Forum » Znanost in tehnologija » Reševalna padala kot obvezna oprema v letalih?
Reševalna padala kot obvezna oprema v letalih?
Slo0 ::
Sicer bi le v majhnem procentu prišla prav. Ker je večina nesreč ob vzletih in zasilnih pristankih.
Zakaj ne, in zakaj da.
Po titaniku, so uvedl kot obvezno, da je za vsakega potnika reševalni čoln, oz. jopič.
Zakaj ne, in zakaj da.
Po titaniku, so uvedl kot obvezno, da je za vsakega potnika reševalni čoln, oz. jopič.
- spremenilo: Slo0 ()
Machete ::
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Slo0 ::
Današnja padala so zelo zakomplicirana za padalce. (oz. za amaterske uporabnike)
Zakaj ne bi uporabili enostavnih vojaških, ki so se uporabljala v 2.sv. vojni?
Brez katerekoli kontrole, in le velika vreča nad glavo, ki upočasni hitrost padca.
Lahko bi bilo več ljudi, na eno padalo. Tako kot jih uporabljajo za tovor.
Če je že velika verjetnost strmoglavljenja letala, bi mogoče bila dobra opcija, da se vržeš s padalom in riskiraš polomljene kosti.
Zakaj ne bi uporabili enostavnih vojaških, ki so se uporabljala v 2.sv. vojni?
Brez katerekoli kontrole, in le velika vreča nad glavo, ki upočasni hitrost padca.
Lahko bi bilo več ljudi, na eno padalo. Tako kot jih uporabljajo za tovor.
Če je že velika verjetnost strmoglavljenja letala, bi mogoče bila dobra opcija, da se vržeš s padalom in riskiraš polomljene kosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Slo0 ()
jype ::
Zakaj ne bi uporabili enostavnih vojaških, ki so se uporabljala v 2.sv. vojni?Kdo je pa v 2. svetovni vojni letel z ~900 kilometri na uro na ~12 kilometrih?
Če je že velika verjetnost strmoglavljenja letala, bi mogoče bila dobra opcija, da se vržeš s padalom in riskiraš polomljene kosti.Največje možnosti za preživetje imaš v letalu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Slo0 ::
Zakaj ne bi uporabili enostavnih vojaških, ki so se uporabljala v 2.sv. vojni?Kdo je pa v 2. svetovni vojni letel z ~900 kilometri na uro na ~12 kilometrih?
Če je že velika verjetnost strmoglavljenja letala, bi mogoče bila dobra opcija, da se vržeš s padalom in riskiraš polomljene kosti.Največje možnosti za preživetje imaš v letalu.
Ko odpovesta dva motorja, najbrž letalo ne leti več z 900km na uro. In malo jih je s tako hitrostjo strmoglavilo. Razen, če so jim bile gore na proti.
tikitoki ::
Jype, sem zmotno mislil, da je letalo sposobno letenja na razlicnih visinah in z razlicni hitrostmi?
freesty ::
Saj, ce strmoglavlja je verjetno nizje, ko izskocis ane?
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0
Mavrik ::
Saj, ce strmoglavlja je verjetno nizje, ko izskocis ane?
In v koliko primerih letalskih nesreč je bil čas da se je letalo spustilo na nizko višino, odprlo vrata, pustilo 100+ potnikom da nadenejo padala in varno izkočijo in so obenem bila nekje kjer se da potnike sploh pobrati preden zmrznejo?
The truth is rarely pure and never simple.
jype ::
Jype, sem zmotno mislil, da je letalo sposobno letenja na razlicnih visinah in z razlicni hitrostmi?Drži. Spawna se na taki višini, leti do cilja, kjer se despawna.
Pri tem je pomembno tudi to, da se praktično 100% letalskih nesreč zgodi tako, da letalo pade na tla, takrat je pa prepozno za skok s padalom.
Je, ce ni padal tezko to naredijo :)Enkrat nam morate pokazati letalsko nesrečo, kjer je letalo med nesrečo upočasnilo na 80 vozlov in vodoravno letelo 10 minut, potem pa strmoglavilo do konca.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
jb_j ::
Jype, sem zmotno mislil, da je letalo sposobno letenja na razlicnih visinah in z razlicni hitrostmi?Drži. Spawna se na taki višini, leti do cilja, kjer se despawna.
Pri tem je pomembno tudi to, da se praktično 100% letalskih nesreč zgodi tako, da letalo pade na tla, takrat je pa prepozno za skok s padalom.
Je, ce ni padal tezko to naredijo :)Enkrat nam morate pokazati letalsko nesrečo, kjer je letalo med nesrečo upočasnilo na 80 vozlov in vodoravno letelo 10 minut, potem pa strmoglavilo do konca.
To jype! Če letalo strmoglavi do konca, naj vsi imajo enako usodo.
freesty ::
Jype, sem zmotno mislil, da je letalo sposobno letenja na razlicnih visinah in z razlicni hitrostmi?Drži. Spawna se na taki višini, leti do cilja, kjer se despawna.
Pri tem je pomembno tudi to, da se praktično 100% letalskih nesreč zgodi tako, da letalo pade na tla, takrat je pa prepozno za skok s padalom.
Je, ce ni padal tezko to naredijo :)Enkrat nam morate pokazati letalsko nesrečo, kjer je letalo med nesrečo upočasnilo na 80 vozlov in vodoravno letelo 10 minut, potem pa strmoglavilo do konca.
Pa se ti ne zdi, da bi bile vecje sanse za prezivetje vsaj kaksnega potnika, ce bi imeli padala? Tudi, ce jih 20 prezivi napram nobenemu, je to ogromna stevilka. Glede na to, da je 6 izhodov na letalu bi jih od 100-200 ljudi ziher nek procent skoclo ob optimalnem casu.
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0
Mavrik ::
Pa se ti ne zdi, da bi bile vecje sanse za prezivetje vsaj kaksnega potnika, ce bi imeli padala? Tudi, ce jih 20 prezivi napram nobenemu, je to ogromna stevilka. Glede na to, da je 6 izhodov na letalu bi jih od 100-200 ljudi ziher nek procent skoclo ob optimalnem casu.
Kakšen procent v kakšnih nesrečah? Mislim... večina nesreč se zgodi takoj po vzletu ali ob pristanku in jih je konec v par sekundah. V veliki večini ostalih problemov piloti nimajo dovolj kontrole da bi bilo kaj takega sploh smiselno.
Tako da, kot jype pravi, daj pokaži koliko nesreč se je zgodilo kjer je karkoli takega sploh smiselnega? Še posebej če bo to podražilo letenje za x2?
The truth is rarely pure and never simple.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mavrik ()
K0l1br1 ::
ziher nek procent skoclo ob optimalnem casu.
Saj če jim daš padala, lahko ziher narediš avtoeject sedeže, tako da bi potnike pometalo skozi stranice aviona skupaj s sedeži eno vrsto za drugo. Ali pa pustiš kar da avion pade, pa samo en kup padal na vrh aviona, da ni treba potnikov iztreljevati. Keri potnik se bo šel metati skozi vrata aviona in to prostovoljno in v prostem padu aviona.
jb_j ::
Pa se ti ne zdi, da bi bile vecje sanse za prezivetje vsaj kaksnega potnika, ce bi imeli padala? Tudi, ce jih 20 prezivi napram nobenemu, je to ogromna stevilka. Glede na to, da je 6 izhodov na letalu bi jih od 100-200 ljudi ziher nek procent skoclo ob optimalnem casu.
Kakšen procent v kakšnih nesrečah? Mislim... večina nesreč se zgodi takoj po vzletu ali ob pristanku in jih je konec v par sekundah. V veliki večini ostalih problemov piloti nimajo dovolj kontrole da bi bilo kaj takega sploh smiselno.
Tako da, kot jype pravi, daj pokaži koliko nesreč se je zgodilo kjer je karkoli takega sploh smiselnega? Še posebej če bo to podražilo letenje za x2?
Tako je, če že nastane nesreča, naj tudi drugi nimajo možnosti reševanja. Še posebi če to postane predrago.
pero50 ::
Če ima pilot kontrolo nad letalom ni smiselno skakat ven, ker bo po vsej verjetnosti pristal tako, da bo večina potnikov preživela, če pa pilot nima nadzora pa tako ali tako nastane takšna zmeda, da bi se ljudje pomečkali med sabo, padal ne bi večina mogla dobiti, kaj šele obleči, hoja po letalu ki nima nadzora bi izgledala podobno kot mešanje malte v mešalcu, kako pa izskoči 60 let stara ženska skozi odprta vrata sama si pa tudi predstavljajte. Večina ljudi ima težavo skočit z inštruktorjem s padalom ali iz odrivne deske pri bungee jumpingu...
Če bi to prišlo že v poštev bi bilo zgolj auto eject skupaj s sedeži. Verjetno pa to doda toliko teže letalu, da rajši izplačajo par milijonov odškodnin svojcem tistih 500 mrtvih letno, kot pa par ton odvežnega "železa" vsak dan v zraku vozijo sem in tja...
Če bi bila pa stvar enostavna bi pa zagotovo kdo to že prakticiral.
Če bi to prišlo že v poštev bi bilo zgolj auto eject skupaj s sedeži. Verjetno pa to doda toliko teže letalu, da rajši izplačajo par milijonov odškodnin svojcem tistih 500 mrtvih letno, kot pa par ton odvežnega "železa" vsak dan v zraku vozijo sem in tja...
Če bi bila pa stvar enostavna bi pa zagotovo kdo to že prakticiral.
jb_j ::
Če ima pilot kontrolo nad letalom ni smiselno skakat ven, ker bo po vsej verjetnosti pristal tako, da bo večina potnikov preživela, če pa pilot nima nadzora pa tako ali tako nastane takšna zmeda, da bi se ljudje pomečkali med sabo, padal ne bi večina mogla dobiti, kaj šele obleči, hoja po letalu ki nima nadzora bi izgledala podobno kot mešanje malte v mešalcu, kako pa izskoči 60 let stara ženska skozi odprta vrata sama si pa tudi predstavljajte. Večina ljudi ima težavo skočit z inštruktorjem s padalom ali iz odrivne deske pri bungee jumpingu...
Če bi to prišlo že v poštev bi bilo zgolj auto eject skupaj s sedeži. Verjetno pa to doda toliko teže letalu, da rajši izplačajo par milijonov odškodnin svojcem tistih 500 mrtvih letno, kot pa par ton odvežnega "železa" vsak dan v zraku vozijo sem in tja...
Če bi bila pa stvar enostavna bi pa zagotovo kdo to že prakticiral.
Zanimiva ideja (mogoče ne bo nikol izvedena) ta je sicer malo težja, ker bi auto eject, odprl polovico ali četrtino letala. In bi to bil lahko vzrok za strmoglavljenje letala.
Reševalna padala bi pa mogoče lahko bila v letalu. Pa recimo vsaj 10 ali 20.
Na jumbo jetih razumem, da je to težko (oz. praktično nemogoče). Na večini ostalih letal bi jih pa mogoče lahko imel ene par.
Odškodnine za mrtve so pa cenejše, to razumemo vsi. (ker je letalo najbolj varen način transporta ljudi)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Groot ::
Posamezna padala niso smiselna. So pa v preteklosti se že pojavljale ideje, da bi se potniška kabina kot celota ločila od letala in imela padalo.
Sicer pa imajo manjša (rekreativna) letala že sedaj možnost vgradnje padala, kjer celotno letalo ostane na padalu.
Sicer pa imajo manjša (rekreativna) letala že sedaj možnost vgradnje padala, kjer celotno letalo ostane na padalu.
jb_j ::
Posamezna padala niso smiselna. So pa v preteklosti se že pojavljale ideje, da bi se potniška kabina kot celota ločila od letala in imela padalo.
Sicer pa imajo manjša (rekreativna) letala že sedaj možnost vgradnje padala, kjer celotno letalo ostane na padalu.
Auf, ta je pa res super ideja.
Samo bi struktura potniške kabine najbrž morala biti super močna. Da se ne prelomi pri recimo 200km/h ko se odpre padalo.
Padalo bi pa moralo biti najbrž res fakn huge.
In rekreativna letala imajo lahko takšna padala, saj so načeloma zelo lahka.
(mogoče bi lahko uvedl obvezno na Aljaski, kjer vsako leto umre več kot 300pilotov letal)
če sem prav zasledil v oddaji building alaska.
napačni podatki, 112 letal povprečno strmoglavi tam na leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
WhiteAngel ::
Mogoče bi bilo lažje katapultirati potniški del letala v obliki enega ali dveh kontejnerjev s padali?
Edit: nevermind, so me že prehiteli ;)
Edit: nevermind, so me že prehiteli ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: WhiteAngel ()
jb_j ::
Ceneje je plačat odškodnine žrtvam. Kot spremenit celotno zasnovo vsem letalom v zraku. (računica one-o-one)
Padalo ne bi bila slaba opcija.
Padalo ne bi bila slaba opcija.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
PandaFlow2 ::
Poglej koliko časa traja, da si da profesionalni padalec nase padalo in preveri, da je vse v redu. Ponovi vajo s povprečnim laikom, ki nima pojma o letalstvu in je pod ekstremnim psihofizičnim pritiskom, ker letalo "strmoglavlja". Rezultati bodo jasni zelo hitro.
Kabina je med letom pod tlakom, kar pomeni da zračni tlak v kabini pritiska vrata v trup letala in preprečuje njihovo odprtje. Ni ravno uporabno, če želiš med letom izskočiti iz letala.
Da bi bila padala vsaj kolikor tolikor realno uporabna, bi jih morali potniki nositi skozi celoten let. Naslednjič ko boš letel, poglej koliko ljudi je privezanih s tistim majhnim pasom med letom, ko je znak za pasove izključen... in ti misliš, da bo kdo imel na sebi padalo 10h. Right.
Kabina je med letom pod tlakom, kar pomeni da zračni tlak v kabini pritiska vrata v trup letala in preprečuje njihovo odprtje. Ni ravno uporabno, če želiš med letom izskočiti iz letala.
Da bi bila padala vsaj kolikor tolikor realno uporabna, bi jih morali potniki nositi skozi celoten let. Naslednjič ko boš letel, poglej koliko ljudi je privezanih s tistim majhnim pasom med letom, ko je znak za pasove izključen... in ti misliš, da bo kdo imel na sebi padalo 10h. Right.
jb_j ::
PandaFlow2 je izjavil:
Poglej koliko časa traja, da si da profesionalni padalec nase padalo in preveri, da je vse v redu. Ponovi vajo s povprečnim laikom, ki nima pojma o letalstvu in je pod ekstremnim psihofizičnim pritiskom, ker letalo "strmoglavlja". Rezultati bodo jasni zelo hitro.
Kabina je med letom pod tlakom, kar pomeni da zračni tlak v kabini pritiska vrata v trup letala in preprečuje njihovo odprtje. Ni ravno uporabno, če želiš med letom izskočiti iz letala.
Da bi bila padala vsaj kolikor tolikor realno uporabna, bi jih morali potniki nositi skozi celoten let. Naslednjič ko boš letel, poglej koliko ljudi je privezanih s tistim majhnim pasom med letom, ko je znak za pasove izključen... in ti misliš, da bo kdo imel na sebi padalo 10h. Right.
Profesionalni padalec ima drugačno padalo, kot vojaki v ww2. Tam niso imeli nobene možnosti upravljanja. Le kdaj se sproži padalo.
In če bi letala imela padala za potnike v celem potniškem sektorju. Bi najbrž v večini delovala, ampak, se finančno ne izplača. (ker bi morali predelati vsa letala)
Odškodnine žrtvam, so še vedno cenejše.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Groot ::
Posamezna padala niso smiselna. So pa v preteklosti se že pojavljale ideje, da bi se potniška kabina kot celota ločila od letala in imela padalo.
Sicer pa imajo manjša (rekreativna) letala že sedaj možnost vgradnje padala, kjer celotno letalo ostane na padalu.
Auf, ta je pa res super ideja.
Samo bi struktura potniške kabine najbrž morala biti super močna. Da se ne prelomi pri recimo 200km/h ko se odpre padalo.
Padalo bi pa moralo biti najbrž res fakn huge.
In rekreativna letala imajo lahko takšna padala, saj so načeloma zelo lahka.
(mogoče bi lahko uvedl obvezno na Aljaski, kjer vsako leto umre več kot 300pilotov letal)
če sem prav zasledil v oddaji building alaska.
napačni podatki, 112 letal povprečno strmoglavi tam na leto.
Ja kolikor se spomnim iz člankov o zgoraj linkani ideji, je problem predvsem v teži in pa stroških izvedbe tega. Sam si ne predstavljam ravno padala, ki bi bilo zmožno nositi potniško kabino z recimo 300 osebami. Pri manjših letalih je pa to logično lažje izvedljivo.
pero50 ::
PandaFlow2 je izjavil:
Kabina je med letom pod tlakom, kar pomeni da zračni tlak v kabini pritiska vrata v trup letala in preprečuje njihovo odprtje. Ni ravno uporabno, če želiš med letom izskočiti iz letala.
Vrata se pri letalih odpirajo na ven? Tako kot pri vseh javnih objektih predvidevam da mora biti tudi pri letalu takšna zahteva. Razlog je preprost. Ko navali 200 ljudi v paniki skozi vrata si jih sami sebi zaprejo in nihče ne more ven.
Ko boste naslednjič v dilemi kam se odpirajo vrata v javnih objetkih: Odgovor je preprost. Na ven :)
Furbo ::
A ni malo trapasto izboljševati letalsko varnost, če imaš pa bistveno večjo možnost umreti v avtu?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
jernejl ::
Vrata se pri letalih odpirajo na ven? Tako kot pri vseh javnih objektih predvidevam da mora biti tudi pri letalu takšna zahteva.Ja in ne.
Tudi vrata za zasilne izhode je treba potegniti navznoter in jih nato poriniti ven. Zaradi razlike v tlaku to pomeni, da je med letom vrata praktično nemogoče odpreti.
Sicer pa imajo manjša (rekreativna) letala že sedaj možnost vgradnje padala, kjer celotno letalo ostane na padalu.Kot zanimivost, padalo ima tudi Pipistrelova Panthera.
Je pa rešitev s takimi padali pri majhnih letalih tehnično precej lažje izvedljiva, pa tudi sicer se bolj splača, ker je nesreč pri splošnem letalstvu (športna letala ipd.) precej več kot pri komercialnem letalstvu, kjer je varnost tudi brez takih padal na zelo visoki ravni.
A ni malo trapasto izboljševati letalsko varnost, če imaš pa bistveno večjo možnost umreti v avtu?Če je neka druga stvar bolj nevarna, še ne pomeni, da pri letalstvu varnosti ni smiselno izboljševati.
Invictus ::
Kaj je vostok_1 naredil nov account da lahko bluzi o padalih?
Manjša letala že imajo padala. So celo zelo učinkovita.
https://brsaerospace.com/
Drugače bi se pa tudi ob uspešnem odskoku iz letala, večina potnika pobila ko bi pristali na tla (s padalom). Padalo pač zahteva določene spretnosti.
Manjša letala že imajo padala. So celo zelo učinkovita.
https://brsaerospace.com/
Drugače bi se pa tudi ob uspešnem odskoku iz letala, večina potnika pobila ko bi pristali na tla (s padalom). Padalo pač zahteva določene spretnosti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
_pobesneli_ ::
Jaz sumim da se bo prvič peljal v kratkem, pa študira ali bi bilo fajn imet padalo v ročni prtljagi :)
Gregor
zee ::
OP tudi še ni videl, kako veliko je zloženo padalo v resnici. Takisto tudi ne ve, kako hitro letijo potniška letala.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
TheBlueOne ::
Dan sarkasticno komicnih tem? Kul...
Kot prvo, ni res, da ni mogoce izskociti na teh visinah pri teh hitrostih, potrebujes samo nekaj malenkosti, kakor sedez, ki se izstreli, posebno obleko, celado in ustrezen trening.
Ja nic, predlagat kaksnemu EasyJetu, da nemudoma ugradi primerne sedeze, predpise dresscode. Trening morda niti ni tako vazen, se bodo ljudje pac malo polomili.
Da ne govorimo, da bi obleke, ki tudi deloma scitijo pred g silami omogocile dosti vecje pospeske in pojemke letal, letenje v ekstremnih visinah itn. To bi naredilo letala bolj enostavna, ker tlak v kabini ne bi bil vec tako grozno vazen, lahko bi bila hitrejsa itn.
Kot prvo, ni res, da ni mogoce izskociti na teh visinah pri teh hitrostih, potrebujes samo nekaj malenkosti, kakor sedez, ki se izstreli, posebno obleko, celado in ustrezen trening.
Ja nic, predlagat kaksnemu EasyJetu, da nemudoma ugradi primerne sedeze, predpise dresscode. Trening morda niti ni tako vazen, se bodo ljudje pac malo polomili.
Da ne govorimo, da bi obleke, ki tudi deloma scitijo pred g silami omogocile dosti vecje pospeske in pojemke letal, letenje v ekstremnih visinah itn. To bi naredilo letala bolj enostavna, ker tlak v kabini ne bi bil vec tako grozno vazen, lahko bi bila hitrejsa itn.
Furbo ::
Če je neka druga stvar bolj nevarna, še ne pomeni, da pri letalstvu varnosti ni smiselno izboljševati.
Še vseeno je fino, če imajo ideje za izboljšave smisel. To je pa tako, kot če bi folku v podmornici dal plavutke za primer nesreče.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prvi strmoglavljeni Boeing 737 Max 8 dan pred nesrečo komaj rešili (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 29228 (19506) | poweroff |
» | Nadzvočno potniško letaloOddelek: Loža | 3328 (2386) | PandaFlow2 |
» | Ameriške stevardese zahtevajo korak nazaj glede rabe elektronike (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 33557 (28933) | antonija |
» | Kdo pilotira potniška letala? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 63462 (56734) | Invictus |
» | Zakaj tako velik procent smrtnih nesreč ob padcu aviona (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24050 (19349) | antonija |