajajo večji oligo/monopolisti.

Aggressor je izjavil:

Mavrik je izjavil:

S par kliki si lahko preprodal vsako PC igro pred časi Steam DRMja.

Kako lahko nekateri pri zdravi pameti trdite, da so bile razmere pred npr. petnajstimi leti količkaj podobne današnjim, mi res ni jasno. Danes mam preko vseh launcherjev na PCju tkole od oka 500 iger, od katerih sem jih kupil recimo desetino - natanko dve za polno ceno - in tretjine nisem še niti zagnal, kaj šele preigral. Pred dvajsetimi leti sem imel vse svoje igre lepo zložene na omari/v predalih, preigrane, večkrat. Današnji časi so povsem neprimerljivi s tistimi, ko smo nosili špile nazaj v Mantisa in vzeli kakega drugega rabljenega. Nehaj bluzit, pretty plz.

Kako lahko pri zdravi pameti drugim očitaš odsotnost zdrave pameti? Hudiča, pa kaj ti misliš, da obligacijska razmerja temeljijo na fizični pojavnosti predmeta razmerja?
So tvoji izleti v Mantis uničevali indie razvijalce? Velike založnike? Kakšna patetična verbalna diareja, jao.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

jlpktnst ::

Jarno je izjavil:

Tukaj so še Ubisoft, EA, Epic Games, GOG, Microsoft, Adobe, Blizzard...
Morda so v Franciji razsodili, da je naročniški model nelegalen na njihovem prostoru.
Go figure, kakšne zmede delajo.
Najbolje bi bilo geoblokiranje Francije s strani določenih ponudnikov SW storitev, ker drugače si lahko tudi npr. Hrčki nekaj izmislijo in potem terorizirajo preostanek EU-ja.


Saj fora je to, da Steam ni naročniški model. Oni se pretvarjajo da je, efektivno dobimo pa uporabniki vse najslabše od naročniškega modela in vse najslabše od klasičnega modela prodaje.

Markoff ::

Prospekt je izjavil:

Hvala Franciji. Končno, bom lahko prodal igro na Steamu za 0€ svojemu kolegu, on bo pa "prodal" nek drug špil meni.

Tako, kot si ga lahko kadarkoli v zgodovini človeštva, dokler niso začeli založniki vsiljevati digitalne distribucije. In, guess what, crkavali so zaradi tega, ker folk ni kupoval njihovih iger, ne zaradi izmenjav. Le zakaj še vedno živi Bethesda? Celo Activision, kljub njegovi zgodovini neskončne reciklaže še iz časa C-64...

Ja, nekateri smo še od takrat, go figure.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Aggressor ::

Markoff je izjavil:

Se pravi po tvoje cilj posvečuje sredstvo? To, da imamo takšno maso špilov, ki "je ne moreš preigrat, če hočeš furat šiht in familjo", je pomembnejši kot pa vsiljevanje potrošnikom praktično samo še enega modela distribucije zabavnih vsebin, torej naročnine? Lej, kolega, ti furaj, kar hočeš furati, ampak ti nisi družba (as in society).


Za nekoga, ki se tako vehementno takoj loti osebnih napadov, imaš zelo slabo raven funkcionalne pismenosti, ker nisi niti pod razno dojel, kaj hočem povedat.

Ja, na načelni ravni je pravica do prodaje ok - in glede na opisano sodbo ima vsaj nekaj zaslombe v zakonodaji. Ampak ne se slepit: če se to uveljavi, lahko rečemo adijo Steam razprodajam, giveawayjem in poceni nakupom v današnji obliki. Ker bo šlo vse v smeri najema in naročnin ter s tem povečalo moč velikih založnikov, prizadelo pa male hiše.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

kuglvinkl ::

Spremljam pravico do izčrpanja pri prvi prodaju že nekaj časa, toje t.i. first sale doctrine. Na primeru knjige: ko kupim knjigo v knjigarni, se odnost med mano in avtorjem (natančneje, nosilcem upravičenj iz avtorksega dela) glede nadalnje prodaje konča. Lahko sem jo kupil zase, potem bo na polici. Lahko sem jo kupil za darilo, potem gre k luštni punci. Avtor nima nič s tem, ne vprašam ga za dovoljenje. Če bi se kaj usajal, bi mu zaprl usta, točno s to doktrino (po domače s členom iz ZASP).

če kupim knjigo na Amazonu za Kindle, je v resnici nisem kupil. Samo sposodil sem si jo. Zakon nima nič s tem, ker se vse uredi s pogodbo. Zdej, si predstavljate, da bi kupil knjigo v knjigarni in bi zraven prišla pogodba, da jo lahko posodim samo 7 ljudem, in nobeneu več kot za 14 dni. In ko mi 7 vrne, 8 ne morem.

Problem je, da najemamo, imamo pa občutek da kupujemo - Amazon tudi pravi "Buy". Zadeva je problematična iz vidika informiranosti odločitve za začetek, plus odpre kup enih drugih problemov. Se spomnite, kako je ravno 1984 izginila iz Amazona? KAj če bi bila izdana samo na Amazonu? NJihov DRM bi jo rablinil v večna lovišča.

Tko da, vive la France.
Your focus determines your reallity

Zgodovina sprememb…

jype ::

Aggressor je izjavil:

Pojma nimam, o čem govoriš.
Če sprejmeš pogoje, ki te oropajo vsakršnega nadzora nad rečmi, ki jih efektivno najemaš, ker jih kupiti sploh ne moreš, si s tem zabil nekaj dodatnih žebljev v krsto svobode.

Mato989 ::

@Agressor

Kako lahko trdis da imamo danes boljse spile kot nekoc mi ni jasno... Po grafiki edino, duše iger in zgodbe pa vecinokrat slabse....

Kje so casi dejansko zgodb kot je bil warcraft 3, kotor, gothic 2, ki so me posrkale v igranje za vec mesecev.... Takih vec ne delajo
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

poweroff ::

Mogoče si pa odrasel? ;)
sudo poweroff

Jarno ::

Mularija danes je dejansko drugačna, igrajo se Fortnite, FIFA, Minecraft, PUBG... ostalo je za navdušence.
Založniki so tudi pogruntali nove načine molžnje denarja, posledično pa so načeloma igre z dobro zgodbo prekratke, da bi jim dolgoročno prinašale milijone.
Odločitev francoskega sodišča zna naškoditi predvsem enoigralskim igram in jo smatram kot petelinjenje, ko mali človek vzame pravico v svoje roke.
Če bi začeli in končali Ubisoftom, bi jim pa dal prav.
#65W!

Mavrik ::

Jarno je izjavil:

Mularija danes je dejansko drugačna, igrajo se Fortnite, FIFA, Minecraft, PUBG... ostalo je za navdušence.


Kje si pa to neumnost pobral, nišne in Indie igre se niso nikoli tako dobro prodajale. Trg iger je izjemno zrasel v zadnjih 15tih letih in je prostora ogromno.
The truth is rarely pure and never simple.

Jarno ::

Kupijo že marsikaj, samo, če bi primerjal zaslužen denar in igralni čas, bi prišel do zanimivega spoznanja.
#65W!

Mavrik ::

Jarno je izjavil:

Kupijo že marsikaj, samo, če bi primerjal zaslužen denar in igralni čas, bi prišel do zanimivega spoznanja.


Do kakšnega točno? Ja, nekaj iger je zelo popularnih in veliko zasluži. Kaj ma sicer to veze s to temo?
The truth is rarely pure and never simple.

Jarno ::

Precej, teh iger in založnikov odločitev ne bo preveč prizadela zaradi modela financiranja.
Preprodaja digitalnih kopij pa avtomatsko pomeni manj denarja za večino razvijalcev, tukaj ne gre zgolj za "greedy Valve".
Kot je že bilo omenjeno, se znajo distributerji prilagoditi, kar zna naškoditi tudi številu oz. kvaliteti enoigralskih iger z dobro zgodbo.
Zanimivo lahko postane tudi na Android razvijalce, če bi se second-hand trg zasičil s kopijami njhovih produktov.
#65W!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jarno ()

Machete ::

Mato989 je izjavil:

@Agressor

Kako lahko trdis da imamo danes boljse spile kot nekoc mi ni jasno... Po grafiki edino, duše iger in zgodbe pa vecinokrat slabse....

Kje so casi dejansko zgodb kot je bil warcraft 3, kotor, gothic 2, ki so me posrkale v igranje za vec mesecev.... Takih vec ne delajo


Ker mešaš nostalgijo in spomine z dejansko kvaliteto, ki pa je, nepririočno, precej raztegljiv pojem.
Tudi meni so bili The Lost Vikings (1 in 2) najboljša igra vseh časov (takrat) in sem jih igral mesece. Ampak veliko izbire takrat nisem imel in, če jih poženem danes, je igra čisto super in simpatična, ampak vidiš, da uganke niso tako svetovne (in kao težke), kot si takrat mislil, dialogi niso tako smešni in zvok ni tako dober itd..
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

Mato989 ::

Machete je izjavil:

Mato989 je izjavil:

@Agressor

Kako lahko trdis da imamo danes boljse spile kot nekoc mi ni jasno... Po grafiki edino, duše iger in zgodbe pa vecinokrat slabse....

Kje so casi dejansko zgodb kot je bil warcraft 3, kotor, gothic 2, ki so me posrkale v igranje za vec mesecev.... Takih vec ne delajo


Ker mešaš nostalgijo in spomine z dejansko kvaliteto, ki pa je, nepririočno, precej raztegljiv pojem.
Tudi meni so bili The Lost Vikings (1 in 2) najboljša igra vseh časov (takrat) in sem jih igral mesece. Ampak veliko izbire takrat nisem imel in, če jih poženem danes, je igra čisto super in simpatična, ampak vidiš, da uganke niso tako svetovne (in kao težke), kot si takrat mislil, dialogi niso tako smešni in zvok ni tako dober itd..


Ampak jaz govorim o zgodbi.... Danes je v povprecju manj dobrih zgodb na izdan aa ali bokj odmeven spil... Se danes iscem zgodbe tipa warcraft 3, gothic 2, kotor
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Machete ::

A dej. Ti si torej razsodnik zgodb in merilo njih skozi zgodovino? Razjahaj konja..
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Mato989 ::

Machete je izjavil:

A dej. Ti si torej razsodnik zgodb in merilo njih skozi zgodovino? Razjahaj konja..


Dalec od tega samo opazam da redkeje naletim na res zanimive zgodbe ki jih rad preigram... In to opazam z vedno vec ljudmi razlicnih letnikov... Celo moj brat je kot 20 letnik raje igral stare naslove vecinoma....

Dejansko zadnjih 10 let tezko nastejem 5 naslovov ki bi prisli v mojih top 25 spilov vseh casev... Pa sem 30 letnik
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Poldi112 ::

Pa si preiskusil vsaj 1% ponudbe?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Mato989 ::

Poldi112 je izjavil:

Pa si preiskusil vsaj 1% ponudbe?


1%izdanih iger v zadnjih 10 letih dvomim da je marsikdo tukaj preiskusil ce sploh kdo....

Ves kako se to lepse vidi, ko ti nekdo navduseno predlaga da nekaj res mors igrat ker je top... No nazadnje se je to zgodilo pri red dead redemption 2... Pred tem pa dooolgo nic, mislim da je zadnja okish igralnost in zgodba bila v wings of liberty... Za mene seveda.

Zdaj mam recimo hollow knighta ki mislim da je tudi opisan v enem zadnjih jokerjev...

Potem me caka se oni plague tale al kako je ze ta se deluje ok..

Skratka izbire ogromno, kvalitete jako malo, vsaj kar se tice zgodb...

Najdi mi res dober medieval spil z dobro zgodbo tipa gothic 2....
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

mzakelj ::

Mato989 je izjavil:

Machete je izjavil:

A dej. Ti si torej razsodnik zgodb in merilo njih skozi zgodovino? Razjahaj konja..


Dalec od tega samo opazam da redkeje naletim na res zanimive zgodbe ki jih rad preigram... In to opazam z vedno vec ljudmi razlicnih letnikov... Celo moj brat je kot 20 letnik raje igral stare naslove vecinoma....

Dejansko zadnjih 10 let tezko nastejem 5 naslovov ki bi prisli v mojih top 25 spilov vseh casev... Pa sem 30 letnik


Sam jih imam blizu 40 in opažam že vsa leta da kvaliteta pada. Zato pa raztura IONFURY , ker je igralen. V zadnjih letih sem videl samo par naslovov kateri so me poleg CSGO potegnili : Doom , Shaddow Warior2 , Killing Floor 2 , COD4 , pa še kaka se bi najdla. No obvezno COD 1 s dodatki in COD2. Ostalo pa je zame tako jalovo vse skupaj.

Poldi112 ::

> Skratka izbire ogromno, kvalitete jako malo, vsaj kar se tice zgodb...

To, da je kvalitete jako malo, enostavno ne verjamem. Poleg tega imaš pa še iz starih časov predivdevam dovolj naslovov, ki bi jih lahko preigral. Staramo se, in zakon narave je, da je prvič vse boljše. Par kolegov, ki so še v špilih, je vsak mesec na novi igri. Pokemoni, ftl, overwatch, ... ni da ni. Pač jim je užitek spoznavanti nove zadeve. Jaz, in predvideva da tudi ti, sva pa ostala v dobrih starih časih. Kar se mene tiče je doom2 enako dober kot je bil, ko sem ga prvič špilal, šah pa ene 10x boljši. Ko me pa spet primejo pustolovščine grem pa vedno lahko špilat sam&max, ki ga ko je izšel nisem mogel, zaradi prezanič pc-ja.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Cange ::

Take novice nakazujejo kako je svet možgansko mrtev. Malo razširit korito da je za več glav in potem je tako kot je. Bom kar prec naštimal na steam da sem Francoz.

Aggressor ::

Sorry za pozen odgovor;

Mato989 je izjavil:

Kje so casi dejansko zgodb kot je bil warcraft 3, kotor, gothic 2, ki so me posrkale v igranje za vec mesecev.... Takih vec ne delajo


Glede na to, da po objektivnih merilih ravno interaktivno pripovedovanje spada med tiste segmente iger, ki so v zadnjih dvajsetih letih najbolj napredovali, tvoja trditev ne bo držala. Problem ni v tem, da takih iger ne bi bilo, ampak, prvič, da jih očitno ne uspeš najti in drugič, da si nekatere tipe zgodb enostavno prerasel. Zato se mi zdi brezveze, da skušaš najt "novi WC3 ali KOTOR", ker zelo verjetno izkušnje ne boš mogel ponovit.

Imaš pa ogromno, res OGROMNO iger, ki se lotevajo tematik, na katere včasih niso niti pomislili; recimo umiranja za rakom, depresije (in nasploh psihičnih bolezni ter motenj), revščine, diskriminacije, preživetja civilistov vojni, medrazrednih spopadov ipd. Je pa res, da moraš za take zgodbe večinoma v indie. Pa ne, da AAA naslovi ne bi imeli dobrega pripovedovanja - prav nasprotno, ker imaš sedaj cele oddelke v razvojnih ekipah samo za to - ampak je problem bolj v tem, da ne inovirajo toliko kot indie, zato smo se jih navadili in potem izpade, da ne izstopajo.
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Epic Games Store (strani: 1 2 3 416 17 18 19 )

Oddelek: Igre
906163930 (5473) Gagatronix
»

Francosko sodišče: Steam mora uporabnikom dovoliti prodajo rabljenih iger

Oddelek: Novice / Tožbe
4311142 (9124) Aggressor
»

Po "fake novicah" v boj proti "fake igram"

Oddelek: Novice / Igre
114249 (2878) F474N
»

Valve pripravlja PS3 ekipo

Oddelek: Novice / Igre
144099 (3270) legiceeu
»

Vdor v Steam

Oddelek: Novice / Varnost
193858 (3112) Pesimist

Več podobnih tem